PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : DCT şanzıman kullananlara soru



Sayfa : [1] 2

Loeb
11 Ocak 2018, 19:42
Merhaba arkadaşlar, siz DCT ci lere bir sorum olacak.

Sol elcikte debriyaj maneti olmamasının sıkıntısını hiç çekmediniz mi ?

Şimdi bi ihtimal manual olan motorumu DCT li olanla değiştirebilirim, lakin bazı konular canımı sıkıyor.

Şöyleki;

Eğitimde maximum frenleme çalışırken nasıl becerdiysem hem gazı açtım hem de ön freni asıldım.Panik anında böyle bir durumun yaşanması ciddi bir risk değil mi? Düşüncesi bile korkutuyor!

Bir diğer konu ise herhangi bir olumsuz durumda(gaz teli takılı kalması,sensorunun bozulması veya acil bir durumda) debriyaj maneti ile arka tekerleğe giden gücü kesebileceğini bilmek insana güven veriyor,DCT de bu yok bildiğim kadarıyla,gerekli değil mi sizce ?

Ayrica şunu da bir zihni sinir fikrim olarak söylemek istiyorum.DCT de debriyajımız olsa ve yarım debriyaj yapabilsek trafikte çok daha rahat etmez miydik ? Debriyajı bırakırsak o yine kendi kafasına göre takılsın.Bu teknik olarak neden mümkün değil ? Mümkün olsa böyle bir guzelliği koyarlardı herhalde.


Not:TEKNECI,Maho ve Angry Birds,buraya gelip bana troll falan diye tek bir kelime ederseniz artık terbiyemi bozacam haberiniz olsun.
Beğenmiyorsanız,saçma buluyorsanız yorum yapmayın.troll adamın başlığına yazılmaz.


Cevaplarınızı merak içinde bekliyorum dct ci arkadaşlar.

Teşekkürler.

mustafa_325
11 Ocak 2018, 19:58
Gazın takılı kalması sorun değil arka frene basman yeter. Sıkışık trafikte ise yarım debriyaj iyi bir şey değil hem elini yorar hemde debriyaj balatalarını aşındırır, belki yakar.

Teknik olarak DCT şanzımana debriyaj tuşu eklemek mümkün.

Okan Sinan Ocan
11 Ocak 2018, 20:37
DCT de yarım debriyaj modu vardır. Arka frene dokunurken gazı hafifçe açarsanız eğitimlerde dar manevrada kullandığınız kadar kontrollü hareket ettiğini göreceksiniz.
Acil frenlemede hem fren yapıp hemde gazı açmanızın sebebi muhtemelen parmaklarınızı manet üzerinde tutma alışkanlığınız olduğundan ya da eğitimde erkenden elinizi fren üzerine uzattığınızdan kaynaklanmaktadır.

Sevgilerimle

levend84
11 Ocak 2018, 21:15
Ani frenlemede ve dozajli frenlemede,gaz kolunu avucunuz ile aşiri kavramadan(Sıkmadan),kontrolude saglamak adina tatli sıkı olacak şekilde boşluk birakarak,fren manetiyle dozlama alişanliği kazanmaniz lazim.

Frenlemede,3parmak metodu ve gazi kademeli kapatmaya alişin.

Green Arrow
12 Ocak 2018, 13:41
Okan hocanın detaylı belirttiği gibi, düşündüğünüz bütün soruların cevabı DCT'nin detaylı tanımında var. Honda Türkiyede'de illaki bir türkçe döküman vardır, talep ederseniz vereceklerdir size. İngilizceniz var ise ben çok detaylı makaleler görmüştüm ilk çıktığı zamanlarda ve revizyon gördüğü dönem sonrasında.

kurubuz
12 Ocak 2018, 16:38
ÇOKLU KİŞİLİK BOZUKLUĞU : Çoklu kişilik insanlara oranla ciddi anlamda tehlike,sorun ileriye dönük ciddi problemler oluşturmaktadır. Kişinin kendince 2. Bir benlik oluşturma durumu söz konusudur. Çoklu kişilik bozukluğu olan bir birey umulmadık bir anlarda 2. Benliğe geçiş sağlayabilmektedir. Bu esnada kişi kendi içerisinde beyninde yaşadığı ek yahut eş kişiliğe bürünür. Yani Turgetson iken birden loeb veya "In the flames" olabilir.

Thracian
12 Ocak 2018, 16:45
http://www.motosiklet.net/forum/coklu-uyelik-ihlalleri/186210-loeb-adli-kullanici-icin-coklu-uyelik-uyarisi.html

http://www.motosiklet.net/forum/coklu-uyelik-ihlalleri/185790-jason-bourne-adli-kullanici-icin-coklu-uyelik-uyarisi.html

SuleymanE
12 Ocak 2018, 17:58
Yalnız o değil de, adam trollük işini çok sağlam yapıyor, iyice ustalaşmış, açtığı konular artık saçma değil ve ilk okuyuşta kendini çok belli etmiyor.
Hani trol mrol ama işini layıkıyla yapmaya başlamış. Valla azim ve uğraş açısından gayretleri takdire şayan.

Takdir ettim ben. Açtığı konuları trol olmayan bazı yeni üyelerin konularından bile mantıklı diyebilirim hatta :)

Loeb
12 Ocak 2018, 18:10
http://www.motosiklet.net/forum/coklu-uyelik-ihlalleri/186210-loeb-adli-kullanici-icin-coklu-uyelik-uyarisi.html

http://www.motosiklet.net/forum/coklu-uyelik-ihlalleri/185790-jason-bourne-adli-kullanici-icin-coklu-uyelik-uyarisi.html


şimdi buraya bunu neden yazdın ? ciddi soruyorum bak.

Konu ne ? Konu DCT.

Bakın arkadaşlar Turgetson'un forumdan uzaklaşma sebebi başka bir kullanıcı adıyla sadece ve sadece tek bir mesaj atmasıdır ki kurubuz denen

saygısız adam bunu bilir.

Burada gayet duzgun bir şekilde soru sormuşum,şu yaptığına bak.

Cevap veren arkaşlara tesekkür ediyorum,ozellikle yarım debriyajın yapılabiliyo olması ilgimi çekti,araştıracağım bu konuyu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------

[/COLOR]
Yalnız o değil de, adam trollük işini çok sağlam yapıyor, iyice ustalaşmış, açtığı konular artık saçma değil ve ilk okuyuşta kendini çok belli etmiyor.
Hani trol mrol ama işini layıkıyla yapmaya başlamış. Valla azim ve uğraş açısından gayretleri takdire şayan.

Takdir ettim ben. Açtığı konuları trol olmayan bazı yeni üyelerin konularından bile mantıklı diyebilirim hatta :)


yazıklar olsun diyorum sadece...lütfedip bir tane troll başlığımı gösterir misin ?

mchi
12 Ocak 2018, 20:08
Forumda yeniden bi yermi edinmek istiyorsun. Ne kadar gerçekçi görünsede hayali konular açmayı bırak. Velevki bir kaçı doğru olsun hepsi birden olamaz ya. Bi süre ses etme unuttur kendini. Sonra yeni bi acc ile gelir yorum yapar soru sorar konu açarsın. Yani millet laf söyleyince birde sinirleniyorsun ya çok tatlı oluyorsun kardeşim :)

Loeb
12 Ocak 2018, 20:13
Forumda yeniden bi yermi edinmek istiyorsun. Ne kadar gerçekçi görünsede hayali konular açmayı bırak. Velevki bir kaçı doğru olsun hepsi birden olamaz ya. Bi süre ses etme unuttur kendini. Sonra yeni bi acc ile gelir yorum yapar soru sorar konu açarsın. Yani millet laf söyleyince birde sinirleniyorsun ya çok tatlı oluyorsun kardeşim :)

tamam neymiş hayali konum soyle bakalım :) acyip şaşırıyorum bu yorumlara, tek bir yalan soylemedim şu forumda

hiciv,ironi yaptığım oldu fakat yalan aslaaa

'-'
12 Ocak 2018, 20:32
abs aracın durduğunu nasıl anlıyo diye hayli kafa yormuştum. anlamadığını 5/10 km civarı devreden çıktığını öğrenmem zaman almıştı

dct: çift(paralel) debriyajlı, otomatikleştirilmiş(işlemcili) manüel vites kutusu.
kaygı duyduğun konuda, varyatör ve diğer otomatiklerden daha güven(akıl)li

akıl tutulması berbat bişeydir. akıl oyunları daha da berbat


https://www.youtube.com/watch?v=FO4DrG2lUMM

Nikkfurie
12 Ocak 2018, 21:44
daha önce NC dct başlığında sormuştum cevap veren çıkmadı..

hazır burda dct tartışılırken (konu başka yerlere uzasa da) kullanıcılarını yakalamışken sorayım tekrar..

akü zayıflarsa Honda nın dct şanzımanı dct li otomobillerdeki gibi vurdurup çalıştırmaya izin veriyor mu ?

Loeb
12 Ocak 2018, 21:55
daha önce NC dct başlığında sormuştum cevap veren çıkmadı..

hazır burda dct tartışılırken (konu başka yerlere uzasa da) kullanıcılarını yakalamışken sorayım tekrar..

akü zayıflarsa Honda nın dct şanzımanı dct li otomobillerdeki gibi vurdurup çalıştırmaya izin veriyor mu ?

allah ben bu sorunun cevabını biliyorum sanırım,izin vermiyor.

Nerden biliyosun dersen,arkadaşım DCT alma manual al derken bu örneği vermişti ve kendisine güvenirim.

Sj's
12 Ocak 2018, 22:00
Debriyaj maneti olmamasi benim DCT bir motor sahibi olmamamin en onemli sebebidir. Vites atiyorum ama butonla OK. Ama arka fren ayakla? E bu scooter degil, vitesli degil.

E ikisi de degilse ben hangi aliskanliga gore sureyim aga? Vitesli degilse solda arka fren ararim, vitesliyse de debriyaj manetini kullanirim.

Honda beni buradan kaybetti.

onurcan34
13 Ocak 2018, 03:29
örneğin nc750x dct ye sol tarafa manetle arka freni alma gibi bir durum olur mu acaba ? Mantık yürütelim biraz yoksa hayal mi

jackonbir
13 Ocak 2018, 09:42
dct ihtiyar siz gençler kafa yormayın.

Loeb
13 Ocak 2018, 11:25
örneğin nc750x dct ye sol tarafa manetle arka freni alma gibi bir durum olur mu acaba ? Mantık yürütelim biraz yoksa hayal mi

arka fren değilde debriyaj maneti olsa ne kadar guzel olurdu.Arka tekere giden gücü gerektiğinde hassas bir şekilde ayarlayabilirdik.

Okan hoca arka fren kullanılarak yapılabiliyor dedi fakat ne bilim ya,biraz zor bir iş gibi.

NC 700/750 başlığı oldukça aktif aslında.Biraz analatsalar keşke zorluklarını.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------


dct ihtiyar siz gençler kafa yormayın.

bence DCT cok guzel birşey.Manualden DCT ye geçip memnun kalmayan varsa da gelsin soylesin şundan şundan dolayı beğenmedim diye.

'-'
13 Ocak 2018, 11:30
nc750x dct ye sol tarafa manetle arka freni alma gibi bir durum olur mu acaba ?

hayır
olmaz

ozaman scooter(integra) olur

fireblade e
13 Ocak 2018, 11:34
2000 km dir nc 750 x dct kullanıyorum,15 yıl Race makina kullandıktan sonra dct ye geçtim,Honda mühendisleri harika bir iş çıkarmışlar ben şimdiye kadar hiç bir sorun ve olumsuzlukla karşılaşmadım, aksine çok keyifli bir o kadarda konforlu bir kullanımı var tamemen sizin yerinize vites leri o değiştiriyor istersen manuel e al kendin kullan istersen otomatiğe al brak o değiştirsin.Dct kullanan birisi kolay kolay vazgeçeçez diye düşünüyorum.Ha bu arada makina da çok ekonomik 3.2 lt lerde geziyor fazla sıkıştırmazsanız.

Olcay Avşar
13 Ocak 2018, 12:22
Otomobil ya da motosikletlerde otomatik şanzıman sistemi kullanılırsa debriyaj maneti ya da pedalı eksiltilir. Bunun yerine herhangi bir başka işlev yapacak pedal/manet takmak tehlike doğurmaktan başka işe yaramaz.

50-60 yıldır, belki de daha fazladır otomotik vitesli arabalar üretiliyor. Bir tane mühendisin bile aklına "lan bu debriyaj yeri boş kaldı, dur şuraya fren/gaz pedalı ekleyeyim" diye bir düşünce gelmediğinie göre vardır bir mantığı.

Nikkfurie
14 Ocak 2018, 01:55
.......Otomobil ya da motosikletlerde otomatik şanzıman sistemi kullanılırsa debriyaj maneti ya da pedalı eksiltilir. Bunun yerine herhangi bir başka işlev yapacak pedal/manet takmak tehlike doğurmaktan başka işe yaramaz.......


arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim :)

hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..

Ahmet Turan Peker
14 Ocak 2018, 15:38
arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim :)

hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..

Sol elde manuel kullanım tuşları vardır. Manuel kullanımda arka frenin orda olması sıkıntı olur.

Normal motosikletler vitesli yada skuter da ki gibi devir kayıtlıdır. Dct yeni teknolojidir ve insanoğlunun yapısında gelenekcilik vardır. Bu en ilerici görünenden dahi vardır. Onun için klasik motor kullananların dct ye normal bakması biraz zaman alacaktır.

Kullananlar ise asla tekrar manüel vitesli motora alışamayacaktır.

Ben 63k dir kullanıyorum manüel çok fazla kullanmadım. Ama ara sıra kullandığım zaman dct yi daha çok seviyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------


Otomobil ya da motosikletlerde otomatik şanzıman sistemi kullanılırsa debriyaj maneti ya da pedalı eksiltilir. Bunun yerine herhangi bir başka işlev yapacak pedal/manet takmak tehlike doğurmaktan başka işe yaramaz.

50-60 yıldır, belki de daha fazladır otomotik vitesli arabalar üretiliyor. Bir tane mühendisin bile aklına "lan bu debriyaj yeri boş kaldı, dur şuraya fren/gaz pedalı ekleyeyim" diye bir düşünce gelmediğinie göre vardır bir mantığı.

Eski Amerikan otomatiklerde solda ama biraz kenarda el freni yerine ayak freni vardır. Bas çek şeklinde çalışırdı.

Loeb
14 Ocak 2018, 16:02
Sol elde manuel kullanım tuşları vardır. Manuel kullanımda arka frenin orda olması sıkıntı olur.

Normal motosikletler vitesli yada skuter da ki gibi devir kayıtlıdır. Dct yeni teknolojidir ve insanoğlunun yapısında gelenekcilik vardır. Bu en ilerici görünenden dahi vardır. Onun için klasik motor kullananların dct ye normal bakması biraz zaman alacaktır.

Kullananlar ise asla tekrar manüel vitesli motora alışamayacaktır.

Ben 63k dir kullanıyorum manüel çok fazla kullanmadım. Ama ara sıra kullandığım zaman dct yi daha çok seviyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------



Eski Amerikan otomatiklerde solda ama biraz kenarda el freni yerine ayak freni vardır. Bas çek şeklinde çalışırdı.

Ahmet,geldiğin iyi oldu.

Sorum şu;
istanbul trafiğinde DCT ile zorluk çektiğin oluyor mu ? Ah yarım debriyaj yapabilseydim dediğin yerler olmadı mı ?

Okan hoca arka frenle bu iş oluyor diyor,peki debriyaj maneti varmış gibi oluyor mu gerçekten ? Ya da gerçeten buna ihtiyaç yok mu,ben mi

abartıyorum.

Ahmet Turan Peker
14 Ocak 2018, 16:30
Ahmet,geldiğin iyi oldu.

Sorum şu;
istanbul trafiğinde DCT ile zorluk çektiğin oluyor mu ? Ah yarım debriyaj yapabilseydim dediğin yerler olmadı mı ?

Okan hoca arka frenle bu iş oluyor diyor,peki debriyaj maneti varmış gibi oluyor mu gerçekten ? Ya da gerçeten buna ihtiyaç yok mu,ben mi

abartıyorum.

Zaten dct nin avantajları şehir içinde var yoksa uzun yolda çok avantajı yok sonuçta manüel de olsa çık otobana 6. Viteste tak Ankara'da dur ikisinde aynı.
S modunda makinanın karakteri tamamen değişiyor.
Gaz ile oynayarak herşeyi rahatlıkla yaparsın. Tork yüksek olduğu için şehir içinde CBF rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Yüksek viteste kalma derdi olmaz extrem durumlarda stop sorunu olmaz sol elin boş olduğu için korna selektör olayı her an devrededir....vs

YERUÇAĞI
14 Ocak 2018, 16:35
Debriyaj maneti olmamasi benim DCT bir motor sahibi olmamamin en onemli sebebidir. Vites atiyorum ama butonla OK. Ama arka fren ayakla? E bu scooter degil, vitesli degil.

E ikisi de degilse ben hangi aliskanliga gore sureyim aga? Vitesli degilse solda arka fren ararim, vitesliyse de debriyaj manetini kullanirim.

Honda beni buradan kaybetti.

aradığın dct integra senin,,bende integra var,aynen scooter gibi solda arka fren var sağda ön fren,ayak freni yok ayaklar serbest,ister otomatik kullan ister otomatik spor mod kullan üstelik spor otomatik modun az,orta,full spor diye 3 modu var,, ister soldaki butonlara basarak manuel kullan,istersen otomatik kullanırken bile butonlara basarak vitesi küçültüp yükselt,şanjımana her an her şekilde müdahale edebiliyorsun daha ne olsun yok yok yani,,artı birde el freni var konsolda

Olcay Avşar
14 Ocak 2018, 18:48
arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim :)

hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..

Scooterlar ile motosikletler farklıdır. Karakteri, kullanımı, oturuşu, ayaklarını koyuşun farklıdır.

Ben Ahmet abi ile sık sık görüşür sürerim, şimdi acil bişey olsa kendi motorumu değil onun motorunu alsam, ya da o benim motoruma binse frenleri, manetleri, pedalları karıştırır tehlike yaşarız.

Fakat Alper Tim'in motoruna binsem (integra) dikkat ederim, çünkü tamamen farklı bir yapısı var. İlk sürüşlerde bocalarım ama dikkatli olacağım için pek sıkıntı olmaz.

Bilmem anlatabildim mi?

serdar01
16 Ocak 2018, 03:13
Ben bir Africa Twin DCT kullanici olarak sol el freni daha mantikli olurdu sebebide arazide yani toprakli yolda sag viraja girdigim anda arka freni bastimmi sag ayginizi yere koyma imkani yok.
sol el fireniyle daha iyi kontrollu olurdu.

Nikkfurie
16 Ocak 2018, 10:14
Ben bir Africa Twin DCT kullanici olarak sol el freni daha mantikli olurdu sebebide arazide yani toprakli yolda sag viraja girdigim anda arka freni bastimmi sag ayginizi yere koyma imkani yok.
sol el fireniyle daha iyi kontrollu olurdu.

madem sol manetde debriyaj yok oraya İntegrada olduğu gibi arka freni monte etmek çok daha kullanışlı olacaktı..gördüğüm kadarıyla motorlarını arazi için ileri derecede modifiye eden kroscular arasında da arka freni debriyaj manetinin üzerinde bir noktaya taşıyanlar var..

hasmet
16 Ocak 2018, 13:51
arka freni sol manete taşımak neden tehlike doğurur merak ettim :)

hali hazırda bütün sukuterlerde dizayn bu şekilde vede özellikle şehir içi kullanımında büyük avantaj..

NC nin İntegra modelinde de arka fren sol manetde, kısa süre kullandım hiçbir sıkıntısını farketmedim..

Debriyaj yerine arka fren koyuldugunu farzedelim.

Kirmizi isiga yaklastiginizda aliskanlikla debriyaja asilir gibi hart diye arka frene asildiginizi dusunun...

YERUÇAĞI
16 Ocak 2018, 16:06
Debriyaj yerine arka fren koyuldugunu farzedelim.

Kirmizi isiga yaklastiginizda aliskanlikla debriyaja asilir gibi hart diye arka frene asildiginizi dusunun...

ilkinde bir defa asılırsın,ikincisinde alışırsın bukadar basit,bunu sorun etmenin anlamı yokki,,bende integra var ,aldığım gün 15 dakika bir acemilik çektim sonra alıştım

alışamam diyende sorunu zekasında arasın

hasmet
16 Ocak 2018, 17:10
ilkinde bir defa asılırsın,ikincisinde alışırsın bukadar basit,bunu sorun etmenin anlamı yokki,,bende integra var ,aldığım gün 15 dakika bir acemilik çektim sonra alıştım

alışamam diyende sorunu zekasında arasın
Peki ters bir yerde olur da ölümlü veya sakatlık içeren bir kaza olursa? Firmalar o legal riski almazlar.

YERUÇAĞI
16 Ocak 2018, 18:08
Peki ters bir yerde olur da ölümlü veya sakatlık içeren bir kaza olursa? Firmalar o legal riski almazlar.
sen scooter kullanmadın galiba,veya integra

sol fren arka tekeri kontrol ettiği için öyle senin zannettiğin gibi ,yani öyle debriyaja basar gibi maneti kitleyemiyorsun,arka fren zaten motoru kitlemez sadece yavaşlatır ön fren durdurur,ve öyle senin anlattığın gibi bir ihtimal yok

ayrıca scooter ve dct vitesli motor en kolay kullanılan motosiklettir,kafan ayağınla değiştireceğin viteste ve debriyajda olmuyor,dolayısı ile kendini trafiğe daha çok odaklayabiliyorsun

sağda gaz var sağ ve sol manettede fren var,,gaza bas gider frene bas durur,bundan kolay bişey yok

eğer bunu yapamayacak insan varsa kusura bakmayın ama malın önde gidenidir

ben viteslide kullandım scooterde kullandım en son dct integra kullanıyorum,,şunu belirteyim,,bu kadar kolaylığa alıştıktan sonra motorumu satsam bile dct siz motor almayı düşünmem,,anlatmak istediğim şu reklamdakine çok benziyor,,kolaylık varken niye zoru seçeyim


https://www.youtube.com/watch?v=RcJjsT6Tvxo

hasmet
16 Ocak 2018, 19:40
sen scooter kullanmadın galiba,veya integra

sol fren arka tekeri kontrol ettiği için öyle senin zannettiğin gibi ,yani öyle debriyaja basar gibi maneti kitleyemiyorsun,arka fren zaten motoru kitlemez sadece yavaşlatır ön fren durdurur,ve öyle senin anlattığın gibi bir ihtimal yok

ayrıca scooter ve dct vitesli motor en kolay kullanılan motosiklettir,kafan ayağınla değiştireceğin viteste ve debriyajda olmuyor,dolayısı ile kendini trafiğe daha çok odaklayabiliyorsun

sağda gaz var sağ ve sol manettede fren var,,gaza bas gider frene bas durur,bundan kolay bişey yok

eğer bunu yapamayacak insan varsa kusura bakmayın ama malın önde gidenidir

ben viteslide kullandım scooterde kullandım en son dct integra kullanıyorum,,şunu belirteyim,,bu kadar kolaylığa alıştıktan sonra motorumu satsam bile dct siz motor almayı düşünmem,,anlatmak istediğim şu reklamdakine çok benziyor,,kolaylık varken niye zoru seçeyim

https://www.youtube.com/watch?v=RcJjsT6Tvxo

Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

Bilmem anlatabiliyor muyum?

mustafa_325
16 Ocak 2018, 20:08
Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

Bilmem anlatabiliyor muyum?

Firma motosikletin sol manetinin üzerine "Dikkat! Debriyaj değil frendir." uyarısı yapıştırarak açılacak olan davanın önüne geçebilir.

levend84
16 Ocak 2018, 21:00
@Hasmet

Sonucta uretilen veya ithal edilen urunlerde soz konusu ulke icin uygunluk ve kullanilabilirlik prosoduru dogrultusunda satiş yapiliyor.kisaca hersey legal.

Sag tarafa neden fren koymadiniz bak kaza yaptim demek ne kadar gercekci olacak.

Koskoca Amarigada,bayii sattigi motoru musterisine tanitmazmi?

Sayin henry bey,bakin bu fren,buda debriyaj

Hatta buyrun ufak bir test sürüşü yapalim.

Unuturda kollari kariştirirsaniz sonra kaka olur..

Ahmet Turan Peker
16 Ocak 2018, 21:44
Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

Bilmem anlatabiliyor muyum?

Aynı adam manuel vites araba alıp kaza yapınca Amerikan geleneği otomatiktir diye yinede mahkemeye veriyorsun herhalde..bizde merakla dava sonucunu senden öğrenmeyi bekleriz...

Yani dct kaka demenin bir yolunu daha öğrendik sayende.

levend84
16 Ocak 2018, 21:48
@Hasmet

Sonucta uretilen veya ithal edilen urunlerde soz konusu ulke icin uygunluk ve kullanilabilirlik prosoduru dogrultusunda satiş yapiliyor.kisaca hersey legal.

Sag tarafa neden fren koymadiniz bak kaza yaptim demek ne kadar gercekci olacak.

Koskoca Amarigada,bayii sattigi motoru musterisine tanitmazmi?

Sayin henry bey,bakin bu fren,buda debriyaj

Hatta buyrun ufak bir test sürüşü yapalim.

Unuturda kollari kariştirirsaniz sonra kaka olur..

Edit:

Yillarca normal sanzimanli otomobil kullanan usa´li richard,mevcut arabasini satarak,2004 model buick century sedan arac aliyor malum koldan vitesli,neyse richard yola cikiyor tabi bu arada yagmur başliyor eski aracindan kalan refleksle cam silecegi koluna basiyor ve arac birden vites duşurmek kaydiyla islak zeminde slalom yaparak kaza meydana geliyor.

Yahu silecek kolunun oldugu yere vites kolu koymuslar,bana kaza yaptirdi bu durum...

Şikayetçiyim...

Şimdi richard,Dava açmalimi?ne kadar mantikli?

Sonuçta ulkenin trafik ve karayolu adi herneyse resmi kurumu o araca uygunluk onayi veriyor.

Bu araci kullanan kişiler bu durumu sorun etmiyordur,edende zaten standart sistemli bir araca biner.

hasmet
16 Ocak 2018, 22:42
Ben yanlışlıkla İngilizce mi yazıyorum? Çünkü hep başka türlü anlaşılıyor yazdıklarım.

DCT kaka falan yazmadım, ima bile etmedim. Sadece DCT kullanılan motosikletlerde neden sol manetin scooter'larda olduğu gibi arka fren olarak kullanılmadığına dair bir açıklama getirdim.

Zaten durum yazdığım şekilde işliyor. Sol ekcikte manet yok. Arka fren yine sağ pedalda. Bazı arkadaşlar "neden böyle" diye sormuşlar, onun için yazdım.

@levend84, koldan vites, silecek ile karıştırabilecek yapıda değil. Olsaydı tehlike arz ederdi.

YERUÇAĞI
17 Ocak 2018, 00:57
Sol manet daha mantiklidir, dogaldir, basittir, kolaydir, vs. Bunlar OK... Cok farkli acilardan bakiyoruz. Eski duzenin bozulmasi ciddi legal risk.

Mesela adam Amerika'da eski motosikletini verip yeni DCT'li motosikletini aldi, ve galeriden evine otoyolda gidiyor. Ilerde yol az yokus olacak, hem de hafif viraj var, bastan vites dusureyim diye gayri ihtiyari debriyaj-vites yapmaya yeltendi. Ve motor aniden yavasladi. Arkasindaki araba da ezdi.

Ve tabii ki adam dava acti: "Bu motosiklette eskiden debriyaj olan manete fren vazifesi yukleyerek kazama sebebiyet verdiniz. Eger arka freni oldugu gibi sag pedalda biraksaydiniz hic sorun olmazdi. Bana ne skooter'dan, bu bir motosiklet, ve motosiklet ergonomisi beklerim. MSF'in ehliyet kursunda da bu sekilde egitim verildi." dedigi anda milyon dolarlik tazminat kapisi acilir.

Bilmem anlatabiliyor muyum?

yaw haşmet biraderim,adamı güldürüyorsun,,adam motoru almışta yanlışlıkla manete dokunmuşta fren yapmış araba arkadan üstüne çıkmış sonuçta dava açmış ta mış mış
yaw adama sormazlarmı sen embesilmisin motoru kullanamıyorsun tutmuş manete mok atıyorsun ve aldığın motorun nasıl kullanıldığını bilmeden,az çok alır almaz pratik yapmadan trafiğe çıkıyosun

bu arada integra hem dct hem sol manet arka fren,ozaman integra kullananlar mahkemeye versin hondayı:mrgreen:

valla ben integrayı 2ci el aldım noterde satış yaptıktan sonra motorun yanına indik , sahibine nasıl kullanıldığına dair soru sordum ,bana 1 kez anlattı,ben motora bindim ve İstanbul sefaköyden fatihe kadar hiç inmeden geldim,,geldiğimde sanki 1 yıldır kullanıyor gibi ustalaşmıştım

dediğim gibi sol manete alışamayıp kaza yapan sorunu zekasında arasın,manette değil

sen motora uyacan motor sana uymaz

Olcay Avşar
17 Ocak 2018, 08:47
Scooter ile motosikletin yapılarını karşılaştırıyorsunuz, hata ediyorsunuz. Bir önceki mesajımda basit ve kolay anlaşılacağını umduğum bir örnek verdim, okumadıysanız lütfen okuyun.

DCT çok iyi bir teknolojidir, ileriki zamanlarda bir çok markanın daha çok modelinde otomatik vites seçeneği sunacağına inanıyorum.

Fakat hiç bir marka otomatik vites olarak satışa sunduğu motosikletine debriyaj maneti yerine fren maneti koymayacaktır.

hasmet
17 Ocak 2018, 11:49
yaw haşmet biraderim,adamı güldürüyorsun,,adam motoru almışta yanlışlıkla manete dokunmuşta fren yapmış araba arkadan üstüne çıkmış sonuçta dava açmış ta mış mış
yaw adama sormazlarmı sen embesilmisin motoru kullanamıyorsun tutmuş manete mok atıyorsun ve aldığın motorun nasıl kullanıldığını bilmeden,az çok alır almaz pratik yapmadan trafiğe çıkıyosun

bu arada integra hem dct hem sol manet arka fren,ozaman integra kullananlar mahkemeye versin hondayı:mrgreen:

valla ben integrayı 2ci el aldım noterde satış yaptıktan sonra motorun yanına indik , sahibine nasıl kullanıldığına dair soru sordum ,bana 1 kez anlattı,ben motora bindim ve İstanbul sefaköyden fatihe kadar hiç inmeden geldim,,geldiğimde sanki 1 yıldır kullanıyor gibi ustalaşmıştım

dediğim gibi sol manete alışamayıp kaza yapan sorunu zekasında arasın,manette değil

sen motora uyacan motor sana uymaz

Integra bir scooter. Scooter'larda sol manet arka frendir.

NC750 DCT bir motosiklet. Motosikletlerde sağ pedal arka frendir.

Bunun değişmesini beklemeyin.

Yazdığım senaryo size komik gelebilir. Ama burası için çok makul. Sürücü dikkatsiz ve aptal olabilir. Ama zengin olacağı kesin gibi.

YERUÇAĞI
17 Ocak 2018, 23:27
Integra bir scooter. Scooter'larda sol manet arka frendir.

NC750 DCT bir motosiklet. Motosikletlerde sağ pedal arka frendir.

Bunun değişmesini beklemeyin.

Yazdığım senaryo size komik gelebilir. Ama burası için çok makul. Sürücü dikkatsiz ve aptal olabilir. Ama zengin olacağı kesin gibi.

vitesli motosiklet kullanan birisi integra alınca sol manete debriyaj sanıp basınca ve senin varsayımınla kaza yapınca suçlu kendisi oluyor,ama aynı adam aynı motoru ve şanzımanı olan nc750x alıp sol manete debriyaj sanıp basınca ve kaza yapınca suçlu honda oluyor ve tazminat alacak ha,yani integra kullanan akıllı nc750x kullanan aptal oluyor size göre ve tazminat alacak,,yaw haşmet kardeşim sen buna inanıyormusunda burda savunuyorsun,biraz gerçekçi ol yahu

levend84
17 Ocak 2018, 23:33
@levend84, koldan vites, silecek ile karıştırabilecek yapıda değil. Olsaydı tehlike arz ederdi.

Yahu o kadar anlattim,bakin senaryo bile yazdim bu konuda :) neredeyse 10dalda oscara aday olacak.

Dct´li motosiklette elin zengin amerikalisi aptal oluyor ama ayni durumda koldan vitesli buick kullanan richard akilli olup kollari kariştirmiyor.

Hele hele dava olaylarini hiç açmiyorum,zira motosiklet ureticileri tum karlarini tazminata yatirip kepenk kapatir,malum baya aptal amerikali var.

hasmet
17 Ocak 2018, 23:41
Size makul gelmemis olabilir arkadaslar. Sorun degil. Burada yasasaydiniz anlardiniz.

McDonalds'tan aldigi kahve uzerine dokulunce cok sicak oldugu icin yanan insanin, kahve cok sicak oldugu icin McDonalds'a dava acmasi da garip gelmis olabilir size. Birinin evinin onundeki kaldirimda yururken karli oldugu icin dusup bacagini kiran kisinin, o evin sahibini dava etmesi de komik gelebilir.

@levend84, Hic koldan vitesli araba kullanmamis gibi konusuyorsunuz... Kullanmis olsaniz silecekle karistirmanin ne kadar sacma bir iddia oldugunu bilirdiniz.

levend84
18 Ocak 2018, 00:16
Size makul gelmemis olabilir arkadaslar. Sorun degil. Burada yasasaydiniz anlardiniz.

McDonalds'tan aldigi kahve uzerine dokulunce cok sicak oldugu icin yanan insanin, kahve cok sicak oldugu icin McDonalds'a dava acmasi da garip gelmis olabilir size. Birinin evinin onundeki kaldirimda yururken karli oldugu icin dusup bacagini kiran kisinin, o evin sahibini dava etmesi de komik gelebilir.

@levend84, Hic koldan vitesli araba kullanmamis gibi konusuyorsunuz... Kullanmis olsaniz silecekle karistirmanin ne kadar sacma bir iddia oldugunu bilirdiniz.

Zaten koldan vitesle silecek kolunun kariştirilmasinin saçma oldugunun bende farkindayim,ayni sacmalik söz konusu motosiklet kullanimi esnasindaki hatayla bir farki varmi?

Vaybe amerikada insanlar tazminatla yolunu buluyor,çalişmaya bile gerek yok :)

@YERUÇAGI:

Murat abi,ben şirket ortağimla göruşeyim,sanada bir dukkan açalim,bende tasarim ve muhendislik destegi uzerine şirket kurarim,ingilizcem iyidir fikra bile anlatirim elin amerikalisina.

Sicak asfalt ayagimizi yakti diye,veririz 6şeritli yolu mahkemeye,dinlene dinlene para sayariz :)

Gidelim şu macera dolu amerikaya :)

YERUÇAĞI
18 Ocak 2018, 01:03
Zaten koldan vitesle silecek kolunun kariştirilmasinin saçma oldugunun bende farkindayim,ayni sacmalik söz konusu motosiklet kullanimi esnasindaki hatayla bir farki varmi?

Vaybe amerikada insanlar tazminatla yolunu buluyor,çalişmaya bile gerek yok :)

@YERUÇAGI:

Murat abi,ben şirket ortağimla göruşeyim,sanada bir dukkan açalim,bende tasarim ve muhendislik destegi uzerine şirket kurarim,ingilizcem iyidir fikra bile anlatirim elin amerikalisina.

Sicak asfalt ayagimizi yakti diye,veririz 6şeritli yolu mahkemeye,dinlene dinlene para sayariz :)

Gidelim şu macera dolu amerikaya :)

haşmetin söylediği McDonald's,ısıcak kahve yüzünden mahkemeye verip tazminat alan olay doğru ,normalde 60 derecede müşteriye sunulması gereken kahve 88 derecede sunuluyor yaşlı müşteride yanlışlıkla üstüne döküp 3 cü derecede yanıyor ve 10 bin dolarlık hastane masrafını ödemediği için McDonald's ı çok sıcak kahve verdiği için mahkemeye veriyor ve jüri kadını haklı buluyor

bu olayda kadın haklı çünkü kahve dökülse bile 60 derecede insana zarar verip yanık oluşturmuyor,eğer bu sıcaklıkta verilseydi yanık olayı olmayacaktı,ama 88-90 derecede verilmiş ve kadın yanmış,burda ihmal ve kurallara uymama var,,

neticede bu olayla bizim manet olayının hiç bir ortak yanı yok,,mahkemeye veren salak olursa ,mahkemeyi kaybettiği gibi mahkeme masraflarınıda öder

hasmet
18 Ocak 2018, 07:32
Farkli dusunmemizde hic bir sorun yok. Sonucta bilgimiz, tecrubemiz ve deneyimlerimiz farkli. Neredeyse yirmi senedir Amerika'da yasayan biri olarak dogru bildigimi yazdim. Sizin kendi akil ve mantiginiza yatan dusunceyi tercih etmeniz gayet dogal. :)

ismaileren
18 Ocak 2018, 09:12
Arkadaşlar firmalar ürün tasarımlarını ve üretimlerini aptal ve acemi kullanıcıları baz alarak yapar.
Usta kişi debriyaj maneti olmadan dahi motosiklet sürer.
Ama acemi veya çok zeki olmayan bir sürücü sukutır tipi manet yerleşimini motosiklet üzerinde bulursa hata yapabilir.
Üretici firmalarda bu tip durumlarla uğraşmak istemezler.
O yüzden spesifik ürünler hariç genele hitap eden ürünler bu mantıkla üretilir.

Dipnot: DCT şanzıman motosikletlerde vitesi boşa atma tuşu var.

Nikkfurie
18 Ocak 2018, 15:55
Arkadaşlar firmalar ürün tasarımlarını ve üretimlerini aptal ve acemi kullanıcıları baz alarak yapar.
Usta kişi debriyaj maneti olmadan dahi motosiklet sürer.
Ama acemi veya çok zeki olmayan bir sürücü sukutır tipi manet yerleşimini motosiklet üzerinde bulursa hata yapabilir.
Üretici firmalarda bu tip durumlarla uğraşmak istemezler.
O yüzden spesifik ürünler hariç genele hitap eden ürünler bu mantıkla üretilir.

Dipnot: DCT şanzıman motosikletlerde vitesi boşa atma tuşu var.

Görüşünüzde haklı olabilirsiniz fakat NC750X DCT ile INTEGRA750 arasında çok büyük bir fark yok, her ne kadar Integra ya sukuter densede iki model arasında sadece ayaklarınızın konumu farklı, teknik olarak birebir aynılar, Integra da arka fren sol manette vede mükemmel bir kullanımı var, şehir içi panik frende ayak freninden çok çok daha başarılı fren yapabiliyorsunuz, NC750X DCT de ise arka fren maalesef sağ ayakta , boşta duran sol elimizle arka freni daha hassas kullanabilirdik oysa..