Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : CRF 1000 L Africa Twin - Yeni Motor



Sayfa : 1 [2]

hasmet
22 Haziran 2017, 02:04
Şu ana kadar genel olarak memnunum motordan. Tek sıkıntı biraz 4 silindiri özlemek açıkçası. İnsan onu bir arıyor.

4'ten 2'ye inince ben de bi garipsemistim, simdi daha cok seviyorum.

Mr.Duke
22 Haziran 2017, 02:18
Öncelikle hayırlı olsun.
"Uzayıp gitmek", konfor, hissiyat, aynalar vs aynı şeyleri yaşadım.
Arablara yukardan bakmak çok farklı bir his.
Güzel özetlemişsin.

Boyum ve bütçem elvermediği için NC750X aldım ama Africa'da gözüm kaldı.
Boy 175, NC'de ayaklar yere tam basmıyor.
Africa biraz daha yüksek gibi.
Ama fıstık bir gün benim olacak, vuracam kırbacı.

Bu arada Africa Twin'i çitaya benzeten tek kişi ben değişim değil mi?

senin hayalin africa benimkide nc 750 :)

agris
22 Haziran 2017, 02:35
4'ten 2'ye inince ben de bi garipsemistim, simdi daha cok seviyorum.
Alışmak biraz daha zaman alacak gibi duruyor 😊

K121L
22 Haziran 2017, 02:58
hayırlı olsun bence de enduro doğru seçenek

hasmet
22 Haziran 2017, 03:34
Alışmak biraz daha zaman alacak gibi duruyor ��

paralel-twin ve V-twin deneyimi farkli olsa gerek. Gerci benim ilk motosikletim V-twin bir cruiser'di, o yuzden eskiden beri severim V-twin sesini ve torkunu. 4 silindir gucluydu ama ayni hisse sahip degildi. 8 sene 4-silindirden sonra tekrar V2'ye donunce ilk once garipsedim, ama sonra ne kadar ozledigimi hatirladim. Rolantisi bile zevkli. Gucu devirden degil de torktan almasi da farkli bir his. Ikisinin de kendinde gore avantajlari var. Paralel-twin motosikletim olmadi hic.

agris
22 Haziran 2017, 08:55
paralel-twin ve V-twin deneyimi farkli olsa gerek. Gerci benim ilk motosikletim V-twin bir cruiser'di, o yuzden eskiden beri severim V-twin sesini ve torkunu. 4 silindir gucluydu ama ayni hisse sahip degildi. 8 sene 4-silindirden sonra tekrar V2'ye donunce ilk once garipsedim, ama sonra ne kadar ozledigimi hatirladim. Rolantisi bile zevkli. Gucu devirden degil de torktan almasi da farkli bir his. Ikisinin de kendinde gore avantajlari var. Paralel-twin motosikletim olmadi hic.

Evet tadı başka bunun da gerçekten. Her motorun kendince başka tadı var. Keşke hepsinden birer tane alıp koysak :)

agris
23 Haziran 2017, 20:00
Merhaba değerli forum üyeleri,
Bugün itibariyle 700 km oldu motorun kilometresi. Bayram sonrası rodaj tamamlanıp rodaj bakımı yapılacak.
Şu ana kadar yaptığım paylaşımlar baştan da dediğim gibi daha çok enduro ve ss kıyaslama şeklinde oldu. Halen öyle gidiyor.
Bunların belki tarz seçimi konusunda yeni başlayan arkadaşlara faydalı olacağını düşünüyorum.
Bugün şehir içi trafiğine girdim. Malum bayram öncesi olmasından dolayı heryer kilit durumda.
Ama hiç zorlanmadım. Birçok insan bu kadar büyük motorun şehir trafiğinde zor olacağını söyler ama ss'den sonra bana çok rahat geldi.
Gidon turu muazzam. Motorun boyu kadar bir alan U dönüşü yapmaya yetiyor. Bu öyle büyük nimetmiş ki kullanınca anladım.
Ya bu motor burdan girmez, dönmez dediğim yerlerden öyle rahat geçip gidiyor ki hayret ettim.
Daracık alanlarda manevra yapmak, U dönüşü yapmak süper konfor.
Saygılar

sarpgray
23 Haziran 2017, 20:08
Maşallah diyelim, renkler harika özellikle sele rengi çok uyumlu olmuş. Kazasız belasız kullanın.

agris
23 Haziran 2017, 20:10
Maşallah diyelim, renkler harika özellikle sele rengi çok uyumlu olmuş. Kazasız belasız kullanın.

Teşekkürler

mchi
24 Haziran 2017, 00:22
Nakedtan enduroya gectigimde bende dunya varmis dediydim. Bundan sonra hep enduro insallah. Para isini cozebilirsem ilerde bi yanci belki teker yapmalik

TheWoi
24 Haziran 2017, 11:49
Hayırlı olsun kazasız belasız inşallah

YERUÇAĞI
24 Haziran 2017, 18:15
artçı konforu ve rahatlık açısından Africa Twin mi, nc 750 integramı

agris
25 Haziran 2017, 07:48
artçı konforu ve rahatlık açısından Africa Twin mi, nc 750 integramı

Henüz hiç artçılı sürmedim bu motoru bilmiyorun. O yüzden yorum yapamayacağım.

hasmet
25 Haziran 2017, 11:57
Nakedtan enduroya gectigimde bende dunya varmis dediydim. Bundan sonra hep enduro insallah. Para isini cozebilirsem ilerde bi yanci belki teker yapmalik

Bir kere Multistrada kullandim. Ruzgar korumasi guzel, bayagi da cevik, ama cok buyuk yahu. African Twin'in de uzerine oturdum, o da ayni. Hafif naked sehir ici icin bence cok daha pratik. Siz ne acidan tercih ettiniz enduroyu?

agris
01 Temmuz 2017, 21:45
Merhaba arkadaşlar,
29/06/2017 tarihinde motorumun rodaj süreci bitti. Rodaj malum biraz sıkıcı bir süreç lakin yeni bir motoru tanımak tepkilerini öğrenmek için çok önemli bence. Ayrıca açıkçası 1000 cc bir makinada ilk kez rodaj yaptım ve çok sıkıcı gelmedi. Zira düşük devirlerde dahi otoyolda rahatça seyahat edilebilecek sürati sağlıyor.
Maliyet kısmına gelirsek rodaj bakımı için Honda servisi 295₺ ücret aldı.

Bugün de motoru biraz uzun yolda performanslı bir şekilde test etmek amacıyla Afyon-Ankara arası gidiş dönüş 500 km yol yaptım. Açıkçası hava koşulları sebebiyle berbat bir yolculuk geçirdim. Karşıdan vuran güneş, 35 dereceye yakın hava, siyah mont, kevlar kot derken baya mahvoldum. Onun dışında motordan memnun kaldım.

Gerçekten çok çok konforlu bir motosiklet. Tatmin edici bir performansı var. Ayrıca ebatları ve renkleri sebebiyle görünürlük açısından iyi. Özellikle diğer araç sürücülerinin yaklaşımları önceki motorumda alışmadığım türdendi.

Bu yerden yüksek, tabiri caizse uzun bacaklı motorun yüksek süratlerdeki dengesini de denemedim değil. 200 km/sa süratin üzerine çıktığımda da yolda gezinme, yalpalama gibi bir problem yaşamadım. Bunu beklemiyordum açıkçası.

Bir problem olarak ön camı beğenmedim. Belki benim boyum uzun olduğundandır emin değilim ama çok rüzgar aldım. En kısa zamanda uzun ön cam ile değiştirmem gerekiyor.

Başka bir eksi de şu ki: 4 silindir performansını aramıyor değilim.

Bugün biraz performansı merak ettiğim için ona göre sürdüm. O yüzden yakıt tüketimi hesaplamadım. Bir dahaki sefere yakıt sarfiyatı hakkında bilgi paylaşacağım.
Şimdilik bu kadar.

Saygılar

mchi
02 Temmuz 2017, 01:42
Bir kere Multistrada kullandim. Ruzgar korumasi guzel, bayagi da cevik, ama cok buyuk yahu. African Twin'in de uzerine oturdum, o da ayni. Hafif naked sehir ici icin bence cok daha pratik. Siz ne acidan tercih ettiniz enduroyu?

Valla ustad ben aslinda 2 tekere multistrada hayaliyle basladim desem yeridir lakin mts ye gelene kadar 3 nakedim oldu. Hepside hafif ve gucluydu teker meker tam sevdigim gibi. Sehir ici icin mukemmellerdi ama uzun yolda eziyet oldu bana mt7 le mersin istanbul daha sonra istanbul izmir istanbul yapip. Mts aramaya basladim. Mts ye kavustuktan sonra ist izm ist mükemmel gecti. Motor budur dedim. Sehir ici hic sikinti degil digerleri kadar kivrak digerlerinden daha guclu ve atik yan cantalari takmadigimda digerlerinden brz genis bana sorun olmuyor acikcasi. Birde o kaldirimlardan atlamak falan bambaşka, trafigi yukardan rahatca izlemek aynalarin ustunden gecen gidon anlatmakla bitmez. Bir tek duruyorken 240kg civari zor oluyor ters bir hamlede yana devirmemek icin kaslari agriyor adamin. Bence sende bu tarafa dogru bi geçiş yap dene derim. Güce alışmış birisin 2015+ mts yada 1190 ktm ler reyzikleri aratmıyorlar

Nikkfurie
02 Temmuz 2017, 09:34
..........mts yada 1190 ktm ler reyzikleri aratmıyorlar............



1290 Adventure kullandım, 1000 lik ss ler ile 250 km ye kadar beraber yürüyor 270 de kesiliyor..

600 lük leri hem kalkışta hem akselerasyonda tabiri caizse deler geçer : )

mchi
02 Temmuz 2017, 10:09
1290 Adventure kullandım, 1000 lik ss ler ile 250 km ye kadar beraber yürüyor 270 de kesiliyor..

600 lük leri hem kalkışta hem akselerasyonda tabiri caizse deler geçer : )

2009 r1 i 220 e kadar gectim. Yeni model 1000liklerle deneme sansim olmadi acikcasi. Ama sunu biliyorum abimin 600rr ina binince bisiklete binmisim gibi hic cekmiyor alet. Adami 7 yildir kiz gibi baktigi makineden soguttum :)

agris
02 Ağustos 2017, 09:32
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır sürekli il dışında olmam dolayısıyla pek kullanamadım motosikletimi. Motoru alalı 45 gün olmuş aşağı yukarı. Şu an 4000 km oldu motor. Pek fazla binemedim açıkçası. Bir de şehir içinde de hiç kullanmadığım için pek km yapamadım.
Yakıt tüketimiyle ilgili bilgi vermek istiyorum: Benim ortalama tüketimim 5,8 lt oldu. Rodaj bitiminden itibaren 1000 km boyunca test ettim bu veriyi. Çok sakin kullanımlarda bu tüketim daha aşağılara düşebilir ama ben o kadar sabit ve düşük hızda kullanmadım motoru.
Bunun dışında minik bir yan yatırma durumum oldu. AVM otoparkında sanırım 15-20 km hızda seyrederken, çocuğun biri koşarak yandan fırladı ve bana sol tarafımdan yaya olarak çarptı. Evet farkındayım çok garip bir kaza aama oldu :-/ Sürat çok düşük olduğundan bende birşey yok. Koruma demirini iyi ki takmışım dedim o anda. Demirler dışında bir sürtünme izi olmadı.
Bunun dışında genellikle günübirlik 400-500 km mesafelerde kullandım motoru. İlk başlarda çok rüzgar alıyor gibi gelmişti motor ama alıştım sonradan. Seleyi alçak konumda kullanıyordum, onu da yükselttim sonradan.

Genel olarak bu motoru tavsiye ederim. Ama şehir içinde pek konforlu bir makina değil. Elbette ss'den konforlu ama ben şehir içinde elektrikli bisiklet kullanıyorum. En iyisi o bence.

Saygılar,

Ahmetbahadır
02 Ağustos 2017, 09:48
Hocam hayırlı olsun gerçekten güzel motor.4 silindir performansını aramıyor değilim demişsiniz, bu gidişle sizi S1000XR ya Multistrada paklar:)

Bu arada keşke forumda hep böyle konular olsa.

agris
02 Ağustos 2017, 10:18
Hocam hayırlı olsun gerçekten güzel motor.4 silindir performansını aramıyor değilim demişsiniz, bu gidişle sizi S1000XR ya Multistrada paklar:)

Bu arada keşke forumda hep böyle konular olsa.

Teşekkür ederim hocam,

Esasında asıl isteğim s1000 xr zaten ama malum maddi sebeplerden ötürü olmadı şimdilik. İlerde olur belki. İnşallah herkes gönlüne göre istediği motoru alır ancak bu zamlarla zor görünüyor. :(