PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ABS siz motora alışma



Romedon
02 Mayıs 2017, 17:54
Merhaba arkadaşlar Yeni kasaZx 636 aldım sonunda.Rs 200de abs vardı ve harş diye sıktığımda bile çatır çutur giriyordu abs Hiç korkmadan abanıyordum.Fakat bunda abs olmadığı için firenler ne kadar iyi de olsa abanıcakmışım gibi his geliyor. Korkarak sıkıyorum.Nasıl alışırım bu işe ? Kolay bi yöntem varmıdır yoksa kullandıkça alışırsın mı diyorsunuz?

EmreKocyigit
02 Mayıs 2017, 18:15
Çekirdeğimi aldım izliyorum Romedon kardeş helal et

R3dBull
02 Mayıs 2017, 18:19
Bunun için konu açma gereği duydun ya tebrik ederim

diablof
02 Mayıs 2017, 18:19
:) ben de tuzlu fıstığımı aldım kusura kalmıcan dostum.

bi kaç düşersin. düştükçe eze eze tetik düşürmeyi öğrendiğin gibi hem yavaş yavaş gitmeyi öğrenirsin, hem fren nasıl kilitleme yapar, motor çok yavaşken bile nasıl yatar öğrenirsin.

özellikle önümüz yaz. tozlu, mıcırlı yollar, kışın ıslak zemin olsun hepsi birer serüven adeta.

dikkatli olmak en iyisi. ama ne yaparsan yap "can havli" denen şey var abs siz motosiklette devreye giren. işte onu yaptın mı yeri öpmek anlık olay:)

tekerin düz bassın. hayırlı olsun.

Salurbey
02 Mayıs 2017, 18:22
Trafiğe kapalı bir yere gidin,deneye deneye frenin dozajlamasina alışırsınız. Pratik yapın yavaştan hızliya doğru. Aldığınız motorun frenlerinin çok iyi tutuyor olması gerek dozajlama ve fren hassasiyetini oturtana kadar çalışın. Zayıftan kuvvetliye doğru kademeli olarak. Tek parmak başlayın sonra tüm parmaklari devreye sokarsinjz. Ss motor kuvvetli on fren ,o makinayi tutmak icin sağlam fren koyuyorlar:)

Beyler olan olmuş,arkadaş almış. Güle güle kullan. Kapalı alanda iyice alışana kadar motoruna pratik yap. Acele etme.

YasinC
02 Mayıs 2017, 18:23
En baştan kötü alıştırmışsın kendini motor abs'li de olsa her zaman abs'yi devreye sokmayacak şekilde iyi fren yapabilmelisin.

Bir yerden eğitim almanı öneririm. En kötü ihtimal ile boş bir yerde maneti yavaş sekilde sıkmaya alıştır kendini. Ani şekillerde sıkarak ön tekeri kitleyip bıraktır.

Kamix
02 Mayıs 2017, 18:35
Bence bol bol panik fren çalış, ben bugünden sonra bu işi daha fazlasıyla yapıcam. Nedenini merak ediceksin. Bugün 40 kmh civarı ile giderken, solumdaki araba'nın ayna'ya bakmadan şerit değiştirip üzerime gelmesi sonucu panik ile ön frene asıldım ve düştüm. Düştüğüm yerdeki asfalt ayna gibi dümdüzdü. Sadece koruma demiri çizildi. Üzerime kıran vicdansız durmadı bile yoluna devam etti. İnsan olan durur, özür diler, nasıl olduğumu sorar ama yok! Ne diyeyim çoluğundan çocuğundan çıksın! Yeni bir motosiklet alacağım zaman kesinlikle absli olmasına dikkat edicem. Şuan an ki motosikletim ile panik fren çalışıp reflekslerimi güçlendiricem. Daha önce defalarca panik fren yaptım fakat bu araç tam yanımdaydı, ama bu sefer olmadı.

hasmet
02 Mayıs 2017, 18:51
Sorudan "alisinca sanki her sey guzel olacakmis" gibi bir ima cikiyor. Malesef ABS'yi insanin alisarak veya egitimle karsilamasi mumkun degil. Egitimle tabii ki daha iyi ve sorunsuz fren yaparsiniz. Ancak ne kadar egitim alirsaniz alin, ne kadar alisirsaniz alisin, "ulan keske ABS olaydi" demeceginiz bir olay yasama ihtimalini yok edemezsiniz.

kuzan14
02 Mayıs 2017, 18:53
Dikkatli sürdüğün vakit panik frene gerek kalmaz

Romedon
02 Mayıs 2017, 19:19
Sağolun gençler dediklerinizi dikkate alacağım ek olarak yamaha riding ileri seviye eğitimine yazıldım büyük etkisi olacaktır sağolun

Mamba09
02 Mayıs 2017, 20:26
abs'li motosikletle başlamanın kötü tarafı bu işte. :)
absli motosikletim varken absnin devreye girdiği sayılı durumda kaldım sadece. oda absye güvendiğim için. şimdi işin zor :)

Darkcity2000
02 Mayıs 2017, 20:45
Bu harş diye sıkmayı omuriliğine ve kas hafızana yazdığın için onu harş diye sıkacaksın bundan kaçış pek yok gibi.. çok zaman alacak düzeltmen....

hasmet
02 Mayıs 2017, 21:11
Dikkatli sürdüğün vakit panik frene gerek kalmaz
Trafikteki herkes güvenli, temkinli ve dikkatli sürdüğünde, ve yol üzerinde hiç bir problem olmadığı müddetçe acil frene gerek kalmaz.

Bir başka deyişle, siz ne kadar dikkatli kullanırsanız kullanın, acil fren ihtiyacı her an oluşabilir.

Okan Sinan Ocan
02 Mayıs 2017, 21:23
Biz bunu video ile anlattık ,

biz bunu yangın hortumu ile anlattık ,

biz bunu acılı ezme ile anlattık.

Daha ne diyeyim bilemedim :)

Capitao_3
02 Mayıs 2017, 22:01
Dostum. On freni yumusattir en yumusak ayarda kullan onsekilde daha hizli alisirsin sert olmasin fren tepkisi..

Monty
02 Mayıs 2017, 22:06
500R'ım vardı. Motor değiştireceğim evo 848 alacaktım. 3500 kez düşündüm. Acaba çok mu güçlü, acaba abs yok diye et olur muyum vs. vs. dtc'si var quick shifter'ı var, ohlins amortisörleri var, 330mm 4 kaliper çift disk frenleri var, milyon tane sürüş modu var, var oğlu var motorda ama hala kararsızım. 200rs'ten zx636'ya geçtin ya respect baba büyüksün :D

bassturbin
02 Mayıs 2017, 22:57
Absli motorum hiç olmadı, olan bir arkadaşımın yamaha tracer 900 ünü test etmiştim frenler tutmuyor gibi gelmişti.Abs li fren normal frene oranda motoru sıkı durdurmadığı için bana hoş gelmedi, bahsettiğim şey abs devreye girince değil normal kullanım için.Yürürken ayaklarını yere vurarak yürümüyorsan frenide sıkarken aşırı abanmadan sıkıp beklersen orta sertlikte motorun abs liden daha fazla yavaşladığını görürsünüz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

Dayanamadım yazayım arka freni hiçmi hiç motoru yavaşlatmıyordu tutmuyormuş gibi, bu söylediğim abs siz frene karşılık.

KUVVETMİRA
02 Mayıs 2017, 23:08
bi süreliğine taş gibi balatalı, kampana frenli çin motoru kullan.
kendi motoruna geçince oh be, dünya varmış dersin.
beyin bedava!

k_ayhn
02 Mayıs 2017, 23:53
Bende bu konuda çok müzdaribim motorlarımın coğu abs'li zart diye sıkmaya alışık olduğum için tırsa tırsa sıkıyorum.motorunu sat abs'li bişey bak ve panik frende yok lımon portakal elma gibi şeyler ile uğraşma.

hasmet
03 Mayıs 2017, 01:48
Absli motorum hiç olmadı, olan bir arkadaşımın yamaha tracer 900 ünü test etmiştim frenler tutmuyor gibi gelmişti.Abs li fren normal frene oranda motoru sıkı durdurmadığı için bana hoş gelmedi, bahsettiğim şey abs devreye girince değil normal kullanım için.Yürürken ayaklarını yere vurarak yürümüyorsan frenide sıkarken aşırı abanmadan sıkıp beklersen orta sertlikte motorun abs liden daha fazla yavaşladığını görürsünüz.

Benim motoru deneyin. ABS li. Freni sikinca asfalta aciyorum, hatta dunyanin rotasyonu sekteye ugruyor, oradan bile hissediyor olabilirsiniz... :)

Demek istedigim o ki, frenin tutusu ve ABS arasinda cok bir iliski yok...

Pistonlar
03 Mayıs 2017, 02:09
Hayalimdeki motoru almışsın hayırlı olsun
Kawasaki yedek parçaları çok pahalıdır

Eğitim almanı öneririm 200lük tek silindirden 636CC ye geçmek
Helva yemek istemeyiz dikkat et ve eğitim al

Bu arada fotoda isteruk :)

Romedon
03 Mayıs 2017, 08:04
Eğitimi hallettim. Frene de alışıyorum yavaş yavaş 200 den 636 ya geçmek zor olmadı kendimi biliyorumAralardan geçen insan değilim gaza da kolay kolay gelmem.Piste çıkmak için aldım. Şu an lisans işleri ve eğitim işleriyle uğraşıyorum

Seko
03 Mayıs 2017, 08:16
Bu başlık öncelikle "RS200'te sadece ön frende ABS var, arkada yok, işe yaramaz" diye alay eden arkadaşlara gelsin.

MoRFy
03 Mayıs 2017, 08:32
valla hocam en iyi öğrenme yolu tecrübedir :) öncelikle koruma takozlarını biraz uzat ki grenajcıkların zarar görmesin :) sonrada sınırları zorla frenleme konusunda :thumleft: ne diyim aklıma en kestirme çözüm bu geldi. Korkularınla yüzleş :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:30 ----------

hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanman dileği ile. o motor kesinlikle bi psikoterapist :queen: :queen:

Romedon
03 Mayıs 2017, 08:50
rs 200 hala duruyor işe git gelde kullanıyorum şimdilik.Onu sürerkende abs devreye sokmamaya gayret ediyorum bakalım

Seko
03 Mayıs 2017, 09:23
Gazı da freni de ihtiyacın kadar kullanmaya alışırsan sorun kalmaz.

enderbilgi
03 Mayıs 2017, 10:47
piste de 250 lik ile başlasaydın keşke düz yolda 300 giden arkadaşım pistte 250 cc nin son hızıyla fren yapmayı öğrenirken panik atak oldu... pist işi zordur. 600 lük ile biraz çayır çimen gezersin. yüklü bi 250 lik sürdün mü de 600 lüğe atladın hemen?

Romedon
03 Mayıs 2017, 10:49
piste de 250 lik ile başlasaydın keşke düz yolda 300 giden arkadaşım pistte 250 cc nin son hızıyla fren yapmayı öğrenirken panik atak oldu... pist işi zordur. 600 lük ile biraz çayır çimen gezersin. yüklü bi 250 lik sürdün mü de 600 lüğe atladın hemen?

Tecbürem var eyvallah

enderbilgi
03 Mayıs 2017, 10:51
izmire mi çıkacan izlemeye geleyim?

shruikan
03 Mayıs 2017, 11:02
dşüe kalka öğrenirsin, kasma fazla

Romedon
03 Mayıs 2017, 11:11
izmire mi çıkacan izlemeye geleyim?

şu an için ufak eksiklerim var ama izmire çıkacağım büyük ihtimal

efendy06
03 Mayıs 2017, 11:38
1- Hayırlı olsun.
2- Fotoğraf isteriz.
3- Belleğe kazındı "abs var" algısı. Onu kırana kadar işin zor. R1100RT'den inip 200NS'e binince çok zorlanmıştım fren konusuna alışmakta.

fireblade e
03 Mayıs 2017, 11:40
Zx636 yapısı gereği Pulsardan çok çok üstün bir makina.ABS Olmasada, kolay kolay kaydıramazsın o tekerleği.Bunları kendimden pay biçerek söylüyorum,benim k4 ün ön tekerini henüz kaydıramadım yüksek hızda da panik fren yaptığım oldu ş.içindede levye ye asıldığım oldu.Haa tabi limit ve riskli gidersen o başka ABS çok büyük bir nimet üstünlüğü tartışılmaz,mühendisler araştırıp geliştirmişler.Bundan sonra fren yaparken biraz daha dikkatli davranırsın olur biter.636 nı keyifle binmen temenisyle.

Romedon
03 Mayıs 2017, 11:55
Zx636 yapısı gereği Pulsardan çok çok üstün bir makina.ABS Olmasada, kolay kolay kaydıramazsın o tekerleği.Bunları kendimden pay biçerek söylüyorum,benim k4 ün ön tekerini henüz kaydıramadım yüksek hızda da panik fren yaptığım oldu ş.içindede levye ye asıldığım oldu.Haa tabi limit ve riskli gidersen o başka ABS çok büyük bir nimet üstünlüğü tartışılmaz,mühendisler araştırıp geliştirmişler.Bundan sonra fren yaparken biraz daha dikkatli davranırsın olur biter.636 nı keyifle binmen temenisyle.

aynen dediğin gibi daha kaydıramadım bu korku aslında abssizlikten değil daha önce ön freni kötü olan hyosung gt 250r ile düştüğüm için geldi bana

vader
03 Mayıs 2017, 16:29
Vayy arkadaş, bizde benzin göstergesi bile yok :cherry:

efendy06
03 Mayıs 2017, 16:37
aynen dediğin gibi daha kaydıramadım bu korku aslında abssizlikten değil daha önce ön freni kötü olan hyosung gt 250r ile düştüğüm için geldi bana

İyiki fotoğraf istedik. Paylaşmazsan paylaşma be :)

Romedon
03 Mayıs 2017, 17:06
İyiki fotoğraf istedik. Paylaşmazsan paylaşma be :)

İşyerindeyim eve gidince mutlaka çekeceğim


Vayy arkadaş, bizde benzin göstergesi bile yok :cherry:


aynen benzin götstergesi yok :D ama bugün denedim sakin kullanımda 65 km gitti eko modu sürekli yanarken sanırım içinde ışık yanınca içinde 3.5 4 litre kalıyor

Pistonlar
05 Mayıs 2017, 00:18
Foto isteruk :)
Nerde kaldı bu fotolar

900rr
05 Mayıs 2017, 00:36
yaklaşık 30 yıldır motosiklet kullanıyorum.bu tip kullanıcıların abs olmayan motordan şikayetini bir türlü anlayamıyorum.bu bir ruh ve yaşama şeklidir.bunu keşfetmeye çalışın.bu işten keyif almaya çalışın.abs çok kısa bir süredir standart motorlarda kullanılıyor.bu konuyu abartmayın.sadece bu duyguyu yaşayın.festivalleri takip edin.fazla takılmadan ve takmadan yaşayın.yada motor işini bırakın.sevgiyle kalın.

TlntS
05 Mayıs 2017, 01:03
malesef çok kolay kayiyor dostum. soyleki ns200 bilmem ama 636 gibi makinede sehir ici dahi 40-50 altina pek inemezsin insende uzun sure boyle gidemezsin. ozellikle tragikte ara ara acilan yollarda ani durus yapman gerektiginde ne yazikki arka freni hissetmezsin bile on fren sarttir. ani durumda on mutlaka kayma yasatacaktir zamaninda elini cekmelisin, kayma yapmazsan araca yada birseye carpabilirsin. yani panik durumunda arka tekeri 3-5cmde olsa yerden kesebilecek kadar frenleme bilmen, yada cok hizli olup kayma baslarken freni gevsetmen sart. bide cok ruzgar olmasin diye dua etmelisin malum asiri ruzgar zemine toz toprak doldurur buda kaymayi kolaylastirir.

Romedon
05 Mayıs 2017, 08:52
Foto isteruk :)
Nerde kaldı bu fotolar

Biraz daha kullanıp inceleme yazısı düşünüyorum ozaman bir yazıyla birlikte bolca payşaşacağım