PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motul 7100 10w40 Tam sentetik



özgürgenc
12 Nisan 2017, 21:38
Arkadaşlar mondial 150 kt modeli vites geçişlerinde baya zorlanıyor Motul 7100 10w40 Tam sentetik yağ kullansak sıkıntı gidermi bazıları bu yağ için 500 cc üzeri makinalar için diyor görüşlerinizi alabilirmiyim

BatuhanK
12 Nisan 2017, 23:03
Arkadaşlar mondial 150 kt modeli vites geçişlerinde baya zorlanıyor Motul 7100 10w40 Tam sentetik yağ kullansak sıkıntı gidermi bazıları bu yağ için 500 cc üzeri makinalar için diyor görüşlerinizi alabilirmiyim

Kullandığınız yağ nedir? Muhtemelen sorun geçmez, devam eder

MazhaRR
12 Nisan 2017, 23:50
7100 yerine 5100 kullan.

ayzek
13 Nisan 2017, 00:00
Motul 3000 fazlasıyla işini görecektir diğerleri hem bütçe olarakda gereksiz olacaktır 1500 2500 km de bir yağ değişimin var zaten gereksiz boşa para verme 3000 yeterde artar bile eğer şanzumanda bir sıkıntı varsa dişlilerde yada hilallerde yağ ile düzelecek iş değildir

özgürgenc
13 Nisan 2017, 01:51
Kullandığınız yağ nedir? Muhtemelen sorun geçmez, devam eder

Servisin koyduğu yağ nedir dikkat etmedim iyi bir yağ koyucaklarını sanmıyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------


Motul 3000 fazlasıyla işini görecektir diğerleri hem bütçe olarakda gereksiz olacaktır 1500 2500 km de bir yağ değişimin var zaten gereksiz boşa para verme 3000 yeterde artar bile eğer şanzumanda bir sıkıntı varsa dişlilerde yada hilallerde yağ ile düzelecek iş değildir

Teşekkür ederim

cenkyenmez
13 Nisan 2017, 08:57
Motul 3000 serisi mineral, 5100 serisi yarı-sentetik, 7100 serisi tam-sentetiktir.
Tam sentetik her zaman daha iyidir (cub'lar hariç).
Evet arkadaşların yorumlarına katılıyorum, yağ değişim aralıkları bu kadar sık olan ve nispeten alt seviye sayılabilen bir motorda 7100 fazla pahalı gibi kalabilir ancak sonuçta kendi malınız ne kadar iyi bakarsanız o kadar iyi. Bu nedenle eğer maddi imkan var ise 7100 öneririm.7
Şanzımanda arıza yok ise vites geçişleri yağ değişimi sonrasında yumuşayacaktır ancak arıza var ise yağ ile düzelmeyecektir.

enderbilgi
13 Nisan 2017, 09:35
o motorda 300v bile kullandım yağdan kaynaklı bir sıkıntı ise motul 5100 , 7100 , 300v modelleri kesin çözer. Fakat motul 3000 ve 5000 modelllerine kesinlikle yanaşma. Ayrıca motor 40.000 i geçtiyse problem yağ ile giderilemeyebilir.

linkinpark20
13 Nisan 2017, 10:06
servise bırakırsan mondoil diye varilde duran litresi 7 TL'lik saçma sapan bir yağ koyuyorlar.

necipalperen
13 Nisan 2017, 10:20
ben araba yağı bile koydum benim KT150'ye :)

vites arada tutukluk yapıyor. her türlü yağı denedim ben hocam. o soruna çare yok.
2 vites arası boşluğa düşünce elini debrajdan hafif çek oturur.

özgürgenc
14 Nisan 2017, 01:41
Motul 3000 serisi mineral, 5100 serisi yarı-sentetik, 7100 serisi tam-sentetiktir.
Tam sentetik her zaman daha iyidir (cub'lar hariç).
Evet arkadaşların yorumlarına katılıyorum, yağ değişim aralıkları bu kadar sık olan ve nispeten alt seviye sayılabilen bir motorda 7100 fazla pahalı gibi kalabilir ancak sonuçta kendi malınız ne kadar iyi bakarsanız o kadar iyi. Bu nedenle eğer maddi imkan var ise 7100 öneririm.7
Şanzımanda arıza yok ise vites geçişleri yağ değişimi sonrasında yumuşayacaktır ancak arıza var ise yağ ile düzelmeyecektir.

Motosiklet benim değil arkadaşımın çok özen gösterir Maddi anlamda sıkıntı yok görüşleriniz için teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:34 ----------


o motorda 300v bile kullandım yağdan kaynaklı bir sıkıntı ise motul 5100 , 7100 , 300v modelleri kesin çözer. Fakat motul 3000 ve 5000 modelllerine kesinlikle yanaşma. Ayrıca motor 40.000 i geçtiyse problem yağ ile giderilemeyebilir.

5000 km bile olmadı daha umarım çözülür

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------


ben araba yağı bile koydum benim KT150'ye :)

vites arada tutukluk yapıyor. her türlü yağı denedim ben hocam. o soruna çare yok.
2 vites arası boşluğa düşünce elini debrajdan hafif çek oturur.

Motosiklet arkadaşımın Sorun aynen söylediğiniz gibi çare yok diyorsunuz

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:39 ----------


Motul 3000 fazlasıyla işini görecektir diğerleri hem bütçe olarakda gereksiz olacaktır 1500 2500 km de bir yağ değişimin var zaten gereksiz boşa para verme 3000 yeterde artar bile eğer şanzumanda bir sıkıntı varsa dişlilerde yada hilallerde yağ ile düzelecek iş değildir

Hocam iyisi olsun diyoruz arkadaşımın motosikleti çok özen gösteriyor her konuda

ayzek
14 Nisan 2017, 21:06
Dostum küçük falan görmüyorum sakın yanlış anlamada bende var çinli vs ama piston silindiri kaç para aga gereksiz masraf olur motul 3000 fazlasıyla iş görür diğerleri bence gereksiz masraf olur hani şöyle bir örnek vereyim arkadaşımda mondial drift 125 var bana sordu zincir spreyi falan anlattım anlamazdan geldi motul zincir temizleme ve yağlama spreyi almış netten 70 tl ye falan gelmiş kargosu falan neyşe geçenlerde zincir dişli değiştirdi parçalar 45 tl + 20 tl değişim toplamda 65 tl hallettik demek istediğim buydu yoksa istediğini koymakta özgür bütçesi varsa en iyisini alsın koysun iyi iyidir , iyinin kötüsü yoktur :) kötünün iyisi vardır :)

TamGazDevam
14 Nisan 2017, 21:22
Dostum küçük falan görmüyorum sakın yanlış anlamada bende var çinli vs ama piston silindiri kaç para aga gereksiz masraf olur motul 3000 fazlasıyla iş görür diğerleri bence gereksiz masraf olur hani şöyle bir örnek vereyim arkadaşımda mondial drift 125 var bana sordu zincir spreyi falan anlattım anlamazdan geldi motul zincir temizleme ve yağlama spreyi almış netten 70 tl ye falan gelmiş kargosu falan neyşe geçenlerde zincir dişli değiştirdi parçalar 45 tl + 20 tl değişim toplamda 65 tl hallettik demek istediğim buydu yoksa istediğini koymakta özgür bütçesi varsa en iyisini alsın koysun iyi iyidir , iyinin kötüsü yoktur :) kötünün iyisi vardır :)

Yahu geçen birisi de gitmiş yamaha bayisinden ful sistem zincir temizleme zincir yağlama falan doldurmuş, atmış bi de fotoğrafını 140 liraya aldım arkadaşlar size de öneriyorum diye, ulan ybrnin zincir dişli takımı kaç para zaten:))

bursagsli
14 Nisan 2017, 21:48
Bu motor için kesinlikle motul 5100 15w50 kullanmanı tavsiye ederim

PLatooN
20 Kasım 2020, 17:10
ben tvs apache 200 kullanıyorum motoruma ilk 500 km bakımında motul 5100 10 / 40 koydurdum bi sorun yaşamadım 2 bakım 2500 km de usta yine aynı seriyi çıkardı ve ben dedim ki 7100 koysak ne olur bu motor için fazlamadır diye sorduğumda bana usta aynı şu şekilde söyledi yo hayır konulabilir 5100 serisinden biraz daha kaliteli yağ ama fiyat olarak diğerine nazaran biraz daha pahalı dedi bende olsun koyalım dedim ve yaklaşık 150 km dir geziyor sıfıra yakın bi motor olmasına rağmen vites geçişleri inanılmaz yumuşadı ve sanki motorda fazladan ufak tefek zırıltı seslerinide kesdi gibi geldi piskolojikmidir bilmiyorum ama ben beğendim

Atincozkan
20 Kasım 2020, 18:42
motul 5100 serisinin yeterli olmasi lazim senin motora

bassturbin
23 Kasım 2020, 10:04
Yağ değiştirme zamanı yaklaştıkça bazı motorlarda vitesler motor ısınınca sert geçebiliyor.Böyle bir durum yoksa sizin motorunuzun debriyajında balatalarında veya debriyaj maneti ayarını kontrol etmek gerekebilir.

Öyle tam sentetik vs bişey almanıza gerek yok 10w40 yarı sentetik veya normal bir motosiklet yağı koyun boşuna o kadar para vermeyin motula vs.

Castrol 10w50 power 1 racing de güzel yağdır tam sentetik onu da tavsiye ederim illaki tam sentetik koyacaksanız.

Normal motor yağı renginin farklısını görünce millet yağı birşey zannediyor psikolojik olarak ister inanın ister inanmayın...

PLatooN
23 Kasım 2020, 14:49
5100 den sonra 7100 kullandım vites geçişlerim yumuşadı motor sesindede iyileşmeler gözlemledim ben memnun kaldım

maktama
24 Kasım 2020, 11:47
5100 den sonra 7100 kullandım vites geçişlerim yumuşadı motor sesindede iyileşmeler gözlemledim ben memnun kaldım

Kıyaslama yapmanız için süre ve değişim sayınız çok az göründü bana, o ilk 5100'den sonra tekrar 5100 koydursaydınız da yine vites geçişlerinde yumuşama hissedecektiniz, motor sesinde iyileşmeler gözlemleyecektiniz; çünkü sıfır tertemiz yağ koyuyorsunuz. Sizin durumunuzda hikmet 5100-7100 olmasında değil yağın yeni olmasındadır bence. :)

F54
24 Kasım 2020, 12:04
sadece fazla para vermiş olursun hiçbir değişiklik olmaz
5100 10/40 koyman yeterli olacaktır

bassturbin
24 Kasım 2020, 12:54
Motorcularda İkinci paranoid depresif bozukluk motor yağıdır.Birinci zincir yağı.

Cyan
24 Kasım 2020, 13:13
Kıyaslama yapmanız için süre ve değişim sayınız çok az göründü bana, o ilk 5100'den sonra tekrar 5100 koydursaydınız da yine vites geçişlerinde yumuşama hissedecektiniz, motor sesinde iyileşmeler gözlemleyecektiniz; çünkü sıfır tertemiz yağ koyuyorsunuz. Sizin durumunuzda hikmet 5100-7100 olmasında değil yağın yeni olmasındadır bence. :)

Anladığım kadarıyla o motosikletin yağı 2500'de bir değişiyor zaten :) Yani çıkan yağ da sıfır sayılırdı. (Ben tam sentetik yağda 6000km'de bile bir fark hissedemiyorum neredeyse - ki normal bakım aralıkları 12000km, Türkiye'ye özgü 6000'e çektiler...)

RideForLife.
24 Kasım 2020, 13:35
Dostum küçük falan görmüyorum sakın yanlış anlamada bende var çinli vs ama piston silindiri kaç para aga gereksiz masraf olur motul 3000 fazlasıyla iş görür diğerleri bence gereksiz masraf olur hani şöyle bir örnek vereyim arkadaşımda mondial drift 125 var bana sordu zincir spreyi falan anlattım anlamazdan geldi motul zincir temizleme ve yağlama spreyi almış netten 70 tl ye falan gelmiş kargosu falan neyşe geçenlerde zincir dişli değiştirdi parçalar 45 tl + 20 tl değişim toplamda 65 tl hallettik demek istediğim buydu yoksa istediğini koymakta özgür bütçesi varsa en iyisini alsın koysun iyi iyidir , iyinin kötüsü yoktur :) kötünün iyisi vardır :)

Adam haklı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------


Anladığım kadarıyla o motosikletin yağı 2500'de bir değişiyor zaten :) Yani çıkan yağ da sıfır sayılırdı. (Ben tam sentetik yağda 6000km'de bile bir fark hissedemiyorum neredeyse - ki normal bakım aralıkları 12000km, Türkiye'ye özgü 6000'e çektiler...)

Hocam sizin motorunuz su soğutmalı bahsedilen motor hava soğutmalı. Hava soğutmalılarda bakım aralıkları her zaman daha kısa olmaz mı daha yüksek sıcaklıklara ulaştığı için?

F54
24 Kasım 2020, 13:42
Adam haklı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------



Hocam sizin motorunuz su soğutmalı bahsedilen motor hava soğutmalı. Hava soğutmalılarda bakım aralıkları her zaman daha kısa olmaz mı daha yüksek sıcaklıklara ulaştığı için?

HAVA SOĞUTMA SU SOĞUTMA FARKI SADECE SOĞUTMA SİSTEMİ İÇİN GEÇERLİ Bİ DURUM (büyük cc yi soğutmaya karşıdan gelen rüzgar yetmediği için radyotör koymuşlar)
sonuçta her 2 motorda 4 zaman lı ise çalışma prensibi olarak hiçbir fark yoktur
ha soch doch vtec vs ise farklar vardır o başka bi konu
bende ybr 125 vardı onun kitapçıkta yazan bakım aralığı 6000 km idi fakat 3 kağıtçı servisler 3000 de çağırıyordu

plectrum
24 Kasım 2020, 23:41
tabıkı yag kalıtelı yag ancak motosıklletle dustuysen sıddetıne göre buad vites aksamını etkılemıs olabılıyor o durumda etkısı az olur. Ama motul yag mutlaka motosıklet ve arabada kullanılması geren çok kalıtekli bir yagdır

maxell
26 Kasım 2020, 00:43
https://www.youtube.com/watch?v=B_Dya09tqKY&t=150s