PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : MT-09 Kaza Videom Z1000 Üzerimden Geçti.



Sayfa : [1] 2 3 4 5 6

4KORSAN
29 Nisan 2017, 19:42
Arkadaşlar daha once böyle bir paylaşım yapmıstım ve rahmetli olan arkadaşım için üzgün emojisi koymadigim için beni topa tutmuştunuz.Hermeyse bu kaza rahmetli olan arkadaşımızın arkasinda meydana gelmiştir ben kazayi gorunce gaz kestim ve yavaş firen basacaktım ki onumdeki mavi motor en hizli şerit olan sol şeride frenleyerek girdi ben ve z1000 dogal olarak ne kadar frenlesekde kaza kacınılmazdi. Şimdi birileri gelicek ve ben bu kazadan kurtulurdum diyecek ona eminim önündeki gs1200 ve buzlama yaptıgım yerde rahmetlinin yanında bariyerin hemen dibinde arkadaşını nasil ezmeden geçeceginide acıklarsa sevinirim. eger dikkat ederseniz o 1 saniyede 188 den 141 km hiza düşürüyorum hızımı. bu tur sürüşlerde bilmedigimiz kişiler ile tapagaz gitmemektir. bunu tecrübe edindim ve Her Türlü yoruma acıktır...




https://www.youtube.com/watch?v=T0wVcQhjcGk

c3y
29 Nisan 2017, 19:49
Kardeş kusura bakma sadece paranız var baska birşey yok yetenek yani.Bodozlama girmişsin motorcu reflexler sıfır.İyi cesaret yerinde olsam tekerlekli hiç birşey kullanmam reflex falan sıfır sizde anca gazla teker yap bu var sonra kendinizi bişey sanıyorsunuz ölüpte gidiyorsunuz yani.Ne diyim

4KORSAN
29 Nisan 2017, 19:51
Kardeş kusura bakma sadece paranız var baska birşey yok yetenek yani.Bodozlama girmişsin motorcu reflexler sıfır.İyi cesaret yerinde olsam tekerlekli hiç birşey kullanmam reflex falan sıfır sizde anca gazla teker yap bu var sonra kendinizi bişey sanıyorsunuz ölüpte gidiyorsunuz yani.Ne diyim

o an ani reflex yapsa idim su an ya rahmetli idim yada senin gibi özürlü idim bana kurtarabilcegim kareyi gsterebilirmisin nerden kacabilirdin felan diye

whitedeamon
29 Nisan 2017, 19:53
Polis izin verdi mi görüntüleri yayınlamaya.

4KORSAN
29 Nisan 2017, 19:54
Polis izin verdi mi görüntüleri yayınlamaya.

polislik durum yok artık

Fat!h33
29 Nisan 2017, 19:55
Çok basit kaza. her türlü kaçış imkanı varken ya tecrübesiz kaldınız yada dikkatsiz

korkmazunal
29 Nisan 2017, 19:55
Geçmiş olsun. Herkeste hata var tek kişiye yüklemek yanlış olur. Rahmetli demişsin ama ölen yoktur umarım.

4KORSAN
29 Nisan 2017, 19:57
Çok basit kaza. her türlü kaçış imkanı varken ya tecrübesiz kaldınız yada dikkatsiz

kardeşim ben senin onune fren yapayım düşmeden kurtar sana helal olsun diyecegim.

Stunt
29 Nisan 2017, 19:58
Ne gerek var bu kadar gazlamaya ?

4KORSAN
29 Nisan 2017, 20:06
Ne gerek var bu kadar gazlamaya ?

doru diyorsun bizi oraya toplayana sormak lazim otobanda ne işimiz var dimi

korkmazunal
29 Nisan 2017, 20:13
Videonun başında da adam uyarıyor sol şeritte frene basma sağa kaç hızlı şeridi işgal etme diye ama senin vurduğun arkadaş anlamadı herhalde.

shruikan
29 Nisan 2017, 20:28
valla kusura bakmayın; ama malsınız, hepiniz hem de. sisli havada gazlamaya çıkılır mı be?

peruwasa12
29 Nisan 2017, 20:36
Valla ben başkalarıyla motor kullanmayı pek sevmiyorum, ayrıca bu kadar basıcak motorumda yok, sanırım olmazda çünkü hız tutkunu biri değilim ama bu kadar güçlü makina bi arada o yola çıkmak başlı başına sakat bi olaydı zaten

hyanax100
29 Nisan 2017, 20:36
Herşeyden önce geçmiş olsun,

Daha usta abilerimiz yorum yapar elbette. Yaklaşık 10 kere izledim. benim yorumlarım şöyle;

1. 0.13 üncü saniyede öndeki motorcu önündeki arabayı sollamak için sol şeride girmeye başlamış ve şerit çizgisinin artık tam üzerinde. Belliki sol şeride geçecek ve sizde aynı şeritte olduğunuza göre kaza kaçınılmaz olacak. Bence önünüzdeki motorcu sol şeride geçmeye başladığı an'da ( 0.13 sn) siz sağ şeride geçerek hızınızı düşürmeliydiniz ve yavaşlamalıydınız ki önünüze çıkacak beyaz arabaya çarpmayasanız. Bu şekilde kaza atlatılabilirdi.( Bekara karı boşamak kolay derler ama ben seyrederken kendi kendime ne zaman ne yapardın diye sorduğumda hep 0.13 üncü saniyede sağa geçerdim dedim. Kaza olsun olmasın fark etmez)
2. Önünüzdeki motor sollama yapıyor. Sollama yapan aracı niye solluyorsunuz? hatalısınız.
3. Önünüzdeki motorun sinyal verdiğini görmedim. Hatalı. Sol aynasını kontrol edip sollama için emniyetli olup olmadığını kestirememiş. Hatalı. Frene basması önemli değil. Siz arkadan değil sol yanından çarpmışsınız. Hatalısınız.
Belliki sizi son anda fark etti. Daha fazla sol şeride geçmemek ve sizin onu sollamanıza izin vermek için fren yapmış. Hatalısınız. Hafif bir kontra ile önünüzdeki motoru sollayıp geçebilirdiniz. Yeterince boşluk vardı, ama işin ucunda kontrol edemeyip bariyerlere çarpmakta vardı. O sizin anlık kararınızdı. Bilemem.
4. 188 km/s yüksek bir hız. Hata affetmeyecek biz hız olduğunu hatırlamamakla, hatalısınız.
5. Arkadan çarpan her zaman hatalı olduğundan dolayı hatalısınız.
6. Tekrar geçmiş olsun.

Lifester
29 Nisan 2017, 20:37
Suç sende değil usta mavi motorlu arkadaş ağır suçlu sanada ağır fatura çıkartmıştır basmasaydın basmayın diyenlerde geçsin bu işleri ahkam kesmek kolay

4KORSAN
29 Nisan 2017, 20:43
Herşeyden önce geçmiş olsun,

Daha usta abilerimiz yorum yapar elbette. Yaklaşık 10 kere izledim. benim yorumlarım şöyle;

1. 0.13 üncü saniyede öndeki motorcu önündeki arabayı sollamak için sol şeride girmeye başlamış ve şerit çizgisinin artık tam üzerinde. Belliki sol şeride geçecek ve sizde aynı şeritte olduğunuza göre kaza kaçınılmaz olacak. Bence önünüzdeki motorcu sol şeride geçmeye başladığı an'da ( 0.13 sn) siz sağ şeride geçerek hızınızı düşürmeliydiniz ve yavaşlamalıydınız ki önünüze çıkacak beyaz arabaya çarpmayasanız. Bu şekilde kaza atlatılabilirdi.( Bekara karı boşamak kolay derler ama ben seyrederken kendi kendime ne zaman ne yapardın diye sorduğumda hep 0.13 üncü saniyede sağa geçerdim dedim. Kaza olsun olmasın fark etmez)
2. Önünüzdeki motor sollama yapıyor. Sollama yapan aracı niye solluyorsunuz? hatalısınız.
3. Önünüzdeki motorun sinyal verdiğini görmedim. Hatalı. Sol aynasını kontrol edip sollama için emniyetli olup olmadığını kestirememiş. Hatalı. Frene basması önemli değil. Siz arkadan değil sol yanından çarpmışsınız. Hatalısınız.
Belliki sizi son anda fark etti. Daha fazla sol şeride geçmemek ve sizin onu sollamanıza izin vermek için fren yapmış. Hatalısınız. Hafif bir kontra ile önünüzdeki motoru sollayıp geçebilirdiniz. Yeterince boşluk vardı, ama işin ucunda kontrol edemeyip bariyerlere çarpmakta vardı. O sizin anlık kararınızdı. Bilemem.
4. 188 km/s yüksek bir hız. Hata affetmeyecek biz hız olduğunu hatırlamamakla, hatalısınız.
5. Arkadan çarpan her zaman hatalı olduğundan dolayı hatalısınız.
6. Tekrar geçmiş olsun.


kardeşim sen olayi yanlıs anlamıssın sollama felan yok sol şeride gecip adam frene basiyor :D

reclusive
29 Nisan 2017, 20:53
Rossiler marquezler yorum yapmaya başlamışlar.. kurtarabilirmişsiniz ama o anki panikle kitlenmişsiniz belli yapacak birşey yok geçmiş olsun

KYorulmaz
29 Nisan 2017, 20:53
Videonun başında da adam uyarıyor sol şeritte frene basma sağa kaç hızlı şeridi işgal etme diye ama senin vurduğun arkadaş anlamadı herhalde.

Bu şahsın vurduğu arkadaş anlamadı herhalde diye bir şey yok. Daha yakından bakmak gerek duruma.

Siz daha olayın veya olayların farkında değilsiniz. (konuyu açan arkadaşa konuşuyorum.)
Toplu bir sürüş yapılıyor, ortaya o ekibin, grubun uyacağı kuralları sayan bir kişi çıkıyor. Burada hiç bir sorun yok. Toplu sürüş yapılacağı zamanlarda grubu yönlendirecek, koordine edecek kişilerin bu şekilde çıkıp konuşma yapması tabı ki normaldir.

Bu şahıs, ismini vermeyeceğim bilen biliyor. Youtube kanalı olan, izleyici ya da görüntülenme sayımı nasıl artırırımı diye düşünmek dışında hiçbir düşüncesi olmayan, hiç bir kuralara riayet etmeyen, vefat eden arkadaşının arkasından smile koyarak pansumana gidiyorum diyerek konu açan biridir.

Kalkıp bir de bu olaylar sonrasında bizi oraya toplayana sormak lazım diye yorum yapabiliyor. Senin hiç bir şekilde kendi iraden, kontrolün veya aklın yok mudur ?

Diyelim k, buraya gelip kaza videonun önüne seni haklı çıkaracak bir anons koydun. Ancak bu anons standart bir grup sürüşü için geçerlidir. Dediğim gibi bu tip uyarılar kalabalık bir sürüş öncesinde mutlaka yapılır. Sürüş anında ölümlü bir kazanın olduğu durum extreme bir durumdur ve o an için asla söz edilemez. Seni de haklı çıkarmaz.

Xj6 lı arkadaş ileride olan kazayı ve tehlikeyi senden çok çok önce fark etmiştir ve frenleyerek kaza ve tehlike durumundan uzaklaşarak sol şeride kaymıştır. Yavaşça oynatılırsa video dediklerim görülecektir.

Sen ise bu oluşan kazayı ve tehlikeyi fark edemeyip bu arkadaşa beceriksizce vurmuşsun. Bir önceki konundan sonra da buraya gelip ben suçsuzum önüme frenleyerek atladılar bende vurdum üzerimdende kawasaki geçti modundan görüntünlenme sayısı arttırmak çabasında olan başarısız bir yayıncısın.
Başarısızsın diyorum çünkü yayıncılığın başarısı ulaştığı rakamlar değil, etkilediğin yada olumlu birşeyler kattığın kitledir. Mümkünse sür, kayıt et ama paylaşma.

Umarım bu tarz sürüşünle sadece kendine zarar verir ve başka insaların canını yakmazsın. Ama gördüğümüz gibi bu pek mümkün olmuyor.

Herkese iyi forumlar dilerim.

hyanax100
29 Nisan 2017, 20:55
kardeşim sen olayi yanlıs anlamıssın sollama felan yok sol şeride gecip adam frene basiyor :D

Bence siz olayı öngörememişsiniz. Kazada bu yüzden olmuş ve hala ısrar ediyorsunuz. 0.14 üncü saniyede videoyu durdurursanız, Mavi motorsikletin önünde kabak gibi sollamakta olduğu beyaz arabayı görürsünüz. Mavi motorlu arkadaş önündeki beyaz arabanın dibine girince sollama yapmayacaktı herhalde. Elbetteki önceden şerit değiştirip sollamaya başlayacaktı ki bence doğru da yapmış. Hatası sinyal vermemesi ve aynayı kontrol etmemesi ve sizin çok süratli olmanız. Bakın hala önünüzdeki mavi motorun neden sol şerite geçtiğini anlayamamışsınız bile.!!! Daha ne diyeyim ben.

singlegunman
29 Nisan 2017, 21:00
Tamamen öndeki ss hatalı. Çok geçmişler olsun. Kırık, çıkık var mı?

4KORSAN
29 Nisan 2017, 21:01
Bence siz olayı öngörememişsiniz. Kazada bu yüzden olmuş ve hala ısrar ediyorsunuz. 0.14 üncü saniyede videoyu durdurursanız, Mavi motorsikletin önünde kabak gibi sollamakta olduğu beyaz arabayı görürsünüz. Mavi motorlu arkadaş önündeki beyaz arabanın dibine girince sollama yapmayacaktı herhalde. Elbetteki önceden şerit değiştirip sollamaya başlayacaktı ki bence doğru da yapmış. Hatası sinyal vermemesi ve aynayı kontrol etmemesi ve sizin çok süratli olmanız. Bakın hala önünüzdeki mavi motorun neden sol şerite geçtiğini anlayamamışsınız bile.!!! Daha ne diyeyim ben.


kardeşim ya beni anlamakta zorlanıyorsunuz sanırım sollama yapacagını öngördüm zaten ama sollayip frene basacagını nerden bileyim 200 ile giden adam sola gecdigi an ben gaz kestim ama frene dokunacagı aklımın ucundan bile gecmedi.. oyle boyle fren degil

127
29 Nisan 2017, 21:02
Burada kim ne derse desin bu kaza kaçınılmaz. O kadar kısa sürede ve o kadar yüksek bir hız da gerçekleşiyor ki tepki için zaman hiç olmuyor. Burada yorum yapan arkadaşlar motoru 50-100 le kullandığını filan sanıyor ama 190 da giderken MT 9 gibi bir motoru anlık hareketle takla attırabilirsiniz. Burada da hiç bir şekilde kazadan kaçış imkanı yok. Biraz sola kırsa direksiyonu, motorun solundan kaçmaya kalksa arkadaşın dediği gibi o hızda giderken bariyerlere girerdi ve muhtemelen bugün burada olmazdı.

Mavi motorcunun sol şeride girip MT 9 un ona arkadan çarpması 1 saniyeden daha kısa bir süre içinde gerçekleşiyor. Burada hata mavi motorcu da. Ama sizde de hata var. Alışmadığınız bilmediğiniz insanlarla otobanda gazlamaya çıkarsanız başka bir sonuç beklemek yanlış olur. Grup gazlamaları her zaman tehlikelidir bu yüzden. Ölümlü yüksek hız kazalarının bir çoğu hep grup gazlamaları yüzünden gerçekleşiyor internette izlediğimize göre.


"29 Nis 2017 tarihinde yayınlandı
Videoda araba ile takip mesafesini ayarlayamayan XJ6 en hizli şerit olan sol şeride frenleyerek girince bizim kazamız meydana gelmektedir mt 09 ve z1000 olarak ucuz atlattık.. kaza öncesi hizim 188 ve carpma anındaki hizimiz 141 dir.. her ne kadar hizli bir şekilde gelişede ucuz atlattık bariyerlere ramak kalmıştı.."

Zaten youtube da gerekli açıklamayı yapmışsınız. Bu açıklama herşeye yeterlidir.

Geçmiş olsun. Burada çıkarılacak ders;

Grup gazlamaları her zaman tehlikelidir(sürenler ne kadar bilinçli olursa olsun sürülen hızlar ani tepkiler için aşırı yüksektir),

Sol şeride kafanıza göre giremezsiniz(normal otoyol da bile),

Ayna kullanımı da her zaman önemlidir.

ayetlervaray
29 Nisan 2017, 21:03
senin önündekinin hatası kardeşim (hatta onun önündeki arabanın) senlik bişey yok tabi 3 şeritli yolda toplu gazlamanız ...

redlion999
29 Nisan 2017, 21:05
Hadi yine bir kaza incelemesi yapayım :cherry:

http://i.hizliresim.com/gqg7pb.jpg

Burada herşey güzel gidiyor. İki tarafta gazı açmış, hızlar aynı.(aradaki mesafe değişmiyor). Seyir hızı iki tarafında fazla.

http://i.hizliresim.com/ZZ68pz.jpg

Sağ taraf frene bastı. Önde birşey olduğunu fark etti. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/oj5bpq.jpg

Sağd taraf artık motoru dikleştirmeye başladı. Fren ve manevra hazırlığında. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/ldXMpp.jpg

Sağ taraf hem dik hemde frenliyor.Sol taraf tam gaz. Frenlemeden dolayı aradaki mesafe azaldı

http://i.hizliresim.com/V0OkNR.jpg

Sol tarafta birşeylerin ters gittiğini fark etti. Burada gözüken iki seçenek var. Ya frene basılacak yada sol tarafa geçilecek. Frenleme seçiliyor.Sağ taraf hızını iyice düşürmüş durumda.

http://i.hizliresim.com/nRdXpa.jpg

Bu noktadan sonra geri dönüş yok. Sol tarafa yapılacak en ufak hamle bariyerlere gitmek demektir. Sol taraf elinden geldiğince hızını yavaşlatıp sıyırıp geçmeyi düşünüyor.Sağ taraf orta şeritte durmuş haldeki araçtan uzaklaşmaya çalışıyor.Yolda parçalar ve insanlar var. Durma ihtimali yok, sol şeride geçmek tek seçenek.

http://i.hizliresim.com/vbGOVD.jpg

Kaçınılmaz son. En sağ şeritte insan, orta şeritte durmuş bir araç, etrafa yayılmış parçalar.

Buradaki en büyük sorun hız. Kimsenin yedek planı yok. Otoyolda bir sorun çıkabileceği kimsenin aklına gelmeden yol alınıyor.
2. en büyük sorun etrafa yeteri kadar dikkat edilmemesi. Sağ taraf frene bastığı anda sol taraf tepki verse kazanın olmama ihtimali var. Olay yaklaşık 5 sn içinde gerçekleşiyor. Bunun 3 değerli saniyesi sol tarafın tepki vermemesi sonucu harcanıyor. Sağ taraf o tepkiyi zamanında verdiği için hem motorunu yavaşlatmış, hem dikleştirmiş, hem sağ taraftaki tehlikeden kendini uzaklaştırmış hemde öndeki motosiklet ile arasına güvenlik mesafesi koyabilmiş. Tek sorun kaçabileceği tek yer sol şerit. Etrafta parça ve insanlar olmasaydı kendini emniyet şeridine bile atabilirdi..

Sonuç olarak, 1- grup sürüşü saçma birşeydir, grup gazlaması daha da saçma. 2- grup sürüşü yapılacaksa belirli hız sınırları, belirli mesafeler olmalı.3- Hem grup gazlaması hem az mesafe ile gidilecek ise en azından refleksleri iyi insanlar ile yola çıkılmalı.

Tİme_shİft42
29 Nisan 2017, 21:10
Tüm suç arabada

127
29 Nisan 2017, 21:12
Hadi yine bir kaza incelemesi yapayım :cherry:


Olay yaklaşık 5 sn içinde gerçekleşiyor.



Burada ki yanlışın bu. Kaza 5 değil 2 saniye de gerçekleşiyor. Mavi motorcunun dikleşmesinin ve çarpma arasında 2 saniye gibi ufak bir zaman var. 2 saniye de hiç kimse yeterli tepki veremez. Hiç kimse.

4KORSAN
29 Nisan 2017, 21:12
senin son 2 resiminde olay başliyor ve saniye aralıgı 12 ve 13. saniyeler yani 1 saniyelik olay carpma hizim 141 dikkatini cekerim ben dursam bile z1000 bana saplicaktı.

EsHero
29 Nisan 2017, 21:13
Oncelikle geçmiş olsun size ve arkadaşınıza da Allahtan rahmet diliyorum mekanı cennet olsun.
Bir kaç eleştirim olacak kabul edersiniz etmezsiniz o sizin bileceginiz iş.
Mavili motorun kameradan daha iyi yorumlanabiliyor. Mavili motor ileriyerek bakarak sürüş yapıyor ve doğrusu da budur. Fakat ileride kaza olduğu bariz belli yerdeki metrelerce önce ki plastik parçalardan da. Fakat mavili arkadaş burada hata yapıyor bence. Sol seride geçiyor duramayacagini düşünüp arabaya vurmaktan korkarak. Ve aslına bakılırsa sakin bir şekilde şerit değiştiriyor öyle harst diye de kirmiyor. Ve sol şeridi geçse bile siz vurduğunuz anda bile sol şeridin orta şeride yakın kısmında konumlanmış. Onunda solundan çok rahat bir şekilde bi Harley bile geçer. Fakat siz boş yere odaklanmak yerine direk motora kitlemissiniz bakisinizi ki kameranın kask da olmasından dolayı bariz belli nereye baktığınız.
Mavi motorunda solundan giderken frenleme yapmanız yapabilirseniz zikzak ile sağ seride atmanız en iyi çözüm olurdu.
Ki solundan geçerek frene bile abansaniz önünüzde fazlasıyla mesafe var gibi gözüküyor durabilmeniz için. Ki kendiniz de yazmışsınız 1 sn de 180 den 140 a indim diye çok rahat şekilde durabilirdiniz sola geçip.
Ha tabi bunlar pratikte yapılması gerekenler uygulamada kaç kişi yapabilir orası ayrı konu. Tekrardan geçmiş olsun.

acgh1907
29 Nisan 2017, 21:13
Oncelikle gecmis olsun cok.
188 km gibi bir hizla gidiyorsunuz, haliyle aksiyon alacak cok fazla sureye sahip degildiniz.
188 km hiz yapiyor olmak en buyuk hataniz zaten.
Mavi motor kaza oldugunun farkina vardigi icin sola atiyor kendini cunku onundeki arac da frene asilmis haliyle.
Viraja sol seridin en solundan girmeniz gerekmekteydi ancak ortaladiginiz iicin viraj cikisini tam goremediniz, gordugunuz sadece orta seritte seyir eden motosikletli. O yuzden ileride duraksayan trafigi de farketmediniz. Viraja dogru aciyla girseydiniz zaten mavi motosiklete carpmadan solundan gecebilecektiniz..ayrica dogru aciyla girseydiniz frenlemeyi, onunuze mavi motorlu atladigi icin degil, ileride kazayi farkettiginiz icin yapacaktiniz.

Bunlar kisisel yorumum tabii ki, video da gorunen kadari ile yaptim.

Tekrardan cok gecmis olsun.

xterkan
29 Nisan 2017, 21:18
adı üstünde kaza olmuş artık, ALLAH rahmet etsin ölen şahsa, bu kaza da haklı haksız aramaya gerek yok, bana göre hepiniz haksızsınız, hayatımda 1 kere grup sürüşe katıldım, onda da bacağıma platin takıldı, grup sürüşleri düşük hız düşük beygirler ile olmadıkça bu kazalar kaçınılmaz ,heleki ülkemizde altına güçlü bir araç alan yolların hakimiyim len dedikçe bu kazalar bitmez ,
genede kaza hakkında yorum yaparsak ,grup sürüşü olacak, hızda olacak, uyarıda olmuş ,burada orta şeritten, sol şeride geçen arkadaş daha fazla hatalı, bir motorcunun asla yapmaması gereken şeylerden, hem şerit değiştirip, hemde frene basması ,acemi araç sürücüleri gibi, motor da bu ölümdür şerit değiştirirken ,gaz açılır ki ,arkadan yüksek süratte gelen bir araç çarpmasın, bu hatayı çoğu insan yapıyor ,diğer mt09 lu arkadaş belki önceden kestirseydi, yavaşlayabilirdi oda tahmin etmemiş, soldan geçecek yer pek yok ,düşük hızlarda tamamda, bulunduğu hızda geçemezdi ,zaten sağa dönen bir yer ,birde sol yapmak bariyerde biterdi, neyse geçmiş olsun, tanıdık grup olmadıktan sonra arkadaş zaten yazmış grup işi yaş iş, bana göre en fazla 2.3 arkadaş ile sürüş yapılır

KYorulmaz
29 Nisan 2017, 21:19
Hadi yine bir kaza incelemesi yapayım :cherry:

http://i.hizliresim.com/gqg7pb.jpg

Burada herşey güzel gidiyor. İki tarafta gazı açmış, hızlar aynı.(aradaki mesafe değişmiyor). Seyir hızı iki tarafında fazla.

http://i.hizliresim.com/ZZ68pz.jpg

Sağ taraf frene bastı. Önde birşey olduğunu fark etti. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/oj5bpq.jpg

Sağd taraf artık motoru dikleştirmeye başladı. Fren ve manevra hazırlığında. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/ldXMpp.jpg

Sağ taraf hem dik hemde frenliyor.Sol taraf tam gaz. Frenlemeden dolayı aradaki mesafe azaldı

http://i.hizliresim.com/V0OkNR.jpg

Sol tarafta birşeylerin ters gittiğini fark etti. Burada gözüken iki seçenek var. Ya frene basılacak yada sol tarafa geçilecek. Frenleme seçiliyor.Sağ taraf hızını iyice düşürmüş durumda.

http://i.hizliresim.com/nRdXpa.jpg

Bu noktadan sonra geri dönüş yok. Sol tarafa yapılacak en ufak hamle bariyerlere gitmek demektir. Sol taraf elinden geldiğince hızını yavaşlatıp sıyırıp geçmeyi düşünüyor.Sağ taraf orta şeritte durmuş haldeki araçtan uzaklaşmaya çalışıyor.Yolda parçalar ve insanlar var. Durma ihtimali yok, sol şeride geçmek tek seçenek.

http://i.hizliresim.com/vbGOVD.jpg

Kaçınılmaz son. En sağ şeritte insan, orta şeritte durmuş bir araç, etrafa yayılmış parçalar.

Buradaki en büyük sorun hız. Kimsenin yedek planı yok. Otoyolda bir sorun çıkabileceği kimsenin aklına gelmeden yol alınıyor.
2. en büyük sorun etrafa yeteri kadar dikkat edilmemesi. Sağ taraf frene bastığı anda sol taraf tepki verse kazanın olmama ihtimali var. Olay yaklaşık 5 sn içinde gerçekleşiyor. Bunun 3 değerli saniyesi sol tarafın tepki vermemesi sonucu harcanıyor. Sağ taraf o tepkiyi zamanında verdiği için hem motorunu yavaşlatmış, hem dikleştirmiş, hem sağ taraftaki tehlikeden kendini uzaklaştırmış hemde öndeki motosiklet ile arasına güvenlik mesafesi koyabilmiş. Tek sorun kaçabileceği tek yer sol şerit. Etrafta parça ve insanlar olmasaydı kendini emniyet şeridine bile atabilirdi..

Sonuç olarak, 1- grup sürüşü saçma birşeydir, grup gazlaması daha da saçma. 2- grup sürüşü yapılacaksa belirli hız sınırları, belirli mesafeler olmalı.3- Hem grup gazlaması hem az mesafe ile gidilecek ise en azından refleksleri iyi insanlar ile yola çıkılmalı.

Katıldığım bir inceleme..

EsHero
29 Nisan 2017, 21:19
Hadi yine bir kaza incelemesi yapayım :cherry:

http://i.hizliresim.com/gqg7pb.jpg

Burada herşey güzel gidiyor. İki tarafta gazı açmış, hızlar aynı.(aradaki mesafe değişmiyor). Seyir hızı iki tarafında fazla.

http://i.hizliresim.com/ZZ68pz.jpg

Sağ taraf frene bastı. Önde birşey olduğunu fark etti. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/oj5bpq.jpg

Sağd taraf artık motoru dikleştirmeye başladı. Fren ve manevra hazırlığında. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/ldXMpp.jpg

Sağ taraf hem dik hemde frenliyor.Sol taraf tam gaz. Frenlemeden dolayı aradaki mesafe azaldı

http://i.hizliresim.com/V0OkNR.jpg

Sol tarafta birşeylerin ters gittiğini fark etti. Burada gözüken iki seçenek var. Ya frene basılacak yada sol tarafa geçilecek. Frenleme seçiliyor.Sağ taraf hızını iyice düşürmüş durumda.

http://i.hizliresim.com/nRdXpa.jpg

Bu noktadan sonra geri dönüş yok. Sol tarafa yapılacak en ufak hamle bariyerlere gitmek demektir. Sol taraf elinden geldiğince hızını yavaşlatıp sıyırıp geçmeyi düşünüyor.Sağ taraf orta şeritte durmuş haldeki araçtan uzaklaşmaya çalışıyor.Yolda parçalar ve insanlar var. Durma ihtimali yok, sol şeride geçmek tek seçenek.

http://i.hizliresim.com/vbGOVD.jpg

Kaçınılmaz son. En sağ şeritte insan, orta şeritte durmuş bir araç, etrafa yayılmış parçalar.

Buradaki en büyük sorun hız. Kimsenin yedek planı yok. Otoyolda bir sorun çıkabileceği kimsenin aklına gelmeden yol alınıyor.
2. en büyük sorun etrafa yeteri kadar dikkat edilmemesi. Sağ taraf frene bastığı anda sol taraf tepki verse kazanın olmama ihtimali var. Olay yaklaşık 5 sn içinde gerçekleşiyor. Bunun 3 değerli saniyesi sol tarafın tepki vermemesi sonucu harcanıyor. Sağ taraf o tepkiyi zamanında verdiği için hem motorunu yavaşlatmış, hem dikleştirmiş, hem sağ taraftaki tehlikeden kendini uzaklaştırmış hemde öndeki motosiklet ile arasına güvenlik mesafesi koyabilmiş. Tek sorun kaçabileceği tek yer sol şerit. Etrafta parça ve insanlar olmasaydı kendini emniyet şeridine bile atabilirdi..

Sonuç olarak, 1- grup sürüşü saçma birşeydir, grup gazlaması daha da saçma. 2- grup sürüşü yapılacaksa belirli hız sınırları, belirli mesafeler olmalı.3- Hem grup gazlaması hem az mesafe ile gidilecek ise en azından refleksleri iyi insanlar ile yola çıkılmalı.

Ben mobilde değil de bilgisayarda olsam benzerlerini yazardım. Son dediğiniz kısımları hariç kaza tahlili kısmına tamamen katılıyorum.

uzay gemisi
29 Nisan 2017, 21:23
Çok geçmiş olsun Nebi bey.
Olmuş bitmiş bir olayın üstünde kafa patlatmanin, uzun uzun tartismanin olması yancisi değilim.
Adı üstünde kaza.
Burada ki birçok kişi yıllarca motosiklete binerek, binlerce km tecrübe kazanarak sizin kullandığınız türden güçlü motosikletlere biniyor ve eminim sizde aynı yolu izleyerek o tür güçlü bir motosiklete bindiniz.
yani belirli bir tecrübeye sahip olduğunuzu kesin olarak görüyorum.

Kaza ister öngörülerinizin düşük olduğundan, ister kurtaramayacağiniz bir durumdan dolayı olsun üstte yazdığım gibi kaza.
Hiçbirimiz kaza yapmak istemeyiz ama hayatta öyle anlar kivilcimlaniyor ki bu tür olaylar başımıza gelebiliyor işte.
Benim görüşümce daha fazla uzatmanın anlamı yoktur.
Videodan anladığım kadarıyla kaza kaçınılmaz durumda sizin yapabileceğiniz birşey yok gibi gözüküyor.
Saygılarımla..

Sabırsız
29 Nisan 2017, 21:31
Çok geçmiş olsun hocam.Umarımson kazanız olur. Siz bakmayın ilk yorumda kaçarım diyen arkadaşlara onlar virajda diz değdiriyor boşverin

zapalka
29 Nisan 2017, 21:32
maç 90 dakika oynanır, sahada 22 kişi vardır, tribünlerde binlerce kişi; maçtan önce kamuoyu tarafından yapılan onlarca yayın, yöneticiler tarafından saçma sapan açıklamalar... bu kadar etken varken sadece tek hakem karar vermeye çalışır.

90 dakika biter,spor porgramları yayına girer. ağır çekim görüntüler eşliğinde 4 saat boyunca, toplam 2-3 saniye süren bir pozisyonun kritiği yapılır,yorumlanır. çoğu zaman ise stüdyodaki 5-6 kişinin hepsi farklı fikirlere sahiptir. ofsayttı değildi, fauldü kırmızı karttı vs kavga gürültü devam eder ama kimse sonuca varamaz. toplam 2-3 saniye süren bir pozisyon için 4 saatte kimse karar veremez.

burada da aynısı olacak. 2 saniyede gerçekleşen bir kaza için neler yazılacak. çünkü herkes rossi, herkes motosiklet üzerinde 100 binlerce km yapmış, herkes bilirkişi, herkes en iyi kullanıcı, çokbilmiş.

tek gerçek var ; giden geri gelmeyecek. o yüzden şöyle yapsaydın böyle yapsaydın diyenlere çok kulak asmamak lazım.

bana göre ise söylenecek tek söz var ; hız tüm kazaların anasıdır.

4korsan kardeş; senin bundan sonra yapacağın ; bu kazadan ders çıkarıp bundan sonraki hayatına buna göre yön vermek.
diğer arkadaşlar ; siz de olup bitmiş bir olay için yorum yapmayı bırakın, çünkü zırvadan öte geçmeyecek. ders çıkarmaya bakın ki aynısı başınıza gelmesin.

oluroyle
29 Nisan 2017, 21:35
Hadi yine bir kaza incelemesi yapayım :cherry:

http://i.hizliresim.com/gqg7pb.jpg

Burada herşey güzel gidiyor. İki tarafta gazı açmış, hızlar aynı.(aradaki mesafe değişmiyor). Seyir hızı iki tarafında fazla.

http://i.hizliresim.com/ZZ68pz.jpg

Sağ taraf frene bastı. Önde birşey olduğunu fark etti. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/oj5bpq.jpg

Sağd taraf artık motoru dikleştirmeye başladı. Fren ve manevra hazırlığında. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/ldXMpp.jpg

Sağ taraf hem dik hemde frenliyor.Sol taraf tam gaz. Frenlemeden dolayı aradaki mesafe azaldı

http://i.hizliresim.com/V0OkNR.jpg

Sol tarafta birşeylerin ters gittiğini fark etti. Burada gözüken iki seçenek var. Ya frene basılacak yada sol tarafa geçilecek. Frenleme seçiliyor.Sağ taraf hızını iyice düşürmüş durumda.

http://i.hizliresim.com/nRdXpa.jpg

Bu noktadan sonra geri dönüş yok. Sol tarafa yapılacak en ufak hamle bariyerlere gitmek demektir. Sol taraf elinden geldiğince hızını yavaşlatıp sıyırıp geçmeyi düşünüyor.Sağ taraf orta şeritte durmuş haldeki araçtan uzaklaşmaya çalışıyor.Yolda parçalar ve insanlar var. Durma ihtimali yok, sol şeride geçmek tek seçenek.

http://i.hizliresim.com/vbGOVD.jpg

Kaçınılmaz son. En sağ şeritte insan, orta şeritte durmuş bir araç, etrafa yayılmış parçalar.

Buradaki en büyük sorun hız. Kimsenin yedek planı yok. Otoyolda bir sorun çıkabileceği kimsenin aklına gelmeden yol alınıyor.
2. en büyük sorun etrafa yeteri kadar dikkat edilmemesi. Sağ taraf frene bastığı anda sol taraf tepki verse kazanın olmama ihtimali var. Olay yaklaşık 5 sn içinde gerçekleşiyor. Bunun 3 değerli saniyesi sol tarafın tepki vermemesi sonucu harcanıyor. Sağ taraf o tepkiyi zamanında verdiği için hem motorunu yavaşlatmış, hem dikleştirmiş, hem sağ taraftaki tehlikeden kendini uzaklaştırmış hemde öndeki motosiklet ile arasına güvenlik mesafesi koyabilmiş. Tek sorun kaçabileceği tek yer sol şerit. Etrafta parça ve insanlar olmasaydı kendini emniyet şeridine bile atabilirdi..

Sonuç olarak, 1- grup sürüşü saçma birşeydir, grup gazlaması daha da saçma. 2- grup sürüşü yapılacaksa belirli hız sınırları, belirli mesafeler olmalı.3- Hem grup gazlaması hem az mesafe ile gidilecek ise en azından refleksleri iyi insanlar ile yola çıkılmalı.


Hadi yine bir kaza incelemesi yapayım :cherry:

http://i.hizliresim.com/gqg7pb.jpg

Burada herşey güzel gidiyor. İki tarafta gazı açmış, hızlar aynı.(aradaki mesafe değişmiyor). Seyir hızı iki tarafında fazla.

http://i.hizliresim.com/ZZ68pz.jpg

Sağ taraf frene bastı. Önde birşey olduğunu fark etti. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/oj5bpq.jpg

Sağd taraf artık motoru dikleştirmeye başladı. Fren ve manevra hazırlığında. Sol taraf tam gaz

http://i.hizliresim.com/ldXMpp.jpg

Sağ taraf hem dik hemde frenliyor.Sol taraf tam gaz. Frenlemeden dolayı aradaki mesafe azaldı

http://i.hizliresim.com/V0OkNR.jpg

Sol tarafta birşeylerin ters gittiğini fark etti. Burada gözüken iki seçenek var. Ya frene basılacak yada sol tarafa geçilecek. Frenleme seçiliyor.Sağ taraf hızını iyice düşürmüş durumda.

http://i.hizliresim.com/nRdXpa.jpg

Bu noktadan sonra geri dönüş yok. Sol tarafa yapılacak en ufak hamle bariyerlere gitmek demektir. Sol taraf elinden geldiğince hızını yavaşlatıp sıyırıp geçmeyi düşünüyor.Sağ taraf orta şeritte durmuş haldeki araçtan uzaklaşmaya çalışıyor.Yolda parçalar ve insanlar var. Durma ihtimali yok, sol şeride geçmek tek seçenek.

http://i.hizliresim.com/vbGOVD.jpg

Kaçınılmaz son. En sağ şeritte insan, orta şeritte durmuş bir araç, etrafa yayılmış parçalar.

Buradaki en büyük sorun hız. Kimsenin yedek planı yok. Otoyolda bir sorun çıkabileceği kimsenin aklına gelmeden yol alınıyor.
2. en büyük sorun etrafa yeteri kadar dikkat edilmemesi. Sağ taraf frene bastığı anda sol taraf tepki verse kazanın olmama ihtimali var. Olay yaklaşık 5 sn içinde gerçekleşiyor. Bunun 3 değerli saniyesi sol tarafın tepki vermemesi sonucu harcanıyor. Sağ taraf o tepkiyi zamanında verdiği için hem motorunu yavaşlatmış, hem dikleştirmiş, hem sağ taraftaki tehlikeden kendini uzaklaştırmış hemde öndeki motosiklet ile arasına güvenlik mesafesi koyabilmiş. Tek sorun kaçabileceği tek yer sol şerit. Etrafta parça ve insanlar olmasaydı kendini emniyet şeridine bile atabilirdi..

Sonuç olarak, 1- grup sürüşü saçma birşeydir, grup gazlaması daha da saçma. 2- grup sürüşü yapılacaksa belirli hız sınırları, belirli mesafeler olmalı.3- Hem grup gazlaması hem az mesafe ile gidilecek ise en azından refleksleri iyi insanlar ile yola çıkılmalı.

Katılıyorum.
Son paragrafta
3 Maddeyi grup sürüşü yapılacaksa en azından reflekslerini iyi motoruna hakim insanlar olarak düşünerek katılıyorum.

Grup gazlamasi kadar saçmalık bişey yok bana gore. Hızdan hoslanabilirsiniz tamam , ancak "gazlama" otobanda olmamalı.

Geçmiş olsun.

Coach_k
29 Nisan 2017, 21:36
@4korsan

Senin anlamamak için ayak dirediğin ve bu forumdaki kullanıcıların sana anlatamadığı bir konu var.
paylaşımların ve üslubun haklı çıkma isteğini gösteriyor ve üstüne de savunma yapıyorsun

gurup şürüşünde gazlayan - yada gazladığını düşünen tek insan sen değilsin. Bir şekilde o 2 tekerin üstüne oturmuşsun ve gördüğümüz kadarıylada motosikleti sürdüğünü falan zannediyorsun.
Paylaştığın videoda açıkça gözüktüğü gibi ortada bir kaza var. Senin tabirinle "anlık" bizlere göre tecrübeyle sabit olan bir olayı Erman toroğlu gibi - al uğurcum - yapıp yorum yapmak doğru değil.
Burada doğru olan tek şey var. Tecrübesizliğinin dolayısıyla da beceriksizliğinin kurbanı olmuşsun.

İster 100cc kullan istersen 1300cc kendi eğitimini tamamlamadan, kendini yeterli hale getirmeden boyundan büyük işlere kalkışırsan sonun bu olur.
Merak etme kimse aptal değil. Kazadan kurtarırım diyenler, bunun mümkün olduğu idda edenler başlarına geldiği için değil, sağ bileklerine ve egolarına hakim olabildikleri için bunları yazıyor. İnsanların çoğu neleri yapabildiğini ve neleri yapamadığını biliyor.

makale yazmaya gerek yok, yeterince tecrüben yoksa bir gurup sürüşüne katılma, madem katıldın millet 180 ve üstü giderken sen 160 ile git 150 ile git nasıl duracağını düşün. Akıllı olmak demek, başına gelecekleri önceden hesaplayabilmek demektir.

EsHero
29 Nisan 2017, 21:37
Çok geçmiş olsun Nebi bey.
Olmuş bitmiş bir olayın üstünde kafa patlatmanin, uzun uzun tartismanin olması yancisi değilim.
Adı üstünde kaza.
Burada ki birçok kişi yıllarca motosiklete binerek, binlerce km tecrübe kazanarak sizin kullandığınız türden güçlü motosikletlere biniyor ve eminim sizde aynı yolu izleyerek o tür güçlü bir motosiklete bindiniz.
yani belirli bir tecrübeye sahip olduğunuzu kesin olarak görüyorum.

Kaza ister öngörülerinizin düşük olduğundan, ister kurtaramayacağiniz bir durumdan dolayı olsun üstte yazdığım gibi kaza.
Hiçbirimiz kaza yapmak istemeyiz ama hayatta öyle anlar kivilcimlaniyor ki bu tür olaylar başımıza gelebiliyor işte.
Benim görüşümce daha fazla uzatmanın anlamı yoktur.
Videodan anladığım kadarıyla kaza kaçınılmaz durumda sizin yapabileceğiniz birşey yok gibi gözüküyor.
Saygılarımla..

Çok güzel demişsiniz. Fakat şuna ben katılmıyorum. Bu arkadaş bu kazanın videosunu buraya attığına göre insanların yorumlamasina açık zaten kendisi de söylüyor bunu. Evet kazadir olmuş bitmiş fakat kaza yapan kişi kazanın nasıl olduğunu anlamaz ise ve yok suç onda yok suç bunda derse bu hatasından ders almamış demek, yani aynı duruma yine düştüğünde yine kaza olması çok yüksek ihtimal. Hatasından ders almalı ve nedenini anlamlı ki o hataya bir daha düşmesin.
Yoksa bu durumdan kurtarilamaz diye bir şey söz konusu bile değil. Öyle olsa hergün 10larca bu tarz kaza haberleri alirdik. Memlekette tek 1000 lik motor bu arkadaşlar da değil ya?
Gözlerini kapatıp Eyvah gene mi demesi daha iyi? yoksa bu hataya zaten önceden düşüp tecrübe ettiği için daha o ilerde ki kazayı gördugu an ( illa bi kaza olmasına gerek de yok kedi köpek atlar illa birşey çıkar ) tapagaz kazaya doğru gitmek yerine çok önceden yavaslamasi ve videodaki yan şeride çekenler gibi sağa mı geçmesi?
Öndeki mavili motor ileri bakış sayesinde önceden fark ediyor bi kelek olduğunu ve yavaşlıyor erkenden. Fakat bu arkadaş maşallah tapagaz devam ediyor.
Problemin başı da zaten burada. İnşallah farkına varabilir de hatasinin başka bir acı daha yasatmaz bize.

redlion999
29 Nisan 2017, 21:42
Burada ki yanlışın bu. Kaza 5 değil 2 saniye de gerçekleşiyor. Mavi motorcunun dikleşmesinin ve çarpma arasında 2 saniye gibi ufak bir zaman var. 2 saniye de hiç kimse yeterli tepki veremez. Hiç kimse.

Ben olayın başlangıcını sağdaki motosikletin olayı fark etmesinden başlatıyorum. Ayrıca youtube saliseleri göstermiyor. Yine de temizinden 2 saniye net tepki süresi kaldı diyelim.


https://www.youtube.com/watch?v=sOMhFByX7jQ

Tamda şansınıza 2 sn nin önemini anlatan video :cherry: 2 saniye aslında uzun bir süre. Bir insanın ortalama tepki süresi 0.25 sn civarı görsel uyarımlarda. En kötüsü 0.6 sn sanıyorum. 2 sn de ne tepkiler verilir..


senin son 2 resiminde olay başliyor ve saniye aralıgı 12 ve 13. saniyeler yani 1 saniyelik olay carpma hizim 141 dikkatini cekerim ben dursam bile z1000 bana saplicaktı.

Olayın son iki resimde yaşandığını düşünüyorsanız bir yerlerde bir sıkıntı var sanki. Bir olay olduğunu farkedebilmeniz için sizin şeridinizde 40 km/h daha yavaş bir motosiklet olması gerekiyorsa zaten yapabilecek birşey yok. Aynı virajda aynı hızda giderken neden sağımdaki fren yapıp motosikleti dikleştirir diye sorulmaz ise sonuç kötü biter. O gruptaki herkes virajda gereksiz frenleme yapılmayacağını bilir sanıyorum.

Bu arada freninizi eleştirmiyorum gayet iyi frenlemişsiniz.

Bazı insanlar vardır hiç kaza yapmaz. Adına ister trafiği okumak, ister havayı koklamak deyin. Onların beyni otomatik yapar genelde bunları. Öndeki aracın egzoz sesindeki azalmayı, ilerideki hafif hareketlenmeyi, öndeki arabanın içindekinin kafasını dikleştirmesini fark ederler mesela. Bilerek yapmazlar bunları, sadece 'bir sıkıntı olabilir' der içindeki ses ve ona göre pozisyon alırlar. 100 sefer bu olur 1 tanesi kazadan kurtulmasını sağlar.

4KORSAN
29 Nisan 2017, 21:53
Ben olayın başlangıcını sağdaki motosikletin olayı fark etmesinden başlatıyorum. Ayrıca youtube saliseleri göstermiyor. Yine de temizinden 2 saniye net tepki süresi kaldı diyelim.

https://www.youtube.com/watch?v=sOMhFByX7jQ

Tamda şansınıza 2 sn nin önemini anlatan video :cherry: 2 saniye aslında uzun bir süre. Bir insanın ortalama tepki süresi 0.25 sn civarı görsel uyarımlarda. En kötüsü 0.6 sn sanıyorum. 2 sn de ne tepkiler verilir..



Olayın son iki resimde yaşandığını düşünüyorsanız bir yerlerde bir sıkıntı var sanki. Bir olay olduğunu farkedebilmeniz için sizin şeridinizde 40 km/h daha yavaş bir motosiklet olması gerekiyorsa zaten yapabilecek birşey yok. Aynı virajda aynı hızda giderken neden sağımdaki fren yapıp motosikleti dikleştirir diye sorulmaz ise sonuç kötü biter. O gruptaki herkes virajda gereksiz frenleme yapılmayacağını bilir sanıyorum.

Bu arada freninizi eleştirmiyorum gayet iyi frenlemişsiniz.

Bazı insanlar vardır hiç kaza yapmaz. Adına ister trafiği okumak, ister havayı koklamak deyin. Onların beyni otomatik yapar genelde bunları. Öndeki aracın egzoz sesindeki azalmayı, ilerideki hafif hareketlenmeyi, öndeki arabanın içindekinin kafasını dikleştirmesini fark ederler mesela. Bilerek yapmazlar bunları, sadece 'bir sıkıntı olabilir' der içindeki ses ve ona göre pozisyon alırlar. 100 sefer bu olur 1 tanesi kazadan kurtulmasını sağlar.

onundeki araba yavaşladigi için yavaşliyor oda ve aynasına bakmamasi sol şerit e frenleyip atlamasi hatalar ben olayi gec fark ettigimin farkındayım 1 veya 2 saniye tecrübe ile alakasi yok milim ile kacırdıgım kazalarda oldu sadece bu el alışkanlıgıdır buda yaptıgın km ve tecrübe ile alakalı grup halinde amatorce gazlamak zaten cahilce bir şey yeni edindigin tecrübe buda

tamerozkul
29 Nisan 2017, 22:06
geçmiş olsun.. hata kimde, hatalısın, hatalı olan diğeri vs vs baydı artık. ani gelişen bir olay ve tepki süresi çok az.

doghouse
29 Nisan 2017, 22:08
Kawasaki sana "saplamış" zaten dostum.

redlion999
29 Nisan 2017, 22:09
onundeki araba yavaşladigi için yavaşliyor oda ve aynasına bakmamasi sol şerit e frenleyip atlamasi hatalar ben olayi gec fark ettigimin farkındayım 1 veya 2 saniye tecrübe ile alakasi yok milim ile kacırdıgım kazalarda oldu sadece bu el alışkanlıgıdır buda yaptıgın km ve tecrübe ile alakalı grup halinde amatorce gazlamak zaten cahilce bir şey yeni edindigin tecrübe buda

Tekrardan geçmiş olsun. Buradaki amacım sizi suçlamak yada haklı çıkartmak değil. Kazanın sebeplerini çıkartmaya çalıştım kendimce. Şuanki durumda dış kapının dış mandalıyım ben. Bu videolara cevap yazmamdaki amaç kendiminde böyle durumlara düşmesini engellemek. Düşündüklerimi yazarak diğer arkadaşlara da kendi fikrimi sunmak. Belki bir işlerine yarar. Keşke ortadaki araç yarım şerit sağda dursaydı da bu kaza hiç yaşanmasaydı. Bizde sonradan bu videoya 'ne kadar tehlikeli sürüyorsunuz' diye yorumlar atıp unutsaydık :)

Yine de teşekkür ediyorum kendi adıma. Olayın çeşitli kameralardan çekilmiş videosunu paylaşmışsınız. Bunu hiç yapmayabilirdiniz bile.

kadango
29 Nisan 2017, 22:49
Nebi,

Bu kazada arkasından çarptığın arkadaşın usulen bir suçu yok... Motosiklet binen adam her şeyden önce kabullenmeyi öğrenmesi gerekiyor bazı şeyleri; iki teker üzerinde ego, kibir, kendine fazla güven kaza ve kayıp getirir. Elbette benim de bu kuralları ihlal ettiğim oluyor fakat azami dikkat bir çok kazayı bertaraf ediyor. Öndeki arkadaşın ancak tali kusuru olabilir o da usulen kesinlikle haksız olduğu anlamına gelmez, grup sürüşünde arkadan kamikaze gibi gelen birinin olabileceğini öngörüp ona göre ya aracın arkasında kalmalıydı ya da başka bir kaçış yolu denemeliydi. Gördüğüm kadarıyla o da hızlıydı ve kendini sola atmaktan başka çaresi yoktu sağ taraf geçişe müsait değil.

Önündeki arkadaş gayet normal ve doğru tepkili hareket etmiş, arkadan geliyordum kendini önüme attı frene bastı gibi bir bahane abes duruyor. Gayet ön görmüş hızını kabul edilebilir seviyeye düşürmüş ve kendini korumaya almış. Arkadan çarpmalarda kusur boşuna arka tarafa yüklenmiyor. Her şeyden önce fren mesafesini koruyacaksın. Grup sürüşlerinde en büyük ihlaller bu şekilde oluyor, grup sürüş kazalarını incelediğinizde hepsinin domino taşı gibi devrildiğini görmek işten değil. Gaza gelinip tüm sürüş kuralları ihlal edilir genelde. Öndeki frene şeridindeyken basıyor, stop lambasının yandığı bariz, sen çok geç tepki veriyorsun dolayısıyla biçiyorsun arkadaşı. Frene basar basmaz da kendini sola atmıyor, gayet tahmin edilebilir hareket etmiş.

Grupla sürmeyi bilmiyor veya kimseye güvenemiyorsanız ya çok defansif süreceksiniz ya da grup sürüşlerine katılmayacaksınız. Grup sürüşlerini hiç sevmem, genelde iki motoru da aşmayız gezerken. Siz gördüğüm kadarıyla tren gibi hepiniz peş peşe gidiyorsunuz, grubu üçlü-dörtlü gruplara bölmek çok mantıklıdır bu gibi durumlarda.

Geçmiş olsun ucuz yırtmışsınız, bir değil bir çok hata görüyorum bu videoda. Ek olarak en büyük kuralı ihlal etmişsiniz, grup sürüşlerinde öndeki izlenir ve önüne geçilmez mümkün olduğunca sen hiç, FT usulü bam bam bam tapa gaz devam edince kaza kaçınılmaz olmuş.

4KORSAN
29 Nisan 2017, 22:58
Nebi,

Bu kazada arkasından çarptığın arkadaşın usulen bir suçu yok... Motosiklet binen adam her şeyden önce kabullenmeyi öğrenmesi gerekiyor bazı şeyleri; iki teker üzerinde ego, kibir, kendine fazla güven kaza ve kayıp getirir. Elbette benim de bu kuralları ihlal ettiğim oluyor fakat azami dikkat bir çok kazayı bertaraf ediyor. Öndeki arkadaşın ancak tali kusuru olabilir o da usulen kesinlikle haksız olduğu anlamına gelmez, grup sürüşünde arkadan kamikaze gibi gelen birinin olabileceğini öngörüp ona göre ya aracın arkasında kalmalıydı ya da başka bir kaçış yolu denemeliydi. Gördüğüm kadarıyla o da hızlıydı ve kendini sola atmaktan başka çaresi yoktu sağ taraf geçişe müsait değil.

Önündeki arkadaş gayet normal ve doğru tepkili hareket etmiş, arkadan geliyordum kendini önüme attı frene bastı gibi bir bahane abes duruyor. Gayet ön görmüş hızını kabul edilebilir seviyeye düşürmüş ve kendini korumaya almış. Arkadan çarpmalarda kusur boşuna arka tarafa yüklenmiyor. Her şeyden önce fren mesafesini koruyacaksın. Grup sürüşlerinde en büyük ihlaller bu şekilde oluyor, grup sürüş kazalarını incelediğinizde hepsinin domino taşı gibi devrildiğini görmek işten değil. Gaza gelinip tüm sürüş kuralları ihlal edilir genelde. Öndeki frene şeridindeyken basıyor, stop lambasının yandığı bariz, sen çok geç tepki veriyorsun dolayısıyla biçiyorsun arkadaşı. Frene basar basmaz da kendini sola atmıyor, gayet tahmin edilebilir hareket etmiş.

Grupla sürmeyi bilmiyor veya kimseye güvenemiyorsanız ya çok defansif süreceksiniz ya da grup sürüşlerine katılmayacaksınız. Grup sürüşlerini hiç sevmem, genelde iki motoru da aşmayız gezerken. Siz gördüğüm kadarıyla tren gibi hepiniz peş peşe gidiyorsunuz, grubu üçlü-dörtlü gruplara bölmek çok mantıklıdır bu gibi durumlarda.

Geçmiş olsun ucuz yırtmışsınız, bir değil bir çok hata görüyorum bu videoda. Ek olarak en büyük kuralı ihlal etmişsiniz, grup sürüşlerinde öndeki izlenir ve önüne geçilmez mümkün olduğunca sen hiç, FT usulü bam bam bam tapa gaz devam edince kaza kaçınılmaz olmuş.

Ben zaten haklıyım veya haksızım demiyorum ama expertiz bu kazaya mavi motora asli kusuru verdi herneyse biz baştan hata yapmıstık 30 racing motorla grup sürüşü olmaz.

Reşit
29 Nisan 2017, 23:25
Pisi pisine giden canlar, çok yazık. Hep basit hatalar. Oysa ki bu kazalara karışmamanın o kadar kolay yolları var ki. Bir daha tekrarlamazsınız umarım.

Pilotların bir sözü vardır,

"Sürat karada felaket havada selamet getirir"

İlla karada basacaksanız o hızlar için mental ve tecrübe olarak hazır olduğunuza emin olun. En ufark bir süpheniz varsa bırakın yüksek süratlerde kullanmayı o gün binmeyin bu meretin üzerine. Ben artık çok yoruldum etrafımdaki dünya güzeli insanları kaybetmekten. Ulan daha 27 yaşımdayım, iki yakın arkadaşımı iki tekere kurban verdim. Değer mi arkadaşlar değmez, aileniz ve sevdiklerinizi düşünüp gaz kolunu çevirin. Pahalı biliyorum ama piste girin. Ya da bu süratler yerine dar virajlı yollara gidin. Hiç değilse düşerseniz kırık çıkıkla atlatın.

Allah hepimizi ıslah etsin. Adam akıllı binelim, her defasında sevdiklerimizi hatırlayalım. Sevgiler

mete_han
29 Nisan 2017, 23:26
Arkadaşlar daha once böyle bir paylaşım yapmıstım ve rahmetli olan arkadaşım için üzgün emojisi koymadigim için beni topa tutmuştunuz.Hermeyse bu kaza rahmetli olan arkadaşımızın arkasinda meydana gelmiştir ben kazayi gorunce gaz kestim ve yavaş firen basacaktım ki onumdeki mavi motor en hizli şerit olan sol şeride frenleyerek girdi ben ve z1000 dogal olarak ne kadar frenlesekde kaza kacınılmazdi. Şimdi birileri gelicek ve ben bu kazadan kurtulurdum diyecek ona eminim önündeki gs1200 ve buzlama yaptıgım yerde rahmetlinin yanında bariyerin hemen dibinde arkadaşını nasil ezmeden geçeceginide acıklarsa sevinirim. eger dikkat ederseniz o 1 saniyede 188 den 141 km hiza düşürüyorum hızımı. bu tur sürüşlerde bilmedigimiz kişiler ile tapagaz gitmemektir. bunu tecrübe edindim ve Her Türlü yoruma acıktır...



Hocam bişey sormak isterim..videolarının çoğuna denk geldim...yutubda gördüğüm kadarıyla çok hızlı kullanıp risk alıyorsun...canını hep tehlikeye atıyorsun...bu videoyu geçelim bireysel bir hata olmuş...genel motor sürüş stilinle alakalı e devlet üzerinden Bimere birileri hakkında şikayetde bulunsa polis öncelikle ehliyetine el koyar..motorun bağlanır..yüksek para cezasıyla birlikte birde birde mahkemeye sevk edilirsin..savcılık orada akıl sağlığının yerind eolup olmadığı hakkında rapor isteyebilir..polis nezaretinde hastaneye gidersin..hadi kendi hayatının bir değeri yok (kendince) e bizlerden kastın nedir..gençlere kötü örnek olma dışında ve bu yüksek hızlarda olası diğer kazalara karışma olasılığında yüksek..


varsa bir psikolojik sorunun psikiyatriye gidebilirsin..kendine bir dur demelisin..mükemmel bir kişilik sahibi olabilirsin hayatında konumun statün vs herşey harika olabilir ama iki tekere bindiğinde kendini kaybediyorsun bunun farkındasın herhalde..bu bir hastalık olmalı...adrenalin tutukusuda bir saplantı değilmidir..bir takıntı belki...şahsına hakaret aşağılama gibi birşey algılama ama polis ve savcılığın dikkatini çekmen an meselesi...devletdendemi korkmuyorsun..seni bu kadar cesur yapan ne...hayatın nedne kıymetsiz bu kadar..önüne çıkacak bir köpeğe veya taş parçasına bakar..


tek drdin popülarite veya ego mu..ispatlamaya çalıştığın şey nedir bize veya hayata dair...farzedelim 499 km hıza çıktın hatta ışık hızına çıksan bile bu neden bizim umrumuzda olsun..hayatın diğer alanlarında başarısız ve mutsuzsunda hız yaparak mı tatmin oluyosun..yani bana bu pist dışındaki orantısız hız tutkunun sebebini açıklayabilirmisin..açıklama yapmak zorunda dğeğlsin..ama birileri yanlışını vurgulamalı...eleştiri kabul ediyorsundur umarım...


sana akıl verecek düzey ve birikimde biri değilim..bende cbf 150 ile apaçilik yapıyorum ama yoğun trafikte aralara dalma dışında aldığım riskler daha minimum...

Soguk_Mevsim
29 Nisan 2017, 23:30
olur öyel şeyler sen yaşıyosan gerisi boş dostum o kazadan kim olursa olsun kurtaramazdı önündekinin sol şeritte frenleme yapması büyük bi hata

GP500-1st
29 Nisan 2017, 23:35
Hiçbirşey yazmıyım dedim ama muhabbette gelinen noktada yorum yapıyım. Önce tekrar geçmiş olsun.

Bencede mavi motorun hatası yok yapması gerekeni yapıyor. Nebi 1. derecede sen hatalısın ve kabullenmek istemiyorsun. önüne kim öyle kırsa o hızda sizde vururdunuz mantığı hatanı inkar kısmı...

Motora kilitlenip geçebilecek boşluk olmasına rağmen geçemiyorsun ki bariyerlere vurursan öleceğini düşünmen seni kaskatı kilitlemiş. 10 kişiden 8'i kilitenip senin yaptını yapardı, 1/10 kişi oradan sıyrılır, 1/10 kişi boşluktan geçemeyip bariyere kaptırırdı kendini. Mesele bu değil aslında. mavi motora vurarak ta bariyerde rendelenme olasılığın yüzde 50 belki yüzde 75 miş. Yani şuan hiç başit bir mevzu atlatmadın. şuan olayı tartışacak kadarda şanslısın.

Bence hatanı kabul etmeyle başla. hatanı kabul etmessen aynı sürüşe devam edeceksin. bir 5-10 yaş büyük olsan duruma farklı bakacaktın ama bakamıyorsun.

1)yeteneğinin çok üzerinde risk alıyorsun.

2) daha önemlisi aldığın keyiften hiçbir olumsızluğu hesaba katmadan basıyorsun.

3) en az 2-3 ölümcül hatayı kaza anı ve öncesinde yapıyorsun.

1 ve 2 yi kendi içinde sorgularsan samimi biçimde, 3 şıkkı gerektirecek bi pozisyona bir daha girmeyeceksin büyük ihtimalle

fatih.met
29 Nisan 2017, 23:36
ben burada buz dağına çarpan bir titanik görüyorum.

titanic impact scene (https://youtu.be/GWthdusxvbs?t=1m24s)