PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soğuk havalarda yol tutuşu ve motor gücü



uzay gemisi
08 Ekim 2017, 10:47
Son zamanlarda havaların soğumasıyla beraber farkettiğim birkaç değişim var.

Birincisi, lastiklerin daha iyi tutması.
Garip bir şekilde lastikler yaz mevsimine göre daha iyi tutuyor. Yazın tereddütle girdiğim, arkada milim kaymalar hissettiğim virajlarda son günlerde tereddütsüz bir özgüvenle girebiliyorum. Lastiklerim metzeler m7 rr olmasına rağmen yazın gerçekten tedirgin ediyordu. Tedirginlikten viraj içinde elcikleri sıkıyordum.

İkincisi ise özellikle akşam vakti motorun canlanması ve devirlenme isteği.
Dün dönüş güzergâhında akşama kaldım.
Hafif yağmurda vardı deri kıyafetlerle üşüdüm baya soğuktu yani. motoru tanımakta zorlandım. Aşırı istekli devirleniyordu. Biraz gözümü korkutmadı değil. hissettiklerim tamamen psikolojik mi bilmiyorum ama bir gariplik sezdiğim kesin. Her motorcu gibi motorumu çok iyi tanırım.

Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.

sadraf
08 Ekim 2017, 11:23
Arabalarda da durum boyle. Yazin hava sicak oldugu icin motor tam performanstla calismiyor ancak kisin daha cok hava ve serinlik tam motorlara gore. Ne kadar cok hava o kadar performans :)

Invoker
08 Ekim 2017, 11:58
Soğuk havada birim hacimdeki oksijen oranı artar dolayısıyla daha iyi yanma sağlar. Ek olarak termodinamik verimi de artar motorun. Bu nedenlerle performans artışı hissetmeniz doğal.

enderbilgi
08 Ekim 2017, 15:05
Motosiklet 15 derece civarı hava sıcaklığını sever.

Jemand
08 Ekim 2017, 15:29
Son zamanlarda havaların soğumasıyla beraber farkettiğim birkaç değişim var.

Birincisi, lastiklerin daha iyi tutması.
Garip bir şekilde lastikler yaz mevsimine göre daha iyi tutuyor. Yazın tereddütle girdiğim, arkada milim kaymalar hissettiğim virajlarda son günlerde tereddütsüz bir özgüvenle girebiliyorum. Lastiklerim metzeler m7 rr olmasına rağmen yazın gerçekten tedirgin ediyordu. Tedirginlikten viraj içinde elcikleri sıkıyordum.

İkincisi ise özellikle akşam vakti motorun canlanması ve devirlenme isteği.
Dün dönüş güzergâhında akşama kaldım.
Hafif yağmurda vardı deri kıyafetlerle üşüdüm baya soğuktu yani. motoru tanımakta zorlandım. Aşırı istekli devirleniyordu. Biraz gözümü korkutmadı değil. hissettiklerim tamamen psikolojik mi bilmiyorum ama bir gariplik sezdiğim kesin. Her motorcu gibi motorumu çok iyi tanırım.

Bu konuda sizler ne düşünüyorsunuz merak ediyorum.

lastiklerinin daha iyi tutmasının sebebi, hamur sıcaklığının o anlarda en iyi tutuş ısısında olmasından kaynaklı. her lastik hamurunun en iyi performans verdiği bir ısı aralığı vardır. çok sıcak demek, daha iyi tutuş demek değildir.

qıp
08 Ekim 2017, 15:42
bahsettiğin yerde
asfalt, nem hayli değişken

BatuhanK
08 Ekim 2017, 16:49
Antalya'da sıcak havalarda asfalt sıcaklığını hayal edemiyorum, lastik o tozlu ve sıcak yüzeyde zor tutunuyordur muhtemelen.
İlk yağmurlardan SONRA asfalt temizlenir, daha iyi tutmaya başlar.:cat:

stupid
08 Ekim 2017, 17:04
Ben motor soğuyor diye biliyordum. Dolayısıyla performans artıyor. Kisin 5dk kapatmaya gelmiyor hemen soğuyor sonra ver cikleyi ver gazı...

nyk
08 Ekim 2017, 17:11
Soğuk havada motor performansı artar o yüzden turbolu araçlarda intercooler falan koyarlar motora giren havanın sıcaklığını düşürmek için. Hatta performans için arabalarda havafiltresinin yeri değiştirilir soğuk hava alması için, methanol kitleri taktırılır ısıyı düşürmek için vs. Rekor denemeleri hep gece veya sabah erken saatlerde yapılır. Kuzey ülkelerinde düşük hacimli aşırı beslemeli(turbo, supercharger) araçlar yaygınken arabistan gibi aşırı sıcak iklimlerde yüksek hacimli atmosferik araçlat yaygındır. Böyle uzar gider bu liste :)

sebebide havanın yoğunluğudur. Soğukta havanın yoğunluğu artar yani birim hacime daha fazla miktarda hava girer. Daha fazla hava demek daha fazla oksijen demek daha fazla yakıt basıp daha fazla enerji üretebilmek demek. Aynı farkı rakımlada görürsünüz. Aynı sıcaklıkta aynı aracı deniz seviyesindeki bir ilde deneyin sonra çok yüksek bir ilde deneyin performansı düşecektir.

Lastik için durum farklı ama lastik hamurunun belli bi sıcaklık değeri vardır maks performans verdiği çok sıcakta ve soğukta tutuş kaybı olur. O yüzden kışlık lastik ve yazlık lastik diye farklı lastikler vardır. Yazın kış lastiği kayar kışında yaz lastiği.