PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KUBA Rezaleti



alptaylan55
10 Ekim 2017, 15:53
Arkadaşlar merhaba,
Bundan 1 ay öncesine kadar motosiklet kullanmak için can atan biriydim. İlk defa kullanacağım için düşük bütçeli bir motor arayışına çıktım. Arayışım hep 2nci el üzerineydi. Fakat konu hakkında hiç fikrim olmadığı için sıfır almaya karar verdim. Tercihim ise Kuba Superlight 200 oldu.

Yalova Kuba Bayisinden sıfır motoru aldım, ambalajını ellerimle söktüm. Motoru aldıktan sonraki 24 saat boyunca çok mutluydum.

İstanbul'da yaşıyorum, Yalovalı olduğum için motoru oradan aldım. Ertesi gün İstanbul'a geçtim ve kabus başladı.

İlk olarak 80-90 KM hızla giderken motor istop ediyor, bazen çalıştırmam 1 saatimi alıyordu. (Sabahları bunu jikle ayarlarıyla oynayarak çözmeye başladım). Fakat giderken istop edişi devam ediyordu. Servise götürdüm karbüratörün temizlenmesi gerek dendi, temizlendi. İyileşme olsa da devam etmekte. 1-2 gün sonra benzin göstergesi sürekli full göstermeye başladı, son olarak da direksiyon aşırı şekilde ağırlaştı. Sorunlar artıyor fakat çözüm yok. Yalova bayi İstanbul'dan yetkili servise yönlendirdi. Şuan 4ncü kez motorum bu serviste direksiyon rulmanı değişecekmiş. Oysaki bir önceki seferde değişmişti fakat takılan parça orjinal değilmiş, son gidişimde öğrendim. Değişimin yapılması gereken tarihte arıyorum sürekli farklı bahaneler ile 2-3 gün sonrasına atılıyor. Servis kaydını istiyorum, 9 gündür serviste olan motor için 2 günlük kayıt yazarım, istemiyorsan motoru otoparka bırakırım parasını sen ödersin diyorlar. İade için fabrikayla konuşuyorum, bayiye dava aç diyor. Bayi de topu fabrikaya atıyor.

Bu eziyeti çekmemek için sıfır almıştım motoru. Şuan kendimi motor sahibi olarak değil, parayı çöpe atmış biri olarak görüyorum. İşin en kötüsü 4 yıldır kurumsal bir şirkette satınalmacı olarak çalışıyorum. Bugüne kadar yaptığım en kötü satınalmaydı :)

Konuyu artık mahkemeye ilettim, sonuç ne olur bilmiyorum. Sadece pişmanım ...

New Shamy
10 Ekim 2017, 16:17
Az daha paraya kıyıp 0km bir cbf alsaydin, bunlarin hicbiri basina gelmezdi. Küba nedir? Adından hayır yok.
Milletce ne konumda olursak olalim halen ucuzculuk olayina giriyoruz hep. Her şeyde bu boyle, ben sizin calistiginiz sirkete acidim şimdi, kendine ucuz diye küba alan adam sirkete iki kuruş ucuz diye ne dandik malzemeler aliyordur kimbilir :)

Ercument
10 Ekim 2017, 16:23
Aynı motor Keeway'ken SL150 ye 40.000 km bindim.
Servisi boş ver adam gibi bir usta bul çözülmeyecek sorunlar değil.
Hele bir yapılsın keyif veren bir motosiklettir.

sey_47
10 Ekim 2017, 16:31
Arkadaşın dediği gibi, servisi boşver, uğraşmazlar, dikkat etmezler, arka freni takmadan adamı gönderirler.
Garanti falan zırvalarlarsa da boşver garantiyi.
Güzel bir usta bul. Hallolur sorunlar. Soğuyayım deme aman!:cherry:
İlk aldığımda motosikleti ikinci el almıştım, çok yolda kaldım. Çok ittim motosikleti, nedenini sonradan öğrendim, Benzin musluğunu kullanmayı bilmiyormuşum. :pr::queen: Muahhaha, hala daha gülerim.

Forumdaki aynı modelin kullanıcılarından bilgi alabilirsin.
İllaki vardır onların ustaları, en azından istanbul gibi koca bir şehirdesin. Küçük şehirde değilsin. Bunun eksikliğini çok çekiyorum parça ve usta konusunda.

sadraf
10 Ekim 2017, 16:47
Kuba sl200 hiçte ucuz bir motor değil 9000tl fiyatlı gayette güzel motor. Piyasada düşük cc çin dışında başka chopper yok(hyo hariç) tabi biraz emek ister sl200 :)

shadowmaster
10 Ekim 2017, 16:52
"İlk olarak 80-90 KM hızla giderken motor istop ediyor, bazen çalıştırmam 1 saatimi alıyordu.Fakat giderken istop edişi devam ediyordu. Servise götürdüm karbüratörün temizlenmesi gerek dendi, temizlendi. İyileşme olsa da devam etmekte."

Jikle kelebeği ortada iken motor hem süratlenmez hem de stop eder. Servisler ne derse desin yaz / kış rölantini 1.800 RPM'de tut. Bu ayarı kendin yapabilirsin.


"1-2 gün sonra benzin göstergesi sürekli full göstermeye başladı"

Şamandra takılmıştır, garantiden değişmesi gerekiyor, özellikle yaz aylarında boğaza kadar fullemeyin depoyu...

"Son olarak da direksiyon aşırı şekilde ağırlaştı."

Satın aldığınız bayii teknik test etmeden vermiş motoru. Fabrika çıkışında göbek bilya yatak ayarları sıkılı kalmış. Gevşetince düzelir. Rulman niye değişsin sıfır motorda ? Bir an önce servisi değişin.

Maltepe'deki servisimin ustaları :
Aziz : 0534 489 16 55
Fırat : 0530 134 25 68
(her ikisine de benden selam söyleyin 48.500'deki zincir dışında herşeyiyle orjinal 2014 KubaSL sahibi derseniz anlarlar.


Bana özelden e-posta adresi yollayın size bir PDF belge göndereyim bilgi için...

hokahey
10 Ekim 2017, 17:14
bakın bu bir dramdır.

bir insana sıfır km, orijinal ve acenta bir malı satıp, daha sonra onu sanayi sanayi gezdirtmek büyük bir trajedidir. hayat ve yaşam enerjisini söndürmektir.

geçmiş olsun dostum, inşallah sorunun düzelir. mahkemeye başvur. hakkını ara.

bu dünyanın hesabını öbür tarafa bırakma..

shadowmaster
12 Ekim 2017, 00:30
Eeeee ne oldu şimdi ?
10 Ekim'de üye olundu, 10 Ekim'de içimizi döktük rahatladık mı, bitti mi dertler ?

Sj's
12 Ekim 2017, 00:50
Kuba diyince zaten ilk rezalet aklima geliyor. Yasadiginiz seyin nesinin rezalet oldugunu anlamadim gayet normal bir olay.

thedarkfire
12 Ekim 2017, 02:30
Çin motoru alacaksan mondial den şaşmıycaksın bence.

bulut59
12 Ekim 2017, 09:15
ne bekliyordun ki?

Mamba09
12 Ekim 2017, 09:49
Dostum o model gayet sıkıntısız kara düzen bi makinadır. Senin hatan bişey bilmeyen heriflere motoru emanet etmen olmuş. Sen iyi bir usta bul. Ayarlarını yapsın düzgünce, yıllarca yağ değişimi dışında servis yüzü görmezsin. Düzgün bi makina o. Dert açmaz başına. Sen usta sorunu yaşıyorsun.

alptaylan55
12 Ekim 2017, 15:17
Motoru bugün teslim aldım. Direksiyon problemi çözülmüş hiçbir sıkıntı yok gibi. Fakat istop olayı 1,5k devirde devam ediyor. Rolanti devri 3k'da ayarlayıp verdiler, teslim alırken istop etmesin diye heralde. @shadowmaster'ın belirttiği servis ile görüşücem son olarak, hâlâ işin olurunu arıyorum. Çünkü bir çok kişi iyi bir usta ile çözüleceğini söylüyor.

@shadowmaster bilgi için teşekkür ederim. Jikle ve rolanti ayarını dediğin gibi yaptım biraz önce. Çok fazla deneme şansım olmadı ama sanki problem çözüldü gibi. Sadece 1,8k yetersiz geldiği için 2,2k olarak ayarladım. Bi zararı var mı bilmiyorum :)

Bu arada geri dönüşleriniz ve yardımlarınız için herkese teşekkür ederim. Buraya yazmadan önce yolumu kaybetmiş biriydim :)

Uğur
12 Ekim 2017, 15:24
Yaşanılan sorunlar basit ve kafaya takılacak şeyler değil.

Geçmiş olsun,moralinizi bozmayın. Keyfini çıkarmaya bakın.

Forumumuzda kullandığınız motosiklet ile uzun km'ler yapmış üyelerimiz var.

Tecrübelerinden istifade ediniz.

Ercument
12 Ekim 2017, 15:43
Motoru bugün teslim aldım. Direksiyon problemi çözülmüş hiçbir sıkıntı yok gibi. Fakat istop olayı 1,5k devirde devam ediyor. Rolanti devri 3k'da ayarlayıp verdiler, teslim alırken istop etmesin diye heralde. @shadowmaster'ın belirttiği servis ile görüşücem son olarak, hâlâ işin olurunu arıyorum. Çünkü bir çok kişi iyi bir usta ile çözüleceğini söylüyor.

@shadowmaster bilgi için teşekkür ederim. Jikle ve rolanti ayarını dediğin gibi yaptım biraz önce. Çok fazla deneme şansım olmadı ama sanki problem çözüldü gibi. Sadece 1,8k yetersiz geldiği için 2,2k olarak ayarladım. Bi zararı var mı bilmiyorum :)

Bu arada geri dönüşleriniz ve yardımlarınız için herkese teşekkür ederim. Buraya yazmadan önce yolumu kaybetmiş biriydim :)

Stop etme motor epey ısındıktan sonra bile devam ediyormu.
Yoksa kalkışta gazı aniden açıncamı stop ediyor. (bendede binde bir kalkışta gazı ani açınca stop ediyordu pek sık olmadığı için uğraşmamıştım)

pnongrata
12 Ekim 2017, 17:01
Rezalet, sinir bozucu. İnsanı delirtir böyle bir şey.
Geçmiş olsun kardeşim.

BalkanRider
12 Ekim 2017, 17:06
Çin malı motor piyango gibidir bazen nerdeyse hiç problem çıkarmaz bazende bezdirir. :thumleft:

shadowmaster
12 Ekim 2017, 17:14
Forumdaki SL200 başlığını okumanı öneririm 3.000 + mesaj :) şimdiden kolay gelsin...