PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti çirkin gösteren "TEK DİSK" fren



Sayfa : [1] 2

Turgetson
06 Aralık 2017, 20:59
TVS Apache 310 RR diye bir model çikarmış,hmm fena durmuyor falan derken yine gözüme takıldı.

https://auto.ndtvimg.com/bike-images/colors/tvs/apache-rr-310/tvs-apache-rr-310-racing-red.png?v=20

Ya arkadaş neden çift disk yapmıyorsunuz şunları! Kaç para ya bir disk + kaliper + balata. Toplasan 300 - 400 euro etmez(Fabrika için konuşuyorum)

Şimdi aranızda diyenler olacak "ya 300 cc motora ne gerek var" yok efendim "Kawasaki,Yamaha bile koymuyor o cc ye"

Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör.


Hanginiz Yamaha R25'ne veya CBR 250rr ı na 300 - 400 euro fazla verip çift diskli gelmesini istemez ?

Benim iddiam şu; insanlar %80 %90 oranında çift diskli tercih eder.

Görüntüyü bir kenara koyalım,fren performansı zaten başlı başına bir artı olmayacak mı ?

bir üretici bu işe başlasa eminim diğerleri de onları takip edecek ama düşünemiyorlar nedense ,çok ilginç...

Alın şu çirkinliklere bakın,

http://www.simmotors.com/media/k2/galleries/49/R25GREY04.jpeg

Ahh Honda şu güzelim Nc ye yakışıyo mu !

http://4.bp.blogspot.com/-TgFEZymBvhs/UXG-A7b-b-I/AAAAAAAAAV0/_5hmS0zQaC0/s1600/Honda-NC700X-2012-widescreen-11.jpg


Not:Başlık,bu işin maliyeti 400 euro yu geçmez diye düşünülerek yazılmıştır,

avmert
06 Aralık 2017, 21:02
Hanginiz Yamaha R25'ne veya CBR 250rr ı na 300 - 400 euro fazla verip çift diskli gelmesini istemez ?

Benim iddiam şu; insanlar %80 %90 oranında çift diskli tercih eder.



400euro X 4,5440037tl = 1817,60148tl

komikmiş panpa :D
Türkiyede yaşıyorsun karşim tikkat et

Turgetson
06 Aralık 2017, 21:06
400euro X 4,5440037tl = 1817,60148tl

komikmiş panpa :D
Türkiyede yaşıyorsun karşim tikkat et

ya belki 400 euro bile maliyeti olmaz üreticiye,bilemiyorum.

BatuhanK
06 Aralık 2017, 21:15
Haklısın dostum bu konuyu acilen gerekli yerlere bildirelim. :) Tek disk yeterli freni sağlıyor. Bir disk daha olsa daha iyi durur muydu? evet.
Karbon bodykit ile de gelebilir, karbon jantlar pist lastikleriyle falan...
Fİrmalar en çok parayı kazanmaya çalışır. İstisnalar hariç, fiyat arttıkça talep bir şekilde düşüyor. Bu bmw, kamasaki gibi dayılar da kendi kalite standartları içinde en düşük fiyata motosiklet satmaya çalışıyorlar. Kendi paralarını kazandıktan sonra tabi

svsmrl
06 Aralık 2017, 21:16
400 euroya motosiklet var bu ülkede

pea
06 Aralık 2017, 21:18
300-400 euro daha ucuz olsun, disksiz bineyim diyecek adamlar var ülkede.

Ayrıca bkz: Benelli Tnt250

Turgetson
06 Aralık 2017, 21:24
300-400 euro daha ucuz olsun, disksiz bineyim diyecek adamlar var ülkede.

Ayrıca bkz: Benelli Tnt250

biraz abartmışım sanırım,bunu 200 - 300 euro falan diye düşünün

Arkadaşlar verdiğim örneklerde motorların fiyatları zaten 20 bin ustu,bunu verecek adam zaten 200 - 300 euro fazla verir.

burak burk
06 Aralık 2017, 21:25
ducati scramble yaz bak.çift disk olursa daha iyi tutucak diye bir kanun yok hatta daha kötü olanlarda var megelli vs.tabi herkesin bir derdi var

Ahmet Turan Peker
06 Aralık 2017, 21:26
Yani haklısınız bence evlerdeki kapıların hepsi çelik olmalıdır. Bir kapı kaç paralizi......

2 disk olupta durmayan motormu tek diskleri duran motor mu.

Bunlar benimde bilmediğim mühendislik hesapları ile yapılıyor. Sürtünme yüzeyi küçük 2 diskmi yüzeyi büyük tek diskmi.

Turgetson
06 Aralık 2017, 21:34
Yani haklısınız bence evlerdeki kapıların hepsi çelik olmalıdır. Bir kapı kaç paralizi......

2 disk olupta durmayan motormu tek diskleri duran motor mu.

Bunlar benimde bilmediğim mühendislik hesapları ile yapılıyor. Sürtünme yüzeyi küçük 2 diskmi yüzeyi büyük tek diskmi.

Bir Nc ci olarak yorumun beni derinden yaraladı,nc yi çift disk li düşünsene bi, kalp kalp

Fren performansı kesin artar ya,sırf bunu maliyetten dolayı yapmıyorlar benim görüşüm tabi.

diablof
06 Aralık 2017, 21:34
diskin cift olmasi ile tek olmasinin bu kadar dert edilmesine gerek yok. japon muhendis tek diskte o aleti guvenli mesafede durduracak fren sistemini yapmis. cift disk kullanmak musriflik olur.

ayrica tek cift diskten ziyade odaklanilmasi gereken nokta abs li abs siz olmasi.

tek diskte de cift diskte de lastigi kilitleyip kayip dusersin. ama abs varsa kilitleyemezsin.

1 adet disk ve fren sistemi nerden baksaniz 5-7 kg demek. hicbir uretici gereksiz yere motoruna bu kadar agirlik eklemek istemez.

takilmayin çift diske. mühim olan işlevi :)

kolay gelsin.

Ahmet Turan Peker
06 Aralık 2017, 21:40
Bir Nc ci olarak yorumun beni derinden yaraladı,nc yi çift disk li düşünsene bi, kalp kalp

Fren performansı kesin artar ya,sırf bunu maliyetten dolayı yapmıyorlar benim görüşüm tabi.

Bende NC ciyim 😂😂 60 bini geçtim gayet güzel fıstık gibi. Balata bitti teki 320 TL düşünsene 2 tane var 😎

Turgetson
06 Aralık 2017, 21:42
diskin cift olmasi ile tek olmasinin bu kadar dert edilmesine gerek yok. japon muhendis tek diskte o aleti guvenli mesafede durduracak fren sistemini yapmis. cift disk kullanmak musriflik olur.

ayrica tek cift diskten ziyade odaklanilmasi gereken nokta abs li abs siz olmasi.

tek diskte de cift diskte de lastigi kilitleyip kayip dusersin. ama abs varsa kilitleyemezsin.

1 adet disk ve fren sistemi nerden baksaniz 5-7 kg demek. hicbir uretici gereksiz yere motoruna bu kadar agirlik eklemek istemez.

takilmayin çift diske. mühim olan işlevi :)

kolay gelsin.

abs olayını kesin örnek verecekler diye düşünüyodum zaten,fakat abs oyle ucuza halledilemiyor sanırım.Ben burada azıcık bir maliyetle
daha güzel gorunumlu bir sey ortaya çıkartabileceklerini düşünüyorum.

Fren performansı artışı ise bonus oluyor.

emremm
06 Aralık 2017, 21:45
Bende NC ciyim ���� 60 bini geçtim gayet güzel fıstık gibi. Balata bitti teki 320 TL düşünsene 2 tane var ��

O ne be.! :sunny: Orjinal, servis balatası mı?
Alternatif ucuz bir marka var mı?

mustafa_325
06 Aralık 2017, 21:46
Sadece bin lira farkla ikinci fren diski istemez misiniz? Birkaç meraklı arkadaş hariç kimse istemez.

Çift disk olsun dersen bütün fren parçalarından birer tane daha takmak gerekir.
İki kat malzeme,
İki kat işçilik,
İki kat fiyat,
İki kat ağırlık,
İki kat arıza ihtimali,
İki kat bakım masrafı.

Mesela diskler sıcakken su birikintisine girdin ve disklerden birisi biraz çarpıldı. Normalde tek disk olsaydı tornada düzeltirdin veya yeni disk alırdın fakat sende iki tane disk olduğu için birine yaptığın işlemi aynen diğerine de yapman gerekir. Masrafın iki katına çıktı.

Ahmet Turan Peker
06 Aralık 2017, 21:50
O ne be.! :sunny: Orjinal, servis balatası mı?
Alternatif ucuz bir marka var mı?

Var ama sonuçta orjinali bu ön 320 arka 360

levend84
06 Aralık 2017, 21:50
abs olayını kesin örnek verecekler diye düşünüyodum zaten,fakat abs oyle ucuza halledilemiyor sanırım.Ben burada azıcık bir maliyetle
guzel daha gorunumlu bir sey ortaya çıkartabileceklerini düşünüyorum.

Fren performansı artışı ise bonus oluyor.

Kardeşim tek çift olayi kenarda dursun..

Sana bir beyin firtinasi daha;

Neden bazi ureticiler,ön disk flanşini(disk ve fren merkezini vs. sağ tarafa,diğer ureticiler ise sol tarafa yerleştiriyor..

Kisacasi ön fren tertibati tekerin solunda,arka disk veya kampana tertibati bilindigi üzre sağda,sence çapraz konumlu tertibatin frenlemesi daha mi etkili?

*Ön teker dinamik yükü.
*Ağirlik merkezi baz alinarak,frenleme salinimi.
*Etkili ve rijit sürtunme.

10puanli bonus sorusu :)

uzay gemisi
06 Aralık 2017, 21:51
"Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör."

çiz yamahaya hondaya gönder paşam gözümüz motor görsün

emremm
06 Aralık 2017, 21:56
Kardeşim tek çift olayi kenarda dursun..

Sana bir beyin firtinasi daha;

Neden bazi ureticiler,ön disk flanşini(disk ve fren merkezini vs. sağ tarafa,diğer ureticiler ise sol tarafa yerleştiriyor..

Kisacasi ön fren tertibati tekerin solunda,arka disk veya kampana tertibati bilindigi üzre sağda,sence çapraz konumlu tertibatin frenlemesi daha mi etkili?

10puanli bonus sorusu :)

Bence değil. Çapraz veya düzün hiç bir etkisi olmaz.

Oluyor mu yoksa.??

Turgetson
06 Aralık 2017, 22:00
"Neden koymuyorlar ? çünkü bunların tasarımcıların hepsi amatör."

çiz yamahaya hondaya gönder paşam gözümüz motor görsün

ya yapmayın şu R25 e bakıyorum çift disk olsa r6 yavrusu olurdu,hepiniz kabul ettiniz aslında söylediğim mantıklı :)

yukarıdaki levent84 un 10 puanlı sorusuna verecek yanıtım yok,fakat kontra soru sorarımmm... neden Bmw f700gs f800gs zincir sağda heee buna cevap verebilecek misin bakalım :)

levend84
06 Aralık 2017, 22:00
Bence değil. Çapraz veya düzün hiç bir etkisi olmaz.

Oluyor mu yoksa.??

Bu işin bencesi sencesi olmaz başkan :)

Akşam vakti,fazlada contayi zorlamadan düşunelim bakalim..

sabah mesai var

emremm
06 Aralık 2017, 22:02
Bu işin bencesi sencesi olmaz başkan :)

Akşam vakti,fazlada contayi zorlamadan düşunelim bakalim..

Peki.. Beş sn. düşündüm, olmaz. :cherry:

bursagsli
06 Aralık 2017, 22:37
En basitinden motorun fiyatı şişer. Ön fren balatası değiştirsen x2 fazla para ödemiş olursun.

54RR
06 Aralık 2017, 22:40
Tek disk motoru durdurmaya yetiyorsa ikinciye ne gerek var.

Turgetson
06 Aralık 2017, 23:04
çok ilginc,bir kişi de çıkıp "haklı ben de olsam üç kuruş fazla verip çift diskli olanı tercih ederim,estetik önemli" veya

"evet tek disk de durduruyor ama çift disk gibi olmayacağı aşikar" demedi.

valla sanırım üreticiler doğru olanı yapıyor :)

allegromod
06 Aralık 2017, 23:23
çirkin değil alsında tek daha güzel duruyor aslında

Bilalancer
06 Aralık 2017, 23:49
Disk maliyeti 300 400 euro mu?

CBF150'nin komple hazır yapılmış hali, Honda fabrikadan, fabrika kârıyla birlikte piyasaya satış fiyatı 800 amerikan dolarıdır.



(Ekstra bilgi Citroen C-Elysse'nin Fransa'daki fabrikaya maliyeti de 8000Euro'dur.)

acemi60
06 Aralık 2017, 23:58
Tek disk yerine yarım disk olsun, ucuz olsun :)

Turgetson
06 Aralık 2017, 23:59
Disk maliyeti 300 400 euro mu?

CBF150'nin komple hazır yapılmış hali, Honda fabrikadan, fabrika kârıyla birlikte piyasaya satış fiyatı 800 amerikan dolarıdır.



(Ekstra bilgi Citroen C-Elysse'nin Fransa'daki fabrikaya maliyeti de 8000Euro'dur.)

ya ben komple kaliper ıvır zıvır hepsini kattım, gerçi onu da sonra 200 - 300 euro ya düşürdüm.. ama bu soylediğin gerçekse ki doğrudur,maliyeti 50 - 100 euro kabul edelim o halde :)

söylediğimin çok mantıklı olduğu şimdi iyice tescillendi... teşekkürler.

Not:yok ya bu adamlar dandik kaliper kullanmıyorlar,150 euro diyorum,son tahminim bu.

bozok_54
07 Aralık 2017, 00:20
Tasarımcılar amatör değil aksine konsept araçlarla yani ürünlerin tasarım dilleriyle, asıl üretilen modelleri arasındaki farka bakarsan üretimdeki değişkenlerin temelinin maliyet olduğunu farkedersin. Kısacası şunu söyleyeyim, motor başına 200 yuro yapsan ne olurun maliyeti 500bin araç üretildiği zaman üreticiye 1milyon yuro eder. İşçiliği ve üretimde kaybettiğin zaman da cabası.iyi mühendislik yapılan modellerde civata sayısı bile hesap edilir. Üretici her zaman maksimum karla minimum emeği hedefler. Ekonomik otomobillerde bile cam açma butonları konsolun ortasındadır. Maksat işçiliği ve kablonun maliyeti azaltmak. Kablosunu düşünen adam diskini balatasını düşünmez mi?

matrax33
07 Aralık 2017, 00:22
Hiç disk feşisti birini tanımamıştım.

efendy06
07 Aralık 2017, 00:35
Hoca sen ikinci fren diski kaç para uleyn diye bağırırken, adam motora ya 4lü flaşör koymuyor, ya başka saçma bir düğme koymuyor. Bir çok motora bindim, arasında 4lü flaşörü olan motor sadece mondial mr150 (onunda selektör düğmesi yoktu) bir de bmw r1100rt. Şimdi sana soruyorum, bir 4lü flaşörün üreticiye maliyeti 2 usd olsa, eder 8 lira. Kim 8 lira fazla verip dörtlü flaşörü olan bir motor almak istemez ki? Millset bir sürü uğraşıp sonradan ekliyor.

Gelelim sonuca, 2015 yılında Türkiyede 160 bin motosiklet satılmış. 160000x2=320000usd. Bak bakalım 2 dolarlık zımbırtıyı eklemek sadece 2015 yılı için ve sadece türkiye pazarında kaça maloldu...

Nikkfurie
07 Aralık 2017, 00:50
muhakkak maliyet hesabıda yapmışlardır ama öncelikle hafiflik sağlaması büyük avantajdır, artı bir disk,kaliper,bağlantı civataları lastikle beraber yukarı aşağı çalışarak suspansiyonu etkiliyorlar,hatta bu nedenle ters amortisörde kullanılmakta,amortisörün bütün ağır unsurları üstte sabit iken altta tekerlekle beraber çalışan kısmı daha hafiftir, aynı avantajı fren sisteminden de ağırlık atarak yakalamak isteyebilirler, pist yarışlarında kullanılan jantlarında ne kadar hafif olduğunu okumuşsunuzdur,amaç aynı..

tek diskin dezavantajı dik yokuş inişlerde sürekli fren kullandığınızda olabilir,iki adet diske göre daha az soğuyacaktır,fren daha çabuk şişebilir..

Turgetson
07 Aralık 2017, 00:55
Tasarımcılar amatör değil aksine konsept araçlarla yani ürünlerin tasarım dilleriyle, asıl üretilen modelleri arasındaki farka bakarsan üretimdeki değişkenlerin temelinin maliyet olduğunu farkedersin. Kısacası şunu söyleyeyim, motor başına 200 yuro yapsan ne olurun maliyeti 500bin araç üretildiği zaman üreticiye 1milyon yuro eder. İşçiliği ve üretimde kaybettiğin zaman da cabası.iyi mühendislik yapılan modellerde civata sayısı bile hesap edilir. Üretici her zaman maksimum karla minimum emeği hedefler. Ekonomik otomobillerde bile cam açma butonları konsolun ortasındadır. Maksat işçiliği ve kablonun maliyeti azaltmak. Kablosunu düşünen adam diskini balatasını düşünmez mi?

Maliyet tabiki artacak,fakat sen bunu fiyata yansitirsan sorun kalmaz.
Bu farki da tuketici karsilamaya istekli olacaktir,hatta ozellikle tercih nedeni olur,satislar artar

bassturbin
07 Aralık 2017, 01:00
Giden motorlara çift disk talıyorlar, cbr 500 de bile yok, ordan kıyasla...

emremm
07 Aralık 2017, 01:05
muhakkak maliyet hesabıda yapmışlardır ama öncelikle hafiflik sağlaması büyük avantajdır, artı bir disk,kaliper,bağlantı civataları lastikle beraber yukarı aşağı çalışarak suspansiyonu etkiliyorlar,hatta bu nedenle ters amortisörde kullanılmakta,amortisörün bütün ağır unsurları üstte sabit iken altta tekerlekle beraber çalışan kısmı daha hafiftir, aynı avantajı fren sisteminden de ağırlık atarak yakalamak isteyebilirler, pist yarışlarında kullanılan jantlarında ne kadar hafif olduğunu okumuşsunuzdur,amaç aynı..

tek diskin dezavantajı dik yokuş inişlerde sürekli fren kullandığınızda olabilir,iki adet diske göre daha az soğuyacaktır,fren daha çabuk şişebilir..

Yazdıklarınıza bir şey ekleyeyim.
Hafiflik için, tek diskte daha fazla frenleme ihtiyacı varsa, disk çapı, kaliperler, farklı piston sayıları kullanarak halledilebiliyor.

Yani çift disk şart değil.

serconline
07 Aralık 2017, 09:03
Bu işler görsellikle olmuyor o malzemeler takılırken çeşitli hesaplamalar yapılıyor o yüzden çift tek olması bu konularla alakalı değil kaldıki düşük cc makinalar için çift disk gereksiz hem üreticiye maliyet hem bizlere maliyet masraf

chopperrider
07 Aralık 2017, 09:13
Arkadaşın sorusu tasarıma yönelik kaldığı için dalga konusu olmuş ama;

Nasıl ki biz şu an ön arka kampana fren sistemi olan motosikletlere dinazor gibi bakıp insanlar nasıl binip bunu sürmüş diyoruz ya, çok değil 10 sene sonra tek diske sahip motosikletlere de öyle bakacağız.
Hatta EU normlarında bir regülasyon olursa şaşırmam ki olmalı da.

Olcay Avşar
07 Aralık 2017, 09:18
Bunu tek disk motosikletinin diskini ve balatalarını değiştirirken tekrar düşün :)

levend84
07 Aralık 2017, 09:28
@Olcay Avşar


Çift disk olacaktı sanırım :)

Ondan sonra keşke tek disk olaydıda ucuza halledeydim muhabbeti dönerdi..

Mexico
07 Aralık 2017, 09:34
Önce şunun ayrımına varmak gerekiyor. Bir motosikletin kaç diskli olacağına tasarımcı değil, mühendisler karar veriyor. Ikisi arasında çok fark var.

hasmet
07 Aralık 2017, 09:36
Hesaplı olması için üzerindeki herşey yirmi kez düşünülmüş ve hesaplanmış bir motosiklette, sadece görünüş için maliyeti deli gibi arttırmak, tüm üreticilerin azaltmak için çatladığı, ve sürüşe ciddi negatif etkisi olan "unsprung weight"i arttırmak çok saçma.

Bi ara Şahinlere BMW yan aynası, rüzgarlığı falan takarlardı. Eşek yine aynı eşek.

İlk motisiketimin önde tek disk freni vardı. Arka da kampanaydı. Bi kere bile "önde niye iki disk yok" diye aklımdan geçmedi doğrusu... Hayır, $100 bile vermezdim ikinci disk için. Enjeksiyon için $300 calışırdı ama benden :)

Seko
07 Aralık 2017, 09:39
Neden koysun ki adam ? Her motorun piyasada bir ederi vardır. Adam o fren için maliyetini arttıracak ama fiyatını arttıramayacak. R25 şu anda bile fiyatından dolayı satın alınmayacak bir numaralı motor. Fiyatı 2000 TL pahalı olsa kim alır ? Teknik olarak gerekli olmadıkça kimse çift disk kullanmaz.

Çift disk, tek diskten daha iyi frenleme yaptırır düz mantığına hiç girmiyorum. Mühendislik o kadar basit değil.

Olcay Avşar
07 Aralık 2017, 11:18
@Olcay Avşar


Çift disk olacaktı sanırım :)

Ondan sonra keşke tek disk olaydıda ucuza halledeydim muhabbeti dönerdi..

Yok hayır, tek diski ve balataları değiştirdiğinde çıkan masrafı görüp "lan bu ya iki misli olsaydı" diye düşünsün demek istedim :mrgreen:

levend84
07 Aralık 2017, 12:08
Yok hayır, tek diski ve balataları değiştirdiğinde çıkan masrafı görüp "lan bu ya iki misli olsaydı" diye düşünsün demek istedim :mrgreen:

hesaplıyı bilip,kalın gelince dert yanmasın :) oldu şimdi

Turgetson
07 Aralık 2017, 12:14
Neden koysun ki adam ? Her motorun piyasada bir ederi vardır. Adam o fren için maliyetini arttıracak ama fiyatını arttıramayacak. R25 şu anda bile fiyatından dolayı satın alınmayacak bir numaralı motor. Fiyatı 2000 TL pahalı olsa kim alır ? Teknik olarak gerekli olmadıkça kimse çift disk kullanmaz.

Çift disk, tek diskten daha iyi frenleme yaptırır düz mantığına hiç girmiyorum. Mühendislik o kadar basit değil.

Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.

Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.

Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?

Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,

yusufkalaz
07 Aralık 2017, 12:17
2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
Örnek:Mondial Destro,Gt 250R
Yoksa tek disk cift disk den pistonundan önce ABS.

Turgetson
07 Aralık 2017, 12:20
2 disk gerçekden daha bir albenili duruyor bana göre.
Örnek:Mondial Destro,Gt 250R

estetik anlayışı olan bir arkadaşla karşılaşmam inanılmaz mutlu etti,teşekkürler :)

Zippo's
07 Aralık 2017, 12:22
Yahu ne 2000 i,yukarıda arkadaş demiş 850 usd ye adamlar cbf150 cıkarıyor.

Bunun maliyeti 150 dolar max,hem şekil hem daha iyi fren performansı.

Şimdi ekstra balata masrafı diyen arkadaşlara şunu soruyorum,çift balatanın bitme süresiyle tek balata bitme süresi aynı mı ?

Tabiki tek balata cok daha cabuk bitecek,

Ya arkadas sen niye israrla anlamak istemiyosun.Konuya 3000 ₺ den girdin yok fazla oldu 1500-2000 dedin,bunun maliyetle alakasi yok.Motora 300 ₺ zam gelse ülke ayaklaniyor senin dert ettigin seylere bak.Dedigin gibi duz mantik olmuyor hersey, onu koy bunu ekle.Motoru tasarlayan eklemiyor o diski kaliperi motora muhendis ekliyor.Bahsettigin dusuk cc hacimli motorlarda 2 kg bile toplam agirligi dusurmek icin ne hesaplamalar yapiliyor.Sen R25 cift kaliper olsaydi R6 yavrusu olur diyosun.Maliyeti ne ki diyosun.Maliyeti 10 dolar olsa dahi adamlar onu 50-100 dolar olarak yansitmak zorunda satista.Parcalari tek tek ele alirsan anlarsin.Herhangi bir japon motosikletin bir sinyal maliyeti nedir sizce ? Yok denecek kadar bir para ama modeline gore bir sinyal 150-200 ₺ ye cikiyor.Macera aramayin, goruntu olarak tabii ki daha guzel ama goruntu icin yok yere eklenebilcek bir parca degil

Turgetson
07 Aralık 2017, 12:30
Ya arkadas sen niye israrla anlamak istemiyosun.Konuya 3000 ₺ den girdin yok fazla oldu 1500-2000 dedin,bunun maliyetle alakasi yok.Motora 300 ₺ zam gelse ülke ayaklaniyor senin dert ettigin seylere bak.Dedigin gibi duz mantik olmuyor hersey, onu koy bunu ekle.Motoru tasarlayan eklemiyor o diski kaliperi motora muhendis ekliyor.Bahsettigin dusuk cc hacimli motorlarda 2 kg bile toplam agirligi dusurmek icin ne hesaplamalar yapiliyor.Sen R25 cift kaliper olsaydi R6 yavrusu olur diyosun.Maliyeti ne ki diyosun.Maliyeti 10 dolar olsa dahi adamlar onu 50-100 dolar olarak yansitmak zorunda satista.Parcalari tek tek ele alirsan anlarsin.Herhangi bir japon motosikletin bir sinyal maliyeti nedir sizce ? Yok denecek kadar bir para ama modeline gore bir sinyal 150-200 ₺ ye cikiyor.Macera aramayin, goruntu olarak tabii ki daha guzel ama goruntu icin yok yere eklenebilcek bir parca degil

ya bak ağırlık falan bunları düşünmedim,fakat örnekleride var yani yapılsa yapılır.

asıl sen ısrarla anlamamak istemiyosun.Bir nc ne kadar ? bir Ninja 300 ne kadar ? 5000 TL ye motor alırsan 300 TL sana belki çok gelir.
Fakat dediğim motorlar zaten pahalı,ki bunu alacak adam bu sekilde olmasını tercih eder diye düşünüyordum.Fakat forum boyle düşünmüyor,

Not:konuya nerde 3000 Tl ile girdim ya,bişeyide abartmayın,