PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Pulsar ns 200 tecrübeli dostlardan bilgi lazım(dişli-buji-Titreşim)



neobirzenci
15 Nisan 2017, 17:59
1- Arka dişliyi buyutmeyi düşünüyorum, motor 120 km hızda 8500 devirin üstünde gıdıyor ve çok bağırıyor ve titriyor halıyle motoru rahatlatmak ıcın dıslı degıstırmek ıstıyorum. Son hızla işim yok.

2- UStundeki normal bujileri ırıdyum buji ile degiştirsek acaba ne gibi bi katkısı olur hep merak etmişimdir (yaklaşık 160 lira tutuyor 😊)

3- Titreşim... Artçılı olarak en fazla 20dk dayanabildim bugün sonra ben kullanıcam dedim İnanılmaz rahatsız sele. Üstüne kaplama tarzı veya ne oluyorsa artık bu titreşimi hissetmemek için ne yapabiliriz.

4- rosso 2 dışında takılabilicek lastik pek yok gibi lastik içinde oneri alabilirim sanırım 😊

Tecrübeli kardeşlerden tavsiye bekliyorum.

BalkanRider
15 Nisan 2017, 18:02
Lastik konusunda Mitas MC50 Var. ben suan kullanıyorum yumusak hamurlu guzel bı lastık :thumleft:

neobirzenci
15 Nisan 2017, 18:12
Evet iyi diyolar mc50-rosso2- pilot street 3ude eşit kalitede sanırım

ayzek
15 Nisan 2017, 18:29
1 arka dişliyi ufaltırsan motorun hızı biraz daha artar örneğin 120 de 8 binde gidiyorsan onda 5 6 bın bantında gider
2 titreşim konusunda genelde 4,5,6 bin bandında gidersen titreşim en fazla o devirlerde hissettiriyor ben daha üst devirlerde sürüyorum çok fazlada rahatsız etmiyor
3 lastik konusunda kullanım amacın ne olacak deli gibi viraj yaparım dersen rosso,mc50,michelin olabilir normal dersen metzeler lasertec ( viraj performasıda oldukça iyi ),bridgestone batlax bt45 olabilir ( batlax ın huyunu suyunu bilmen lazım geç ısınır geç soğur ısındıktan sonra güzel lastiktir )

TamGazDevam
15 Nisan 2017, 18:31
3. madde benim ybr'den sonra pulsar almamamda ki en büyük etken, o nasıl bi titremedir yahu?

neobirzenci
15 Nisan 2017, 18:43
3. madde benim ybr'den sonra pulsar almamamda ki en büyük etken, o nasıl bi titremedir yahu?

Bende ybrden pulsara geçtim titriyor abi makina. 110 geçtikten sonra tabi

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------


1 arka dişliyi ufaltırsan motorun hızı biraz daha artar örneğin 120 de 8 binde gidiyorsan onda 5 6 bın bantında gider
2 titreşim konusunda genelde 4,5,6 bin bandında gidersen titreşim en fazla o devirlerde hissettiriyor ben daha üst devirlerde sürüyorum çok fazlada rahatsız etmiyor
3 lastik konusunda kullanım amacın ne olacak deli gibi viraj yaparım dersen rosso,mc50,michelin olabilir normal dersen metzeler lasertec ( viraj performasıda oldukça iyi ),bridgestone batlax bt45 olabilir ( batlax ın huyunu suyunu bilmen lazım geç ısınır geç soğur ısındıktan sonra güzel lastiktir )

Dostum arka dişli değil on dişli kuçultulur arka buyutulur. Dışli degiştimi ayni hızda max 1000 devir oynar 8000 binden 5-6 ya dusmez. Bunu sormuyorum zaten uzun vadede zararı olurmu diye merak ediyorum. Bilmedigin şeyler için yorum yazmamalısın teşekkürler.

ayzek
15 Nisan 2017, 19:30
Bende ybrden pulsara geçtim titriyor abi makina. 110 geçtikten sonra tabi

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------



Dostum arka dişli değil on dişli kuçultulur arka buyutulur. Dışli degiştimi ayni hızda max 1000 devir oynar 8000 binden 5-6 ya dusmez. Bunu sormuyorum zaten uzun vadede zararı olurmu diye merak ediyorum. Bilmedigin şeyler için yorum yazmamalısın teşekkürler.

yanlış biliyorsun ama :) pulsarın ön dişliyle çok oynayabileceğin payı yok ayrıca arka dişli büyürse motor daha torklu olur yüksek devir çevirir son hızı düşer dişli küçültürsrn 6 vites her yerde yemez motorun torku düşer ama aynı devirde orjinale göre daha hızlı gider yani 120 de 8 ceviriyorsa 6 bin devirde 120 gider pulsarın orjinal dişlisi 40t diye biliyorum 37t performans dişlisi var küçülüyor ama son hızı artıyor araştır bi istersen yanlış bişey yapma

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------


Bende ybrden pulsara geçtim titriyor abi makina. 110 geçtikten sonra tabi

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:40 ----------



Dostum arka dişli değil on dişli kuçultulur arka buyutulur. Dışli degiştimi ayni hızda max 1000 devir oynar 8000 binden 5-6 ya dusmez. Bunu sormuyorum zaten uzun vadede zararı olurmu diye merak ediyorum. Bilmedigin şeyler için yorum yazmamalısın teşekkürler.

yanlış biliyorsun ama :) pulsarın ön dişliyle çok oynayabileceğin payı yok ayrıca arka dişli büyürse motor daha torklu olur yüksek devir çevirir son hızı düşer dişli küçültürsrn 6 vites her yerde yemez motorun torku düşer ama aynı devirde orjinale göre daha hızlı gider yani 120 de 8 ceviriyorsa 6 bin devirde 120 gider pulsarın orjinal dişlisi 40t diye biliyorum 37t performans dişlisi var küçülüyor ama son hızı artıyor araştır bi istersen yanlış bişey yapma

neobirzenci
15 Nisan 2017, 20:54
yanlış biliyorsun ama :) pulsarın ön dişliyle çok oynayabileceğin payı yok ayrıca arka dişli büyürse motor daha torklu olur yüksek devir çevirir son hızı düşer dişli küçültürsrn 6 vites her yerde yemez motorun torku düşer ama aynı devirde orjinale göre daha hızlı gider yani 120 de 8 ceviriyorsa 6 bin devirde 120 gider pulsarın orjinal dişlisi 40t diye biliyorum 37t performans dişlisi var küçülüyor ama son hızı artıyor araştır bi istersen yanlış bişey yapma

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:29 ----------



yanlış biliyorsun ama :) pulsarın ön dişliyle çok oynayabileceğin payı yok ayrıca arka dişli büyürse motor daha torklu olur yüksek devir çevirir son hızı düşer dişli küçültürsrn 6 vites her yerde yemez motorun torku düşer ama aynı devirde orjinale göre daha hızlı gider yani 120 de 8 ceviriyorsa 6 bin devirde 120 gider pulsarın orjinal dişlisi 40t diye biliyorum 37t performans dişlisi var küçülüyor ama son hızı artıyor araştır bi istersen yanlış bişey yapma

Ters yazmışım aynen. On dişlide pay olmadığı için direk arka dişliden algıladım. Ondan oyle yazdım �� birine bok atıyoz kendimiz yanlış yazıyoz...

ayzek
15 Nisan 2017, 21:18
Yok dostum ne alakası var :) yanlış birşey yapma diye yazdım :)

Ben Vahit
15 Nisan 2017, 21:30
Kardeşim,
Rüzgarlık ,topcase, elcik gibi şeyler , yani motosikletin teknik özelliklerini etkilemeyen elemanlar değiştirilebilir ve eklenebilir buna laf yok ama dişli küçültmek motorun spesifiğine dokunmaktır bloğun ömründen yersin.
Hiçbir şekilde dişlini değiştirme çünkü o motorun hakkı üzerindeki dişlidir.
Dişli değiştirirsen devrin seyrini değiştirir bloğu zorlar yağ sızdırtmaya başlar blok çatlatır sonra bajaj kötü motor diye piyasada dolanırsın (örnekleri mevcuttur).İridyum buji saçmalığını da kim bulduysa bana getirin bir çift lafım var ona.
Son olarak ben mitas MC50 kullanıyorum ıslakta çook tırt kuruda gayet kalitedir.
Michelin candır Heidenau evlattır.
Teşekkürler.

Pistonlar
17 Nisan 2017, 02:49
Evet iyi diyolar mc50-rosso2- pilot street 3ude eşit kalitede sanırım

3 ü de aynı kalitede diyorsun :P
O zaman Rosso 2 alanlar kazıklandı desene :mrgreen:

*Heka
17 Nisan 2017, 04:38
Bir kaç arkadaşım Mitas kullanıyor, memnunlar. MC50 modeli f/p olarak alınabilecek en iyi lastik.
Rosso 2 hikaye.

Pistonlar
17 Nisan 2017, 05:17
Bir kaç arkadaşım Mitas kullanıyor, memnunlar. MC50 modeli f/p olarak alınabilecek en iyi lastik.
Rosso 2 hikaye.

Rosso 2 kaliteyi düşürdü diyorlar ne kadar doğru bu bilgi acaba?

efendy06
17 Nisan 2017, 11:36
Pulsar zaten kalkışta balata yakan garip bir vites/dişli oranına sahip. Daha fazla zorlamaya gerek yok kanımca. Zaten 6. vitesi çok zayıf, bir de dişli ile oynarsanız 5. vites bir pulsarınız olur.

Lastik metzeller önerebilirim.

Artçı selesi için İstanbulda bir döşemeci sünger bir malzeme yapıyordu, facebook pulsar grubundan takip edersen denk gelir muhakkak. Görseli biraz bozsa da baya rahat oluyordu eskiye oranla.

arda4
17 Nisan 2017, 18:40
1- Arka dişliyi buyutmeyi düşünüyorum, motor 120 km hızda 8500 devirin üstünde gıdıyor ve çok bağırıyor ve titriyor halıyle motoru rahatlatmak ıcın dıslı degıstırmek ıstıyorum. Son hızla işim yok.

2- UStundeki normal bujileri ırıdyum buji ile degiştirsek acaba ne gibi bi katkısı olur hep merak etmişimdir (yaklaşık 160 lira tutuyor ��)

3- Titreşim... Artçılı olarak en fazla 20dk dayanabildim bugün sonra ben kullanıcam dedim İnanılmaz rahatsız sele. Üstüne kaplama tarzı veya ne oluyorsa artık bu titreşimi hissetmemek için ne yapabiliriz.

4- rosso 2 dışında takılabilicek lastik pek yok gibi lastik içinde oneri alabilirim sanırım ��

Tecrübeli kardeşlerden tavsiye bekliyorum.

İridyum buji gereksiz pahalı. Normal NGK bujiye devam :mrgreen:

Dişli değişiminin bir zararı olmaz. Önü 1 diş küçülteceğine arkayı 1 diş büyütürsün (ya da tersi) böylece vites oranları aşırı değişmemiş olur. Öbür türlü önü 1 diş büyütüp küçültmek fazla gelebiliyormuş.

Bir de kullandığın yağ gerçekten titreşimi etkiliyor. Kalın yağlar (ör:15w40) bariz bir şekilde titreşimi artırıyor. Kalitesiz veya özelliğini yitiren yağ da aynı şekilde.

Dr Rider
23 Temmuz 2017, 15:01
Bende de pulsar var. dişli değişimi hakkında daha çok kolombiya taraflarında race kit ve kit de arrestre denen 2 olay var. Anladığım kadarı ile kit de arestre de 39 arka dişli takıp vites aralıklarını arttırıyorlar. ön 14 sabit kalıyor.
Kit racing de ön 15 veya 16 emin değilim arka 45 dişli takıyorlar. hattta ben de kit racing yaptırmayı düşünüyorum bi tornacı bulursam :)
iridyum buji 200 lük motor da çok bi fark yaratacağını sanmıyorum ama performans hava filtresi ve egzoz değişimi daha etkili olur diye düşünüyorum.
K&N hava filtresi takacağım eger uyumlu bişey bulabilirsem onu araştırabilirsin sen de . En uygun ve kolay değişimler bunlar sanırım.
Lastik pilot Street kullanıyorum ben gayet güzel :) MC 50 ıslak da çok verimli olmaz ve bu olayın kışı da var. takacaksan illa f/p mc25 bogart var o da güzel lastik onu da düşün. yaz kış götürür.
Bu arada bu kit Racing hakkında daha detaylı bilgisi olan varsa öğrenmek isterim :)
Ha bi de para bol bende motoru fulleyeceğim diyorsan DİD 5.20 zincir de tak ömürlük olsun :)
K&N hava filtresi
İridyum buji
15-16 ? / 45 dişli Race kit
Pilot Street lastik
Bana Motor ömrü lazım değil diyorsan
Chip tuning
devir kesicisi iptali