PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yokuş aşağı bırakılan motorun önüne araç park edince



mnurbulut
13 Nisan 2017, 10:57
Arkadaşlar ufak bi problemim var. Tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Geçen kız arkadaşımla bi kafeye gittim. Motorumu yokuş aşağı doğru bıraktım. Tam önüme bi araba park etmiş. Ayaklarıma geri itemedim. Geçen insanlardan baya baya itmelerini rica ettim :D var mıdır bu durumun çözümü? İlla yukarı doğru mu bırakmam gerek?

cenkyenmez
13 Nisan 2017, 11:12
CBF'i ayaklarımla itemediğim zaman üzerinden inip geri geri çekiyorum. Pulsar'da da olmaz mı aynı yöntem?

BatuhanK
13 Nisan 2017, 11:16
Arkadaşlar ufak bi problemim var. Tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. Geçen kız arkadaşımla bi kafeye gittim. Motorumu yokuş aşağı doğru bıraktım. Tam önüme bi araba park etmiş. Ayaklarıma geri itemedim. Geçen insanlardan baya baya itmelerini rica ettim :D var mıdır bu durumun çözümü? İlla yukarı doğru mu bırakmam gerek?

Motosikletin önünü, aşağıya bakar şekilde bırakmamak :)

hachiko
13 Nisan 2017, 11:17
Arabayı kaldırın motorun önünden :D Bu durumda yapacak birşey yok..

mustick
13 Nisan 2017, 11:18
yan ayak açık vaziyette ön taraftan gidonlardan tutarak yukarı doğru itebilirdin.

inshroud
13 Nisan 2017, 11:23
Yan ayak üzerinde arabadan kurtaracak kadar çevrilebilecek durumu varsa böyle kurtarılabilir

07mehmet07
13 Nisan 2017, 11:25
Ayaklık üzerine elinle yatırıp yan çevirebilirsin en kolayı budur ama biraz aksiyon olsun diyosan ön frene basıp arka tekeri kaydırarakta yan çevirebilirsin hem ortamda havan da olur :queen:

hasangazili
13 Nisan 2017, 11:36
Bana önü yokuş aşağı park ettiğimde ayaklık katlanıp düşecekmiş hissi veriyor onun için önü yukarı bakacak şekilde park ederim. Ama o durumda kalırsam motora binmeden gidondan tutarak ve ön frenlede kombine ederek biraz biraz yukarı çekerim. Sonrada ayaklık üstünde çeviririm.

Mustaphalanx
13 Nisan 2017, 11:47
Yokuşa paralel park edin çıkacakmış gibi? :queen:

okanbagiscan
13 Nisan 2017, 11:55
Motorun arkasını kaldırıma doğru önünü yola dik şekilde park etmek gerek aslında.

Ali1903
13 Nisan 2017, 11:59
Motoru yokus assagi birakirken kicini kaldirima dayayip kafayi yola dogru cevirirsen tir bile koysalar sikinti olmaz

mnurbulut
13 Nisan 2017, 12:05
Teşekkür ederim cevaplarınız için :cherry:

SuleymanE
13 Nisan 2017, 12:06
motoru yokuş aşağı bakacak şekilde bırakmak ha :cyclopsan

bu ne cesarettir yarabbi...seni tanımak istiyorum, yiğidim :mrgreen:

araltı
13 Nisan 2017, 12:08
Evet beyler motosiklet yokuşta nasıl park edilir nelere dikkat edilir bunları anlatın....

mnurbulut
13 Nisan 2017, 12:11
motoru yokuş aşağı bakacak şekilde bırakmak ha :cyclopsan

bu ne cesarettir yarabbi...seni tanımak istiyorum, yiğidim :mrgreen:

Ne olur ki yokuş aşağı bırakınca? Viteste bıraktığım için zaten kaymıyor, ayak da destek oluyor :D

erreguay
13 Nisan 2017, 12:16
Aman dikkat diyorum
Biraz dik durumda yaparsanız bu işi motor ayaktan kurtulabilir. Ön tekerler yokuş yukarı bakıcak şekilde bırakın motoru
Ama araç parketmesi biraz şansızlık. Dikkatli bi şekilde ayak üstünde çevirmek işe yarar. Ama motor biraz ağırsa iş biraz zor.

SuleymanE
13 Nisan 2017, 12:19
Ne olur ki yokuş aşağı bırakınca? Viteste bıraktığım için zaten kaymıyor, ayak da destek oluyor :D

Hocam NŞA'da(normal şartlar altında veya ideal ortamda) hiçbir şey olmaz. Ama bu işin dış etken faktörleri var :)

Biri gelir aaa ne güzel motor şu, bende aynısından alcaktım du bi bakayım der, ve o sırada gidonu tutup reflekle debriyajı bir sıkarsa motor hoop kaymaya başlar adamda panik yaparsa motor yan yattı çamura battı :)

yada 2 saftirik lise öğrencisi şakalaşa şakalaşa çeşitli lavukluklar yaparak koştururken bitanesi kazayla hafifçe senin motoru depiklese arkadan; hop yan ayak kapandı yine motor yan yattı çamura battı.

Bunlar hayatın içinden alınmış gerçek kesitlerdir, yaşanmış ve daha yüzlercesi yaşanmaya devam eden olaylardır.

Bence gel sen bu sevdadan vazgeç, her ne kadar yokuş çıkmak zor, yokuş inmek kolay olsa da sen kolayı değil zoru seç, yokuş yukarı bırak motorunu :cherry:

efendy06
13 Nisan 2017, 12:25
Yan ayaklığın açık, motorun soluna geçiyorsun, yani ayaklıktan tarafa. Bir elinde gidonun sağ tarafından tutuyorsun, diğer elinde atrçının tutunduğu demirin sağ tarafından. Dizini motora hafifçe yaslayarak destek oluyorsun. Motorun viteste olması tercih edilir. Motoru kendine çekiyorsun, hooop, tekerlerin ikisi de yerden kalkıyor. Ağırlık yan ayaklıkta. Şimdi ayaklığı merkez alarak, ne tarafa doğru çevirmen daha rahat olacaksa, motoru yavaşça o tarafa çeviriyorsun. İşte artık motorunun önünde araba yok, üstelik yokuş aşağı da bakmıyor.

Sıkça uyguluyorum, ayaklığın asfalta temas eden alt kısmının çizilmesi harici bir zararını görmedim. O kısım zaten her türlü çiziliyor, mühim değil yani :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------


Hocam NŞA'da(normal şartlar altında veya ideal ortamda) hiçbir şey olmaz. Ama bu işin dış etken faktörleri var :)

Biri gelir aaa ne güzel motor şu, bende aynısından alcaktım du bi bakayım der, ve o sırada gidonu tutup reflekle debriyajı bir sıkarsa motor hoop kaymaya başlar adamda panik yaparsa motor yan yattı çamura battı :)

yada 2 saftirik lise öğrencisi şakalaşa şakalaşa çeşitli lavukluklar yaparak koştururken bitanesi kazayla hafifçe senin motoru depiklese arkadan; hop yan ayak kapandı yine motor yan yattı çamura battı.

Bunlar hayatın içinden alınmış gerçek kesitlerdir, yaşanmış ve daha yüzlercesi yaşanmaya devam eden olaylardır.

Bence gel sen bu sevdadan vazgeç, her ne kadar yokuş çıkmak zor, yokuş inmek kolay olsa da sen kolayı değil zoru seç, yokuş yukarı bırak motorunu :cherry:

Sen motoru park ederken boşta mı bırakıyorsun? Ben hep viteste bırakırım. 1. viteste motoru hareket ettirebiliğin mesafe asla ayaklığın kapanmasına yetmiyor. Zorlayınca da motor kompresyonu sayesinde gitmiyor. Hani kasten düşürülmezse ayaklık kapanmıyor.

SuleymanE
13 Nisan 2017, 12:39
Yan ayaklığın açık, motorun soluna geçiyorsun, yani ayaklıktan tarafa. Bir elinde gidonun sağ tarafından tutuyorsun, diğer elinde atrçının tutunduğu demirin sağ tarafından. Dizini motora hafifçe yaslayarak destek oluyorsun. Motorun viteste olması tercih edilir. Motoru kendine çekiyorsun, hooop, tekerlerin ikisi de yerden kalkıyor. Ağırlık yan ayaklıkta. Şimdi ayaklığı merkez alarak, ne tarafa doğru çevirmen daha rahat olacaksa, motoru yavaşça o tarafa çeviriyorsun. İşte artık motorunun önünde araba yok, üstelik yokuş aşağı da bakmıyor.

Sıkça uyguluyorum, ayaklığın asfalta temas eden alt kısmının çizilmesi harici bir zararını görmedim. O kısım zaten her türlü çiziliyor, mühim değil yani :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------



Sen motoru park ederken boşta mı bırakıyorsun? Ben hep viteste bırakırım. 1. viteste motoru hareket ettirebiliğin mesafe asla ayaklığın kapanmasına yetmiyor. Zorlayınca da motor kompresyonu sayesinde gitmiyor. Hani kasten düşürülmezse ayaklık kapanmıyor.

Hocam düz yolda duran vitesteki motorumu ilkokul öğrencilerinin devirmesine şahit oldum ben. yani o ufacık velet bu motoru nasıl devirir diyorsunuz ya, hah o motor bile devriliyor. Allahtan hem çocuklara bir zarar gelmedi hemde motorum o zamanlar çin malıydı da fazla üzülmediydim olaya :)

Bakın yine belirteyim, NŞA da hiçbir şey olmaz. Ama dik bir yolda motoru yokuş aşağı bırakınca bazı gereksiz riskleri almış oluyoruz.
Motorun vitesde olması maalesef kazayı engellemiyor. Vitesin debriyaj kolu sıkıldığı anda hiçbir koruyucu vasfı kalmıyor. Yokuş aşağı bırakılan motosiklette de yan ayaklık her zaman kapanma eğilimindedir. Bu ihtimalleri memleketin saf ve kazasever insan profiliyle birleştirince o motoru gün gelir biri kazayla yan yatırır, demedi demeyin :)

Ben uyarımı yapayım, siz benim motoruma birşey olmaz, ben yokuş aşağı bırakırım derseniz de kararınıza saygı duyarım :cat:

efendy06
13 Nisan 2017, 12:49
Hocam düz yolda duran vitesteki motorumu ilkokul öğrencilerinin devirmesine şahit oldum ben. yani o ufacık velet bu motoru nasıl devirir diyorsunuz ya, hah o motor bile devriliyor. Allahtan hem çocuklara bir zarar gelmedi hemde motorum o zamanlar çin malıydı da fazla üzülmediydim olaya :)

Bakın yine belirteyim, NŞA da hiçbir şey olmaz. Ama dik bir yolda motoru yokuş aşağı bırakınca bazı gereksiz riskleri almış oluyoruz.
Motorun vitesde olması maalesef kazayı engellemiyor. Vitesin debriyaj kolu sıkıldığı anda hiçbir koruyucu vasfı kalmıyor. Yokuş aşağı bırakılan motosiklette de yan ayaklık her zaman kapanma eğilimindedir. Bu ihtimalleri memleketin saf ve kazasever insan profiliyle birleştirince o motoru gün gelir biri kazayla yan yatırır, demedi demeyin :)

Ben uyarımı yapayım, siz benim motoruma birşey olmaz, ben yokuş aşağı bırakırım derseniz de kararınıza saygı duyarım :cat:

Yok, zaten yokuşa park edeceksem, ve ön tekeri kaldırıma yaslayamıyorsam, az açığa park edip, elle motoru çevirip, yokuş yukarı bakacak şekilde bırakıyorum.
Hatta mecbur değilsem yokuşta motor park etmiyorum. Diyelim ki, motoru park ettik, tekerlere de takoz koyduk. Güvende mi motor?

Hayır. Çünkü arkada araç var. Birazdan sahibi binecek, o araç ta aynen bizim gibi yokuş aşağı bakıyor, ileri geri, ileri geri derken kaçıracak, tıklaması ile motor muhtemelen devrilecek :)

Ben genelde otoparka park ederim, orda da otoparkın en uzak, en az hareketli, milletin gitmeye üşendiği kısmına park ederim. Hatta haftalardır kıpırdamadığı belli olan aşırı tozlu araçlar varsa gider onların arasına park ederim. :cherry:

SuleymanE
13 Nisan 2017, 13:13
Yok, zaten yokuşa park edeceksem, ve ön tekeri kaldırıma yaslayamıyorsam, az açığa park edip, elle motoru çevirip, yokuş yukarı bakacak şekilde bırakıyorum.
Hatta mecbur değilsem yokuşta motor park etmiyorum. Diyelim ki, motoru park ettik, tekerlere de takoz koyduk. Güvende mi motor?

Hayır. Çünkü arkada araç var. Birazdan sahibi binecek, o araç ta aynen bizim gibi yokuş aşağı bakıyor, ileri geri, ileri geri derken kaçıracak, tıklaması ile motor muhtemelen devrilecek :)

Ben genelde otoparka park ederim, orda da otoparkın en uzak, en az hareketli, milletin gitmeye üşendiği kısmına park ederim. Hatta haftalardır kıpırdamadığı belli olan aşırı tozlu araçlar varsa gider onların arasına park ederim. :cherry:

Hocam en doğrusunu yapıyorsun. İhtimalleri ne kadar azaltsak o kadar iyi :)

Albion
13 Nisan 2017, 13:40
R1150 GS ADV'm vardı kısa süre öncesine kadar. Onda böyle bir durum yaşasam çekici çağırmam gerekirdi. :pr:

efendy06
13 Nisan 2017, 14:18
R1150 GS ADV'm vardı kısa süre öncesine kadar. Onda böyle bir durum yaşasam çekici çağırmam gerekirdi. :pr:

EE sonra ondan inip NC'ye binince "bu ne yav böyle?" demediniz mi?

Akhunturk
13 Nisan 2017, 16:25
Şu devrilecek muhabbetlerini okuyunca, bu forumda bir arkadaşın motoru park ettiğim yerde yanlarına araba lastiği koyuyorum dediğini hatırladım :P

Ayrıca Pulsar ne canım yaa, otur üzerine bas ön frene kapat ön amortisörleri geriye doğru kaykılarak amortisörleri açarken bırak ön freni.. o motor her türlü yarım metre geri geri çıkar...

oluroyle
13 Nisan 2017, 20:39
Dikkat geyik içerir

Yokuş aşağı ha ? Öyle dumduk yokuş aşağı bırakma , gidon yola çıkışa doğru paralel olsun ki ileri geri yapmak zorunda kalıp, zora sokma bence. Park eden de ilgilendirmez böylece

Taner YILMAZ
13 Nisan 2017, 21:00
Sol elinle gidonu, sağ elinle koltuğun arkasından tut.
Kendine çekerek yan ayağın üzerine kaldır. İki teker yerden kesilsin ve etrafında dön.

velizrsln
13 Nisan 2017, 21:58
neden yukarı doğru park etmiyorsun

Pistonlar
14 Nisan 2017, 00:46
Yok, zaten yokuşa park edeceksem, ve ön tekeri kaldırıma yaslayamıyorsam, az açığa park edip, elle motoru çevirip, yokuş yukarı bakacak şekilde bırakıyorum.
Hatta mecbur değilsem yokuşta motor park etmiyorum. Diyelim ki, motoru park ettik, tekerlere de takoz koyduk. Güvende mi motor?

Hayır. Çünkü arkada araç var. Birazdan sahibi binecek, o araç ta aynen bizim gibi yokuş aşağı bakıyor, ileri geri, ileri geri derken kaçıracak, tıklaması ile motor muhtemelen devrilecek :)

Ben genelde otoparka park ederim, orda da otoparkın en uzak, en az hareketli, milletin gitmeye üşendiği kısmına park ederim. Hatta haftalardır kıpırdamadığı belli olan aşırı tozlu araçlar varsa gider onların arasına park ederim. :cherry:

Kameraların gördüğü yere park etmeni öneririm

bilirkişi
14 Nisan 2017, 00:55
Böyle kabiliyetsiz güçsüz çelimsiz pratik zeka yoksunu adamlar bile sevgili yapıyor 😢😢

GezeGeze
14 Nisan 2017, 00:59
Bu bir geometri sorusudur aslında, üçgen piramidin iç açılarından başlamak lazım konuya ...

Fiziğe geçip momentle devam etmek gerekir...

Motosikletin yıkılmamasının bilimsel açıklamasına hayırlısıyla ulaşmak için.

CrazyBullet
14 Nisan 2017, 01:02
Şu vieo yardımcı olacaktır, ingilizce ama görüntüden de anlaşılıyor... olay motosikleti ayaklık üzerinde döndürmek.
https://www.youtube.com/watch?v=f6RLmlGRPn8

Albion
14 Nisan 2017, 07:26
EE sonra ondan inip NC'ye binince "bu ne yav böyle?" demediniz mi?

Demez olur muyum. NC bisiklet gibi geldi ondan sonra

telike
14 Nisan 2017, 08:35
Motosikletin önünü, aşağıya bakar şekilde bırakmamak :)

Zaten falso bi hareket

TarıkTekin
15 Nisan 2017, 16:29
Ulen beddua gibi be,
yokuş aşağı bıraktığın motorunun önüne araba park eder inş...:)

Motor 250 kg olunca içim bi daraldı. :pale:

mnurbulut
18 Nisan 2017, 10:07
Böyle kabiliyetsiz güçsüz çelimsiz pratik zeka yoksunu adamlar bile sevgili yapıyor 😢😢

Bu lafın bana mı

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:00 ----------

Bunda yadırganacak ne var ki? Zaten bi şekilde motorumu bulunduğu yerden çıkarabiliyorum. Sadece bunun en doğru olanını öğrenmek için daha tecrübelilere soruyorum. Motora yeni başladım çoğu konuda tecrübem az. Yani neden saçma sapan cevaplar yazıyosunuz anlamıyorum. Ciddiye alıp cevap veren herkese teşekkür ederim. Ama ben herşeyi biliyorum ben en zekiyim modunda olan arkadaşlar için de diyecek sözüm yok.