PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yetersiz cezalar trafik terörünü besliyor..



hachiko
28 Temmuz 2017, 11:19
Karar gazetesinde yayınlanan haberde ‘Altın Elbiseli Adam’ Barkın Bayoğlu’nun trafik kazasında hayatını kaybetmesi sonucu motosiklet kullanıcılarının tekrar gündeme geldiği belirtilirken motor kullanıcılarının sık sık kural ihlali yaptığına dikkat çekildi. Ayrıca İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Kerem Günsel, esas sorunun motosiklet sürücülerinin araçlarını normal bir taşıt olarak görmemesinden kaynaklandığını belirtti.

İşte o haberin tamamı

Yetersiz ceza ve bilinçsiz kullanıcı felaket getiriyor

Bu yıl 18 binden fazla ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışan motosiklet kullanıcıları, ‘Altın Elbiseli Adam’ Barkın Bayoğlu’nun trafik kazasında hayatını kaybetmesiyle yeniden gündeme geldi. 2017’de en çok kaza yapan araçlara arasında motosikletler 3. sırada yer alırken, uzmanlar caydırıcı olmayan cezalar yüzünden motor kullanıcılarının sık sık kural ihlali yaptığına dikkat çekti.

Türkiye’de 2017’nin ilk 6 ayında meydana gelen trafik kazalarına 130 bin 489 araç karıştı, otomobil ve kamyonlardan sonra en çok kazaya karışan ulaşım aracı motosiklet oldu. 2016’da ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına karışan toplam 295 bin 727 taşıtın yüzde 15’ini de motosikletler oluşturdu. Bu yıl 18 binden fazla ölümlü ve yaralanmalı kazada motosiklet kullanıcılarının durumu ‘Altın Elbiseli Adam’ lakaplı motosiklet uzmanı Barkın Bayoğlu’nun 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nde hayatını kaybettiği kazayla bir kez daha gündeme geldi. Motosiklet kullanıcıları, trafikte yok sayılmak ve daha büyük araçlar tarafından sıkıştırılmaktan şikayet ederken birçok sürücü de motosikletlilerin yaptığı ihlallerden dertli.

KARAR’a konuşan İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı Kerem Günsel, esas sorunun motosiklet sürücülerinin araçlarını normal bir taşıt olarak görmemesinden kaynaklandığını belirtti. Motosikleti bir taşıt olarak görmeyen sürücünün, diğer araç sürücülerinin kendisini farketmesini beklemesinin çelişki olduğunu belirten Günsel “Sürücülerin öncelikle kendi kullandıkları araçların bilincinde olması gerekiyor. Ancak bu bilinç ülkemizde pek fazla yok” dedi. Gürsel şöyle devam etti: “Örneğin nasıl bir araç şeridini ortalayarak gidiyorsa motosikletin de aynı şekilde gidiyor olması gerekiyor. Yani motosiklet aralarda makaslar yaparak kullanılacak bir araç değil. Üstüne üstlük motosikletlerde diğer araçlarda olan güvenlik paketi dediğimiz karoser yok. Burada kaporta sürücüdür. Dolayısıyla en ufak bir hata ve dikkatsizlik sürücünün hayatına mal oluyor. Ayrıca sürat ne kadar artarsa trafiği okuma yeteneği de o denli azalır. Trafik biraz sıkışsa hemen sol şeritten çok dar bir alandan hızla gitmeye çalışıyorlar.” Gürsel, motosiklet sürücülerinin trafikte sorun üretmesinin nedenini ise cezalara bağladı.

Gürsel “Motosikletlere verilen maksimum ceza sadece 70 TL ve bu miktar kesinlikle caydırıcı değil. Özellikle kilit noktalarda denetimler sıklaştırımalı. Motosiklet bir araçtır ve sürücüleri normal şeritlerinden gitmelir” dedi.

İSTANBULLULAR TRAFİKTEN SINIFTA KALDI

İstanbul’da 1 Ocak-24 Temmuz arasında trafikte kurallara uymayan sürücülere 760 bin 417 ceza kesildi. Sürücülere uygulanan cezalar arasında 220 bin 626 sürücüye kesilen ‘park yasağı’ ilk sırada yer alırken, bunu 78 bin 573 ile ‘trafik işaret levhaları, cihazlarıyla yer işaretlerine uymamak’ izledi. Denetimlerde kurallarına uymayan 760 bin 417 sürücüye 173 milyon 613 bin lira para cezası kesildi. Emniyet yetkilileri, trafik ekiplerinin İstanbul genelinde denetimlerini aralıksız sürdürdüğünü, kurallara uymayan sürücülere gerekli ceza işlemlerinin uygulandığını bildirdi.

Kaynak: Karar

whitedeamon
28 Temmuz 2017, 11:39
Ceza konusuna katılmamakla beraber söylediği diğer konuya katılıyorum.Özellikle motoru ilgi çekmeye çalışan kitle yada ergen tayfa kullanınca durum aynen bu oluyor.Burada a1 ehliyet yaşının 16 olmasıda etken.16 yaşındaki çocuk ne kadar bilinçli olursa olsun, o olgunluk olmadığı için hata yapabilir.Ve trafikte yapılan her hata sadece kandimizle ilgili olmuyor.

viperking
28 Temmuz 2017, 11:48
Cezalar ciddwn yetersiz, bizimkilerin trafik cezasindan anladigi tedes ve eds ile radar kurmak.

Rutin kontrol, trafik denetimi, alkol kontrolu neredyse hic kalmadi

mrt20
28 Temmuz 2017, 12:30
Cezalar yetersizmiş. Geçiniz. Alkollü yakalanınca 5bine kadar ceza ödüyosunuz neresi yetersiz idammı etsinler?
Önemli olan eğitim eğitim. Adam babasının porshesi ile elinde viski polise çarpar ceza almaz.
Bu adama göre alkollü yakalanınca ödeyeceği 3-5bin koymaz ama bana koyar. Kime göre caydırıcı neye göre caydırıcı.
Sen bu cezayı 10bin de yapsan bu adam bunu yapar çünkü koymayacak.
Bunun yerine sürücü kurslarında ekstradan ders vereceksin. Trafik kuralları,trafik nasıl okunur, insana saygı diye o zaman belki.

VeliTrknn
28 Temmuz 2017, 14:19
Keşke motosikletlere yapılan zamlar cezalara yapılsa. Mesela Kırmızı ışıkta geçmenin cezası 206 Tl değil 2000 Tl olsa. Alkollu araç kullanana 10.000 Tl ceza kesseler. Vergileri cezalardan dayasalar daha güzel olmaz mı ? En azından biraz daha anlamlı olur. ve ayrıca cezalar kişiye göre değişse. Mesela zengin olan adama 10000 tl ceza koymayacağı için onun cezası fazla olsa.

Neyse bukadar hayal yeter

shruikan
28 Temmuz 2017, 14:33
bomboş, şehirler arası, bölünmüş yolda 111km/s hızla gidiyom diye ceza yedim içime oturdu; yeter da

bektanist
28 Temmuz 2017, 14:35
cezalardamı sorun var yoksa uygulayıcılardamı .

orhanay06
29 Temmuz 2017, 15:54
Yiğit top yazmıştı... 70 tl için ölüyor yada öldürülüyoruz...

Birheves
29 Temmuz 2017, 16:08
Motosiklet kullanıcıları sık sık kural ihlali yaptığına dikkat çekmiş istanbulda kaportası eziksiz ciziksiz araba yok neyin pesindeler acaba.
Sahin k dan günah keçisi filmi gelsin bu köşe yazısını yazan arkadaşa.

burak burk
29 Temmuz 2017, 16:14
cezanın neyi yetersiz allah aşkına.bir üst ceza idam oluyor zaten o zaman idam gelsin hız cezasını idama çevirelim.70lik hız sınırı olan yerde 85 ile geçersen 430 tl gibi bir ceza ödüyorsun.asgari ücret 1400 tl neyi az bu cezanın ?? yada alkollü yakalırsan hayatın kararıyor zaten.plakasız yada ehliyetsiz yakalırsanda hayatın kararıyor.eğitim olsa bile sokaktaki insanların tepki göstermesi lazım.3.dünya ülkesinden çok şey bekliyorsunuz geçin bu işleri

cool113
29 Temmuz 2017, 23:42
ülkemizde saçma sapan araç kullanmak sadece motosiklet kullanıcıları için değil tüm trafikteki araç sürücüleri için geçerli. mesela sinyal kullanmamak, sürüş esnasında cep telefonuyla konuşmak, sürekli makas atmak en önemli hatalı davranışlar. bana göre sürüş esnasında telefonla konuşanlara, alkollü araç kullanan sürücülere uygulanan uygulamanın aynısı yapılmalı.

fatih.met
30 Temmuz 2017, 00:43
Gercekten cezalar yetersiz! Ana yola cikan yayalara 20 bin lira ceza kesilmeli!

Kabudurcan
30 Temmuz 2017, 01:51
Ceza olayı pek akla yatmıyor da araba ve sürücü standartı koysalar, gayrı. Mesela, kör edici farlar, aşırı gürültülü egzozlar, çakal kasalara turbo, iqsu maymun ile yarışan, iki kelimeyi bir araya getiremeyip üstüne üstlük kızlarımıza/bacılarımıza artislik yapacağım diye yanlaya yanlaya süren şoförler yasaklansa Türkiye trafiğinde, belki o zaman bir şeyler açığa kavuşabilir. Ha! Bi' de, meraklı, sabırsız telefon kullanıcıların telefonlarına el koyulsa güzel olmaz mı ? Çünkü yayaların ve sürücülerin canlarına kastediyorlar, sonucunda.

killingroad
30 Temmuz 2017, 02:22
Egitimsizlik gercekten buyuk sorun.
En kotu sonuclarindan biri de ceza ile bir seyin duzelecegini zanneden bireyler yetismesine sebep olmasi.

huseyin.
30 Temmuz 2017, 02:44
3.sırada motor geliyor demiş acaba kaç sıra var mesela 4. Kim uçak mı yada kara tren ? Sanki 100 tane seçenek var.

esbabsız
30 Temmuz 2017, 21:15
Finlandiya'da "progressive punishment" diye bir şey var. Kısaca adamlar ceza uygularken de sosyal devlet anlayışını sürdürerek, cezaların miktarını suçu işleyenin gelirine orantılı olarak belirliyor. Örneğin hız cezası olarak 54 bin euro ceza yiyen iş adamının haberi:
https://www.theguardian.com/news/datablog/2015/mar/04/finland-speeding-progressive-punishment-motorist-fine
Orada yaşadığım sürede gördüğüm kadarıyla sistem oldukça iyi çalışıyor.

Kızıl pars
01 Ağustos 2017, 13:36
Bir arkadaşım anlatmıştı, bir avrupa ülkesinde (Norveç, İsveç ya da Hollanda olabilir) kırmızı ışıkta geçmiş.
İlk seferinde güzel bir para cezası yedikten sonra tekrar kırmızıda geçtiğinde bu kez uzun uzun testler yapmışlar.
Acaba renk körü mü, depresyonda olabilir mi vs.
Bunların hepsinin parasını da kendisinden almışlar.

Hiçbir sorun tespit edemeyince bir gün boyunca, trafikte eğitmen eşliğinde ders vermişler ve bunun da parasını almışlar.
Toplamda 3 günü falan gitmiş, bir sürü para vermiş.
Bir daha asla kırmızıda geçmem diyordu.

Eagle7
01 Ağustos 2017, 16:01
Bir arkadaşım anlatmıştı, bir avrupa ülkesinde (Norveç, İsveç ya da Hollanda olabilir) kırmızı ışıkta geçmiş.
İlk seferinde güzel bir para cezası yedikten sonra tekrar kırmızıda geçtiğinde bu kez uzun uzun testler yapmışlar.
Acaba renk körü mü, depresyonda olabilir mi vs.
Bunların hepsinin parasını da kendisinden almışlar.

Hiçbir sorun tespit edemeyince bir gün boyunca, trafikte eğitmen eşliğinde ders vermişler ve bunun da parasını almışlar.
Toplamda 3 günü falan gitmiş, bir sürü para vermiş.
Bir daha asla kırmızıda geçmem diyordu.

Bizde öyle test yapsalar ehliyetlerin %90nının iptal olması gerekir :D

Onur34
01 Ağustos 2017, 18:40
motorlarda şerdi ortalasa sıkısık trafikte kuyruk daha da uzar. o zaman da ardan gitsinler derler. bide arkadaki duramazsa tost olursak bu sözde ileri suruüs egitmeni ne anlatacak acaba.uzaydan gelmiş heralde başka bir evrende yaşıyor.

hardy1234
01 Ağustos 2017, 19:00
cezanın neyi yetersiz allah aşkına.bir üst ceza idam oluyor zaten o zaman idam gelsin hız cezasını idama çevirelim.70lik hız sınırı olan yerde 85 ile geçersen 430 tl gibi bir ceza ödüyorsun.asgari ücret 1400 tl neyi az bu cezanın ?? yada alkollü yakalırsan hayatın kararıyor zaten.plakasız yada ehliyetsiz yakalırsanda hayatın kararıyor.eğitim olsa bile sokaktaki insanların tepki göstermesi lazım.3.dünya ülkesinden çok şey bekliyorsunuz geçin bu işleri

Alkollü yakalananların ehliyeti alınması ve 1 2 yıl verilmemesi lazım şimdi alkollü yakalandı ve ehliyeti alındı diye 3.dünya ülkesi mi olduk? Bence başta iyi giderken sonlara doğru saçmalamışsınız

hn33
01 Ağustos 2017, 19:35
bomboş, şehirler arası, bölünmüş yolda 111km/s hızla gidiyom diye ceza yedim içime oturdu; yeter da

demekki herşeye muhalefet oldugun gibi kurallara uymayan bir sürücüsün

alphertunga
02 Ağustos 2017, 07:25
Barkın abinin bahsettiği kel motor eğitimcileri geldi aklıma.Fransada ayrı bir şerit var en sol şeritin yanında. Arabacılar küçük bir boşluk buldular mı kafalarını sokmuyorlar mı bu ülkede şerit ihlali olmasın diye.Takip mesafesi bırakıyorsun (hızının yarısı) lap diye atlayıp senin takip mesafeni bozmuyorlar mı kendi aralarında bile.Saçmalık makas atıyormuşuz.Onlar her buldukları 4 metre boşluğa nasıl kafalarını sokuyorlarsa bizde 1.5 metreye öyle sokuyoruz.Arabacılar haklı biz haksızmış gibi gösteren bir yazı olmuş.Sambacıları reklam yapmayın burada.Böyle adamların yazılarını motorcuları savunan bir sitede paylaşımı da çok abes olmuş hele Barkın abinin resmiyle adıyla bizi savunan bizim için çalışan didinen sayılarımızın artması için çabalayan bir adamın hem de acısı bu kadar tazeyken...

cool113
02 Ağustos 2017, 08:25
yetersiz cezalar trafik terörünü bitirmez. yeterli eğitim trafik terörünü bitirir.

The Dude
02 Ağustos 2017, 09:25
kesinlikle katılıyorum.
sabah emniyet şeridi ihlalini beraber yaptığımız bir araç sürücüsü gördüm,
biraz ileride de trafik çevirmesi var,
arkasından da motosikletli trafik polisi geçiyor,
araç normal yola girip devam ederken göz attım elinde de telefon var,
süslüman bir hamfendi,
polisler de benim gibi bakıyorlar,
ya ideolojik bir bakış açıları var ya da umarsızlar,
enteresan.

anadolu yakasında çamlıca gişeleri çıkışından sonra çelik bariyer döşeniyor,
hayırlı olsun.

daha sonra sıkışık trafikte zart zort öten bir araç var siyah plaka.
ankara yolun uzunçayır tarafında çalışma var ortalık toz, kir içerisinde,
ne bileyim bunların gerçek olduğuna inanmak zor geliyor.

braveguy
02 Ağustos 2017, 10:00
ülkemizde saçma sapan araç kullanmak sadece motosiklet kullanıcıları için değil tüm trafikteki araç sürücüleri için geçerli. mesela sinyal kullanmamak, sürüş esnasında cep telefonuyla konuşmak, sürekli makas atmak en önemli hatalı davranışlar. bana göre sürüş esnasında telefonla konuşanlara, alkollü araç kullanan sürücülere uygulanan uygulamanın aynısı yapılmalı.

Cep telefonu alkolden de diğer tüm trafik suçlarından da tehlikeli. konuşanlar hadi neyse, trafikte kendimizi göstermeye çalıştığımız için genelde sağdaki soldaki adamlar aynalarına bakıyor mu diye kollarken; telefonundan (aracı ilerlerken 10-15 km civarı hızda) dizi izleyen, whatsappta görüntülü konuşan, whatsappta yazışan insanlar görüyorum. iki kez yazışırken önündekine çarpan adama şahit oldum. biri itiraf etti yazışıyordum yandaki arabanın hızına göre göz ucuyla kendi hızımı ayarladım meğer öndeki duruyormuş diye. bunun cezası çok yüksek olmalı.

Öz_Musti
03 Ağustos 2017, 08:26
Defalarca yazdım, çizdim anlattım, açıkladım.;

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/180935-altin-elbiseli-adam-barkin-bayoglu%27nun-cenaze-namazi-ve-veda-korteji-26-07-2017-a-2.html#post4189038

tanertc
03 Ağustos 2017, 09:48
Cezalar caydırıcı olması için değil, cari açığı kapatmak için kesiliyor. Siz kaza yapmışsınız, ölmüşsünüz, sakat kalmışsınız kimin umurunda.