PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM Haşlama



hasmet
12 Nisan 2017, 16:49
Ecnebiler "roast" diyorlar, dogru yanlis sakayla karisik icinizi dokmeniz dilegiyle... "Kardesim niye kendi kullandigin motosiklet markasini haslamiyosun" diyenleri duyar gibiyim. O zaman sirada KTM olsun:

KTM, Avusturya mali olmasi hasebiyle, Italyan ve Alman ozelliklerini birlestiren bir markadir. Italyanlar kadar dayanikli, Almanlar kadar guzel gorunumludur. :)

KTM'in motosiklet dunyasina yaptigi en buyuk teknolojik katki nedir? Tabii ki turuncu rengi.

KTM nasil uretilir? Fabrika cikisi Bajaj alinir. Uzerine "Ready to Race" cikartmasi yapistirilip tekerler turuncuya boyanir.

KTM suruculeri, kullandiklari diger hic bir motosikletten KTM kadar zevk almadiklarini iddia ederler. KTM'i diger markalardan ayirip bu kadar zevkli yapan sebep nedir? Tabii ki titresim.

Silindir basina en pahali motosiklet Duke 690 sanirim. Ancak yari fiyatina, ama daha zevkli, kaliteli ve dayanikli bir motosiklet uretmek mumkun. Nasil mi? MT-07 alinir, orasi burasi rastgele turuncuya boyanir, selenin altina eczanede bulabildiginiz en guclu vibrator monte edilir.

KTM aslinda Superduke'u da tek silindir olarak planlamis... Ama prototip testi esnasinda test pilotu erkekligini yitirmis... Oyle olunca yonetimin israrli itirazlarina ragmen bir silindir daha eklemisler.

Sigara paketlerinin uzerinde "sigara içmek öldürür" yaziyor, sigara icen herkes sigaradan ölmemesine ragmen. O zaman Duke 390'larin uzerinde "Bu blok patlar" yazmasi lazim degil mi?

Bajaj, kirilan jantlarda kullanilan alasim kalitesi dusuk oldugunu anlayinca durumu KTM'e anlatmis, ve KTM cozum olarak elde kalan alasimlardan 390cc motor uretmeye baslamis.

YuMaTu ne kadar Japonsa, KTM de o kadar Avrupalidir. :)

Alonedark93
12 Nisan 2017, 16:55
Ihlamur çaydan güzeldir Hasmet abi. :)

Metilen
12 Nisan 2017, 17:22
KTM için çok şey söylenebilir de motosikletlerde kullandıkları turuncu gözümün önüne geldikçe beni bi gülme alıyor. Kawasaki bile yeşil konusunda takıntısını bi kenara bırakıp azcık normal renkli motorlar üretebilirken KTM nin turuncu saplantısını tek sebebi olabilir. Vakti zamanında birileri bunlara tonlarca turuncu boya kitlenmiş, kullan kullan bitiremiyorlar. Satış rakamları da düşük olunca tabi.. İçine başka renk ilave edip bi kahverengi falan da mı yapmayı akıl edemiyorlar nedir anlamadım...

xbl
12 Nisan 2017, 17:32
Turuncu huydur bizde
http://i.hizliresim.com/aLgArd.jpg1

espresso
12 Nisan 2017, 17:37
"Italyanlar kadar dayanikli, Almanlar kadar guzel gorunumludur." :queen:

ince görmüşsün. :)

hknzrdm
12 Nisan 2017, 17:49
Parça fiyatları, hele de Powerparts fiyatları üstünden acaip haşlayabilirim. Suomi kaska marka koyup 2 katı fiyata satmak gibi bir olay var ki, çok gülüyorum.

Turuncu renk vs zevk meselesi, sevmeyene de saygım sonsuz.
Titreşim konusunda şahsen bana 600 km yolda bir sıkıntı vermedi, tabii bisiklet üstünde 5000 km yol tepmiş birisi olunca sele sertliği sorun olmuyor, üstüne de herhangi bir cinsel probleme uğratmadı. ;)
Bajaj malına KTM yapıştırma konusunda şöyle ufak bir düzeltme yapayım. Nasıl bizim Anadol arabaya Ford motoru konulunca o araba Ford olmuyorsa, aynı fabrikada sonradan üretilen Ford, Anadol veya başka bir Otosan arabası olmadıysa, Mahindra fabrikasında Willys Jeep üretildiğinde Hintli olmadıysa, Bajaj fabrikasında üretilen KTM'de Bajaj olmuyor. Daha önce bu örneği vermiştim. Bir ara Wİllys Jeep ve Mahindra Jeep arasındaki farkları Gugıllayın.

Sonuç olarak tekrar ediyorum. Standart parça ve hele de Powerparts konusunda haşlama değil, yakarım bile. :)

127
12 Nisan 2017, 18:10
Parça fiyatları, hele de Powerparts fiyatları üstünden acaip haşlayabilirim. Suomi kaska marka koyup 2 katı fiyata satmak gibi bir olay var ki, çok gülüyorum.

Turuncu renk vs zevk meselesi, sevmeyene de saygım sonsuz.
Titreşim konusunda şahsen bana 600 km yolda bir sıkıntı vermedi, tabii bisiklet üstünde 5000 km yol tepmiş birisi olunca sele sertliği sorun olmuyor, üstüne de herhangi bir cinsel probleme uğratmadı. ;)
Bajaj malına KTM yapıştırma konusunda şöyle ufak bir düzeltme yapayım. Nasıl bizim Anadol arabaya Ford motoru konulunca o araba Ford olmuyorsa, aynı fabrikada sonradan üretilen Ford, Anadol veya başka bir Otosan arabası olmadıysa, Mahindra fabrikasında Willys Jeep üretildiğinde Hintli olmadıysa, Bajaj fabrikasında üretilen KTM'de Bajaj olmuyor. Daha önce bu örneği vermiştim. Bir ara Wİllys Jeep ve Mahindra Jeep arasındaki farkları Gugıllayın.

Sonuç olarak tekrar ediyorum. Standart parça ve hele de Powerparts konusunda haşlama değil, yakarım bile. :)

Bakım parçaları ucuz;

Yağ filtresi 30 tl, hava filtresi 60 tl. Bunlar her 5000 yeni modellerde 7500 de bir değişen parçalar. Fiyatları hiçbirşey. Onun dışında yedek parça olarak kaza yaptığında pahalı olmayan motorsiklet var mı piyasa da onu sormak lazım. Sonuçta bu motoru CBF le YBR ile kıyaslayamazsın yedek parça parası olarak. Kıyaslayacağın motorlar MT 25, Kawasaki Z250 sl gibi denk motorlar. Ondan baktığın zamanda diğer markalardan ucuza bile kalıyor.

efendy06
12 Nisan 2017, 19:30
Bakım parçaları ucuz;

Yağ filtresi 30 tl, hava filtresi 60 tl. Bunlar her 5000 yeni modellerde 7500 de bir değişen parçalar. Fiyatları hiçbirşey. Onun dışında yedek parça olarak kaza yaptığında pahalı olmayan motorsiklet var mı piyasa da onu sormak lazım. Sonuçta bu motoru CBF le YBR ile kıyaslayamazsın yedek parça parası olarak. Kıyaslayacağın motorlar MT 25, Kawasaki Z250 sl gibi denk motorlar. Ondan baktığın zamanda diğer markalardan ucuza bile kalıyor.

Kötü emsal emsal değildir. Hemen kawa'ya bağlamayalım, mesela CBR250 ile kıyaslayalım parça olayını :cherry:

Şaka şaka, hastasıyım RC'lerin egzozlarının, tasarımlarının. Mesela RC390 az daha kalıplı olsa, mesela CBR500 ebatına yakın olsa, tek geçer, hemen CBR250'yi okutur ona yavşarım. Ama değil arkadaş, inceliyorum, inceliyorum, benim gibi panda ebatlarında bir adama olmuyor :pr:

Yoksa o asi bakışlara sahip kafa, o egzoz, o grenajlar, koltuk tasarımı falan, tartışmaya gerek bile yok. Bir tek göstergesini sevmiyorum, tasarımı çirkin geliyor, o da CBR500'de de çirkin zaten.

SS dediğin motorun en azından devir saati analog olacak ki olaya ruh katsın.

motorcu48
12 Nisan 2017, 20:00
valla ben beğeniyorum herkezde olmamasıda bence avantaj ancak bajaj fabrikasında üretilen derken sanki bajajın bu motorları ürettiği anlamını çıkartıyor herkez yok arkadaş bajajın tarihine bakın hep bir markanın yanında ayak takımı olmuş onun asıl uzmanlık alanı otomobil o da bildiğiniz taka otomobiller.zaten pulsardada ktm yardım etmese bu devirde motor üretemezlermiş neyse burda ucuz işçi çalıştırıyorlar ona bakarsanız diğerleride çinde fabrikaları var .
teknolojik yenıliklerde neler yaptıgını takip etmesemde sonucta yıllardır kendine has ,sınıfına özgü motorları ,uluslararası arenada başarıları olan bir markadır .
anlatım tarzı hoş alaycı ve dikkat çekici ancak unutulmamalıdır ki bajaj ayrı bir marka ktm ayrı bir markadır.bajaj pulsar 200ns stop etme sorununda ktm sorunu halletmek için kolları sıvamadı.gördük zatende kaç sene sonra yazılım çıkartıldı ondada tam çözüldüğü muamma.şuda unutulmasın bajaj ilk geldiğinde millet onada güvenip motor aldıysa ktm fabrikalarında üretim yapıyoruz lafı referans oldu .
ktm global anlamdada honda yamaha bmw kawasaki vs kadar çok satmasada belli bir çizgisi var bunu değiştirmedi .ne bir paketçiye özel motor üretti ,nede bir çinliyle rakabet için işe kalkıştı begenen aldı begenmiyen almadı ama ona ragmen marka halen ayakta çizgisini bozmadı

hasmet
12 Nisan 2017, 21:14
An itibariyle KTM'in %52 hissesi Bajaj Auto'nun elinde...

KUVVETMİRA
12 Nisan 2017, 22:54
Kuvvetli Titreşim Motoru

Alonedark93
12 Nisan 2017, 23:09
Pesimist değiliz biz herkese var diss.!!!

Yürü Hasmet ağabey.

Sokollu
12 Nisan 2017, 23:16
Heheheee, bu haşlama efsane olmuş :)

"Beyler titreşim KTM'ye ayrı bir karakter katıyor "(duke süren lord)

(forumun bir üyesi yazmıştı zamanında)