PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hız, beygir ve kw konusunda bilmediklerimiz



Sayfa : [1] 2

MUSTAFA KIR
10 Aralık 2017, 22:09
Arkadaşlar r25 ile cbr 500 r nin son hız konusuna bakacak olursak. Cbr 500; tam olarak 35kw ve 47 beygir olmasına rağmen kendinden epey kw ve beygiri düşük görünen r25 in son hızları aynı, belki daha az.
Şimdi motosiklet hız'ı kw ve beygir gücü ile doğrudan bağlantılı olduğunu düşünürsek neden iki farklı güçteki motor aynı hız ile gidiyor?
Benim göremedigim ney?
İkiside supersport

levend84
10 Aralık 2017, 22:15
Orda biraz duralim,

-Ara hizlanma süreleri,gaz tepkileri.sollamalarda ve toparlanmadaki durumlari.
-Max torku ve hp verdigi devir araliği.

Buradan yol alalim..

enescanatar
10 Aralık 2017, 22:19
Her zaman her yerde yazıyorum. "Son hız" deniliyor ama ben de diyorumki bu hıza ne kadar sürede ulaşıyor. Cbr500r 8500 devirde max güce ulaşıyor, r25 12.000 devirde. Örneğin r25 180 hızına ulaşabilmek için düz yolda 5 kmye ihtiyaç duyuyorsa cbr500r 2 km(mesafeler tamamen örnek). Ayrıca güç ve torkuyla rampa dinlemeden r25i tokat manyağı yapacağı aşikar. Son hız denen şey yani mesafe gözetmeksizin ulaşabildiği max hız çok yanıltıcı bişeydir

burak burk
10 Aralık 2017, 22:20
kw ile beygir aynı canım kardeşim

mfBulut
10 Aralık 2017, 22:20
Son hızı değiştiren güç dışında da birçok faktör var. Rüzgar direnci en önemlilerden biri. Aerodinamik yapısı müsait olan ve olmayan iki motorun güçleri aynı olsun. Müsait olan rahatlıkla daha yüksek hızlara çıkacaktır. Ki bu faktörlerden sadece bir tanesi.

Ayrıca sırf son hızı daha fazla diye R25 e daha iyi motor diyen cahil cühela takımı da birazdan burada olacaktır. Siper alabilirsiniz.

zekeriyaimam
10 Aralık 2017, 22:20
Adamlar yapay zeka geliştiriyor.Roketi dikine geri indiriyor.
Biz hala cbr500 niye 180i geçmiyor diye tartışıyoruz ya çıldırıcam.
Vites oranları nedir? Devir aralığı nedir?
Tork x devir neyi verir?

emremm
10 Aralık 2017, 22:21
Maks. hızlarda devirleride karşılaştırırsanız anlarsınız.

ogzcngdk
10 Aralık 2017, 22:25
beygirleri farklı olduğu gibi iki motor bloğuda büyük oranda farklıdır.

en başta kullanım amaçları farklıdır, r25 250cc hacimden alınabilecek maksimum güç ve performans hedeflenmiştir ve bu yüzden daha kısa piston kolları, ince pistonlar ve yüksek sıkıştırma oranları kullanılarak üretilmiştir.

cbr500 ise şehir içinde rahatça sürülebilecek yumuşak tepkili, az yakan ve uzun ömürlü bir motor hedeflenmiş. Bu yüzden uzun piston kolları, düşük sıkıştırma vs. kullanılarak bu hedefe ulaşılmış.

Mertcan39
10 Aralık 2017, 22:26
Dişli oranı çevirdiği devir vs

emremm
10 Aralık 2017, 22:27
Yakıt tüketimlerini de unutmayın.

esbabsız
10 Aralık 2017, 22:28
Öncelikle kw ile beygiri iki farklı şey gibi algılıyorsunuz sanırım. İkisi de güç birimidir ve aynı şeyin farklı şekilde gösterimidir. Nasıl ki mil/saat ve km/saat hız birimleri olup aynı şeyi ifade ettikleri gibi.

Gelelim hız konusuna. Bir aletin daha fazla güce sahip olması direkt olarak daha hızlı gideceği anlamına gelse idi tırların bile ss motosikletlerden daha hızlı gidebiliyor olması gerekirdi. Dolaysıyla mesele sadece güç değil bu gücün ne kadar ağırlığı taşıması gerektiği, aracın aerodinamik yapısının rüzgar direncini ne ölçüde bertaraf edebildiği gibi başka faktörler de önemlidir.

levend84
10 Aralık 2017, 22:32
Cbr500 devrini ve torkunu dolu dolu veriyor,tabiri caizse yedire yedire.motoru kullanan kisilerle bir ara muhabbet açildi,arada ölü devir yok diyorlar.

burak burk
10 Aralık 2017, 22:36
o kadar kafa yormanıza gerek yok z900 mü mt09 mu r6 mı geçer.kalkışta r6 yı delerler ama 200 den sonra işler değişir.aynı güçteler hatta tork daha az yanlız r6 15 bin devir ve ötesini çeviriyor o yüzden gidişi çok daha uzun sürüyor.r25in olayı r6 cbr600 gibi gerçekten uzun devir çeviren 250 cc yapıp uzun süre gücü vermesi.yani 36 hp gücü çok daha uzun süre aktarabiliyor.1300 1400cclik harlerler nasıl oluyorda 200ü geçemiyor ? artık bu mevzu sidik yarışına döndü gerçekten ahiret sorusu sorsanız burda cevaplayacak adamlar doldu.

MUSTAFA KIR
10 Aralık 2017, 22:38
Öncelikle kw ile beygiri iki farklı şey gibi algılıyorsunuz sanırım. İkisi de güç birimidir ve aynı şeyin farklı şekilde gösterimidir. Nasıl ki mil/saat ve km/saat hız birimleri olup aynı şeyi ifade ettikleri gibi.

Gelelim hız konusuna. Bir aletin daha fazla güce sahip olması direkt olarak daha hızlı gideceği anlamına gelse idi tırların bile ss motosikletlerden daha hızlı gidebiliyor olması gerekirdi. Dolaysıyla mesele sadece güç değil bu gücün ne kadar ağırlığı taşıması gerektiği, aracın aerodinamik yapısının rüzgar direncini ne ölçüde bertaraf edebildiği gibi başka faktörler de önemlidir.

Kw'nın hp karsılığını yazdım anlamayan anlasın diye.
Ayrıca aynı amaç için motosikletten bahsediyoruz. Tork fazla ise yüksek hızlara cıkması beklenenler arasında olmalı.

velizrsln
10 Aralık 2017, 22:41
bence gelişmiş bir soru sandım çok basit, 1000rr ın dişlileriyle oynarsam onunda son hızı r25'inkine düşebilir

asıl benim merak ettiğim; kw ile hp arasında sadece birim farkı mı var yoksa farklı şekiller mi ölçülüyor fark varmı arasında?

EUOGLU
10 Aralık 2017, 22:50
On arka dıslı zincir şanzıman tork hp ve max hp yı verdiği devır hesabından son hız bulunur lastık yol şası ruzgar surucu agırlık vs yı hesaba katmıyorum bıle

emremm
10 Aralık 2017, 22:58
...

asıl benim merak ettiğim; kw ile hp arasında sadece birim farkı mı var yoksa farklı şekiller mi ölçülüyor fark varmı arasında?

Hepsi de güç birimidir. Burada anlatılıyor. (http://www.otoblogcu.com/beygir-gucu-hp-kw-ps-nedir/)

Remzidemir41
10 Aralık 2017, 23:09
Örnek veriyorum.

R25 100 km hıza 7 saniyede ulaşıyorsa
cbr 500 yaklaşık 3 saniyede ulaşır

'-'
10 Aralık 2017, 23:25
"35kw ve 47 beygir" hibrit motordan mı bahsediliyo
yoksa
35kw veya 47 beygir mi demek isteniyo

amaç son hız ise: aerodinami, Şanzıman, piston eni boyu, emme ve egzoz subap ayarları ona göre yapılmalı

shruikan
11 Aralık 2017, 00:02
benim motor 690'lık 67 beygir, son hızı 190-195; ben ölem mi?

thedarkfire
11 Aralık 2017, 00:06
Arkadaşlar r25 ile cbr 500 r nin son hız konusuna bakacak olursak. Cbr 500; tam olarak 35kw ve 47 beygir olmasına rağmen kendinden epey kw ve beygiri düşük görünen r25 in son hızları aynı, belki daha az.
Şimdi motosiklet hız'ı kw ve beygir gücü ile doğrudan bağlantılı olduğunu düşünürsek neden iki farklı güçteki motor aynı hız ile gidiyor?
Benim göremedigim ney?
İkiside supersport

Dişli oranlarını da hesaba kat.
r25 in son hızını bilmiyorum ama 500r daha seri hızlanıyor.

YasinC
11 Aralık 2017, 00:09
R25'in son hızı 500R ile falan aynı değil Mustafa kardeşim.

250cc günümüz motorları 160'a çıkarken bile düşünüyor. Daha üstü hızlar için ciddi mesafe ve eğim ihtiyacı var. Yani o youtube'da gördüğün videolara kanma.

0km
11 Aralık 2017, 06:15
1kW=1,341 HP (beygir)

matrax33
11 Aralık 2017, 07:18
Bu cbr 500 de ciddi ciddi uyuz bir makina.Böyle saçma tartışmalara yol açıyor. Bildiğin az gitsin az yaksın broadwayin motor versiyonu.Tipine cbrsine bakınca biraz gitsin istiyor insan tabi. cbf olsaydı bu tartışmalar çıkmazdı. .

Seko
11 Aralık 2017, 08:26
Oturup uzun uzun anlatacak gücüm yok. Bu mevzulardan ve bilmeyenlerin yazdığı anlamsız yorumlardan sıkıldım. Şu malzemeleri vereyim siz çözün :

- Bir aracın yolda giderken rüzgara karşı harcadığı gücün formülü
- Aracın motor güç eğrisi

Yardımcı olarak :

- Aracın ağırlığı
- Tork eğrisi
- Dişli oranları
- Karşıdan rüzgar varsa bunun hızı
- Dişli kutusunun güce etkisinin olmadığı gerçeği (sürtünme kayıplarını ihmal ediyoruz)

Sonra oturun, düşünün bulursunuz.

serconline
11 Aralık 2017, 09:16
Bu konuları aştık zannediyordum :)

Yanılmışım

Okan Sinan Ocan
11 Aralık 2017, 09:20
Sevgili Kardeşlerim,

190 km hıza zorlanmadan çıkabilen 500 cc hacminde , az yakan, uzun ömürlü motorun nesini beğenmiyorsunuz. Memlekette motosiklete verilen en yüksek hız limiti 110 km/s. Hadi millet bunu takmıyo basıyo desen otoyolda en baba araba bile ara ara 160 a çıkıp sonra yavaşlamak zorunda kalıyor çünkü yol kalabalık. İstanbul parkı motorculara bedava açtılarda benimmi haberim yok. Sürebilen adam için 190 km hız fazla fazla yeterli . Yok illa hız istiyorsanız trene binin. Eskişehir Ankara arası tapagaz +250 ile gidiyor makina , hemde siz portakal suyu içip motosiklet dergisi okurken yapabiliyor bunu. :)

Sevgilerimle

..YaNKee..
11 Aralık 2017, 09:26
Almadığın yada sürmediğin bir motor için bu kadar çok düşünmene gerek yok.. aklını bunlarla meşgul etme.. adam topspeed için alıyorsa gider daha güçlüsünü alır zaten sen kendini meşgul etme bunlarla kendine daha iyi birşeyler bul..

zabuzaretta
11 Aralık 2017, 09:41
Ara hızlanmaya bakmadan top speed'e bakan zihniyet hayattan zevk almasını bilmeyen insandır.

hasmet
11 Aralık 2017, 10:15
Son hız beygir gücü ile oranlıdır aslında. Tork sadece son hıza ulaşma süresini etkiler. Dişli oranları izin veriyorsa yapmalı. Eğer yapmıyorsa aerodinami ve sürücü farklı olabilir, gösterge hatası ve farkı olabilir. Aklıma da başka bir şey gelmiyor.

Bu arada tork güzel şey ama çok virajlı yollarda yüksek devir çeviren makina da büyük avantaj.

RamonRojo
11 Aralık 2017, 11:11
R25 cilere torku hangi devirde veriyor motorun desek avel avel suratımıza bakarlar muhtemelen.Sözüm meclisten dışarı tabi.
Böyle ön yargılı yorumlar yapmamda uzun süre suzuki gs 500 ve kawasaki er-5 kullanmanın etkili olduğu düşünüyorum.

MUSTAFA KIR
11 Aralık 2017, 12:35
bence gelişmiş bir soru sandım çok basit, 1000rr ın dişlileriyle oynarsam onunda son hızı r25'inkine düşebilir

asıl benim merak ettiğim; kw ile hp arasında sadece birim farkı mı var yoksa farklı şekiller mi ölçülüyor fark varmı arasında?

Burda az bilen var, çok bilen var ve birde hiç bilmeyen var oldugunu düşünürsek benim sualim yeterince gelismiş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------


Ara hızlanmaya bakmadan top speed'e bakan zihniyet hayattan zevk almasını bilmeyen insandır.

Ben sadece durumu öğrenmek için yazdım. Cbr 500 ü sadece örnek vermek amaçlı yazdım

zabuzaretta
11 Aralık 2017, 12:41
Burda az bilen var, çok bilen var ve birde hiç bilmeyen var oldugunu düşünürsek benim sualim yeterince gelismiş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------



Ben sadece durumu öğrenmek için yazdım. Cbr 500 ü sadece örnek vermek amaçlı yazdım

Peki aldığın cevaplardan tatmin oldun mu? Ne öğrendin?

Erdost
11 Aralık 2017, 12:46
Arkadaşlar Km de yazana da aldanmayın, Japon motorların çoğu fazla gösteriyor.

Bunu bizzat da deneyip gördük.

Benim motorum Km'de ne gösteriyorsa Gps de de aynı km gösteriyor %1 oynuyor.

Birgün üç motor yola çıktık, üçümüz de aynı yerde sıfırladık ve fulledik.

Honda Nc750x
Aprilia Scarebeo
Aprilia Pegaso

Bir süre gidip tekrar fulledik, Kmye bakınca
Nc750x 186
Scarabeo 171
Pegaso 170

Bunu başka Nc ile de denedik sonuç değişmedi.

Bmw Gs ile de denedik Benim motoruma göre %5 fazla gösteriyordu, Japon motorlara göre daha insaflı davranmış mühendisler.

Yani özellikle Japon motorlar Km de oldukça manipülasyon yapıyor.Bu hem daha az yaktığı anlamına geliyor(sözde) daha hızlı gittiğini sanıyorsun, Bakım aralığıda daha kısa oluyor..

RoofRoof
11 Aralık 2017, 13:08
Arkadaşlar Km de yazana da aldanmayın, Japon motorların çoğu fazla gösteriyor.

Bunu bizzat da deneyip gördük.

Benim motorum Km'de ne gösteriyorsa Gps de de aynı km gösteriyor %1 oynuyor.

Birgün üç motor yola çıktık, üçümüz de aynı yerde sıfırladık ve fulledik.

Honda Nc750x
Aprilia Scarebeo
Aprilia Pegaso

Bir süre gidip tekrar fulledik, Kmye bakınca
Nc750x 186
Scarabeo 171
Pegaso 170

Bunu başka Nc ile de denedik sonuç değişmedi.

Bmw Gs ile de denedik Benim motoruma göre %5 fazla gösteriyordu, Japon motorlara göre daha insaflı davranmış mühendisler.

Yani özellikle Japon motorlar Km de oldukça manipülasyon yapıyor.Bu hem daha az yaktığı anlamına geliyor(sözde) daha hızlı gittiğini sanıyorsun, Bakım aralığıda daha kısa oluyor..

KTM'de filan da böyle bişi var.%10 filan fazladan gösteriyor diyorlardı.Neredeyse her marka yapıyordur.

jimi_hendrix
11 Aralık 2017, 13:13
Kw'nın hp karsılığını yazdım anlamayan anlasın diye.
Ayrıca aynı amaç için motosikletten bahsediyoruz. Tork fazla ise yüksek hızlara cıkması beklenenler arasında olmalı.

aynı amaç değil işte. aynı amaç olsa cbr500r nin redline si 8000 gücü 48 hp olmaz. ayrıca herşey rüzgar direnci değildir. çap strok oranı da önemlidir. strok arttıkça yüksek devirlerde motor iç sürtünmeleri artar ve son hızı düşürür.

Lucas
11 Aralık 2017, 14:34
http://www.medyafaresi.com/files/2017/11/18/847841/847841_0.jpg

Bunları anlattık hep.

hasmet
11 Aralık 2017, 15:29
KTM'de filan da böyle bişi var.%10 filan fazladan gösteriyor diyorlardı.Neredeyse her marka yapıyordur.
Tam %10 fazla gösteriyor. Özel daha az delikli ABS halkası aldım sırf düzeltmek için. Kıl herifler...

levend84
11 Aralık 2017, 16:30
Tam %10 fazla gösteriyor. Özel daha az delikli ABS halkası aldım sırf düzeltmek için. Kıl herifler...

Abs okuyucu flanşından bahsediyoruz değilmi?

Daha az delikli ve slot(boşaltma) ölçüleride farklımı?

Bkz.


https://i.hizliresim.com/bLPkPb.jpg (https://hizliresim.com/bLPkPb)


Ben boşuna driveline tasarımıyla uğraşmışım neyse bırakayım bu mesleği,hatta kaynakçı ustama söyleyim okuyucu üzerindeki fazla olan delikleri gazaltı kaynakla doldursun :)


Neyse siz bildiğiniz gibi yapın diyeceğim ama bilmeyen arkadaşlar aynısını uygulayıp frenlemeden kaynaklı sorun yaşayıp ciddi riskler yaşamasın.

hasmet
11 Aralık 2017, 16:42
Abs okuyucu flanşından bahsediyoruz değilmi?

Daha az delikli ve slot(boşaltma) ölçüleride farklımı?

Aynen. On ve arka tekerlerdeki halkalar birlikte degistirilmeli. Sadece 1 deligi kapatmak cozum degil. Delikler azaltilarak homojen dagitilmali. Yani yeni sirf bunun icin uretilmis yeni halka gerekli. ABS ve MTC sorunsuz calisiyor. Ayrinti icin:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=25207
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=7729
Ebay'de satiliyor halkalar...

levend84
11 Aralık 2017, 17:00
Aynen. On ve arka tekerlerdeki halkalar birlikte degistirilmeli. Sadece 1 deligi kapatmak cozum degil. Delikler azaltilarak homojen dagitilmali. Yani yeni sirf bunun icin uretilmis yeni halka gerekli. ABS ve MTC sorunsuz calisiyor. Ayrinti icin:
http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=25207
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=7729
Ebay'de satiliyor halkalar...

ECU' üzerinden ABS sistemine önyükleme yapıldımı?yani kalibrasyon.

MTC düzgün çalışabilir,yanlız Abs sensor flanşı uyarlama kısmı ne derece sağlıklı.

Birkan07
11 Aralık 2017, 17:00
Kim hangi motorla, saatte kaç km hızla gidersen gitsin, hepimiz varmak istediğimiz yerde oluruz inşallah diyerek dua ile kapatıyorum :) Allah kaza bela vermesin, yavaş gidin.

emremm
11 Aralık 2017, 17:04
ECU' üzerinden ABS sistemine önyükleme yapıldımı?yani kalibrasyon.

MTC düzgün çalışabilir,yanlız Abs sensor flanşı uyarlama kısmı ne derece sağlıklı.

Eğer tekerlek hızlarını sadece ABS sensörlerinden okuyorsa kalibrasyona ihtiyaç olmaz.

Diye düşünürüm.:)

levend84
11 Aralık 2017, 17:10
Eğer tekerlek hızlarını sadece ABS sensörlerinden okuyorsa kalibrasyona ihtiyaç olmaz.

Diye düşünürüm.:)

Şöyle bir durum var,flanş üzerindeki slotlar,eşit dağıtılmış ve boşaltma üzerindeki bölüm daireleri ve karşı sensor eşitliğinden bahsediyorum,sonuçta bu sistemde bir haberleşme sözkonusu.

Önyüklemedeki mantık bu.

emremm
11 Aralık 2017, 17:20
Üstat sanırım biliyorsun ama boşluk ve dolu kısımları okuyan sensör bildiğimiz yaklaşım sensörü. (proximity sensor)
Tek kanal encoder gibi düşünelim. ECU, on-off oranları ve periyot aslına sadık kalırsa, delik eksikliğini anlayamaz.

Söylediğinizi anladım sanırım.

levend84
11 Aralık 2017, 17:33
Üstat sanırım biliyorsun ama boşluk ve dolu kısımları okuyan sensör bildiğimiz yaklaşım sensörü. (proximity sensor)
Tek kanal encoder gibi düşünelim. ECU, on-off oranları ve periyot aslına sadık kalırsa, delik eksikliğini anlayamaz.

Söylediğinizi anladım sanırım.

Dostum,sanırım 4 sene evvel bir projede görev almıştım bu sensor deliği denen zımbırtı çok uğraştırmıştı,ansys üzerinden sorun olmamasına rağmen slot boşluğu ve adetsel değerleri ciddi anlamda,fren performansında sorun oluşturdu.tam senkronizasyon sağlanmamıştı.ve yön ve algılama haritası tekrar oluşturuldu.

emremm
11 Aralık 2017, 17:40
Siz uğraşmışsınız.
Monitörden okuyup, klavyeden sallamış olmayayım ama @hasmet'de çalışıyor demekte. Mantığımda öyle diyor.:)

hasmet
11 Aralık 2017, 17:51
ECU' üzerinden ABS sistemine önyükleme yapıldımı?yani kalibrasyon.

MTC düzgün çalışabilir,yanlız Abs sensor flanşı uyarlama kısmı ne derece sağlıklı.

Hayır kalibrasyon yapılmadı. ECU ellenmedi hiç. Sadece ön ve arka halkalar birlikte değiştirildi. Ön ve arka delik sayısı oranı sabit kaldı. Dolayısıyla sensör algısında bir değişiklik olmadı anladığım kadarıyla. Hız için ayrı bir sensör yok herhalde ki sorunsuz çalışıyor bu modelde.

emremm
11 Aralık 2017, 17:59
Hayır kalibrasyon yapılmadı. ECU ellenmedi hiç. Sadece ön ve arka halkalar birlikte değiştirildi. Ön ve arka delik sayısı oranı sabit kaldı. Dolayısıyla sensör algısında bir değişiklik olmadı anladığım kadarıyla. Hız için ayrı bir sensör yok herhalde ki sorunsuz çalışıyor bu modelde.

Hız için ayrı bir sensör yapmak nasıl olabilir ki? Hayal bile edemedim.:)

MUSTAFA KIR
11 Aralık 2017, 20:25
Peki aldığın cevaplardan tatmin oldun mu? Ne öğrendin?

Mesala cbr 500 ün supersuport bir motor olmasına rağmen farklı bakış açısına sahip oldugunu ( r25 e göre daha çabuk fazla hızlancak türde bir motor olduğu. Ama motorun uzun ömürlü olacağı. Son hızı bilerek azaltıldığı gerçeğini) öğrendim.
Arka dişşiyi küçültmek motorun hızlanmasını yani 0_100 denemesinde daha fazla saniye ile ulaşabileceği.
Fakat cbr 500 motorunun tork'u fazla olduğu için dişli degişikliği ile son hız'ı artabilecegi.

Motorun hızlanmasında ve son hız konusunda: Rüzgar,ağırlık ve motosikletin şeklinden direkt olarak etkilenmesi, ayrıca sadece lastik hava basıncının bile etkilerini

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:18 ----------


1kW=1,341 HP (beygir)

Teşekkür ederim. Peki 1 beygir 1 saniyede kaç metre?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:22 ----------


R25'in son hızı 500R ile falan aynı değil Mustafa kardeşim.

250cc günümüz motorları 160'a çıkarken bile düşünüyor. Daha üstü hızlar için ciddi mesafe ve eğim ihtiyacı var. Yani o youtube'da gördüğün videolara kanma.

R25 video'larını ve cbr 500 video'larını izledim. Belki ordan etkilendim !???