PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha MT-25 Mi Yoksa 3-4 Bin TL daha Koyup Abs'li Motosiklet Mi ?



mrkcn
14 Mayıs 2017, 13:21
Merhaba arkadaşlar . İlk motorum olacak . Motosiklet tecrubem çok az . MT-25 tam benim istediğim tarzda bir motosiklet fakat abs si yok malesef. Ona alternatif Duke 250 var fakat tek silindir , sesi güzel değil ve titreşimden şikayetçi kullanıcılar . Z300 e baksam fiyatı baya bi uçuk .22-23 bin tl civarıydı sanırım.
Acaba bu sene mt-25 alıp üstüne de iyi bir lastik takıp kullanayım mı yoksa 2018 deki absli mt-25 i mi bekleyeyim ?
Siz olsanız ne yapardınız ?
Motosiklete ayırdığım bütçe 17 bin tl.

mfBulut
14 Mayıs 2017, 13:38
Bir önceki açtığınız konuda da neredeyse aynı sorular vardı ve farklı cevaplar alacağınızı sanmıyorum. Orada fikrimi yazmıştım.
Umarım istediğiniz motoru alır ve kazasız belasız sürersiniz.

Salurbey
14 Mayıs 2017, 13:53
Donanım / fiyat ilişkisi. Suzuki yeni modellerini fuara getirmişti. Gsxr 125 - 250 onlarda abs li. Z300 vergi dilimi farkını vermek yerine suzukilere göz atın. ABS li tercih etmeye çalışın. Abs her durumda " + " değerdir.

Ama abs siz motor alınmaz kullanılmaz diye birşey yok. Ben panik fren yapmak zorunda kaldım 2 kere , zemin iyi olduğu için teker kaymadı. Siz ne kdr çalışırsanız çalışın yer şartları devreye giriyor. Bir zemin düşünün,panik fren abs kaymaz kitlemez, abs'siz olan kayar sizi düşürür. (Islak olsun yer )

90-100 km hızla on freni sonuna sonuna kadar sıkarak durabiliyorum. Egitim ve çalışmalarım sonucu. Bunları yazarken pratiğim olmadan yazmıyorum :)

mrkcn
14 Mayıs 2017, 14:02
Donanım / fiyat ilişkisi. Suzuki yeni modellerini fuara getirmişti. Gsxr 125 - 250 onlarda abs li. Z300 vergi dilimi farkını vermek yerine suzukilere göz atın. ABS li tercih etmeye çalışın. Abs her durumda " + " değerdir.

Ama abs siz motor alınmaz kullanılmaz diye birşey yok. Ben panik fren yapmak zorunda kaldım 2 kere , zemin iyi olduğu için teker kaymadı. Siz ne kdr çalışırsanız çalışın yer şartları devreye giriyor. Bir zemin düşünün,panik fren abs kaymaz kitlemez, abs'siz olan kayar sizi düşürür. (Islak olsun yer )

90-100 km hızla on freni sonuna sonuna kadar sıkarak durabiliyorum. Egitim ve çalışmalarım sonucu. Bunları yazarken pratiğim olmadan yazmıyorum :)

GSX 250R 'ın 22 bin tl fiyatı varmış :)

uzay gemisi
14 Mayıs 2017, 14:05
ben olsam ilk motor olarak absli motosiklet almazdım. ileri de abssiz bir motosiklet kullandığınızda frenaji ayarlayamayip ön tekeri kitleyip düşersiniz.
motosiklette abs hayat kurtarabilir ama safkan motosiklet hissini tamamıyla öldüren birşey olduğu için sahsen ben karşıyım.

Salurbey
14 Mayıs 2017, 14:06
napıcan :) ne kdr yenilik o kadar köfte :) bakarsın an gelir ABS aradaki fiyat farkından çok daha kıymetli olur. unutma :)

Kızıl pars
14 Mayıs 2017, 14:08
ABS bence çok önemli.
Hele yeni başlıyorsan çok daha önemli.

https://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA

Şimdi bu konuda sayfalar dolusu yazılar bulursun,
frene basmayı bilsen gerek yok, limon sıkar gibi ha beyle falan.
Arkadaş bu hayat memat meselesi, o anı önceden bilemezsin ki.
ABS belki de ömründe bir kere işe yarar ve o işe yaradığında yaşamaya devam edersin.
Bence bu kadar net.

Halil Salih
14 Mayıs 2017, 14:13
Az daha bekle gsx 250 r mavisinden al son noktayı koy ^^

mrkcn
14 Mayıs 2017, 14:17
Az daha bekle gsx 250 r mavisinden al son noktayı koy ^^

Çok iyi makine ama fiyatı 300 ile aynı nerdeyse . Bence bu durumda z300 almak daha mantıklı gibi hem de naked . Lansman fiyatı gibi şeyler olur mu ?
Eğer 18 bin tlye düşerse alabilirim.

Kızıl pars
14 Mayıs 2017, 14:23
Eğer İngilizce'de sorun yoksa bunu da tavsiye ederim:
https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0

killingroad
14 Mayıs 2017, 14:41
ABS gereksiz falan demeyeceğim, ancak motosiklet kullanımını bir yolculuk olduğunu düşünürsek, ABS yardımı olmadan fren yapmayı öğrenmenin de yanlış bir yol olmadığını düşünüyorum ben.
ABS ile öğrenmenin de, ABS'nin suçu olmayan bir dezavantajı var. Kullanıcıya fren yapmayı öğrenmeden yaşama lüksü sunuyor, bu lüksü kullanmaya kalkarsa birey, kesinlikle hayatının bir yerinde frenden kötü bir tecrübe yaşar.
ABS tabii ki harika bir şey, ama "nasılsa ABS var" dedirtecekse, olmasın daha iyi. MT25'le fren hatası yapıp kaza yapmak, ileride 600-700'lük 1000'lik bir motorla yapılan kazadan "muhtemelen" daha az sancılı olacaktır.

Ha ideali, ABS'li motor alıp yine de sürekli fren çalışan, ABS'yi devreye sokmadan nasıl durabiliyorum diye denemeler yapan sürücüdür, öyle öğreneceksen ne ala. :)

Bir de ABS'den bağımsız olarak MT-25'in frenleri çok sağlam değil. Ha sınıfına göre kötü rezil durmuyor falan demiyorum, ama sınıfına göre biraz iyi giden bir alet MT-25, ama benzer şekilde sınıfına göre biraz iyi duran bir alet değil, bunu da unutmamak lazım. ABS'li rakibi ondan iyi mi duruyor orası da muamma, ucuz motorlar biraz böyle.

gogozh
14 Mayıs 2017, 14:44
Naked makina istediğin açık , ben senin yerinde olsam yeni Duke 250' ye yürürüm yada butcene göre z300 ( 2. El veya 0 ) arastiririm .

Sen abs'li makina bak kardeşim ama fren olayını da coz , ABS öyle dokunmayla devreye giren bı sistem değil . İlk başlar da belki sıkça devreye sokarsin ama kendini geliştirerek , ABS yi devreye sokmadan frenlemeyi de öğrenirsin .

Allah gönlüne göre versin .

mrkcn
14 Mayıs 2017, 15:00
ABS gereksiz falan demeyeceğim, ancak motosiklet kullanımını bir yolculuk olduğunu düşünürsek, ABS yardımı olmadan fren yapmayı öğrenmenin de yanlış bir yol olmadığını düşünüyorum ben.
ABS ile öğrenmenin de, ABS'nin suçu olmayan bir dezavantajı var. Kullanıcıya fren yapmayı öğrenmeden yaşama lüksü sunuyor, bu lüksü kullanmaya kalkarsa birey, kesinlikle hayatının bir yerinde frenden kötü bir tecrübe yaşar.
ABS tabii ki harika bir şey, ama "nasılsa ABS var" dedirtecekse, olmasın daha iyi. MT25'le fren hatası yapıp kaza yapmak, ileride 600-700'lük 1000'lik bir motorla yapılan kazadan "muhtemelen" daha az sancılı olacaktır.

Ha ideali, ABS'li motor alıp yine de sürekli fren çalışan, ABS'yi devreye sokmadan nasıl durabiliyorum diye denemeler yapan sürücüdür, öyle öğreneceksen ne ala. :)

Bir de ABS'den bağımsız olarak MT-25'in frenleri çok sağlam değil. Ha sınıfına göre kötü rezil durmuyor falan demiyorum, ama sınıfına göre biraz iyi giden bir alet MT-25, ama benzer şekilde sınıfına göre biraz iyi duran bir alet değil, bunu da unutmamak lazım. ABS'li rakibi ondan iyi mi duruyor orası da muamma, ucuz motorlar biraz böyle.

Hocam orası öyle de düz yolda fren çalışırsın tamam da 100 km/s ile yolda giderken önüne aniden birisi çıkar o panik ile abanırsın frene geri dönüşü olmaz . Ama abs li motosiklette abs yi devreye sokmadan frenleme çalışması yapılması da bir nevi abssiz motosiklette frenleme çalışması yapmak gibi olduğunu düşünüyorum.Sanırım abssiz motosiklet almayacağım gibi. Çünkü seneye abssiz 250 lik motosiklet satışı olmayacak sanırım .
Şu durumda Z250SL Abs , Duke 250 Abs , Z300 Abs arasında bir tercih yapacağım gibi .

killingroad
14 Mayıs 2017, 16:14
Hocam orası öyle de düz yolda fren çalışırsın tamam da 100 km/s ile yolda giderken önüne aniden birisi çıkar o panik ile abanırsın frene geri dönüşü olmaz . Ama abs li motosiklette abs yi devreye sokmadan frenleme çalışması yapılması da bir nevi abssiz motosiklette frenleme çalışması yapmak gibi olduğunu düşünüyorum.Sanırım abssiz motosiklet almayacağım gibi. Çünkü seneye abssiz 250 lik motosiklet satışı olmayacak sanırım .
Şu durumda Z250SL Abs , Duke 250 Abs , Z300 Abs arasında bir tercih yapacağım gibi .

Aynen bu sene bitiyor satışı ABS'siz motorların.
ABS'nin varlığı faydasını kesinlikle yadsımıyorum o konuda bir yanlış anlaşılma olmasın.
Ancak işin şu tarafı göz ardı ediliyor, ABS özellikle yanlış kullanıldığında fren mesafesine ciddi ölçüde uzatabilen bir teknoloji. Yukarıdaki örnekten giderksek ABS'siz motorla iyi fren yapmayı öğrenmiş gibi, bu örnekte ayakta kalan olurken, ABS var nasılda diye haşırt diye sıkan adam duramayıp çarpan olacaktır. :)

Öğrenilmiş refleks diye daha önce yazmıştım, ben de daha master edemedim ama teorisi son derece basit, mümkün olduğunca pratik yapmak gerekiyor.

Metilen
14 Mayıs 2017, 18:07
Abs li motor her zaman için daha iyi bir seçim. Özellikle de yeni başlayan biri için. Daha sonra motoru büyütmek istediğinde zaten gidip abs siz 600 lük almazsın. Abs olmadan fren yapmayı öğrenmek için gidip abs siz motor alıp düşüp kendine ve motora zarar vereceğine 500 lira verip sürüş eğitimi alırsın, hem abs siz freni hem de daha pek çok konuyu risksiz bir şekilde öğrenmiş olursun.

shruikan
14 Mayıs 2017, 18:40
Duke'ün titreşiminden kullanıcıları değil, kullanmayıcıları şikayetçi.

unall82
14 Mayıs 2017, 20:24
Aynı durumdaydim tercihimi yeni duke 250 den yana kullandim. İşin basinda fren hatasindan dusup kolu kirinca abs siz almamaya karar verdim.

Butcem 17.000 tl demissin, yalnizca motor icin mi bu butce? Ekipman kilit vs duzgun birsey olsun deyince yaklasik 5.000 tl de oraya ayirmak gerekiyor.

mrkcn
14 Mayıs 2017, 21:13
Aynı durumdaydim tercihimi yeni duke 250 den yana kullandim. İşin basinda fren hatasindan dusup kolu kirinca abs siz almamaya karar verdim.

Butcem 17.000 tl demissin, yalnizca motor icin mi bu butce? Ekipman kilit vs duzgun birsey olsun deyince yaklasik 5.000 tl de oraya ayirmak gerekiyor.

17000 motosiklet
4000 TL aksesuar
1000 TL trafik sigortası + ruhsat işlemleri
1000 TL eğitim

unall82
14 Mayıs 2017, 21:22
2018 abs li mt 25 nereden baksan 2018 mayis ayinda gelir, o zamana kadar bekleyebilecek misin. 2.000 tl daha verip yeni duke 250 alabilirsin. Eger mt 25 te aklin kalirsa seneye satip mt 25 abs alirsin.

mrkcn
14 Mayıs 2017, 21:24
2018 abs li mt 25 nereden baksan 2018 mayis ayinda gelir, o zamana kadar bekleyebilecek misin. 2.000 tl daha verip yeni duke 250 alabilirsin. Eger mt 25 te aklin kalirsa seneye satip mt 25 abs alirsin.

Hocam duke iyi hoş fakat tek silindir pek iyi ses çıkmıyor . Sesi pek hoşuma gitmedi biraz :)
Bir de motor bloklarında sorun oluyormuş . Kronik sorun mudur yoksa %1 lik kısımdan mı sorun cıkıyor ?

shruikan
14 Mayıs 2017, 21:46
Hocam duke iyi hoş fakat tek silindir pek iyi ses çıkmıyor . Sesi pek hoşuma gitmedi biraz :)
Bir de motor bloklarında sorun oluyormuş . Kronik sorun mudur yoksa %1 lik kısımdan mı sorun cıkıyor ?

Duke'te ne kronik sorun varmış?

unall82
14 Mayıs 2017, 21:47
Bilmiyorum öyle genel bir problem olduğunu, forumda bir konu vardı sadece benim bildigim. Ses konusunda birsey diyemem benim bir motoru degerlendirirkenki kriterlerim icinde degil :) 250 cc de cok fazla secenek yok gibi. Fuarda suzuki v strom 250 gormustum guzeldi ama ne zaman gelir fiyati ne olur bilmiyorum. Yeni baslayan ve fren hatasindan cekmis biri olarak (ustelik hondanin 2 defa egitimine gitmistim) abs siz motor tavsiye etmem.

mrkcn
14 Mayıs 2017, 21:53
Duke'te ne kronik sorun varmış?

Forumda en az 4-5 konu vardı
Yolda giderken motor blogu patladı veya parça koptu v.s türden

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------


Bilmiyorum öyle genel bir problem olduğunu, forumda bir konu vardı sadece benim bildigim. Ses konusunda birsey diyemem benim bir motoru degerlendirirkenki kriterlerim icinde degil :) 250 cc de cok fazla secenek yok gibi. Fuarda suzuki v strom 250 gormustum guzeldi ama ne zaman gelir fiyati ne olur bilmiyorum. Yeni baslayan ve fren hatasindan cekmis biri olarak (ustelik hondanin 2 defa egitimine gitmistim) abs siz motor tavsiye etmem.

Duke 250 nin lastikleri de iyi aslında
Bakalım güzel bir alternatif

Salurbey
14 Mayıs 2017, 21:53
Bakalım haziranda meşhur ktm leri kullanicam. Motorlar şöyle, duke 250,rc390,ktm 1090 ve 1200 adventure. Sonra detaylı şekilde yazacağım.

Bir türlü ısınamadigim ktm nasılmış

ardem80
14 Mayıs 2017, 21:59
Bende aynı sorudan muzdariptim mt25 r 25 arası gidip geliyordum cbr 500r aldım iyiki de almışım abs siz motor bu saatten sonra asla binmem
Abs siz motor tavsiye eden arkadaşlar da bir kaç yıl sonra eskilerle devam etmezlerse kendileri de binemeyecek zaten

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

İlaveten bir önceki motorum duke 200 abs idi. Honda ile ktm arasında bir kaç gömlek kalite farkı bulunmakta

shruikan
14 Mayıs 2017, 22:13
Forumda en az 4-5 konu vardı
Yolda giderken motor blogu patladı veya parça koptu v.s türden


motorun çevirdiği maksimum 9-10k devir; kocaman tek silindir o kadar zorlamaya gelmez, zorlarsan bi yerden bi şeyler çıkıverir. ha hatalı ünite olamaz mı, elbet olur. o da 1/1000 denk gelir.

kronik sorun nedir dersen, r25'lere bak (evet r25, mt25 sevmiyorum, KTM fanboy'um)

mrkcn
14 Mayıs 2017, 23:08
Bende aynı sorudan muzdariptim mt25 r 25 arası gidip geliyordum cbr 500r aldım iyiki de almışım abs siz motor bu saatten sonra asla binmem
Abs siz motor tavsiye eden arkadaşlar da bir kaç yıl sonra eskilerle devam etmezlerse kendileri de binemeyecek zaten

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

İlaveten bir önceki motorum duke 200 abs idi. Honda ile ktm arasında bir kaç gömlek kalite farkı bulunmakta
Size göre Honda mı daha kaliteli yoksa KTM mi ?

ardem80
15 Mayıs 2017, 09:25
Honda daha kaliteli bence. Bariz tüm detaylarda belli kalitesi

Pistonlar
14 Nisan 2018, 18:01
Honda daha kaliteli bence. Bariz tüm detaylarda belli kalitesi

Tartışma konusu, kesin kavga çıkar :queen: