PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şimdiye Kadar Kullandığımız Motosikletler Hakkında Mini Test Yazıları Yazalım !



Sayfa : [1] 2 3

Uğur
13 Ocak 2015, 17:56
Merhaba;

Şimdiye dek kullandığımız/sahibi olduğumuz motosikletler hakkında mini inceleme yazıları yazmaya ne dersiniz ?

Bu başlık altında sahibi olduğumuz ya da uzun süre kullanma şansına sahip olduğumuz motosikletler ile ilgili mini inceleme yazıları yazarak hem motosiklet hakkındaki düşüncelerimizi,hemde almayı düşünen arkadaşlarımız için fikir verici yazılar yazalım.

Motosikletimizin performansı,yakıt durumu,varsa kronik problemleri,kimler için daha uygun olabileceği vb kriterler eşliğinde yazılarımızı bu başlık altında yazabiliriz.

Örnek vermesi açısından sitemizdeki test yazılarına göz gezdirebilirsiniz...

Örnek vermeye ilk motosikletim olan,şimdilerde yavaş yavaş emekliye ayrılan Mondial'in 150 Zc modeli ile başlayayım;


Mondial 150 zc'yi yaklaşık 17.000 km kullandım.

Motosiklet ortalama olarak 3.0-3.5 litre arasında yakıt tüketimine sahipti. Yaklaşık olarak 8-9 hp gücündeki 150 cc'lik motor bloğu 5500 devirde 9 Nm'lik bir tork veriyordu.

Uzun yolda 80 km/h kadar oldukça stabil ve titreşimsiz giden bu motor,80 km/h'dan sonra fazlaca titriyordu.

Maksimum hız olarak 97 km/h ölçümüm olmuştu gps verisine göre.

Kronik sıkıntıları olarak; egzoz problemleri,hava filtre kutusu kırılmasını örnek verebiliriz.

50-100 lira vererek bu sıkıntıları minimuma indirmek mümkündü.

Üzerinde gelen fabrika çıkışı lastikler duro marka idi. Kuru zeminde tatminkar bir zemin tutuşu sağlayan bu lastikler,ıslak zeminde ve ani frenlemede hiç güven vermiyordu.

Motosiklet tasarımı itibarı ile rüzgar fazla almıyordu. Bu da yaz kış fazla rüzgar almadan sürüş yapmanızı sağlıyordu.

Plastik aksam olarak motor gerçekten kalitesizdi. Grenaj bağlantı noktları oldukça hassas ve kırılmaya müsaitti.

Motor bloğu çok fazla sıkıştırmadığınız ve yağını ortalama 1000-1500 km'de bir değiştirdiğiniz sürece sorunsuzdu.

Genel manada sınırlarını bilen,motosikletinin bakımlarını aksatmayan ve doğru teşhisi koyacak ustası olanlar için ucuz fiyatı ile vasat ortalamalarda gezen bir scooterdı diyebiliriz..

Mertcan39
13 Ocak 2015, 18:19
Şuanki motorumu 2800 e almıştım hala kullanıyorum :D

Şuan 30 bin km deyim 1 sefer motor yüzünden yolda kaldım (usta beyni değiştirdi oda uymadı sıkıntı verdi)

üzerinde gelen lastikler tabikide berbat(ben kullandım o ayrı çiğde ve ıslakta hiç affetmeden kayıyor)

üzerinde gelen akü 2 yıl sıkıntı çıkarmadı şuan değiştirmek gerekiyor sabahları 4.marştan sonra yemiyor(şarj problemi yok ölçtüm)

aldığımda göstergesi sorun çıkardı km takılıyordu ve düşük gösteriyordu (garantiden değişti bu seferde devir saati bozuktu öyle taktık yenisi geldi şuan 11bin kmdir sıkıntı çıkarmadı

aydınlatması biraz yetersiz kısaları ayarlasan uzun yukarı bakıyor uzunu ayarlasan kısa hepten tekerleği gösteriyor bende kısalara göre ayar yaptım

şuan 30 bindeyim egzantrik zincir sesi var gerçi daha açtırmadım söylenene göre

üzerinde gelen buji dandik 3 bin km de buji tırnağı yumuşamıştı o zaman bosch taktım 30 bindeyim helan aynı buji sağlıklı

3 kez subap ayarı yaptırdım birinde motor istedi diğer ikisinde benim merakım ve kurcalamam sonucu gelişti :D

Kısaca bu fiyata alınabilir bir motor olarak görüyorum halende aktif olarak kullanıyorum

kutsalkutlu
13 Ocak 2015, 18:41
MONDIAL 100 MG SUPERBOY

5000 km kadar kullandım ve artık babam sürmekte bu motoru. 5000 km abartısız söylüyorum hunharca kullandım aleti, ne ısıttım 5 dk ne yağ filtresine baktım ne öbür bişeysine. deli gibi kullandım ama hiç ben öldüm arkadaş yeter demedi.

Hergün kullanmama rağmen ayda sadece 2 kere benzinliğe gidiyordum fullemek için :)

göstergeler berbat benzin göstergesi hiç sabit durmaz sürekli oynar dururdu.

lastikleri zaten söylememe hiç gerek yok bi kere durduk yerde inmişti saçma sapan kayıyor alet o yüzden iğrençti.

aydınlatması fena değildi ama servisinde beyaz ampullerle değiştirince çok daha süper olmuştu.

adam akıllı hiç kullanmadım ama 2 bin liraya almıştık plaka falan dahil hiç sorun çıkarmadı bu yüzden alacak ve bütçesi olmayan arkadaşlar iyi bakarsa bence memnun kalırlar.

:)

atillatopal9
13 Ocak 2015, 18:49
Honda cbr 125r 2011 Limited edition

ilk motosikletimdi masraf çıkarmasa hala binesim var :)
19,000 km de aldım ve 25,000 km ye kadar kullandım. ( sadece 2 ayda )
ve attığım benzin parası maksimum 500TL dir. çok az yakıyor. lt fiyatı hiç yapmadım ama fişleri sakladım..

titreşim felan hissetmedim. fakat konforsuz motordu. özellikle koltuklar çok kötüydü. çoğu insan grenaj giydirilmiş cbf derdi, cbf in bile rahat olduğunu söyleyebilirim. 45 dk motorda yolculuk yaptığınızda kalça kemiğiniz bile ağrıyor.

orjinal listikler kesinlikle berbat. frenlemesi güzeldi. sağlam motordu. 2 kere yan yattım grenaj çizildi ( kırılmadı bile )

500tl lastikler 400 debriyaj balatası ve 100 tl de arka fren balatası masrafı çıkmasa satmazdım.
hem görünümü çok iyi hemde, gidişatı

141 km yi gördüm ( motorla oynanmamıştı ) devir kesiciye bile girmedi. arkadaşım 145 de devir kesiciye girip 130kmye düşürdüğünü söylüyor.

eğer lastikleri değişmişse ve balatalar sağlamsa çok güzel motor. tavsiye ederim. ama rahat olamazsınız motorda.
birde, ss gibi dursada ss değil. sürüş computer gibi. eğilmenize gerek kalmıyor rahat dönüş yapabiliyorsunuz

şimdi tek hedefim yzf125r

HONDA CBR 250R 2012 ÇİFT RENK

cbr125r dan tek farkı, daha iyi lastik yakıyor daha hızlı kalkıyor daha agrasif ve 30km daha hızlı gidiyor.
tavsiyem almamanız. başlangıç için iyi ama cbr125den cbr250ye geçilmez. farklı markalari tavsiye etmenizi öneririm.
he birde fark olarak cbr125 13-15 kuruş yakarken cbr250 25-30 kuruş yakıyor

EneS_Turker
13 Ocak 2015, 19:06
İlk motorum ve şimdiki motorum Tvs Apache Rtr 150..

En başta şekli şemali ve gücü hoşuma gitmiş almıştım. 10bin km kullandım ve bakım masrafları haric 1 tl masraf etmeden sattım..

Düşünenler için eksileri , titreşim sorunu ki bana göre sorun değil , lastikler ve yedek parça fiyatları..

Servisleri genelde düzgün ve işini bilen insanlar.. yedek parça sıkıntısı yok ancak fiyatlar diğerlerine göre pahalı..

Unutmadan eksi olarak birde oturuş pozisyonu eklenebilir.. Commuterden biraz daha eğik bir pozisyonda oturuyorsunuz, bu hakimiyeti kolaylaştırsada bel ağrısına sebep olabiliyor..

konfor istiyorsanız tvs bakmayın.. ve alır almaz üstündeki lastikleri düzgün bi lastik ile değiştirin.. Metzeller me22 kullanıyorum ve çok memnunum ıslak kuru performansı iyi.

Diğer 150cclerden daha güçlü seri ve yakışıklı bi motor. orjinal seside gayet güzel..frenler yeterli selesi geniş.

2.tvs apachem i ise hala kullanmaktayım.

10bın km ye yaklaştı bu motorla olan tecrübemde. Bi çok extra ekledim ve hala eklemekteyim.

Yakıt olarak km de 12 14 kuruş arası yakar kullanıma göre..

Hız olarak 135km ile 145 km arası max hızı var ancak 120-110kmh ideal sürüş hızı..

Ayrıca uzun yol ve şehir içi tecrübelerimde var.. eğer içinizde 2 teker tutkusu varsa gönül rahatlıyığla her yola gidebilirsiniz..Tvs apache benim karakterimi ifade ediyor..tekrar 150cc alacak olsam , tercihim yine değişmezdi..

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

Gilera Runner VXR 200

İtalyan Scooterlerinin en haylazı..

Boyutlarının ufak olması , kullanılan parçaların tümünün performans odaklı olması ve motor gücü dolayısıyla debriyajsız tekere gelecek kadar güçlü bir scooterdi..

0-50 kmh hızlanmalarda normal bi racing ile kafa kafaya gidebiliyordu..

şehir içinde inanılmaz atak ve seri bir scooter.. 140kmh gibi hızlara kolayca çıkabiliyordu.. Bunlar güzel yanları ancak..

Eksilerine gelecek olursak.. astronomik yedek parça ve bakım fiyatları.. bu tarz bi motorla başınıza gelecek bir arıza veya kaza sizi büyük masraflara sokabilir.. !

Ayrıca yaktığı benzinde gayet fazlaydı .. km de 25 kuruşlara rahatlıkla çıkıyordu.. Performansın getirdiği bir dezavantaj..

Benim motorumda michelin lastikler vardı ve viraj performansı scooter olmasına ragmen gayet iyiydi..

bence Runner , ikinci motor olarak düşünülebilir tabiiki maddi sıkıntısı olmayan insanlar için.. Sonunda masraflarına dayanamayıp , motoru satmak zorunda kalmıştım.. Piyasadaki çoğu runner pert olmuş vaziyette.. alırken 2 kez düşünülmesi gereken bir motor..

Not: Öğrenciyseniz bulaşmayın ...

94CanRR
13 Ocak 2015, 19:07
Honda cbr 250r model : 2013. 4500 km dir kullanıyorum sıfır aldım.
26 beygir@8500rpm ve 23 newton.metre tork @7000rpm.
100km de 3.2-3.8 ~ litre yakıyor.
0-100 km 7~ saniye (gps) ölçtüm. Son hız ibrede 171 km/saat. (gps değil)
Uzun yolda 120-140 ile zorlanmadan gidebiliyor. Titreşim çok rahatsız etmeyecek seviyede fakat var.
Oturuş pozisyonu rahat, hafif spor uzun yolda yormayacak şekilde.
Motorun en sevdiğim özelliği viraj performansı ve kullanım hissi. Gerçekten kullanması kolay, çevik ve viraj performansı gayet iyi.
En sevmediğim özelliği lastikleri( ıslak zeminde felaket), egzozunun görünüşü ve bi 10 kg fazlası var.
Süspansiyonlar orta sertlikte. Sele yumuşak ve geniş.
Frenler, yeterli.
Başlangıç ve kendini geliştirebilmek için çok ideal bi motor. Günlük kullanıma uygun.

snappy x
13 Ocak 2015, 20:21
2000 mobyleytte 52 bionik 49cc

kaç beygir bilmiyorum :D 1-2 beygir vardır tahmini kaç kmdir kullanıyorum bilmiyorum km teli kopuk :D 25 liralık benzin alıyor bir ay hergün gezmeyle bu değeri elde ettim maksimum hızım 74 kmh gps ölçümüdür iki program ile denedim diğeri 76 çıkardı :)titreşim demeyin bana :) masaj aleti mubarek ilk sürdüğüm gün uçuşa geçicek sandım bana hiçbir sorun çıkarmadı yol arkadaşım tek marşta 54 km gittim dahada gidilmez anladım hem siz hem motor çok yoruluyor ama selesi çok konforlu beni mahveden titreşim tüm sinyaller pedallar titriyor :) farı yetersiz kalıyor ama hiç nazlanmıyor tek marşta çalışıyor... pardon vurdurma demek istedim :P net söylüyorum şuan sıfırı üretilse gözüm kapalı alırım piyasadaki tüm çin çonu bozar :)

ozgranl
13 Ocak 2015, 21:05
RKS Jaguar100 Cub
Kendisi ilk motosikletim olur 6000 Km'de ilk sahibinden satın alıp 8300 km'de sattım. Ehliyetimi ilk aldığım günlerde motosikletin trafikte ki konumunu öğrenmek az da olsa motosiklet sürme becerimi geliştirmek amacıyla bu motosikleti aldım. Tabi ki kız arkadaşımla beraber gezdiğimizden dolayı bize ufak geldi ve trafik içerisinde,yokuşlarda çeşitli zorluklar yaşadık. Ama kendisiyle köy yollarında dağ-bayır doya doya dolaştık,güzel yerler keşfettik. Motosikletin arka freninden aşırı derecede ses geliyordu. Buna ek olarak kasislerde dikkatli geçmekte fayda var yoksa gidon kendini dağıtabilir. Motosiklet Yamaha Crypton modeli tasarımına benziyor ve bana kalırsa biraz daha yakışıklı,buna ek olarak motosiklette karter koruma vardı,yağını değiştirirken fark ettim ve çok şaşırmıştım.Bu motosikleti köy yollarında kullanacaklara,aynı zamanda hızla işi olmayanlara ve kısa mesafe yol yapacaklara tavsiye ederim sonuçta vergisi yok yakıt yok denecek kadar az daha ne olsun :thumleft:

Mondial X-Treme Max
Rks'den sonra heybetinden yere göğe sığdıramadığım,nasıl kullanacağım diye heyecan yaptığım motosiklet. Forum üzerinden bir abiden 5700 km'de satın aldım. Kendisiyle epey iyi anlaştık. Kaldırım,kasis vs bana mısın demiyordu ayrıca hafta sonları dağ-bayır cross keyfide cabası oldu. Pizzacının gelip çarpması sonucu yalnızca jant yamuldu yani demem o ki baya da sağlam bir alet :) Kendisiyle uzun yol yapmışlığım da vardır(günü birlik 300 km'lik geziler).Kullandığım süre içerisinde rutin bakımları dışında,regülatör problemi yaşadım(15 lira bir şeydi) bir de akü değiştirdim.12.500 Km'de çok yakın bir arkadaşıma sattım. Dağ-bayır gezeyim,az biraz yakışıklı olsun,maksimum 90-100 km hız benim için yeterli diyenler ve bütçesi düşük olan motosiklet severler için gözüm kapalı öneririm. Yalnız kısa boylu olanlar gidip motosikleti bir bayide görsün,üzerine otursun kendisi biraz yüksek olur :)

CBF 150
Daha bugün yine forum üzerinden bir abiden ikinci el olarak aldım bakalım neler yaşayacağız,bende merak ediyorum doğrusu CBF maceramı :queen:

solmyr
13 Ocak 2015, 21:15
kanuni caracal200. sıfır km aldım. 20500km'deyim. sorunsuz, güzel motor. 2000km'de yağını değiştiriyorum. 100km'de 3lt yakıyordu, açık hava filtresi taktım, ona göre hava ayarı diyince şimdi 3,5 - 3,6 şehirdışı, şehir içi 4 - 4.2 civarı yakıyor. gücü bir miktar arttı. benzin şamandırası kronik sorunu var. 3 defa değişti yine bozuk. 6000 deviri geçince titreşim oluyor, aynalar işe yaramamaya başlıyor. yerine göre 2700 3000 devir civarı da yol alabiliyorsunuz. en keyifli olduğu devir 4500 5700 arası. tork'u güzel, uzun yolu güzel. tek marş ile 650km yol yapmışlığı var. (2 defa)

kordinaryus
13 Ocak 2015, 21:22
çok mantıklı. hatta temel şeyler üzerinden gidersek daha iyi olur. mesela alınma satılma fiyatı, kaç km kullanıldığı gibi şeyleri de yazarsak daha güzel olur.

solmyr
13 Ocak 2015, 21:22
kanuni tiger250. arkadaşımın motoru, toplam 500 600km kadar kullandım. titreşimi normal balansörlü cg motorlarına göre daha fazla. gücü yerinde ama ağır, hantal. kontrolü caracal200'e göre zor. selesi yüksek. fazla yatıramıyorsunuz. uzun yolda 4lt civarı yakıyor. benim kullandığım motorda statör sorunu vardı, birkaç defa sanayiye gitti geldi aynı sorundan. ayaklıkları chopper'da olması gerektiği kadar önde ama biraz fazla yukarda, bu yüzden uzun yolda titreşimin de etkisiyle fazla mola vermek gerekebilir. arka amortisörü (ya da orta amortisör) işi pek iyi yapmıyor. hele artçı için uzun yol çok zor.

mtgemlik
13 Ocak 2015, 21:29
Kanuni seyhan 125,2006 model, 36000 kmde. Yaklaşık 20000 km den beri kullanıyorum. Daha hiç yolda bırakmadı ve büyük bir arızayla karşılaşmadım. Beni en çok şaşırtan makinesinin çok sağlam olması. Ki bunu hangi ustaya sorarsanız sorun bu modelin motorları hakikaten sağlam diyor. Debriyaj balatası bile orjinal, daha hiç değişmedi. Yakıtı uzun yol ve şehir içi çok farkediyor. Ben çoğunlukla köyde kullandığım için ortalama 3lt/90-100 km arası oynuyor. Uzun yoldada denedim ve sonuç çok şaşırttı beni. 2,5lt benzinle 110 kn gibi bir yol aldım okadar basmama rağmen. Motorun sevmediğim yönü çok titremesi. Özellikle 6000le 8000 devir arası titreşim artıyor. Çözemediğim 8000 devirden sonra titreşim azalıyor, neredeyse hissedilmiyor. Orjinal aküsünü bile geçtiğimiz yaz sonu değiştirmiştim. Çok bile dayanmış. Vitesleri, süspansiyonları rahat, hiç rahatsızlık duymadım. Yani bir çinli olmasına rağmen hiç şikayetçi değilim. Boşuna dememişler ; Bakarsan bağ bakmassan dağ olur... diye. Motora bakar, hor kullanmazsan sorun çıkarmaz. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

tdenizeren
13 Ocak 2015, 22:55
Güzel konu olmuş.Açana teşekkürler.

Bende Honda MSX 125 var.Sıfır aldım.İlk vitesli motorum.3000 Km dir kullanıyorum.
Artıları, küçük olması.İstanbul gibi sıkışık trafik olan bir şehirde aralardan gitmek çoook kolay.CBF'lerin bile giremediği aralara ben girebiliyorum.
-Hafif olduğu için gayet atak bir motor.70-80 km ye çok güzel çıkıyor.Zaten maksimum hızı da 110 km civarı.
-Deposu 20 TL'ye doluyor ve efendi kullanırsan 250 km yok gidiyor. Gazı köklersen de 200 km den aşağı yol yapmıyor.Buda 10 kr dan aza geliyor.Yani yakıtı müthiş.
-Çok güzel bir motor.Her bindiğimde mutlaka en az bir kişi durdurup soru soruyo.Çok ilgi çekiyor.
-Frenleri çok iyi.
-Plastik kalitesi çok iyi.Aldığımın ikinci günü fabrikasyon lastik yüzünden kaydım.motor yerde 20-25 mt sürüklendi.Kırılan bir parça yok.Grenaj çizildi sadece.
-Bakımı çok ucuz.İlk rodaj bakımı 21 TL'ye çıktı yetkili servisten.

Eksileri, başta lastik.Düştükten sonra değiştirdim.Michelin taktım.Şimdi gayet iyi.
-Selesi biraz sert.Yurtdışında değişik seleler satılıyor bu motora göre.Ama bizde malesef yok.
-Aksesuar olarak hiçbir alternatif yok bizim ülkede.Çanta demirini bile yurtdışından sipariş ettim.
-7000-8000 arası azda olsa titreme var.Şehir içinde anlık bu devirlere çıkıldığında hissdilmiyor.Ama uzun yolda sürekli bu devirde kullanınca rahatsız ediyor.
-Kaza yapmayın.Parçaları pahalı.Düştüğümde sol ön sinyal kırıldı.tek sinyale 160 TL dedi Honda.Bende çiftini yurtdışından 50 TL ye sipariş ettim :)

ogzcngdk
13 Ocak 2015, 23:15
Hyosung GV 250 - 2006 Karbratörlü model

motosikleti yaklaşık 20.000 km dir kullanıyorum. şuanda 39.000 km civarında

yakt tüketimi 3.5-4.2 litre arasında değişiyor. 110km/s üzerinde 3.9 litrenin altına düşmüyor. 28 beygir gücünü 10.500 devirde veriyor, 23Nm torku 7.400 devirde veriyor. maximum torku verdiği devirde 110km/s hızla akıcı bir şekilde seyretmek mümkün.

4-5 bin devir arasında tok bir titreme mevcut. 8 bin devirden itibaren gerçek titreşim başlıyor. bunların dışında titreşim hiç hissedilmiyor.

maximum hızı çok önemli olmasada 145km/s diyebiliriz. gps ölçümlerinde %5 sapma olduğunu gördük.

bakımlarına gelirsek yağ 4000km - bujiler 8000km - hava filtresi 12000 km başka periyoduk bakımı yok.

kronik problemleri 5.500 devirde ara sıra takılması ve çalışırken boş vitese geçmemesi(geçiyor ancak bilmeyen yapamaz tekniği var :))

fabrika çıkışı lastikler sadece sıcak hava ve sıcak asfaltta güvenilir. bunların dışında berbat.

dik oturuşunuzdan dolayı bol bol rüzgar yiyorsunuz ön cam şart.

plastik,metal,krom,bilyalar,orjinal her türlü teli kaliteli ve uzun ömürlüdür. egzos civataları paslanabiliyor zamanla.

blok ömrüne gelicek olursa cruiser gibi kullanılırsa 100 bin km ömrü kesin vardır.

ckara
13 Ocak 2015, 23:19
X max 250 .... bu motor tam olarak efsaneleşmeye yakın olan bir scooter.Ama kronik ağrızaları illaki vardı.Çözümleride genelde çok basit şeylerdi.Yakıt/perf oranı yok iyi.Hem uzun yol hemde şehir içi çok rahat kullanılabilir heleki BAGAJI. Beni benden alırdı.

X max 400.... Ömür boyu üstünden inilmiycek bir motordu çok ufak kronik sorunları vardı ama yinede benim efsanemdir. Eninde sonunda bu motora tekrar dönceğim.Yakıtı çok iyi değildi 390duke dan daha fazla içiyor.Ama gerçekten herşeyi çok tatmin edici.

pcx125.... takasla geldi az kullandım.Tam bir cep dostu 80i geçmezsen yakmıyor resmen aldığım gün altımdan kaydı ama düşürmedim.Lastikleri 5 para etmez bu yüzden hondanın başını çok ağrıttım.Mini ege turu yaptım kendisi ile gerçekten şahane bir scootercık.Arka frenede güvenmeyin pek yokuşta.

Duke 390... KTM tek teker haylazlık.Saçma bir şekilde pahalı parça fiyatları.Ama aralarda çok başarılı bu motor içinde yakıtı gerçekten az ciddi anlamda şehrin haylaz çoçuğu kim ne derse desin yok bajaj kendisi falan ruhu cidden farklıdır.

Brutale 800 .... İtalyada tanıştım kendileri ile 1 ay ben ve artçım için can yoldaşı oldu çok yakar çok gider çok yakar çok yakar ve yine çok yakar.Ama tek kelime ile MV AGUSTAYA binmeden motora bindim demeyin.

Allah kısmet ederse hedefim RİVALE 800...
Bahsi geçen motorlarla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz dm atabilirsiniz.Veya yakında olan motorcu arkadaşlarla bizzat tanışarakta anlatabilirim. Sağlıcakla kalın.

jackalxi
14 Ocak 2015, 02:14
İlk motorum Mondial 100 ukh Cup. 2009 yılında tanıştık kendisiyle 28.000 km sürdüm beni yolda bırakmadı lakin önlenemeyen titreşim sorunu ve titreşim den kaynaklı kaporta çatlakları beni 1 yıl da kendisinden soğuttu ve sattım. Yakıt sarfiyatı 2 - 2.5 lt civarlarında. Üzerinde gelen lastikler dandik markasını bile hatırlamıyorum kuru hava da dahi tatmin etmeyen bir performansı vardı. Servis ağı geniş yedek parçası ucuz ve ulaşılabilir. 2.eli gayet canlı bir motor(du).

İkinci motorum 2010 ekim ayında aldigim 2005 model honda beat. 21.000 km de aldigim motoru 34.*** km lerde sattım. Benim gözümde hondanın ürettiği efsane scooter lardan. Titreşim sıfır 70-90 km stabil gidebilen bir motor. Tek seferde 150 km gidiş 150 km dönüş toplamda 300 km yol yaptım tek sıkıntı sele bir süre sonra rahatsızlık veriyor ve oturuş pozisyonu itibari ile müthiş bir bel ağrısı. Yakıt sarfiyatı 2 - 2.5 lt lerde tapa gaz gittiğimde 2.5 lt yi geçemedim. Yedek parçası bol (konjektör hariç) ve fiyatları uygun bir motor. 2.el de üzmiyecek her daim alıcısı olan bir motor.

Üçüncü motorum Honda Dylan 150. 2011 haziran ayında 2006 model 38.*** km de almıştım. Performansı inanılmaz dikkatsiz gaz açıldığı zaman her an tekere gelen bir motordu. 130 - 135 km hızlara hiç zorlanmadan çıkabilen tork canavarı bu motorla serüvenimiz maddi durumlar nedeniyle çok sürmedi. Yaklaşık 6000 km kullandım. Titreşimi sıfır yakıt sarfiyatı 3.5 lt dolaylarında olan bu motor üzerinde kaliteli bir lastik olduğu zaman virajlara dizlerinizi yere sürtene kadar yatırabilirsiniz. Ayrıca müthiş dengeli bir motor. 110 120 km hızlarda stabil gidilebilir. Yedek parçası nispeten ucuz olmamakla beraber motor ömrü 50.000 km sonrasında yağ yakmaya başlıyor(kullanan tüm arkadaşlarımın başına geldi) Rektefiye sonrası işiniz tornaciya kalmış. Tek kronik sıkıntısı dijital km paneli güneş de kaldığı zaman görüntü tamamiyle gidiyor(geri gelmemek üzere). Şu an halen 2. Eli halen hareketli. Benim gözümde 150 - 250 cc scooterlar arasında ki en efsane motordur.

ahmetkorkmaz
14 Ocak 2015, 04:06
X max 250 .... bu motor tam olarak efsaneleşmeye yakın olan bir scooter.Ama kronik ağrızaları illaki vardı.Çözümleride genelde çok basit şeylerdi.Yakıt/perf oranı yok iyi.Hem uzun yol hemde şehir içi çok rahat kullanılabilir heleki BAGAJI. Beni benden alırdı.

X max 400.... Ömür boyu üstünden inilmiycek bir motordu çok ufak kronik sorunları vardı ama yinede benim efsanemdir. Eninde sonunda bu motora tekrar dönceğim.Yakıtı çok iyi değildi 390duke dan daha fazla içiyor.Ama gerçekten herşeyi çok tatmin edici.

pcx125.... takasla geldi az kullandım.Tam bir cep dostu 80i geçmezsen yakmıyor resmen aldığım gün altımdan kaydı ama düşürmedim.Lastikleri 5 para etmez bu yüzden hondanın başını çok ağrıttım.Mini ege turu yaptım kendisi ile gerçekten şahane bir scootercık.Arka frenede güvenmeyin pek yokuşta.

Duke 390... KTM tek teker haylazlık.Saçma bir şekilde pahalı parça fiyatları.Ama aralarda çok başarılı bu motor içinde yakıtı gerçekten az ciddi anlamda şehrin haylaz çoçuğu kim ne derse desin yok bajaj kendisi falan ruhu cidden farklıdır.

Brutale 800 .... İtalyada tanıştım kendileri ile 1 ay ben ve artçım için can yoldaşı oldu çok yakar çok gider çok yakar çok yakar ve yine çok yakar.Ama tek kelime ile MV AGUSTAYA binmeden motora bindim demeyin.

Allah kısmet ederse hedefim RİVALE 800...
Bahsi geçen motorlarla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz dm atabilirsiniz.Veya yakında olan motorcu arkadaşlarla bizzat tanışarakta anlatabilirim. Sağlıcakla kalın.

Bir sonraki motor olarak bende 390 duke alacağım, motosiklet süper ona diyeceğim yok. Fakat orijinal lastiklerini değiştirme gereği duydunuz mu?

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:24 ----------

Benim ilk ve tek motorum şuan kullandığım CB 125E

Bu motoru çok bilinçli almadım, o zamanlar böyle motor forumlarına da girmiyordum. İlk motor olacak ucuz olsun yatırıp kaldırsam da içim acımaz diye evime en yakın Honda'ya gittim. Çinli olmasın diye Honda :) Suzuki veya Yamaha daha yakın olsa başka bir motorum olacaktı. O derece seçiciyimdir :)

Genel olarak memnunum yani beni pişman etmedi. 100 km de şehir içi ara ara gazlamaya rağmen yaklaşık 2,5 litre. Depo yedek dahil 13 Litre.

Artıları
+ Servisi acayip ucuz, yedek parçası bol. Hatta yağ filtresi bile yok :) Ön arka dişli ve zinciri 50 tlye görmüştüm bir ara.
+ Farını çok beğeniyorum güzel aydınlatıyor.
+ Depo nedeni ile ciddi bir menzili var. (uzun yolda tek depo ile 650 km yapılabiliyormuş, söyleyenin yalancısıyım)
+ Frenleri iyi. (Arka kampana bile beni arada şaşırtıyor)

Eksileri
- Sele biraz sertçe, düzgün oturunca sorun olmuyor, zaten uzun yol motoru değil.
- Arka amortisör yok, direkt takoz var. :) En sert ayarında 90 kilo bir artçınız varsa müthiş çalışıyor.
- Üzerindeki Kenda marka lastikleri 200 km de söküp attım, 2 3 defa Yıldo gibi kafadan koptu. :) (lastik değil bildiğiniz naylon)
- 5 gün veya daha fazla kullanmazsanız sabahları 4 5 marştan önce çalışmıyor. Kar soğuğunda denedim, 14 15 marşta ve dualarla çalıştı.
- Servisinden hiç memnun değilim, koca serviste güler yüzlü bir tane usta var, diğerleri cenazeden gelmiş gibiler.

Kısaca alamazsınız :) Artık üretilmiyor :)

İkinci el alacaklara tavsiye ederim.

neonxc
14 Ocak 2015, 09:49
Kawasaki Ninja 250 SL

İlk motosikletim, 0 km olarak aldım. Şuan 680 km de henüz rodajda.

Hafif(151kg) bir motosiklet, kontrolü ve hakimiyeti çok kolay.
Henüz rodajda olduğu için (5-6 bin deviri geçemiyorum) titreşim konusunda bir şey söylemeyeceğim.
Frenler gayet iyi.
Oturuş pozisyonu olarak sınıfının en rahat motosikleti değil, gidon alçakta, 1.83 boyunda olan ben için biraz öne eğilmek gerekiyor.
İstanbul da şehir içinde 100km/3.5 litre benzin tüketimi var.
Virajlara giriş çıkışında bir problem yok, azıcık verilen kontralara beklemeden cevap veriyor.

Rodaj bittip daha çok km yapınca bu mesajı güncellerim.

Deryali
14 Ocak 2015, 11:08
:) Bende bu furya'ya dahil olayım madem.

1-Honda Beat 100 ( 2007 )
İlk motosikletim, 4000km kullandım, bana motoru sevdirdi, Şirin güzel sağlam yolda bırakmayan çok az yakan güzel bir scooter

2-Honda Dylan 150 ( 2008 )
Zamanında çok ses getiren bir scooter modeliydi, saatte 140km hız yapabilen, şehirler arası yolculukları yorulmadan kat edebilen son derece dayanıklı bir scooterdi. 28bin km kullandım.

3-Piaggio Beverly 5000 ( 2006)
Bu motor hakkında çok yazdım, kısaca scooterlar içinde motosiklete en benzeyen motordu, büyük jantlar, kısa dingil mesafesi ve aşırı güçlü (40hp) bir süper scooter. İtalyanların her zamanki gibi aşırı pahalılığını bir yana bırakırsan tasarım ve kalite harikası bir modeldi. Hayatımda en çok zevk aldığım ilk scooterdı.

4-Piaggio Beverly 5000 ( 2005)
Bir b500'ü satıp diğerini aldım. Vazgeçilmiyor kolay kolay

5-Honda Cbr 250 ( 2012 )
3.sıfır motorum, Honda bu işi biliyor, harika bir modelle piyasaya girdi. Başlangıç vitesli konusunda en ideal seçimdi. Saatte 180km hıza kadar çıkmış, vitesli motoru öğrenmiştim. hAlada bu kategoride satış rakamları oldukça yüksek.

6-Piaggio beverly 500 ( 2008 )
Bu motora binmeye doyamıyrum :) Gidip yeniden bir B500 aldım ama vitesli deneyimden sonra artık scooter kesmiyor.

7-Honda Nc700x ( 2013)
Şüphesiz yine en tartışma getiren motosiklet, benim için çok heyecan verici, dengeli, bana göre güçlü ve çok zevk veren bir motosiklet. Çünkü kullanım amacımı karşışıyor. Üstelik bu güne kadar kullandığım motorlar içinde hem en yüksek cc'lisi hemde en az yakıt tüketeni. Sağlamlık ve kalite konusunda Honda güvencesi ile Türkiye yollarında bence sürülebilecek en ideal motor.

8-Honda Cbr 250 ( 2012 )
Kısa bir süre motorsuz kalmamak adına Cbr 250 ile zaman geçirdim.

9-Piaggio Beverly 500 Cruiser
:) Yine döndüm dolaştım bir kez daha beverly'ye döndüm. Bir insan aynı marka model motoru 4 kere satın alır mı? Ben aldım. Ama yok yapamadım. Scooter ile olmuyor.
Vitesli motorla insan daha iyi bütünleşiyor, tüm scooterlar artık bana çok uzak.. Derken...

10-Honda Pcx125.. ( 2012 )
Bana göre güzel motor değil, çok güvensiz, güçsüz, dengesiz bir motor. Pcx sevenlere şaşırıyorum doğrusu. Ama mükemmel bir yakıt ekonomisi ve teknolojisi var. İstanbul için ideal bir motor değil. Ayrıca fiyat/performans başarısız.

11-tvs 150 Apache.. (2012)
Sonunda bende bir apache oldum, motorsuz kalmamak adına kullandığım motor aslında oldukça eğlenceliydi. Yumuşak vites geçişleri, sportif sürücü ve orta seviyede titreşimi ile 2 nokta arasındaki varış yerine ulaşmak için ideal bir motor. Çok düşük bütçe ile sahip olup işletim maliyetleri son derece az bir şekilde işinizi görebilirsiniz. Yani motorsuz kalmaktansa tvs her zaman tercih edilebilir.

12-Honda Nc700x ( 2012)
Sattığım motorumu geri aldım. ve uzunca bir sürece Nc700x ile devam edeceğim. Başka macera aramaya gerek yok :)

jackonbir
14 Ocak 2015, 11:24
erkek adam motorunun arkasından konuşmaz :bounce:
sadece bir iki kelimeyle açıklama yapar, ıncığını cıncığını ortaya dökmez :)
Honda Beat; on numara
Cbf 150; pahalı ve konforlu
Apache; fiyatına göre iyi.

storm_shadow
14 Ocak 2015, 11:54
Kanuni Hussar 2005 model: ben böyle saçma sapan sürekli arıza yapan bir motosiklet görmedim. ama iyi kötü 5-6 ay geçirdik

Kanuni windy 125: 2014 model sıfır aldım almaz olaydım. aldığım günden beri 3 ay boyunca sorunlarla ve servisin ilgisizliği ile uğraştım.

Bajaj discover 125 st: Tek kelimeyle ekonumik sorunsuz. başka söze gerek yok.Hala kullanmaktayım

Kawasaki ER-5 : 2005 model 9500 liraya aldım. commuter sınıfında bence üzerine yok gerçekten. çok fena gidiyor ve çok fena yakıyor :) sakin kullanım 4.5 litre agresif kullanılınca orasını ölçemedim gayette baya yakıyor. 10 litreleri buluyor. tam bir canavar. istemsiz tekere gelmeler falan fena :D

TAYFUNBORA
14 Ocak 2015, 12:08
Hyosung Gv 250
Ilk motorumdu.O zamanlarda aldigim zevki hic unutamam.Fiyatina gore cok kaliteli ve yakisikli bir motordu.2 kisi 150 km cok rahat hiz yapilabiliyordu.Yakit tuketimi ekonomikti.

2.Hyosung Rx 125
Hafif seri bir supermoto idi.Gv 250 den sonra yaramazlik yapmak cok zevkli gelmisti.

3.Ktm Duke 200

Ilk sifir aldigim motor.Sinifinin en kalitelisi.Gercek motora bindigimi hissetmistim.

4.Ktm Duke 690

Tasarimina asik olup almistim.Ilk buyuk cc motorumdu.Korkunc guclu geliyordu o zamanlar.Korkunc guclu tek silindirin ivmelenmesi aklimi aliyordu.

5Ktm lc4 640

Enduro artik cezbetmisti.Denemek istedim.Cok kaba titresimli ama pata kute gaz actin mi cildiran bir aletti.

6.Ktm 690 Enduro

Bence piyasadaki en iyi orta sinif enduro.Muthis hafif ve guclu.Hem arazide eglendik hem uzun yollara dustuk.Halen kafamda var bir tane alabilmek.

7.Kawasaki Kle 650 Versys

Bu motoru tamamen Kawasaki sevgimden tercih etmistim.Tamamen uzun yol odakli almistim.Ancak seri kivrak ve guclu ozelliklerini begenmistim.

8.Ktm 1190 Adventure

Muhtesem.Ne varsa anlatilabilecek hepsi kendisine asik ediyor.Bu kadar hafif ve guclu.Hem heyecan hem guvenlik.

Su an satiyorum.250 cc bir enduro alacagim sanirim.Seneye 1290 Adv gelir ise onu alacagim.

memer
14 Ocak 2015, 12:17
2011 model sym symphony sr 125; ilk scooterımdı kendileri, bana göre çok seri olan, masrafsız bir motosiklet. ara sıra kırmızı ışıkta stop etme özelliğinin yanında ve yağ eksiltme sorununun dışında hiç problemi yoktu. 12000 km kullandım ve çok zevk aldığım motorumu, yan yatmasından dolayı kırılan grenajının açtığı masraf ve birden hızlanmasından kaynaklanan korku problemimden dolayı sattım. :)
2013 model ybr 125 ; herkesin bildiği bir motor anlatmaya gerek yok :) 20000 km kullandım, 0 masraf ile ( bakım masrafları hariç ) en sevdiğim özelliği motor ısındıkça açılıyordu, bu motoru ısınmadan dolayı çekişten düşürebilen , bu işi nasıl yapıyordu ben anlamıyordum :) 115 kg olmama rağmen. tek sıkıntım önden rüzgar aldığında acaip şekilde yavaşlıyordu. ( yokuş yukarı olduğunda )
2014 model Lifan 200 m x plore ; henüz çok yeniyiz 3800 km dir kullanıyorum. ybr ye göre çok dengeli, yan rüzgarlarda özellikle memnunum bu dengesinden. 200 lük olduğu için beni daha rahat taşıyor, 160 km lik seyahatimde ön fren kaliperinin bağlantı noktası kırıldı. ( titreşimden vida yerinden çıkmış ) Arkadaşım elektrik çi bantı ile vidanın yivini sararak yerine taktı, sorun yok. titreşim derken sakın yanlış anlamayın ybr ye göre titreşim fazla değil hemen hemen aynı. tek sıkıntısı enduronun doğasından kaynaklanan sele problemi :) yani çinli bir motor kullanıcısı olarak ben memnunum kendilerinden. :)

emre xt125
14 Ocak 2015, 13:39
yamaha xt 125r

ilk motorumdu, boyuma uygun bir motosikletti kendisi. 185 boy olunca her motor uymuyor. 86cm sele yüksekliği, konforlu selesi, tüm malzemeleri şasi vs son derece sağlam ve kaliteli bir motordu. xt deyince benim aklımda kalan tek şey süspansiyonlaridir. harika amortisörlere sahip olan xt nin her türlü çukur dan geçişlerinizde beşik gibi olması güzeldi.
son zamanlarda ki racing sevdası uğruna sattım.

Yzf r125
2. motorum oldu. nispeten xt den daha güçlü.
son derece memnunum. alıp getirdiğimde ilk kullanımlarda bilek ağrısı oluştu. bu şikayeti duymuştum ama uzun zamanıni fitness çalışarak geçiren ve hala da çalışan biri olarak bilek ağrısı olmaz diye düşünmüştüm ama doğru oturma pozisyonunu bulunca artık o ağrı da oluşmuyor ya da ben alıştım bilmiyorum. tam bir gösteris motoru. gücü yerinde,malzeme kalitesi, şasi on numara. yeni enjeksiyon sistemi sayesinde 1LITRE BENZIN ILE 47 KM Yapıyor olması, harika digital göstergesi, yeni tasarımi ile gayet başarılı ve Allah kısmet ederse uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm bir motosiklet..
polislik sınavına girdim sonucun açıklanmasını bekliyorum. polislik nasip olursa ilerde yzf nin yanına kardeş olarak wr 125 alıp koymayı istiyorum..

kobra16
14 Ocak 2015, 16:01
Honda Cbr125 2011 model (ara kasa diye geçiyo)
İlk motorumdur kendisi. Kesinlikle pişman değilim yine olsa yine alırdım. Fabrika lastikleri hoş değil. Seri bi motor 50ye kadar tabi :)

Furkan Tarık
14 Ocak 2015, 17:12
'98 bianchi Xcity
Kendisi çok güzel bisiklettir. Motor olarak insandaki bacak gücünü kullanıyor.ölüm tehlikesine birebir uygun.
Saatte 50km/h üzerine çıkabiliyor. 50km'ye bir tavuk dürüm yakıyor.yokuş aşagı güneşli havada gunes gozluklerini takınca ondan daha kralı yok valla :queen:
Trafikte araçlara rahat yetişiyor . 21 vites. Arabaların yanında durup kalkarken teker yapmak gibi bir huyu var. Otomatik pilot seçeneği var. Whellie stoppie hepsi ondan sorulur. Kisacasi mahallenin yaramazı :mrgreen:
Islak zemin kuru zemin her türlü zeminde tam performansı var. Buzlu yolda drift yapmak gibi bir huyu var:P

Nasip olursa r125 inşallah

ckara
14 Ocak 2015, 21:47
[QUOTE=ahmetkorkmaz;3519960]Bir sonraki motor olarak bende 390 duke alacağım, motosiklet süper ona diyeceğim yok. Fakat orijinal lastiklerini değiştirme gereği duydunuz mu?[COLOR="Silver"]

Çok Çok idare edici ben bilerek değiştirmedim daha büyük motorlara geçince zorluk yaşamayım diye virajda sürekli gaz açmaya çalışıyorum.Amacım duke'a SM havası vermek:) Siz bunları yapmıycaksanız Çok Çok idare eder. Ama ktm den başka bir motora binmezsiniz.Böyle bir hayran ediciliğide var hafifliğinden gelen bir bg/ağr. Araçlarla ilgilenirmisiniz bilmem ama bu motor tam bir 2013 POLO GTI.

KmlTkn
14 Ocak 2015, 21:57
Yamaha Bws 100
Hizlanmasi gayet yeterli yedek parça sikintisi yok
Benzinini 100km 4litre yakiyor manifold 2-3 kere yirtildi...
Bws tavsiye ederim keçidir kendisi :cat:

F54
14 Ocak 2015, 22:30
2010 yılında çok uzun aradan sonra mondial cub aldım 1 yılda 15000 km yol yaptım gezmediğim yer kalmadı eşimle birlikte günde 200 km yol yapıyordum titreşim dışında bi sıkıntısı yoktu
3.5 lt benzin ile 175 km yol yapıyordu kaportalar patlamaya başlayınca sattım


http://i.hizliresim.com/5oyXLR.jpg (http://hizliresim.com/5oyXLR)

2011 de 2008 mod ybr aldım cub tan sonra çok stabil gidiyordu yakıtlar hemen hemen aynı
bunun la ise bütün egeyi gezdim 10 günde 3000 km yol yaptım tık demedi katır gibi kullandım sobalı evde oturuyordum odun taşıdığım bile oldu
bu motoru da 20000 km kullandım gerçekten aramızda bi gönül bağı oluşmuştu ona bindiğimde sanki dünyalar benim oluyordu
böyle temizdi namuzsuz...



http://i.hizliresim.com/vQPV4v.jpg (http://hizliresim.com/vQPV4v)


ondan sonra cbf 150 aldım en çok çamur attığım motor hatta bazı arkadaşlar bana gönül koyuyordu ben onları kızdırırken ama aldım düşeşe geldi sıfır aldım 15 ay bindim gerçekten sıkıntısız bi motordu sadece 1 far ampülü patladı bahseildiği gibi dandik bi motor değil yakıtı güzel parçası bol pazarı geniş satarken de hiç zarar etmedim sattığımda sıfır gibi temizdi diğer motorlarım gibi alan hayrını görsün


http://i.hizliresim.com/yAq1zk.jpg (http://hizliresim.com/yAq1zk)


ondan sonra da nc 700 aldım daha 350 km yapsamda ona içim ısındı yaza bol bol gezeceğim festivallere gideceğim deniz kenarlarında sıcak kumlarda uzanıp yatacağım oda yanımda olacak dağlara yaylalara çıkacağız birlikte çadır kurup rakı içeceğim :)
yanlız en sevdiğim renk gri


http://i.hizliresim.com/g46pPN.jpg (http://hizliresim.com/g46pPN)



tabi bu motorun yanına da bi küçük cc lazım dediler işe gider geliken ona da bi salcano cub aldık bu günlerde çok işe yarıyor yakıtı az vergi yok sıkıntı yok
kar yağmur çamur gitmem demiyor yakıt çok çok az


http://i.hizliresim.com/2YaqWL.jpg (http://hizliresim.com/2YaqWL)

s.e.c
15 Ocak 2015, 02:00
96 senesinde 86 model peugeot 103 sahibi oldum. Tabi o zamanlar çok küçüktüm ve ilk motorumdu. Bisikletten hallice, ön arka kampana bildigin moped işte.
Daha sonra 2001 yılında sıfır km ramzey 49 cc lik moped aldım. Çok çok temiz bakmama rağmen yan kapakların iç kısmı ve arka çamurluğun iç kısmı paslanıverdi. Muadili olan peugeot 103 lere göre biraz daha yavaştı ama beni pek üzmedi.
2004 senesinde sıfır km 115 cc lik yamaha nouvo scooter aldım. 2 sene kullandım en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Son hız olarak; hava ve yol şartlarına göre 100 ile 115 km arası yapabilen büyük tekerlekli çok hoş bir scooterdi.
2006 senesinde yine sıfır km ybr 125 aldım 22000 km kullandım sert kullanmaktan dolayı debriyaj balatası hariç hiç bir sorun yaşamadım.
2010 un son aylarında sıfır km 2011 model ybr 125 aldım, yakit olarak 2.5 lt yi geçiremedim. 8 ay kadar kullanıp sattım. Elektrik tesisatında ufak bir sorun yaşadım ama tam hatirlamiyorum.
2011 de sifir km cbr 125r aldim. Ybr ye göre gücü hissedilir derece iyi gelmişti. Yüksek hızlardaki dengesi ve virajdaki kararliligi ybr den sonra cok iyiydi. Yakiti 2.8 lt civarıydı. 20000 km boyunca bakim disinda anahtar degmedi.
Bir süre motorsuz kaldım arkadaşların 600 cc motorlarını ara ara kullandim.
2014 te kardeşimle ortak 1000 rr aldiık ve hala duruyor. Bizimki 2008 model, kullanima göre 5.5 ile 9 litre arası yakiyor, müthiş bir güç ama bütün iş sag bilkte bitiyor. Motor tepkisi aşırı hızlı olmasına ramen sürpriz hiçbir davranışı yok. Orta devir torku çok iyi 0-100 ü becerebilen için 3 sn ve biraz daha altı. Not: litrelik ss ler icinde ivmelenmesi en iyi makinelerdendir. Son hizi yamaha r1 ile birlikte en düşük olan litreliktir. Ama hızlanması akıllara zarar.
Son olarak ekim ayinda sifir km bws 125 aldim ve sehir içi için çok rahat ettim. Yakıtı 3 lt civarlarında, performansı spacy 110 dan iyi kymco agility 125 ten kıl payı daha iyi. Ama frenleri bugüne kadar sahip oldugum motorların içinde en iyilerinden. Kombine freni çok iyi çalışıyor, üzerindeki lastiklerle dahi sorun çıkarmıyor. Gecen gün pcx 125 test ettim, ben ne bileyim bws ye alışmışım pcx ide öyle sandım ön tekerlek çok çabuk kilitledi. Belkide lastklerin inceligindendir. Fakat bulursanız bir bws 125 deneyin; scooterdan beklenmeyecek bir yol tutuş, fren ve güven hissi var.

Uğur
16 Ocak 2015, 21:39
Konuya katkıda bulunan herkese çok teşekkürler.

Gerçekten özet niteliğinde güzel değerlendirmeler olmuş.

Konu gidişatı,arşivlik bir konu olacağına işaret gibi. :)

Tekrar emeğinize,ellerinize sağlık...

Karalı
16 Ocak 2015, 23:32
http://i.hizliresim.com/jvggMW.jpg
ilk motorum cbr125r ninjayı kullandıktan sonra onunla ilgili herşeyi unuttum:)
Yavru ninja'ya gelecek olursam kolay kullanabileceğiniz spor bir motosiklettir paralal çift silindir motoru var oturuş poziyonu rahat azda olsa öne eğimli oturuşu var benim boyum 1,72 yada 73:) gaz kolu kolay dozaşlaniyor göstergeleri genelde begenilmesede ben beğeniyorum yakıt göstergesi olsa iyi olurdu ışık yandiktan sonra 70km gidiyor vites geçişleri şıkır şıkır gidon hakimiyeti kolay istanbul trafiğinde aralara girmeler kolay viraj performansı gayet başarılı 8000devirin altında kullanımı sorunsuz 8000devirin üzerine çıktığımda ivmelenmesi güzel titreşim yok ön fren performansı güzel arka firene fazla baskı yapıldığında çabuk kitleniyor iyi ayarlamak lazım ön amortisör iyi arka çok sert cukurlada totoyu kaldirmazsaniz ne dediğimi anlarsınız:) ne yaptığını hiç hesaplamadım zaten ben hep elli liralık koyuyorum:) servis parça sıkıntı'sı hiç çekmedim 15000km bakımı yeni yapıldı sıfır 2013model aldığım ninjam beni hiç uzmedi bende onu uzmedim orası burası arıza çıkamadı gayet sağlıklı bir geçiş motoru buda benden olsun güzel konu takipteyim...

Ahmetbahadır
17 Ocak 2015, 00:25
Süper konu, üstte kalsın hep.

mitmuallim
17 Ocak 2015, 01:04
1-1985 Mobilet 50 cc :)) : seyyar dondurma satarken kullandım bir kaç yıl.. yazları 15.000 km falan yapıyordum.. ne olduğunu anlayamadan hurdaya ayırdık..

1988 Puch :(( mobiletten sonra rahat edecem diye aldım meğer pek nazikmiş hanım hanımcık 2 yıl kullandıktan sonra attık ardiyeye bu yaz paramparça yaptım ve hurdaya sattım.. hiç mutlu olmadım onu sürerken..

1998 Yamaha rx 115 :) 2 zamanlı tam bir şehir içi motoru ..ciğerli süratli sağlam bir motordu 65.000 km kullandım .. 2004 de sattım..

2004 kanuni seyhan 150 :- titreşim samazsak yakıt ekonomisi ve sağlamlık açısından sorun çıkarmadan 6 yıl kullanıp sattım.
2009 gv 250 :) ulaştığım en kaliteli motordu.. elektrik ,ve akü sorunu dışında güçlü keyifli ve yol motoru sarp sınır kapısına kadar gittim geldim izmitten .. şehir içinde ban uymadığı için sattım...


2011 şu and kullandığım kanuni bora 125 tam bir şehir içi motoru 30.000 km yi aştım çalışmasından ve çekişinden hiç bir sorun yaşamadım. hiçi bir motorumda ön lastik değiştirmedim hatta patlamadıalr bile 20.000 i geçen motorlarımda arka lastik değişti...

sırada 250 cc lik bir enduro gözüküyor gelsinde bi görelim..

inzell
19 Kasım 2016, 12:58
Şöyle bir derleme yapmıştım, üzerlerine tıklayıp detaylı incelemelerime ulaşabilirsiniz. :P

https://lh3.googleusercontent.com/-BB1AqORyuTY/WCuytkTF7EI/AAAAAAAAJR0/-R7A7k6SPPo0I7alB7knUugAS81ZNQvVwCCo/w940-o/cbf.png (http://www.motorumla.net/300/) https://lh3.googleusercontent.com/-PP6DAg3swGU/WCuytpNyjgI/AAAAAAAAJR0/txedHZe9Mr0TdkuvW1uht6N6wV3HIZJawCCo/w940-o/tra.png (http://www.motorumla.net/yamaha-tracer-700/)
https://lh3.googleusercontent.com/-Lv_ra_eQgl8/WCuytutNhhI/AAAAAAAAJR0/YAqCldtVe6ERExbTL7DQnxAlud9jRdrywCCo/w940-o/m800.png (http://www.motorumla.net/suzuki-vz800-intruder-m800/)https://lh3.googleusercontent.com/-6GzpPCD1oUw/WCuytqAShxI/AAAAAAAAJR0/IBf9jTgnLW0VC9v6wBMtrglMkcU2C-ogwCCo/w940-o/gt.png (http://www.motorumla.net/hyosung-gt650-comet/)
https://lh3.googleusercontent.com/-tukC8xCPhh0/WCuytmPBZJI/AAAAAAAAJR0/nOxSozFrBOItEUE08veHTyx7h84MBtrJACCo/w940-o/mr.png (http://www.motorumla.net/mondial-150mr-vulture/)https://lh3.googleusercontent.com/-1sVrsGXwYjg/WCuyth77bfI/AAAAAAAAJR0/C-86gA-jOfgTc61CcKeR2SmVMBD6K08hQCCo/w940-o/boxer.png (http://www.motorumla.net/bajaj-boxer-150/)
https://lh3.googleusercontent.com/-gJtNiGJV8nc/WCuytkAfnoI/AAAAAAAAJR0/SCwYN3j0pMwJzNTas2-FyHFLHgBG2-HdgCCo/w940-o/cb.png (http://www.motorumla.net/honda-cb125e/)https://lh3.googleusercontent.com/-0Lt3uVu889A/WCuytlJKw5I/AAAAAAAAJR0/QNpZuL6h0Qgoj8CQMDeQB6ugvd08PNaLACCo/w940-o/red.png (http://www.motorumla.net/bajaj-qute/)

vader
19 Kasım 2016, 16:16
Honda Rebel Cmx 250

İlk motosikletim. 250 cc, hava soğutmalı 18 beygirlik çok tatlı bir alet.

Bir kaç yerde Mini - Cruiser dendiğini de okumuştum.

145 kg. ağırlığında, oldukça alçak ve ufak bir motor olması dolayısı ile, yeni başlayanlar ve kadın sürücüler için de ideal bir motordur.

Maximum hızı 140 km. olmakla birlikte 100 km'yi geçmenizi pek önermiyorum.

10 litrelik deposu ve doğal olarak pek de konforlu olmaması yüzünden uzun yol için pek uygun değildir. Yakın rotalarda (İzmir için; Foça, Dikili, Mordoğan, Urla vs.) sizi üzmez.

Ayrıca lastik bulma sorunu da yaşamıştım, Scooterlar için olan Michelin City Grip'lerden takıp halletmiştik.

Saygılarımla.

oyunon
03 Mart 2017, 09:35
Küba c1 kullanıyorum - 10.000 km'yi biraz açtım. Hiç bir sıkıntısını görmedim.
Ama aklımda her zaman bir honda 600cc yatıyor Allah nasip ederse paramı tamamlayıp alacağım.

Phoenixs
05 Temmuz 2017, 22:36
Evet arkadaşlar buraya almış olduğunuz motor ve motor ekipmanlarını yazalım
Bajaj pulsar as150 aldım aşırı memnunum ama seleleri çok sert
Motoran cbs 150 balancer çok memnunum fakat +20 kuruş yakıyor

Alıp da pişman olduğum motor yok peki ya sizlerin ?

Alonedark93
05 Temmuz 2017, 22:47
Suzuki GSXR600 K8 Tattoo serisi.
Çok memnumdum ama satmak zorunda kaldım. :(

mfBulut
05 Temmuz 2017, 22:53
CBR 250 aldım ilk motor olarak. Henüz 1500 km oldu. Onun dışında ehliyet sınavında 30 u geçmeyeceksin dedikleri motoru saymazsak bir de MT 07 sürdüm birkaç km. O yüzden çok kıyas yapamıyorum ama motorumdan memnunum.

120-130 gibi hızlarda rüzgarın bu kadar etkileyeceğini düşünmüyordum. Sırf o yüzden naked almamıştım. O yönden pişmanlık değil de bir garip his var.

Yakıtı ne çok düşük ne de çok yüksek. Tam olması gerektiği gibi bence.

ABS olaydı yapışmazdım yere :/

Ekipmanlar:

MT KRE Momentum Kask
Umarım hiçbir zaman sağlamlığını test etmek zorunda kalmam. Malzemesi güven veriyor ve kask gerçekten rahat. O fiyata en iyi birkaç kasktan biri bence.

Prohel Alaska Yazlık Mont
240₺ gibi bir fiyata indirimden almıştım. Fiyat performans ürünü. Ama ilk fırsatta daha iyi bir monta geçmeyi düşünüyorum. Yaz performansı bence iyi (Adana bura)

Tech 90 Pirate Black Pantolon
Gerçekten çok memnunum. Aşırı sıcaklar hariç rahatsız da etmiyor.

Venom D2 Uzun Eldiven
O fiyata bilek korumalı sadece onu bulabildim. Özellikle eldeki his çok iyi. Acemi olmama rağmen çok rahat ayar yapabiliyorum.

Henüz botum yok.

pea
05 Temmuz 2017, 23:18
Benelli Tnt 25: İlk motorum, 0 olarak almıştım, sürekli sorun çıkarması yüzünden çok pişman oldum.

Ls2 FF396: Deli gibi rüzgar alıyor, vizör tam kapanmıyor, ayarlanmıyor. Yazın işime gelse de, kışın suratımı donduruyor. Yarı pişmanım.

Tech90'ın Vecton markası altında ürettiği baharlık/yazlık bir kot: İnce kumaşı var, korumaları oturuyor, rahat ederim diye aldım. Kot milim esnemedi, diz bölümü bacağıma yapışıyor. Hiç rahat edemedim, pişmanım.

Tech90'ın Overlap markası altında ürettiği baharlık bir kot: Orta kalınlıkla kumaşı var, birkaç ay sonra bollaştı. Çok rahat ediyorum. 0 ile 30 derece arasında hep giydim. Lowside kazada zedelenmedi bile. Çok memnunum.

Five Gloves Stockholm: Su geçirmez, kışlık eldiven diye aldım. Su geçirmiyor, rüzgar geçiriyor. Serin havada elim terliyor, üşütüyor. Soğuk havada zaten üşütüyor. Yağmurlu havada su geçirmiyor ama dışındaki kumaş su tutuyor, rüzgar da vurunca üşütüyor. Memnun değilim, pişman da değilim.

Venom kısa yazlık eldiven: Çok rahat ve havalandırmalı. Çok memnunum.

Dainese HydraFlux DDry file ceket: Astarıyla birlikte 3 mevsim kullanılabiliyor. Çok rahat, şekli de güzel. Korumaları sağlam ve geniş. Kumaşı biraz dayanıksız gibi. Çok memnunum.

Revit Voltiac kışlık mont: Kumaşı çok sağlam, kesimi rahat. Baharda ve kışta üşütmüyor, pişirmiyor. Dikişleri kalitesiz. Astarı kısa, sürerken göbeğim ve belimi kapatmıyor. Memnunum.

Tcx Jupiter bot: Günlük kullanıma uygun, korumaları sağlam, pantolon altında sırıtmıyor, su geçirmiyor. Tüm gün rahatça giyebiliyorum. Çok memnunum.

Dainese Knee V E1 dizlik: Koruması iyi, bantları 1 senede esnemedi. Kevlar kot giymeye üşendiğimde takıyorum. Yazın bacağımı pişiriyor. Pantolon parası verip, pantolondan az koruduğu için biraz pişmanım.

Bt S2 interkom: Banggood'dan 35$'a almıştım. İnterkom özelliğini hiç denemedim, kask içi bluetooth kulaklık olarak kullanıyorum. Ls2 kaskımda ekstra rüzgar gürültüsü yapması dışında çok memnunum. FM radyo kanalını kaydetmemesi gibi bir saçmalığı olsa da, telefonla kullanmak için ideal.

VECİHİ
05 Temmuz 2017, 23:26
Bajaj pulsar 200 ns aldım sinir sahibi oldum.
Rks titanic 150 s aldım sinirler pamuk gibi motosiklet kullanmaktan tekrar keyif almaya başladım.

Tvs01
05 Temmuz 2017, 23:28
Bajaj pulsar 200 ns aldım sinir sahibi oldum.
Rks titanic 150 s aldım sinirler pamuk gibi motosiklet kullanmaktan tekrar keyif almaya başladım.

Neden pulsarı beğenmediniz ?

VECİHİ
05 Temmuz 2017, 23:34
Neden pulsarı beğenmediniz ?

Benim mubarek stop ediyordu, soğukta gösterge resetliyordu ve geçtiğimiz kış durduğu yerde çalışır haldeyken durduk yere stator kablosu kopmuştu, bir sürü nakliye masrafı ve zaman harcadım. Sonuncunun ilahi bir işaret olduğunu düşündüm ve sattım :mrgreen:

Ben gece uyurken acaba sabaha ne arıza çıkacak diye düşünüyordum motorda garajda acaba sabah ne arıza çıkarsam diye düşünüyordu sanki :)

Bakma böyle şakacı anlattığıma bildiğin sinirlerim ve cebimi harap etti.

AlpAksu
06 Temmuz 2017, 09:12
kubasuperlight 200 ikinci el almıştım 1 sene bindim ufak tefek sıkıntıları dışında bir sorun çıkarmadı ve aldığım fiyata sattım, mutlu oldum.

kubanın ardından 0'km Hyosung GT250R aldım, bakımlarını düzenli olarak yaptım hatta fazlasını bile yaptım ama 1 sene sonra 10'bin kmde motor yağsız kalması nedeniyle az daha kitleniyordu bir sürü parçası değişti ve motordan soğuduğum için ederinin epey altında bir fiyata sattım çok pişman oldum aldığıma.

cenkyenmez
06 Temmuz 2017, 09:26
Kymco venox yada eski bir gv250 alayım diye yola çıktım, motosiklet kullanamıyor olduğumu fark edip daha da ufaktan başlamaya karar verdim.
Ne iyidir diye bakınırken Yamaha Crypton Cub'a karar verdim, sıfır aldım 10k-15k arası bir km kullanıp sattım. Memnundum.

Yağ yakan, Japon markası olsa da Çinli olan, balansörün gücünü emdiği olarak konuşulan motosikletin sıfırını aldım. Tabi ki tam tahmin ettiğim gibi bu sorunların hiç biri olmadan keyifle kullanıyorum. (5k'ya geldi) Memnunum.

Shoei XR1000 kullandım, memmnudum. LS2 FF350 serisi kullandım memnun değildim. (nedensizce bir güvensizlik duyuyordum).

Bell qualifier winger kullanıyorum. Alın bölgesinden köşeler ve kulaklarımın üst kısmı kafamı sıkıyor. (doğru beden aldığıma eminim, belki de kafa şeklime uymadı.) Memnun değilim.

Uzun ön camlardan ve ek rüzgar deflektörlerinden aldım çok memnunum. (karartmalı ancak saydam olanlardan)

Aliexpress'ten tonlarca elektronik aksesuar aldım hepsinden memnunum. (termometre, saat, voltmetre, alarm, çakmak çıkışı, usb çıkışı, elcik ısıtma, sele ısıtma, su geçirmez sigortalar vs vs.)

killingroad
06 Temmuz 2017, 09:41
Eldiven: Revit RSR2.
Çok rahat ediyor elim, ince bayağı yapısı, muhtemelen sahte olduğu için pek kullanmıyorum. (aliexpress) Orijinali çok konforlu olacaktır.

Eldiven: Alpinestars SP-1
Biraz daha kaba yapılı, azıcık da büyük geliyor parmaklarım dibine kadar gitmiyor ama çok sağlam, bilek koruması kısmı da RSR2'den daha uzun ve kapsamlı. Güzel mutluyuz kendisiyle.

Kask: Arai Quantum ST-PRO
Pro-Shade'in biraz daha koyu olması düşünülebilir sanki, şu anki haliyle yılın daha çok günü ProShade ile rahat ediliyor ama bazı extreme aydınlıklarda en azından benim gibi güneşe duyarlı gözlere sahip birine yetersiz gelebiliyor. Gerçi daha koyu olursa da orta halli aydınlıklarda kullanılamaz olabilirdi. Bilemedim. E bir de malumunuz gürültülü bir kask, ama pek şikayetçi olduğum söylenemez.

Mont: Revit Shield
Valla sağolsun en baba soğukta bile üşütmedi eyvallah, ama üretim malzeme kalitesi hakkaten düşük Revit'in. Fermuar tutacakları falan dağılııyor gidiyor.

Mont: Alpinestars TGP PLus Air
Efil efil çok mutluyum, ulan bunla düşersem parçalanır gider korkusu var ama, bu havalarda çok tatlış oluyor.

Mustaphalanx
06 Temmuz 2017, 09:42
Şu ana kadar para verip pişman olduğum tek şey iPhone oldu. Aldığım motorların hepsinden çok memnun kaldım. Ekipman da keza aynı şekilde :) Verdiğim paraya oranla beklentilerimi karşılıyorsa memnun kalırım. 3liraya 3 köfte alabilmek lazım en azından...

ahmetyildiz
06 Temmuz 2017, 10:46
Mt kask aldım Çok memnunum fiyatına göre rüzgar almayan ses almayan bir kask.

eskide sway kask kullanıyordum resmen işkence çekmişim o kaskta onu anladım.

venom air mont aldım 4 mevsim denen modellerden kışın içlikleri ve rüzgarlıkları gerçekten rüzgar kesiyor ve üşütmüyor, yazın ise herşeyini söküp kanat fermuarlarını açtığınızda hiç rahatsız etmeden püfür püfür serin serin kullanabiliyorsunuz ondanda memnunum. Korumaları biraz dandik gibi görünüyor kaliteli olanların yapısını bilmiyorum açıkcası ama bunlar bi tuhaf geldi bana

far için philips diamond serisi far ampulü almıştım ondan çok çok memnunum gerçekten aydınlatmada gözle görülür bir fark olmuştu.

ipone zincir yağı beyaz renk olan bence gerçekten kaliteli bir ürün zinciri önce temizleyip zincire uyguladığımda beyaz renkte bir katman oluşuyor be zincirden dönüş hızıyla uçup etrafa yapışmıyor zincire resmen yapışıyor kolay kolayda özelliğini kaybetmiyor yıkamayla felanda kolaydan çıkmıyor.

Bajaj pulsar Ns200 Gerçekten çok memnun kaldığım bir motordu kronik problemleri olan bir motor derler genelde ama şansımdan sanırım tek bir arıza çıkartmamıştı bana.

pajaj pulsar ns150 o motorumdanda memnundum ama okadar çok krank kırıyor haberi muhabbeti yapıldıki korkumdan sattım o motoru birde 7-8bindevirdeki gaz kesme muhabbetini bende yaşadım o motorda servis çözdü ama ben bikere soğumuştum


Honda CBR125 2015 model Motorumdan da çok memnundum 125cc lik motorun 138km top speed yapması beni gerçekten şaşırtmıştı titreşimsizdi 700-800km lik tura çıktım beni hiç utandırmadı küçük cc olmasına rağmen memnun etmişti beni.

aquarist4
06 Temmuz 2017, 10:47
MT 07 aldım. Çok pişmanım, çünki herkes aldı, hala da alıyorlar. Bu ne kardeşim?