PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : cbf 150 hız düşme sorunu



.::YaRGıÇ::.
09 Aralık 2017, 04:49
slm arkadaşlar.benim cbf 150 2009 model 55.000 km de.1-2 aydır motorumda son hızda bi düşüş oldu.önceleri düz yolda 120 yokuş aşağı 125 km yapıyordu.(normalde cbf 115 km yi geçmez.arka dişliyi 42 diş yaptım ondan bu kadar yapıyor)şimdilerde düz yolda en fazla 105 hatta 100 falan yokuş aşağı 110-115 anca. yaklaşık 15 km bi düşüş var.aklıma subab ayarı geldi onu yaptım.zincir gergi yağlama vs.hepsini yaptım.bujiyi temizledim.karbüratörü temizledim.tek değiştirmediğim hava filtresi vardı o geldi aklıma ama ondan olabilirmi.hava filtresini sık sık temizliyorum.ortalama motoruma haftada bir veya 2 hafta da bir bakım yaparım.silerim,yağlarım,zincir gergisini ayarlarım vs.vs.orta sehpada iki tekeride döndürüyorum acaba balatalarmı sıkıyo falan diye onda da bi problem görünmüyor. aklıma tek gelen hava filtresi.son gaz verdiğimde egzozdan hafifte olsa beyaz duman çıkıyor.yağ yakması ile ilgili.bu yüzden piston segman da değiştiricem.bu sebeptende olabilirmi.

ahmet.58
09 Aralık 2017, 07:49
Benim motorun da ayni sekil disli buyuttum balata bitmeye basladi ve hızı dusuyor yavas yavas sizde dikkatli bir surusle anlayabilirsiniz debriyaj balatasindan olup olmadigini

MSMorkan
09 Aralık 2017, 08:23
hava filtresi temizlenmez değiştirilir, temizlediğin zaman hava kanallarına zarar vermiş oluyorsun. Yaşadığınız konuma göre 4-8binde bir değiştirin. orijinal takın. aynı şekilde bujiyi de orijinal takın. onun da 8 bin km ömrü var sanırım. debriyaj balatası hiç değişmediysen arkadaşın dediği gibi bir kontrol et.
yer gelmişken sorayım:
sübap ayarlarını kaça nerede yaptırdın acaba? bi de kaç binde ilk ayarını yaptırdın?

.::YaRGıÇ::.
09 Aralık 2017, 23:58
hava filtresi temizlenmez değiştirilir, temizlediğin zaman hava kanallarına zarar vermiş oluyorsun. Yaşadığınız konuma göre 4-8binde bir değiştirin. orijinal takın. aynı şekilde bujiyi de orijinal takın. onun da 8 bin km ömrü var sanırım. debriyaj balatası hiç değişmediysen arkadaşın dediği gibi bir kontrol et.
yer gelmişken sorayım:
sübap ayarlarını kaça nerede yaptırdın acaba? bi de kaç binde ilk ayarını yaptırdın?

ben motoru ikinci el aldım.49.000 km de aldım.aldığım kişi tanıdıktı.satmadan önce ustaya götürüp buji,hava filtresi,akü vs.yani genel bakımları yaptırdı.bende ustanın ordan beraber aldık motoru.hava filtresi şuan anlıycanız 5.000 km de.ustanın taktığı bujiyi beğenmedim gittim 20.00 tl ye ngk buji taktım.o da yaklaşık 3 bin km oldu.her bin km de bujiyi temizlerim.motorumla uğraşmayı çok severim.subab ayarını ben kendim yaptım.ilk deneyimim oldu.ilk olduğu için hata yapmamak adına çok özene bözene yaptığımdan beni epey yordu.ama şimdi tekrar yapsam gözüm kapalı yaparım diyebilirim.eli anahtar tutan herkesin kolaylıkla yapabileceği bişey ama çok dikkat etmek gerekir tabii. debriyaj balatasına gelince,onuda motoru aldıktan 1 hafta sonra değiştirdim. yani oda 5 bin km oldu daha.debriyajda bi kaçırma vs bi sıkıntı görmedim.

carter17
10 Aralık 2017, 15:14
NGK bujilerin piyasada çok fazla sahteleri var bu yüzden 20TL'ye aldığınız bujinin orijinal olduğunu düşünmüyorum. Bujinin orijinalliği değil sizin sorununuz ama aklınızda bulunsun, ngk buji ve motul yağ kullanıyorsanız mutlaka distrübütöründen almanız gerekiyor, yoksa sahte olma olasılığı çok yüksek.

Motosikletinizi dinlemek lazım, eğer ilk heyecanla alıp, son hız denemeleri yaptıysanız ki yapmışsın, hele de bunu motosikleti şu soğuk havalarda ısıtmadan yaptıysanız, kranklara zarar verme olasılığınız çok yüksek. Motosikleti rölantideyken dinleyin, eğer metale vurma sesi geliyorsa, geçmiş olsun.

Ayrıca söylediğiniz rakamlarda gayet normal, orası ayrı konu. CBF için ideal rakam 100KM/H'dir. YBR 125 için 80km/H idealdir, ötesi motosikletine uzun vadede zarar getirir, eğer hızı yetmiyorsa dişli yerine motosiklet ile beraber cc değişimine gitmekte fayda var.

fkambay
10 Aralık 2017, 16:47
Ben ybr me hiç ayar yapmam öyle dişli subap ayarı falan sadece bakımlarıni düzenli yaparım 1200-1300 km de bir yag değişimi 300 km de bir zincir yağlama hava filtresi buji gibi bakımlarını yapıyorum sadece yokuş aşağı 120 gördüm düz yolda rahat 100-105 e çıkabiliyor çok nadir deniyorum bunları her denediğimde de çıkıyor maşallah

.::YaRGıÇ::.
11 Aralık 2017, 00:37
NGK bujilerin piyasada çok fazla sahteleri var bu yüzden 20TL'ye aldığınız bujinin orijinal olduğunu düşünmüyorum. Bujinin orijinalliği değil sizin sorununuz ama aklınızda bulunsun, ngk buji ve motul yağ kullanıyorsanız mutlaka distrübütöründen almanız gerekiyor, yoksa sahte olma olasılığı çok yüksek.

Motosikletinizi dinlemek lazım, eğer ilk heyecanla alıp, son hız denemeleri yaptıysanız ki yapmışsın, hele de bunu motosikleti şu soğuk havalarda ısıtmadan yaptıysanız, kranklara zarar verme olasılığınız çok yüksek. Motosikleti rölantideyken dinleyin, eğer metale vurma sesi geliyorsa, geçmiş olsun.

Ayrıca söylediğiniz rakamlarda gayet normal, orası ayrı konu. CBF için ideal rakam 100KM/H'dir. YBR 125 için 80km/H idealdir, ötesi motosikletine uzun vadede zarar getirir, eğer hızı yetmiyorsa dişli yerine motosiklet ile beraber cc değişimine gitmekte fayda var.

yorumunuz için teşekkürler.motorumun orjinal dişlisi 43 idi.o zamanlar son hız 115 di.zincir dişli değişiminde arka dişliyi 42 yaptım bu sefer son hız 125 e çıktı.bahsettiğim hız düşme sorunu yaklaşık 2 aydır var.subabları dinledim ufaktan ses geliyordu.subab ayarı bozulunca beygir gücü de düştüğünü okudum bi yerde.bu sebeble subab ayarı yaptım iyiki yapmışım çünkü subab ayarlarını ölçtüğümde hakkaten bozulmuştu.yokuş yukarı sonradan gaz yiyen motor şimdi anında tepki gösteriyor.hız füşme sorununu hallettim diye düşündüm ama olmadı.son hız denemeleri genellikle şehir dışı kullanımlarımda yapıyorum.bunun haricinde hız seven biri değilim.yazın bile motoru ısıtmandan yola çıkmam 3-4 dakika rolantide çalıştırıp öyle çıkıyorum yola.ilk yorumumda da dediğim gibi hava filtresinden şüpheleniyorum.onu değiştirince bakalım nolcak.

MSMorkan
11 Aralık 2017, 08:45
yorumunuz için teşekkürler.motorumun orjinal dişlisi 43 idi.o zamanlar son hız 115 di.zincir dişli değişiminde arka dişliyi 42 yaptım bu sefer son hız 125 e çıktı.bahsettiğim hız düşme sorunu yaklaşık 2 aydır var.subabları dinledim ufaktan ses geliyordu.subab ayarı bozulunca beygir gücü de düştüğünü okudum bi yerde.bu sebeble subab ayarı yaptım iyiki yapmışım çünkü subab ayarlarını ölçtüğümde hakkaten bozulmuştu.yokuş yukarı sonradan gaz yiyen motor şimdi anında tepki gösteriyor.hız füşme sorununu hallettim diye düşündüm ama olmadı.son hız denemeleri genellikle şehir dışı kullanımlarımda yapıyorum.bunun haricinde hız seven biri değilim.yazın bile motoru ısıtmandan yola çıkmam 3-4 dakika rolantide çalıştırıp öyle çıkıyorum yola.ilk yorumumda da dediğim gibi hava filtresinden şüpheleniyorum.onu değiştirince bakalım nolcak.

yan sanayi hava filtresini orijinali ile değiştirince tekleme sorunum kaybolmuştu. inşallah benzer bir şeydir de değiştirince kaybolur sorun.

bulut59
11 Aralık 2017, 09:35
korkulacak bir şey yok ibre doğruyu göstermeye başlamış.