PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Usta ve subap sıkıntısı (kuba sl200)



ayetlervaray
14 Mayıs 2017, 13:13
Motoru ustaya götürdüğüm de bana bu motor tek silindirli titreşimli motor subaplar çatlamasın diye gevşettiğini söyledi. Motordan şık şık ses geliyor, şimdi bu ustanın yaptığı doğru mudur? asıl amacı nedir?

c3y
14 Mayıs 2017, 13:29
Ustanin paraya ihtiyaci var sanirim sen bir sor ne kadar para lazim bosu bosuna motora zarar vermesin

voljjn
14 Mayıs 2017, 13:53
İnanma seni ..kecek

ayetlervaray
14 Mayıs 2017, 14:47
kesin beni mi yiyor ? ona göre mekanı basıcam.

Kido
14 Mayıs 2017, 15:12
Hangi semt hangi usta bu?

Nikkfurie
14 Mayıs 2017, 15:30
aslında usta doğru söylüyor..

supaplari hafif şık şık diye ses yapacak şekilde gevsek ayarlarsanız motorunuz alt devirlerde özellikle çok sıcak havalarda rahatlar, şehir içi kısa mesafede tüketim düşer, performanslı çok yüksek devirli kullanımlarda ise durum tersine döner..genel olarak cok asiri bir supap vurma sesi yok ise motora fiziki zararı olmaz.

shadowmaster
14 Mayıs 2017, 15:45
Yanlış ...

ayetlervaray
14 Mayıs 2017, 15:49
Yanlış ...

ne yapılması lazım ne söylüyim ustaya.

shadowmaster
14 Mayıs 2017, 15:55
Motorun standart ayarı neyi gerektiriyorsa, "filler çakısı" kullanarak o ayarı yapacak. İdeal olarak her 10.000 km'de bir ayar yapılacak supaplara.

cenkito
14 Mayıs 2017, 18:29
Tek silindirli itecek li cg tabir ettiğimiz motorlarda subab ayarı ince iştir
Ince derken gerekenden den sıkı olan sessiz çalışan subab motor aşırı ısındığında kilitleyebilir
Ama az sesli çalışan subab bunu yapmaz
Az sesli çalışan da olması gerekenden çok az performanslı çalışır ki bu da kabul edilir.
Motor kitleme yolda kalma riski bir yana
Ben 5 senedir subablari sıkı geçme semtiyle 0.10mm yaparım keyfime bakarim