PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çıplak motor nasıl kullanıyorsunuz ?



Sayfa : [1] 2 3

Mr Joseph
27 Ağustos 2017, 11:46
Bende 200RS var. 100 ün üstüne çıktımı istemsizce motora yatıyorum. Yatmayınca o rüzgar ile yol çekilmiyor. Geçen naked motora bindim. Ön cam filan da yoktu tamamen çıplak, 150-160 arası gittiğim de kendimi dayak yemiş gibi hissettim. Bide bunlarla uzun yola çıkanlar var. Bende ileriye doğru xj6 filan almak istiyorum da bu olay çok canımı sıkıyor. Naked motor sevenler bana püf noktaları söyleyebilir mi :)

54RR
27 Ağustos 2017, 11:58
Siperlik takarsın dicemde onu zaten biliyorsundur :P birde uzun yolda sürekli yüksek hız yapılmaz zaten 110-120 devam.

Alonedark93
27 Ağustos 2017, 11:59
Bir hafta cb650f kiraladım. Az önce teslim ettim şuan metrobüse bindim. :P
Konuya dönersek çok rüzgar yiyorsun malesef cam filan da yoktu.
Önümüzdeki 6 ay motor kullanmak istemiyorum düşün ne hale getirdi naked beni.

fatboyyy
27 Ağustos 2017, 12:08
Motorda olmanın amacı o değil miydi ya, böyle rüzgar gelsin; hissedelim vs vs.
Aldığım motorda benden evvelki sahibi cam taktırmıştı. Motoru eve getirir getirmez yaptığım şey camı sökmek olmuştu. Rüzgarıma mani oluyor diye :)

Hedef_Turan
27 Ağustos 2017, 12:28
Uzun yolda camda olsa arkasına yatamazsın zaten o pozisyonda en fazla kaç km gidebileceksin o yüzden ya uzun tur camın olacak yada rüzgarın seni çok hırpalamayacağı hızlarda gideceksin ben standart camlı xj6f ile şehirler arası yolda 120 km hızı geçmezdim hiç sonrasında tokatlama başlıyor R1 ile şehirler arası gittim oda başka eziyet motor üzerine yatmak için tasarlanmış olmasına rağmen bir süre sonra ağrı yapıyor ister istemez yani olay naked motorda cam olduğunda bu cam seni motorun normal kullanım şekliyle seni rüzgardan koruyacak kadar uzunlukta olmalı yoksa yat yat o iş yaş:)

uçanmotor
27 Ağustos 2017, 12:30
ekipmanın varmıydı kaskın varmıydı diğerlerini zaten sorulmuş

fatih.met
27 Ağustos 2017, 12:32
Bende 200RS var. 100 ün üstüne çıktımı istemsizce motora yatıyorum. Yatmayınca o rüzgar ile yol çekilmiyor. Geçen naked motora bindim. Ön cam filan da yoktu tamamen çıplak, 150-160 arası gittiğim de kendimi dayak yemiş gibi hissettim. Bide bunlarla uzun yola çıkanlar var. Bende ileriye doğru xj6 filan almak istiyorum da bu olay çok canımı sıkıyor. Naked motor sevenler bana püf noktaları söyleyebilir mi :)

kulak tıkacı tak zaten rüzgarı duymayınca hissetmezsinde yani olay kulakta bitiyor. bende gsr600 aşıklısıyım ama oda xj6 gibi bir motor ve rüzgardan dayak yediriyormuş ve bu yüzden şehir dışı seyahat denildiği gibi 110 civarı uygun ve kulak tıkacı lazım. dün rüyamda cbr1000rr gördüm zaten anca rüyamda görürüm bu gidişle 4 silindir sahibi hiç olamayacağım sanırım.

eczanelerde sünger gibi var 5 liraya ve sesi azaltıp yol konforunu arttırıyor. sesi tamamen kesmiyor ama evet bazı sesleri duymanızı engelleyebiliyor.

bberksan
27 Ağustos 2017, 13:03
Naked motor konfor yada sürat içi binilen bi alet değildir. Asil duruşuna hayran olan , belimde tabancam olsun ama kimseyi öldürmeyeyim diyenlerin motorudur. Hafiftir şehir içinde pratiktir.
Kask kalitene ve Motorunun kafa grenajına göre 100-120 km gibi hızlarda boynunu ağrıtmadan gidebilirsin. (En büyük sıkıntı boyun ağrısıdır). Büyük cam veya komple camlı kafa grenajı takarsan 140-150 lerde boyun ağrısı yasamazsın.

Remzidemir41
27 Ağustos 2017, 15:42
Motora çıplak bindiğimi hatırlamıyorum :P

BatuhanK
27 Ağustos 2017, 15:47
Depoyu bacakla tutarak, kolları gevşeterek kullanıyos

..YaNKee..
27 Ağustos 2017, 18:13
140-150 den sonra üzerine yatmak zorunda kalıyorum bende.. ama uzun camlı bir motor olasa onunlarda yüksek hızlara çıkılmaz sanırım.. yani uzun yol için konforlu bir motor almak lazım her motorla uzun yol zevkli olmaz bence.. naked motor ilede yüksek hızlara çıkmak demek direk rüzgarla temas etmek demektir.. iyi bir kaskın kafaya tam oturması bir nebze daha kesiyor rüzgar sesini.. ama kaçış yok rüzgardan.. ya yavaş gideceksin yada bunu kabullenecek her seferinde birkaç tokat yemiş gibi ineceksin motordan :)

Jemand
27 Ağustos 2017, 18:43
direksiyondan kullanıyorum ben

hasmet
27 Ağustos 2017, 19:01
Uzun süredir farklı nakedlar kullandım, cevap vereyim.

Naked üzerinde yüksek hızda yoran rüzgar basıncı değil, türbülans kaynaklı titreşimdir.

Mesela bilenler tasdik edecektir, kısa camlı motosiklet kullanırken, eğer cam havayı tam kask civarına yollarsa, kask titreşir, ve çok yorar.

Bazı motosikletlerin far yapısı, gösterge paneli önündeki plastik te küçük cam işlevi görebilir. Örnek CB1000R.

Tabi bu noktada boyunuz da önemli. Aynı motosiklette uzun biri kask civarında türbülans yaşarken kısa biri yaşamayabilir.

Bir başka etken de kaskınız. Bazı kasklar türbülans ta çok daha fazla titriyor. Mesela Arai'ler rüzgar tüneli testiyle dizayn ediliyor, sadece öne değil, sağa sola çevirdiğinizde de aerodinamisi çok bozulmuyor. Eski HJC kaskım biraz türbülansta çok titrerken şimdiki Arai çoook daha az titriyor. Türbülans olmadığında ise sabit.

Üçüncü etken de sele. Eğer sele düz ve uzunsa, yani kıçınızı ileri geri oynatabiliyorsaniz, vücudunuzun eğim açısını hızınıza göre ayarlayabilir, rüzgarın göğsünüze baskısını dengeler, ve uzun süre kolları hiç yormadan kullanabilirsiniz.

Velhasıl sadece bir deneyimle genelleme yapmak mümkün değil. Evet, sürekli uzun yol için naked uygun değil, ancak uygun naked la uzun yol çok rahat yapılabilir. Şahsen şimdiki naked motosikletimde en az 6 saat boyunca sürekli ve rahat şekilde 130-150 km hızlarda gidebiliyorum, camsız.

nihalce9191
27 Ağustos 2017, 20:21
3 gün zor dayanmıştım bende dayak yemis gibi yoruyo insanı. Onun farklı bi zevki olduğunu söylüyolar ama çözemedim.

OğuzÖztürk
27 Ağustos 2017, 21:03
Naked motosikletin zevki o zaten. Rüzgarla boğuşmak zamanla oyuna dönüşüyor. Naked kullanan birisi olarak iliklerime kadar motosiklet sürdüğümü hissediyorum.

Açıkçası cam taktırmayı rüzgarı hissetmeyi sevdiğim için düşünmüyorum.

Ayrıca naked kullanmaya bir kez alışınca köprü geçişleri, sert rüzgarlar, araç sollarken yaşadığınız türbülans gibi şeylere hiç bir zaman hazırlıksız yakanmıyorsunuz.

Bana göre motosiklet sürmek önünüzde rüzgarı kesen hiç bir şey olmadan uçuyormuşçasına ilerlemektir.

Tabi herkesin tarzı zevki farklı..

hasmet
27 Ağustos 2017, 21:43
Naked motosikletin zevki o zaten. Rüzgarla boğuşmak zamanla oyuna dönüşüyor. Naked kullanan birisi olarak iliklerime kadar motosiklet sürdüğümü hissediyorum.

Açıkçası cam taktırmayı rüzgarı hissetmeyi sevdiğim için düşünmüyorum.

Ayrıca naked kullanmaya bir kez alışınca köprü geçişleri, sert rüzgarlar, araç sollarken yaşadığınız türbülans gibi şeylere hiç bir zaman hazırlıksız yakanmıyorsunuz.

Bana göre motosiklet sürmek önünüzde rüzgarı kesen hiç bir şey olmadan uçuyormuşçasına ilerlemektir.

Tabi herkesin tarzı zevki farklı..

Muhtemelen yasmadiniz ama kotu bir kaskla tam kafa cevresinde olusan turbulans insani sapsala ceviriyor. Hic oyun gibi zevkli bisey degil. Bir cocugun, kask uzerinden surekli sizi tokatladigini dusunun. Aynen boyle birsey. Hele uzun yolda cekilir sey degil.

Genelde bunu yasayan insanlar "naked mi? uzak dursun" diyorlar. Cok farkli deneyimler, cok farkli goruslere yol aciyor. Cunku yukarida yazdigim gibi cok farkli etkenler var: Motosikletin far ve gosterge paneli yapisi, surucunun boyu, kask, sele, hep onemli faktorler.

Turbulans olmadigi muddetce dediginiz gibi sorun olmuyor. Sahsen simdiki motosikletimle 2 haftalik Amerika turuna cikarim camsiz, iki kere dusunmeden. Ama CB1000R'la olsem gitmem. CB900F Hornet'le de giderdim, eger ABS olsaydi :) Malesef CB1000R'in o guzel gorunumlu fari 130km/s uzeri ruzgari direk kaskima yolluyor. Ama benden kisa veya uzun biri muhtemelen yasamayabilir ayni sorunu o motosiklette.

OğuzÖztürk
27 Ağustos 2017, 23:00
Muhtemelen yasmadiniz ama kotu bir kaskla tam kafa cevresinde olusan turbulans insani sapsala ceviriyor. Hic oyun gibi zevkli bisey degil. Bir cocugun, kask uzerinden surekli sizi tokatladigini dusunun. Aynen boyle birsey. Hele uzun yolda cekilir sey degil.

Genelde bunu yasayan insanlar "naked mi? uzak dursun" diyorlar. Cok farkli deneyimler, cok farkli goruslere yol aciyor. Cunku yukarida yazdigim gibi cok farkli etkenler var: Motosikletin far ve gosterge paneli yapisi, surucunun boyu, kask, sele, hep onemli faktorler.

Turbulans olmadigi muddetce dediginiz gibi sorun olmuyor. Sahsen simdiki motosikletimle 2 haftalik Amerika turuna cikarim camsiz, iki kere dusunmeden. Ama CB1000R'la olsem gitmem. CB900F Hornet'le de giderdim, eger ABS olsaydi :) Malesef CB1000R'in o guzel gorunumlu fari 130km/s uzeri ruzgari direk kaskima yolluyor. Ama benden kisa veya uzun biri muhtemelen yasamayabilir ayni sorunu o motosiklette.

Doğru ama ben çoğunlukla en fazla 120 km/h hıza çıkıyorum. Uzun yolda ortalama (naked veya enduro) 90-120 km/h hızı geçmiyorum.

hokahey
27 Ağustos 2017, 23:18
insan bir süre sonra alışıyor. zaten insan zor koşullara bir süre sonra alışır. alışınca sorun olmuyor. rüzgardan ziyade, bel ve mâbad ağrısı yüzünden sık sık mola vermek zorunda kalınıyor.

olsun be, insan bir işten zevk alanda, hiçbir şey zor gelmez.

ne yaparsan yap, aşk ile yap..

oktay33
28 Ağustos 2017, 00:34
Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?

hasmet
28 Ağustos 2017, 00:48
Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?

:) Surekli mola vermek zorunda birakan motor yoran motor olmuyor mu simdi? O zaman rahatsiz sele diye bisey de yoktur. Sonucta hangi selenin uzerine kisa sure oturulmaz ki? Rahat sele, uzun sure rahat ettiren seledir. Aynisi motosiklet icin de gecerli. Eger motosikletiniz size surekli mola verdirmek zorunda birakiyorsa rahatsizdir.

Simdiki motosikletimle ilk uzun yola ciktigimda 2.5 saat sonra durdum, sadece benzin almak icin. Hemen alip yoluma devam ettim. Toplam 4.5 saat sonra gidecegim yere vardim. 2 saat daha yol olsa gayet rahat giderdim. Ne kicim agridi, ne belim, ne de basim. Hizim 120km/s altina nadiren dustu.

Demek neymis? Benim motorum beni yormuyormus.
Eski motorum oyle miydi? Hayir.
Demek ki bazi motor yoruyor, bazisi da yormuyormus.

OğuzÖztürk
28 Ağustos 2017, 01:05
Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?

Enduro sürmek uzun sürelerde yorucu olmazken, naked sürmek aynı sürelerde çok daha yorucu olabiliyor.

Bir kaç saniyeliğine yaptığım en yüksek hız 140 km/h ti. Fazlasını kendi adıma gerekli bulmuyorum ki ülkemiz şartlarında 120-140 km/h hızlar çok tehlikeli. Ne yol ne de diğer sürücüler arasında bu hızlarda sürmek akıl karı değil!

Alonedark93
28 Ağustos 2017, 01:16
Enduro sürmek uzun sürelerde yorucu olmazken, naked sürmek aynı sürelerde çok daha yorucu olabiliyor.

Bir kaç saniyeliğine yaptığım en yüksek hız 140 km/h ti. Fazlasını kendi adıma gerekli bulmuyorum ki ülkemiz şartlarında 120-140 km/h hızlar çok tehlikeli. Ne yol ne de diğer sürücüler arasında bu hızlarda sürmek akıl karı değil!

Haklısınız ama hız konusunda aynı fikirde değiliz.
120-140 İstanbul gibi bir yerde çok ideal bana kalırsa.
Neden mi?
Arabalardan kaçmak için ideal bir hız bu benim düşüncem.
Yani ben hep kaçıyorum.
Ne zaman efendi gibi 70 80 90 gitsek biriyle kesin gireriz birbirimize.

Saygılar.

OğuzÖztürk
28 Ağustos 2017, 01:22
Haklısınız ama hız konusunda aynı fikirde değiliz.
120-140 İstanbul gibi bir yerde çok ideal bana kalırsa.
Neden mi?
Arabalardan kaçmak için ideal bir hız bu benim düşüncem.
Yani ben hep kaçıyorum.
Ne zaman efendi gibi 70 80 90 gitsek biriyle kesin gireriz birbirimize.

Saygılar.

70-80-90 la zaten gidemeyiz doğru :) 90-120 aralığı yeterli ancak tabi bu durum yolun akış hızına yoğunluğuna göre değişir. 120-140 km/h hızlar için o hızları sürekli gidebilecek yol yok ki? Yani trafik yoğunluğu buna zaten müsaade etmez.

stupid
28 Ağustos 2017, 01:32
biz dual sport aletlerle uzun yola çıkıyoruz, tüm rüzgarı iliklerimize kadar yiyoruz, yatsan yatılmaz, viraja girsen lastikler dişli, girilmez...
Ama keyif alıyorum.
Naked motorları nasıl kullanıyorsunuz demek yerine, racing/ss aletleri nasıl kullanıyoruz demen lazım. Pist motorsikletini şehir içinde kullanmak, "naked" motorsikletleri -yani pist motorsikletlerinin "pist-dışı" kullanımı için tasarlanmış- kullanmaktan daha acayip bu arada.

"100 ün üstüne çıkınca." sorun burda işte, çıkma kardeşim. Dünyanın medeni ülkelerinin çoğunda 90 üzerine çıkamıyorsun, çıksan da sadece heyecan için yapıyorsun bunu ya da sollamak için vs. Adamlar da ona göre tasarlamışlar. Geçen gün acelem vardı, yol boştu yapıştırdım 130-140'ı, herifler allahın umursamadığı dağ yoluna kamera koymuş nasıl koyduysa, 30dk lık yolda 2 kere ceza yedim ard arda, 600 euro... Bir daha da çıkmam 90 üzerine. Olay bu yani.

OğuzÖztürk
28 Ağustos 2017, 01:34
biz dual sport aletlerle uzun yola çıkıyoruz, tüm rüzgarı iliklerimize kadar yiyoruz, yatsan yatılmaz, viraja girsen lastikler dişli, girilmez...
Ama keyif alıyorum.
Naked motorları nasıl kullanıyorsunuz demek yerine, racing/ss aletleri nasıl kullanıyoruz demen lazım. Pist motorsikletini şehir içinde kullanmak, "naked" motorsikletleri -yani pist motorsikletlerinin "pist-dışı" kullanımı için tasarlanmış- kullanmaktan daha acayip bu arada.

"100 ün üstüne çıkınca." sorun burda işte, çıkma kardeşim. Dünyanın medeni ülkelerinin çoğunda 90 üzerine çıkamıyorsun, çıksan da sadece heyecan için yapıyorsun bunu ya da sollamak için vs. Adamlar da ona göre tasarlamışlar. Geçen gün acelem vardı, yol boştu yapıştırdım 130-140'ı, herifler allahın umursamadığı dağ yoluna kamera koymuş nasıl koyduysa, 30dk lık yolda 2 kere ceza yedim ard arda, 600 euro... Bir daha da çıkmam 90 üzerine. Olay bu yani.

Olay budur :cat:

hasmet
28 Ağustos 2017, 03:25
"100 ün üstüne çıkınca." sorun burda işte, çıkma kardeşim. Dünyanın medeni ülkelerinin çoğunda 90 üzerine çıkamıyorsun, çıksan da sadece heyecan için yapıyorsun bunu ya da sollamak için vs. Adamlar da ona göre tasarlamışlar. Geçen gün acelem vardı, yol boştu yapıştırdım 130-140'ı, herifler allahın umursamadığı dağ yoluna kamera koymuş nasıl koyduysa, 30dk lık yolda 2 kere ceza yedim ard arda, 600 euro... Bir daha da çıkmam 90 üzerine. Olay bu yani.
Her yerin adeti değişik demek ki. Amerika'da bazı otoyollarda 100km altı ile gitmek tehlikeli. Evet her yol otoyol değil, ama 15 dakikalık işe bile otoyolla gitmek mümkün. Hele hele ilginç bir yere seyehat edecekseniz, pist veya dağlar gibi, otoyola mahkumsunuz. Bu arada bizim eyalette kamerayla hız cezası kesmek yasak.

..YaNKee..
28 Ağustos 2017, 10:01
Kusura bakmayin ama hepiniz yanlissiniz...
Soruyo soranda, ve cevaplayanda.
Birincisi, motor yormaz, motorcu yorulur.
Bu isin bir kurali var; bir- bir bucuk saat sur, 15-20 dk dinlen.
Yuksek hiz yapacak yol yok ki, ruzgar manyagi olasiniz.
Bir kac saniyeligine, motora gore 99,199,299 yaprsiniz, sonra kenara cekip cigara yakarsiniz, gorende cigara molasi zanneder. Aslinda Yusuf abiyi dinlendiriyorlar. ( ustalar alinmasin, onlar zaten ne dedigimi anliyorlar)

Su aletten keyif almayi ne zaman ogreneceksiniz?

motor yormaz mı? yani bir ss motor ile bir maxi scooter arasında yoruculuk olarak fark yokmu diyorsunuz? ss motorla saat başı mola vermek zorunda kalırken bir scooter ile 4 saat hatta daha fazla gidilebilinir.. demek ki neymiş motor sürücüsünü yoruyormuş.. Ankara da yüksek hızlara çıkmak istesem özellikle seçtiğim yollar var ve rüzgar gerçekten etkiliyor 150 den sonra.. ben şahsen hiç kenara çekip dinlenme gereği duymadım hayatım boyunca.. uzun yol saymasamda 2 saatten fazla yüksek hızlarda gittiğim yollar oldu ama rüzgarın etkisini indikten sonra anlıyosun.. tabiri caizse rüzgar manyağı oluyosun..

sdt
28 Ağustos 2017, 10:32
Rüzgar yemek istemiyorsanız çaresi çok basit.
(Otomobil kullanmak!)
Ama motosiklet kullanacaksan, o zaman o rüzgarı da yiyeceksin.
Bence tip çok önem arz etmiyor. Önden yemeyince yandan yiyorsun. Yani her halükarda yiyorsun :thumright

waldorf
28 Ağustos 2017, 11:01
Geçtiğimiz hafta İstanbul-Burdur git gel yaptım. Kullandığım motor Mt-25'ti. Total yolculuk 1400 km.

Motorda tur camı yoktu, standart stok cam mevcuttu. Sabahları çok erken yola çıktığım için tam anlamı ile dondum. (yazlık tekstil ceket vardı.) Öğlen 1'e kadar motor üstünde titredim. Giderken 100-110 hızlarda gittim. Rüzgar çok aşırı yormadı, tabiki rahat bir yolculuk değildi ama öldürmedi de. Dönerken biraz kastırdım 140-150 geldim. Motordan indiğimde contalarım tutmuyordu. Açıkçası zatüre falan olacam diye baya bir korktum. 1 gün boyunca hiçbirşey yapmadan dinlenmek zorunda kaldım.

Sizler ne söylersiniz bilmem ama naked ile uzun yol olmaz, olursa tur camı mecbur. O olduğunda bile ne kadar sağlıklı tartışılır.

Ek olarak, yine forumda bir başlıkta, Rossmann'da satılan ameliyatlı minderinden bahsediliyordu.
Tavsiye edenin kurbanı olayım. 20 liraya muhteşem çözüm. 1 saatte taş kesen popoyu, 2,5 saat rahat ettirdi.

oialdemir
28 Ağustos 2017, 11:21
Naked bütün motosikletlerin atasıdır. En temel motosiklettir. Ayrıca bu kadar düşünmeyin. Sonuçta motora biniyorsunuz. Spor, çıplak, klasik, skuter ne fark eder.

https://www.youtube.com/watch?v=ipOE_RaSdUA

https://www.youtube.com/watch?v=NA8z7T3JqZk

Bakın ne diyor dayı :)

https://i.hizliresim.com/RP7mWY.jpghttps://i.hizliresim.com/pWZydo.jpghttps://i.hizliresim.com/aGO9V2.jpghttps://i.hizliresim.com/YNXnYk.jpghttps://i.hizliresim.com/8d4qV1.jpghttps://i.hizliresim.com/kWN4qJ.jpg

hasmet
28 Ağustos 2017, 11:38
Evet, naked motosikletin atasıdır. Yatta yanlış bir tabir naked. Amerika'da hâlâ "naked" değil, "standard" olarak geçer.

Motosiklet artık pratik ulaşım değil de zevk aracı olduğundan sıfırdan standart motosiklet yapmak yerine spor motosikletlerden naked devşirmeye başladı firmalar. KTM, bu noktada sıfırdan standart motosiklet üreten bildiğim tek firma. Muhtemelen de o yüzden çok başarılı.

oialdemir
28 Ağustos 2017, 11:45
Evet, naked motosikletin atasıdır. Yatta yanlış bir tabir naked. Amerika'da hâlâ "naked" değil, "standard" olarak geçer.

Motosiklet artık pratik ulaşım değil de zevk aracı olduğundan sıfırdan standart motosiklet yapmak yerine spor motosikletlerden naked devşirmeye başladı firmalar. KTM, bu noktada sıfırdan standart motosiklet üreten bildiğim tek firma. Muhtemelen de o yüzden çok başarılı.

İkinci fotoğrafta bir Hornet var Haşmet Bey siz seversiniz :D

hasmet
28 Ağustos 2017, 13:49
İkinci fotoğrafta bir Hornet var Haşmet Bey siz seversiniz :D
Hem de nasıl :) 2002 model mat siyahtı benimki. Hâlâ sağda solda görünce gözüm kalıyor. CB750 Nighthawk bakarken denk geldiği için almıştım. Çok da iyi olmuş. İleride olur da çok yaşayıp elim ayağım hâlâ tutarsa bir CB1100 Deluxe düşünüyorum. Bi alta da onu koymuşsunuz. :)

artemis99
28 Ağustos 2017, 13:54
Şuna Naked deseydiniz de yanlış anlamasaydık. Üstünde giysi yokken şeklinde anlayan bir ben değilim galiba.

oialdemir
28 Ağustos 2017, 14:02
Hem de nasıl :) 2002 model mat siyahtı benimki. Hâlâ sağda solda görünce gözüm kalıyor. CB750 Nighthawk bakarken denk geldiği için almıştım. Çok da iyi olmuş. İleride olur da çok yaşayıp elim ayağım hâlâ tutarsa bir CB1100 Deluxe düşünüyorum. Bi alta da onu koymuşsunuz. :)

Aslında Japon motorlarını hep daha dayanıklı buluyorum. Ama şu yürür aksamda ucuza kaçmasalar. Düz teleskopik ön amortisör, kutu profilden arka maşa filan ifrit oluyorum o işlere. Yoksa bir hornet bir SV ya da bir fazer dayanıklılığında avrupalı cıbıl yok bence. Ama onlarda acayip şekil oluyor işte :)

Cloud
28 Ağustos 2017, 14:31
Geçenlerde KTM Duke 250'yi 1 saat kadar sürdüm, benim Pulsar'a taktığım ön rüzgar camı ve gidon yükseltme aparatın da alışınca iyi ki Duke kullanımıyorum dedim, yalan yok. Çünkü uzun ön camsız hakikaten yüksek hızı geçtim belli bi km hız üstünde kafayı oynatamadım.
Bu sebeple ben de Pulsara ön cam taktım, hatta gidonu da yükseltince turingimsi bir şeye dönüştü ve keyifle sürülüyor. Derdiniz kaska ve göğse sert vuran rüzgarsa ön camsız sıkıntı yaşanıyor bu doğru, ama ön cam bile olsa her motosiklette rüzgar sorunu olur, önden olmaz yandan olur. Yani bu aletlere nasıl biniyorsunuz sorusu garip açıkçası, bu soru aslında "motosiklete nasıl biniyorsunuz?" gibi bir şey olmuş.
Kısa mesafe ya da sık sık kullanmayan için cam filan olmasa da sıkıntı yok ama benim gibi işe giderken günlük 65 km civarı yapıyorsanız naked motosiklete ön rüzgar camı gerekli hale geliyor. Yoksa boyun fıtığı ya da hava şartlarına göre ciğerleri üşütme durumu olası.
Ama nakedların - son dönemde tipleri peyce acaipleşmiş de olsa - en standart tipli aletler olduğuna ben de katılıyorum açıkçası, yalın motosiklet diyebiliriz, zaten çıplak da oradan geliyor sanırım. Esasen son dönem standart tipli motosikletler daha ziyade scrambler tarzı aletler olmaya başladı gibi, daha klasik tipliler ve ben bayılıyorum. Duke'ların ya da bizim Pularların filan çokça standart tipli aletler olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Sport naked tabiri daha gerçekçi gibi bu türlere. Zira gidonları çok aşağıda, ön cam da olmayınca ekstra rüzgar yediğiniz doğrudur, ama bu binilmez demek değil, bunca insan bayıla bayıla bindiğine göre zevk meselsi demek ki biraz da.

shadowofsun
28 Ağustos 2017, 14:56
bu sorunun cevabı çok ama çok basit aslında. siperlik vesayre felan düşünmenize gerek yok. Kaskın rüzgar geçirmez rüzgar kanallarının üstten çıkışının olduğu sağlam bir kask olsun mesela mt4 gibi
üzerindede rüzgar geçirmez yine rüzgar kanallı bir sağlam ceket ile sorunu çözersin.

RoofRoof
28 Ağustos 2017, 14:57
Haftada 2 gün işe gitmek için gidiş-dönüş 500 km yol yapıyorum.Motorum tur camsız commuter.Erzurum'un rüzgarı Boğaz köprüsünü geçerken yediğiniz rüzgarla aynı.Ben hiç sıkıntı yaşamıyorum.Ortalama 120 en az 100 km/s hızla gidip geliyorum.

hasmet
28 Ağustos 2017, 15:29
Goldwing de bir motosiklet. Muzik sistemi, 6 CD changer'ı, navigasyonu, havalandırma ızgarası, arka koltuk kolları, hava yastığı, geri vitesi olan bir motosiklet... Eminim uzun yolda da rahattır. :)

fatih.met
28 Ağustos 2017, 17:57
Her yerin adeti değişik demek ki. Amerika'da bazı otoyollarda 100km altı ile gitmek tehlikeli. Evet her yol otoyol değil, ama 15 dakikalık işe bile otoyolla gitmek mümkün. Hele hele ilginç bir yere seyehat edecekseniz, pist veya dağlar gibi, otoyola mahkumsunuz. Bu arada bizim eyalette kamerayla hız cezası kesmek yasak.

bizim eyalette de otoyolda bir yerden bir yere belli bir sürenin üzerinde gitmek yasak, yani yol boşmuş doluymuş farketmiyor illa istedikleri sürenin altına düşmeyeceksin. 1 saat dedilerse 59 dakikada vardımıydın ceza geliyor.

hasmet
28 Ağustos 2017, 20:15
Aslında Japon motorlarını hep daha dayanıklı buluyorum. Ama şu yürür aksamda ucuza kaçmasalar. Düz teleskopik ön amortisör, kutu profilden arka maşa filan ifrit oluyorum o işlere. Yoksa bir hornet bir SV ya da bir fazer dayanıklılığında avrupalı cıbıl yok bence. Ama onlarda acayip şekil oluyor işte :)
Çoğunlukla öyle.Bir önceki motosikletim CB1000R'di. Görünüşü çok güzel aletti. Tek taraflı arka maşa, ters ön çatal, hidrolik debriyaj, tamamen ayarlanabilir süspansiyon vs. Ama elektronik aksam yoktu ve süspansiyonu çok hafif birine göre dizayn edilmişti. Açıkçası CB900F Hornetten de zevkli değildi. Daha ağırdı. Koca motosiklette vites göstergesi yoktu yahu.

Artık MT10 SP var gerçi. Tak taraflı arka maşa dışında bi eksiği yok... Şimdi motosiklet alıyor olsam birinci sıradaki aday o olurdu.

kefkes
25 Ekim 2018, 00:07
Bi hortlatıcam, valla rüzgar iyi hoş da, büyük motor kullanmadığim halde 145te bile deli rüzgar yiyorum açık havada.Motor z250sl,yorumlarda okuduğuma göre kasktan kaynakli da olabiliyormuş.Fakat bana kasktan kaynaklı gibi gelmiyor.Yani rüzgar sesi falan değil demek istediğim, vücudu geriye iten bi rüzgar daha çok..Tur cami falan uydurmak da motorun tipini bozar diye sicak bakmiyorum, ne kadar keseceği de şupheli.Naked motorla 200 üstü falan nasıl gittiklerine şaşırıyorum biraz, ya motorun sekli yapısı farklı ya da alışkanlık mi pek anlam veremedim.Her zaman gidecegimden değil de şöyle uzun yolda da daha az rüzgar yiyerek gereginde 150 falan gidecek hem de şehiriçine de uygunca motor arayışindayim biraz ilerisi için..

Cb500f falan dusunurken mesela cbr500 olmuş olsa, nispeten oturuş dik olduğundan aynı ruzgari yiyor mu, bariz fark var mı olumlu manada ne dersiniz?

hokahey
25 Ekim 2018, 01:41
iyi de, o rüzgarı yemiyeceksem neden motora biniyorum? arabaya binerim len o zaman!

alp010
25 Ekim 2018, 01:45
Benim de ilk motor rs200'dü sonra ns200'e geçtim ilk başta çok yadırgıyorsun ama alışınca da o sana verdiği hareket esnekliği ayrı bir konfora dönüşüyor. fır fır girebiliyorsun her yerden motor daha seri manevra yapıyor ya da ben öyle hissettim. Ama ilk birkaç hafta sanki asfaltın üzerinde gidiyormuşum çok öndeymişim gibi hissetirmişti. Rüzgar konusu da şehiriçi çok hissettirmiyor uzun yolda yoruyor adamı ne yazık ki ama uzun yola da ayda 1 anca gidiyorum zaten

hasmet
25 Ekim 2018, 02:15
200 üzeri boyun ağrısı olmaması imkansız, rahat etmek te mümkün görünmüyor bana. Ancak 140 ile tüm gün rahatça kullanabiliyorum. İdeal naked ergonomisinde hafif öne eğim olmalı ki göğüse çarpan rüzgar, üst vücut ağırlığı ile dengelensin ve rüzgarın kucağında uzun müddet rahatça yol alınabilsin.

Youjoee
25 Ekim 2018, 02:53
Benim anlamadığım sen rs 200 de nasıl yatıyorsun, yanlış anlaşılmasın cbr 250 kullanıcısıyım yatılmıyor yani en fazla 5 dk öyle seyredebilirim, kaldı ki rs 200 nakeddan devşirme bi motor

Xyma
25 Ekim 2018, 10:49
Cb650f kullanıyorum. Ortalama 150-160kmph ile gidiyorum. Çok rahatsız etmiyor doğrusu

chaqalqarlos
25 Ekim 2018, 10:53
MT25 ve MT07 kullanıcısı olarak İstanbul da her gittiğim yerde trafik olduğu ve sağımı solumu kapattığı için pek rahatsızlık duymadım. Uzun yolda evet bi süre sonra rahatsızlık veriyor fakat sürekli uzun yol süren biri değilim.Uzun yola çıktığımda da genel de artçılı gidiyorum ve ister istemez kendim için olmasa da artçım için mecbur dinlenmek zorunda kalıyorum. Buda rüzgardan bir nebze olsa dinlenme fırsatı veriyor.

ayrıca konu ile bağımsız motosikletin göstergesin de yakıt için 5,4 yazıyor. Acaba bu rakamların doğruluğu nedir ?

myagdi
25 Ekim 2018, 11:13
naked en çok benim gibi kullanıcılara hitap eder.
hafta içinde iş kıyafeti sebebiyle, hafta sonunda ailece geziler sebebiyle motor kullanmaya pek fırsat bulamayan,
fırsat bulup motora atladığında maksimum keyif almak isteyenler.
naked motorda rüzgar adama fena çarpar, ama bir o kadar da keyif verir. zaten 1 saatlik motor gezmesine ancak fırsat buluyoruz, 5-10 dakikalığına gazlamak ve maksimum keyif almak daha ön plana çıkıyor.
hayalimdeki Karadeniz turuna çıkacak olsam, naked motorla yola çıkmazdım.

wetehan
25 Ekim 2018, 11:33
Evet, naked motosikletin atasıdır. Yatta yanlış bir tabir naked. Amerika'da hâlâ "naked" değil, "standard" olarak geçer.
Eski tabirleri görmek ne hoş. Bir iki foto belki bir lokma bilgi adına dial-up bağlantı ile site demeye noter isteyen firma arayüzlere baktığımız günler aklıma geldi.
Hala "standard" olarak adlandıran .com uzantılı siteler (http://www.suzukicycles.com/Product%20Lines/Cycles.aspx) mevcut, avrupalılar naked/super naked diye yeni modern isimlere bakalım neler daha neler ekleyecekler.

Naked atadır, geri kalanlar onun üzerine/üzerinden geliştirilen versiyonlardır.

Naked ve tokat ikilisini görmekten bıkkınlık geldi artık, ben büyük zevk alarak uzun yol da ve bahsettiğiniz hızların çok üzerinde seyahat edebiliyorum. Konfor ve yüksek hız aranıyorsa bu giyinik bir ss değil, bu amaca hizmet eden tur modelleridir.
Dikey pozisyon üretilen bir naked de eğilerek yüksek hızlarda rüzgarla inatlaşmak ile yatay konumlandırılan ss cam arkasına gizlenip uzun menzil rüzgardan kaçmak benim için farksız.

https://i.hizliresim.com/nlX1YV.png