PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Analiz-Türkiye’de Motosiklet Pazarının Mevcut Durumu



Uğur
04 Ocak 2018, 16:28
https://i.hizliresim.com/y08LJM.jpg (https://hizliresim.com/y08LJM)


CC Bazında Satış Oran ve Rakamları

https://i.hizliresim.com/6J75pk.jpg (https://hizliresim.com/6J75pk)

2017 Yılı Motosiklet Sabit Harcamaları

https://i.hizliresim.com/G9QoWv.jpg (https://hizliresim.com/G9QoWv)

Avrupa ülkelerinde 1000 kişide kullanılan motosiklet sayısı

https://i.hizliresim.com/W7A18E.jpg (https://hizliresim.com/W7A18E)


Yıllara Göre Otomobil-Motosiklet Satış Rakamları

https://i.hizliresim.com/RnLo8o.jpg (https://hizliresim.com/RnLo8o)

Neden motosiklet almıyorsun sorusuna verilen cevaplar

https://i.hizliresim.com/p6qBMz.jpg (https://hizliresim.com/p6qBMz)

Vergi ve Ücretler

https://i.hizliresim.com/kO3n7v.jpg (https://hizliresim.com/kO3n7v)


Vergi Tutarları

https://i.hizliresim.com/NZ6r8k.jpg (https://hizliresim.com/NZ6r8k)



Bazı Tespitler


Çin malları piyasaya girmeye ilk başladı 2006 yılından 2015 yılına kadar yerli ürünlere karşı
getirilen korumanın ülkemize iyilikten çok zararı oldu. Hiçbir yerli üretici bu avantajı ülke
menfaatine kullanmadan tüm parçaları yıllardır ithal ederek hiçbir zaman yan sanayiyi
geliştirmeyerek istihdamda da bir katkı sağlamadı.


Ülkemizde Uluslararası markaların bulunduğu firmaların dünyada yıllık motosiklet üretimi
yaklaşık 20 milyon adettir.


Otomobilin satış dağılımlarına bakıldığında vergiler artsa da satışların devamlı artan bir çizgide
devam etiği görülmektedir. Düşük gelirli olan vatandaşlarımızın alabildiği motosiklette ise vergi
ve diğer sabit giderler arttıkça pazarın devamlı şekilde küçülmektedir.


2011 yılından bugüne kadar motosiklet pazarı küçülmektedir. Motosiklet üzerine gelen her
ilave vergi pazarı devamlı şekilde küçültmüş, otomobilde olduğu gibi hiçbir zaman artış
göstermemiştir. Dar gelirli vatandaşlarımızın kullandığı en ucuz ulaşım aracı olan motosiklet,
gerek vergiler gerekse diğer sabit giderlerinin yüksek olması nedeni ile pazarda gerileme 2017
yılında da devam etmektedir.


Pazarın içerisinde bulunduğu inişli çıkışlı güvensizlik ortamı yaratan bu durumun devam etmesi
uluslararası markaların ülkemize yatırım yapma düşüncesini pozitif duruma maalesef
getirememiştir. Sadece, ithalata getirilecek daha da ek vergilerle pazarın büyümesi değil, daha
da küçülmesini sağlayacak yapıyla karşı karşıya bıraktığını uygulanan her yeni düzenleme ile
daha da kötü sonuçlara neden olduğunu ekteki tabloda açıkça görmekteyiz.


Tüm vergi oranları arttıkça, motosiklet tescilli bir araç olduğundan kayıt dışılık da önemli
ölçüde arttı. Zaten şu anda ülkemizde yerli üretim ile ithal ürün fiyatları arasında aşırı şekilde
fiyat farklılıkları vardır. Yerli bir ürün fiyatı 3.500 TL iken en düşük aynı ithal ürün muadili 7.000
TL civarındadır.

Oysaki en ucuz ulaşım aracı olan Motosiklet önünde engel olan ÖTV, MTV, Ehliyet ve Muayene
ücretlerinde önemli indirimler yapılsa gelişecek olan pazarda ülkemiz menfaatine daha güzel
sonuçların alınmasına katkı sağlayacaktır.


Kaynak (http://www.moted.org.tr/uploads/turkiye-motosiklet-pazarinin-analizi.pdf)

levend84
05 Ocak 2018, 00:15
Motosiklet kültürünün gelişmesine en az 30sene var.
Trafik kültürünün ise bir o kadar.

Tablolar,veriler ortada.

Yunanistanda kullanimin yüksek oldugunu biliyordum,ama bu kadar tahmin etmedim.

Ingilterede kullanim,iklim bakimindan duşuk sanirim.

Velhasil,motosiklet ustundeki ´´şeytan icadi´´damgasi kalkmadan ve bisiklet muamelesi gormeye devam ettikce isler cidden zor.

Bir noktadan sonra motosiket hobi,zevk,tutku olmaktan çikiyor.

aokuyumcu
05 Ocak 2018, 00:15
çok bilgilendirici bir çalışma yapmışsınız . emeğinize sağlık.

Brock07
05 Ocak 2018, 18:09
bu senede olan bayilere olacak,umrumda mı hayır.Daha da beter olsunlar ve iktidara oy vermeye devam etsinler.

tyrung
25 Şubat 2018, 22:12
Grafikte düşüş var fakat devletin hiç umurunda olmaz. Sonuçta vergileri kat ve kat arttırdılar dolayısıyla gelir 2004 yılına kıyasla iyi durumda.
80.000 adetin altına düştüğünde belki uyanırlar. Tabi bu durumda Honda, Yamaha vb. markalar pazardan yavaşça çekilmiş olabilir. 3. nesil MT09 u hiç görmeyebiliriz bile. CBF, YBR ile idare ederiz.

Sj's
25 Şubat 2018, 22:34
Motosikletler ciddi bir cazibe olmaya devam ediyor bir cok kisi icin. Ozellikle Istanbul Izmir gibi sehirlerde otomobilden motosiklete convert eden cok fazla insan var birkac senedir. Istanbulda en az 15 arkadasimi biliyorum arabadan motosiklete gecen.

Motosiklet populerlesmeye devam edecek, ama devlet bunu ne zaman gorecek bu konuda hic birimiz bir sey diyemiyoruz malesef.