PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hararet sorunu



hsndmrcn
08 Ekim 2017, 19:18
Merhabalar
Gsr 750 motosikletimin hızı 150 km/h geçince hararet yükselip motor harareti tavan yapıyor ve motor stop edecek seviyeye geliyor. Gelelim yaptığım işlemlere fan müşürü bozuktu tarafımdan 2 gün önce değiştirildi. Fan açmama gibi sorun mevcut değil kontrol edildi. Yola çıkmadan önce radyatör su seviyesi kontrol edildi. Ancak bahsetmiş olduğum hararet sorunu hala devam etmektedir. Şüphelendiğim arıza durumlar; devirdaim pompası arızası ya da radyatördeki su kaçağı olabilir diye düşünüyorum. Bilgilerinizi aktararak yardımcı olursanız sevinirim.

odo
08 Ekim 2017, 19:30
Devir daim pompası pervaneleri plastikse erimiş ve fonksiyon görmüyor olabilir..Motor açılıp kapandıysa su kanallarına sıvı conta taşırmış olabilirler.

Mertcan39
08 Ekim 2017, 19:37
Hararet yüksek iken radyatörün sıcak olup olmadığına bakın fan sıcak üflüyormu radyatör kanatçıkları yamuk yada tıkanmış olabilir

hsndmrcn
08 Ekim 2017, 20:07
Devir daim pompası pervaneleri plastikse erimiş ve fonksiyon görmüyor olabilir..Motor açılıp kapandıysa su kanallarına sıvı conta taşırmış olabilirler.

Motor açılması gibi bir durum yok ancak devirdaim sorunu olabilir dediğiniz gibi devirdaim pompasını söküp durumuna baktıktan sonra tekrar montaj aşamasında ne yapmam gerekir?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------


Hararet yüksek iken radyatörün sıcak olup olmadığına bakın fan sıcak üflüyormu radyatör kanatçıkları yamuk yada tıkanmış olabilir

Radyatör sıcak durumda elimle kontrol ettim. Fan sıcak üfleme yapıyor bacağıma vuruyor sıcağı hissediyorum. Radyatör sorunu olma ihtimali de yüksek bi ustaya göstermekte fayda var.

Erdost
08 Ekim 2017, 21:53
Devir daim ve termostata baktırmalisiniz.

odo
08 Ekim 2017, 21:59
Devir daimi sökerken çıkan soğutma sıvısını ölçün. Sökmeden sıvıyı tamamlayın ama. Çıkan sıvı miktarıyla servis manueli karşılaştırın. Az ise radyatörde tıkanıklık olabilir. Yukarda arkadaş yazmış ilk olarak termostata bir baktırın. En basitten başlayın.

velizrsln
08 Ekim 2017, 23:52
aksine o hızlarda hararet yapmaması lazım radyatör çalışmasa bile hava geliyor ama emin değilim, sanırım radyatör işi görmüyor

Nikkfurie
09 Ekim 2017, 00:40
silindir kapak contası kaçırıyor , bu şekilde kullanmaya devam edersen silindir kapağıda eğrilip daha çok masraf çıkaracak.. fan müşürüde o hızlarda devreye girmez.

Ekarademir
09 Ekim 2017, 01:00
Motorda durumu bilemem ama kamyondan konuşayım. Sonuçta oda su soğutmalı.

Blok çatlaksa hararet yapar. Eksoz çıkışında sorun varsa hararet yapar. Radyatörün şişlenmeside gerekebilir.

Hiç radyatör şişlettin mi daha önce? Kaç yıldır şişlenmedi ?

hsndmrcn
09 Ekim 2017, 15:41
Bu kanıya nereden vardığınız tam olarak anlayamadım. Daha detaylı açıklarsanız bende bilgilenmiş olurum. Silindir kapak contasının çatlaması için hararet ile yaptıktan sonra da motoru kullanmak gerek diye biliyorum. Açıklayabilir misiniz?[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:38 ----------


silindir kapak contası kaçırıyor , bu şekilde kullanmaya devam edersen silindir kapağıda eğrilip daha çok masraf çıkaracak.. fan müşürüde o hızlarda devreye girmez.

Bu kanıya nereden vardığınız tam olarak anlayamadım. Daha detaylı açıklarsanız bende bilgilenmiş olurum. Silindir kapak contasının çatlaması için hararet ile yaptıktan sonra da motoru kullanmak gerek diye biliyorum. Açıklayabilir misiniz? Fan müşürünün devreye girmesi i.in hararetin 103 derecenin üzerine çıkması gerekli olduğunu biliyorum hızla bir ilgisi olmadığı kanısındayım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:40 ----------


Motorda durumu bilemem ama kamyondan konuşayım. Sonuçta oda su soğutmalı.

Blok çatlaksa hararet yapar. Eksoz çıkışında sorun varsa hararet yapar. Radyatörün şişlenmeside gerekebilir.

Hiç radyatör şişlettin mi daha önce? Kaç yıldır şişlenmedi ?

Daha önce şişletme yaptırmadım. Bu hafta gidip radyatör, termostat ve devirdaim sistemine baktırmayı düşünüyorum.

shruikan
09 Ekim 2017, 15:44
benim motorda da sensör arızalanmıştı. fan geç açılıyor, göstergede hararet yapmış gibi görünüyordu; ama gel gör ki serviste yapılan ölçümlerde fanın olması gerektiği sıcaklıkta devreye girdiği, soğutma suyunun da sıcaklığının normal aralıklarda gezdiği ölçülmüştü. bi çare bulamadılardı. ben kendim ktm avusturya'ya yazdım, ordan bi kablo gönderdiler. ufacık bi kablo montajı ile halletmiştim.

yani ummadık bi şeyler de olabilir.

qıp
09 Ekim 2017, 16:04
yağ ne durumda

hsndmrcn
09 Ekim 2017, 16:23
benim motorda da sensör arızalanmıştı. fan geç açılıyor, göstergede hararet yapmış gibi görünüyordu; ama gel gör ki serviste yapılan ölçümlerde fanın olması gerektiği sıcaklıkta devreye girdiği, soğutma suyunun da sıcaklığının normal aralıklarda gezdiği ölçülmüştü. bi çare bulamadılardı. ben kendim ktm avusturya'ya yazdım, ordan bi kablo gönderdiler. ufacık bi kablo montajı ile halletmiştim.

yani ummadık bi şeyler de olabilir.


Hocam Senegal' de olduğum iöin sorunları genel itibari ile kendim çözmeye çalışıyorum. Burada servis olayı maalesef yok ama bi usta var götürüp baktırmakta fayda var. Dediğiniz gibi bir problemde olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------


yağ ne durumda

Yağı 500 km önce değiştirdim. Seviyesi olması gereken seviyede görünüyor.

qıp
09 Ekim 2017, 16:31
"Yağı 500 km önce değiştirdim. Seviyesi olması gereken seviyede görünüyor"

sorun ne zaman başladı, yağdan emin misin

Nikkfurie
09 Ekim 2017, 16:48
saatte 150 km ile giderken fan devreye girecek kadar hararet yükselmez , 103 dereceleri şehir içi 1 ve 2 . viteste 15 - 20 dk lık bir sürüşden sonra görebilirsin , yazılanlarda bir sorun olsa şehir içinde düşük hızlarda da sorun yaşardın , silindir kapak contası çatlamaz bir köşesinden kaçak yapmaya başlar , yüksek devirlerde soğutma suyuna kompresyon kaçırır , kaçak çoğaldıkça önce silindir kapağı eğrilir , normalde 120-130 dereceye kadar dayanan kapalı devre dolaşımdaki su 100 derecede kaynamaya başlar , yedek su haznesinin kapağından su buharı çıkmaya başlar..

motorun stop edecek kadar zorlanıyorsa pistonlar şiştiği içindir , bu şekilde kullanmaya devam etme daha büyük masraflarla karşılaşabilirsin.

hsndmrcn
09 Ekim 2017, 17:04
Dayanamayarak ustaya götürmeden kendim biraz kurcaladım motoru olduğu yerde gaz vererek harareti yükselttim ve radyatörün sol alt köşesinden kaçırdığını fark ettim. Giderken buradan suyu kaçırarak radyatör su seviyesi azalıyor. Dün gece de kontrol etmiştim ancak tek başıma hafif karanlıkta fark edememişim sanırım. En güzeli gidip radyatörü değiştirmek ve tüm sistemi kontrol ettirmek tabi bulunduğumuz ülkede usta ve parça bulabilirsek. Cevaplarınız için teşekkürler.

TskMuvazzaf
09 Ekim 2017, 18:45
Hasret sorunu diye okudum :D

hsndmrcn
09 Ekim 2017, 18:53
Hasret sorunu diye okudum :D

Başlığa bakmaya ittin beni :)

Ekarademir
09 Ekim 2017, 23:35
Dayanamayarak ustaya götürmeden kendim biraz kurcaladım motoru olduğu yerde gaz vererek harareti yükselttim ve radyatörün sol alt köşesinden kaçırdığını fark ettim. Giderken buradan suyu kaçırarak radyatör su seviyesi azalıyor. Dün gece de kontrol etmiştim ancak tek başıma hafif karanlıkta fark edememişim sanırım. En güzeli gidip radyatörü değiştirmek ve tüm sistemi kontrol ettirmek tabi bulunduğumuz ülkede usta ve parça bulabilirsek. Cevaplarınız için teşekkürler.

Lehim yaptırsan? Ufak tefek şeyleri genelde öyle hallediyoruz. Bi ufak kaçak var diye radyatör mü değiştirilir. :) Tabi bazısına lehim olmuyor yada plastik kısmı delik oluyor.

velizrsln
10 Ekim 2017, 02:32
radyatörde kaçak varsa kaynak yaptırın kazalı motorları öyle yapıyorlar, çok küçük bir kaçak var nerden geldiği bile belli değilse bir yöntem vardı karabiberli suyu radyatöre mi koyuyolarda kaçakları tıkıyordu vs tam bilmiyorum

emremm
10 Ekim 2017, 02:40
radyatörde kaçak varsa kaynak yaptırın kazalı motorları öyle yapıyorlar, çok küçük bir kaçak var nerden geldiği bile belli değilse bir yöntem vardı karabiberli suyu radyatöre mi koyuyolarda kaçakları tıkıyordu vs tam bilmiyorum

O karabiber değil de, kırmızı pul biber olacak.
Motosiklete hiç tavsiye etmem.

Kamyoncular filan yapardı eskiden. @Ekarademir yazar şimdi.
Yalnız, kamyondaki devirdaim, eve su basar, tarla sular. :)

hsndmrcn
10 Ekim 2017, 17:21
Lehim yaptırsan? Ufak tefek şeyleri genelde öyle hallediyoruz. Bi ufak kaçak var diye radyatör mü değiştirilir. :) Tabi bazısına lehim olmuyor yada plastik kısmı delik oluyor.

Hocam onu ülke şartlarında yaptırmak bir hafta sürer o yüzden yenisini almak daha mantıklı gibi duruyor :)

velizrsln
11 Kasım 2017, 02:26
sorunu çözdünüz mü pompa mı arızalıymış?

HEROCAN35
11 Kasım 2017, 03:34
saatte 150 km ile giderken fan devreye girecek kadar hararet yükselmez , 103 dereceleri şehir içi 1 ve 2 . viteste 15 - 20 dk lık bir sürüşden sonra görebilirsin , yazılanlarda bir sorun olsa şehir içinde düşük hızlarda da sorun yaşardın , silindir kapak contası çatlamaz bir köşesinden kaçak yapmaya başlar , yüksek devirlerde soğutma suyuna kompresyon kaçırır , kaçak çoğaldıkça önce silindir kapağı eğrilir , normalde 120-130 dereceye kadar dayanan kapalı devre dolaşımdaki su 100 derecede kaynamaya başlar , yedek su haznesinin kapağından su buharı çıkmaya başlar..

motorun stop edecek kadar zorlanıyorsa pistonlar şiştiği içindir , bu şekilde kullanmaya devam etme daha büyük masraflarla karşılaşabilirsin.

Aynen katılıyorum tecrübeyle sabittir,eski motorsikletimde aynı sorun vardı 150 cc lik bi scooter dı benimki, 80 km hız ile sorunsuz gidebiliyorken biraz zorlayıp 100 ve üzerine çıkınca soğutamıyordu, aslında bunu kontrol etmek çok zor değil motorsikleti çalıştırın ve radyatörün kapağını yada yedek su tankını açıp bakın sonrasında motorsiklet ısındığında yani hararet göstergesi yarıyı geçince tekrar bakın, hava baloncukları çıktığını görüceksiniz

Isınınca kompresyon yükselip ufakdanda olsa silindirdeki suyu itiyor

Dip not zamanında bende kakışmıştım tamirci arkadaşımla madem öyle neden yağ ile karışmıyor falan diye

hsndmrcn
11 Kasım 2017, 12:32
Aynen katılıyorum tecrübeyle sabittir,eski motorsikletimde aynı sorun vardı 150 cc lik bi scooter dı benimki, 80 km hız ile sorunsuz gidebiliyorken biraz zorlayıp 100 ve üzerine çıkınca soğutamıyordu, aslında bunu kontrol etmek çok zor değil motorsikleti çalıştırın ve radyatörün kapağını yada yedek su tankını açıp bakın sonrasında motorsiklet ısındığında yani hararet göstergesi yarıyı geçince tekrar bakın, hava baloncukları çıktığını görüceksiniz

Isınınca kompresyon yükselip ufakdanda olsa silindirdeki suyu itiyor

Dip not zamanında bende kakışmıştım tamirci arkadaşımla madem öyle neden yağ ile karışmıyor falan diye

Hocam dediğin olabilir ama şu an başka bir problem ortaya çıktı motorda radyatördeki çatlakları tamir ettirdik. Bu seferde diğer açtıım konuda ortaya çıkan gaz yememe 6000-8000 rpm devir arassında kalma sorunu ortaya çıktı.Anlayacağınız dert üstüne dert. :(