PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklette çözemediğim 4 sorun var, her usta dolandırıyor sorunu çözmüyor bıktım.



aberforthx
11 Ocak 2018, 17:48
Merhabalar.

56000 km de 2008 model bir CBF150 sahibiyim. 1000 km önce yeni motor yaptırdım piston, rulmanlar ve sekmanlar değişti. Motor yaptırdıktan sonra şunlar meydana geldi;


1. si, ise şu; 1. vitese attım, debriyajı kavrama noktasına getirip orda tutup gaz verince bir ileri geri ileri geri durumu oluyor. yani motor ileri geri ileri geri yapıyor.
bunun başka bi yan etkisi ise şu sanırım, 3 le gidiyorum 2 ye attım, debriyajı yavaş yavaş bırakırken kavrama noktasında beklersem taktaktaktaktaktaktaktak diye bir ses geliyor motordan.Bu motor yapmadan önce yoktu sadece mavi duman atacak seviyede yağ yakıyordu. İçini açcaz 200 lira diyor ne yapcağını söylemiyor.

2.si ise şu, mesela yolda gidiyorum ellerimi bırakırsam gidon sağ sol yalpa yapmaya başlıyor. bu normal değil çünkü başka cbf150ler kullanıyorum onlarda yok. Bir tur atıyor sorun yok diyor ama istersen maşaları değiştiririrz 200 lira diyor.

Ön lastiğim pirelli mt65, havası 28 bar, ve jantta yamukluk yok.

3.sü ise; sıcak olsa da soğuk olsa da motordan baya bi benzin kokusu geliyor neredeene geldiğini anlayamadım egzoz ya da başka bir yer ama motor benzin kokuyor çiğ benzin, motor bu kokabilirsiniz derseniz normalden fazla koktuğunu belirtmek isterim.

Ve son olarak ısındığında sübaplar ayarı bozukmuş gibi ses yapıyor 80 90 gibi süratlerde giderken bile şak şak şak vurması kafamda maske ve kask olmasına rağmen kulağıma geliyior, soğukken sorun yok. tamirciye götürüyorum bi 50 lira tokatlıyor, yine aynı yine aynı ağacımı kuruttu motor ve dolandırıcı şerefsizler.

Not:Motor yaptırdığım tamirciyie bu sorunlar olduktan sonra sadece 1 kere gittim yaptığı işin kusursuz olduğunu söylüyor, eğer bir sorun olmuşsa benim düzgün yapmadığım rodaj ya da agresif kullanımımdan olduğunu söylüyor ve suçu bana atıyor. 600 tlyi koydu cebine şimdi bana s.git başımdan çekiyor. yakacağım dükkanını.

Birkan07
11 Ocak 2018, 18:14
Merhabalar.

56000 km de 2008 model bir CBF150 sahibiyim. 1000 km önce yeni motor yaptırdım piston, rulmanlar ve sekmanlar değişti. Motor yaptırdıktan sonra şunlar meydana geldi;


1. si, ise şu; 1. vitese attım, debriyajı kavrama noktasına getirip orda tutup gaz verince bir ileri geri ileri geri durumu oluyor. yani motor ileri geri ileri geri yapıyor.
bunun başka bi yan etkisi ise şu sanırım, 3 le gidiyorum 2 ye attım, debriyajı yavaş yavaş bırakırken kavrama noktasında beklersem taktaktaktaktaktaktaktak diye bir ses geliyor motordan.Bu motor yapmadan önce yoktu sadece mavi duman atacak seviyede yağ yakıyordu. İçini açcaz 200 lira diyor ne yapcağını söylemiyor.

2.si ise şu, mesela yolda gidiyorum ellerimi bırakırsam gidon sağ sol yalpa yapmaya başlıyor. bu normal değil çünkü başka cbf150ler kullanıyorum onlarda yok. Bir tur atıyor sorun yok diyor ama istersen maşaları değiştiririrz 200 lira diyor.

Ön lastiğim pirelli mt65, havası 28 bar, ve jantta yamukluk yok.

3.sü ise; sıcak olsa da soğuk olsa da motordan baya bi benzin kokusu geliyor neredeene geldiğini anlayamadım egzoz ya da başka bir yer ama motor benzin kokuyor çiğ benzin, motor bu kokabilirsiniz derseniz normalden fazla koktuğunu belirtmek isterim.

Ve son olarak ısındığında sübaplar ayarı bozukmuş gibi ses yapıyor 80 90 gibi süratlerde giderken bile şak şak şak vurması kafamda maske ve kask olmasına rağmen kulağıma geliyior, soğukken sorun yok. tamirciye götürüyorum bi 50 lira tokatlıyor, yine aynı yine aynı ağacımı kuruttu motor ve dolandırıcı şerefsizler.

Not:Motor yaptırdığım tamirciyie bu sorunlar olduktan sonra sadece 1 kere gittim yaptığı işin kusursuz olduğunu söylüyor, eğer bir sorun olmuşsa benim düzgün yapmadığım rodaj ya da agresif kullanımımdan olduğunu söylüyor ve suçu bana atıyor. 600 tlyi koydu cebine şimdi bana s.git başımdan çekiyor. yakacağım dükkanını.

Ben sen bunu sat kardeşim kendine başka bi motor al. Sıkıntısı geçse bile sen soğumuşsun bundan yine sevemeyeceksin.

mustafa_325
11 Ocak 2018, 18:26
Aleti tamir ettiğini söyleyen fakat ne yaptığını söylemeyen adam usta değil şarlatandır. Güvenip motosikletini bırakma. Mutlaka başında beklemek lazım.

Bundan 7-8 sene önce bir bilgisayarcıya laptopumu temizletmek için götürmüştüm. Aramızda özetle şöyle bir diyalog geçti;

-Bu laptop çok ısınıyor. Açıp temizler misiniz?
+Şuraya bırak 1-2 saat sonraya bitmiş olur.
-Boş olduğun zaman geleyim.
+Şuan boşum hemen yapıcam işte.
-O zaman izlemek istiyorum.
+(sesini yükselterek)Yav izleyip ne yapacan? Git biraz dolan gel işte!
-Niye göstermek istemiyorsun ki?
+Güvenmiyosan verme bilgisayarı hmns(sessizce söylenir)

Sonunda dükkandan çıktım internetten videolar izleyerek kendim temizledim bilgisayarı. Dükkandaki adam ya benim o işi öğrenmemi istemiyordu yada bilgisayarımdan parça çalacaktı. Saklayacak bir şeyi olmasaydı beni göndermeye çalışmazdı.

mavzer-i
11 Ocak 2018, 18:30
bende ilk okula giderken pili biten saatimin pilini taksın diye verdiğim saatçi saatimi bozmuştu. hem dijital hem analog olan saatimin dijital bölgesi zayıflamaya başlamıştı ama analog tıkır tıkır çalışıyordu. saati aldıktan sonra yani malum şahıs pili değiştirdikten sonra dijital net olarak göstermeye başladı ama analog kısmındaki saniye can çekişmeye başladı ve bi ileri bi geri gelmeye başldı. bu çalışmıyor dediğimde bana geldiğinde böyleydi dedi. tabi ufacık çocuğum ne diyebilirdim ki...

ogzcngdk
11 Ocak 2018, 18:43
1. si, ise şu; 1. vitese attım, debriyajı kavrama noktasına getirip orda tutup gaz verince bir ileri geri ileri geri durumu oluyor. yani motor ileri geri ileri geri yapıyor.
bunun başka bi yan etkisi ise şu sanırım, 3 le gidiyorum 2 ye attım, debriyajı yavaş yavaş bırakırken kavrama noktasında beklersem taktaktaktaktaktaktaktak diye bir ses geliyor motordan.Bu motor yapmadan önce yoktu sadece mavi duman atacak seviyede yağ yakıyordu. İçini açcaz 200 lira diyor ne yapcağını söylemiyor.

2.si ise şu, mesela yolda gidiyorum ellerimi bırakırsam gidon sağ sol yalpa yapmaya başlıyor. bu normal değil çünkü başka cbf150ler kullanıyorum onlarda yok. Bir tur atıyor sorun yok diyor ama istersen maşaları değiştiririrz 200 lira diyor.

Ön lastiğim pirelli mt65, havası 28 bar, ve jantta yamukluk yok.

3.sü ise; sıcak olsa da soğuk olsa da motordan baya bi benzin kokusu geliyor neredeene geldiğini anlayamadım egzoz ya da başka bir yer ama motor benzin kokuyor çiğ benzin, motor bu kokabilirsiniz derseniz normalden fazla koktuğunu belirtmek isterim.

Ve son olarak ısındığında sübaplar ayarı bozukmuş gibi ses yapıyor 80 90 gibi süratlerde giderken bile şak şak şak vurması kafamda maske ve kask olmasına rağmen kulağıma geliyior, soğukken sorun yok. tamirciye götürüyorum bi 50 lira tokatlıyor, yine aynı yine aynı ağacımı kuruttu motor ve dolandırıcı şerefsizler.


Merhaba, sorunlarınız hakkındaki düşüncelerim şu şekilde;

1. Debriyaj balatası değişti mi bilmiyorum ama sorun debriyaj aksamıyla alakalı, öncelikle manetten motor bloğuna kadar giden debriyaj telini inceleyin, ardından motorun yan kapağı açılıp debriyaj balataları, debriyaj yayları ve debriyaj tasının gözden geçmesi gerekiyor. Bunlardan birisi görevini yapamıyor bence.

2.Yalpalamaya sebep olabilecek durumlar; arkada gerektiğiden fazla yük olması, mesela topcase gibi yada gidon rulmanlarının bozulmuş olmasıda buna sebep olabilir. En kötü ihtimalle önden bir darbe aldıysa amortisörlerdeki yamukluk buna sebep oluyor olabilir.

3.Benzin kokusu karbratördeki kaçaklardan, emme manifoldunun çatlamış olmasından yada depodan karbratöre giden hortumların yıpranmış olmasından kaynaklı olabilir.

4.Eski bir cbf 150 sahibi olarak söyleyebilirim ki cbfler ısındığı zaman subap sesi yapıyor, soğuk halinden epeyce farklılaşıyor sesi. Burada sorun olduğunu düşünmüyorum.

Genel olarak motorunuzun kilometresinin yüksek olmasından dolayı olabilecek sorunlar bunlar, motorun ihtiyacı olan şey sadece motor bloğu değil genel olarak bakıma alınması.

Stock Sever
11 Ocak 2018, 20:14
Hocam bizim facedeki cbf 150 gruplarında ustalarımız var. Ben hiçbirine gitmedim henüz. Ancak serkan gürcan ustamız ve yaşar işleyen ustalarımıza herkes gidiyor. İstersen bi de onlara göster. Yerleri birinin gaziosmanpaşada diğeri maslak oto sanayide. Belk derdine bi derman bulurlar.

bursagsli
11 Ocak 2018, 20:50
1) Devamlı kullandığın bir yağ ise ilk akla debriyaj balatası, saç ve yayları kontrol etmelisin
2) Arkada topcase varsa yalpalama yapar. Yada ön teker milini kontrol et. Bunlarda sorun yoksa teker rulmanını kontrol et
3) Karbüratörün altında ki vidayı sık gevşek ise karbüratörün altında benzin tahliye hortumundan yakıt geliyordur
4) Eğer motor sıcakken rölantide ses geliyorsa subap ayarın gevşektir. Motor soğukken subap ayarını yaptır.
Benim tavsiyem elin alet tutuyorsa kendin yap. Malesef düzgün iş yapan esnaf çok az.

Egee22
11 Ocak 2018, 22:07
0km çinli yerine 60 70 bindeki cbf leri tavsiye edenler konuya bekleniyor,motoru rektefe eden usta içine etmiş belliki içi açılması lazım zor adam edilir gibi geçmiş olsun

Stock Sever
11 Ocak 2018, 23:30
0km çinli yerine 60 70 bindeki cbf leri tavsiye edenler konuya bekleniyor,motoru rektefe eden usta içine etmiş belliki içi açılması lazım zor adam edilir gibi geçmiş olsun

Ben 66000 de kurye motoru cbf aldım. Aldığımdan bu yana memnunum. Aldığım kişi kendi özel motoruydu. Şirket değil. Temizse alınır kısacası.

kurubuz
11 Ocak 2018, 23:52
58 bnde değil 258 binde bir kurye motoruna denk gelmişsin. Rekteriye eden salak da düzgün toplayamamış motoru
Motorunda ateşleme avans ayarı bozuk. O yüzden şakırdıyor ve çiğ benzin kokusu geliyor.
Şanzıman da düzgün toplanmamış vites sorunlarının sebebi de o.
Elleri bırakınca yalpalama konusu apayrı birşey. 2 şekilde çözülme ihtimali var 1 ) ön lastik değişmeli 2) arka çanta varsa yapabilir. Bazen de bu sorunun sebebi bulunamıyor. Bazı motorlar yapıyor bazıları yapmıyor. Benim cbf 1000 de 4 yıldır var. Artık ellerimi bırakmıyorum.
Motordan kurtulmaya bak. Düşük fiyata ver gitsin.

levend84
12 Ocak 2018, 00:26
1-Motor toplanirken,egzantrik zinciri ve gergi ayarlari doğru yapildimi?yapilmadi ise,avans kaçirir,çiğ benzin atar,motor boğulur.

2-Motorun gaz yemesi nasil?silkeleme varmi?Var ise cevabi yine 1.maddede.

3-Şanziman grubu duzgun toplandimi?(vites hilali vb.)toplanmadi ise,dişli grubu kisa surede aşinip yatak yapar.

4-Debriyaj baski grubu ana göbek kovani(balatalari,saci)kapatan kisim civata sıkıliklari ve torsiyon yayi duzgun takildimi?takilmadi ise balatalari kisa surede eline alirsin ve kovan kapagini bozarsin yeni balata bile taksan nafile debriyaj surekli kaçirir.

extagon
12 Ocak 2018, 01:27
memlekette usta yok. hangisine güvenicen hangisine yaptırıcan hepsi bi dert. motorumun marş rublesi değişecek internette fiyatı 50 lira sanayide işçilik dahil 200 liradan aşağı takan yok.

aberforthx
12 Ocak 2018, 14:38
Usta tavsiyeleriniz için teşekkür ederim fakat ben İzmir'de yaşıyorum. İzmir Büyük Şehir Belediyesi'nde taşeron işçiyim. Motordan anlamam uğraşsam elimden gelir belki fakat işe her gün motosikletle gidiyorum. 4-5 saat içinde toparlayamazsam daha da dert açmış olacağım.

Motosikletin her şeyini açık açık yazdım sahibindende 3 ay yayında kaldı ne arayan ne soran oldu 3000 tl'ye kadar inmiştim. İlan süresi bitince site aylık 29 tl istedi. Hadi dedim bir ay daha vereyim ama ardı arkası kesilmedi ve yine arayan soran olmadı. Dürüstlük para etmiyor anlayacağınız.

Ve evet en çok da forumda dolanan sıfır çinli alacağıma gider ikinci el honda alırım. Kilometre nedir ki taş gibi motor laflarına kandım. Bundan önce Mondial MCX 162 kullanıyordum tek derdim yakıttı. 12.000 km sorunsuz kullandım.

Dün ustaya gittim ve sesin şanzumandan geldiğini yaptırsak değmeyeceğini söyledi vitesteki takırtıyı da bu kilometrelerde normal diyor, ben de motor yaptırmadan önce sadece yağ yakıyordu derdi bu değildi diyorum, sıfır km motor performansı bekliyorsun gidip o zaman çok para verip düzgün motor alacaktın diye akıl veriyor. Benzin kokusu için de deponun etrafındaki anahtar deliğinin contasının olmadığını söyledi. Karbüratörün ve motorun oraya flaş tuttu baktı, bir şey yok dedi yolladı.

YERUÇAĞI
12 Ocak 2018, 15:00
motorun 1 ci viteste kerkinmesi avans ayarı ile ilgili

kurubuz
12 Ocak 2018, 16:31
Burada ulaşılan ortak görüşe göre 4 sorunundan 3 'ü avans ayarı ile ilgili. Ustaya git ve avans ayarı yapmasını söyle.

aberforthx
13 Ocak 2018, 11:13
Bugün sabah işe giderken şeritte beklememe rağmen araya kaynak yaparak ayağımın üzerinden geçen şerefsiz evladıyla aramda geçen konuşma üzerine motoru galeriye yok parasına sattım(2000 tl). Bıkmış durumdaydım. Eleman ayağımın üzerinden geçiyor camı dahi açmıyor;

-Hocam dikkat etsene ayağımı ezdin, üzerime çıkıyorsun hala iteliyorsun.(Camı açmıyor ve cama tıklatıyorum.)
+Ne işin var senin orada?
-Ben sana bunu sormadım ve beklediğim cevap bu değil kimin haklı olduğunu sorgulamıyoruz, ayağımın üzerinden geçiyorsun, fark ediyorsun ben tıklamasam camı dahi açmıyorsun, benim senden beklentim "kardeş bir şey oldu mu? iyi misin? özür dilerim" diyebilmen ama bunlar medeniyet gösteren ifadeler olduğu için söylememeni mazur görmüyorum.
+Hocam motosiklet tehlikeli işte görmeyebiliyoruz böyle.
-Şerefsizliğin luzumu yok lafı geveleme, kaza her zaman mümkün, mühim olan insanlık iyi günler.

Dedim ve iş yerini arayıp geç kalacağımı söyledim, gittim sattım motoru. Pazartesi günü devir işlemlerini yapacağım. Mondial'i kullanırken kırmızıda geçen şerefsizin biri yüzünden serçe parmağım kırılmıştı ve kendisinin bana savunması, kardeş görmüyor musun arabada bebek var, olmuştu. Ne alakaysa bebek olunca ışık ihlali legalleşiyor sanırım.

Özetle ülke ve şartları yüzünüzden aranızdan ayrıldım, bir gün ola ki medeniyetin olduğu topraklara göçersem sizlerle yeni motosikletimi ve gezi günlüklerimi paylaşırım.