PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastik Hava Basıncının Etkileri



mfBulut
07 Mayıs 2017, 14:48
Merhabalar,
Geçtiğimiz hafta başında ilk motor CBR 250 alıp 160 km sürerek olduğum şehre getirmiştim.
Geçtiğimiz gün lastik basınçlarını kontrol edeyim dedim ve şok oldum. Ön lastik 10 arka lastik 16 psi çıktı. Hemen olması gereken değere çıkarttım.

Arabada 4-5 psi dan fazla olunca basınç eksikliği hemen hissederim. Motosiklet ilk motosikletim olduğu için hissetmemiş olmam normal mi bilmiyorum. Bir diğer merak ettiğim de lastik basıncı 29 olması gereken lastik 10 iken inik görünmez mi? Motosikletin ağırlığından dolayı görünmeyecek olmasını hiç akıl edemedim çünkü. Normal görünüyordu lastikler. En fazla 2-3 psi oynar diye düşünmüştüm.

Bir diğer soracağım ise lastik basıncını kontrol etmeden birkaç gün önce çok düşük hızda ön fren sonucu lastik kaydı ve düştüm. Acaba basıncın düşük olması kaymaya sebebiyet verir mi yoksa bu benim frenleme hatamdan mı kaynaklanmıştır?
Lastikler IRC fabrika çıkış ve km 3400.
Şimdiden teşekkür ederim.

shruikan
07 Mayıs 2017, 15:50
şişkin lastik daha kolay kayar, inik lastik daha çabuk aşınır

mfBulut
07 Mayıs 2017, 16:45
şişkin lastik daha kolay kayar, inik lastik daha çabuk aşınır

O zaman ön fren çalışmalıyım biraz daha. Teşekkürler

MeliksahMELO
07 Mayıs 2017, 16:58
Aslında inik lastik de daha fazla kayabilir. Ne kadar inik olduğuna bağlı. İnce hesaplar var.
Bence lastiğin kayması hem düşük basınçtan hem IRC'nin Türkiye yollarında iyi tutunamamasından hem de sizin henüz frene ve lastiklere tam alışamayıp yanlış frenleme yapmanızdan kaynaklanıyor olabilir.

Syesilta
07 Mayıs 2017, 17:25
Bende cuma akşamı teslim aldım 2017 cbr250 hiç aklıma gelmedi lastik basıncı kontrol edeyim. Hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim...

Shrieker
07 Mayıs 2017, 17:44
Bütçe varsa motorun üstünde gelen irc'lerden kurtulmanızı tavsiye ederim. Yoksa bile bütçe yaratın olabildiğince.

mfBulut
07 Mayıs 2017, 18:17
Benden önce birisi 45 psi hava bastı YBR 125 e. Ben "abi dur o fazla olur" diyemeden gitti adam.
Freni henüz çok doğru yapamadığımı düşünüyorum. Frene ani basmamak gerektiğini arabadan da biliyorum. Dozajlama yaparak kullanmam gerektiğini de biliyorum ama sonuçta iyice alışmam gerekecektir.

Lastikler konusunda ise ilk bütçe ile değiştireceğim. Rosso 2 veya Pilot Street gerçekten pahalı. Mitas MC 50 de fiyat performans ürünü diyorlar. Bakalım araştıracağım.

nzm75
07 Mayıs 2017, 21:13
dostum lastik havasını ölçerken hava makinası psı olarak göstermiyor olabilir söylediğin kadar düşük olsa kesinlikle hissederdin.

mfBulut
07 Mayıs 2017, 21:49
dostum lastik havasını ölçerken hava makinası psı olarak göstermiyor olabilir söylediğin kadar düşük olsa kesinlikle hissederdin.

Özellikle baktım. Benden önceki kişi de 45 birim hava basınca YBR ye aklıma aynı şey geldi. Ama cihazda farklı bir birim bulamadım ve psi yazıyordu. Bana da çok anormal geldi çünkü. Cihazın bozuk olma ihtimali de var tabi. Başka bir yerde de kontrol edeceğim en kısa zamanda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------


Bende cuma akşamı teslim aldım 2017 cbr250 hiç aklıma gelmedi lastik basıncı kontrol edeyim. Hayırlı olsun kazasız sürüşler dilerim...

Teşekkür ederim size de hayırlı olsun :) Kazasız ve keyifle sürersiniz umarım

sailor33
07 Mayıs 2017, 22:00
Yalnız lastiğe hava vurmadan önce lastikleriniz soğuk olmalı. Aklınızda bulunsun.

Bu arada motosikletin hayırlı olsun

mfBulut
07 Mayıs 2017, 22:40
Yalnız lastiğe hava vurmadan önce lastikleriniz soğuk olmalı. Aklınızda bulunsun.

Bu arada motosikletin hayırlı olsun

Teşekkür ederim. Evet, biliyorum. Direkt lastikler soğukken ilk iş gidip kontrol ederim her zaman arabada da.

YasinC
07 Mayıs 2017, 22:52
10 psi çok düşük bir değer frene bassanız dahi lastik jantın çevresinde döner diye düşünüyorum gittiğiniz istasyondaki makinenin kalibrasyon sorunu olabilir. Dikkat edin.

mfBulut
07 Mayıs 2017, 22:54
10 psi çok düşük bir değer frene bassanız dahi lastik jantın çevresinde döner diye düşünüyorum gittiğiniz istasyondaki makinenin kalibrasyon sorunu olabilir. Dikkat edin.

Konuyu açmamın sebeplerinden biri de buydu zaten. Hani bu kadar fark çok anormal geldi bana ve emin olmak istedim. Bu şartlarda galiba o makinede bir sıkıntı vardı. Başka bir yerde de kontrol edeyim ilk fırsatta. Teşekkür ederim

fatih.met
07 Mayıs 2017, 23:45
arka lastik inik olursa yolda bol bol tank slapper yaşarsın dikkat et. ben motor seri olsun diye hep arkayı 32 ve önü 30 yapıyorum.

lastik fazla şişik ise kolay kayar ve fazla inik ise yine kolay kayar.

şişik ise; sadece uç kısım temas ettiğinden dolayı lastik kolay tutunamaz ve kayar.

inik ise; şişik lastiğe göre daha fazla kayma riski oluyor. basınç azlığından dolayı lastik esnemeye müsait konumda oluyor ve siz frenlediğiniz anda lastik birden esniyor ve sıkışınca frenlemeyi lastik için bir anda sertleşiyor ve kayma yapıyor.

lastiğin fazla esnek olması yola tutunması için dezavantajdır, bunu amortisör gibi düşünün. yumuşak amortisör virajlarda en ufak bir sendelemede motoru hoplatır ve sonrası zaten yere serer adamı.

işte yumuşak lastikte yumuşak amortisör gibidir ve yaylanması yüzünden yol ile bağlantıyı kesme riski fazladır.

sert amortisör ve sert lastik iyidir benim için.

mfBulut
08 Mayıs 2017, 00:00
arka lastik inik olursa yolda bol bol tank slapper yaşarsın dikkat et. ben motor seri olsun diye hep arkayı 32 ve önü 30 yapıyorum.

lastik fazla şişik ise kolay kayar ve fazla inik ise yine kolay kayar.

şişik ise; sadece uç kısım temas ettiğinden dolayı lastik kolay tutunamaz ve kayar.

inik ise; şişik lastiğe göre daha fazla kayma riski oluyor. basınç azlığından dolayı lastik esnemeye müsait konumda oluyor ve siz frenlediğiniz anda lastik birden esniyor ve sıkışınca frenlemeyi lastik için bir anda sertleşiyor ve kayma yapıyor.

lastiğin fazla esnek olması yola tutunması için dezavantajdır, bunu amortisör gibi düşünün. yumuşak amortisör virajlarda en ufak bir sendelemede motoru hoplatır ve sonrası zaten yere serer adamı.

işte yumuşak lastikte yumuşak amortisör gibidir ve yaylanması yüzünden yol ile bağlantıyı kesme riski fazladır.

sert amortisör ve sert lastik iyidir benim için.

Eyvallah bilgilendirme için. Eğer basınç cihazında sorun yoktuysa ondan da olabilir o zaman. Çünkü o kadar az frenle o şekilde kayması çok garip gelmişti. Ama 10 psi olsa en azından belli olurdu diye de düşünmüyor değilim. Bu sorunun cevabı için yarın hava kötü olmazsa gidip başka bir yerde bakmam lazım sanırım.

Romedon
08 Mayıs 2017, 08:35
Eğer otorun lastiği kötüyse ve yeniyse milleti dinleyip hemen atmaya kalma. Ben orjinal naylonlarla 20 bin km kullandım.Sert hamurlu olduğundan kolay aşınmıyordu ve fazla kayıyordu ama sürüşümü ona uyduruyordum sorun olmuyordu.

4KORSAN
08 Mayıs 2017, 11:46
cok onemli bir konu bu basınc ile virajda gaz kesse idin düşebilirdin on veya arka salabilirdi

mfBulut
08 Mayıs 2017, 16:12
Bugün tekrar kontrol ettim ön 22 arka 25 çıktı. 3 günde bu kadar düşmüş olamaz normal şartlarda. Ya ölçüm ve hava doldurma yaptığım yerlerde ya da lastiklerde bi sıkıntı var.

serif abi
08 Mayıs 2017, 21:06
Geçmiş olsun lastiğin ya patlat küçük bir şey girmiş . Yada daha önce patlamış fitil atılmış ordan kaçırıyor. Uzun suruslere çıkmadan havasini vur birşey olmaz. Benim arkalastige benden önceki sahibi fitil atmış bende senin gibi uzun süre fark etmedim ama şimdi 15 günde 6-7 psi düşüyor bende zaten hafta sonu kullandığım için sorun olmuyor evin orda benzinlik var yola çıkmadan. Takviye yapıyorum yola devam.

YasinC
08 Mayıs 2017, 21:15
Konuyu açmamın sebeplerinden biri de buydu zaten. Hani bu kadar fark çok anormal geldi bana ve emin olmak istedim. Bu şartlarda galiba o makinede bir sıkıntı vardı. Başka bir yerde de kontrol edeyim ilk fırsatta. Teşekkür ederim

Eğer benim dediğim gibi kalibrasyonu bozuk ise senin lastiğin hava basıncı şuan cok yüksek. Çok dikkat edin tez zamanda başka yerde kontrol edin.

mfBulut
08 Mayıs 2017, 21:19
2-3 günde bir düzenli kontrol edeceğim o zaman. Tekrardan teşekkür ederim herkese. Lastik basınç ölçer alabilirsem belki daha kolay olabilir sürekli takip etmek.