PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R25' DEN MT 07 GEÇMEK İSTİYORUM - TaTaTa öldün çık demeyin !



BrazenBull
12 Ağustos 2017, 01:46
Foruma ilk geldiğimde farklı bir hesapla konu açmıştım ne almalıyım 1000 lik olmazda 600lük olur sözüne inananlardandım :D Neyse dostlar konuya geleyim sürekli ist. içinde trafikteyim işimden dolayı 4 teker araç kilometrem belkide 800bin olmustur ist. içinde şuanki aracım bile 285bin km de bundan yaklasık 5 ay önce sıfır R25 almıstım ama arkadaş ortamı şeytan oyuncagı kana girince cıkmıyor arkadaşlarımın motorlarını gece vakitlerinde kullandım açıkcası aklım fikrim suanki motorumu aldıgımdan beri 600 cc naked makinelerdeydi. Soru şu oluru olmazını bilmem 5 ayda (1 ay yattı) 8bin km yol yaptım motosikletim ile viraj - panik freni - gaz dozajlama - trafikteki motorun konumu vs sadece eğittim kendimi.Geçen günlerde CB650f yeni kasa bi motor aldı arkadasım denedim r25 den kolay geldi ve bu gece daha yeni indiğim motor 2014 mt-07 bu motorlar bana daha kolay geliyor sürmesi ve daha hafif kıvrak almak istiyorum tutamıyorum kendimi yardımcı olun yarın ilana koycam.İlk öpücük misali hep aklımda o asil demir atlar :D

Tİme_shİft42
12 Ağustos 2017, 01:48
Bizden hızlısı mezarda :)

yürekçe
12 Ağustos 2017, 01:49
bence yeteneklisiniz
mt7, çoğu 600 lükten daha agresif.
direk 1000lik alın.
hem fren vs donanımı daha yüksek.

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 01:52
bence yeteneklisiniz
mt7, çoğu 600 lükten daha agresif.
direk 1000lik alın.
hem fren vs donanımı daha yüksek.

Üzdü :( ben alma konusunda kararlıyım sizce eksik kalmış bi yönüm varmı siz değerli büyüklerime sormak istediğim şey bu arada en büyük benim ki tribinde değilim foruma girmeden 5 ay once eger 600cc almıs olsaydım sanırım helvam yenmıstı bunun trafikteki hatalarımı görerek iyi ki güçlü bi makine yok altımda dediğim zamanlar oldu.

000000
12 Ağustos 2017, 01:56
1- Sekil için geçeceksen geç, kör topal yuvarlanır gidersiniz. 07 ailesinin çoğu kör topal zaten. Hatta sanırım yamaha sırf bu kör topal grubu için yapmış 07 yi.

2- tecrübem yeter artık büyütmek istiyorum diyorsan, r25 bayıncaya kadar geçme. O ikarus seni küçük motorda yakalasın.

Şahsi fikrim 1. seçenekten ötürü motor değişmek istiyorsun. Eğer 2. seçenek olsaydı kimseyi sallamadan alırdın.

yürekçe
12 Ağustos 2017, 01:56
Üzdü :( ben alma konusunda kararlıyım sizce eksik kalmış bi yönüm varmı siz değerli büyüklerime sormak istediğim şey bu arada en büyük benim ki tribinde değilim foruma girmeden 5 ay once eger 600cc almıs olsaydım sanırım helvam yenmıstı bunun trafikteki hatalarımı görerek iyi ki güçlü bi makine yok altımda dediğim zamanlar oldu.

ben ciddi söyledim. neden üzüldünüz ki?
1000cc motorlar 700cc ara motorlardan daha donanımlı bence ve daha konforlu

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 02:03
1- Sekil için geçeceksen geç, kör topal yuvarlanır gidersiniz. 07 ailesinin çoğu kör topal zaten. Hatta sanırım yamaha sırf bu kör topal grubu için yapmış 07 yi.

2- tecrübem yeter artık büyütmek istiyorum diyorsan, r25 bayıncaya kadar geçme.

Şahsi fikrim 1. seçenekten ötürü motor değişmek istiyorsun. Eğer 2. seçenek olsaydı kimseyi sallamadan alırdın.

Açıkça konuşayım size kimse yok güç vs falan muhabbeti yapmasın ben sesini rahatlığına bakarım kolay kullanım frenleme vs ortalama olsun yeter mahallede caddede teker yapma niyetim yok torklu makineler biliyorum ama suan r25 im gitmiyor arkadaşta cbf 150 var benim motora uçak diyor gerçi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:01 ----------


ben ciddi söyledim. neden üzüldünüz ki?
1000cc motorlar 700cc ara motorlardan daha donanımlı bence ve daha konforlu

Uygun olsun istiyorum ve 600cc den yukarı ckmayı düşünmüyorum. Motor sevdasına ducati scrambler modelini görünce tutuldum naked makineler çok ilgimi çekiyor

yürekçe
12 Ağustos 2017, 02:05
tek kalemde mt 09 alırdım..
bir de güzel bir ön cam..
ama turing makina sevdiğim için aklımda deli sorular..
sanırım ktm superduke 990 ya da üstünü alırdım..
küçük ve serseri...

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 02:07
tek kalemde mt 09 alırdım..
bir de güzel bir ön cam..
ama turing makina sevdiğim için aklımda deli sorular..
sanırım ktm superduke 990 ya da üstünü alırdım..
küçük ve serseri...
bütçe 27bin malesef

yürekçe
12 Ağustos 2017, 02:10
bütçe 27bin malesef

27bine ben coşardım be ya

000000
12 Ağustos 2017, 02:11
Açıkça konuşayım size kimse yok güç vs falan muhabbeti yapmasın ben sesini rahatlığına bakarım kolay kullanım frenleme vs ortalama olsun yeter mahallede caddede teker yapma niyetim yok torklu makineler biliyorum ama suan r25 im gitmiyor arkadaşta cbf 150 var benim motora uçak diyor gerçi :D


Tekrar ediyorum şekil yapmak için alıyorsan olur. ( gaz koluna bebek hassasiyeti gösterme yada revlimiter ile sınırlandırma vs )

Alıntı yaptığım mesajında kalınlaştırdığım bölümlerle başta konuştuğumuz bölümler uyuşmuyor! Bu yüzden o makina kafana geçer abi. r25ten devam etmende fayda var.

07 kaçmıyor bi yere bi sezon daha geçir önümüzdeki sezon bakarsın o makinaya.



Ekleme: Bütçe 27 bin, hiç olmaz. o motoru kırıp dökeceksin, sağlam cüzdan lazım.

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 02:17
r25 17 bin olmus 2. eli / 5bin alacagım var - 5 kredi 6 sene önceden beri hayaller hayaller nasip oldu ama aklım hep naked 600lüklerde sizce eksik bi durum varmı / not: ehliyet var sadece iş makinesi yok ehliyetimde ölmem dimi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:14 ----------


Tekrar ediyorum şekil yapmak için alıyorsan olur. ( gaz koluna bebek hassasiyeti gösterme yada revlimiter ile sınırlandırma vs )

Alıntı yaptığım mesajında kalınlaştırdığım bölümlerle başta konuştuğumuz bölümler uyuşmuyor! Bu yüzden o makina kafana geçer abi. r25ten devam etmende fayda var.

07 kaçmıyor bi yere bi sezon daha geçir önümüzdeki sezon bakarsın o makinaya.



Ekleme: Bütçe 27 bin, hiç olmaz. o motoru kırıp dökeceksin, sağlam cüzdan lazım.

R25 ne kadar rahat olursa olsun ben cb650f ve mt 07 de gördüğüm rahatlıgı hiç vermiyor. sanki motoru sırtımda tasıyorum gibi hissettim tekrar kendi motoruma geçince bu arada egzoz takmayan r25 cilerdenim apaçilik yok :D

000000
12 Ağustos 2017, 02:21
r25 17 bin olmus 2. eli / 5bin alacagım var - 5 kredi 6 sene önceden beri hayaller hayaller nasip oldu ama aklım hep naked 600lüklerde sizce eksik bi durum varmı / not: ehliyet var sadece iş makinesi yok ehliyetimde ölmem dimi :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:14 ----------



R25 ne kadar rahat olursa olsun ben cb650f ve mt 07 de gördüğüm rahatlıgı hiç vermiyor. sanki motoru sırtımda tasıyorum gibi hissettim tekrar kendi motoruma geçince bu arada egzoz takmayan r25 cilerdenim apaçilik yok :D

ben diyeceğimi dedim, sana gelmez o makina. r25 bayıncaya kadar devam etmeni tavsiye ederim... Karar senin.

owlam
12 Ağustos 2017, 02:23
Ben neyi sorduğunu anlayamadım hocam madem gönlün var git al. Ayrıca sana katılıyorum mt 25 - pulsar 200 - ktm 250 hepsini kullandım mt 07 kullanınca işte motor bu dedim. Mesele gazı köklemek uçmak kaçmak değil motor çok dengeli gidişi dönüşü duruşu hepsine nal topları.
Kafana geçirirsin diyen arkadaşları da anlamıyorum bu iş eğitime bakar, sana katılmadığım tek nokta kendi kendini eğitimiş olman bütçenden 500 Lira ayır ve profesyonel eğitim al o zaman hiç birşey bilmediğini göreceksin.
Ben de bu akşam arkadaşımla motorları değiştirdim mt 07 sürdüm 80 km kadar fikrim aynı motor çok güzel mesele senin nasıl kullandığın. Ayrıca arkadaşımın ilk motoru ama 15 saatten fazla güvenli sürüş 1 tam gün de adak eğitimi aldı. Bi tarafına geçirdiği yok. Birlikte ankara kuşadası oradan İstanbul sonra tekrar ankara yaptık sıkıntı yaşamadık çok şükür. Eğitim şart hocam

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 02:28
Ben neyi sorduğunu anlayamadım hocam madem gönlün var git al. Ayrıca sana katılıyorum mt 25 - pulsar 200 - ktm 250 hepsini kullandım mt 07 kullanınca işte motor bu dedim. Mesele gazı köklemek uçmak kaçmak değil motor çok dengeli gidişi dönüşü duruşu hepsine nal topları.
Kafana geçirirsin diyen arkadaşları da anlamıyorum bu iş eğitime bakar, sana katılmadığım tek nokta kendi kendini eğitimiş olman bütçenden 500 Lira ayır ve profesyonel eğitim al o zaman hiç birşey bilmediğini göreceksin.
Ben de bu akşam arkadaşımla motorları değiştirdim mt 07 sürdüm 80 km kadar fikrim aynı motor çok güzel mesele senin nasıl kullandığın. Ayrıca arkadaşımın ilk motoru ama 15 saatten fazla güvenli sürüş 1 tam gün de adak eğitimi aldı. Bi tarafına geçirdiği yok. Birlikte ankara kuşadası oradan İstanbul sonra tekrar ankara yaptık sıkıntı yaşamadık çok şükür. Eğitim şart hocam

Ben eğitim aldım gis te ileri sürüşmü almam lazım tekrar ? Eğitim aldım uyguladım hepimiz motosiklet kullanıyoruz ama benim daha 8 bin km oldu şehir içi mt 07 ye bindiğimde sanki o 8000 km yi bu motorda yaptım gibi rahat şekilde sürdüm tek sıkıntı gidon yüksek geldi r25 e göre yavaş dönüşlerim biraz temkinli yaptım alıştım ama motora 10km sürmeme rağmen :D

54RR
12 Ağustos 2017, 02:29
Ben 250 den direk 1000 geçtim hacı 0 sıkıntı :D TCS candır :) gerçi istanbul gibi yerde yaya bile gezilmez. Kendine güvenin varsa hiç durma al...

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 02:32
Ben 250 den direk 1000 geçtim hacı 0 sıkıntı :D TCS candır :)

:mrgreen: Sell +9 r25 :D alcam ya mt 07 kesin

owlam
12 Ağustos 2017, 02:36
Ben eğitim aldım gis te ileri sürüşmü almam lazım tekrar ? Eğitim aldım uyguladım hepimiz motosiklet kullanıyoruz ama benim daha 8 bin km oldu şehir içi mt 07 ye bindiğimde sanki o 8000 km yi bu motorda yaptım gibi rahat şekilde sürdüm tek sıkıntı gidon yüksek geldi r25 e göre yavaş dönüşlerim biraz temkinli yaptım alıştım ama motora 10km sürmeme rağmen :D

Hocam öncelikle eğitim biten birşey değil. Biraz araştırırsan her sene aynı eğitimleri yenilemenin çok faydası olduğunu söyleyenler var. Kesinlikle ileri sürüş al bence. Çünkü o eğitimde sana motorunu hem çok düşük hızlarda kontrol etmeni hem de yüksek hızda engelden kaçma frenleme vs vs çok şey öğretiyorlar. Güvenli sürüş eğitiminden daha farklı. Kendi motorunun minimum ve maksimum durumlarda ki kabiliyetlerini öğreniyorsun. Hocam altımda ki motor gidiyor diye sürekli tapa gaz yapıp trafikte apaçilik yapma derdinde değilsen hiçbirşey olmaz.

BrazenBull
12 Ağustos 2017, 02:41
Hocam öncelikle eğitim biten birşey değil. Biraz araştırırsan her sene aynı eğitimleri yenilemenin çok faydası olduğunu söyleyenler var. Kesinlikle ileri sürüş al bence. Çünkü o eğitimde sana motorunu hem çok düşük hızlarda kontrol etmeni hem de yüksek hızda engelden kaçma frenleme vs vs çok şey öğretiyorlar. Güvenli sürüş eğitiminden daha farklı. Kendi motorunun minimum ve maksimum durumlarda ki kabiliyetlerini öğreniyorsun. Hocam altımda ki motor gidiyor diye sürekli tapa gaz yapıp trafikte apaçilik yapma derdinde değilsen hiçbirşey olmaz.
Emanet motorla ağır kazam var bu yuzden 6 sene aileme dil döktüm (rip:cbr250r) :D akıllandım

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:38 ----------


Hocam öncelikle eğitim biten birşey değil. Biraz araştırırsan her sene aynı eğitimleri yenilemenin çok faydası olduğunu söyleyenler var. Kesinlikle ileri sürüş al bence. Çünkü o eğitimde sana motorunu hem çok düşük hızlarda kontrol etmeni hem de yüksek hızda engelden kaçma frenleme vs vs çok şey öğretiyorlar. Güvenli sürüş eğitiminden daha farklı. Kendi motorunun minimum ve maksimum durumlarda ki kabiliyetlerini öğreniyorsun. Hocam altımda ki motor gidiyor diye sürekli tapa gaz yapıp trafikte apaçilik yapma derdinde değilsen hiçbirşey olmaz.

Motosikleti alınca ilk iş önce güvenlik ve eğitim başına gelmeyen es geçiyor bu konuyu biliyorum. ehliyetsiz eğitimsiz motosiklet sürmek 2 ay hastane koridorlarının yolunu açmıstı bana

bberksan
12 Ağustos 2017, 08:43
Ben makine mühendisi bir abinizim. Motora 1993 de honda kinetix dx100 ile başladım. Onunla izmire bile gittim geldim. Sonra yamaha xt350 motorumla tüm türkşye gezdim. Sonra 30un üzerinde motor değiştirdim ve o gün bugündğr aktif motora biniyprum. Garajımda şu anda gsx1400 , crf1000 (devamlı kullandığım motorum),fzs600 ve r80gs basic im var. Daha bugüne kadar bir yerim kırılmadı ciddi kazam olmadı. Bunları bu mesajda ünanılmaz yanlış hatta cinayete teşebbüs babında tavsiyeler gördüğüm ve sizi de yanlış bir yolda gördüğüm için yazıyor ve belirtiyorum.
500 liralık 1-2 eğitimle olursun diyen ve 1000 lik motor al diyen arkadaşlara itimat edersen onlar gibi olursun Aman dikkat. Eğitim önemli hatta şart ama tecrübe ile pekişmiş eğitim olmaz ise hiçbir işe yaramaz.
Motorda mevsimler çok farklı yollarda uzun km ler yapman lazım.
Bir kere Mt25 kamyon gibi geliyorsa en az 1 yıl daha kullanın derim. Hatta daha güçsüz bir motor alıp onda devam edin. motor ve dinamiklerini daha iyi özümsemelisiniz (kızmayın üzülmeyün ama bu konuda eksik kalmışsınız) Ben bunca motorum var oğlumun winggo sunu zevkle kullanıyorum bana hiç kamyon gibi gelmiyor. Mt25 gördüğüm süper bir motor. Mt25 gibi bir motoru sevmeyen adam goldwingi de sevmez. İlk önce onu sevmen lazım. Bunun içşn de bi cbf150 ye bin hatta çin öalı bir motora bin 1-2 güb. Sınra mt25 İle ciddi bir eğitim alın pist eğitimi de dahil , uzun yola gidin hatta arkanızda artçı ile. Yağmurda kışın çok soğukta sürün , çok sıcakta bir bodruma git gel. Hatta bir de yaylaya çıkın çadırınız techizatınız ile hafif bıcır toprak yollara girin. Bu esnada techizat tanıyın yazlık kışlık... Evet ananız ağlıycak çok yorulacaksınız ve motorunuzun ne yapamayacağınızı anladığınızda bi üst modele geçebilirsiniz.
Fz7 ve 4 silindir cb650 nin size daha güzel gelmesinden daha doğal ne olabilir. Fz7 den sonra fz9a yada 1000 lik bir motora binince de o size uçak gibi gelecek. Ondan inip goldwinge bininice de o uçak gibi gelecek. Yapmayın. Kendinizi seviypr ve hayatta. Zevk almak istiyorsanız yapmayın yavaş yavaş gidin sağlıklı ve mutlu gidin.

Jemand
12 Ağustos 2017, 09:09
istiyosan, imkanın varsa al birader burada kimseye bir şey sormanın manası yok.
biri çıkar şekilcisin der, biri çıkar tecrübesizsin der.
ben geçen sene mayıs ayında başladım motor kullanmaya, gittim fuardan bi 200ns aldım. 2000km sürdüm dedim ben ses istiyorum, azcıkta gitsin istiyorum. gittim bayiden bi xj6 aldım. onla da bi 4000km dolandım, kâh vıraji alamayıp hafiften bariyere tıkladım kâh düştüm kalktım, neticede kimse anasının karnından rossi doğmuyor.
sonra bu alet gitmiyor benim giden bişi almam lazım dedim, sormadım soruşturmadım gittim hop bi tracer 900 aldım bayiden. boy 1.75, ayaklar tabi zor değiyo yere. 8000km boyunca tracerla kâh teker çalıştım kâh uzun yol yaptım, ters ayağa gelince hoop devrildim falan filan derken dedim ki bu iş böyle olmayacak ben gideyim alçak bi alet alayım.
2 ay önce gittim 2016 model bi z1000 aldım. 2 ayda 5bin km yaptım. teker yapmayı (https://www.instagram.com/p/BXfRpQUjBa9/?taken-by=alyyokur) da, viraj dönmeyi (https://www.youtube.com/watch?v=uQW6LxdsWag) de, yanlamayı (https://www.youtube.com/watch?v=HcJfDElo0WI&t=) da falanıda filanı da ne kadar motosiklet ahlakına ters şey varsa z1000 ile öğrendim. duyar kasıcı arkadaşlar gelir şimdi "uleaaann trafikte teker yapıyonuz pis ahlaksızlar" falan diye. emin ol yapabilseler onlar da yapacaklar. çünkü hem yapması hem de seyiri çok zevkli bu işlerin. ama gel gelelim nefret kusmaya bayılıyor bizim insanımız böyle durumlarda.

diyeceğim o ki, almaya niyetliysen kimse önünde duramaz zaten. kendi içini rahatlatmak için gelip burda konu açıyosun ya, açma.. sen zaten alacaksın ne istiyosan.

fireblade e
12 Ağustos 2017, 09:22
Bence Fazer 8 yada gsr 750 işinizi görecektir.

Kızıl pars
12 Ağustos 2017, 09:36
Aslında sorunun cevabını sen de biliyorsun.
O yüzden kendine karşı dürüst ol ve doğru olduğunu düşündüğün şekilde hareket et.
Buradaki hiç kimse seni senden iyi tanımıyor.

MR Robot'tan bir alıntı yapayım :

True courage is about being honest with yourself. Especially when it's difficult.

İngilizcesi az olanlar için meali :
Gerçek cesaret kendine karşı dürüst olabilmektir. Özellikle de bunu yapmak zor olduğunda.

trancexp
12 Ağustos 2017, 09:42
hep derim hakkını veremedikten sonra h2 alsan neye yarar. r25 li gelir hafif trafikte seni delik deşik eder. Sende geçeyim derken risk alırsın falan filan. 45 bin km dir cbr 250 sürüyorum istanbul trafiğinde hakkını verebileceğiniz tek motor.

zangiff
12 Ağustos 2017, 10:12
Küçük motor adama daha çok şey öğretiyor bence ybr tr binmeye başlayınca anladım bunu. Herkes bi noktada motorunu büyütmek ister tabi ama aceleye gerek yok koca koca firmalar bir yere kaçmıyor sonuçta. Tabi benim tarz da farklı büyütmek dediysem 701 sm demek istedim.

mfBulut
12 Ağustos 2017, 10:33
Ben 1000 km CBR 250 tecrübem varken (İlk motorum) sürdüm MT 07 ve kendi motorum harici sürdüğüm gerçek manadaki ikinci motordu. Kendi motorumdan sonra gaz tepkisinin canavar gibi olacağını bildiğimden ona göre sürdüm. Gezdim biraz, otobana da çıktım. Kafama geçmedi motor. Ama abi olay bunlar değil. Panik anlarında yapılacaklar önemli. Ufak bir motorla belki kurtarabileceğin durumları büyük bir motordaki panik anında kurtaramazsın. Virajıydı, freniydi derken motorun vereceği tepkileri küçük motorda dibine kadar görmemişsen, büyük motorda yine bir sıkıntıda kurtaramazsın.

Ki çok fazla gaza getirebilen bir motosiklet bu. GSX R1000 ve CBR 1000 den sonra almıştı arkadaşım o motoru ve onlardan daha sert bunun gazı diyordu. Gaza gelip sürekli teker yapıyorum bunu satmam lazım yoksa kaza yapacam dedi ve bir hafta içinde kaza yaptı. Bu bahsettiğim kişi 4-5 tane de 600 lük motor sahibi olmuş biri yani.

BatuhanK
12 Ağustos 2017, 10:43
Virajı alamayıp bariyere çıkmak ve olduğu yerde motosikleti devirmek matah nir şey gibi anlatılıyor çok şaşırıyorum. Rossi olmak virajı alamayıp bariyere girmemek, olduğu yerde motosikleti devirmemek olmasa gerek :mrgreen:
Bunlar hacimden bağımsız olarak motosiklete hakim olunmadığının göstergesidir. Küçük motosiklet kontrolü daha kolay olduğu için bu tür durumları kurtarma ihtimali daha yüksektir.
Sonuç olarak sağ virajda, virajı alamayıp karşıdan da araba gelseydi ölüm oldukça muhtemeldi. Hatalarınızı normalleştirmeyin, üstüne gidin.
Düşe kalka yürümeyi öğreniriz, bisikleti öğreniriz. Hayat bir bilgisayar oyunu değil.

Konu sahibi içinse hep söylediğim şeyi söyleme gereği duyuyorum; konu açıp bunu soruyorsan aklında şüphelerin veya çekincelerin vardır. Ve bu şüphelerini, çekincelerini yok sayıp istediğin motosiklete ulaşmak için destek arıyorsun.
Belki sorunsuz kullanırsın, belki kullanamazsın. Sorun bu değil aslında.
Bence çekincelerinin"gerçekten" kalmadığı ana kadar birazcık daha devam et, ya da çekincelerinin bilincinde olarak aldığın motosiklette kendini gaza getirme :)

TIGERSHARK
12 Ağustos 2017, 10:50
al gitsin gaz kolu elinin altında

127
12 Ağustos 2017, 10:55
R25 den MT 7 geçilir geçilmez değil hatta MT 7 ile başlayan bile çok kişi vardır ama bir çoğu şuan motorunu 10k hasar kaydıyla sattı ve ya satıyorlar. Tabi bir kaç ayda evde kırıkların iyileşmesini beklediler satmak için.

MT 7 aşırı derecede torklu ve tork ayarı olmayan bir makina. Yani MT 9 da var ama MT 7 de güç seçenekleri yok. Haliyle size sürekli maksimum torku veriyor ki acemi birisi için ölümcül bir şey bu.

Şimdi siz R25 ile 8 bin yapmışsınız ama trafikte 8 bin KM çok az MT 7 gibi bir motora geçmek için. Yani kontrolü aşırı zor tam alıştım dersiniz otobanda basasınız olur sonra bir bakmışsınız kask ayrı yerde kafayla birlikte vücut başka yerde. Eğer kontrol edebilecekseniz olabilir ama bence tehlike var. R25 gibi bir motor da yattı masraf çıktı derdi olduğu için kendinizi çok eğitememişsinizdir.

İlla alacağım diyorsanız kesinlikle ABS li bir MT 7 alın.

MrMud
12 Ağustos 2017, 11:00
Tabi benim tarz da farklı büyütmek dediysem 701 sm demek istedim.

Moruk 701sm sakin küçümseme bozuşuruz :)

120kg motor, 6500 devirde 70 beygir güç, 6.9nm tork :)
Elin debriyajdan kaçsa mermiye dönüşen bir alet sağlam pilota verirsen virajlı yolda tokatlayamayacagi alet sayılıdır dünyada kalıbımı basarım.

Konuyu acan arkadaşa gelince, hocam kendine güvenin varsa al, hayatının yada hatanın bedelini burdan kimse ödemeyecek.
Fikir alıyorsun elbet bu guzel birşey ama kararı başkalarına verdirtme.

tuttacromata
12 Ağustos 2017, 11:17
Mt07 agresif olduğu kadar da uysal bir hayvan tabi kontrol edebilene. Ben de daha önce 125'liği satıp 0 km mt07 abs almıştım. Tabi o zaman mt07 yeni çıkmış fiyatları böyle uçuk değildi 250 cc'lere 13-15 vereceğime buna 20 veririm demiştim. Herhangi bir sıkıntı kaza vs. yaşamadım. Yine de bu motor bana fazla diyerek satmıştım. Dediğim gibi sakin kullanırsan çok uysaldır; agresif sürersen de canavar olduğunu anında hatırlatır. Ancak yukarıda bir arkadaşın söylediği motorun hakkını verme sözüne katılıyorum. Motorun hakkını veremedikten sonra h2r sahibi olsan neye yarar.

owlam
12 Ağustos 2017, 11:41
Ben makine mühendisi bir abinizim. Motora 1993 de honda kinetix dx100 ile başladım. Onunla izmire bile gittim geldim. Sonra yamaha xt350 motorumla tüm türkşye gezdim. Sonra 30un üzerinde motor değiştirdim ve o gün bugündğr aktif motora biniyprum. Garajımda şu anda gsx1400 , crf1000 (devamlı kullandığım motorum),fzs600 ve r80gs basic im var. Daha bugüne kadar bir yerim kırılmadı ciddi kazam olmadı. Bunları bu mesajda ünanılmaz yanlış hatta cinayete teşebbüs babında tavsiyeler gördüğüm ve sizi de yanlış bir yolda gördüğüm için yazıyor ve belirtiyorum.
500 liralık 1-2 eğitimle olursun diyen ve 1000 lik motor al diyen arkadaşlara itimat edersen onlar gibi olursun Aman dikkat. Eğitim önemli hatta şart ama tecrübe ile pekişmiş eğitim olmaz ise hiçbir işe yaramaz.
Motorda mevsimler çok farklı yollarda uzun km ler yapman lazım.
Bir kere Mt25 kamyon gibi geliyorsa en az 1 yıl daha kullanın derim. Hatta daha güçsüz bir motor alıp onda devam edin. motor ve dinamiklerini daha iyi özümsemelisiniz (kızmayın üzülmeyün ama bu konuda eksik kalmışsınız) Ben bunca motorum var oğlumun winggo sunu zevkle kullanıyorum bana hiç kamyon gibi gelmiyor. Mt25 gördüğüm süper bir motor. Mt25 gibi bir motoru sevmeyen adam goldwingi de sevmez. İlk önce onu sevmen lazım. Bunun içşn de bi cbf150 ye bin hatta çin öalı bir motora bin 1-2 güb. Sınra mt25 İle ciddi bir eğitim alın pist eğitimi de dahil , uzun yola gidin hatta arkanızda artçı ile. Yağmurda kışın çok soğukta sürün , çok sıcakta bir bodruma git gel. Hatta bir de yaylaya çıkın çadırınız techizatınız ile hafif bıcır toprak yollara girin. Bu esnada techizat tanıyın yazlık kışlık... Evet ananız ağlıycak çok yorulacaksınız ve motorunuzun ne yapamayacağınızı anladığınızda bi üst modele geçebilirsiniz.
Fz7 ve 4 silindir cb650 nin size daha güzel gelmesinden daha doğal ne olabilir. Fz7 den sonra fz9a yada 1000 lik bir motora binince de o size uçak gibi gelecek. Ondan inip goldwinge bininice de o uçak gibi gelecek. Yapmayın. Kendinizi seviypr ve hayatta. Zevk almak istiyorsanız yapmayın yavaş yavaş gidin sağlıklı ve mutlu gidin.

500 lira nı ayır git eğitim al diyen benim de onlar gibi olursun kısmını anlamadım! Benim neyim gibi olacak arkadaş? Sanki ver 500 ü ondan sonra tamamsın hocam yazmışım gibi.
Arkadaş zaten r25 kullanıyor 36 bg lik alet daha bunu ufak ufak neyle yükseltecek. Japonu bırakıp freni tutmayan aynası göstermeyen titreşimden taş döktüren Çinli önermeniz de takdire şayan.

..YaNKee..
12 Ağustos 2017, 11:46
Daha önce direk 07 alıpta kaza yapmayanları örnek alma bence.. onlar yapmadı sye sizde yapmayacaksınız anlamına gelmiyor. 07 almak için bir sene daha şimdiki motorunuzu kullanmanız daha iyi bence. Biraz daha km ve kışı çıkarın. Belkide kışın motora bakış açınız değişecektir..

tuttacromata
12 Ağustos 2017, 12:00
Tavsiyem motosikleti tüketme. Yani, hızlı tüketim çağında yaşıyoruz her şeyi hemen deneyip tüketiyoruz. r25 almışsın/tüketmişsin şimdi mt07'ye geçmek istiyorsun. Mt07'den de 1 yıla kalmaz sıkılırsın sonra ne alacaksın 600'lük mü ? Ya sonra. Yani bu işin sonu yok. Bu hataya ben de düştüm. Mt07 aldıktan kısa süre sonra kuzene duke 200 aldık. Sürmeyi bilmiyordu eve kadar motoru ben götürdüm. O güne kadar motosiklet üstünde toplam deneyimim belki 1500 km yoktu neyse duke 200'e bindim. Bu nasıl motor yahu gitmiyor dedim. Aslında motor çok güzel gidiyordu ama ben mt07'ye alışınca duke 200 gitmiyor gibi geliyordu. O yüzden acele etmeden sindire sindire git.

mchi
12 Ağustos 2017, 12:44
MT07 in varsa teker yaparsın. Yapmadığın zaman az olur söyliyim :) Benim 8 binde sattıgım 2015 abs li mt7 yi 10 bin km civarında su sıra satıyor arkadaş tanıştırabilirim istersen. Rosso 3 lü full akrepli

tuttacromata
12 Ağustos 2017, 23:30
Merak ettim de yunus polisler nasıl bir eğitim alıyorlar ? Bu adamlar doğuştan motorcu değiller ve düşük hacimden başlamıyorlar hepsi en az 700-800 cc'lik motosikletlere biniyorlar.

..YaNKee..
13 Ağustos 2017, 00:14
Merak ettim de yunus polisler nasıl bir eğitim alıyorlar ? Bu adamlar doğuştan motorcu değiller ve düşük hacimden başlamıyorlar hepsi en az 700-800 cc'lik motosikletlere biniyorlar.

aynen nasıl eğitim alıyorlar bilmiyorumda son zamanlarda çok kazadan hayatını kaybeden yunus haberi olmaya başladı.. demek ki eğitim şart..

kilhan
13 Ağustos 2017, 00:28
R25 den MT 7 geçilir geçilmez değil hatta MT 7 ile başlayan bile çok kişi vardır ama bir çoğu şuan motorunu 10k hasar kaydıyla sattı ve ya satıyorlar. Tabi bir kaç ayda evde kırıkların iyileşmesini beklediler satmak için.

MT 7 aşırı derecede torklu ve tork ayarı olmayan bir makina. Yani MT 9 da var ama MT 7 de güç seçenekleri yok. Haliyle size sürekli maksimum torku veriyor ki acemi birisi için ölümcül bir şey bu.

Şimdi siz R25 ile 8 bin yapmışsınız ama trafikte 8 bin KM çok az MT 7 gibi bir motora geçmek için. Yani kontrolü aşırı zor tam alıştım dersiniz otobanda basasınız olur sonra bir bakmışsınız kask ayrı yerde kafayla birlikte vücut başka yerde. Eğer kontrol edebilecekseniz olabilir ama bence tehlike var. R25 gibi bir motor da yattı masraf çıktı derdi olduğu için kendinizi çok eğitememişsinizdir.

İlla alacağım diyorsanız kesinlikle ABS li bir MT 7 alın.

MT07 ile münasebetiniz ne kadar oldu bilmiyorum.MT07 kullanmış biri olarak bana göre çok farazi yaklaşımınız var.Yani tahminde bulunarak yazıyorsunuz.Yazdıklarınıza muhalefet olsun diye söylemiyorum mt07 ile binlerce km yi gayet güzel gidilebilir.Mesela tespitiniz acemi için ölümcül olur.Bana göre acemi için 250 lik motorda ne kadar risk varsa o kadar risk yaşar.Asıl ölümcül olan acemiliğini yada kendini bilmeyen diyelim ben oldum diyenler içindir.

Benim düşüncemdir.Kendinizi bilir de güçünüz yeterse 400kg lık GW kullanabilirsiniz.

Her şey insanın beyninde gaza gelme-gelmeme kapasitesindedir.

Tecrübemi paylaşayım.Ben az tecrübe ile MT07 aldım kullandım.
Gidişi muhteşem.
Sesi çok tırt.egzozla da olmuyor.
Yakıt aklı başında adam gibi kullanımda yaklaşık 4 lt.
Ve boyutları küçük bir motor gibi olduğundan sattım.

Şimdi bunlar herkez için doğrudur demek yanlış olur.Benim kıriterlerime göre böyle.
Benim ilgilendiğim motorlar DL yada Vara.Fakat YBR ile sürüş yaparkende zevk alabiliyorum.
Ama siz Z1000 le ilgilisinizdir size küçük gelmez.

Konuya paylaşım olsun diye kendi düşüncelerimi yazdım herhangi bir iddia değildir.Tekeriniz düz bassın.

Wolverine,
13 Ağustos 2017, 02:07
150 den 600 rr geçtim kardeşim hayattayım ama kendime hakimim 20 gün oldu

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:25 ----------

150 den 600 rr geçtim kardeşim hayattayım ama kendime hakimim 20 gün oldu

-Black-
13 Ağustos 2017, 02:54
Alabilir, keyifle de sürebilirsin. Rahat ol. (Ben alalı 1 ay kadar oldu.)
Alacağın herhangi bir yeni motorda veya genel olarak motor sürüşü ile ilgili yapman gerekenden daha fazla birşey istemiyor senden, merak etme.
Olmaz diyenlerin yorumları ile ilgili soruların olursa yanıtlamaya çalışırım.
Olur diyenlerin önerilerini dikkate al, eksik gelirse detaylı olarak onları da açıklamaya çalışırım.