PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İki adet lastiğin 1600 lira olması



voljjn
04 Mayıs 2017, 21:31
Koca 4 adet araba lastiği 250 lira iken, toplasan tek araba lastiği etmeyecek 2 lastiğe 1600 istemek nedir arkadaşlar ya. Sigorta yaptırırsın arabadan çok çıkar, eli yüzü düzgün ekipman almaya kalkarsın 2500 liradan aşşağı kurtarmaz, en ufak kazada binlerce lira grenaj adı altındaki laylon parçalarına para ödersin, bakıma gidersin sanki lamborghini gallardo bakımı yapmışlar kol gibi fatura çıkar, marş motorun bozulur 1750 lira ödersin ama bmw 520nin marş motorunun 360 lira olduğunu görürsün. Üstüne üstlük birde trafikte saygı görmez araçtan sayılmazsın, motora biniyorsun diye serseri damgası yersin. Napak ölek mi arkadaş?

karadag.05
04 Mayıs 2017, 21:44
Bunun yol sulamayı hizmetten sanan belediyeleri var, çalınma derdi var vs vs..

Reşit
04 Mayıs 2017, 22:34
Hayatında supercar lastik fiyatlarına bakmamış insan beyanatı, iyi geceler forum :bestmt:

voljjn
04 Mayıs 2017, 22:52
Hayatında supercar lastik fiyatlarına bakmamış insan beyanatı, iyi geceler forum :bestmt:

her köşe başından supercar fırlıyo zaten, ferrariler, lambolar falan durduramıyoruz.

acgh1907
04 Mayıs 2017, 23:02
Durum motosiklet oldugunda fiyatlarin uctuguna katiliyorum ben de.
En ufak ozel yikama yapan yerlere gittiginde 30 tl fiyat cikariyorlar. 2 adet far takimi aldim, takilisi dahil 850 tl.
Koruma demiri alacagim; 750 tl.
Radyator koruma aldik, 110 tl.

Sanirim motosikleti hobi araci olarak gosteriyorlar.(dogruluk payi var) Hobi oluncada fiyatlari arttirin, nasil olsa odeyen cikiyor deniliyor heralde.

Oturup, ne kadar cok harcama yaptigimi dusundugumde abartmiyorum şoka girdigim zamanlar cok oluyor. Ve nedense 'tamam artik baska birsey almayacagim' dememe ragmen, yeni bir sey bulabiliyorum hep.
750 tl sinyal takimi icin gozum kapali alabiliyir olmama ragmen; 450 tl lik takim elbiseye 'cok paraymis' dedigim zamanlarim oldu.

Girdap gibi cekti bizi bu motor isi, cikamiyoruz :)
Hakkimizda hayirlisi..

shruikan
04 Mayıs 2017, 23:18
Durum motosiklet oldugunda fiyatlarin uctuguna katiliyorum ben de.
En ufak ozel yikama yapan yerlere gittiginde 30 tl fiyat cikariyorlar. 2 adet far takimi aldim, takilisi dahil 850 tl.
Koruma demiri alacagim; 750 tl.
Radyator koruma aldik, 110 tl.

Sanirim motosikleti hobi araci olarak gosteriyorlar.(dogruluk payi var) Hobi oluncada fiyatlari arttirin, nasil olsa odeyen cikiyor deniliyor heralde.

Oturup, ne kadar cok harcama yaptigimi dusundugumde abartmiyorum şoka girdigim zamanlar cok oluyor. Ve nedense 'tamam artik baska birsey almayacagim' dememe ragmen, yeni bir sey bulabiliyorum hep.
750 tl sinyal takimi icin gozum kapali alabiliyir olmama ragmen; 450 tl lik takim elbiseye 'cok paraymis' dedigim zamanlarim oldu.

Girdap gibi cekti bizi bu motor isi, cikamiyoruz :)
Hakkimizda hayirlisi..

450 liraya takım mı olurmuş; soygun resmen!

burak burk
04 Mayıs 2017, 23:28
valla tek tahminim otomobiller kadar satılmadığı için üretim azlığı zorluğu ve piyasası.arz talep meselesi yani.araba lastiği alsak 4 tane alıyoruz direk firma 4 4 satıyor.motorda ön başka arka başka 1 1 satılıyor yani.bir şey ne kadar çok satılırsa o kadar uyguna geliyor yani.motordan önce halada bisiklet sevdam var ama çok azaldı bisiklet lastkleride ciddi pahalı.geçen yaz continental taktırdım euro dolar bu kadar değildi indirimli hali 150 tl idi.şu an 250 tl bisiklet lastiği yani:)

acgh1907
04 Mayıs 2017, 23:30
450 liraya takım mı olurmuş; soygun resmen!

450 liraya da yok zaten adam akilli. orasi ayri bir konu :)

K121L
04 Mayıs 2017, 23:53
Bakınız dolar : 3,55609924
Bu fiyatların böyle olmasının en büyük nedeni fakir olmamız
İkinci nedeni ise dobloya tampon almıyoruz Türkiye de az bulunan araçlar için parça satın alıyoruz satıcısı az olduğu için rekabet düşük rant yüksek

Mantıklı fiyatlar ile karşılaşmak istiyor isek YBR cbf vb motorlar tercih etmek gerekiyor

c3y
05 Mayıs 2017, 00:00
Aynen motorsiklet hobi olarak gosteriliyor nedeni ise bizim pisirik insanlarimizin yaz gelince kizlara hava aticam sevdasiyla aldigi abart egsozlu motorlar yuzunden.Isin icinde gosteris varsa her zaman utulmeye mahkumuz.Halbuki insanlarimiz grcekten bunu bir tasit bir ihtiyac trafik ten kacmak ise rahat gitmek vs. Olarak gosterse fiyatlar da tabiki uygun olurdu.Ama iste insanimiz seviyor yaz geldimi tanidigi ustaya gidip abi soyle ara gaz yapcak makina varsa satsana banaaaa kizlara hava atcam mahalleli gorsun aaa ne kaaa guzel motorr desin diye bu haldeyiz.Fakirlik dolar falan hikayee deli gibi para kazaniyorlar...

Uyumaya devamm.....

BatuhanK
05 Mayıs 2017, 00:19
Lastik konusuna bakarsak, maliyet olarak muhtemelen araba lastiğinden daha maliyetlidir, amma can alıcı nokta bir senede üretilen lastik sayısı. Daha doğrusu satılan.
Bi senede satılan tüm yedek parçaları da düşünebiliriz ayrı ayrı. Muhtemelen arabalar ile kıyaslanamayacak seviyede azdır.
Çok olunca ucuz, az olunca paaağlı olur benim bilgim bu :P

Pistonlar
05 Mayıs 2017, 00:23
Yerli malı Anlas almak varken..........

dalangıç
05 Mayıs 2017, 00:26
Bu karada böyle yine insaflı bir de denize in bakalım :) bu vida mesela 5 lira tekneye mi lazım oldu ooo ozaman marine vida 50 lira hadi bakalım alma :) sanayide usta tabiki yaparız dur bakim... Denizde usta hallederiz yarım saate 3 gün yok adam ortada :)

velizrsln
05 Mayıs 2017, 00:57
Cok haklisin malesef iste bunlar hep ulkeden kaynaklaniyor ama malesef genede seviyoruz

hasmet
05 Mayıs 2017, 01:15
Doğru düzgün araba lastiği ile doğru düzgün motosiklet lastiği yakın fiyatlarda...

sercan2667
05 Mayıs 2017, 01:58
Mt-07 nin Sezonluk bakım+Zincir+Lastik=2200 e patladı bana

Pistonlar
05 Mayıs 2017, 02:04
Mt-07 nin Sezonluk bakım+Zincir+Lastik=2200 e patladı bana

Kaliteli sanayi motosiklet zinciri ve yerli üretim kaliteli anlas lastikle birlikte 1000 lirayı geçmez

TlntS
05 Mayıs 2017, 02:27
hakli. motorcular zengin ne gecirebilirsek derdindeler. yokda bi r6 nin ne haddine orta sinif araba gibi 66 bin olmak? ederi 20-25 bin ama musteri sayisi az fakat yolunacak kaz gibi ne gecirsek kar. ben inanmiyorum bir honda civic ile 1000rr spnin ayni maliyettr uretildigune 4de bir meyal yok 6bir agirlik ve o arabadaki minik parcalarin aksesuarlarin %1 yok motorda. anlican motorcu buldun daya

LynXMaSTeR
05 Mayıs 2017, 09:00
vergiden vergi alınan bir ülkede normal bir durum, neden yadırgadınız ki..

enescanatar
05 Mayıs 2017, 09:20
Kaliteli sanayi motosiklet zinciri ve yerli üretim kaliteli anlas lastikle birlikte 1000 lirayı geçmez

anlas da bokunu çıkarıyor. yok neymiş michelinle kıyaslanıyormuş micheline yakınmış testlerde michelinden iyi çıkmış falan filan hikaye okuyup michelin in 1300 dediği aynı ebatlardaki lastiğe anlas 1100 diyor. niye anlas alacakmışım? aç gözlülük etmesinler önce

mombohunter
05 Mayıs 2017, 09:25
Domatesin kilosu 10 tl memlekette

voljjn
05 Mayıs 2017, 10:04
Yerli malı Anlas almak varken..........

Anlas, pınar, torku falan kullanmıyoruz kardeş. İsterse bedava versinler.

tanertc
05 Mayıs 2017, 10:07
Ülhe eyiye gidiyi.

Seko
05 Mayıs 2017, 10:12
Neden mi alacaksın ? Öncelikle yerli olduğu için, sonrasında da gerçekten aynı sınıftaki Michelin ile aynı kalitede olduğu için. Kendi ülkenizde bir firma sizin için iyi bir lastik üretiyor ve bunu size daha uygun fiyattan sunuyor ve siz markacılık hastalığından dolayı almıyorsunuz. Ondan sonra neden bu ülke gelişmiyor ? İyi mal ucuza sayılmaz, bunu unutmayın.

O ucuz otomobil lastiğinin hamuru ile aynı motosiklet lastiğini yapıp bir sürün, neden o kadar pahalı olduğunu anlayacaksınız. Yine de olması gerekenden daha fazla fark olduğu kesindir.

draggy
05 Mayıs 2017, 10:12
Bknz imzam :)

Yurtdışından alışveriş yapmaya özen gösterin, bir de konuşmuştuk ya Volkan eski üretimleri takip et ucuza gelebiliyor. Ön 2013 43. hafta 100 TL, arka 2015 25. hafta 790 TL..

Bu arada arkayı 2017 olsun istemiştim ama piyasada yok, en yeni 2015 bulabildim, bunun sebebi de talep olmayınca ithalatın da olmaması..

Maalesef ücretin düşük ama harcamaların çok yüksek olduğu bir ülkeyiz, hadi biz neyse borç harç gidiyoruz ama asgari ücret alan milyonlarca diğer insan nasıl idare edebiliyor hala aklım almıyor....

oialdemir
05 Mayıs 2017, 11:55
Koca 4 adet araba lastiği 250 lira iken, toplasan tek araba lastiği etmeyecek 2 lastiğe 1600 istemek nedir arkadaşlar ya. Sigorta yaptırırsın arabadan çok çıkar, eli yüzü düzgün ekipman almaya kalkarsın 2500 liradan aşşağı kurtarmaz, en ufak kazada binlerce lira grenaj adı altındaki laylon parçalarına para ödersin, bakıma gidersin sanki lamborghini gallardo bakımı yapmışlar kol gibi fatura çıkar, marş motorun bozulur 1750 lira ödersin ama bmw 520nin marş motorunun 360 lira olduğunu görürsün. Üstüne üstlük birde trafikte saygı görmez araçtan sayılmazsın, motora biniyorsun diye serseri damgası yersin. Napak ölek mi arkadaş?

http://www.mitasturkiye.net/sportforce.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/177944-pirelli-diablo-rosso-ii-vs-mitas-sport-force.html

Bence bi bak

fz6_fazer
05 Mayıs 2017, 12:38
Duble yollarımız var daha ne istersin
Avrupa bizi kıskanmada haklı

Tundzhay
05 Mayıs 2017, 12:49
Bir kez daha motoru büyütmekten vazgeçtim. 2 tekerlikli benzinli bisiklete biniyoruz ama olsun hiç yoktan ucuz be :)

brooklynnn
05 Mayıs 2017, 12:51
Mitas onermeyin arkadaş
Fiyatları arttıracaksiniz
İyi boyle devam etsin.

ismaileren
05 Mayıs 2017, 12:58
İki lastiği 1600 TL olan motosiklet ile aynı hızı hızlanmayı yapamayan bir Ferrari F12 modelindeki 315/35/R20 lastiğin tek bir adedinin fiyatı 2bin TL civarında. Evet tekbir adet fiyatı. 4 lastik, değiştirme, balans falan derken en az 9bine patlar. O yüzden 1600 TL lastik masrafı o motor için çok değil. Çünkü o motor bir 100-150cc comuter değil

hasmet
05 Mayıs 2017, 13:24
İki lastiği 1600 TL olan motosiklet ile aynı hızı hızlanmayı yapamayan bir Ferrari F12 modelindeki 315/35/R20 lastiğin tek bir adedinin fiyatı 2bin TL civarında. Evet tekbir adet fiyatı. 4 lastik, değiştirme, balans falan derken en az 9bine patlar. O yüzden 1600 TL lastik masrafı o motor için çok değil. Çünkü o motor bir 100-150cc comuter değil

Degil Ferrari, Honda S2000'e bile duzgun lastik $700 civari...

voljjn
05 Mayıs 2017, 20:36
Bknz imzam :)

Yurtdışından alışveriş yapmaya özen gösterin, bir de konuşmuştuk ya Volkan eski üretimleri takip et ucuza gelebiliyor. Ön 2013 43. hafta 100 TL, arka 2015 25. hafta 790 TL..

Bu arada arkayı 2017 olsun istemiştim ama piyasada yok, en yeni 2015 bulabildim, bunun sebebi de talep olmayınca ithalatın da olmaması..

Maalesef ücretin düşük ama harcamaların çok yüksek olduğu bir ülkeyiz, hadi biz neyse borç harç gidiyoruz ama asgari ücret alan milyonlarca diğer insan nasıl idare edebiliyor hala aklım almıyor....

Abi sen şu lastikleri nerden buluyosun bi link at hele, senin dediğin lastiği n11'de buldum fakat o arka lastik diye geçiyor. Ön lastiğe takmak ne kadar doğru bilemem.

Mucit23
05 Mayıs 2017, 22:45
İki lastiği 1600 TL olan motosiklet ile aynı hızı hızlanmayı yapamayan bir Ferrari F12 modelindeki 315/35/R20 lastiğin tek bir adedinin fiyatı 2bin TL civarında. Evet tekbir adet fiyatı. 4 lastik, değiştirme, balans falan derken en az 9bine patlar. O yüzden 1600 TL lastik masrafı o motor için çok değil. Çünkü o motor bir 100-150cc comuter değil

Güzel bir noktaya değinmişsin. :cat:

TlntS
05 Mayıs 2017, 23:22
Anlas, pınar, torku falan kullanmıyoruz kardeş. İsterse bedava versinler.

Pınar torku tamamda bu anlası bilmiyordum bak budamı onların ya :S

hokahey
05 Mayıs 2017, 23:41
Anlas, pınar, torku falan kullanmıyoruz kardeş. İsterse bedava versinler.

memleket malini almazsaniz memleket nasil gelisecek?

tolga706
06 Mayıs 2017, 00:24
Yerli malı kullanmayalım ülke batsın diyen kişilerden , memlekete ne fayda gelecek. Sonra ülke battı fln diye feryat figan etmeyin, oturun oturduğunuz yerde.

draggy
07 Mayıs 2017, 13:50
Abi sen şu lastikleri nerden buluyosun bi link at hele, senin dediğin lastiği n11'de buldum fakat o arka lastik diye geçiyor. Ön lastiğe takmak ne kadar doğru bilemem.

kışın motora binemeyince alışveriş sitelerini takip ediorsun sürekli sezon bitince lastiklerde düşmeye başlar :)

Riptalon
07 Mayıs 2017, 14:31
Araba 4 tekerlekten yola bağlı. Lastik hamurları muhtemelen motosikletler kadar yumuşak ve kaliteli olmasa da tabanları geniş ve sürtünmeleri yüksek olduğundan ucuz lastikler dahi motosikletlere oranla iyi tutuş sağlıyor. Ama iyi bir motosiklet lastiğinin teknolojisinin çok gelişmiş olması gerekiyor. Farkın bundan kaynaklandığını düşünüyorum. Örneğin Pirelli Diablo Rosso serisi ile aynı özellikleri taşıyan 4 lastik kullanan bir arabayı kolay kolay görebileceğinizi sanmıyorum. Fakat motosikletlerde bu çok daha elzem olduğu için tercih edilen lastiklerin fiyatları genelde yüksek oluyor.

Hubalahubhub
07 Mayıs 2017, 15:58
Tek bir soru sorayim müsaadenizle: Motosiklet federasyonu birliği gruplari dernekleri vs. ne ise yariyorlar? İstedgimiz kadar bagirip cagiralim bunu butunu yansitacak tek bir sese ceviremezseniz sesinizin kisilmasiyla klavyenizin eskimesiyle ve cuzdanlarinizin bosalmasiyla gecistirirsiniz. Saygilar.

TATLIHIZ
07 Mayıs 2017, 17:09
Malesef bir malzeme ne kadar cok satarsa o kadar artar fiyatları tabi ülkemizde ekonomik kriz yok ondandır :D :D :D

shooter1
07 Mayıs 2017, 18:24
4 tane otomobil lastiği nerede 250 tl
2012 clio için lastik baktık 800tl

arda4
08 Mayıs 2017, 17:49
Koca 4 adet araba lastiği 250 lira iken, toplasan tek araba lastiği etmeyecek 2 lastiğe 1600 istemek nedir arkadaşlar ya. Sigorta yaptırırsın arabadan çok çıkar, eli yüzü düzgün ekipman almaya kalkarsın 2500 liradan aşşağı kurtarmaz, en ufak kazada binlerce lira grenaj adı altındaki laylon parçalarına para ödersin, bakıma gidersin sanki lamborghini gallardo bakımı yapmışlar kol gibi fatura çıkar, marş motorun bozulur 1750 lira ödersin ama bmw 520nin marş motorunun 360 lira olduğunu görürsün. Üstüne üstlük birde trafikte saygı görmez araçtan sayılmazsın, motora biniyorsun diye serseri damgası yersin. Napak ölek mi arkadaş?

Aşırı kazık olduğu konusunda haklısın. Bunun iki sebebi var. Birincisi daha motosiklet piyasası kültürü vs oturmadı. İkincisi döviz kuru. yurt dışında asgari ücret 1000$ sıfır Honda MSX motorun fiyatı 3000$ yani alınabilir. Burada asgari ücret 1400TL Honda MSX 10000TL. 4000TL'ye motor var ama yurt dışındaki adama 300-500$ dolara.

Bu kazık konusunda yapabileceğin şey şu. Türkiye'de kendini ispatlamış bir motor alırsın Mesela Yamaha YBR. Lastiği 300-400TL, düşerse hiçbir şey olmaz koruma demiri var. Sigortadan kaçış yok. Anca annene babana devredersin bir sene daha ucuz sigorta kullanırsın. Marş motorunun hem orjinali var hem yan sanayisi. Zinciri dişlisi ucuz, orjinal Jianshe-Yamaha yedek parçalar var ucuza...

Bunun dahası yok. Ben de çok düşündüm "yaa bi Kawasaki z250sl alayım" diye ama iktisadı açıdan çok mantıksız. Yamaha Nmax de öyle, birçok motor da öyle.