PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Neden km. si 10.000 -20.000 olduğunda satışa çıkıyor



einstein26
12 Ekim 2017, 11:27
Merhaba,
Henüz bir motosikletim yok ancak kısa süre içerisinde almak için piyasa araştırmasındayım. İkinci el piyasasına baktığımda genellikle modeli ne olursa olsun motosikletlerin 20.000 km ye kadar satışa çıktığını görüyorum yada bana öyle denk geliyor. Yani km yapmış motor satışı çok az (km yapmış derken 40.000 ve üzeri) , halbuki bakımı ve temizliği düzenli yapıldıktan sonra en az 100.000 km hatta fazla bile ömrü olanları duyuyoruz. Avrupada özellikle 150.000 km yapmış motosikletler olduğunu biliyoruz.
Neyse merak ettiğim deneyimli olmanız nedeniyle neden bir kişi sıfır motosiklet alıp 7.000 - 10.000 - 15.000 km binip çok az kullanılmış diye satışa çıkartır?

scorpions_59
12 Ekim 2017, 11:31
Aynı soruyu bende çok merak ediyorum.
38bin km de cbf 150 ilan koydum yaklaşan yok, halbuki çoğu motosiklet'ten temizdi (sattım).
Bizim ülkemizde güven sorunu var bence.
Demişler ya bu devirde babana bile güvenme. Kim dediyse artık.

BatuhanK
12 Ekim 2017, 11:44
Alınan her mal, iş görmeyene kadar kullanılmalı mı?

Öz_Musti
12 Ekim 2017, 16:04
İnsanımız melesef, ne yazık kifakir. Bu cepte. Her dediğimin başına bunu koy.

Küçük motor alıyor, şehiriçinde biniyor. Kışın binecek ekipman alamadığı için yılda ortalama 6 ay şehiriçinde biniyor. Yani yılda 6 bin falan. 5 sene binip motor eskimeye başlasa 30 binde motor eskimiş oluyor.

einstein26
12 Ekim 2017, 16:21
İnsanımız melesef, ne yazık kifakir. Bu cepte. Her dediğimin başına bunu koy.

Küçük motor alıyor, şehiriçinde biniyor. Kışın binecek ekipman alamadığı için yılda ortalama 6 ay şehiriçinde biniyor. Yani yılda 6 bin falan. 5 sene binip motor eskimeye başlasa 30 binde motor eskimiş oluyor.

ok dediğin mantıklı ancak 2017 yılındayız ve 2015 model 5000 km de yada 2016 model 2000-3000 km olanları nasıl açıklayabiliriz...

pikatel34
12 Ekim 2017, 16:32
Gecen sene tum birikimimle honda nc750x aldim. Motorumu seviyorum şu an 16 bin km oldu simdi mecbur satmayi düşünüyorum. Çünkü ileride nasip olursa evlenecegim.Degerini kaybetmeden satmak zorundayım

neobirzenci
12 Ekim 2017, 16:32
Genelde sikintidan oluyor bu durum yani bende oyle oluyor. İlk motorum ybrdi 15 bindim sattim 25 bin km de. Suan pulsar var 7 binde aldim 16 bin oldu bu kisi bitirdmi 20,l bin olucak muhtemelen saticam dominar falan alirim veya cbr 500 dusunuyom

abeciMotoru
12 Ekim 2017, 16:51
Biz bazı şeyleri çok seviyoruz millet olarak, don değiştirir gibi yaşıyoruz çoğu şeyi.
Sevgililerimiz, heveslerimiz, telefonlarımız, imkanı olanlar sahip olduklarını sürekli bir değiştirme eğiliminde.

İmkanı olandan sabır beklemek zor, istisnalar elbette vardır ama bi motoru satarken özellikle,
üzülmeyen özlemeyen adama motorcu dememi beklemeyin.
Öylesinedir herşey, gerçeği bulana kadar, ki bu epey uzun sürebilir hayatındaki çoğu şey değişime mahkumdur.
Motosiklet bunlardan birisi sadece.

Levent
12 Ekim 2017, 17:11
Hepimiz " Fakiriz " . Bütün mevzu bu. Mal eskiyip ölmeden elden cikartip kücük dokunuşlar ile daha iyisini alıp değerini koruması kafasındayız. Başka bir açıklaması yok.

Bir çok ülkeye gittim, insanlar 80-90 model motorlarla geziyorlar. Alım gücü doğrultusunda, aldığı malın canını cıkartıp, sonra yenisini alıyor.

EmirŞengezer
12 Ekim 2017, 17:29
Devamlı cc ve model yükseltme eğiliminde olan biri 5bin 10bin km kullanıp motorunu satar. Sonra daha iyisini daha büyüğünü alır sonra onu da satar. Düşük cc başlayıp adım adım yükselten sürücülerde genellikle böyle. 40bin km de bir motosiklet 3.-4. sahibinden olabilir.

Pİyasada çok güzel motorlar var ve herkesin 2 motor finanse edecek gücü yok. Al kullan sat diğerini al. Malum çoğumuz yeni motor alınca bir sonraki motorumuz ne olacak onun araştırmasını yapıyoruz :)

Ama işin esası ülkemizde 50bin km üzeri motorlara maalesef ölü gözüyle bakılıyor ve insanlar elindeki motoru satamamaktan ya da zararına satmaktan çekiniyor.

newhidalgo
13 Ekim 2017, 01:21
Benim ilk motorum yani şuan kullandığım motor on bine yaklaştı. 100cc bir scooter. Dediğiniz gibi bende değiştirme yoluna girdim. Daha on bine gelmeden. Bence buradaki amaç, sizin başlangıç motoru bakıyor olmanız. Başlangıç motoru bir süre sonra değişeceği için insanlar genelde bu kmlere kadar sürüyor diye tahmin ediyorum.
Ben geçen kasım da aldım, millet gerçekten az biniyormuş onu anladım. On bin sayılır şuan km. Ve dediğim gibi satıp, vitesli bir motora geçmek istiyorum. Aynı şekilde ilk vitesli motorum olacağı için onu da bu kmlere kadar kullanıp büyük ihtimalle yükseltirim gibi geliyor.

Phoenixs
13 Ekim 2017, 02:09
Bence şöyle böyle demeye gerek yok 20 bin de cbf alacağına gider mondial sıfır bayiden çıkar kafan rahat olsun hocam

stupid
13 Ekim 2017, 02:33
Bizim ülkede herkes düşük cc alıp redline'da kullandığı için, yüksek km'lere güvenemiyor.
Benim motoru alırken arkadaşa 14000km olduğunu söyledim, daha yeni o, motor yeni açılıyordur, benim bmw gs 80.000km'de demişti. 14.000 km adamlara göre daha rodaj gibi bir şey yani. Adamlar bakıyorlar. Kaç kişi aramızda oturup klavuzu okudu ki? Bakımdan bakıma anca. Bizim patron arada raftan çıkartıp sırf can sıkıntısına arabasının kullanma klavuzunu okuyor belki atladığım bir şey vardır diye.
Malına bakmayan insan herkesi kendisi gibi düşünüyor, ben aldım sıfır, 10.000km'ye kadar hor kullandıum nasıl olsa satacağım diye, anasını belledim diye düşünüyor bilinçaltından her ne kadar farkında olmasa da, hal böyle olunca 10.000km üstü motor almaktan çekiniyor.

TanImsIz
13 Ekim 2017, 09:23
Bi kısmınıza hak veriyorum. İkinci elde edilecek zarar tamamen km ile alakalı. İkinci el alırken motorun temizliğine dikkat eden bir millet değiliz, gözümüzün ilk iliştiği yer km. Durum böyle oluncada motosiklette 20.000 km oldukca fazla geliyor.

Birde şöyle düşünelim, başlanagıç motorları özellikle. Acemiler genelde uzun yola çıkmaz, şehir icine kamikaze gibi bir aşşağı bir yukarı caddelerde fink atarlar. Arkalarında muhtemelen artcılarıda olur.

Şehir dışı görmemiş motorun km daha düşük olacaktır, ama motor bu kullanım ile daha fazla hırpalanmısda olacaktır.

Km yüksek olup , tamamen şehir dışı uzun yolda kullanılan motorlara göz atalım birde. Sizce hangisi daha temizdir ?

İşte avrupa kültürü ile aramızdaki far burda kendini gösteriyor. İnsanlar motorları ihtiyacları doğrultusunda alıyor, seçiyor eliyor ve kullanıyor.
Aldığınıda uzun süre kullanıyor. Bizse aldığımız hafta pişmanlık duymaya başlıyoruz..

Machair
13 Ekim 2017, 09:52
Arsızlık, yalancılık, toplumsal baskı sebebi ile. Camiada bir görüş oluşmuş 20k geçmiş sonra motor alınmaz diye. Bu sebeple insanlar 20k olmadan satmaya çalışıyor ve aynı şekilde 20k üstü almamaya çalışıyor. Yalancılık ise şöyle ki 20k da satılan birçok motor aslında 40k üstü. Kilometreyi geri çektirenler çok. Bir diğeri de arsızlık. Yani cep telefonu hesabı durmadan değiştiren. 6 ay kullanıp satıyor. Zaten kışın binmiyor, binemiyor, 3k 5k yapıp satıyor.

Diyorlar ki 20000 kmyi geçen motor alma ya da geçtiyse motoru değer kaybetmeden sat. O motoru işi bitmiştir vesaire. Sana sorum şu. Ben Tenereyi 2015 Kasım ayında 0 aldım ve 2016 Aralık ayında 20k bakımına soktum. Şimdi 13 ay dolmadan benim motorun işi bitti mi? 10k kilometrede bir periyodik bakımı olan motoru daha 2nci kez servise sokmadan satmam mı gerekiyor? Ya da tersinden bakarsak 20k oldu diye 1 yaşında motor hurda mı? Bu yaz iş sebebi ile biraz geride kaldım. Bu Kasım ya da Aralık ayında 35000 civarında olacak motor.

Diğer bir sorun ise piyasada bol giden motorların genelde çerezlik motor olması. CBR 250R mesela. Herkes bir kere alıyor 3k 5k kullanıp satıyor. Bu sebeple km artmıyor.

Kimseyi yargılamıyorum yanlış anlaşılmasın ama geçenlerde bir arkadaş bir modele kullanıcı görüşü yazarken şöyle demişti "Motorum 7000 km de, hep uzun yolda kullandım ve beni yolda bırakmadı".

Ben 2 kere uzun yol yaptım biti 5250 km diğeri 3000 km sürdü. Bakış açısı, kullanımlar ve tarzlar arasındaki farkı anlatmak istedim. Aptal Yamaha YBR gibi eşek (dayanıklı) bir motoru 10000 TL yapmasa idi ikinci (küçük) motor olarak alacaktım ve sanırım 500k km kullanırdım.

Riptalon
13 Ekim 2017, 10:42
Ben bu algıyı avantaja çevirip ileride 30.000 km civarı sağlamlığı ile bilinir bir motor alıp ömürlük kullanmayı düşünüyorum. Tabi şu anki motorumu satma sebebim de asla kilometresi olmayacak buna kararlıyım.

Metehan07-70
13 Ekim 2017, 10:52
Kısa bir süre sonra benim motorun km fotoğrafını atacağım, 66.666 ya çok az kaldı. Bir ara ilana koyup, 2 gün sonra vazgeçtim. Gelip görenler hayran kaldı bu km de bu performansa.
Şunu hep söylerim, işi için motosiklet alanlar hariç, motosikleti bir yatırım aracı görürseniz üzülürsünüz, keyfini çıkarmaya bakın. İmkanınız varsa bir kere alın, iyisinden alın, iyi bakın km yi kafaya takmayın.

-Black-
13 Ekim 2017, 11:09
İşte avrupa kültürü ile aramızdaki far burda kendini gösteriyor. İnsanlar motorları ihtiyacları doğrultusunda alıyor, seçiyor eliyor ve kullanıyor.
Aldığınıda uzun süre kullanıyor. Bizse aldığımız hafta pişmanlık duymaya başlıyoruz..

İlave olarak, ekonomimizden ve tecrübeye bağlı olarak değişen durumlar var.

1-Küçük cc'ler genelde geçiş motoru olarak kullanıldığı için, düşük kilometrede satışa çıkıyor.

2-Para durumuna bağlı olarak, kafada olan pahalı motor alınana kadar, motorsuz kalmamak adına parası toplanana kadar daha düşük tutarlı veya cc'li motor alınıp, arada motorsuz kalmama düşüncesi var.

mrt20
13 Ekim 2017, 11:16
Ülkemizin jeopolitik ve coğrafi konumu gereği 30bin den sonra motorlar otomatik sıfırlanıyor.
2005 model de 2015 modelde aynı km lerde. Yılda 2bin anca yapmış abimiz. Her binen 500km yapıp satmış :)

TUTITO
13 Ekim 2017, 20:36
Insan psikolojisi
Toplum psikolojisi
Cehalet
Yalan dolan
Empati eksikliği
...
başka???

einstein26
14 Ekim 2017, 20:34
Ülkemizin jeopolitik ve coğrafi konumu gereği 30bin den sonra motorlar otomatik sıfırlanıyor.
2005 model de 2015 modelde aynı km lerde. Yılda 2bin anca yapmış abimiz. Her binen 500km yapıp satmış :)

aynen bir de bu durum var , 2005 modelde 15000-2000 km de satılıyor 2015 modelde 15000-20000 km satılıyor, tuhaf....

brooklynnn
15 Ekim 2017, 11:46
53900kmde motorum ninja 300
İlana koyacağım bakalım ne gibi absurtlukler yazacaklar

Bir önceki motorum duke 200du 27500de sattım.

Km düşük isteyenler için beraber sanayiye gidip istediği kmye düşürebiliriz yazacagim. Bir oncekini öyle yazmış da satmıştım.

antilop_skul
15 Ekim 2017, 11:57
motoru erken kmde stmak kullanan bir insanın artık sıkılması - paraya ihtiyacı olması - bi farklı model arayısı vs den dolayı oluyor

2 sene önce 3 binde nc700x aldım 6 ayda 17 bin km kullandım ve sattım . paraya ihtiyacım vardıd

takasladık inazuma 250 f ile . 1 ay kulandım sevmedim ,

cbf 600 ile takasladım 3 ay kullandım masrafları yuzunden sym maxi400 ile takasladım

sym yi begendim güzeldi işimi görüyordu fakat arkadasın gaı ile polis cıkması motor aldım . peşinat olarak sym yi verdim - sym yi 3 4 ay kullandım


yani işin aslınagelirsek insanlar paraya ihtiyacı oldugunda veya model değiştirmek icin motorunu satıyor ( BOZUK MOTORDA ERKEN SATILIYOR FAKAT DUSUK İHTİMAL )

mbcengiz
15 Ekim 2017, 13:05
bir de masrafı yaklaşan motora bakım, lastik, akü vs. masrafı etmeden bu masrafı fiyattan düşerim erken satarımcılar var. alıcı olarak bakarsanız durum daha fena. benim öğretmen arkadaşım 2013 te aldığı cub tarzı çin malı bir motosikleti 2017 de ilk bakımına soktu sonra da sattı. bunu alırken adam memur adam temiz kullanmıştır diye de almıştır muhtemelen. bizim insanımız malesef küçük hesaplar peşinde ve birbirimizi nasıl daha fazla kazıklarız bunun peşindeyiz. adam ikinci el sitesine ilan veriyor fiyat yok. fiyat neden yazmıyorsunuz diyorum fiyat özelden diyor. ulan motor mu satıyorsun kapalı zarf usulü ihale mi veriyorsun. bir defasında bir motor almak için il dışına çıktım. motoru gördüğümde dedim ki fotoşop mu yaptınız resimlere. bu ilandaki motor değil. çok titizsin bişey olmaz al bin dedi adam. anladım ki ikinci el bir şey alınmaz kardeşim. gider parasını verir içim rahat binerim. bu ülkede adamlar aylarca kilosu on liraya bal sattı da kimse sesini çıkarmadı. ondan sonra ağlamanın alemi yok. satacaksan alma. aldıysan da çöpe gidene kadar bin.

fatih.met
15 Ekim 2017, 13:18
41 bin kilometrede aldım motorumu ve şu anda 62.400 kilometrede. motorumu satmayacağım, daha doğrusu artık benim için manevi değeri var. ne anılarım geçti onunla.

şu anki isteklerimden birisi de bu motor ile 100 bin kilometreyi devirmek, ne kaldı şurada 100 bin kilometreye?

jimi_hendrix
15 Ekim 2017, 14:21
rodaj yapmasını bilmeyen ve kitapçık okumaktan aciz bir milletiz maalesef... Uzun yol zor oluyor diye motor büyütesim var. Kitapçığında 10w-30 yazan motora 20w-50 koyan mı dersin, 10w-60 koyan mı dersin. Allahtan gres yağı koyan yok motora...

Mamba09
15 Ekim 2017, 14:30
salak kardeşim bizim insanımız.
bende şuan bi yamaha fz6 var. 2006 model. 79 binde.
telefon açıyor herif, "kilometre çok yüksek 30 bindeki motoru bu fiyata koymuşlar" diye.

adama tek cevabım "sevgili kardeşim, 2017deyiz. 2006 model motor yılda 10 bin kilometre yapsa 110 bin kilometre yapar. yılda 5 bin binse, 55 bin yapar, nasıl inanıyorsun da alıyorsun o kilometrede?"

herif ciddi ciddi inanıyor 40-50 bine. ayrıca düzgün kullanıldıktan sonra ne olabilir 80 bindeki 4 silindir makinaya? şaka gibiler. onlarla uğraşmıyorum zaten artık. kilometre yüksek diyene hade işine git diyorum. rahatça gidip 100 bindeki makinaları da alabiliyorum iyi bi ekspertiz ederek.

artemis99
15 Ekim 2017, 15:05
Sıfır araba almak zor ama sıfır motosiklet almak mümkün o yüzden belli bir km ye gelince kurtlar kaynar motosikleti yenilemek gereği doğar.

Seko
15 Ekim 2017, 17:15
Ne alakası var ? Adam sıkılmıştır, satıyordur. Çok kilometreli olanları da almamakta çoğunlukla haklılar. Ben çok kilometreli CBF 150 görünce kurye motorudur deyip geçiyorum. Kurye motoru alınır mı ? Alınmaz. Taksiden çıkma otomobilin alınmayacağı gibi. Böyle yapınca kurunun yanında yaş da yanıyor ama yapacak bir şey yok. Az satılan bir modelse o zaman incelenebilir belki ama çok satılan modelleri ben incelemem. Ne de olsa alternatifi çok.

Ayrıca arkadaşın yukarıda yazdığı gibi, rodaj yapmasını bilmeyen, bilse de yapmayan milletten nasıl güvenip motor alacaksın ? Asıl sorun da bu zaten. Avrupa'da olsam hiç düşünmem bunları. Bizde adam Pulsar alıyor, ki ne kadar katı rodaj isteniyor biliyoruz, ilk mesajı "motoru falanca şehirden aldım geldim, iki kişi bilmem ne kadar yükle yokuşlarda bana mısın demedi". Şimdi bu adamdan gel de motor al.

freewill
15 Ekim 2017, 17:39
Cevap oldukça basit aslında. 1.si alım gücü düşük insan profili 2.si motosiklet kullanan kesmin %70 i bence olaya keyfi değil ticari olarak bakmasından kaynaklanıyor. Şahsen ben motosikletim km si yükseldikçe seviniyorum. Hem paramın karşılığını aldığımı hem de her geçen her km de aldığım keyif aklıma geliyor :) o yüzden olsa gerek 2. elden uzak duruyorum. 11 motosiklet değiştirdim burgman 12. motosikletim. Bu zamana kadar hep sıfır aldım. Zira insanımız maalesef ticaret konusunda dürüst değil. Ha bu arada mutlaka eee hocam neden o kadar motosiklet değiştirdin o zaman diyenler çıkacaktır. Çinli modellerle başladım maalesef aradığımı bulamadım. Bir de bir dönem yaşadığım ekonomik durumdan dolayı satmak zorunda kaldığım motosikletler oldu misal msx imi sattığıma çok üzülmüştüm.

F54
15 Ekim 2017, 23:55
ne kelepir makinalar eski transalp xt660 gibi bedava ya satıyor millet düşünsene crf olmuş kaç para 650 cc makina 100000 km de olsa 15 e 13 e alırım en azından yola çıkınca deh derim gider çüşşş derim durur km takıntısı aslında işi bilen için süper bi olay
7 sene önce biri bana hasarlı motor getirse almazdım ama bu gün alırım km bakmam hasar kaydına bakmam sorunsuz çalışsın yeter

einstein26
17 Ekim 2017, 07:54
çok enteresan şeyler ve yaklaşımlarda bulunulmuş.

CanAydın
19 Ekim 2017, 12:29
ok dediğin mantıklı ancak 2017 yılındayız ve 2015 model 5000 km de yada 2016 model 2000-3000 km olanları nasıl açıklayabiliriz...

Şahsen benim şuanki Cbr 250 motorum 2016 model ve daha 4500 KM civarında :D okuldan eve veya işten eve bu kadar oluyor anca mesafe kısa ise :D

cem_fb
19 Ekim 2017, 12:39
Senede 2.000 km'yi geçmediğim için 2014 Triumph'la 4 yaz geçirdiğim halde, daha geçen hafta 10 bin km oldu :thumleft:

Bugüne kadar bütün motorlarımı benzer düşük kilometrelerde sattım, kaldı ki tek servis kayıtları yoktur. Türkiye'de hiç bir ustaya güvenmediğim için tüm bakımlarımı kendim yaparım.

Alıcılar da genelde makul ve mantıklı insanlar olmuş demek satarken sorunla karşılaşmadım.