PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Florya BATUHAN Motor Hakkında



ardem80
30 Nisan 2017, 08:38
Günaydın arkadaşlar iyi pazarlar.
Dün başıma gelen olayı anlatayım yorumları ve değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.
2. Motorum olan duke 200 abs ye alıcı çıktı. Geldi motora baktı denedi sürdü.Beğendi alacak dedi ki ustaya götürelim. Bu çevrede usta var mı dedi. Ben alırken götürdüğüm Oktay ustayı tavsiye ettim.
Akşam aradı ve Batuhan motora götürmek istediğini söyledi bende motoruma güvendiğim için kabul ettim.
Dün BATUHAN motora gittik baktı motora amartisör keçesi yağ kaçırıyor dedi ( ben bunu alıcıya öncesinde belirtmiştim sorun yok) üzerindeki Mt 60 rs corsa lastikler için bu lastikler bitik dedi.
Ben 1000 km önce motoru alırken eski sahibi olan arkadaşım lastiklerin çok iyi olduğunu söylemişti. Kendim 1000 km ıslak kuru asfalt toprak karışık kullandım lastikler gayet iyiydi.
Oktay usta ben alırken kendisi kullandı lastik için hiç bir şey söylememişti.
Sonuçta çok az pazarlık payı olan motoru 600 tl düştüğüne verdim. Anlaştıktan sonra Batuhan motor yeni sahibini motorun serviste kalması için ikna etti sözleşme imzaladık.
Yeni sahibi ile görüştüm biz çıkarken en son bir set pirelli için 1300 tl rakam görüşülüyordu. Bizim pazarlık ve işimiz bitti ama lastikleri almadan bir iki gün gez lastikler gerçekten iyi dedim ama ikna olmadı lastikleri aldı son fiyatı bilmiyorum.
En son akşam aradım dedim bari çıkma lastikleri bana ver ben Yen'i alacağım motora takayım parasını da veririm dedim Yen'i sahibi kabul etti.
Sonuçta ben istediğin fiyatın az altında verdim motoru ama olayı sizde bilin istedim.

mete_han
30 Nisan 2017, 08:58
Ben 1000 km önce motoru alırken eski sahibi olan arkadaşım lastiklerin çok iyi olduğunu söylemişti.

Kendim 1000 km ıslak kuru asfalt toprak karışık kullandım lastikler gayet iyiydi.




bence asıl sorun burada...yani eski sahibinin söylemiyle lastiğin iyi durumda olduğuna inanmışsın ve o şekilde alıcıyla konuşmuşsun..benim 2 yıllık mişlenleri yenisiyle değiştirirken sıfır olduğuna dair kenarlarındaki o tırtıllar halen duruyordu ama lastiğim bitikti..sen 1000 km önce motoru alırken Batuhan Motora veya başka bir servise gidip lastiğin bitip bitmediğini teyit edebilirdin..şimdi Batuhan Motor işini yapmış..kötü mü yapmış..yeni sahibi senin gibi bitik lastikle gezmeyecek bu kötü bişey mi...

ardem80
30 Nisan 2017, 09:34
Oktay motora gittiğimi belirtmiştim yazımda. Cevap yazmadan dikkatli okuyun lütfen.
Yeni lastiklerin 1300 tl olmasına yorumunuz nedir.

mete_han
30 Nisan 2017, 10:21
o zaman çıkma lastikler zaten sana geri gelecek..Oktay Ustaya götürüp usta bu lastikler sence bitik mi diye sorarsan Batuhan Motor mu çakal Oktay Usta mı dikkatsiz bunu öğrenmiş olursun...olan her türlü sana oldu...yani Oktay Usta dikkatsiz ise bitik lastikle gezdin kaza yapmaman şans..Batuhan Motor işini yapmışsa bu senin zararına olmuş gibi görünsede motoru sattığın kişi için daha hayırlı oldu..

ha çıkma lastiği Oktay Usta dışında bir lastikciyede götürebilirsin..ellerinde lastik kalınlığını milimetrik ölçen kim olursa olsun gerçeği sana söyleyebilir...

lastik fiyatları hakkında inan bir bilgim yok...sadece kendi cbf 150 mişlenlerimin sadece 330 lira olduğunu biliyorum :)

1300 lira çılgın bir rakam...ama doğru rakamlardır ...700-800-900 e de vardır ama marka lastikler 1000+ oluyorlar..

ardem80
30 Nisan 2017, 10:38
http://i.hizliresim.com/r3kQY3.png (http://hizliresim.com/r3kQY3)
Resimde gorebilirsiniz dis derinliklerini en az 8 mm aradaki olcu cizgilerine daha cok vardi.
Bence usta burda alici ve saticidan cok direkt cebine calisti ve objektif davranmadi

enderbilgi
30 Nisan 2017, 10:40
Konu olan serviste genç bi kardeşimize soba borusunu egzoz diye kilitlerlerken şahit olmuşluğum vardır.Buji seçiimi yapamayan kalfaları mevcuttur. Servisin asıl ustası işi bilir fakat bilgi ve tecrübesini acemi motorcuları kazıklamak için kullanır.Kurumsal kazık atma yetenekleri vardır. Fakat piyasada çok görülen hareketler olduğu için o kurum özelinde bi yadırgamam söz konusu değildir. Piyasa çakal kaynıyo...

Bi de ekleyeyim tecrübe yenilen kazıklar toplamı olduğuna göre motorunu alan arkadaş da zamanla öğrenecek.Biz de bedavadan bilgi ve tecrübe sahibi olmadık. Hatta motosikletçiliğin önündeki en büyük engel çalınma olaylarından sonra satış sonrası hizmet kalitesinin olmamasıdır.

ardem80
30 Nisan 2017, 10:51
Kimden kazik yiyecegimizi bilirsek en azindan kazik yeme ihtimalimiz azalir

enderbilgi
30 Nisan 2017, 11:00
Hatta benim şöyle bir tezim var ; motosiklet alanında başarılı yarış takımlarımızın olmaması sadece parasızlık ve sponsor meselesi değildir. En büyük engelimiz milli yarış takımımızın temelini oluşturacak ustaların çakallık yapmadan egosunu soyunma dolabına kitleyip garajda sadece bildiği işini
en iyi şekilde yapmaya çalışmasını mümkün görmüyorum... Ve bu durum bende yaradır...

mete_han
30 Nisan 2017, 11:22
http://i.hizliresim.com/r3kQY3.png (http://hizliresim.com/r3kQY3)
Resimde gorebilirsiniz dis derinliklerini en az 8 mm aradaki olcu cizgilerine daha cok vardi.
Bence usta burda alici ve saticidan cok direkt cebine calisti ve objektif davranmadi

ben uzman değilim ama bu lastikler şehir uyumlu değil galiba...eleman bence bundan bahsetti asfalt uyumlu tavsiye etti veya buna benzer bişey oldu..bunlar toprak tipi kros lastiklere benziyor...:) ya da Oktay Ustaya tekrar götüreceksen orada durum netleşecek gibi..modelmi yükseltiyorsun bu arada çıkma lastiği istediğine göre...


bu arada Batuhan Motordan sıfır inazuma almıştım 2013 de herhangi bir negatif durum yaşamadım...ama motoru 387. km de arkadaşıma satmıştım..hizmet kaliteleri hakkında bir fikrim yok..sıfır motor alırken sorun yaşamamıştım sadece :)

enderbilgi
30 Nisan 2017, 11:30
ben uzman değilim ama bu lastikler şehir uyumlu değil galiba...eleman bence bundan bahsetti asfalt uyumlu tavsiye etti veya buna benzer bişey oldu..bunlar toprak tipi kros lastiklere benziyor...:) ya da Oktay Ustaya tekrar götüreceksen orada durum netleşecek gibi..modelmi yükseltiyorsun bu arada çıkma lastiği istediğine göre...


bu arada Batuhan Motordan sıfır inazuma almıştım 2013 de herhangi bir negatif durum yaşamadım...ama motoru 387. km de arkadaşıma satmıştım..hizmet kaliteleri hakkında bir fikrim yok..sıfır motor alırken sorun yaşamamıştım sadece :)

Mt 60 rs corsa bir çok özelliği üzerinde bulundurabilen muadili neredeyse olmayan bir lastiktir her türlü yolda ıslak, kuru, tozlu, topraklı, asfalt, pist nedir dinlemeyen bir lastiktir.

mete_han
30 Nisan 2017, 11:53
Mt 60 rs corsa bir çok özelliği üzerinde bulundurabilen muadili neredeyse olmayan bir lastiktir her türlü yolda ıslak, kuru, tozlu, topraklı, asfalt, pist nedir dinlemeyen bir lastiktir.

valla ben alışmışım 10 yıldır mişlen düz desene...bu desen bana biraz arazi ve toprak için gibi geldi..konuya hakim değilim..bu tarz desenlerde dişler aşınmıyor galiba sadece diş ucları cilalanmış gibi sivriliyor...bu yanılgı lastiğin bittiği anlamına gelmiyor olabilir...bizim mişlenler düz desen olduğundan lastiğin bittiğini anlamak daha kolay...bu desenli bir bir lastiğim hiç olmadı..ama gördüklerimde off road yapanlardı..yani transalpde de gördüm..1200 gs de de gördüm..ben asfalttan çıkmayacağım diyenlerde görmedim..ama asfaltta gidip bazende toprağada giricem diyenlerde gördüm..

enderbilgi
30 Nisan 2017, 12:11
inazumanıza mt60rs corsa taksaydınız bir daha mt60 rs corsa takamayacağınız herhangi bi motoru kesinlikle almazdınız bu derece bağımlılık yaratabilen bi lastiktir. Şöyle anlatayım hem rosso kadar tutuşu iyi hem de hamuruna yabancı madde karışmayacak bir lastiktir. Asfaltın üzeri mil kaplı iken bile tutuşu sağlıyor. Temiz asfaltta ise asfaltın dişlere dişlerin asfalta giriyormuş hissini duyuyorsunuz.

ardem80
30 Nisan 2017, 12:11
Motor olarak cbr250r düşünüyorum bu lastiklerin uyumsuz olduğunu biliyorum ama güzelim lastikleri batuhan motorda bırakmak istemiyorum en azından birisine hayrımız dokunsun diye düşünüyorum

enderbilgi
30 Nisan 2017, 12:20
Motor olarak cbr250r düşünüyorum bu lastiklerin uyumsuz olduğunu biliyorum ama güzelim lastikleri batuhan motorda bırakmak istemiyorum en azından birisine hayrımız dokunsun diye düşünüyorum

ölüsü alınır duke 200 e çok mu uyumlu ki cbr250 ye uymayacak. jant ölçüsü ön 3.00 inç ve arka 4.00 inç olan her motora takılır...

mete_han
30 Nisan 2017, 12:20
inazumanıza mt60rs corsa taksaydınız bir daha mt60 rs corsa takamayacağınız herhangi bi motoru kesinlikle almazdınız bu derece bağımlılık yaratabilen bi lastiktir. Şöyle anlatayım hem rosso kadar tutuşu iyi hem de hamuruna yabancı madde karışmayacak bir lastiktir. Asfaltın üzeri mil kaplı iken bile tutuşu sağlıyor. Temiz asfaltta ise asfaltın dişlere dişlerin asfalta giriyormuş hissini duyuyorsunuz.

cbf 150 için mt60 serisi varmıdır acaba..90-90/18...

bana kramponla yolda yürümek gibi geliyor bu lastikler.. :P

korkmazunal
30 Nisan 2017, 12:27
cbf 150 için mt60 serisi varmıdır acaba..90-90/18...

bana kramponla yolda yürümek gibi geliyor bu lastikler.. :P

Onun için çoğu kişi mişlen pilot sıtriit öneriyor ki bende taktırdım

mete_han
30 Nisan 2017, 12:42
Onun için çoğu kişi mişlen pilot sıtriit öneriyor ki bende taktırdım


benim 10 yılda galiba 6.takım mişlenim bitti 7.kez yinemilken tercih ettim..ama diğer marka modellerede şans vermek lazım bence...

enderbilgi
30 Nisan 2017, 12:46
benim 10 yılda galiba 6.takım mişlenim bitti 7.kez yinemilken tercih ettim..ama diğer marka modellerede şans vermek lazım bence...

Ya michelin size sponsor olmuş ya da siz michelin'e ortaksınız bi metzeller kullansaydınız en azından lastik ve mukayese tecrübeniz olurdu. Michelinin o modeli bence o kadar başarılı bi lastik değil...

ardem80
30 Nisan 2017, 12:51
Jant ölçüsü uyumlu o zaman cbr 250 ye takayım

hachiko
30 Nisan 2017, 12:54
Tipik esnaf ağzı işte günü gününe tutmaz dediği o zaman büyük ihtimal başından savmak için iyi yav hehe demiştir..Tabi sende buna inanmış ürününü satmaya çalışmışsın sıkıntı burada... Senin hatan yeni alıcıya kardeş ben ustanın yalancısıyım bu böyle dedi dememen olmuş..

ardem80
30 Nisan 2017, 12:58
sonuçta ben istediğim fiyatın 200 tl altına verdim motoru ama olan yeni motora başlayacak borç harç bu işe giren arkadaşa oldu. En azından yeni başlayanlara yapmasalar böyle de motordan soğutmasalar insanları

Umarım arkadaş konuyu okumaz en azından durumu bilmezse daha mutlu olur

mete_han
07 Mayıs 2017, 11:55
Ya michelin size sponsor olmuş ya da siz michelin'e ortaksınız bi metzeller kullansaydınız en azından lastik ve mukayese tecrübeniz olurdu. Michelinin o modeli bence o kadar başarılı bi lastik değil...

mişlenle ortak olsaydık sence burda seninle yazışıyor olabilirmiydim.. :P bizde aklın yolu birdir..alternatif yoktur..paran yoksa orjinaliyle idare edersin..yoksa en iyisini çakarsın..

korkmazunal
07 Mayıs 2017, 12:26
benim 10 yılda galiba 6.takım mişlenim bitti 7.kez yinemilken tercih ettim..ama diğer marka modellerede şans vermek lazım bence...

Hangisinin iyi olduğunu bilsek sıkıntı yokta hangisi iyidir hangisi değildir kullanıcı yorumlarını göremiyoruz diğerlerinin.

enderbilgi
07 Mayıs 2017, 14:19
Hangisinin iyi olduğunu bilsek sıkıntı yokta hangisi iyidir hangisi değildir kullanıcı yorumlarını göremiyoruz diğerlerinin.

en iyisi diye de 10 takım aynı lastikten kullanırsak lastik çeşidi tecrübemiz olmaz dimi? Her yerde hazır reçete bekliyoruz. Ben tecrübesizlik yüzünden durduk yerde motora subap ayarı yaptıran gördüm. Oysa motosiklette full sentetik yağ var ise motor sesli çalışır. Ustaya götürürsün başında beklemezsen sadece yağını yarı sentetik bir yağ ile değiştirir ayar ve yağ parasını alır yediğiniz kazığı bile anlamazsınız. En iyi lastiği yağı parçayı bilin ama yeni şeyler de deneyin belki daha iyisi vardır. Mesela pilot street avrupada en son 2015 de satıldı. Türkiye de 2017 oldu stoklar hala bitmedi. 2017 üretimi pilot street e denk gelen var mı? tecrübe olarak soruyorum. Ben bilmiyorum.

mete_han
07 Mayıs 2017, 17:59
Hangisinin iyi olduğunu bilsek sıkıntı yokta hangisi iyidir hangisi değildir kullanıcı yorumlarını göremiyoruz diğerlerinin.

şöyle bir durum var..mesela zamanında bu lastik konusunu çok yazıştık cbf 150 grubunda..herkesin bir favori lastiği var...Pırellı serisini çok öven hep onu kullanan var mişlensiz yapamayan var...sonucta herkes kendi kullandığını tavsiye eder tercih senin...

GP500-1st
07 Mayıs 2017, 18:58
Mevzu bahis yer kendi satış yaptığı için yeni motor alan tecrubesiz arkadaşa 1300 tl lastik satıp işlerin durgun olduğu piyasada kar peşinde gibi . Alanların ne kadar zorda kaldığı bütçelerinin sarsıldığı umrunda değil.

Niye diyorum 98 model suzuki motoru olan bir arkadaşıma ki kendisi paket kurye işi yapıyordu(1200 tl anca alıyordu). 2012 yılında 4000 tl bakım faturası çıkardı. Biz yapma etme götürme artık diyorduk. başka bi arkadaşı mercedes arabanmı bu 4000 tl yazık diyordu yüzüne söyleyemiyordu. Motorunun piyasa değeri 6000 yokken 4000 bakım(çoğu işçilik). 2017 ye 5 yıl sonraya rakamı uyarlayın siz. Birde yüzüne ben senin ne kadar zor para kazandığını biliyorum diye gülüyordu:pale:

Bi anıdır yazayım dedim. o yüzden başlığa şaşırmadım.

Ayrıca kafaya aldığı bu adama başka bi ara fren diskini değiştirdi(orjinal 1000 tl civarı) kaliper civatalarını baştan savma sıktığı için giderken fren merkezi yerinden çıktı, cantın arasına takır tukur girdi, ölüyordu. kaldığı yere gelip alel-acel durumu düzelttiler

Biz dediğimizde haklı çıktık:) Bu arada bajaj motorum olmadı ama oktay motora 2 kere gittim gayet iyi niyetli ve süper bilgili biri. Müşterilerine tavrı çok düzgün ve çözüm odaklı biri...

Mesela son bakım ben Honda esengüle gittim. Servisimden memnun değildim...dedim hidrolik sıvısı, soğutma sıvısı, buji, filtre hepsi geldi değiştirin. Ön fren balatası(yaklaşık 100 tl) kesin değişsin sert fren kullanıyorum viraj yaparken diski yemiyelim 500 km sonra dedim. balataya baktı usta kendi gayet iyi dedi. Sonra mudüre götürdü abi iyi bu diye. servis müdürü boşuna masraf yapma rahat ol yüzde 80 dedi. 400 tl fatura 300 e indi böylece. o balatadan benim ısrarıma rağmen gerek görmeyip 40 tl net karından oldular.

Mesela ben bunları gördükçe suzuki almayada korkar oldum

GB79
07 Mayıs 2017, 20:23
Suzuki'nin İstanbul'da düzgün bir servisi yok maalesef arkadaşlar, o yüzden benim motorun garantisi bittikten sonra bir daha yetkili servise uğramadım. Parasında değilim ama yetkili servis olmasına rağmen periyodik bakım kılavuzuna bakmadan, kafalarına göre işlem yapıyorlar. Kendi ustama gidiyorum, kafam daha rahat, hem de daha az ödüyorum. O yüzden bir daha Suzuki alma konusunda çekincelerim var. Doğan Holding de bu işe bir el atmadı ama hak veriyorum, piyasa bu kadar küçükken adam ne diye uğraşıp yatırım yapıp zarar etsin. Yetkili servis konusunda en iyi Honda sanırım.

ardem80
07 Mayıs 2017, 20:30
Sanirim bende 500r alarak doğru tercihte bulunmuşum
ilk öğrendiğim motor inazuma idi ama artık benimde sempatim kalmadi

mete_han
07 Mayıs 2017, 20:32
Sanirim bende 500r alarak doğru tercihte bulunmuşum
ilk öğrendiğim motor inazuma idi ama artık benimde sempatim kalmadi

bende 500 f düşünüyorum...aynı rakamlara temiz er6 n ler..var..kafam karışık...



Suzuki'nin İstanbul'da düzgün bir servisi yok maalesef arkadaşlar, o yüzden benim motorun garantisi bittikten sonra bir daha yetkili servise uğramadım. Parasında değilim ama yetkili servis olmasına rağmen periyodik bakım kılavuzuna bakmadan, kafalarına göre işlem yapıyorlar. Kendi ustama gidiyorum, kafam daha rahat, hem de daha az ödüyorum. O yüzden bir daha Suzuki alma konusunda çekincelerim var. Doğan Holding de bu işe bir el atmadı ama hak veriyorum, piyasa bu kadar küçükken adam ne diye uğraşıp yatırım yapıp zarar etsin. Yetkili servis konusunda en iyi Honda sanırım.

Altan Motoru övüyor bazı arkadaşlarım...tabi ben hiç gitmedim..

GB79
07 Mayıs 2017, 20:34
Ben de 500r veya 500f düşünüyorum, ama seneye, bakalım hayat neler gösterecek.

127
07 Mayıs 2017, 20:38
Pirelli Rosso 2 lere 1300 mü çekmiş? Lastikler 800 tl işçilik 50 tl normal de ama adam işçiliği 500 tl tutmuş anlaşılan. İyi geçirmiş satın alan arkadaşa. O da bilinçsiz siz de bu konu da bilinçsizsiniz belli ki. Arkadaşı düzgün yönlendirebilirdiniz.

reverse
07 Mayıs 2017, 22:48
Yalniz bir saniye abi.
Lastigin kondusyonunu belirleyen tek sey dis derinligi mi?
Belki lastikler bekleye bekleye taslasti ne bileyim?

ardem80
07 Mayıs 2017, 23:31
Hocam lastikler virajda ıslakta ve tozda iyiydi. Hiç arka veya ön bırakmadı . Aslında burda mevzu lastiğin kondisyonundan çok Yen'i lastiğin pahalı satılması ve servisin alım satım işleminden kendine pay çıkarmasıdır

reverse
08 Mayıs 2017, 08:53
Ticaret hayati iste. Burada kendilerine gelen firsati nakide cevirmisler. Hayatin her alaninda karsilasabildigimiz bir sey.
Bize dusen sey biraz uyanik olmak.
O arkadas 15 saniyesini ayirip lastiklerin piyasa fiyatina internetten baksaydi o anda telefonundan filan boyle olmazdı.

enderbilgi
08 Mayıs 2017, 09:16
honda nın ikinci el müşterisi çok olduğu gibi hırsızı da çok ondan honda ya yanaşmıyorum yoksa hondaya laf etmeye dilim varmaz.