PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrikli otomobillerde devrim yaratacak "tekerlek içi elektrik motoru” ..



hachiko
04 Ocak 2018, 22:22
Elektrikli otomobillerde devrim yaratacak “tekerlek içi elektrik motoru” projesinde sona gelindi! (aslında başlık buydu sığmadı)..

https://www.log.com.tr/wp-content/uploads/2018/01/inwheelemotor1.jpg

https://www.log.com.tr/wp-content/uploads/2018/01/inwheelemotor2.jpg

Elektrikli otomobillerin işleyiş ve üretimine çok ciddi katkılar sağlaması beklenen sistem için çok fazla beklememiz gerekmeyecek..

Elektrik motorlarının ulaşım araçlarına en büyük etkiyi yaptığı 2017’de ez otomobil kadar motosiklet, bisiklet ve scooterlarda da bunun yansımasını gördük. Bu sınıftaki araçlarda örneklerine çokça rastladığımız tekerlek içi elektrik motor tasarımı çok ciddi avantajları da beraberinde getiriyordu. Bu teknolojiyi otomobiller başta olmak üzere daha geniş kapsamlı hale getirebilmek adına tam sekiz yıllık bir Ar-Ge çalışmasını tamamlayan İngiltere merkezli Protean Electric, seri üretime geçiş için kendisine bir takvim bile belirledi. 2018’in son çeyreğinde tamamen kullanılabilir şekilde motorları üretime geçirmeyi planlayan şirket, kullanıcılar kadar üreticilere de çok ciddi katkı sağlayacak.

https://www.log.com.tr/wp-content/uploads/2018/01/inwheelemotor2.jpg

Otomobillerin üretim aşamaları hızlanacak..

Protean Drive adıyla üretimi gerçekleştirilecek olan tekerlek içi motor teknolojisinin araçlara getirdiği artılardan geçmeden önce işin üretim kısmındaki faydalarından bahsetmek gerekiyor. Motorların üretimiyle birlikte diğer otomobil üreticileri için tedarikçi konumuna yükselecek olan şirket, bir elektrikli otomobili üretim sürecini yüzde 20‘e kadar hızlandırabilecek. İki tekerlekli araçlar için de kullanılabileceği söylenen Protean Drive, temel olarak içerisinde kalıcı bir mıknatıs ve ‘akıllı tahrik düzeneği’ düzeneğine sahip elektrik motorunu barındırıyor. Kompakt yapısına rağmen çok ciddi güç ürettiğini gördüğümüz motorların her biri 109 beygir güç ve 1.250 Nm tork gibi korkutucu değerler sunacak. Bu da iki tekerleğinde bu sistemi barındıran bir otomobilin kağıt üzerinde 214 beygir ve 2.500 Nm torka sahip olabileceği anlamına geliyor.

Ağırlık kazanımı dikkat çekiyor..

Protean Drive gibi kendi kendine yeten tekerlek motorlarını kullanmanın en büyük artılarından birisi de ağırlık kazanımı. Geleneksel otomobillerdeki şanzıman ve tahrik mili gibi parçalardan maksimum şekilde arındırılan sistemde güç aktarımı sadece iki kablo ile, motor kontrolü ise ana araç bilgisayarı tarafından tek bir kablo ile sağlanabiliyor. Tüm bu parçalar bir araya geldiğinde BMW i3 motorunun üzerinden verilen örnek üzerinden 30 kilogramlık bir ağırlık kazanımı ortaya çıkıyor. 14 inç’ten başlayıp 20’inç’e kadar uzanan lastik ve jant kombinasyonlarına entegre edilebilecek olan Protean Drive’ın içerisinde doğru akımı alternatif akıma dönüştüren invertör de standart olarak sunulacak. Güç aktarımını sağlayan rotor bölümü dışta, sabit parçası statoru ise içte olacak şekilde tasarlanan sistem bu yapısından ötürü “tersyüz” tasarımlı olarak da adlandırıldığını da belirtmekte fayda var. İlk olarak Çin’de bir marka tarafından kullanılacak olan sisteme önümüzdeki süreçte hangi markaların yer vereceği merak ediliyor. .

Kaynak : Log

levend84
04 Ocak 2018, 23:12
Esasinda calisma mantigi interroll sistemi gibi,fark tork yönunden geliştirilmiş hali.interroll zaten yillardir kullanilan bir sistem.

https://www.interroll.com.tr

hokahey
04 Ocak 2018, 23:35
yıl olmuş 2018, uçan arabalar nerde lan! hala lastiktir, kıldır, tüydür, yündür.

uçan araba bekliyoruz!

mustafa_325
05 Ocak 2018, 00:26
100 yıldır var olan şeyi yeniden icat etmişler.
http://www.kralmotor.com.tr/wp-content/uploads/2015/05/lima-4500-5-1024x683.jpg

hasmet
05 Ocak 2018, 00:42
Peki ya "unsprung weight"? Ters amortisorler, karbon fiber jantlarla azaltmaya calisirken, her tekerlege agir bobinler ve miknatislar ekleyince yol tutusu n'olacak?

drtayfun
05 Ocak 2018, 01:19
Ağırlık merkezi aşağı ineceği için yol tutuşu iyileşir

hasmet
05 Ocak 2018, 01:32
Agir tekerlek, yol tutusu icin buyuk dezavantaj. Cunku iyi yol tutusu icin tekerlegin cekisi ve yolla temasi kritik faktor. Suspansiyon tekeri surekli yola itiyor. Ancak 2-3 kat agir tekerlek, herhangi bir puruzden sonra yola temas etmekte zorlanacak. Belki suspansiyon yaylarinin sertliginin ciddi oranda artmasi gerekecek. Bu da surusun sertlesmesi demek.

patpop
05 Ocak 2018, 01:36
109*2=218 ama burada 214 beygir yazmış. 4 beygir nereye kaçmış?

YasinC
05 Ocak 2018, 10:21
Bu sistem daha önce denendi. Bazı kusurları oluyor.

drtayfun
05 Ocak 2018, 10:28
Ben en çok çabuk arıza verdiği için yapılamadığını düşünüyorum. Sonuçta tüm darbeyi tekerlek alıyor ve bu kadar ciddi bir mekanizmanın o darbelere dayanabilmesini sağlamak çok zor olmalı.

'-'
05 Ocak 2018, 10:45
tekerlek içi elektrik motoru
ilk denendiği zamanlar, güç elektroniği zor işti. televizyonlarımız zırt bırt tamire giderdi
günümüzde kısıtlayıcı olan batarya
log bitmiş.

erkanzdemir
05 Ocak 2018, 13:12
Esasinda calisma mantigi interroll sistemi gibi,fark tork yönunden geliştirilmiş hali.interroll zaten yillardir kullanilan bir sistem.

https://www.interroll.com.tr

Cümle kurmama gerek kalmamış.

nicksizbro
05 Ocak 2018, 13:58
Ülkemizin yamuk yumuk yollarında çok kullanışlı olmaz sarsıntı sorun çıkartır.

Balc10
05 Ocak 2018, 15:59
Ağırlık merkezi aşağı ineceği için yol tutuşu iyileşir

:) :) Elektriği boş ver de senin yorum on numara olmuş :)

Remzidemir41
05 Ocak 2018, 17:30
Bir kaza durumunda ne olacak ? Masraf GG :D