PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jawa , mz , planet yardım



zangiff
23 Temmuz 2017, 12:07
Merhaba arkadaşlar konu gereği abiler demem daha uygun gerçi. Ben bu makinelerin hastasıyım jawa 350 twin sport mz 301 yada 251 yada planet 4 . Artık böyle güzel şeyler üretmiyorlar bende bunlardan birini almaya karar verdim. Ama hangisi daha sağlamdır hangisi daha hızlıdır yani kısaca siz hangisini önerirsiniz. Göze almam gereken sıkıntılar nelerdir. Yardımcı olursanız sevinirim.

harun27
23 Temmuz 2017, 12:34
bunu buraya bırakayım belki bir fikir verir sizlere
https://www.youtube.com/watch?v=qHgu8sGl5cw

zangiff
23 Temmuz 2017, 15:31
Yok bu değil jawa 350 twin support çift silindir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

Arkadaşlar pulsar alcam desem yıkılırdı buralar. Ybr cbf muhabbeti yapsam ekran kasardı. Yokmu şu kardeşinize yardımcı olcak birileri.

Mertcan39
23 Temmuz 2017, 16:40
jawa 350 twin sport 2000 km de sadece br yaz kullanılmış kapalı garajda duruyordu orjinal lastiklerine kadar ne kadar masraf ettiysek adam edemedik deli gibide yakıyor

Ekarademir
23 Temmuz 2017, 22:21
Açılın ben geldim. :mrgreen:

Bu bahsettiğin motorlar motor dünyasının kralıdır. Şimdikiler 10 sene geçmeden dökülürken onlar 40-50 yaşında hala taş gibi çalışıyor.

İki zamanlı motorlar. Tamiri basit. Pek sıkıntı yaşamazsın dikkat edersen. Yaşarsanda kendin halleder yola devam edersin. Dört zamanlılarda iyi usta bulamazsan daha çok sıkıntı çekersin. Forumda bi sürü konu var düzen tutmayan motorlar hakkında.

Üç motor hakkındada yeterli bilgiye sahibim. Beklentin ne onu söyle bende ona göre cevap vereyim.

Cevap yazınca yorumumu beğen. Bildirim gelsin buraya bakayım. :mrgreen:

zangiff
23 Temmuz 2017, 23:22
Sonunda aradığımı buldum galiba. Bende çocukluktan kalma hastalık gibi bişey bunlar bilgim kulaktan dolma olduğu için güvenmiyorum. Öncelikle jawa çift öz tek silindir jawanın daha hızlı olması lazım diye düşünüyorum ama tam tersini söylüyorlar. Mz in deli torku olduğu söyleniyor ama alman üretim bulmam zor o yüzden seyhan 251 yada 301 alabilirim aynı kalitedemidir. Bu makinelerin ciddi ciddi çok yaktığı söyleniyor 80 kuruş diyeni duydum. Son olarakta genel olarak mz ile jawa arasında siz olsanız hangisi seçersiniz ve neden. Bide mz 251 lerin 301 kadar yaktığı söyleniyor.

Ekarademir
24 Temmuz 2017, 11:25
Yakıt konusunda boş konuşan çok. Kafasına göre sallıyor insanlar.

İki zamanlı motor dört zamanlının nerdeyse iki katı güç üretir. Yani 250cc iki zamanlıyı 250lik dört zamanlı ile kıyas etme. Yakıtı fazla olur ve çok güçlü olur doğal olarak. Yani insanlar gidiyor çift silindir 350 cc jawayı 125lik cup ile kıyaslıyor çok yakıyor diyor. Öyle kıyaslarsak tabi çok yakar.

Ortalama yakıtları 100kmde 4 5 civarıdır. Tabi kullanıma ve motorum durumuna bağlı olarak azalabilir çoğalabilir.

Planet katır gibidir. İçlerinde en çok yakanı. Seri atak değil ama 1 ton yükle gitmem demez. Hantaldır çok güçlüdür.

Jawa yakıt olarak ortada. Uzun yolda şişer. Eksoz sesi yeter. Çok oturaklı gider uzun yolda. 180 civarı hız yapar. Tip ve kullanıö olarak en sevdiğimdir.

Mz tam bi Alman mühendislik harikası. Tek silindir çok iyi tork var. Kısa mesafede kalkışta çoğu motor geçemez. Uzun mesafede jawa geçer ancak. Dahada uzhn mesafede jawa şişer mz geçer :D parça sıkıntısı hiç çekmedim. İnternette her parçası var. İçlerinde en az yakanıdır. Ben mz kellesini enduro motora takıyorum ordan biliyorum.

Mz tavsiyemdir. Almanı bulunur internette çok. Yeni model alsanda olur.

Bu üçüde piyasadaki motorların çoğundan iyidir. İyi bi karbüratör ayarıyla yakıtıda azalır.

Jawa şişer dedim ama uzun yolda sıkıştırırsan şişer. 10 15 dk soğumasını bekleyip devam edersin.

Metehan07-70
24 Temmuz 2017, 13:40
Üçü de efsanedir, sağlamdır, güçlüdür, fakat yakıt olayını sakın şimdiki makinalarla kıyaslama, cc lerine oranla biraz fazla yakarlar. Planeti, eğer yük taşımaycaksan, çok ağır şartlarda kullanmayacaksan geç, içlerinde belki en güçlü fakat en çok yakandır. Fena kıpraşır. Mz alacaksan, ETZ olmalı, Almanya da üretilenden. Jawa alacaksan, benzine karıştırılan yağ oranını iyi ayarla, ülkemizde haddinden fazla yağ konuyor, ondan sonra giydiğin tüm kıyafetlerin sırtı yağ oluyor.

Ekarademir
25 Temmuz 2017, 21:50
MZ'de de yağ konulur. Aslında ayrı deposu vardır kendi karıştırır. Ama yağ pompası pek randımanlı çalışmıyormuş. En güzeli onu kullanmayıp benzine yağ karıştırmak.

Benzine koyulan yağ arkadaşın dediği gibi önemli. İnsanımız önemsemiyor numarasını. Ne bulursa koyuyor. Onuda göz kararı koyuyor.

Az koyarsan motor ısınır. Çok koyarsan çekmez. En güzel ölçü bir litreye elli gram.

Özel 2 zamanlı yağı koyulması lazım. Oda olmazsa 30 numara.

yulis
26 Temmuz 2017, 11:38
Yakıt konusunda boş konuşan çok. Kafasına göre sallıyor insanlar.

İki zamanlı motor dört zamanlının nerdeyse iki katı güç üretir. Yani 250cc iki zamanlıyı 250lik dört zamanlı ile kıyas etme. Yakıtı fazla olur ve çok güçlü olur doğal olarak. Yani insanlar gidiyor çift silindir 350 cc jawayı 125lik cup ile kıyaslıyor çok yakıyor diyor. Öyle kıyaslarsak tabi çok yakar.

Ortalama yakıtları 100kmde 4 5 civarıdır. Tabi kullanıma ve motorum durumuna bağlı olarak azalabilir çoğalabilir.

Planet katır gibidir. İçlerinde en çok yakanı. Seri atak değil ama 1 ton yükle gitmem demez. Hantaldır çok güçlüdür.

Jawa yakıt olarak ortada. Uzun yolda şişer. Eksoz sesi yeter. Çok oturaklı gider uzun yolda. 180 civarı hız yapar. Tip ve kullanıö olarak en sevdiğimdir.

Mz tam bi Alman mühendislik harikası. Tek silindir çok iyi tork var. Kısa mesafede kalkışta çoğu motor geçemez. Uzun mesafede jawa geçer ancak. Dahada uzhn mesafede jawa şişer mz geçer :D parça sıkıntısı hiç çekmedim. İnternette her parçası var. İçlerinde en az yakanıdır. Ben mz kellesini enduro motora takıyorum ordan biliyorum.

Mz tavsiyemdir. Almanı bulunur internette çok. Yeni model alsanda olur.

Bu üçüde piyasadaki motorların çoğundan iyidir. İyi bi karbüratör ayarıyla yakıtıda azalır.

Jawa şişer dedim ama uzun yolda sıkıştırırsan şişer. 10 15 dk soğumasını bekleyip devam edersin.


MZ'de de yağ konulur. Aslında ayrı deposu vardır kendi karıştırır. Ama yağ pompası pek randımanlı çalışmıyormuş. En güzeli onu kullanmayıp benzine yağ karıştırmak.

Benzine koyulan yağ arkadaşın dediği gibi önemli. İnsanımız önemsemiyor numarasını. Ne bulursa koyuyor. Onuda göz kararı koyuyor.

Az koyarsan motor ısınır. Çok koyarsan çekmez. En güzel ölçü bir litreye elli gram.

Özel 2 zamanlı yağı koyulması lazım. Oda olmazsa 30 numara.

bende katılıyorum tamamen doğru sanırım ağırlık farkı da etken bu hızlanma farklarına çift kafa (öyle tabir edilirdi eskiden :)) bakım maliyeti olarak

biraz daha yorar ama her parçası mevcut ben şuan alacak olsam 98 falan elektronik 350 style alırdım gerçekten çok güçlü ilk ciddi motorumda

350 ts twinsport tu gerçekten çok eğlenceli ve kolay makineydi lise zamanlarımda o pilatin ve sente ayarını tuturacağım diye okadar çok uğraşırdım ki

hatta mz i ters çalıştırmıştık bir kaç kez bildiğin geri gidiyordu motor çok ilgin elimde hala biraz parçası durur inşallah alacağım tekrar

neyse dağıttım konuyu

planet çok hantal fakat orjinal sepetiyle bulabilirsen bu alman bmw sepetlerine benzeyen camlı ileri geri hareket eden kaputlu (ismini bilmiyorum :)) tavsiye edrim tam bir klasik olur

inşaata çimento taşımışlığımız var ve tamiri özellikle şanzıman tamiri zor

jawa şık geniş ve ağır çok iyi gidiyor 350 tavsiyem piyasaya baktım uygun fiyata cezet denilen modelleri de var aynı motor sanırım ama klasik 350 efsane olur

mz oldum olası sevemedim ben , o motorun titreşimini emen lastik hep abzurt geldi bana ama çok seridir gayet hafif ve jawadan az yakıyor olabilir tek silindirden dolayı

Ekarademir
27 Temmuz 2017, 09:50
Aynen bende jawayı beğeniyorum. 350 style bide grenajlısı mükemmel duruyor.

Ben kelle motor değiştirdiğim için mz tercih etmiştim. Mz kaliteli ama tipsiz jawaya göre.