PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Motosiklet Duke 390 Olur Mu?



mrkcn
03 Mayıs 2017, 08:01
Merhaba arkadaslar 2 ay once ehliyet aldım. 33 bin tl civarında otomobil almayı düşünüyordum, fakat çalıştığım yer ile ilgili sıkıntı çıktı.Otomobil yalan oldu yani :)
Neyse , o kısmı geçelim
Normalde mt25 düşünüyordum sıfırı 15.750 TL
Sonradan düşündüm ki buna bu kadar para vereceğime üzerine az daha koyarım rosso lastik ile gelen ayrıca abs ve kaydırmalı debriyajlı duke 250 alırım . Tekrar düşündüm duke 250 lerde titreme oluyormuş , duke 390 lara bakayım dedim . İlk motosikletin 390 cc olması kafamı karıştırdı . Hiç motosiklet tecrubem yok sadece ehliyet kursunda maksimum 10 km sürmüşümdür o da cbf150.
Duke 390 aşırı gaz tepkisi veriyor mu bunu merak ettim

Seko
03 Mayıs 2017, 08:10
Hayır olmaz.

Gaz tepkisi fazla olan bir motordur, gazı kaçırırsan bir yerlere yapışırsın. Titreşimi de bana göre fazladır ve çok rahatsızdır. Yeni kasasını bilmiyorum tabi ben eskisini sürmüştüm. KTM yakında test günleri yapacak, orada deneyebilirsin ama CBF'i 10km kullandım deyince 390'ı sana vereceklerini sanmıyorum. Belki 200'ü deneyebilirsin.

Başlangıç için 200 bile işini fazlasıyla görecektir. Bence MT'yi falan bırak, hala kaldıysa 13900 TL'ye TNT 250 al, olmadı eski fiyattan TNT 25 al.

serif abi
03 Mayıs 2017, 08:49
Merhaba arkadaslar 2 ay once ehliyet aldım. 33 bin tl civarında otomobil almayı düşünüyordum, fakat çalıştığım yer ile ilgili sıkıntı çıktı.Otomobil yalan oldu yani :)
Neyse , o kısmı geçelim
Normalde mt25 düşünüyordum sıfırı 15.750 TL
Sonradan düşündüm ki buna bu kadar para vereceğime üzerine az daha koyarım rosso lastik ile gelen ayrıca abs ve kaydırmalı debriyajlı duke 250 alırım . Tekrar düşündüm duke 250 lerde titreme oluyormuş , duke 390 lara bakayım dedim . İlk motosikletin 390 cc olması kafamı karıştırdı . Hiç motosiklet tecrubem yok sadece ehliyet kursunda maksimum 10 km sürmüşümdür o da cbf150.
Duke 390 aşırı gaz tepkisi veriyor mu bunu merak ettim

Helvacılar gelmeden az çok tavsiye istyorsan amacını yazsaydın..
Boy?
kilo?
bütçe?
Sürüş yapacagın yer?
Sürüş yapacagın mesafe günlük haftalık?
Ehliyet sınıfın nedir?
Neden motor almak istyorsun ?(şekil olsun, ulaşım ihtiyacı ,hobi...ıvır zıvır..)

Biraz kendini tanıt amacı anlat ki sana bilen yardımcı olur.
Bilmeyen ukalalar da fikir verir sende yazılanlara göre bir karar alırsın.

Bu kadar güçlü motor almaya kalkmışsın Kelli felli bir adama sorsan sana güvenligi, için cb500f der hebeln hübele diyen apaçhiye sorsan hızlı hızlı nefes alarak soluyarak MeeeTee07 ,meete7 der...

Artık sen seçersin yorumlardan bir şey kendi karekter yaş ve konumuna göre

mrkcn
03 Mayıs 2017, 09:09
Helvacılar gelmeden az çok tavsiye istyorsan amacını yazsaydın..
Boy?
kilo?
bütçe?
Sürüş yapacagın yer?
Sürüş yapacagın mesafe günlük haftalık?
Ehliyet sınıfın nedir?
Neden motor almak istyorsun ?(şekil olsun, ulaşım ihtiyacı ,hobi...ıvır zıvır..)

Biraz kendini tanıt amacı anlat ki sana bilen yardımcı olur.
Bilmeyen ukalalar da fikir verir sende yazılanlara göre bir karar alırsın.

Bu kadar güçlü motor almaya kalkmışsın Kelli felli bir adama sorsan sana güvenligi, için cb500f der hebeln hübele diyen apaçhiye sorsan hızlı hızlı nefes alarak soluyarak MeeeTee07 ,meete7 der...

Artık sen seçersin yorumlardan bir şey kendi karekter yaş ve konumuna göre

Yorum için teşekkürler hocam ,

Yaş 23
Boy 183 cm
Kilo 65
Ehliyetimin sınıfı B + A2
Bütçem aksesuara 2500-3000 TL , 18.000 TL civarı motosiklete ayıracağım para . Tabi bir de trafik sigortası için 900 TL ayırdım . Toplamda bütçe 21.000-22.000 TL
Kullanacağım yer , Çoğunlukla şehiriçi . Tabi yılda 1 sefer şehirdışı yapabilirim tatil amaçlı. Daha çok zevk için motosiklet alıyorum yoksa toplu taşıma kullanıyorum çoğunlukla .

unoturbo
03 Mayıs 2017, 09:21
Daha once hayatinizda hic motor kullandiniz mi? Cok trafik varmi yasadiginiz yerde

Mamba09
03 Mayıs 2017, 09:23
390 gücünü alt devirde verir. Tek silindir. Yanlış bi debriyaj darbesi tekere getirir motosikleti. Ufak bi motosiklet tecrübeniz olsa başlayabilirsiniz ona derim ama hiç yok. Bence 250 ile biraz ısının debriyaja sonra geçersiniz 390'a.

mrkcn
03 Mayıs 2017, 09:23
Daha once hayatinizda hic motor kullandiniz mi? Cok trafik varmi yasadiginiz yerde

Klasik İstanbul trafiği . (Ümraniye)
Otomobil ile yaklaşık 5000 km tecrübem var . Fakat motosikletle pek tecrubem yok

Macit250
03 Mayıs 2017, 09:28
İnsan gibi motosiklet kullanırsan 390 da kullanılır. Mühim olan gitmek değil durmaktır. Bol bol frenleme çalışması yaparak 390 ilede başlanır. Abartmaya gerek yok bence. Her işin ustası olana kadar yavaş yavaş deneyimle tecrübe kazanılır. Çok yakın kız arkadaşım 600rr kullanıyor. Cbr 250 ile başladı.

mrkcn
03 Mayıs 2017, 09:45
İnsan gibi motosiklet kullanırsan 390 da kullanılır. Mühim olan gitmek değil durmaktır. Bol bol frenleme çalışması yaparak 390 ilede başlanır. Abartmaya gerek yok bence. Her işin ustası olana kadar yavaş yavaş deneyimle tecrübe kazanılır. Çok yakın kız arkadaşım 600rr kullanıyor. Cbr 250 ile başladı.

Motosiklette çok hız seven birisi değilim sadece hava ile temas ederek aracı kullanmak hoşuma gidiyor . Keza baya bi süre bisiklet kullandım . Yeri geldi her gün en az 7-8 km dolaştım bisiklet ile . Araç olsa neyse de motosiklet ile 90-100 km/h ile kaza yapmak sıkıntı

enescanatar
03 Mayıs 2017, 09:46
Klasik İstanbul trafiği . (Ümraniye)
Otomobil ile yaklaşık 5000 km tecrübem var . Fakat motosikletle pek tecrubem yok

senin otomobil tecrüben bile yok sayılır. sanıyorum yaşın 20 civarı. aklını başına al mt25 bile fazla sana. absli 200-250 cc bişey bak derim.

mrkcn
03 Mayıs 2017, 09:49
senin otomobil tecrüben bile yok sayılır. sanıyorum yaşın 20 civarı. aklını başına al mt25 bile fazla sana. absli 200-250 cc bişey bak derim.

Yaşımı yukarıda yazdım dostum , tekrar yazayım yaşım 23 :)
Bence sadece İstanbul şehiriçinde 5000 km tecrübe az gibi görünmüyor.

pitho
03 Mayıs 2017, 09:53
Trafik tecrüben yoksa tavsiye etmem, normalde direk olmaz diyen ( hayatında motor kullanmamış forum sakinleri ) arkadaşlara pek kulak asma, kendine güvenmen önemli. Başta da söylediğim gibi trafik tecrüben yoksa sıkıntı yaşayabilirsin, motor kullanma işini de eğitime gidip halledebilirsin.

Capitao_3
03 Mayıs 2017, 09:53
Kullanim amacina gore duke 250 den yuksri cikma. Zaten ayda yilda bir sehir disina cikacagim demissin titresim seni rahatsiz etmez o kadar..

mrkcn
03 Mayıs 2017, 10:00
Kullanim amacina gore duke 250 den yuksri cikma. Zaten ayda yilda bir sehir disina cikacagim demissin titresim seni rahatsiz etmez o kadar..

Hocam zaten 250 ile 390 arasında kalmamın sebebi. 390 daha fazla hız yapıyor diye değil . Sadece 250 tek silindir olduğu için titreşim rahatsız eder diye düşündüm . Zaten bir süre sonra 250 yetmeyecektir diye düşünüyorum ama belli de olmaz hız seven birisi değilim motosiklette.

enescanatar
03 Mayıs 2017, 10:06
Hocam zaten 250 ile 390 arasında kalmamın sebebi. 390 daha fazla hız yapıyor diye değil . Sadece 250 tek silindir olduğu için titreşim rahatsız eder diye düşündüm . Zaten bir süre sonra 250 yetmeyecektir diye düşünüyorum ama belli de olmaz hız seven birisi değilim motosiklette.

duke390 da tek silindir. ben motosikletle günlük 100 km yol yapıyorum ev iş sadece. ayda 2000+ km yol demek bu. yani 2 buçuk ayda 5000 km :) bence az. ayrıca duke390 kullandım o da titriyor. çift silindir titremez diyoruz diye mt25 aldım o da titriyor :)

diablof
03 Mayıs 2017, 10:06
az daha koy ybr al

geçen şöyle birşey gördüm;

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18160635_1915358415376807_1513950494094000128_n.jp g

390, vitesli, trafiğe daha motorla hiç çıkmamış biri için hoş olmaz. daha ufak bişeyle başla kardeşim.

en basitinden şunu yapacaksın bak. dönüşe geleceksin. frene bir dokunacaksın hoop teker kilit. direksiyon tam kırılmış. şimdi küçük motorun olsa zaptedebilirsin. ayağını yere koyar durursun en kötü düşersin. ama büyük motorla sıkıntı yaşarsın.

hem bugün motor al, 1 sene sonra aynı paraya 2. elini satıyorsun o kadar para vermişken r6 alayım bari olayına girmeye gerek yok bence.

Monty
03 Mayıs 2017, 10:07
Cbr500r al bence. Benim İstanbul'da min. 60k araba, Ankara'da 70-80k km araba tecrüben var. 3k km 150'lik motor tecrübesinden sonra Cbr500r aldım. Eğitimlerimi de tamamlamıştım. Motor sürüşüm, hakimiyetim (kurs hocalarının dediğine göre) çok iyiydi. Ama Cbr500r yerine daha az hata toparlayan bir motor alsaydım şimdiye 2-3 defa patlamıştım. Motoru sattım sayılır, şimdi büyütme zamanı ama yavaş yavaş. Hala 600'lük yarış motoruna geçsem mi geçmesem mi kararsızlık içerisindeyim. Kararsızlık içerisindeysen de geçmeyeceksin. 1 step at a time :)

eaglee06
03 Mayıs 2017, 10:07
Cbf alabilirsin 10.000 km kullanıp satarsın en azından satarken kaybetmessin ayrıca tecrübe kazanırsın,390 Ktm ile başlamak sakıncalı bence.

ahe
03 Mayıs 2017, 10:14
Duke serisini seven birisi olarak 200 390 rc390 hepsini kullandım.Yanlış anlamayın ama bilmeyen adam motoru değildir duke 390 44 beygir 150 kilo alet adamı tükürüverir valla ben söyleyim size 10 km tecrübeyle ona bakmanız biraz sakıncalı olmuş bence duke 200 abs bakın duke 250 çok arada kalan bir motor bence duke 250 ile arasında çoook fazla bir fark yok DUKE 200 ABS güzel şeçim olur bence :) ama avrupa motorları biraz sıkıntılı olabilr sağlamlık konusunda sağlam olsun 100bin km kullanayım gibi bir planınız varsa cbr 150 ybr 125 alıp kullanabilirsiniz

mrkcn
03 Mayıs 2017, 10:21
duke390 da tek silindir. ben motosikletle günlük 100 km yol yapıyorum ev iş sadece. ayda 2000+ km yol demek bu. yani 2 buçuk ayda 5000 km :) bence az. ayrıca duke390 kullandım o da titriyor. çift silindir titremez diyoruz diye mt25 aldım o da titriyor :)

Tek silindir olduğunu bilmiyordum . O zaman Duke 250 Abs en mantıklısı gibi :) İşte ikilemdeyim . En doğrusu neyse onu almak istiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------


Duke serisini seven birisi olarak 200 390 rc390 hepsini kullandım.Yanlış anlamayın ama bilmeyen adam motoru değildir duke 390 44 beygir 150 kilo alet adamı tükürüverir valla ben söyleyim size 10 km tecrübeyle ona bakmanız biraz sakıncalı olmuş bence duke 200 abs bakın duke 250 çok arada kalan bir motor bence duke 250 ile arasında çoook fazla bir fark yok DUKE 200 ABS güzel şeçim olur bence :) ama avrupa motorları biraz sıkıntılı olabilr sağlamlık konusunda sağlam olsun 100bin km kullanayım gibi bir planınız varsa cbr 150 ybr 125 alıp kullanabilirsiniz

Teşekkürler . Sanırım Duke 200 Abs veya Duke 250 Abs arasında tercih yapacağım . :)

KUVVETMİRA
03 Mayıs 2017, 10:30
duke 390 tek silindir 40 beygir,
helvanı olmasa da bi sütlacını yeriz.

mrkcn
03 Mayıs 2017, 10:35
duke 390 tek silindir 40 beygir,
helvanı olmasa da bi sütlacını yeriz.

Biraz düşündüm de gerçekten fazla gelir o motosiklet bana :)
Şundan alabilirim. Renkleri çok hoş

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-arti-grup-tan-2017-ktm-duke-250-abs-413776836/detay

KUVVETMİRA
03 Mayıs 2017, 10:36
Biraz düşündüm de gerçekten fazla gelir o motosiklet bana :)
Şundan alabilirim. Renkleri çok hoş

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ktm-arti-grup-tan-2017-ktm-duke-250-abs-413776836/detay

münasiptir, hayrını gör.

mrkcn
03 Mayıs 2017, 10:51
münasiptir, hayrını gör.

2017'sine aşık oldum resmen :) Bütçe olarak biraz zorlayacak gibi . Bakalım hayırlısı , tüm faydalı yorum yapan arkadaşlara teşekkürler

serif abi
03 Mayıs 2017, 10:59
Yerinde olsam pulsar alırdım.

Neden ?
İlk başta tedirgin olacaksın panik olacaksın temkinli temkinli süreceksin tam ben oldum diyeceksin pat yerdesin..
Sonra biraz agrılar v.s yine tedirgin tedirgin süreceksin agrılar geçecek ben hatamı anladım diyeceksin yavaş yavaş apacihilklere başlıyacak her kesin içinde az yada çok apachilik vardır , bu seferde bu hareketlerden birini yaparken pat yerdesin.

KTM ile Pulsar arasında bu patlar arasında çok ciddi maliyet farkı var,

KTM hafif ve kalite olsun diye bir çok yeri alimulyum alaşım.
Pulsar ise demir alaşım.

Pulsar da pişdikden sonra KTM3 90 alırsın veya başka hoşuna giden model i veya sevmedin motor işini onu satar şahin falan alırısın atık bütçene göre..

Capitao_3
03 Mayıs 2017, 11:03
Hocam zaten 250 ile 390 arasında kalmamın sebebi. 390 daha fazla hız yapıyor diye değil . Sadece 250 tek silindir olduğu için titreşim rahatsız eder diye düşündüm . Zaten bir süre sonra 250 yetmeyecektir diye düşünüyorum ama belli de olmaz hız seven birisi değilim motosiklette.

daha motosiklet kullanmamışsın hızı sevmediğini nereden biliyorsun. mesela sadece hızla ilgili değil ben 20 ile yere düştüm korumamı giymemiştim. kemiğimi gördüm. yani bu iş öyle yaparım böyle ederim diyilebilecek bir iş değil. kaydırmalı debriyaj ve abs olduğu için duke 250 ile başlayabilirsin dedim yoksa kendi fikrim 150 cc nin üzerine asla çıkmaman.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------

ben sana altın bir tavsiye vereyim. git ybr al. paranın kalan kısmını da dolar yap. 1 sene sonra hem o dolar ktm 390 alır sana ybr de üzerine bonus kalır :)

hknzrdm
03 Mayıs 2017, 11:26
Duke 390 ile de başlanabilir tabii, ama 600 cclik bir çok motosiklete kafa tutan inatçı bir katır olacak altında. Kontrolde tutmak da fazla zor.
Duke 250'de titreme var gibi laflara bakma bile, başlangıç için iyi sayılabilecek seçimdir, ben 390 almadan önce "abi selesi çok sert", "acaip titriyor" gibi onlarca yorum okudum. Evet titriyor da, 50 cclik titremeye gücü olmayan scooter sonrası titriyor millete, uzun yolunu da yaptım, hiç öyle titrer bir hali ile tanışmadım. Ha tabii tapagaz kastırmak derdindeysen 400 cc motor bir yerden sonra titresin bir zahmet. O yüzden git önce kendin dene, selesi sert ise verirsin 800 TL civarı ek para, yumuşağını alırsın en başta, titreme denilen de seni rahatsız edecek boyuttaysa Duke almazsın.

efendy06
03 Mayıs 2017, 11:35
Şunu anlamadım;

Duke 250 tek silindir ve titriyormuş diye okumuşsun, rahatsız olurum diye düşünmüşsün. Sonra 390 cc tek silindir, yine titreyen duke 390 sormuşsun. Hayır 250 yetmez desen gene anlayacağım da, hocam titreşim anlamında duke 200 = duke 250 = duke 390. Yani hepsi her tek silindir motor gibi titrer. Ama öyle abartıldığı gibi bir titreşim değil bu. Yahu tek silindir tenereler ile dünyayı geziyor adamlar. Titriyor işte, tenere de titriyor. İnsanları rahatsız eden canından bezdiren titreşim, eski balansörsüz çinlilerin titreşimiydi. İnsanların bayıldığı BMW F650GS'ler de belli bir yıla kadar (2008 diye hatırlıyorum) tek silindirdi ve bariz titriyor. Motorize polisler bütün mesaisini geçiriyordu o GS'lerin üstünde. Bu kadar abartmaya gerek yok.

Unutmadan; R25-MT25 de titriyor. Her motor titrer. Öyle çok pürüzsüz, titreşimsiz bir motor istiyorsan, goldwing falan bakmak lazım. Arabaların motorları bile titriyor, bu titreşimi hissediyoruz.

RamonRojo
03 Mayıs 2017, 11:43
Hız sevmiyorum gibi bir durum yok. Ktm 390 güle oynaya 150 km hıza çıkan motosiklet olarak hızı size sevdirir.Ayrıca duke 250 gibi 390 'da titriyor.Alt devirlerde oldukça sakin bir motosiklet ancak 7000 devirden sonra hacmine göre gayet iyi ivmeleniyor.Acemi insan için 7000 devir sonrası sıkıntı olabilir.Maddi durumunuz iyiyse düştüğüm zaman çıkan masraf sorun olmaz derseniz,acemiliği bir nebzede olsa 7000-8000 devir üstüne çıkılmamak şartıyla tolore edebilir.Ancak yine de 250 cc üstünü tavsiye etmem.

mrkcn
03 Mayıs 2017, 11:44
Şunu anlamadım;

Duke 250 tek silindir ve titriyormuş diye okumuşsun, rahatsız olurum diye düşünmüşsün. Sonra 390 cc tek silindir, yine titreyen duke 390 sormuşsun. Hayır 250 yetmez desen gene anlayacağım da, hocam titreşim anlamında duke 200 = duke 250 = duke 390. Yani hepsi her tek silindir motor gibi titrer. Ama öyle abartıldığı gibi bir titreşim değil bu. Yahu tek silindir tenereler ile dünyayı geziyor adamlar. Titriyor işte, tenere de titriyor. İnsanları rahatsız eden canından bezdiren titreşim, eski balansörsüz çinlilerin titreşimiydi. İnsanların bayıldığı BMW F650GS'ler de belli bir yıla kadar (2008 diye hatırlıyorum) tek silindirdi ve bariz titriyor. Motorize polisler bütün mesaisini geçiriyordu o GS'lerin üstünde. Bu kadar abartmaya gerek yok.

Unutmadan; R25-MT25 de titriyor. Her motor titrer. Öyle çok pürüzsüz, titreşimsiz bir motor istiyorsan, goldwing falan bakmak lazım. Arabaların motorları bile titriyor, bu titreşimi hissediyoruz.

Duke 390 'nı çift silindir olarak biliyordum o yüzden 2 motosiklet arasında kararsız kalmıştım . 390 da tek silindir olduğu için buyuk ıhtımalle duke 250 abs de karar kılacagım , teşekkürler yorum ıcın

ardem80
03 Mayıs 2017, 11:46
Yamahanın son zamlarından sonra kimse ybr tavsiye etmiyor sanırım.

shruikan
03 Mayıs 2017, 12:06
titreşim için vazgeçiyosan, 390'da titreşim 6-7 bin devirden sonra sağ ayaklıkta oluyor sadece, başka yerinde "titreşim" hissetmedim ben.

küçükleri bilmiyorum da, duke 390 4000 devir altında hiç mutlu-mesut gitmiyor; "gaz ver abi, gaz ver abi" gibi bi hali var, kolu oynatınca da zırt diye artıyo devir. üst vitesler sıkıntı olmaz da, şehir içinde 1'de 2'de ayarlayamazsan, kafana geçebilir.

yoksa, iyi motor. satayım sana ::fool::

uzay gemisi
03 Mayıs 2017, 12:16
benim sana onerim 2014-2015 arasi temiz bir ikinci el ybr ile baslaman.
ybr' nin ustune oturup 9-10 beygirin icerde kosturmasini, ivmelenmesini hissedince iyiki duke 250 almamisim diyeceksin. trafik tecrubende pek yokmus 30 beygir ustu motosikleti ben hicbir zaman baslangic icin uygun gormem ama karar senin tabi ki.

efendy06
03 Mayıs 2017, 15:49
benim sana onerim 2014-2015 arasi temiz bir ikinci el ybr ile baslaman.
ybr' nin ustune oturup 9-10 beygirin icerde kosturmasini, ivmelenmesini hissedince iyiki duke 250 almamisim diyeceksin. trafik tecrubende pek yokmus 30 beygir ustu motosikleti ben hicbir zaman baslangic icin uygun gormem ama karar senin tabi ki.

Sıfır fiyatlarına mukabil, o dediğin ybr'lere f16 parası istiyolar ::ohmy::

ahe
03 Mayıs 2017, 16:31
benim sana onerim 2014-2015 arasi temiz bir ikinci el ybr ile baslaman.
ybr' nin ustune oturup 9-10 beygirin icerde kosturmasini, ivmelenmesini hissedince iyiki duke 250 almamisim diyeceksin. trafik tecrubende pek yokmus 30 beygir ustu motosikleti ben hicbir zaman baslangic icin uygun gormem ama karar senin tabi ki.

trafik için 30 bg motora gerek yok pcx bile yeterli bir seviyede :queen: Benim görüşüm trafikte 35 40 bg üstü tamamen zevk hobi

EpaddaiC
03 Mayıs 2017, 16:34
Tecrübe olmadan kesinlikle olmamalı Allah korusun sakat kalırsın. Belli bir süre eğitim alırsan olabilir. 250cc motor ile başlaman bile biraz yüksek çok ağır olmayan bi 250cc tek silindir alırsan işini görür ilk motorun olacaksa yamaha ile falanda başlama derim biraz daha uygun fiyatlı ürünlere kaç TNT 25 işini görür mesela tek silindir rahat bir alet belli bir süre kullandıktan sonra dilersen yükseltebilirsin ama ilk seferde 390 ile başlanmamalı