PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç Motorsikleti Analizi ve Seçenekleri



emrkrks7
10 Mayıs 2017, 23:15
Merhabalar Arkadaşlar.
Aranızda yeni sayılırım. Yaklaşık 3 haftadır motosikletlere merak saldım ve gerek formun, gerek motosikletçilere ait Facebook gruplarının derinliklerinde çeşitli konularda araştırmalarıma yoğunlaşmış durumdayım.
Başlangıç motosikleri ile ilgili bir tablo hazırlamak istedim. Çok fazla sorulan bir soru ve üzerine binlerce konu var. Bu konulardaki önerilen motosikletleri, bunların genel bilgilerini ve avantaj-dezantajlı durumlarını ele almaya çalıştım.
1- Varsa eksik kaldığım yerleri tamamlarsanız sevinirim.
2- Tüm bu durumlar ele alındığında benim gibi yeni başlayan arkadaşların tercihi ne yönde olmalı?
https://i.hizliresim.com/O0jzD3.jpg (https://hizliresim.com/O0jzD3)

korkmazunal
10 Mayıs 2017, 23:22
Bu fiyatları neye göre belirlediniz. Sıfır ise bu fiyatlar yanlarına bile yaklaşamaz. İkinci el ise bazılarına 3000 de istiyorlar 6000'de.

melsur
10 Mayıs 2017, 23:30
Bu fiyatları neye göre belirlediniz. Sıfır ise bu fiyatlar yanlarına bile yaklaşamaz. İkinci el ise bazılarına 3000 de istiyorlar 6000'de.

Resmin altında belirtilmiş; ortalama 5-10 bin km kullanılmış model yılı cok eski olmayan 2. el motosikletleri baz alarak oluşturulmuş gayet iyi. Fakat açıklama kısmı yetersiz sanırım pek araştırmadan yapılmış.

maydingurkan
11 Mayıs 2017, 00:07
3-4 aydır ilk motorum için araştırma yapıyorum çok doğru tespitler bence tebrikler :cat:

zekeriyaimam
11 Mayıs 2017, 00:19
Az daha koy ybr al

HAZZILHAR
11 Mayıs 2017, 01:24
Birkaç düzeltme;
- MotoRsiklet değil, motosiklet.
- Pulsar marka değil, model. Marka Bajaj.
- Motor gücü değil, motor hacmi. Güç HP ile birimlendirilir. cc (cm³) hacim birimidir.
- Sitede touring olarak yazmasına rağmen RKS de bir commuter. Touring bambaşka bir tarz.

Bunlar dışında gayet güzel, daha fazla detaylandırılabilir. Beygir gücü, max. hız, fren tipleri (kampana, disk) vs gibi. Hero'nun motorları da bu listeye eklenebilir, hatta pek çok markanın commuter'ları da. Geliştirilebilir.

Graywolf
11 Mayıs 2017, 01:41
Hocam ben başlangıç motosikletini bu kadar kasılması taraftarı değilim. Alın 125 lik kafanıza esen motosiklet , alın eğitimlerinizi , kullanın 5-6 ay ve yükseltin. Senin tecrüben ne diye sorarsanız ise 17 yaşında 1000 km bile yapmamış birisiyim. İlk motosiklet tecrübelerinde genelde 125 lik bile olsa o gazı açtığınız anda "uçuyor lan bu" hissini kapılıyorsunuz. Hele 100-110 km hızlarda tünel görüşü dedikleri geçişi hissediyorsunuz. Az daha hızlansanız kalkışa geçecekmişsiniz gibi oluyor. Başlangıç motosikletinin amacı bu gibi acemi düşünceleri ve tepkileri minimum zararla ortadan kaldırmak. O yüzden motosiklet tipi çok önemli değil , hangisini sevdiyseniz , beğendiyseniz alın kullanın. Bende ybr125esd yi almadan önce 4 ay boyunca araştırmıştım ne alsam ne etsem diye , apechede kullandım , cbf de cbr de. Hepsi "bana göre" başlangıç için uygun , eti budu belli sonuçta. Alın kullanın yükseltin bu makinelerin amacı budur hocam.

Hangisini seçmeliyim konusunda kişisel yorum yapmam gerekirse , YBR125ESD'nin görntüsünü küçümsemeyin bence :). Ben çoğu 125 liği yakından gördüm ve bana cbrden sonra en yakışıklı gelen motosiklet ybr. Beyaz rengini özellikle tavsiye ederim iri durmasından ötürü.

whitedeamon
11 Mayıs 2017, 04:03
Çok gerekli diye düşünmesemde emek vermişsin eline sağlık.Ama şunu belirteyim arkadaşlar değinmiş ama fazla takmayın be.Zaten başlangıç mantığıyla alan adam öyle çok uzun zaman binmez o motora.