PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Super Sport'dan Cruiser'dan Enduroya geçiş. Yardıma ihtiyacım var.



M3x3l1n4
28 Ağustos 2017, 23:27
Yazıma nasıl başlayacağımı bilemedim.Öncelikle biraz kendimden bahsedeyim. 22 yaşındayım ve selçuk üniversitesinde kontrol ve otomasyon teknolojisi okuyorum 2. sınıfa geçtim. Geçen sene bu zamanlardı. Bir arkadaşım beni abisinin düğününe çağırdı ve gittim orada bi kaç ortak arkadaşımız daha vardı. Hep beraber bir masaya oturduk yemek yedik vs. Sonra içlerinden birinin motorsiklete bindiğini öğrendim. Havalı bir yamaha ceketi vardı. Motorunu göstermesini istedim kendiside beni kırmadı otopark alanına gittik birde ne göreyim yamaha yzf r125. (Geçen sene benim için çok şey ifade ediyordu.)Biraz gezdirdi beni çok keyif aldım.Bu motorsiklet üzerine kurulu hayaller kurmaya başladım.Daha sonra yarım saat kadar daha sohbet ettik ve ayrıldık.




O günün akşamından itibaren motorsikletleri araştırmaya başladım ve bu forumu keşfettim. bugüne kadar hemen hemen her gün forumda takıldım araştırmalar yaptım vs. birçok youtube kanalının videolarını izledim. Sürüş teknikleri. teknik tabirler. ufak bakım tamirat hakkında şeyler izledim. Daha sonra yzf r25 alayım ben dedim çünkü r125 küçük cc kategorisinde bir motosikletti ve insanlar bu motor hakkında belli bir süreden sonra sıkılırsın falan diyordu. Bu zamanda ekipman araştırmaya başladım kasklarda sharp testleri diğer korumalarda ece 1-2 sertifikalarını falan öğrendim az çok.

Ocak ayında ehliyetimi aldım.

Daha sonra sons of anarchy'i izledim ve biraz onlara özendim. cruiser sınıfındaki motosikletler ilgimi çekmeye başladı.Bu süre içindede super sport bir motorsikletin şehir içi genel kullanımda gereksiz olduğunu düşündüm. Çünkü ülkemiz trafik bilinci yetersizliği asfalt durumu ve yolların genel hali (çukurlar yamalar aşağıda yada üstte kalan rögar kapakları).Yani öyle bir motorum olursa viraj yapmak isterim.Virajda motosikleti yatırırsam düşeceğim belli.(Şehir içi değilde şehirler arası yollarda düşünüyordum bu viraj olayını ama yinede çok tehlikeli olduğunu düşündüm.karşına ne çıkıcağı belli değil. Yolu iyi analiz edemeyip viraja hızlı yaklaşıp karşı şeride geçen arabalar.

Yamaha bolt xv 950. bir sonraki hayallerimde bu motosiklet vardı. Harley ıron 883 ile bunu kıyaslıyorum falan.Boltun daha iyi olduğunu öğrendim bazı konularda. Sonrasında tarihler mayısı gösterirken ikinci el bir mondial 150 mr vulture motosiklet aldım ve onu kullanmaya başladım.İlk başlarda harley gibi gelmeye başladı sonra ben mondialim dedi ayrı mesele. Şuanda 3000 km şehir içi ve uzun yol tecrübem var. Bütün bunların dışında otomobil ehliyetim var trafiği biliyorum.

Bu 4 aylık süreçte motosikletimle gerçekten güzel zamanlar geçirdim.Uzun yol yaptım konyadan kütahyaya kadar. yolda sağnak yağışa yakalandım içliğim ve ayakkabılarımın içi sırılsıklamdı. Montumun kapşonundan omuz kısmından gelen sular sırt çantamdan geçmiş belime gelmiş böyle saçma bir şekilde ıslandım. Çok iyi bir motosiklet değil belki ama benim ilk motosikletim. 3 kere düştüm kendisiyle.1 kerede bensiz düştü. 1-Viraj yapayım derken ayak peglerindeki ağırlığı ters yöne vermektense viraj yaptığım yöne vermekten(trafiğe kapalı bir yerde). 2-Sanayide 15 km hızla dönerken ön freni sıktığım için. 3-Çarşıda şekil yapayım derken biraz hızlı kullanıp bazı şeyleri öngöremediğim için arabanın arkasına girmek gibi.

Motosiklete bağlandım gibi birşey oldu.Sadece yaz mevsiminde sıcak koşullar değilde kışında sürmek gibi bir düşüncem oluştu. Hal böyle olunca sadece zevk alayım değilde araziyede girsinmi? çantası olsunmu(şuan arada sırada lazım oluyor sırt çantamla gidiyorum gitmek istediğim yere.) uzun yolada gelsinmi?(yılda 1 kez belki yaparım olursa) gibi şeyler düşünmeye başladım. Sürekli motosiklet kullanan bir insan rahatına düşkün olmalı yakıta önem vermeli ne bileyim alacağı motosikletin bagaj hacmini hesaba katmalı vs. Bu sebepten mütevellit Endurolara karşı biraz ilgim oluştu.Ayrıca kuzenim var kendiside beni enduroya teşvik ediyor oda xt 660t kullanıyor. Benelli nin trk 502 modeli ilgimi çekiyor lakin forumda pek te iyi şeyler okumadım. Endurolarda araziye tel jant. asfalta çelik jant yapıyorlar.Bunun sebebini anlamadım sonuçta insan enduro alıyorsa araziymiş asfaltmış düşünmeyecek değil mi?? Benim düşüncem sadece şehir içinde kullanmak değil arada sırada atlayıp dağa piknik yapmaya gitmek vs gibide düşüncelerim var.


Arada sırada düşüncelerim değişiyor cruiser alıcam diyorum sonra enduro diyorum ruh halim değişiyor niye böyle oluyor?


Biraz borca girip ikinci el bir africa twin alayım diyorum bunu şehir içinde rahatlıkla kullanabilirmiyim? 85-87 sele yüksekliği var.Arkama artçı alayım desem birde yukarı yokuşta ışıklara durayım desem kesin düştüm gibi birşey. en azından 83cm sele yüksekliği olsa idare ederim.1.80 boyum var.
Neden africa twin napıcan 1000cc motoru falan derseniz ben takıntılı bir insanım şimdi araştırmalarıma göre enduro tarzı motosikletler 8000 devir görüyormuş ve ben arada 180-200 kmh görmek istiyorum rahat bir şekilde. Şehir içinde olmamak şartıyla tabiki :)Bu yüzden yüksek cc yakın model yılı ve uygun fiyat deyince africa twin aklıma geldi(ducati'ye bmw'ye yamaha'ya ktm'ye göre). Bana neler söylemek istersiniz ? Ayrıca bu tel jant çelik jant olayı nedir?

bberksan
29 Ağustos 2017, 07:41
Boyun 180 ise binemeyeceğşn motor yoktur.
Enduro en rahat ve ülkemize en uyun motordur.
Yapman gereken 250 cc lik bir enduro almak. Bununla yapamayacağın hiçbirşey yoktur. Bir süre sonra daha hızlı güçlü bişey istersen yükseltirsin.

M3x3l1n4
29 Ağustos 2017, 08:51
Boyun 180 ise binemeyeceğşn motor yoktur.
Enduro en rahat ve ülkemize en uyun motordur.
Yapman gereken 250 cc lik bir enduro almak. Bununla yapamayacağın hiçbirşey yoktur. Bir süre sonra daha hızlı güçlü bişey istersen yükseltirsin.

Enduro uygun dediniz hak veriyorum size lakin bu tel jant ile çelik jant olayı hakkında bir bilgi verebilirmisiniz? Ayrıca 250 cc kategorisindeki enduro motorsikletlerin çoğu cross gibi duruyor. Görünüşede önem veriyorum. cf1000 kullanıcısı olarak önermediğinize göre aklımda 2 seçenek kalıyor şuan için mondial r3x evo ve benelli trk 502.

stupid
02 Eylül 2017, 18:09
Tel cant arazi motorları için diye biliyorum. Çelik cant(ss cantları gibi) yol motorları için. MrMud'a selamlar haklıydı, enduro klasmanı aşırı büyük bir klasman, içinde onlarca motorsiklet türü var. ufak motorsikletleri alıp, süpermotoya çeviriyorlar, racing motorsiklet cantı takıyorlar.

Ben de seninle birebir aynı konumdaydım. Cafe racer'la başladım, sonra naked mı alsam dedim, sonra cruiser almak istedim hatta 883 için para biriktirmeye başlamıştım, sonra endurocu olmak diye bir tabiri keşfettim. Hardcore endurocularla tanıştım. Ben enduro almalıyım dedim, gittim aldım pişman değilim.

Sana tavsiyem şuan için bir dual sport alman. Yani wr250r,klx250,drz400s,crf250l ya da çinliye kaçıp yuki izci, mondial xtreme enduro. Bu 5 motor da, orjinal haliyle uzun yolda 140-150 yapabilen motorlar, drz 160ı geçebiliyor hatta. Aklına gelebilecek her şeyi yapabilirsin. Ondan sonra da karar verirsin ne alacağına. Arkadaş ben hızı seviyorum, uzun yol yapmayı seviyorum ama arada arazi yollarına da girmek istiyorum dersen gider touring enduro alırsın, africa twin, bmw gs falan. Yok arkadaş ben hardcore enduro için doğmuşum, yolda giderken şak diye yandaki tarlaya atlayıp nehir geçmek, çamura saplanmak istiyorum dersen yarış endurosu alırsın klx exc falan. Yok ben tamamen şekilciymişim dersen gider cruiser alırsın, hız yapmak hoşuma gidiyor dersen gider ss alırsın.

Dual sport öneririm, ben dual sport alana kadar arazide sürüş yapmanın bu kadar keyifli olabileceğini bilmiyordum açıkçası. Şuanki motorum bana her şeyi yapma imkanı sunuyor dolayısıyla analiz edebiliyorum. Mesela bana cuk oturacak motorsiklet husky 701 ya da ktm enduro 690R. Dual sport motorsikletler zaten "to do all" üretim motorsikletler, her şeyi yapabilen fakan alanındakiler gibi iyi yapamayan.

Tavsiye ederim.

DadasOflu
02 Eylül 2017, 18:32
2017 ile birlikte harika makina ve cok seveni olmasina karşın CRF250L devri bitti gibi, git CRF250RALLY yi gör mutlaka asfalt-arazi -dağ -bayır -sehirici-sehirlerarasi -milletlerarasi vergi-parca-servis-ikinci el vs. avantajlı geçiş motoru , trk502 senin durumunda biri için güçlü ve ağır motor - servis ağı yedek parça konuları sürece bağlı ...araştırmada aynı süreci bende geçirdim bir ay ve gidip rally aldım, nasipse nihai amacım uzun yıllar Crf1000 africaTwin .

Mexico
02 Eylül 2017, 18:55
Hocam aceleye gerek yok. Anlattıklarına bakılırsa hala acemisin. Yanlış anlamadıysam 3 bin km tecrüben var. Bu km değeri motosiklet için hiç bir şey.

Africa twin 10 motorcudan 7'sinin hayalidir bence. Ama basamak denen bir şey var. Daha mondialin 150 cc'lik makinesini bile bu kadar kısa süre içerisinde 3 kere sapladıysan sağa sola, 1000'lik enduroyla seni düşünemiyorum.

Eğer yokuşta duramam, deviririm vs diye düşüncelerin varsa zaten o motoru sürecek kıvamda değilsin demektir. Bolca eğitim al, crf rally gibi bir motorla uzun kmler yap. Gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir.

TUTITO
02 Eylül 2017, 19:26
2017 ile birlikte harika makina ve cok seveni olmasina karşın CRF250L devri bitti gibi, git CRF250RALLY yi gör mutlaka asfalt-arazi -dağ -bayır -sehirici-sehirlerarasi -milletlerarasi vergi-parca-servis-ikinci el vs. avantajlı geçiş motoru , trk502 senin durumunda biri için güçlü ve ağır motor - servis ağı yedek parça konuları sürece bağlı ...araştırmada aynı süreci bende geçirdim bir ay ve gidip rally aldım, nasipse nihai amacım uzun yıllar Crf1000 africaTwin .


Baz modeller özellikle enduro'da daha fazla tercih ediliyor. Aradaki 4.000-5.000 TL farkı isteyen istediği gibi harcayıp motorunu istediği özelliklerde customize edebiliyor.
Rally modeli biraz daha "köyden indim şehire" modeli. Özelliklede plastik alt motor korumasıyla.
250L yılların motoru, kocaman bir kullanıcı grubu ve yan sanayi var. Rally'nin 250L modeli ile %100 parca uyumundada malesef soru isaretleri var.

Ben tercih edecek olsam 250L alip, aradaki fiyat farkinida buyuk depo, suspansiyonlar ve gercek motor korumaya harcardim. On cam zaten bana lazim degil. Umarim anlatabilmisimdir. Turev modellerdeki ozellikler herkese uymuyor. Ama baz modelin ustune siz ne isterseniz onu ekleyebilirsiniz.
Dolayisiyla diyorumki, CRF 250 L modelinin devrinin bitecegini pek zannetmiyorum.

Ekarademir
02 Eylül 2017, 21:55
Şahsi görüşüm o motorun çok büyük olacağı.

Başlangıçta ufak birşeyle başlaman daha iyi olur. Mesela rx3 işini görür. Onda iyice öğrenirsin sonra büyüğüne geçersin.

Enduro candır. Mesela ben yarın arkadaşlarla gezmeye gideceğim. Enduro için sınır yok. Geçen bi yere girdik ordaki çoban "abi sen buraya nası geldin" dedi. :mrgreen: Yürüyerek bile zor girilen bi yer. Yarın yine o tarafa gideceğim. Dağ bayır dolaşacağım.

1000cc enduro benim o dediğim yerlere girmez. Benim motor bile ağır olduğu için arazide zor oluyor kontrolü. 250 cc cross bi motor alırsan başlangıçta iyi olur. Zehri alıncada büyütürsün. :mrgreen:

Yada iki zamanlı birşey al. Esas arazi deneyimini o zaman yaşarsın. Hatta şehiriçi trafiğinde bile mükemmel olur iki zamanlı.

Ben kendim çevirdim iki zamanlı motor koydum üstüne. Çin malı crossdu eskiden. Şimdi daha tam randımanlı değil ama yinede iş görüyor. Az bişey trafik sıkışsa atlıyorum kaldırıma. Ordan devam. İneceğim zamanda öyle hız keseyim filan yok. Bildiğin uçarak iniyorum kaldırımdan yola. :mrgreen: Enduroyu tavsiye ederim o sebepten. Kanın deli akıyorsa en iyisi enduro. Cruiser biraz daha sakin adam işi.

DadasOflu
02 Eylül 2017, 22:10
Crf L elbette kötü değil. Fakat Rallinin asıl L den farkı çekiş/tork ile alakalı demek daha doğru olur. Bu sebeple rally dedim..alçaltma kiti ile yükseklik sorunuda çözülür. Buradan kullanici arkadaslardan Crf.rally den tüm bilgi alınabilir. .koruma demiri , yan canta demirleri konusunda gelişmeler olabilir bende bekliyorum. Arka canta+far korumayı aldım. Tavsiye ederim demek istiyorum arkadaşlar, kaliteli makina, elbette son karar kişinin kendisine ait.

RoofRoof
02 Eylül 2017, 22:34
Enduro istiyorsan hafif başla.Africa Twin,GS filan araziye girmesine girer de ilk çamurda da anan ağlar.200+ kg makineler.Ben senin yerinde olsam boydan dolayı WR250R alırdım.Hem güçlü hem de hafif bir motor.CRF250L daha hantal kalıyor diğer endurolara göre.

Bildiğim tel jant arazide esneyebildiğinden tercih edilir ve dayanıklılıktan tercih edilir.Tamiri de daha kolay olur diye düşünüyorum.

emremm
03 Eylül 2017, 02:13
Fakat Rallinin asıl L den farkı çekiş/tork ile alakalı demek daha doğru olur.

L ile Rally arasında Honda'nın sayfalarında güç ve tork değerleri aynı yazılmış.
Şanzıman tahvil oranları, dişli farkları mı var?
Siz ikisini de denediniz mi?

M3x3l1n4
05 Eylül 2017, 00:07
Tel cant arazi motorları için diye biliyorum. Çelik cant(ss cantları gibi) yol motorları için. MrMud'a selamlar haklıydı, enduro klasmanı aşırı büyük bir klasman, içinde onlarca motorsiklet türü var. ufak motorsikletleri alıp, süpermotoya çeviriyorlar, racing motorsiklet cantı takıyorlar.

Ben de seninle birebir aynı konumdaydım. Cafe racer'la başladım, sonra naked mı alsam dedim, sonra cruiser almak istedim hatta 883 için para biriktirmeye başlamıştım, sonra endurocu olmak diye bir tabiri keşfettim. Hardcore endurocularla tanıştım. Ben enduro almalıyım dedim, gittim aldım pişman değilim.

Sana tavsiyem şuan için bir dual sport alman. Yani wr250r,klx250,drz400s,crf250l ya da çinliye kaçıp yuki izci, mondial xtreme enduro. Bu 5 motor da, orjinal haliyle uzun yolda 140-150 yapabilen motorlar, drz 160ı geçebiliyor hatta. Aklına gelebilecek her şeyi yapabilirsin. Ondan sonra da karar verirsin ne alacağına. Arkadaş ben hızı seviyorum, uzun yol yapmayı seviyorum ama arada arazi yollarına da girmek istiyorum dersen gider touring enduro alırsın, africa twin, bmw gs falan. Yok arkadaş ben hardcore enduro için doğmuşum, yolda giderken şak diye yandaki tarlaya atlayıp nehir geçmek, çamura saplanmak istiyorum dersen yarış endurosu alırsın klx exc falan. Yok ben tamamen şekilciymişim dersen gider cruiser alırsın, hız yapmak hoşuma gidiyor dersen gider ss alırsın.

Dual sport öneririm, ben dual sport alana kadar arazide sürüş yapmanın bu kadar keyifli olabileceğini bilmiyordum açıkçası. Şuanki motorum bana her şeyi yapma imkanı sunuyor dolayısıyla analiz edebiliyorum. Mesela bana cuk oturacak motorsiklet husky 701 ya da ktm enduro 690R. Dual sport motorsikletler zaten "to do all" üretim motorsikletler, her şeyi yapabilen fakan alanındakiler gibi iyi yapamayan.

Tavsiye ederim.

Öncelikle tavsiyen ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim ama benim istediğim şey senin tabirinle touring endurosu. Ötekilerde güzel elbet işlevleri göz önüne alındığında lakin görünümede önem veriyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------


2017 ile birlikte harika makina ve cok seveni olmasina karşın CRF250L devri bitti gibi, git CRF250RALLY yi gör mutlaka asfalt-arazi -dağ -bayır -sehirici-sehirlerarasi -milletlerarasi vergi-parca-servis-ikinci el vs. avantajlı geçiş motoru , trk502 senin durumunda biri için güçlü ve ağır motor - servis ağı yedek parça konuları sürece bağlı ...araştırmada aynı süreci bende geçirdim bir ay ve gidip rally aldım, nasipse nihai amacım uzun yıllar Crf1000 africaTwin .

Üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum. crf 250 öneriyorsunda ikinci el piyasası ve mevcut 0 fiyatı beni caydırıyor açıkçası.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------


Hocam aceleye gerek yok. Anlattıklarına bakılırsa hala acemisin. Yanlış anlamadıysam 3 bin km tecrüben var. Bu km değeri motosiklet için hiç bir şey.

Africa twin 10 motorcudan 7'sinin hayalidir bence. Ama basamak denen bir şey var. Daha mondialin 150 cc'lik makinesini bile bu kadar kısa süre içerisinde 3 kere sapladıysan sağa sola, 1000'lik enduroyla seni düşünemiyorum.

Eğer yokuşta duramam, deviririm vs diye düşüncelerin varsa zaten o motoru sürecek kıvamda değilsin demektir. Bolca eğitim al, crf rally gibi bir motorla uzun kmler yap. Gerisi zaten çorap söküğü gibi gelir.

Tavsiyen ve verdiğin bilgiler içiin teşekkür ederim. Motoru aldığımda dedimki düşmek için aldım ben bu motorsikleti dedim :) Yokuş mevzusuda sele yüksekliği muhabbetinden dolayı. 830mm yüksekliğe sahipn xsr 900 a oturmuştum biraz zorlanıyordum. şimdi africa twin 850-870mm olunca biraaz korkuttu beni. Yaşadığım yerde bir eğitim akademisi var adamın biyografisini okumuştum 10 milyon km yaptım deyince ben bir fenalık geçirdim. Eğitim işine sıcak baksamda şuan yaşadığım yerde bu mümkün değil :) Videolar izleyerek kendimi geliştirdim bugüne kadar böylede gidicek gibi gözüküyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------


Şahsi görüşüm o motorun çok büyük olacağı.

Başlangıçta ufak birşeyle başlaman daha iyi olur. Mesela rx3 işini görür. Onda iyice öğrenirsin sonra büyüğüne geçersin.

Enduro candır. Mesela ben yarın arkadaşlarla gezmeye gideceğim. Enduro için sınır yok. Geçen bi yere girdik ordaki çoban "abi sen buraya nası geldin" dedi. :mrgreen: Yürüyerek bile zor girilen bi yer. Yarın yine o tarafa gideceğim. Dağ bayır dolaşacağım.

1000cc enduro benim o dediğim yerlere girmez. Benim motor bile ağır olduğu için arazide zor oluyor kontrolü. 250 cc cross bi motor alırsan başlangıçta iyi olur. Zehri alıncada büyütürsün. :mrgreen:

Yada iki zamanlı birşey al. Esas arazi deneyimini o zaman yaşarsın. Hatta şehiriçi trafiğinde bile mükemmel olur iki zamanlı.

Ben kendim çevirdim iki zamanlı motor koydum üstüne. Çin malı crossdu eskiden. Şimdi daha tam randımanlı değil ama yinede iş görüyor. Az bişey trafik sıkışsa atlıyorum kaldırıma. Ordan devam. İneceğim zamanda öyle hız keseyim filan yok. Bildiğin uçarak iniyorum kaldırımdan yola. :mrgreen: Enduroyu tavsiye ederim o sebepten. Kanın deli akıyorsa en iyisi enduro. Cruiser biraz daha sakin adam işi.

Önerilerin ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Anladığım kadarıyla senin kanın bayağı bir deli akıyor.Bir ara düşünmedim değil cross alayım dağdan bayırdan zıplayayım falan ama ben motosikleti sadece zevk için kullanmıycam. Yolda yapıcam şehir içindede kullanıcam bu yüzden cross tercih edersem diğer ihtiyaçlarıma karşı zevkimi üstün tutup haksızlık etmiş olurum.Motosikletimle toprağada gireyim ama sağdan soldan atlamama gerek yok :)

Ekarademir
05 Eylül 2017, 00:08
Ben günlük hayattada kullanıyorum şehirlerarası yolda yapıyorum. Enduro motor sadece arazide mi kullanılırmış? :mrgreen:

M3x3l1n4
05 Eylül 2017, 00:14
Enduro istiyorsan hafif başla.Africa Twin,GS filan araziye girmesine girer de ilk çamurda da anan ağlar.200+ kg makineler.Ben senin yerinde olsam boydan dolayı WR250R alırdım.Hem güçlü hem de hafif bir motor.CRF250L daha hantal kalıyor diğer endurolara göre.

Bildiğim tel jant arazide esneyebildiğinden tercih edilir ve dayanıklılıktan tercih edilir.Tamiri de daha kolay olur diye düşünüyorum.
Önerilerin ve verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Dediğim gibi:bahsettiğin motor güzel,ama ben uçup kaçmak istemiyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------


Ben günlük hayattada kullanıyorum şehirlerarası yolda yapıyorum. Enduro motor sadece arazide mi kullanılırmış? :mrgreen:
Şimdi uzun yol endurosu ve cross motosikletin lastikleri farklı diye biliyorum. cross biraz daha tırtıklı oluyor ve asfalta çıktığında yüksek bir hızda kayıyor diye biliyorum.

emremm
05 Eylül 2017, 00:27
Yaşadığım yerde bir eğitim akademisi var adamın biyografisini okumuştum 10 milyon km yaptım deyince ben bir fenalık geçirdim.

Ben mi yanlış okuyorum, sen mi yanlış yazdın?

Nasıl bir insan bu yahu. Hesabını bile yapamadım.

Adam yaşlı, 15 yaşından beri kullanıyormuş de. Bir milyon falan, yanlış yazdım de.:)

Kimmiş bu eleman?

Ya da acaip sallamış.:cherry:

M3x3l1n4
05 Eylül 2017, 00:39
Ben mi yanlış okuyorum, sen mi yanlış yazdın?

Nasıl bir insan bu yahu. Hesabını bile yapamadım.

Adam yaşlı, 15 yaşından beri kullanıyormuş de. Bir milyon falan, yanlış yazdım de.:)

Kimmiş bu eleman?

Ya da acaip sallamış.:cherry:
Konyadaki motosiklet eğitim kurumlarının en tanınmışı diyeyim. Yakın zamanda 10 milyon km'yi 29 yıllık tecrübe yaptılar. :)

emremm
05 Eylül 2017, 00:46
Yaptılar derken. 20 kişinin toplamı mı 10 milyon km?

Tek kişi ise, yani bu adam yatmamış, uyumamış, 29 yılda, günde yaklaşık 950km yol yapmış. Öyle mi?

O adam ya hesap bilmiyor, ya da hiç dayak yememiş.:cherry:

Dur ya. yeniden hesaplayayım.:)

M3x3l1n4
05 Eylül 2017, 01:19
Yaptılar derken. 20 kişinin toplamı mı 10 milyon km?

Tek kişi ise, yani bu adam yatmamış, uyumamış, 29 yılda, günde yaklaşık 950km yol yapmış. Öyle mi?

O adam ya hesap bilmiyor, ya da hiç dayak yememiş.:cherry:

Dur ya. yeniden hesaplayayım.:)
Sitede böyle yazıyordu sonrasında bir hata yaptıklarını farketmişler olsa gerek. Açıklamayı tamamen değiştirdiler ve bu 10 milyon km kısmı o açıklamada şuan 29 yıllık tecrübe olarak geçer.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

Kask kamerası alayım diye araştırırken bunu bulmuştum mutlaka izleyin. https://www.youtube.com/watch?v=CPevM7dHeGE

DadasOflu
05 Eylül 2017, 01:45
L Den, rallinin farklari amortisorler , büyük depo, grenajlar derken asıl fark 1 beygir görünürken çekişte daha güçlü olduğu bilgisi youtube da geçiyor , motor icinde kelebeklerdeki kucuk bir dizayn farki torku arttirmis gorunuyor deniyor izleyebilirsin..elbette tercihtir önemli önemsiz kişiye göre değişir.

emremm
05 Eylül 2017, 02:24
L Den, rallinin farklari amortisorler , büyük depo, grenajlar derken asıl fark 1 beygir görünürken çekişte daha güçlü olduğu bilgisi youtube da geçiyor , motor icinde kelebeklerdeki kucuk bir dizayn farki torku arttirmis gorunuyor deniyor izleyebilirsin..elbette tercihtir önemli önemsiz kişiye göre değişir.

Tşkler. İyi günlerde kullanın.

matrax33
05 Eylül 2017, 04:36
kilometreyi nasıl tutuyolar acaba ben 20 senedir sürüyorum. kıçıma sayaç takmadım ne kadar sürdüm.

Neyse. tel jant alüminyum jant mevzusuna gelelim. Endurolarda tel jant tercih edilme sebebi jantların esnemesinden kaynaklı. Yani hoplar zıplarken tel jant esner. Alüminyum jant tankk diye çakılır. O yüzdendir yol için ayrı enduro için ayrı jant.

Şimdi asıl konu motora gelelim. Yaşın 30+ olsaydı derdim ki paran yetiyosa git afrika twini al düşünme. Tecrübesizliğine rağmen.

Bi çok arkadaşıma 2. motor 600 750 vs. aldırttım sorun yaşamadılar. Çünkü endurolar sakin aletler düşük devirli çalışıyor kontrol etmesi zor değil.

Ama sen hem tecrübesiz hem genç hemde kararsızsın. Az para değil bu motor çabuk sıkılma ihtimalin veya beğenmeme ihtimalin var.

Sana tavsiyem çinli veya ucuz yollu bi enduro alıp kendini denemen. Çünkü cruiser ve enduro arasında kalmak çok farklı düşünceler.

Birisi dış görünüş meraklısına hitap eder diğeri maceracıya.

TUTITO
05 Eylül 2017, 07:35
Yaptılar derken. 20 kişinin toplamı mı 10 milyon km?

Tek kişi ise, yani bu adam yatmamış, uyumamış, 29 yılda, günde yaklaşık 950km yol yapmış. Öyle mi?

O adam ya hesap bilmiyor, ya da hiç dayak yememiş.:cherry:

Dur ya. yeniden hesaplayayım.:)

Siz ne yaptınız arkadaslar? Benimde tamı tamına 29 yıldır motosiklet ehliyetim var. Yılda olsa olsa 5.000 km motorla yol yaparım. Hadi 10.000'de arabayla yapmış olayım. Hepsi bu, hayatımız sokakta gecmiyor ya.

Yıllık 5.000 km'den 30 yıl desen toplam 150.000 km eder. Belkide o kadarı bile bulmamıştır. 10.000.000 km neci???
Konyalı bile olsa (!!!) kimse bu kadar sallayamaz. Bunu soyleyen arkadas mutlaka kamyoncudur ve her gittiği yere motorunuda taşımıştır (motorcu aşkı!). Sadece bu küçük detayı size söylemeyi unutmuştur, hepsi bu. :)

emremm
05 Eylül 2017, 11:28
Dedim ya.
Ya hesap bilmiyor, ya da hiç dayak yememiş.:)
Sallarlar böyle.

Elemanın biri vardı zamanında, bir milyondan falan bahsederdi.
Yaşına bakıyorum, daha otuzlarında bile değil. Ulan, hiç mi yemek, mıçmak, uyumak için durmadın.
Üfürmek bedava.:)

M3x3l1n4
05 Eylül 2017, 14:41
kilometreyi nasıl tutuyolar acaba ben 20 senedir sürüyorum. kıçıma sayaç takmadım ne kadar sürdüm.

Neyse. tel jant alüminyum jant mevzusuna gelelim. Endurolarda tel jant tercih edilme sebebi jantların esnemesinden kaynaklı. Yani hoplar zıplarken tel jant esner. Alüminyum jant tankk diye çakılır. O yüzdendir yol için ayrı enduro için ayrı jant.

Şimdi asıl konu motora gelelim. Yaşın 30+ olsaydı derdim ki paran yetiyosa git afrika twini al düşünme. Tecrübesizliğine rağmen.

Bi çok arkadaşıma 2. motor 600 750 vs. aldırttım sorun yaşamadılar. Çünkü endurolar sakin aletler düşük devirli çalışıyor kontrol etmesi zor değil.

Ama sen hem tecrübesiz hem genç hemde kararsızsın. Az para değil bu motor çabuk sıkılma ihtimalin veya beğenmeme ihtimalin var.

Sana tavsiyem çinli veya ucuz yollu bi enduro alıp kendini denemen. Çünkü cruiser ve enduro arasında kalmak çok farklı düşünceler.

Birisi dış görünüş meraklısına hitap eder diğeri maceracıya.
Önerilerin ve verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Tel jant ile şehir içi kullansam yada uzun yolda yüksek hız yapsam falan bir sorun olmaz değilmi ?
Beğenmeme ihtimalin var demişsiniz en kötü satılır ne olucak :)
Bahsettiğim gibi işte. Zevk için biniyor olsam cruiser olurdu belki ama sürekli kullanmak istediğim için mantığım enduro diyor.

Ekarademir
05 Eylül 2017, 21:33
Lastik senin kullanımına bağlı. Sürekli arazide kullanacaksan dişli lastik. Karışık kullanıyorsan ona göre lastikler var. Hatta racing motor lastiği takıp süpermoto yapıyorlar ki onu ayrı seviyorum çok tatlı duruyor. :)

Crusier sakin adam işi bence. Trafikte taksi gibi dolaşmak lazım. Ağır hantal büyük alet.

MrMud
05 Eylül 2017, 22:09
Tel cant arazi motorları için diye biliyorum. Çelik cant(ss cantları gibi) yol motorları için. MrMud'a selamlar haklıydı, enduro klasmanı aşırı büyük bir klasman, içinde onlarca motorsiklet türü var. ufak motorsikletleri alıp, süpermotoya çeviriyorlar, racing motorsiklet cantı takıyorlar.
Sanada selam dostum..

Konuya gelince , dostum açık söyleyeyim an itibari ile başım fena ağrıdığı için yazını sonuna kadar okuyamadım, anladığım kadarıyla bütçe sıkıntın yok.

Bu olaya yeni başlıyorsan crf250 ile başla hem yolda hem arazide seni yeterince pişirecek bir motor.

Dersen ki yok ben arazi ile ilgilenmiyorum, bana keyifli cüsseli asfaltta uzun yol motoru felan lazım , o zaman sen enduro aramıyorsun, tekrar tekrar bağıra bağıra söylüyorum "Enduro kelimesi ile Asfaltın uzaktan yakından, ufacık bir alakası yok".

Dediğim gibi yazını malesef okuyamadım aşırı uzun geldi birazda ben hastayım kafa kaldırmadı...
Diyorsan ya ben arazi mutlaka yapicam ama bu motoru yeri gelince şehir içinde de kullanmam lazım, dediğim gibi crf250 ile başla "dual-purpose" niyetine.

İlerde iyice piştikten sonra alman gereken makina husqvarna 701enduro yada Africa twin

M3x3l1n4
05 Eylül 2017, 22:55
Lastik senin kullanımına bağlı. Sürekli arazide kullanacaksan dişli lastik. Karışık kullanıyorsan ona göre lastikler var. Hatta racing motor lastiği takıp süpermoto yapıyorlar ki onu ayrı seviyorum çok tatlı duruyor. :)

Crusier sakin adam işi bence. Trafikte taksi gibi dolaşmak lazım. Ağır hantal büyük alet.

Şekli ve sesi güzel olabilir lakin sizinde dediğiniz gibi ağır ve hantal. Alınır alınmaz değilde sürekli kullanmak isteyen bir kişi için mantıksız olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------


Sanada selam dostum..

Bu olaya yeni başlıyorsan crf250 ile başla hem yolda hem arazide seni yeterince pişirecek bir motor.

Dersen ki yok ben arazi ile ilgilenmiyorum, bana keyifli cüsseli asfaltta uzun yol motoru felan lazım , o zaman sen enduro aramıyorsun, tekrar tekrar bağıra bağıra söylüyorum "Enduro kelimesi ile Asfaltın uzaktan yakından, ufacık bir alakası yok".

Dediğim gibi yazını malesef okuyamadım aşırı uzun geldi birazda ben hastayım kafa kaldırmadı...
Diyorsan ya ben arazi mutlaka yapicam ama bu motoru yeri gelince şehir içinde de kullanmam lazım, dediğim gibi crf250 ile başla "dual-purpose" niyetine.

İlerde iyice piştikten sonra alman gereken makina husqvarna 701enduro yada Africa twin
Yazınızı okudum ve bir anlam karmaşası yaşıyoruz sanırım. Ben şöyle biliyorum enduro dediğimiz motosikletleri şehir içinde kullanıyoruz ama topraktada sıkıntı olmuyor lakin crostan farkları cros gibi çok zor koşullarda elverişli bir performans sunamıyor. yani çok yüksek atlama zıplama tırmanma gibi şeyler. ayrıca cros motorların toprakta kaymaması için lastiklerinin sık ve dişli olduğunu biliyorum.Benim maksadım malumunuz yollarımızın durumu, arada sırada macera arayışı,çantalarla birlikte sağlayabildiği bagaj hacmi. Şimdi africa twin,yamaha xtz 660 z, xtz 1200e super tenere,ducatı multistrada 1200,bmw 1200 gs,benelli trk502. Bunlar enduro olmuyormu şimdi ?

RoofRoof
05 Eylül 2017, 23:54
Yazınızı okudum ve bir anlam karmaşası yaşıyoruz sanırım. Ben şöyle biliyorum enduro dediğimiz motosikletleri şehir içinde kullanıyoruz ama topraktada sıkıntı olmuyor lakin crostan farkları cros gibi çok zor koşullarda elverişli bir performans sunamıyor. yani çok yüksek atlama zıplama tırmanma gibi şeyler. ayrıca cros motorların toprakta kaymaması için lastiklerinin sık ve dişli olduğunu biliyorum.Benim maksadım malumunuz yollarımızın durumu, arada sırada macera arayışı,çantalarla birlikte sağlayabildiği bagaj hacmi. Şimdi africa twin,yamaha xtz 660 z, xtz 1200e super tenere,ducatı multistrada 1200,bmw 1200 gs,benelli trk502. Bunlar enduro olmuyormu şimdi ?

MrMud daha iyi açıklar ama bildiğimi söyleyeyim ben.Cross motor toprakta enduro hem yolda hem toprakta gider diye bişi yok.Enduro endurancedan gelir dayanıklılık demektir ki bu sürücünün araziyle dövüşmesidir.Enduro olması için 1 numaralı şart araziye girmesidir ki saydığın Tenereler,GS'ler araziye girer ama ne kadar girer.O saydığın motorlar 200+ kg motorlar.Şöyle düşün 60 kgluk bi adam mı daha iyi ormanda koşar yoksa 150 kgluk bir adam mı.Onlara enduro deniyor ama bence uzaktan yakından alakaları yok enduroyla.Çünkü cüsseleri el vermiyor.En fazla gidebilecekleri arazi de dozerin düzleştirdiği patikalar yoksa en küçük zorlukta tıkanırlar.Tabi bazı adamlar o makinelerle dağda bayırda hoplaya hoplaya gezen ama o adamlara Spacy versen de aynısını yaparlar.

Enduroların bazı ayırt edici özelliklerini sayayım:

-Tel ve 21 inç ön jant
-Yerden yüksek
-Hafif

Şimdi mesela NC750x'e bakalım.17 inç ön-arka jant.Yerden 790 mm yükseklikte.Çelik jant.TRK 502'de nerdeyse aynı biraz uzun olması haricinde.Bu motorların ucuna bi gaga takıp enduro diye milleti kandırıyorlar.Sport touring motorları yaşlı dayılara enduro diye yedirdiler şimdi her 2005 model F650 GS alan kendini endurocu sanıyor.Ki sorsan girdiği en zorlu yer mıcırlı dağ yoludur.

M3x3l1n4
06 Eylül 2017, 00:00
MrMud daha iyi açıklar ama bildiğimi söyleyeyim ben.Cross motor toprakta enduro hem yolda hem toprakta gider diye bişi yok.Enduro endurancedan gelir dayanıklılık demektir ki bu sürücünün araziyle dövüşmesidir.Enduro olması için 1 numaralı şart araziye girmesidir ki saydığın Tenereler,GS'ler araziye girer ama ne kadar girer.O saydığın motorlar 200+ kg motorlar.Şöyle düşün 60 kgluk bi adam mı daha iyi ormanda koşar yoksa 150 kgluk bir adam mı.Onlara enduro deniyor ama bence uzaktan yakından alakaları yok enduroyla.Çünkü cüsseleri el vermiyor.En fazla gidebilecekleri arazi de dozerin düzleştirdiği patikalar yoksa en küçük zorlukta tıkanırlar.Tabi bazı adamlar o makinelerle dağda bayırda hoplaya hoplaya gezen ama o adamlara Spacy versen de aynısını yaparlar.

Enduroların bazı ayırt edici özelliklerini sayayım:

-Tel ve 21 inç ön jant
-Yerden yüksek
-Hafif

Şimdi mesela NC750x'e bakalım.17 inç ön-arka jant.Yerden 790 mm yükseklikte.Çelik jant.TRK 502'de nerdeyse aynı biraz uzun olması haricinde.Bu motorların ucuna bi gaga takıp enduro diye milleti kandırıyorlar.Sport touring motorları yaşlı dayılara enduro diye yedirdiler şimdi her 2005 model F650 GS alan kendini endurocu sanıyor.Ki sorsan girdiği en zorlu yer mıcırlı dağ yoludur.

Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Bende biraz vikipedi araştırması yaptım ve diyorki:endurolar yol endurosu(büyük enduro), hard enduro,soft enduro olarak üçe ayrılırlar. Banada yol endurosu lazım :P Hard enduro tamamen zevk işi. Biz sadece zevkinde değiliz.

emremm
06 Eylül 2017, 00:24
Bana kalsa CRF250L-Rally, KLX250L bile enduro değil, toprak, stabilize yol motorlarıdır.
Bunlar çift amaçlı, yakıtlı, ufak bir çanta ile 150-160 kg. motorlar ve yol dışına çıkamazlar.

Tek başına, çamurda düşürülmüş bir motoru çok güçlü değilseniz iki kere peş peşe kaldırıp devam edemezsiniz.
Onun için hiç kimse tek başına yol dışına çıkmak istemez. Grupla gidilir. Min. iki kişi.

KTM gibi firmaların 90-100 kg. civarında enduro motorları var. Onları inceleyin.

Yol dışına çıkmam, çamurda sürmem derseniz çift amaçlı (dual-purpose), (dual-sport) motorlara bakacaksınız.

telike
06 Eylül 2017, 00:39
Enduro motosikletler rahat konforlu uzun yolculuklar yapabileceğiniz motosikletler değildir. Touring modelleri tavsiye ederim. Enduro nispeten dağlardan daşlardan ordan burdan atlayıp tırmanabileceğiniz makinalardır.

MrMud
07 Eylül 2017, 22:47
Enduro motosikletler rahat konforlu uzun yolculuklar yapabileceğiniz motosikletler değildir. Touring modelleri tavsiye ederim. Enduro nispeten dağlardan daşlardan ordan burdan atlayıp tırmanabileceğiniz makinalardır.

Kısacası budur...

Enduro motor nedir diye merak ederseniz, Ktm exc , Husqvarna TE-FE serilerine bakın...
Hiç birinin r1200gs felan ile alakası olmadığını anlayacaksınız.

Hatta africa twin de enduro değil ama işte, neyse diyoruz... :)