PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cbf 500'den sonrası için ?



erdemyetim
23 Ağustos 2017, 16:12
Herkese merhaba, ultra karmaşık bir karar süreci içerisindeyim beyler, biliyorum burda çok fazla bilgi sahibi olan, oldukça ilgili ve araştırmayı seven arkadaşlar var, ben de bu yüzden buraya da bir danışayım istedim. Soracaklarım ile ilgili bilgi sahibi olanlar, tecrübesi olanlar az birşey de aydınlatırsa çok sevinirim.

Şimdi; yaklaşık 16.000 km'dir 2007 model cbf 500 kullanıyorum, hem günde 70 km'ye yakın yol yaptığım ve karbüratörlü bir motor olması sebebiyle de motorumun çok (33 krş civarı) yakıyor olmasından, hem de model ve cc yükseltmek amaçlı motorumu değiştirmek istiyorum. Bu noktada da ihtiyaçlarım (en önemlisi işim gereği top case şartı) ve bütçem (aşağı yukarı 36.000 civarı) doğrultusunda karşıma 5 seçenek çıkıyor.

İlk olarak 2.5 yıldır Honda kullandığım, huyunu suyunu parçasını ustasını bildiğim tanıdığım ve tipini beğendiğim için cbf 600 düşünüyordum fakat en fazla 2-3 yaşında arıyorum, modelden dolayı olmuyor. Hal böyle olıunca cb 650f akla geliyor. çok tatlı alet. top case sırıtmıyor, sesi mis gibi vs vs. Fakat; cbf 600'e göre grenajsız bana göre biraz fazla çıplak duruyor gibi. Ya aslında cbr 650f de fena değil yahu demeye başladım. Ama hiç sürmedim onu da, çok mu racing kalır cbf’ten sonra ? istanbul içinde nasıl olur ? En kötüsü de top case takınca çirkinlik abidesi mi olur bilemiyorum. ama sanırım ilk seçeneğim cb 650 f.

Sizlerden ricam varsa bu yazıyı okuyup da binicisi olan, araştırmış olan falan varsa biraz bilgilendirirse çok sevinirim. Forumda da internette de tonla bilgi var ama ben birinci kullanıcı ağzından görüşlere daha çok güveniyorum.


İkinci seçenek ise xj6 diversion f. Eleman çok yakışıklı, dik sürüşe el verişli, top case yakışıyor vs. Hiç bilmediğim bir marka yani pek araştırmadım açıkçası bu motoru fakat ilk etapta tüm yakışıklılığına rağmen hp bakımından cb 650f’ten geride kalıyor. Varsa binen eden birinci elden gözlemlerini bekliyorum.

Xj6’ya bakarken de ya buralara çıkmışken acaba fazer 8 mi olsa diye fakat pahalı geldi bana sanki fiyatı. Yani çekiş kontrol vs bekliyordum ama yokmuş. Hani o paralara çıkınca insan teknolojik bakımdan daha bir gelişmiş özellikler bekliyor….


Tabi son dönemin popüler çocuğu mt-07’yi düşünmeden edemiyorum. Çok yönlü makina, her yola geliyor neredeyse. Teknolojik alet aynı zamanda. Fakat çift silindirli olması tüm olayı değiştiriyor abi :) yani onun keyfi bambaşka biliyorum ama ben de 2.5 yıldır o sesten biraz sıkıldım sanırım. Bu yüzden 4 silindirli makinalar öncelikli tercihim. Ama buraya yazmadan da edemedim, kullanıcılarına gerçekten soruyorum; " ya boşver birader al mt’yi rahat et” diyorlar mı diye :)


Diyeceklerim bu kadar ağalar. Biliyorum biraz uzun ve karışık oldu yazı, kusura bakmayın. Ama vallahi billahi yoruldum, yıldım kararsızlıktan. Paso aklımda bunlar dolaşıyor bir danışayım istedim.

Zaman ayırıp okuyan/cevaplayan/cevaplamayan herkese şimdiden teşekkürler.


Allah'a emanet...

Kızıl pars
23 Ağustos 2017, 16:42
Honda'nın servis ağı diğerlerinden daha iyi ama heyecan ve stil dersen XJ6 diversion F derim.
Elden çıkarmak gerekirse -muhtemelen- Honda daha hızlı satılır.

Ama aşk başlayınca mantık biter.