PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda motosikletlerin rakiplerine göre daha güçsüz olması



Sayfa : [1] 2

Turgetson
07 Ekim 2017, 23:35
Merhaba arkadaslar,foruma yeni üye oldum ve merak ettiğim bir soruyu sizinle paylaşmak istiyorum.

Bir Honda motosiklet kullanıcısı olarak dikkatimi çekiyor;Honda'nın piyasa sürdüğü motosikletler güç olarak bir çok rakibinin gerisinde kalıyor ve bu durum bana gerçekten ilginç geliyor.

Motor konusunda bu kadar uzmanlaşmış ve motor sporları denildiğinde akla gelen ilk firma olmasına rağmen rakiplerinin hep bir tık gerisinde?

Akla gelen her türlü motoru yapıyorsun,Moto GP gibi en üst düzey motosiklet yarışlarında bir numarasın,Formula 1 tecruben ve şampiyonlukların var,ee neden boyle yapıyorsun Honda ?

Sizin fikirleriniz nedir merak ediyorum,ama lütfen Honda Japonya'nın Tofaş'ıdır eheh tarzında cevaplar olmasın :)

MD.Murat
07 Ekim 2017, 23:41
Honda müşterilerini yarisa sokmayı düşünse belki daha hizli motorlar uretirdi?

Mustafa_Uz
07 Ekim 2017, 23:45
Daha güçlü daha iyi mi demektir. Anlayamadım. Yoksa daha dayanıklı ve uzun ömürlü motor yapmak için mi uğraşıyor Honda. 100 cc bir activanın 80 bin km silindir kapağının açılmadığını bilirim.

mfBulut
07 Ekim 2017, 23:47
200 le gidip, yüksek devir çevirip 100 bin km ortalama ömürlü motosiklet yapmaktansa; 170 ile gidip biraz daha az devir çevirerek 200 bin km ortalama ömürlü motosiklet yapmak için.

Sayılar uydurma olda da, tamamen performansa önem verilmiş makineler (sadece motosiklet değil, bütün makineler) ortalama performanslı olanlara göre aynı standartlarda daha kısa ömürlüdür.

Ha diyeceksin ki “Bizim ülkemizde bakım yapan yok zaten o km leri neredeyse kimse görmüyor. O yüzden buraya ne yollasalar farketmez” diye, “Valla haklısın” derim.

acemi60
07 Ekim 2017, 23:47
Benim gözlemlerime göre sebep şu; Honda alt segment motosikletin tasarımını yaparken daha çok ekonomik ve rahat olmasını hedefliyor. Aslında mantıksız değil.

Turgetson
07 Ekim 2017, 23:48
güç denilence neden aklınıza hemen hız veya yarış geldi ? Kötü bir cevap oldu kusura bakmayın

viper17
07 Ekim 2017, 23:48
Aynı silindir hacminde düşük sıkıştırma oranı ve düşük güç;
Daha kötü kalitede benzini tolere ederek çalışma ve yüksek motor ömrü.

shruikan
08 Ekim 2017, 00:18
güç denilence neden aklınıza hemen hız veya yarış geldi ? Kötü bir cevap oldu kusura bakmayın

ya ne gelcekti?

Turgetson
08 Ekim 2017, 00:32
tamam senin aklına yarış gelsin.Yukarıdaki arkadasların dediklerine göre sıkıştırma oranı burada en önemli husus.
Kendi motorum neden diğer diğer rakiplerine göre güç konusunda geride kalmış anlaşılıyor,diğer rakiplerinde 12.0 gibi bir sıkıştırma oranı varken Honda da bu 10.0 da kalmış,bunu da motorun uzun omurlu olması için yapmışlardır diye umuyorum artık ve umarım oyle olur :)

..YaNKee..
08 Ekim 2017, 00:33
güç denilence neden aklınıza hemen hız veya yarış geldi ? Kötü bir cevap oldu kusura bakmayın

güç diyince torkmu demek istediniz? yada kıyasladığını motorları yazın ona göre düşünelim genelde güç diyince top speedi düşünüyor herkes.. sizde yarışlardan bahsetmişsiniz ordan çağrışım yapıyodur yada.. tam olarak nedir güç dediğiniz?

thedarkfire
08 Ekim 2017, 00:34
Belki hız konusunda bi tık aşağıda olabilir ama yakıtı da çok iyidir. 250 cc sınıfta rakipleri 3 4 litre yakarken çok daha az yakıyor o.

..YaNKee..
08 Ekim 2017, 00:35
tamam senin aklına yarış gelsin.Yukarıdaki arkadasların dediklerine göre sıkıştırma oranı burada en önemli husus.
Kendi motorum neden diğer diğer rakiplerine göre güç konusunda geride kalmış anlaşılıyor,diğer rakiplerinde 12.0 gibi bir sıkıştırma oranı varken Honda da bu 10.0 da kalmış,bunu da motorun uzun omurlu olması için yapmışlardır diye umuyorum artık ve umarım oyle olur :)

aynı anda yazöışız sanrım.. evet honda diğer markalara göre daha uzun ömürlüdür.. genel kanı budur yani kime sorsan..

Turgetson
08 Ekim 2017, 00:53
aynı anda yazöışız sanrım.. evet honda diğer markalara göre daha uzun ömürlüdür.. genel kanı budur yani kime sorsan..

Mesela Africa Twin 1000 cc 94 hp,bakıyorum Tiger 800 93 hp, evet torku daha yüksek kuşkususuz,
Veya suziki gsxs 1000F 140 hp iken honda cb 1000r 125 hp,yani baya bi fark var.Moto GP ve F1 örneklerini şunun için verdim,nedense Honda hakkında insanlar biraz.., nasıl desem,diğer Japonlar kadar havalı bulunmuyor , motor kalitesi ve teknolojisi diğer Japonlar kadar değer verilmiyor gibi geldi bana, bilemiyorum belki ben yanlış izlenim edindim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

KTM 1290,160 hp idi yanılmıyorsam,Ducati Multi keza 160 hp,
Honda crosstourer a bakıyorum huzun çöküyor (crosstourer sahibi değilim),nedense Honda'yı seviyorum,ama işte artık uzun ömürlü motor yapmak için böyle diyelim :)

viper17
08 Ekim 2017, 00:55
Mesela Africa Twin 1000 cc 94 hp,bakıyorum Tiger 800 93 hp, evet torku daha yüksek kuşkususuz,
Veya suziki gsxs 1000F 140 hp iken honda cb 1000r 125 hp,yani baya bi fark var.Moto GP ve F1 örneklerini şunun için verdim,nedense Honda hakkında insanlar biraz.., nasıl desem,diğer Japonlar kadar havalı bulunmuyor , motor kalitesi ve teknolojisi diğer Japonlar kadar değer verilmiyor gibi geldi bana, bilemiyorum belki ben yanlış izlenim edindim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------

KTM 1290,160 hp idi yanılmıyorsam,Ducati Multi keza 160 hp,
Honda crosstourer a bakıyorum huzun çöküyor (crosstourer sahibi değilim),nedense Honda'yı seviyorum,ama işte artık uzun ömürlü motor yapmak için böyle diyelim :)

eskide kalmışsın biraz
https://www.honda.com.tr/cbr-1000rr-fireblade/teknik-ozellikler
191 PS.
Seri üretimde riske daha az giriyor. 3 silindirli triumph lar, yüksek güç ürettikleri için yağ yakıyor.(araştırabilirsiniz, 2008 1000rr lar gibi)

https://www.youtube.com/watch?v=5AwQTw7qPnM

https://www.youtube.com/watch?v=vXBYTUZAB3k

Turgetson
08 Ekim 2017, 00:59
eskide kalmışsın biraz
https://www.honda.com.tr/cbr-1000rr-fireblade/teknik-ozellikler
191 PS.
Seri üretimde riske daha az giriyor. 3 silindirli triumph lar, yüksek güç ürettikleri için yağ yakıyor.(araştırabilirsiniz, 2008 1000rr lar gibi)
https://www.youtube.com/watch?v=5AwQTw7qPnM
https://www.youtube.com/watch?v=vXBYTUZAB3k

lanet olsun ki,suziki gsx 1000 rr ve R1 yine benim Honda dan yüksek hp ye sahip :)

LynXMaSTeR
08 Ekim 2017, 01:04
ne kadar ekmek, o kadar köfte

burak burk
08 Ekim 2017, 01:28
türkiye pazarına değil tüm dünya pazarına göre yorumlamak lazım.1 kere hondanın stratejisi farklı kawasakinin farklı ducatinin farklı.benim gördüğüm bildiğim okuduğum kadarıyla 4 japon arasındaki en uygun fiyatlısı,4 japon arasındaki en kolay kontrol edilebilir sürücü dostu motor olması,sanki diğer 3 japona göre daha ekonomik olması,diğer 3 japona göre parça fiyatı daha ucuz diyebiliriz sanırım.örneğin yamaha en uçuk tasarım en güçlü en hızlı en teknolojik motor yapma kafasında kawasaki de en egzotik motoru en kaliteli motoru yapma çabasında.bu bahsettiklerim bu tarih ile alakalı.3 4 sene sonra ne olur kimse bilemez piyasa nereye götürürse tüm firmalar o yöne doğru mecbur yol alıcak.tabi burda erken kalkan yol alır diyebiliriz.yamaha ve kawasaki bence 20 tane şık koysan daha ilerideler diyebiliriz.cbr250 rr ve yeni cbr1000rr a bakarsan zaten hondanın da kendi kulvarının dışına çıktığını görebilirsin.2 motorda çok teknolojik hızlı kaliteli.yeni çıkan modellerde de bence bu şekilde sürünün gittiği yoldan gidicek.bu senenin motor fuarını çok merak ediyorum bakalım neler çıkıcak cb900 diye bir şey duydum mt09 ve z900 e de ordan saldırıcak

54RR
08 Ekim 2017, 01:53
Hondanın yakıtı az :P Ne kaa benzin o kaa güç :queen: AEA bir 1000rr videosunda (2012 model olması lazım) ne yaparsan yap 9 litreyi geçmiyor dediğini hatırlıyorum. Bendeki r1, zorlarsan 14-15 lt/100km görüyor...

stupid
08 Ekim 2017, 01:55
honda : ucuz
Kawasaki : şekil
Suzuki:Uzun ömür, konfor
yamaha : Performans

Turgetson
08 Ekim 2017, 02:07
Hondanın yakıtı az :P Ne kaa benzin o kaa güç :queen: AEA bir 1000rr videosunda (2012 model olması lazım) ne yaparsan yap 9 litreyi geçmiyor dediğini hatırlıyorum. Bendeki r1, zorlarsan 14-15 lt/100km görüyor...

Evet bu da önemli bir konu tabi,Africa ile Tiger 800 arasında 100 km de 0.7 - 0.8 lt fark var.(90 - 110 km/h ile)
Diğer modellerde de durum böyle demek..

emremm
08 Ekim 2017, 02:40
Sildim.......

zekeriyaimam
08 Ekim 2017, 09:19
Uzun ömürlü diyenler 20bin den yüksek ilanları açmıyor bile :D
Düşük sıkıştırmalı sıkıcı tasarımlı motorlar üretiyor son 10 yıldır Honda.
Teknoloji olmadığından değil daha çok satabilmek için
bkz:600f--->650f
Nc750 serisi

TskMuvazzaf
08 Ekim 2017, 09:24
En son yapılan zamları örnek al en az zami yapan Honda

Honda fakirin dostu gibi birşey her ne kadar bir tık geride kalsa da

Rahatlığı ve ucuzluk konusunda en iyisi ayrıca tasarımlarını da çok beğeniyorum özellikle CBR 650f jantları bile yeter

Turgetson
08 Ekim 2017, 10:24
Uzun ömürlü diyenler 20bin den yüksek ilanları açmıyor bile :D
Düşük sıkıştırmalı sıkıcı tasarımlı motorlar üretiyor son 10 yıldır Honda.
Teknoloji olmadığından değil daha çok satabilmek için
bkz:600f--->650f
Nc750 serisi

Ben de aksine tasarımlarını daha başarılı buluyorum.

http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2017/july/new-naked-honds-fireblade-cb1000r/

Yani 2018 cb1000r'i boyle aşırı derecede guzel tasarliyorsun,ama rakiplerinin 2-3 yillik modelleri bile yine senden daha güçlü.

Ciddi hafif olacakmış ama bunun konumuzla ilgisi yok tabi,artık benim düşüncem şu oluyor;daha düşük tüketim ve belki daha uzun motor ömrü.

Arkadaşlar,fiyat konusunda Türkiye fiyatlarina bakıp aldanmayın.F800 gs ile Africa Twin'in yurtdışı fiyatları neredeyse aynı,burada ise Borusan pis geciriyor.Araştırmadım ama ss ve naked modelleride rakiplerine göre cok avantajlı değildir bence,yani aradaki fiyat farki da daha iyi fren ,daha iyi suspansiyon,daha özellikli elektronik bileşenden kaynaklanıyor bence(s1000r ın fiyatını biliyon mu sen diye gelinir diye şimdiden söyleyim dedim) yani bu Honda için bahane olmamalı.

Seko
08 Ekim 2017, 10:24
Yarışa girmeyecek motorlar için hiçbir önemi yok bunun. İnceleme videolarında veya forumda bakıyorum şöyle muhabbetler dönüyor: "Falanca motor için 39.4 BG demişler ama aslında 40.1 BG'miş". Vay vay vay ne kadar büyük yanlış yapmışlar. Milletin kafasında BG deyince ne canlanıyor çok merak ediyorum ?

Turgetson
08 Ekim 2017, 10:34
Yarışa girmeyecek motorlar için hiçbir önemi yok bunun. İnceleme videolarında veya forumda bakıyorum şöyle muhabbetler dönüyor: "Falanca motor için 39.4 BG demişler ama aslında 40.1 BG'miş". Vay vay vay ne kadar büyük yanlış yapmışlar. Milletin kafasında BG deyince ne canlanıyor çok merak ediyorum ?

Senin için veya benim için önemli olmayabilir,ama Multi 165 yerine 130 bg olsa veya 1290 adventure'i 130 hp de bıraksalardı bu kadar ilgi çeker miydi sence bu modeller ?

Ben söyleyim,çekmezdi.

kadango
08 Ekim 2017, 10:39
Vizyon meselesi... Honda hemen her sınıf ürününde verimlilik, kullanım kolaylığı ve uzun ömür kıstaslarını izliyor. Bu demek değildir ki Honda en hızlı, en güçlü motosikleti yapamaz. Motor teknolojisi farklı bir şeydir, işten anlamak lazım biraz neyin neden olduğunu çözebilmek için. Yapı itibariyle stroke boyu fazla olan motorlar devirsiz fakat torklu olur, büyük oranda da az yakarlar. Torkunu alt devirlerde verir, stroke boyu kısa olan motorlara nazaran torku daha fazla olur. Çok devir çok güç, çok yakıt, çok aşınma demek. Bu aşınma konusu günümüz üretim teknolojisiyle eskiye göre azaltıldı fakat devirsiz makinelere göre yüksek devirliler çok daha çabuk yıpranacaktır.

Silindir çapı(Bore) fazla olan motorlarda silindir hacmini dengelemek için Stroke' tan kısılır, torku ve gücü yakalayabilmek yüksek devirli motor yapılır. Düşük Stroke' ta yüksek devir daha mümkün ve sorunsuz olduğu için yüksek devir-yüksek güç-çok yakıt mentalitesi izlenir. Bu farklılıkları görebilmek için ara hızlanma verilerini, 400m sürelerini ve son hızları karşılaştırabilirsin. Bazı motosikletler ara hızlanmalarda iyiyken(Bu bahsettiğim torklu motosikletler)bazıları da son hız ve 1/4mile-400m hızlanmalarında iyidir. Bu firmanın tercihidir yani kimse sınıfında en hızlı motosikleti yapmaya çalışmıyor daha doğrusu öyle bir amaçları yok. Hatta birçok firma maliyetten kısıp daha dandik malzeme kullanıyor daha az güçlü motor üretiyor veya üretim bandı buna müsait olmuyor vs. vs. bir sürü konu var bununla ilgili. Bu arada motor teknolojisi ve mekanikte Honda' ya gelene kadar söz edilmesi gereken birçok firma var. V-Tec fetişişti arkadaşlar Honda' yı ilah sayıyor el yumruğunu tatmadığı için ama durum böyle...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=jI-Zy_7Q6dg

Bak adamlar kısacık on numara video yapmış.

Turgetson
08 Ekim 2017, 10:52
Vizyon meselesi... Honda hemen her sınıf ürününde verimlilik, kullanım kolaylığı ve uzun ömür kıstaslarını izliyor. Bu demek değildir ki Honda en hızlı, en güçlü motosikleti yapamaz. Motor teknolojisi farklı bir şeydir, işten anlamak lazım biraz neyin neden olduğunu çözebilmek için. Yapı itibariyle stroke boyu fazla olan motorlar devirsiz fakat torklu olur, büyük oranda da az yakarlar. Torkunu alt devirlerde verir, stroke boyu kısa olan motorlara nazaran torku daha fazla olur. Çok devir çok güç, çok yakıt, çok aşınma demek. Bu aşınma konusu günümüz üretim teknolojisiyle eskiye göre azaltıldı fakat devirsiz makinelere göre yüksek devirliler çok daha çabuk yıpranacaktır.

Silindir çapı(Bore) fazla olan motorlarda silindir hacmini dengelemek için Stroke' tan kısılır, torku ve gücü yakalayabilmek yüksek devirli motor yapılır. Düşük Stroke' ta yüksek devir daha mümkün ve sorunsuz olduğu için yüksek devir-yüksek güç-çok yakıt mentalitesi izlenir. Bu farklılıkları görebilmek için ara hızlanma verilerini, 400m sürelerini ve son hızları karşılaştırabilirsin. Bazı motosikletler ara hızlanmalarda iyiyken(Bu bahsettiğim torklu motosikletler)bazıları da son hız ve 1/4mile-400m hızlanmalarında iyidir. Bu firmanın tercihidir yani kimse sınıfında en hızlı motosikleti yapmaya çalışmıyor daha doğrusu öyle bir amaçları yok. Hatta birçok firma maliyetten kısıp daha dandik malzeme kullanıyor daha az güçlü motor üretiyor veya üretim bandı buna müsait olmuyor vs. vs. bir sürü konu var bununla ilgili. Bu arada motor teknolojisi ve mekanikte Honda' ya gelene kadar söz edilmesi gereken birçok firma var. V-Tec fetişişti arkadaşlar Honda' yı ilah sayıyor el yumruğunu tatmadığı için ama durum böyle...

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=jI-Zy_7Q6dg

Bak adamlar kısacık on numara video yapmış.

Kadanngo, az çok bilirim bu mevzuları elma ile armutu karşılaştırmıyorum,aynı cc naked bir makine ile ss arasında neden fark var diye sormadım dikkat ettiysen,

Suziki gsx s 1000 vs cb 1000r veya suziki dl 1000 vs Africa Twin dyno verilerine bakarsan farkı görüyorsun,

Merak ettim gerçekten hangi firmalar bu,Kawasaki falan demeyin lütfen,adamlar moto gp bizi aşıyor demeye getirdi,Suziki desen yıllardır başarıya hasret,Honda'ın eline kimsenin kolay kolay su dokemeyeciğini bildiğim için zaten bu başlığı açtım.

Seko
08 Ekim 2017, 12:51
Suzuki GSX-R 1000 202 BG 89950 TL
Honda CBR1000RR 191 BG 74300 TL

Aradaki 15 BG'nin farkını pistte kronometre tutmadığın sürece veya çok çok tecrübeli değilsen anlayamazsın. Suzuki o gücü alabilmek için motora fazladan yatırım yapmış. Yapınca maliyeti de yükseltince bu sefer suyundan da koy deyip başka yerlerini de muhtemelen daha iyi yapmıştır ki müşteri "15 BG için mi 15000 TL vereceğiz ?" demesin. Çünkü 15 BG'lik fark bu kadar güçlü motorda 15 bin TL etmez. Ayrıca Honda hesabını yapmıştır, bu paraya satarsa Suzuki'nin iki katı satacaktır falan.

Tamamen stratejik yani. Diğer yandan 250 cc'de en güçsüz ama bana göre en iyi ve en pahalı motor da Inazuma.

Turgetson
08 Ekim 2017, 12:59
Suzuki GSX-R 1000 202 BG 89950 TL
Honda CBR1000RR 191 BG 74300 TL

Aradaki 15 BG'nin farkını pistte kronometre tutmadığın sürece veya çok çok tecrübeli değilsen anlayamazsın. Suzuki o gücü alabilmek için motora fazladan yatırım yapmış. Yapınca maliyeti de yükseltince bu sefer suyundan da koy deyip başka yerlerini de muhtemelen daha iyi yapmıştır ki müşteri "15 BG için mi 15000 TL vereceğiz ?" demesin. Çünkü 15 BG'lik fark bu kadar güçlü motorda 15 bin TL etmez. Ayrıca Honda hesabını yapmıştır, bu paraya satarsa Suzuki'nin iki katı satacaktır falan.

Tamamen stratejik yani. Diğer yandan 250 cc'de en güçsüz ama bana göre en iyi ve en pahalı motor da Inazuma.

https://www.cycleworld.com/2017-superbike-1000cc-sportbike-motorcycle-comparison-test-review#page-32

Durum göründüğü gibi değil,Türkiye fiyatlarını baz almayın lutfen,sayfa da "Price" diye aratma yaparsan şunu görüyorsun;
Suziki 15000 dolar, cbr 1000rr 16800 dolar,evet durum bu.

Green Arrow
08 Ekim 2017, 16:09
https://www.cycleworld.com/2017-superbike-1000cc-sportbike-motorcycle-comparison-test-review#page-32

Durum göründüğü gibi değil,Türkiye fiyatlarını baz almayın lutfen,sayfa da "Price" diye aratma yaparsan şunu görüyorsun;
Suziki 15000 dolar, cbr 1000rr 16800 dolar,evet durum bu.

Fiyat olarak arkadaş veriyi doğru aktaramamış ancak yine belirtmekte fayda var herşey hp değil. Arka tekere gelen gücü ve bunun asfalta nasıl yansıtıldığını değerlendirmek lazım. Hatırladığım kadarıyla bu yıl yapılan racing karşılaştırmalarının hiçbirinde Suzuki, Hondadan iyi seçilmedi. Hatta Honda avrupalı rakiplerinden de bir bütün olarak daha iyi bir motor seçildi.

Turgetson
08 Ekim 2017, 16:21
Fiyat olarak arkadaş veriyi doğru aktaramamış ancak yine belirtmekte fayda var herşey hp değil. Arka tekere gelen gücü ve bunun asfalta nasıl yansıtıldığını değerlendirmek lazım. Hatırladığım kadarıyla bu yıl yapılan racing karşılaştırmalarının hiçbirinde Suzuki, Hondadan iyi seçilmedi. Hatta Honda avrupalı rakiplerinden de bir bütün olarak daha iyi bir motor seçildi.

Çok ilginç gercekten,verdiğim linkteki karşılaştırmalara bakarsak,burada kim Honda'yı tercih eder merak ediyorum,bir tek yakıt ekonomisi daha iyi.
Gerçi internetten bulduğumuz bu kaynaklara ne kadar güvenebiliriz bilmiyorum,ama gerçek su ki Honda'nın bir fiyat avantaji yok.

qıp
08 Ekim 2017, 18:34
SWIFT
Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 118/4.800
Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 94/6.000

BALENO
Maksimum Tork (Nm/dev.dak) 120/4,400
Maksimum Güç (Hp/dev.dak) 90/6,000

suzuki swift de kullandığı motoru 4 hp güçsüzleştirip daha pahalıya satmaya başladı

mchi
08 Ekim 2017, 18:59
Başlik sahibi arkadaşın konularini görünce yine bir admin sakinleşen ortami şenlendirmeye gelmiş diye düşündüm. Doğrudur değildir bilemem :)

Turgetson
08 Ekim 2017, 19:05
Başlik sahibi arkadaşın konularini görünce yine bir admin sakinleşen ortami şenlendirmeye gelmiş diye düşündüm. Doğrudur değildir bilemem :)

yok yav,ortada trolluk bir durum yok,pazar gunu hastayım ve canım sıkılıyor,aklima takilan,içimde kalan seyleri yazayım dedim
mototas'in bana yaptığı hıyarlığı da anlatmak istiyordum şimdi boyle dedin ,sonra artık

mchi
08 Ekim 2017, 19:33
yok yav,ortada trolluk bir durum yok,pazar gunu hastayım ve canım sıkılıyor,aklima takilan,içimde kalan seyleri yazayım dedim
mototas'in bana yaptığı hıyarlığı da anlatmak istiyordum şimdi boyle dedin ,sonra artık

Paylaş üstad trolluk yok zaten ortada bi akım gibi ilgi çekecek konular gelince aklıma düştü bakma sen bana :)

kadango
08 Ekim 2017, 19:56
Kadanngo, az çok bilirim bu mevzuları elma ile armutu karşılaştırmıyorum,aynı cc naked bir makine ile ss arasında neden fark var diye sormadım dikkat ettiysen,

Suziki gsx s 1000 vs cb 1000r veya suziki dl 1000 vs Africa Twin dyno verilerine bakarsan farkı görüyorsun,

Merak ettim gerçekten hangi firmalar bu,Kawasaki falan demeyin lütfen,adamlar moto gp bizi aşıyor demeye getirdi,Suziki desen yıllardır başarıya hasret,Honda'ın eline kimsenin kolay kolay su dokemeyeciğini bildiğim için zaten bu başlığı açtım.

Yine boş bulunup cevap yazmışım böyle bir konuya, hata ettim kabul ediyorum.

emremm
08 Ekim 2017, 19:59
Kendini ispatlama gibi bir derdi olmayıp, kullanıcı dostu motorlar üretiyor olmasın. :)

Bence güzel yapıyor.

sanausbe
08 Ekim 2017, 21:11
Bence sürücüler gereksiz yere uçmasınlar diye bilerek böyle tasarlanmışlar.

Yeni CB650 serisinde çekiş kontrol falan yok ama gaz tepkisi o kadar yumuşak ve anlaşılabilir ki, adeta çekiş kontrol varmış gibi gelen bir güç var (yavaş yavaş ve sürücü kontrolüllü).

Yeni Fireblade en güçlü binlik değil, ona da "total control" adı altında ne varsa koymuşlar, gerçekten de motorun sürüşü sürücüyü hiç tehlikeye atmayacak biçimde ayarlanmış.

Keza NC serileri az yakan ve sürücü dostu motorlar.

Honda'nın genel prensibi son on yıldır böyle. Kimse uçmasın, güvenli tarafta kalsın.

velizrsln
08 Ekim 2017, 21:51
ucuz oldugundan kaliteyi biraz daha düşükten kullandıkları için sorun yaşamaması için motor dayanıcak şekilde güç ürettiriyor falandır

hasmet
08 Ekim 2017, 22:36
Veya suziki gsxs 1000F 140 hp iken honda cb 1000r 125 hp,yani baya bi fark var.


Ben de aksine tasarımlarını daha başarılı buluyorum.

http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2017/july/new-naked-honds-fireblade-cb1000r/

Yani 2018 cb1000r'i boyle aşırı derecede guzel tasarliyorsun,ama rakiplerinin 2-3 yillik modelleri bile yine senden daha güçlü.

CB1000R'dan ornek verdiniz. 3 sene once 1000cc naked bakarken muadilleri ile karsilastirip sifir CB1000R alan bir olarak cevap vereyim. Mesela Z1000, hem daha ucuzdu, hem de daha gucluydu.. Peki niye gidip CB1000R aldim?

1. Daha hafif. Motosiklette gucten cok daha onemli olan hafifliktir. 100 beygir 150 kilo makina, 120 beygir 200 kilo makinadan cok daha hizlidir, kivraktir, surusu daha zevklidir. Z1000 daha guclu ama daha agir.
2. Hidrolik debriyaj. Yumusacik, ayar gerektirmiyor, zamanla sertlesmiyor, gidonun solundan cikan cirkin bir kablo yok. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
3. Tek masa arka salincak. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
4. CB1000R bariz daha kaliteli dizayn edilmis ve uretilmis bir motosiklet. Digerlerinde gordugunuz ufak tefek kotu ayrintilar CB1000R'da yok. Hatta su an kullandigim Superduke bile CB1000R'dan daha ozenli uretilmis bir motosiklet degil bence.

Kisaca bir motosiklet, kagittaki ozellik listesinden ibaret degildir. Gidip uzerine oturusunuz, kullanirsiniz, oyle karar verirsiniz.

Hele hele bir naked motosiklet icin 100 beygirin otesinde guc sadece fantazi. Simdi kullandigim 180 beygir Superduke ile 11 sene once kullandigim CB900F Hornet arasindaki guc farki cok da onemli degil gunluk kullanimda. Ama arada muazzam suspansiyon ve sasi farki var...

Turgetson
08 Ekim 2017, 22:59
CB1000R'dan ornek verdiniz. 3 sene once 1000cc naked bakarken muadilleri ile karsilastirip sifir CB1000R alan bir olarak cevap vereyim. Mesela Z1000, hem daha ucuzdu, hem de daha gucluydu.. Peki niye gidip CB1000R aldim?

1. Daha hafif. Motosiklette gucten cok daha onemli olan hafifliktir. 100 beygir 150 kilo makina, 120 beygir 200 kilo makinadan cok daha hizlidir, kivraktir, surusu daha zevklidir. Z1000 daha guclu ama daha agir.
2. Hidrolik debriyaj. Yumusacik, ayar gerektirmiyor, zamanla sertlesmiyor, gidonun solundan cikan cirkin bir kablo yok. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
3. Tek masa arka salincak. Muadili Japonlarda yok. Ama cok daha pahali Ducati ve KTM'de olan bir ozellik.
4. CB1000R bariz daha kaliteli dizayn edilmis ve uretilmis bir motosiklet. Digerlerinde gordugunuz ufak tefek kotu ayrintilar CB1000R'da yok. Hatta su an kullandigim Superduke bile CB1000R'dan daha ozenli uretilmis bir motosiklet degil bence.

Kisaca bir motosiklet, kagittaki ozellik listesinden ibaret degildir. Gidip uzerine oturusunuz, kullanirsiniz, oyle karar verirsiniz.

Hele hele bir naked motosiklet icin 100 beygirin otesinde guc sadece fantazi. Simdi kullandigim 180 beygir Superduke ile 11 sene once kullandigim CB900F Hornet arasindaki guc farki cok da onemli degil gunluk kullanimda. Ama arada muazzam suspansiyon ve sasi farki var...

Hasmet dediklerine katılyorum,en yuksek hp en iyidir gibi birseyi kimse iddia etmez sanırım.
Ama yani Honda'da artık bu kadar gariban takılmasın ya,hayır istesen hayvan gibi makine yaparsın biliyorum,neden tercih etmiyor onu soruguluyordum aslında.

hasmet
09 Ekim 2017, 01:02
Hasmet dediklerine katılyorum,en yuksek hp en iyidir gibi birseyi kimse iddia etmez sanırım.
Ama yani Honda'da artık bu kadar gariban takılmasın ya,hayır istesen hayvan gibi makine yaparsın biliyorum,neden tercih etmiyor onu soruguluyordum aslında.

Sanki anlamak istemiyormussunuz gibi bir hal icindesiniz. ::whip::

Uretim butcesini, cok da lazim olmayan guce harcayacagina, daha iyi bir motosiklet uretmeye harciyor, bu kadar basit.

Bircok insan da bunu gorup tercih ediyor... Bu tercihleri Honda'yi "gariban" yapmiyor, dunyanin en cok motosiklet satan ureticisi yapiyor...

..YaNKee..
09 Ekim 2017, 02:44
başlarda birine güç derken hız demek istemedim gibi birşey yazmıştınız.. top speedden bahsetmiyorsanız tam olarak nedir öğrenmek istediğinz.. yazılara bakıyorum genelde hp lere göre sınıflandırıyosunuz.. honda nın gariban takılması ne demek anlamadım.. en az sorun çıkaran ve yedek parçasının ucuz olmasının garibanlıkla ne alakası var anlayamadım.. adamlar bunu tercih ediyor işte ötesi yok yani sorgulamaya gerek yok.. yani hem ucuz, yedek parçasıda çok ucuz, motoru uzun ömürlü olacak ama hp en yüksek yani top speedde hepsini geçecek bir üretimi neden yapmıyor mu diyosunuz?olur ama ucuza olmaz. ucuz olsada uzun ömürlü olmaz. bütün yazılarda bunlardan bahsedilmiş zaten ben hepsini topladım topyekün yazıyorum yeniden :) aradığınız cvp buysa öğrendiniz sanırım :) tercih onların hocam herkes keyfine göre motor alıyor.. yani bugatti neden 70 hp araç üretmiyor diye düşmüyoruz açıkcası...

Seko
09 Ekim 2017, 09:42
Bir ilave daha yapayım, bahsettiğimiz iki motor arasındaki güç farkı teorik olarak çok kaba hesapla güçlü olanın diğerinden %2 daha hızlı gidebilmesini sağlar. Yani biri 300 yaparsa diğeri 306 yapar. Bunu da aerodimiklik katsayısındaki ufacık bir değişim karşılamaya yeter. Yabancılar güçten başka şeylere de önem verdiklerinden bu motorlar çatır çatır satıyorlar. Bizse 0.5 BG'nin hesabını yapıyoruz yeri geldiğinde. En büyük çözünürlüklü kameranın en iyi fotoğrafı çekeceğini veya en büyük bellekli ekran kartının en yüksek performansı göstereceğini sanmaya benzer bu.

Turgetson
09 Ekim 2017, 13:13
yav arkadaslar gercekten ilginçsiniz,
ne yanii güçü az olması kötü mü demek diyen mi,naked 1000cc ile ss 1000cc yi karıştıran mı,honda ucuz ,kawsasaki şu suzuiki bu diyen mi,mekanik anlaltmaya çalışan mı çeşit çeşit ya,

Arkadaslar,"ne kadar ekmek o kadar kofte" bu yanlış bence,dandik ülkemizi boşverin yurtdışı fiyatrları benim için önemli olan,üşenmeyen araştırsın baksın,Honda ucuz değil,Honda ucuz kalıyorsa bilin ki rakipleri üst düzey komponentler kullanmıştır motorlarında.

ben size nc 750cc 55hp , bak mt7 70 kusur hp falan diye saçma sapan seyler soylemiyorum,
1000 cc lik naked /enduro/ss makinaları yine aynı katagorideki makinalarla kıyasladığımda şunu görüyorum,Honda'nın modellerinin gücü bariz düşük,
Bunun sıkıştırma oranıyla alakası var mı tartışılır,
Ayrica 1000 lik ss model zaten 190 hp lere vurmuş 205hp olunca kullanıcı dostluğundan düşmanlığa mı evriliyor,
Acaba diyorum yüksek hp yerine alt devirlerinde yüksek tork mu sunuyor,hayır o da değil

Neyse çok da mühim bir konu değil,boşverin gitsin

hasmet
09 Ekim 2017, 14:01
Honda hem pahalı, hem de güçsüz, nasıl ayakta kalıyor acep? Kafamda deli sorular :)

jimi_hendrix
09 Ekim 2017, 14:09
istesen en güçlüsünü yaparsın ama yapmıyorsun dimi honda...
https://i.hizliresim.com/kXBLkD.jpg (https://hizliresim.com/kXBLkD)

neobirzenci
09 Ekim 2017, 16:32
Bir ilave daha yapayım, bahsettiğimiz iki motor arasındaki güç farkı teorik olarak çok kaba hesapla güçlü olanın diğerinden %2 daha hızlı gidebilmesini sağlar. Yani biri 300 yaparsa diğeri 306 yapar. Bunu da aerodimiklik katsayısındaki ufacık bir değişim karşılamaya yeter. Yabancılar güçten başka şeylere de önem verdiklerinden bu motorlar çatır çatır satıyorlar. Bizse 0.5 BG'nin hesabını yapıyoruz yeri geldiğinde. En büyük çözünürlüklü kameranın en iyi fotoğrafı çekeceğini veya en büyük bellekli ekran kartının en yüksek performansı göstereceğini sanmaya benzer bu.

Daha iyi bir ornek verilemezdi dostum tebrik ediyorum seni 😁

zekeriyaimam
09 Ekim 2017, 18:05
yav arkadaslar gercekten ilginçsiniz,
ne yanii güçü az olması kötü mü demek diyen mi,naked 1000cc ile ss 1000cc yi karıştıran mı,honda ucuz ,kawsasaki şu suzuiki bu diyen mi,mekanik anlaltmaya çalışan mı çeşit çeşit ya,

Arkadaslar,"ne kadar ekmek o kadar kofte" bu yanlış bence,dandik ülkemizi boşverin yurtdışı fiyatrları benim için önemli olan,üşenmeyen araştırsın baksın,Honda ucuz değil,Honda ucuz kalıyorsa bilin ki rakipleri üst düzey komponentler kullanmıştır motorlarında.

ben size nc 750cc 55hp , bak mt7 70 kusur hp falan diye saçma sapan seyler soylemiyorum,
1000 cc lik naked /enduro/ss makinaları yine aynı katagorideki makinalarla kıyasladığımda şunu görüyorum,Honda'nın modellerinin gücü bariz düşük,
Bunun sıkıştırma oranıyla alakası var mı tartışılır,
Ayrica 1000 lik ss model zaten 190 hp lere vurmuş 205hp olunca kullanıcı dostluğundan düşmanlığa mı evriliyor,
Acaba diyorum yüksek hp yerine alt devirlerinde yüksek tork mu sunuyor,hayır o da değil

Neyse çok da mühim bir konu değil,boşverin gitsin

Hondanın yaptığı egzoz köpürmesi... ANLAYAMAZSINIZ