PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklette Çin pazarı gerilemeyi sürdürüyor



Sie
23 Temmuz 2017, 21:25
https://i.hizliresim.com/G04v17.jpg (https://hizliresim.com/G04v17)


2016 yılı motosiklet pazarında tüketicilerin tercihlerini değiştirdiği bir yıl olarak geride kaldı. Çin üretimi motosiklet satışları önemli bir oranda azalırken, spor ve super sport segmenti atağa kalktı. Genel olarak pazar 2016 yılında yüzde 13,5 oranında daralırken, Bajaj yüzde 118 oranında bir büyüme yakaladı.


Türkiye motosiklet pazarı 2016 yılında yüzde 13,5 oranında daraldı. TÜİK verilerine göre 2016 yılında 145 bin adetlik bir satışın gerçekleştiği pazarın daralmasındaki en büyük etkenin Çin üretimi motosikletlerin satışlarında yaşanan büyük düşüş olduğu belirtiliyor. Motosiklet pazarında model bazında hızlı bir değişim de yaşandığı 2016 yılında, daha yüksek fiyatla satışa sunulmasına karşın spor ve super sport segmenti pazar oranı toplamda ilk defa yüzde 13’lere ulaştı.

Kaliteli ve çizgi üstü markaların pazar hakimiyetini ele geçirdiğini belirten Bajaj’ın Türkiye Distribütörü Kuralkan Holding Satış ve Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, Çin üretimi olan ürünlerin pazar payının yüzde 38’lere kadar düştüğünün gözlendiğini ve toplam pazarda bu düşüşün satış adetlerine yansıdığını belirterek, “Sektörün daralmasındaki bir diğer neden maliyetlerdeki dikkat çekici artış oldu. Trafik sigortası başta olmak üzere ehliyet, plaka, ruhsat, ekipman bedeli de dahil edildiğinde ürün bedeli kadar bir maliyet ortaya çıkıyor. Özellikle trafik sigortalarındaki artış sektörü negatif etkilemektedir” dedi.

Türkiye’de 100 kişiye düşen motosiklet sayısı 3,65 seviyesinde olan motosiklet sektörünün 2017 yılından itibaren bir ivme yakalayacağını belirten Ata “ Sektörümüzde 2016 yılında en yüksek büyümeyi yüzde 118 ile Bajaj gerçekleştirdi. Spor segmentinde yüzde 67’lik pazar payı ile Bajaj auto açık ara liderliğini korumaktadır” dedi.



“2017 hedefimiz Pazar liderliği”

2017 yılı hedeflerini de açıklayan Kuralkan Pazarlama ve Satış Müdürü Ekrem Ata “Bajaj olarak düzenli bir büyüme içindeyiz. Pazar payımızı her sene yükselen bir ivme ile artırıyoruz. 2017 yılında ithal edilen tüm ürünlere ‘Euro 4’ normuna uyma zorunluluğu geliyor. Bu geçişe en hazır marka da Bajaj. Şu anda satışa sunduğumuz tüm modellerimiz ‘Euro 4’e uygun. Bu avantajı çok iyi kullanmak istiyoruz. 2016 yılında pazar payımız yüzde 13,5 ile kapatıyoruz. 2017 yılında hedefimiz ise yüzde 20-25 aralığı. Amacımız sektör daralsa da pazarda lider olmak” diye konuştu.

2003 yılından itibaren sektöre hâkim olan Çin markalarının artık egemenliğini kaybettiğine de dikkat çeken Ata şunları söyledi:

“Daha yüksek fiyat ve kaliteye sahip olmasına karşın spor ve süper sport segmenti kullanımındaki dikkat çekici bir artış gözlenmektedir. Önümüzdeki yıllarda hem daha kaliteli, hem de sport ve super sport segmentinde iddialı modeller karşımıza çıkacaktır. Eğer maliyet faktörü de kabul edilebilir seviyeye gelirse sayısal olarak da sektörde ciddi artışlar yaşanacağını düşünüyoruz.”

fenerbahceli
23 Temmuz 2017, 21:32
Bir motosikletin motor hacmi düşük olabilir. Hızı düşük olabilir. Ama her zaman kaliteli üretilmelidir. Bundan dolayı ister çin malı ister hint malı. Kalitesizse çöptür

korayuzuner1
23 Temmuz 2017, 21:43
Bir motosikletin motor hacmi düşük olabilir. Hızı düşük olabilir. Ama her zaman kaliteli üretilmelidir. Bundan dolayı ister çin malı ister hint malı. Kalitesizse çöptür

Aynen katılıyorum.Sanki ilk motosiklet gibi arıza çıkarmaması gerekir.

DKN
23 Temmuz 2017, 23:06
büyüksün ekrem abi.. sadece spor yada naked değil, ayni zamanda scrambler, street tracker,adventure,enduro ve retro gibi modellerde üretilmeli

polo34
23 Temmuz 2017, 23:40
9 Temmuz 2017 girişli bir üye polemik yaratmaya müsait bir konuyu sadece bilgilendirme amacıyla mı açtı acaba, neyse ben önlerden yerimi alayım, bu konu üç vakte kadar çöpe gider, ben hazırım, haydi bacac fanları destur diyşn gayri:)

fazil
23 Temmuz 2017, 23:57
Yaris motoruna talep olduguna gore pek de istikrarli bir buyume olmayacak gibi duruyor. Ya da o kadar yaris motoru alan varsa, biraz pist yapsinlar etrafa da bir ise yarasin bari, sehir icinde motor sporlari ya da spor motorlari zor olur.

hokahey
24 Temmuz 2017, 00:05
yürü be ekrem abi, seviyoruz seni.

zangiff
24 Temmuz 2017, 00:08
Neden forumda ki her iki konudan biri bajaj reklamı?

Tvs01
24 Temmuz 2017, 11:25
Neden forumda ki her iki konudan biri bajaj reklamı?

Ne yapsın millet Çinli reklamımı, şu anda alınabilecek f/p başka motor varmı ..

berk_cglr
24 Temmuz 2017, 12:02
birde 10 bin tl gibi saçma fiyatlara satılan 125-150 cc scooterlara alternatif olaydı cillop olurdu

Mexico
24 Temmuz 2017, 12:10
Vodafone bir aralar amanin kırmızı diye bir reklam yapıyordu hatırlayanlar vardır. Şafak Sezer falan oynuyordu sanırım. Aniden kırmızı çıkıyordu milletin karşısına.
Ekrem Ata beyefendi de bu forumun kırmızısı oldu. Hangi konuyu açsak çıkıverir oldu bir yerlerden. Söylediklerim yanlış anlaşılmasın, kendisinin forumda olması, arada birkaç şey karalaması oldukça iyi bir davranış. Ama Bajaj trolleri sıkmaya başladı.
Bundan böyle mt.nette yeni slogan "amanin bacac"