PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2016 KTM RC 390 İkinci Kez Blok Kitledi



Sayfa : [1] 2 3 4

*Heka
04 Mayıs 2017, 17:38
Merhaba,

Bildiğiniz üzere motosikletim RC 390 blok patlatmıştı.
Uzun uğraşlar ve saçma diyaloglar neticesinde 1500 TL fark ile yeni motosikletimi teslim almıştım.

Konu ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan (http://www.motosiklet.net/forum/mt-tuketici-kosesi/173046-2016-ktm-rc-390-blok-patlamasi-ve-yasadiklarim.html) ulaşabilirsiniz.

Linkini paylaştığım konuyu incelemeniz şu an da paylaşacaklarımı daha iyi kavrayabilmenize yardımcı olacaktır. Bu hususu göz önünde bulundurarak paylaşacaklarımı okumanızı diliyorum.

İlk RC'de yaşadığım tüm problemleri yeni teslim aldığım RC'de de yaşıyordum ve bu beni çok üzüyordu.

- Vites göstergesinin stabil çalışmaması

- Benzin göstergesinin stabil çalışmaması

- Plastik aksamdan gelen rahatsız edici düzeydeki sesler

- Karenajların bağlantı noktalarından kırılması

Hatta bir gün yakın arkadaşım ''la olm aynı sorunları hepsi bunda da çıktı bu da blok patlatmasın ** :queen: '' demişti, gülüp geçmiştik.

Benzin ve vites göstergesi ile ilgili durumu servise bildirdim ve garanti kapsamında gerekli işlemlerin yapılacağı iletildi.

Velhasıl kelam bir gün arkadaşıma otomobil satın almak için servisin bulunduğu ilçeye yolum düştü, servisin bana uzaklığı 130 KM bu arada.

Arkadaşım arkada ben önde ilçeye gittik, otomobili satın aldık.

Buraya kadar gelmişken motosikleti bakıma sokayım dedim, gittik servise.

KTM RC 390'ın bakım aralıkları her 7500 KM'de bir.

Motosikletim de 4400 KM'de herhangi bir bakım yaptırmak zorunda değilim, titiz bir kullanıcı olduğum için motosikletim ile ilgilenmeyi seviyor yemiyor yediriyor içmiyor içiriyorum. :queen:

Yağ ve yağ filtresi değişimi yapılıp, zincir temizlenip yağlanıyor ve yola çıkmaya hazırım.

Servisten ayrıldıktan 5,4 KM sonra, 130-140 km/h ile seyir halinde iken motor kitliyor ve bir şekilde herhangi bir kazaya karışmadan motosikletten düşmeden durabiliyorum.

Servisi arayıp durumu izah ediyorum ve motosikleti almaya geliyorlar.

Belirtmek istediğim bir husus var, yaşadığım problemlerin kesinlikle servis ile alakası yoktur, servisin müdahale edebileceği bir noktadan kaynaklanan hiç bir problem yaşanmamıştır. Sorun tam olarak motosikletin kendisindedir.

Bir gün sonra motosiklet serviste açıldı ve gerekli incelemeler yapıldı.

5-6 gün sonra bir mail geldi.


https://i.hizliresim.com/nR0XlM.jpg



Biyel kolu civatası kırılmasından dolayı yaşanan bu sorunun sorumlusu benmişim!
Motosikletin şanzıman kısmı hariç her yeri dağılmış durumda, blokta da çatlamalar mevcut.

Biyel kolu nedir? Tıklayın (https://www.google.com.tr/search?q=biyel+kolu&oq=biyel+kolu&aqs=chrome..69i57j0l5.1256j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8)!

Hemen ilgili kişiyi aradım ve uzun bir görüşme yaptık, daha doğrusu ben konuştum o dinledi.

Arkadaşlar yaşadıklarımın tamamını burada paylaşabilmem mümkün değil, yaşadığım gerginlikler ve tutarsız görüşmeler o kadar çok canımı sıktı ki anlatamam.

Düşünün yaşanan problem benden kaynaklı ama firma bir kereye mahsus olmak üzere problemi garanti kapsamında ücretsiz olarak onarım yoluyla çözmeyi kabul ediyor? Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?
Resmen dalga geçiyorlar benimle.

İlgili kişiye söylediklerimi aynen paylaşıyorum;

''Ben kimim de siz benim motosikletimi ücretsiz onarım yapıyorsunuz? Madem bu sorunun kaynağı kullanıcı neden gönderdiğiniz mailde ücretsiz onarım yapabileceğinizi söylüyorsunuz, yazarsınız oraya kullanıcı kullanımından dolayı problem yaşanmıştır yaklaşık 10000 TL hasar söz konusudur onayınız durumunda ücretli onarım yapılacaktır aksi takdirde aracınızı servisten alabilirsiniz yazarsınız olur biter, keriz mi sizin şirketiniz yoksa ben mi aptalım sanıyorsunuz?''

Ardından isteğimi belirttim;

''Bir şekilde bu motosikletin ücretini tarafıma iletirsiniz, ister onarım yapar satarsınız parasını verirsiniz, isterseniz sıfır motosikleti satar parasını verirsiniz ya da bana direk ücret iadesi yaparsınız gerisi beni bağlamaz.''

3 gün sonra iletişime geçtiğimde aldığım teklif şu oldu;

Motosikletinizi 20000 TL karşılığında satın almak istiyoruz(X kişisi için), sizin içinde uygunsa işlemlere başlayalım?

Tabi ki de hemen kabul ettim ve lanet olası motordan kurtuldum!



Demem o ki,

Spormoto Distribütörlüğünde KTM pişmanlıktır.

Spormoto profesyonellikten uzak, tüketici düşmanı, çözüm üretemeyen, Türkiye'ye yakışır bir firmadır.

Tüketicisini aptal yerine koyabilen, bilinçsiz ve yeterli bilgiye sahip olmayan tüketicisini öpen, sevgilerini çekinmeden ileten bir firmadır.

Mağduriyetim bir şekilde giderilmiş olmasına rağmen yaşadıklarımı sizlerle paylaşıyorum, biraz geç oldu çünkü iş ve okul yoğunluğumdan dolayı vakit bulamamıştım.

Yorum sizlerin...

-ZERO-
04 Mayıs 2017, 17:50
bi insan kullanıma bağlı olarak nasıl biyel kolu civatasını kırabilir anlayabilmiş değilim. sorunu kullanıcıya nasıl kitleriz diye düşünüp duruyorlar anlaşılan.

sdirer
04 Mayıs 2017, 17:54
Yukarıdaki cevaba göre biyel kolu civatasını kullanıcının kırabildiği tek marka KTM. ::biggrinn
Ama diyor ki, bu civatayı sen kırdın ::144:: ama sana kayak yapıyoruz haberin olsun öp başına koy..::belge::
O ciavatayı kullanıcının kırabileceğini düşünen ve iddea eden firmaya ben de şöyle diyorum: Haydi canım siz de...

Sevgili Heka kesinlikle tamir kabul etmeyin. Kilitleme anında motor hesaplananın üzerinde yüklere, zorlanmalara maruz kaldı büyük olasılıkla aşınmalara uğradı. Sıfır "paket motor" getirip taksınlar. Başka yolu yok. :pale:

*Heka
04 Mayıs 2017, 17:56
Yukarıdaki cevaba göre biyel kolu civatasını kullanıcının kırabildiği tek marka KTM. ::biggrinn
Ama diyor ki, bu civatayı sen kırdın ::144:: ama sana kayak yapıyoruz haberin olsun öp başına koy..::belge::
O ciavatayı kullanıcının kırabileceğini düşünen ve iddea eden firmaya ben de şöyle diyorum: Haydi canım siz de...

Sevgili Heka kesinlikle tamir kabul etmeyin. Kilitleme anında motor hesaplananın üzerinde yüklere, zorlanmalara maruz kaldı büyük olasılıkla aşınmalara uğradı. Sıfır "paket motor" getirip taksınlar. Başka yolu yok. :pale:

Ücret iadesi aldığımı belirtmiştim, gözünüzden kaçmış sanırım.

Romedon
04 Mayıs 2017, 17:56
katm çok iyi marka ama spormoto beş para etmez 636 almasaydım 390 alacaktım spormotodan dolayı vazgeçtim

sdirer
04 Mayıs 2017, 18:02
bi insan kullanıma bağlı olarak nasıl biyel kolu civatasını kırabilir anlayabilmiş değilim. sorunu kullanıcıya nasıl kitleriz diye düşünüp duruyorlar anlaşılan.

Malzeme ya da montaj hatası yoksa biyel kolunu kıramazsınız... Sıra biyel koluna gelene kadarneler var neler. :silent: Biri bana birgün derse biyel kolun kullanımdan dolayı kırılmış öde faturayı; motorun garantisi devam ediyosa o gün mahkemeye giderim firmaya dava açarım, savcıya gider bunlar dolandırıcılık yapıyor diye şikayetçi olurum... haa, garanti bittiyse yapacak hiç birşey yok.:salut: Öderiz faturayı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------


Ücret iadesi aldığımı belirtmiştim, gözünüzden kaçmış sanırım.

hızlı hızlı okuyunca ilk motor sandım o nu yaa

uzay gemisi
04 Mayıs 2017, 18:18
Biyel kolu kirilmasini kullanici hatasi olarak gostermek cok ironik.
Bu konunun ardindan kendimi de cevremdekileri de ktm markasindan uzak tutmaya karar verdim.
Ktmye vereceginiz parayi japona verin miss :)

motosero
04 Mayıs 2017, 18:29
Gecmis olsun.ucuz kurtulmussunuz.

GP500-1st
04 Mayıs 2017, 18:34
Heka birazdan bize yoğun istek üzerine kendi geliştirdiği havuclu kek tarifini , biyel kolu nasıl kırılır tarifini ayrıntıları ile yazacak

Böylece garanti dahilindeki motorundan sıkılanlar hemen biyel kolunu kırıp para iadesi ile motorundan kırtulacak... Tabi firma hadi bu tamir de benden olsun kıyağı yapmassa(!)

YasinC
04 Mayıs 2017, 18:45
Türkiye'de garanti konusu hangi marka olursa olsun ürün değişimi, iade gibi konularda kesinlikle yokuş yani zorlama yapıyor.

Devletin bu konuda sert yasalar getirmesi gerekli diye düşünüyorum. Tüketici mahkemeye başvurmak zorunda kalmamalı.

hknzrdm
04 Mayıs 2017, 19:13
O değil de kardeşim biyel kolunu nasıl kırdın sen yahu?
48000 devir filan mı çevirdin motorda?

Şaka bir yana çok geçmiş olsun. En azından konuyu uzatmamayı bilmişler.
Sorum şu olacak, hangi Spormoto servisiydi?
Olur ya yolum düşer, bir kaç sorum olacak kendilerine.

TanImsIz
04 Mayıs 2017, 19:22
Mondial bile bu kadar bıdı bıdı yapmıyor anasın satim. Zaten dandik motorlarımız var kabul ediorz, neyse istediğin gel düzeltelim diyorlar.
KTM nin avrupada bir mahalleye sattığını, biz ülkece ancak çekiyoruz. Adamlar tabiki bizi ciddiye almayacaklar. Zaten bu ucuz maliyetli düşük cc gruplarında bu kol çıkarmalar , piston fırlatmalar yaşanmaya devam ederse yamaha nın taktiğine gidecekler. 125 lik bir ktm in fiyatı yakında 25 civarlarında olursa şaşırmam yani.

Coach_k
04 Mayıs 2017, 19:25
İlk konuda zaten görüşlerimi belirtmiştim
Küçük sorunları çok büyüttüğüne dikkat çekmiş birazda kullanıcı dostu bir makine almanı önermiştim

Hayat herşeyi tekbaşıba tecrübe edecek kadar uzun değildir. Diğer insanların tecrübelerinden kendine bir şeyler katabilirsen senin için iyi olur.

7500km de bakım aralığı gelen motoru neden 4500 de bakıma soktuğunuda anlamış değilim. Bunun titizlik ile motorumu çok seviyorum muhabbetiyle alakası yok. Bakım aralığı ne zaman gelirse o zaman makine bakıma sokulur.... kafana göre canın isteyince yağını & suyunu değiştirmemelisin.
Ben paylaşayım, yeni alacağın aletin motor bloğunu eline almadan uyarımı yapmış olayım.

Biyel kolunu ben mi kırdım şeklinde cevap yazmana gerek yok. Elbette sen kırmadın.

*Heka
04 Mayıs 2017, 19:39
İlk konuda zaten görüşlerimi belirtmiştim
Küçük sorunları çok büyüttüğüne dikkat çekmiş birazda kullanıcı dostu bir makine almanı önermiştim

Hayat herşeyi tekbaşıba tecrübe edecek kadar uzun değildir. Diğer insanların tecrübelerinden kendine bir şeyler katabilirsen senin için iyi olur.

7500km de bakım aralığı gelen motoru neden 4500 de bakıma soktuğunuda anlamış değilim. Bunun titizlik ile motorumu çok seviyorum muhabbetiyle alakası yok. Bakım aralığı ne zaman gelirse o zaman makine bakıma sokulur.... kafana göre canın isteyince yağını & suyunu değiştirmemelisin.
Ben paylaşayım, yeni alacağın aletin motor bloğunu eline almadan uyarımı yapmış olayım.

Biyel kolunu ben mi kırdım şeklinde cevap yazmana gerek yok. Elbette sen kırmadın.

Erken yağ değişimi yapmayı tercih etmiş olmamın sebebi ilk motosikletin çok az miktarda da olsa yağ eksiltmesinden dolayı.

Şahsi düşüncem bakım aralıkları çok fazla.
Erken yağ değişiminin herhangi bir olumsuz sonuç çıkartmayacağı da tartışmasız bir konu.

Küçük sorunları problem yaratıyor olmama neden bu kadar takıldınız açıkcası anlamış değilim.
Çalışmayan aksam demek benim için problem demek.

Biyel kolunu kırmadığımı da biliyor ve farkındayım.

Neden bu şekilde anlamsız bir yorum yazmış olduğunuzu da anlamış değilim. :)

forzaBJK
04 Mayıs 2017, 19:41
spromoto ile bende iyi sayilmaz tecrübeler yasadim. motorumun garanti süresi dolmamasina ramen, yapilacak tamirin veya giderilecek sorunun garanti disinda kalmasi icin türlü taklalar attiklarina sait olmustum.

söyle bir düsünce olusuyor; esasinda tamirati/onarimi garanti üzerinden halledip, müsteriye garanti disi diyip 836 lira fatura mi cikariyorlar?

gecende yasadiklarimi bizzat ktm'ye ilettim ve cevap bekliyorum; türkiye'de garanti sistemin nasil isledigine dair bilgi istedim ve bir arkadasin güncel yasadigi arizayi garanti kapsaminda olup olmadigini sordum.. bakalim ne diyecekler..

Mamba09
04 Mayıs 2017, 19:55
Mağduriyetinin giderilmesine çok sevindim dostum. Şaka gibi olay gerçekten.

acemi60
04 Mayıs 2017, 20:09
Geçmiş olsun. Bence ne yapacağını iyi biliyorsun. Fakat, sabrın var mı bilmem.

Mandık olarak;
- KTM çok kaliteli bir markadır.
- Mobylette, Kymco CK125, Honda CBF150, Yamaha XCITY250 hiç birinde motor arızası olmadı.
- Yamaha XCITY250 40 bin oldu. Taş gibi devam.
- Blok patlatamadım. Demek ki kaliteli motosiklet sahibi olmamışım:)
- KTM almam. Alana da mani olmam.

brooklynnn
04 Mayıs 2017, 20:25
vay arkadas
ktm soyle boyle deyınce taslıyorlar
japon ıyıdır

Coach_k
04 Mayıs 2017, 21:02
sen diyorsun ki :

"Şahsi fikrim bakım aralıkları çok uzun "

Koskoca KTM sana sorup bakım aralıklarını belirlese aslında hiç sorunun kalmazdı :)

KTM ile hazır ilişkileri geliştirmişken, fabrikaya gidip diğer aksaklıklarıda düzeltsen diğer kullanıcılara faydan olur :)

Bak, daha " anlamlı " bir yorum oldu :)

weirdo1
04 Mayıs 2017, 21:09
Şansa bak, o makinede kronik böyle bir sorun varsa türkiye genelinde daha çok görülmesi gerekmezmi blok patlaması.

ayzek
04 Mayıs 2017, 22:11
Öncelikle geçmiş olsun nedir bu ktm den çektiğin :) neyseki bu sefer paranı alıp iyi bir motor alıp sorunsuz binersin bence firmanın yaklaşımı daha önceden değişim yapıldığı için bundada aynı muhabbet olmasın diye kullanıcı hatasıymış gibi lanse edip birde hadi gene iyisin bak sana güzellik yapıyotuz diyerek aaaa ben bozmuşum tamam tamam çok teşekkürler demeni bekliyorlardı tabi yersen

cemtover
04 Mayıs 2017, 22:15
Doğuş otonun motosiklet bayiisi sanki. 2015 martta aldığım a3 aracımın direksiyonundan ses geldiği için servise bildirmiştim aracı sökmeleri takmaları 3 gün sürmüş ve sorunu tespit edememekle beraber arıza kodu vermediği için mekanik aksamda kullanıma bağlı problem olduğunu söylemişlerdi. Ben 22 yaşında bir gencim. Araba kullanmayı 2001 model borada öğrendim altını da vurdum kaldırıma da cıktım bu direksiyon kutusu 140 bindeki 15 yaşında borada, ve 8 yaşında 230bindeki a4'te olmazken ben nasıl bozdum bunu dedim cevap veremeyip garantiden hallettiler sözde şükredicez ya süründürüyorlar.

Garantisi bitsin bir daha önlerinden geçmem bu yalancıların. Geçen sene kayıt oldum bu foruma gördüğüm 4. veya 5. blok patlatan ktm. Bunu apaçi elindeki bajajlar yapamıyorsa ktm motoru hafifleticem derken bir şeyleri eksik tutmuş belli ki. Üzücü gerçekten. Yine de iyi sıyrılmışsınız.

GP500-1st
04 Mayıs 2017, 22:17
Bu duke 125-200- 250 hindistan 390 KTM merkez avrupa montajlı değilmiydi?

*Heka
04 Mayıs 2017, 22:17
sen diyorsun ki :

"Şahsi fikrim bakım aralıkları çok uzun "

Koskoca KTM sana sorup bakım aralıklarını belirlese aslında hiç sorunun kalmazdı :)

KTM ile hazır ilişkileri geliştirmişken, fabrikaya gidip diğer aksaklıklarıda düzeltsen diğer kullanıcılara faydan olur :)

Bak, daha " anlamlı " bir yorum oldu :)

Tebessüm ediyorum size sadece. :)

DreamTheater
04 Mayıs 2017, 22:36
İlk konuda zaten görüşlerimi belirtmiştim
Küçük sorunları çok büyüttüğüne dikkat çekmiş birazda kullanıcı dostu bir makine almanı önermiştim

Hayat herşeyi tekbaşıba tecrübe edecek kadar uzun değildir. Diğer insanların tecrübelerinden kendine bir şeyler katabilirsen senin için iyi olur.

7500km de bakım aralığı gelen motoru neden 4500 de bakıma soktuğunuda anlamış değilim. Bunun titizlik ile motorumu çok seviyorum muhabbetiyle alakası yok. Bakım aralığı ne zaman gelirse o zaman makine bakıma sokulur.... kafana göre canın isteyince yağını & suyunu değiştirmemelisin.
Ben paylaşayım, yeni alacağın aletin motor bloğunu eline almadan uyarımı yapmış olayım.

Biyel kolunu ben mi kırdım şeklinde cevap yazmana gerek yok. Elbette sen kırmadın.

Arkadaşım, burası Türkiye ve şartlar avrupadaki gibi değil, o yüzden bırak 7500 ü 4500 bileçok, ben arabamın tam sentetik yağını (Mobil 1) bakım aralığı 15 bin olmasına rağmen 10 binde bir değişiyorum, kısaca çok iyi olmuş önce değiştiği...
ayrıca kafasına göre değişmesinin zararı olmadığı gibi erken değişim kat be kat daha faydalıdır, yeni alacağı motorun bloğonunu eline alması erken bakımdan asla olamaz, ya motor hatalıdır- ya yağ eksiktir yağlamada sorun vardır, ya kullanıcı deli gibi devir çevirir zorlar vs. ama asla erken bakımdan zarar görmez, millete korku salmayın yaşan yanlış bilgide vermeyin....

bakım aralıklarını avrupadaki gibi gibi değil daha erkene alın, tozlu havası dandik yolları, olan bir ülkedeyiz, erken bakım her zaman daha iyidir....

bu arada geçmiş olsun arkadaşım... anlaşılan tasarım hatalı tırt bir ktm modeline denk gelmişsin...

acemi60
04 Mayıs 2017, 22:38
Tebessüm ediyorum size sadece. :)

Tebessüm falan etme de olayı çözmeye çalışalım. Belki de arkadaşların söylediklerinde haklılık payı vardır. Misal, bazı kızlar vardır; fazla ilgi gösterirsen arızaya geçer. Başına bela alırsın. Belki de bu KTM'de öyledir. Sen baya bir ilgi göstermişsin :)

Zamanında Hyo'nun amma da günahını alıyorlardı "krank kırıcı" diye. Hadi şimdi KTM ye bir şey desinler bakalım. Sıkar biraz. :)

efendy06
04 Mayıs 2017, 23:07
Öncelikle geçmiş olsun. Akabinde hayırlı olsun diyorum. Zaman zaman görüntüsü acayip ilgimi çeken KTM RC'nin de gözümden düşmesini sağladınız çok şükür :jocolor: Şaka bir yana, tam da motor alma arifesindeyim, acayip tırsıyordum enduro bakarken gidip RC390 alırım diye, bu başlığı okuduktan sonra almam :cherry:

Bu arada yerinizde olsam müşteri temsilcisine sorardım (mondial için "ya krank eğri, ya biyel kolu, kullanıcı hatası" diyen elemana sormuştum) "kardeşim biyel kolunun üstüne mi oturacak kullanıcı? biyel koluyla ne alakam var da kullanıcı hatası olsun!!!" diye.

Bunlar bizi mal falan sanıyor galiba. Hiç utanmadan yazmışlar biyel kolunun vidası kırılmış kullanıcı hatası sonucu diye.

Bu arada, sayenizde alacak motor kalmadı. Honda paslı motor satıyor (serhat06 nickli serhat kardeşime) kawasaki öpüyor, suzukinin Ankara'da servisi bile yok, Yamaha desen bana uygun tek endurosu tenere 660, o da fazla arazi ağırlıklı, asfaltta üzer diyorlar. Netice itibarıyla "bekle beni mt07, ben geliyorum" diyorum. BMW'nin durum kötü (bkz: kawasaki servis ve parça fiyatları) Tamam yamaha da sorunlu motor yapabiliyor (bkz: R-MT25) ama en azından yaptığı sorunlu motorun sorununu bulup düzeltiyor. "Efenim bunun yağ pompasının dişleri aşınmış, nasıl kullanıyorsanız artık" demiyor.

sarpgray
04 Mayıs 2017, 23:10
Sırf sizin başınıza gelen bu olaylar yüzünden KTM almaktan vazgeçmiş veya geçecek onlarca kişi olacağına eminim. Forumda o kadar gereksiz be sacma konular yerine böyle konular olması gerek ki tüketici bilinçlensin ve kim nedir ne değildir iyi tanısın.

burak burk
04 Mayıs 2017, 23:11
2. kez geçmiş olsun hocam.hakkınızı aramakta da başarılar sabırlar dilerim.
ktm markası evet çok güzel motorları var AMA bizim alamicağımız motorları kaliteli. duke 690 ve üzeri adventure modelleri ve cross modelleri.o kadar kaliteliyse neden bunlar avusturyada yapılırken öbürleri hindistandan çıkıyor? 2 motordada motor kitlemesi vs olduysa o motor serisi genel olarak hatalı benim gözümde.2kere olmamalı yani şans değil bu.ayırca ilk yaşadağınız sorunun çözümü bence gayet makuldu.sanırım 2000 tl 1500 tl falan ödeme yaptınız bir sene üst versiyonu aldınız.patlak motoru satıp üstüne eklediniz bence ortantılıydı 1e1 değişim tabi olmalıydı ama bunada şükür diyorum çünkü işi yokuşa çook daha kolay sürerlerdi.servislerin zaten en ucuz numarası sürücü hatası durumu.ama sizi yakından tanıyorlardır bu işide hallediceğinize inanıyorum.
bu arada hayallerimin motoruydu orange day gününde test sürüşünü yaptım çok yatık ve rahatsız olduğu için vazgeçmiştim.kader kısmet işiymiş belkide

efendy06
04 Mayıs 2017, 23:13
katm çok iyi marka ama spormoto beş para etmez 636 almasaydım 390 alacaktım spormotodan dolayı vazgeçtim

Hala eve gitmedin mi? Bankda mı yatıyon Allah aşkına? :P Bir fotoğraf istedik alt tarafı :salut:

Pistonlar
04 Mayıs 2017, 23:54
Gördüğüm bu forumda 4.blok patlama vakası
Bajaj ta bile böyle şikayetler yokken Ktm de olması üzücü

matrax33
05 Mayıs 2017, 00:53
birader 2 adet ktm'ye kol çıkarttırabildiğine göre vites çakıyosun bence. başka izahı yok. hadi 1 tanesi imalat hatalıydı. 2. sıkıntı sende olduğunu gösteriyor. 5. vitesten motoru 3 e falan almaya çalışıyosun sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

biraz daha detaylı gireyim mevzuya.

Biyel kolu civatası kırma dediği nane bizim halk arasında

krank kolu dağılması demektir.

kran kolunu dağıtmak için;


1- Motor çok uzun kmlerce kullanılmıştır. bilyaları dağılır akabinde kol dağılır. en iyi ihtimalle sadece silindir-pistona zarar verir.

2- Motor yeni toplanmıştır. Usta dalgındır kol kepliyse civatasını sıkmayı unutur. kol dağılır motor dağılır blok dağılır.

3- 5. vites max devirden ani vites düşürülmesi sonucu olur. kol dağılır motor dağılır blok dağılır.

bu sebepler haricinde 8000 km de kol dağıtmak en kalitesiz çinlilerde bile zorlu iştir.

2 adet kol çıkartabildiğine göre ben sorunun sende olduğunu düşünüyorum.

*Heka
05 Mayıs 2017, 01:01
Tebessüm falan etme de olayı çözmeye çalışalım. Belki de arkadaşların söylediklerinde haklılık payı vardır. Misal, bazı kızlar vardır; fazla ilgi gösterirsen arızaya geçer. Başına bela alırsın. Belki de bu KTM'de öyledir. Sen baya bir ilgi göstermişsin :)

Zamanında Hyo'nun amma da günahını alıyorlardı "krank kırıcı" diye. Hadi şimdi KTM ye bir şey desinler bakalım. Sıkar biraz. :)

Yıllardır motosiklet kullanıyorum, RC ilk motosikletim değil.

Yeterince motosiklet ve mekanik tecrübemde mevcut.

Benim yerimde yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmayan bir başkası olsaydı eğer onarımı kabul edip üzerine de motosikletimin bloğu sıfırlanıyor diye sevindirdi.

Yetkili servis dahi bana 'senin bir kusurun söz konusu dahi olamaz' derken yetkili bir kişinin bu şekilde bana yaklaşımı beni aptal yerine koymaktan başka bir şey değildir.

Olabildiğince elde edecekleri zararı minimize edip en karlı şekilde bu işten sıyrılmak istercesine hareket ettiler ancak yanlış seçim yaptılar.

Velhasıl kelam motosikletimin ücretini iade aldım ve mutluyum.

Kimseden akıl almak için değil aksine yaşadıklarımı sizlerle paylaşarak nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini ve tecrübelerimi aktarıyorum.

Bir konuda bir arkadaşımız motosikletinin blok kitlemesi sonucu serviste olduğunu ve kendisine haber vermeksizin onarım yapıldığını belirtmişti. Mesela ben böyle bir şey ile karşılaşmamak istediğim için yazılı iznim olmaksızın herhangi bir müdahalede bulunamayacaklarını belirttiğim bir mail gönderdim motosiklet servise giriş yaptığı gün.

Bir kullanıcı olarak herhangi bir kusurum bulunmamakla birlikte benden kaynaklı hiç bir problem söz konusu değildir.

Yorum yazan arkadaşın hiç bir haklı yanı yok, cevap verme tenezzülünde bulunarak hata yaptım zaten.

Motosikleti periyodik ve gerekli olmayan bir bakıma sokmak olumsuz hiç bir durum ortaya çıkarmamakla birlikte aksine olumlu sonuçlar almayı sağlamaktadır.

Tartışma ve bilgi paylaşımına açık karakterli bir bireyim.

Hata yaptığımı düşündüğünüz ya da ortaya bu tezi atan forum üyesi yeterli materyaller ile bilimsel bir açıklama yapabilecek ise lütfen çekinmeden benimle paylaşsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:59 ----------


Bu duke 125-200- 250 hindistan 390 KTM merkez avrupa montajlı değilmiydi?

Bildiğim kadarıyla tam olarak Hindistan üretimi. Bajaj fabrikasında üretiliyor.
Yanlışım var ise bilen birisi doğrusunu paylaşsın lütfen.
Motosikletin çoğu yerinde Bajaj etiketleri mevcut.

levend84
05 Mayıs 2017, 01:02
birader 2 adet ktm'ye kol çıkarttırabildiğine göre vites çakıyosun bence. başka izahı yok. hadi 1 tanesi imalat hatalıydı. 2. sıkıntı sende olduğunu gösteriyor. 5. vitesten motoru 3 e falan almaya çalışıyosun sanırım.

tamamina katilmakla beraber,şu kisimi eklemek isterim mekanik ve motor teknolojisinde tasarimdan tut malz.omur testine kadar olan surecte ana mantik şoyle;ornk.ani yuk veya kompresyon dalgalanmasinda,piston biyel kol vs.kirilmasin ama kep civatasi kirilsin(10:9 veya 8:8 kalite)burada tasarimsal hasar indirgeme durumu vardir oncelikle burada anlasalim 10yillik tasarim uzmaniyim totalde otomotiv ve makina kompenantlari uzerine hatiri sayilir projelerde gorev aldim..yazdiklarim markaya ozgu degildir ana mantik budur bu durumu otomobilden,kamyona,tekne motorundan,motosiklee kadar genisletebiliriz.

*Heka
05 Mayıs 2017, 01:08
birader 2 adet ktm'ye kol çıkarttırabildiğine göre vites çakıyosun bence. başka izahı yok. hadi 1 tanesi imalat hatalıydı. 2. sıkıntı sende olduğunu gösteriyor. 5. vitesten motoru 3 e falan almaya çalışıyosun sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

biraz daha detaylı gireyim mevzuya.

Biyel kolu civatası kırma dediği nane bizim halk arasında

krank kolu dağılması demektir.

kran kolunu dağıtmak için;


1- Motor çok uzun kmlerce kullanılmıştır. bilyaları dağılır akabinde kol dağılır. en iyi ihtimalle sadece silindir-pistona zarar verir.

2- Motor yeni toplanmıştır. Usta dalgındır kol kepliyse civatasını sıkmayı unutur. kol dağılır motor dağılır blok dağılır.

3- 5. vites max devirden ani vites düşürülmesi sonucu olur. kol dağılır motor dağılır blok dağılır.

bu sebepler haricinde 8000 km de kol dağıtmak en kalitesiz çinlilerde bile zorlu iştir.

2 adet kol çıkartabildiğine göre ben sorunun sende olduğunu düşünüyorum.

Size de cevap vereyim.

100000 (yüz bin) km'den fazla tecrübeye sahip bir motosiklet kullanıcısıyım.

25000 (yirmi beş bin) km çinli diye yüzüne bakılmayan bir motosiklet kullandım ve yaşadığım tek problem egzozun yerinden çıkması olmuştu.

Egoist bir insan kesinlikle değilim ancak söylemeden geçemeyeceğim.

Motosiklet nasıl kullanılır çok iyi biliyorum.

levend84
05 Mayıs 2017, 01:28
edit.burada tasarimsal hasar indirgeme durumu vardir(daha ciddi arizalari ve parca hasarini onlemek icin)

matrax33
05 Mayıs 2017, 01:29
Kullandığın motorun motor bloğu 20-30 senedir piyasada kullanılmış kendini kanıtlamış motor bloğudur. ktm'nin bir çok modelinde kullanılmakta.

Yeni taze icad olsa desek ki bunu yapamamışlar kronik sıkıntıları var. Seri üretimden arada bi kaç imal hatalı üretildi diyelim. 2 tanesinin birden seni bulması ya büyük şansızlık yada sıkıntı sende.

geçmiş olsun. Honda'ya falan yönel sen. Onlar en fazla yağ yakıyo.

Shrieker
05 Mayıs 2017, 01:33
Kesin ölümüne gazladın di mi. Böyle motor soğukken, daha üç derece ısınmasına fırsat vermeden kontağı çevirir çevirmez gaza sonuna kadar asılı böyle HARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR diye gittin her sefer di mi.

levend84
05 Mayıs 2017, 01:41
edit.burada tasarimsal hasar indirgeme durumu vardir(daha ciddi arizalari ve parca hasarini onlemek icin)ornk.kep civatasi veya saplamasi vs.kirilmasaydi daha ciddi hasari krank yatagi ve piston biyel kolu alacakti.not.mobilden yaziyorum edit kismi sorunlu duzeltme yapamiyorum bu sekilde parca parca oldu.

matrax33
05 Mayıs 2017, 01:50
edit.burada tasarimsal hasar indirgeme durumu vardir(daha ciddi arizalari ve parca hasarini onlemek icin)ornk.kep civatasi veya saplamasi vs.kirilmasaydi daha ciddi hasari krank yatagi ve piston biyel kolu alacakti.not.mobilden yaziyorum edit kismi sorunlu duzeltme yapamiyorum bu sekilde parca parca oldu.


hocam motorun blok patlamış sen yatak yorgandan bahsediyon :) kol dağılınca bloğu patlatmış. o tasarımsal hasar indirgeme zımbırtısı motorsikletlerde muhtemelen yok. ben nerde kol dağıtan motor görsem en iyi ihtimalle pistonu-silindiri çizmiş.

Bu arkadaş gibi motorun sınırlarındayken ( tam vites - tam devir ) dağılan kol, bloğu patlatmadan bırakmaz.

levend84
05 Mayıs 2017, 02:39
hocam motorun blok patlamış sen yatak yorgandan bahsediyon :) kol dağılınca bloğu patlatmış. o tasarımsal hasar indirgeme zımbırtısı motorsikletlerde muhtemelen yok. ben nerde kol dağıtan motor görsem en iyi ihtimalle pistonu-silindiri çizmiş.

Bu arkadaş gibi motorun sınırlarındayken ( tam vites - tam devir ) dağılan kol, bloğu patlatmadan bırakmaz.

arkadasin son arizasi blok kilitme olayi,patlama vs yok,gelelim zimbirti olayina o zimbirti olmasa mekanik veya motor arizasi durumunda seyir halindeyken motor kafana gecerek altindan kayip gider,ne oldugunuda anlayamazssin :)adamlar boşuna kafa yorup ar-ge calismasi yapmiyorlar,yoksa aman zaten piston dagilacak birak kranki´da dagitsin,dişliyide parcalasin,yok oyle dunya,zaten yuksek devirde veya redline da ani vites kucultme vs.bahsettigin arizalar kacinilmazdir bu sekilde bir kullanima zirh celigi bile dayanmaz.yaptigim yorum sadece bu olay icin degil genel gecer durumlar icindir.

matrax33
05 Mayıs 2017, 03:49
arkadasin son arizasi blok kilitme olayi,patlama vs yok,gelelim zimbirti olayina o zimbirti olmasa mekanik veya motor arizasi durumunda seyir halindeyken motor kafana gecerek altindan kayip gider,ne oldugunuda anlayamazssin :)adamlar boşuna kafa yorup ar-ge calismasi yapmiyorlar,yoksa aman zaten piston dagilacak birak kranki´da dagitsin,dişliyide parcalasin,yok oyle dunya,zaten yuksek devirde veya redline da ani vites kucultme vs.bahsettigin arizalar kacinilmazdir bu sekilde bir kullanima zirh celigi bile dayanmaz.yaptigim yorum sadece bu olay icin degil genel gecer durumlar icindir.

arkadaş blok kitleme olarak tanımlamış olabilir arızayı. Motorcu jargonunda da kol çıkartmak deriz. motorun arızası biyel kolunu ( biz krank kolu diyoruz ) dağıtıp bloğu patlatması. kol bloğu kırıyor. fotorafları var. sen görmemişsin galiba.

Benim söylemek istediğim kol dağıtan motorlarda ekstra hasarlar kaçınılmaz. civata kırılmasıyla bilya dağıtmayla tatmin olmuyor bu. en kestirmeden piston-silindiri bozuyor. ben senelerce motor tamirciliği yaptım. gördüklerim karşılaştıklarım bunlar.

bilya dağıtmaya yakın koldaki boşluk ses yapar, eğer anlayabilirsen motoru hiç çalıştırmadan söker değiştirirsin kolu ve bilyaları. Onun haricinde kol bozulursa hasar vermeden bırakmaz.

YasinC
05 Mayıs 2017, 06:47
Olaya gel kullanıcıyı hatalı bulanlar çıktı. Ya holiganlık buralara kadar geldi yada ktm çalışanı falan başka türlü açıklaması zor.

Bende sadece burada duymadım bu olayı sırf bu forumda 4. okuduğum konu olması lazım.

Salurbey
05 Mayıs 2017, 07:12
Şu ktm'ye bir türlü,ısınamadım. Beni uzaklaştıran birşey var. Rc duke hepsi. Nryse,geçmiş ve hayırlı olsun.

sanausbe
05 Mayıs 2017, 07:12
Kullandığın motorun motor bloğu 20-30 senedir piyasada kullanılmış kendini kanıtlamış motor bloğudur. ktm'nin bir çok modelinde kullanılmakta.

Yeni taze icad olsa desek ki bunu yapamamışlar kronik sıkıntıları var.

20-30 sene mi?

Ktm'nin 390'lık bloğu Avrupa'da A2 ehliyet yasasının çıkması ile birlikte geliştirildi ve 2012 yılında kendi tarihinde ilk kez olarak hint-avusturya iş birliği ile 2012'de Duke modeli üzerinde Milano'da fuarda tanıtıldı. 2013 yılında da piyasaya çıktı.

Bu emisyon ve performans değerleri ile hiç bir motor firması 20-30 yıllık blok teknolojisi kullanamaz.

Sokollu
05 Mayıs 2017, 07:28
La olm bu konu niye hortlamis diyordum ki :santa:

Guya telafi edilen motorda, ikinci ayipli urun cikmasi :farao: . Neyseki makineden kurtulmak icin vesile olduguna yaramis.

Genelde hep marka ve distributor hakkinda konusulmus ama buyuk gecmis olsun diyorum, kaza yapmadan iki kitlemeyi de atlatmissiniz. Umarim bir daha ayni korkuyu yasamazsiniz.

Arkadas da gelmis diyor ki 5ten 3e cekiyorsunuz ondan olmusur filan :)

Umarim kisa surede yeni ve icinize sinen bir makineyle iki tekere donersiniz.

acemi60
05 Mayıs 2017, 08:50
birader 2 adet ktm'ye kol çıkarttırabildiğine göre vites çakıyosun bence. başka izahı yok. hadi 1 tanesi imalat hatalıydı. 2. sıkıntı sende olduğunu gösteriyor. 5. vitesten motoru 3 e falan almaya çalışıyosun sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:40 ----------

biraz daha detaylı gireyim mevzuya.

Biyel kolu civatası kırma dediği nane bizim halk arasında

krank kolu dağılması demektir.

kran kolunu dağıtmak için;


1- Motor çok uzun kmlerce kullanılmıştır. bilyaları dağılır akabinde kol dağılır. en iyi ihtimalle sadece silindir-pistona zarar verir.

2- Motor yeni toplanmıştır. Usta dalgındır kol kepliyse civatasını sıkmayı unutur. kol dağılır motor dağılır blok dağılır.

3- 5. vites max devirden ani vites düşürülmesi sonucu olur. kol dağılır motor dağılır blok dağılır.

bu sebepler haricinde 8000 km de kol dağıtmak en kalitesiz çinlilerde bile zorlu iştir.

2 adet kol çıkartabildiğine göre ben sorunun sende olduğunu düşünüyorum.

Adam "25 bin km. Çinli kullandım sorunsuz" diyor. Sen hala savunma kurmaya çalışıyorsun. Çinli motorlar yukarıda yazdığın tuhaf şeylere karşı şerbetli mi? :)


sen diyorsun ki :

"Şahsi fikrim bakım aralıkları çok uzun "

Koskoca KTM sana sorup bakım aralıklarını belirlese aslında hiç sorunun kalmazdı :)

KTM ile hazır ilişkileri geliştirmişken, fabrikaya gidip diğer aksaklıklarıda düzeltsen diğer kullanıcılara faydan olur :)

Bak, daha " anlamlı " bir yorum oldu :)

Bu veciz ifadelerden sonra KTM kullanıcıları erken servise girmeye cesaret edemez. :)

serif abi
05 Mayıs 2017, 08:51
Geçmiş olsun önemli olan size birşey olmamış olması
bu durum ;
hafizan allah tem'de 100 KM gibi akan ama yogun akan bir trafikte orta,sol şerit falan olsa neler neler olabilirdir.

Burada paylaşım yapıp akıl sahiplerini de uyarmış olmanız ,içinde teşekkürler.

Şuan ki motorumu almadan önce DUke390 bakmıştım görüntüsünü sevsem de test ettigimde çok hart-hurt sesini falan sevememiştim ,sizin paylaşımlarınızdan sonr iyi ki de almamışım diyorum .
Şimdi almış olsam arıza çıkarmamış bile olsa hep bir tedirgin sürerdim..

brooklynnn
05 Mayıs 2017, 08:55
Hafif olsun diye parçadan çalmışlar diyen arkadaşa katılıyorum
Gazlaması cok zevkli
Problemler zevkin önüne geçebiliyor.

Coach_k
05 Mayıs 2017, 09:14
" Cevap verme tenezzülünde bulunarak hata yaptım zaten "

Sesli güldüm :)

Sen çok iyi bir sürücüsün, çok tecrübelisin, sen "herşeyi çok biliyorsun "

Aynen bu kafayla devam et,

Allah selamet versin,