PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava soğutmalıyı su soğutmalıya geçirebilir miyiz?



Gökhan'S
11 Nisan 2017, 01:36
Merhaba arkadaşlar, sorum başlıktaki gibi böyle birşey yapılabilir mı?

Süleymantnz
11 Nisan 2017, 01:52
Hayır kardeşim bu çok zor.hatta imkansız gibi

YERUÇAĞI
11 Nisan 2017, 02:05
imkansız, çünkü motor bloğunun içinde su dolaşması ve motoru soğutması için su kanalları olması lazım,ikincisi suyu motorun içinde çevirmesi için gücünü motor grankından alan su pompası olması ve bunun borularının olması gerekliki,ayrıca birde suyu soğutması için radyatör ve fan motoru gerekli,bunları hava soğutmalı motora koymak mümkün değil,

yani yapılırken su soğutmalı olarak imal edilmesi lazım

en kestirmesi şu
hava soğutmalı motoru satıp su soğutmalı almak

GT250rAlanya
11 Nisan 2017, 02:08
https://s17.postimg.org/5l8epu8zj/hqdefault.jpg (https://postimg.org/image/8fbk3ab5n/)çoklu resim yükle (https://postimage.org/index.php?lang=turkish)

sdirer
11 Nisan 2017, 02:20
Biri denese de şöyle iyice eğlensek :flower:

Sj's
11 Nisan 2017, 02:24
HAYIR. Onun yerine Su sogutmali motosiklet al.

reclusive
11 Nisan 2017, 02:28
Bir tane damacana alıyosun veya bidonda iş görür .bunu motorun arkaya takıyosun sonra bir hortum alıp ağzı kıbleye gelecek şekilde motor bloğuna doğrultuyorsun birde damacana çıkışına musluk tak al sana su soğutmalı motor.İşin espirisi bi yana arkadaşların dediği gibi imkansız hava soğutmalı motorlarda hava kanalları su soğutmalı motorlarda su kanalları vardır.

levend84
11 Nisan 2017, 02:34
imkansız, çünkü motor bloğunun içinde su dolaşması ve motoru soğutması için su kanalları olması lazım,ikincisi suyu motorun içinde çevirmesi için gücünü motor grankından alan su pompası olması ve bunun borularının olması gerekliki,ayrıca birde suyu soğutması için radyatör ve fan motoru gerekli,bunları hava soğutmalı motora koymak mümkün değil,

yani yapılırken su soğutmalı olarak imal edilmesi lazım

en kestirmesi şu
hava soğutmalı motoru satıp su soğutmalı almak

hey gidi gunler,sene 99da sanayide çiraktim yan dukkanda tilki lakapli usta vardi havali 126bis´i suluya çevirmişti..ama motosiklette olmaz su ceketleri/devirdaim popmasi/blok vs.zor..hadi radyator ve fan ayarlanir..

COQ
11 Nisan 2017, 03:02
Yapamazsın
Ama yağı soğutabilirsin.
Tabi ne işe yarar bilmem.
Yani motorun ekstra bir soğutmaya ihtiyacı olsa zaten takarlardı.
Boş yere motoru ağırlaştırmaya ne gerek var?

hachiko
11 Nisan 2017, 11:23
Motor bloğunun önüne radyatör koyanlar vardı eskiden önerenlerde vardı ama hayırlı bir sonuç alanı duymadım.. Heaa motor bloğunu söküp kanal tedavisi uygularım dersen başka.. :mrgreen:

arda4
11 Nisan 2017, 11:41
Merhaba arkadaşlar, sorum başlıktaki gibi böyle birşey yapılabilir mı?

Evet kardeşim mümkün.

1. Aynı motorun aynı bloğun su soğutmalıolanlı vardır, bloğu değiştirirsin olur

2. bakır boruların içine kum doldurup bloğun etrafına sararsın. Radyatör ve devri daim pompası ekledikten sonra işlem tamam.

Ha bu kadar zaman ve para harcayacağıma su soğutmalı motor alırım dersen de haklısın.

Son olarak hemen her motora uygulanabilen yağ soğutucuu var. Hem uygulaması daha kolay hem de nisbeten ucuz:
https://www.aliexpress.com/item/Universal-Motorcycle-Engine-Oil-Cooler-Radiator-for-motorcycle-ATV-Dirt-Bike-Go-Cart-Modified-parts/32797487215.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb 201602_1_10152_10065_10151_10068_10084_10083_10080 _10082_10081_10110_10136_10137_10111_10060_10138_1 0112_10113_10062_10156_10114_10153_10141_10056_100 55_10054_123_10059_10099_10078_10079_10103_10073_1 0102_10096_10070_10148_10123_10147_10052_10053_101 24_10142_10107_10050_10143_10051,searchweb201603_4 ,afswitch_1,ppcSwitch_3&btsid=0aa5ef61-e522-4665-81c2-6a753b0dfea8&algo_expid=e9c02fa0-38ae-45a3-9550-a3da419a2c08-14&algo_pvid=e9c02fa0-38ae-45a3-9550-a3da419a2c08

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------


Yapamazsın
Ama yağı soğutabilirsin.
Tabi ne işe yarar bilmem.
Yani motorun ekstra bir soğutmaya ihtiyacı olsa zaten takarlardı.
Boş yere motoru ağırlaştırmaya ne gerek var?

Valla abi işe yaradığını iddia ediyorlar, bana da mantıklı geliyor. Zira seri imalata geçmiş bazı hava soğutmalı motorlarda da yağ soğutucusu var. Bir de yağ aşırı ısınınca malum su gibi oluyor, faydası vardır zahir :mrgreen:

Romedon
11 Nisan 2017, 12:13
hava yağ soğutma oluyor sanırım

Albion
11 Nisan 2017, 12:20
Merhaba arkadaşlar, sorum başlıktaki gibi böyle birşey yapılabilir mı?


Neden böyle bir şey yapmak istiyorsun? Yüzlerce mühendisin haftalarca aylarca uyumadan kafa yorup çalışıp tasarladığı şeyi neden değiştirme gereği duyulur? :) Aracı customize etmek ayrı bir şey ama motorun yapısını değiştirmek apayrı .. Hiç oynama güzel kardeşim

mustafa_325
11 Nisan 2017, 12:25
Bakır boruları motor bloğunun etrafına sararak yapabilirsin ama ne gerek var? En az 10 kilo ağırlık ekleyeceksin motora ve adam gibi su soğutma performansı da vermeyecek.
Zaten hava soğutmada motor ısındığı zaman hava ile motor arasındaki sıcaklık farkı artmış olduğu için soğuma hızı da artıyor. İlla daha hızlı soğutacam dersen motor bloğunun tam üstüne bir pervane takarak hava soğutmasını güçlendirebilirsin.

arda4
11 Nisan 2017, 13:56
Bakır boruları motor bloğunun etrafına sararak yapabilirsin ama ne gerek var? En az 10 kilo ağırlık ekleyeceksin motora ve adam gibi su soğutma performansı da vermeyecek.
Zaten hava soğutmada motor ısındığı zaman hava ile motor arasındaki sıcaklık farkı artmış olduğu için soğuma hızı da artıyor. İlla daha hızlı soğutacam dersen motor bloğunun tam üstüne bir pervane takarak hava soğutmasını güçlendirebilirsin.

Evet bu da mümkün, Yuki ayder marka yük motosikletinde aynı bu şekilde soğutma var. Onu da motor çok yavaş gittiği için koymuşlar. Gerçi o yük motosikleti epeyce müsait yeri var. Normal motorda nereye koyacaksın o kocaman fanı.

nines
11 Nisan 2017, 15:17
yaparsın ama tabiri caizse hakı bokunu geçer ve nekadar verim alırsın tartışılır. elindekini satıp sıvı soğutmalı alet alsan eminim çok daha uyguna gelecektir.

Nikkfurie
11 Nisan 2017, 15:38
olur olur hani şu camsil şişesi varya onu motora doğru montajlarsın arada bas spreyi ohh mis gibi serinler makina :) vallahi şaka yapmıyorum aynı sistem Mercedes te var yağmur suyunu biriktiriyor ve lastiklere sıkıyor, kışın sıcak yazın ise yüksek hızda soğuk su püskürtülüyor, kamyon yarışlarında da frenlere su püskürtülür..

Gökhan'S
11 Nisan 2017, 16:43
Dalga gecen arkadaslar acsin koluna veya dizine gulsun. ADAM gibi soru soruyoeum lacka lacka cevaplar veriyorsunuz diger aciklama yapan arkadaslara cok tesekkler sizler daha iyi bilirsiniz nen daha yeni oldugum icin konulara tam hakim degilim ve bu durumu merak etmistim olmuyorsa zaten zorlanmaz saglik olsun param hava sogutmaliya yetecek ilk motorum olacagi icin zaten iyi bakacagim ilerleyen senelerde zaten satip daha kaliteli birsey alacagim tekrardan yardimci olmaya calisan herkese tesekkurler...

hokahey
11 Nisan 2017, 17:04
deponun üzerine bir su bidonu koy, ucundan motorun üzerine bir hortum salla, vanali hortum ama, sonra giderken vanayı ac, motorun üzerine şırıl şırıl su aksın, hem motorun serinlesin, arada sen de serinlersin.

tebrikler, bir adet su soğutmalı motorunuz oldu. zuhahahaha.

Merdo
11 Nisan 2017, 17:07
Motor bloğunuza hortumla su tutarak soğutabilirsiniz.

Bleus
11 Nisan 2017, 17:31
Geçenlerde facebook grupta birisi ybrye yağ soğutma sistemi taktı. 3 gün sonra motor kilitlendi 1000 TL masraf çıktı.

Potenza
11 Nisan 2017, 17:54
http://i.hizliresim.com/nRyrMa.jpg (http://hizliresim.com/nRyrMa)

mustafa_325
11 Nisan 2017, 18:38
Motor bloğuna doğrudan su dökerseniz o blok patlar. Denemek istiyorsanız ucuz bir yöntem söyleyeyim;

Mutfağa gidip ocağı yakın. Güzüne kestirdiğiniz bir tavayı ateşte iyice ısıtın. Sonra musluktan soğuk suyu açın. Ateşte ısıttığınız tavayı suyun altına sokun.
Tavanın başına gelenler aynen motor bloğunuza da gelecektir.

hokahey
11 Nisan 2017, 18:50
Motor bloğuna doğrudan su dökerseniz o blok patlar. Denemek istiyorsanız ucuz bir yöntem söyleyeyim;

Mutfağa gidip ocağı yakın. Güzüne kestirdiğiniz bir tavayı ateşte iyice ısıtın. Sonra musluktan soğuk suyu açın. Ateşte ısıttığınız tavayı suyun altına sokun.
Tavanın başına gelenler aynen motor bloğunuza da gelecektir.

bir arkadaş anlattı, bir çiftçi tüm gün tarla sürmüş, sonra eve gelip yıkamak maksadı ile traktörün üzerine direkt hortumla su sıkmış. sonuç: motor bloğu çatlamış.

Tİme_shİft42
11 Nisan 2017, 19:02
https://s29.postimg.org/plfflqjg7/A7s_Chj_GCIAAkyr6.jpg-large.jpg

hasmet
11 Nisan 2017, 19:54
Valla abi işe yaradığını iddia ediyorlar, bana da mantıklı geliyor. Zira seri imalata geçmiş bazı hava soğutmalı motorlarda da yağ soğutucusu var. Bir de yağ aşırı ısınınca malum su gibi oluyor, faydası vardır zahir :mrgreen:

Motor yagi isininca incelmez, kalinlasir. Gariptir motosiklet forumuna yorum yazanlarin bir cogu bi basit gercekten habersiz. Hatta biri benimle "olur mu oyle" diye tartismaya girmisti.

Motor sogukken ince yag ulasmasi gereken yere cabuk ulasir, motor ilk calismasi esnasindaki asiri yipranma minimize edilmis olur.[COLOR="Silver"]

banro
11 Nisan 2017, 20:28
Motor ısınınca havuza at yada duşa sok serinlesin hayvan.:mrgreen:

Nikkfurie
11 Nisan 2017, 20:35
Motor bloğuna doğrudan su dökerseniz o blok patlar. Denemek istiyorsanız ucuz bir yöntem söyleyeyim;

Mutfağa gidip ocağı yakın. Güzüne kestirdiğiniz bir tavayı ateşte iyice ısıtın. Sonra musluktan soğuk suyu açın. Ateşte ısıttığınız tavayı suyun altına sokun.
Tavanın başına gelenler aynen motor bloğunuza da gelecektir.

efsane örnek vermissin biraderim tebrikler :)

yahu hiç mi nehirden geçen motor izlemedin :) adamlar dizine kadar suyun içinden geçip patlak blokla dünya turuna nasıl devam ediyorlar acaba ?

gungenir
11 Nisan 2017, 20:56
efsane örnek vermissin biraderim tebrikler :)

yahu hiç mi nehirden geçen motor izlemedin :) adamlar dizine kadar suyun içinden geçip patlak blokla dünya turuna nasıl devam ediyorlar acaba ?

O motosikletler ona göre tasarlanmış. Ayrıca onlarda da bu risk var.

Arkadaşlar ısınan madde genleşir. Annelerimizin bir kavanozun kapağını açamadığında sıcak su döküp açtığını hepimiz görmüşüzdür.

Bir cam şişeyi ocağın ateşinde ısıtın. Sonra üzerine su dökün. Şişe boydan boya çatlar.
Bunun nedeni şişenin her yeri sıcakken suyla temas ettiğinde dışının soğuyup içinin sıcak kalması. Şişenin dış yüzeyi soğudukça daralmaya başlar ancak sıcak iş yüzey hemen daralmaz. Bu yüzden şişe çatlar.

Motor bloğunda kullanılan metal cam şişeye göre daha sağlam ve daha esnektir. Ancak bu risk ondada mevcut.
Motor bloğu sıcakken suyla temas etmesi sakıncalıdır.

boora
11 Nisan 2017, 21:00
Neden böyle bir şeye ihtiyaç duyuyorsun? Su soğutmalı demek ekstra malzemeler ekstra bakım demek. Devirdaimi,radyatörü,antifirizi,hortumları vs vs. Hepsininde arıza yapma ihtimali var. Hava soğutmalıda hiç bir şey yok. Zaten kaliteli yağ koyarsan kolay kolay hararet yapmaz.

mustafa_325
11 Nisan 2017, 21:23
efsane örnek vermissin biraderim tebrikler :)

yahu hiç mi nehirden geçen motor izlemedin :) adamlar dizine kadar suyun içinden geçip patlak blokla dünya turuna nasıl devam ediyorlar acaba ?

Motorun tamamını aynı anda suya daldırırsan patlamaz tabii. Benim bahsettiğim şey tek bir yönden su püskürtmek. Genleşme ve büzüşme homojen olursa çarpılma çatlama olmaz ama motorun tamamı sıcakken tek bir noktadan soğutursan devasa bir gerilim oluşur. Bu gerilim belki bir sefer sorun çıkarmaz ama sürekli yaparsan en kusursuz malzemede bile sorun çıkartır.

Blackhoney
11 Nisan 2017, 21:26
Motor yagi isininca incelmez, kalinlasir. Gariptir motosiklet forumuna yorum yazanlarin bir cogu bi basit gercekten habersiz. Hatta biri benimle "olur mu oyle" diye tartismaya girmisti.

Motor sogukken ince yag ulasmasi gereken yere cabuk ulasir, motor ilk calismasi esnasindaki asiri yipranma minimize edilmis olur.[COLOR="Silver"]

Bencede çok mantıklı ve olması gereken bu. Demek ki kullanma kılavuzunda 10w30 yağ önerilen motoruma, yaz sıcağında bile 10w40 yağ koymayarak iyi yapmışım. Belki de 10w40 ısınınca 10w30'a göre daha çok kalınlaşacağı için yeterli yağlama olmayacak ve motor kasıntı yapacaktı. Yağ kalın olacağından kartere çabuk süzülmeyecek, soğuyamayacak ve motor hararete düşecekti.

Pistonlar
11 Nisan 2017, 21:54
Evet kardeşim mümkün.

1. Aynı motorun aynı bloğun su soğutmalıolanlı vardır, bloğu değiştirirsin olur

2. bakır boruların içine kum doldurup bloğun etrafına sararsın. Radyatör ve devri daim pompası ekledikten sonra işlem tamam.

Ha bu kadar zaman ve para harcayacağıma su soğutmalı motor alırım dersen de haklısın.

Son olarak hemen her motora uygulanabilen yağ soğutucuu var. Hem uygulaması daha kolay hem de nisbeten ucuz:
https://www.aliexpress.com/item/Universal-Motorcycle-Engine-Oil-Cooler-Radiator-for-motorcycle-ATV-Dirt-Bike-Go-Cart-Modified-parts/32797487215.html?ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb 201602_1_10152_10065_10151_10068_10084_10083_10080 _10082_10081_10110_10136_10137_10111_10060_10138_1 0112_10113_10062_10156_10114_10153_10141_10056_100 55_10054_123_10059_10099_10078_10079_10103_10073_1 0102_10096_10070_10148_10123_10147_10052_10053_101 24_10142_10107_10050_10143_10051,searchweb201603_4 ,afswitch_1,ppcSwitch_3&btsid=0aa5ef61-e522-4665-81c2-6a753b0dfea8&algo_expid=e9c02fa0-38ae-45a3-9550-a3da419a2c08-14&algo_pvid=e9c02fa0-38ae-45a3-9550-a3da419a2c08

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------



Valla abi işe yaradığını iddia ediyorlar, bana da mantıklı geliyor. Zira seri imalata geçmiş bazı hava soğutmalı motorlarda da yağ soğutucusu var. Bir de yağ aşırı ısınınca malum su gibi oluyor, faydası vardır zahir :mrgreen:

EVET hocam dediklerinize katılmamak mümkün değil:cat:

efendy06
11 Nisan 2017, 22:13
Motorun tamamını aynı anda suya daldırırsan patlamaz tabii. Benim bahsettiğim şey tek bir yönden su püskürtmek. Genleşme ve büzüşme homojen olursa çarpılma çatlama olmaz ama motorun tamamı sıcakken tek bir noktadan soğutursan devasa bir gerilim oluşur. Bu gerilim belki bir sefer sorun çıkarmaz ama sürekli yaparsan en kusursuz malzemede bile sorun çıkartır.

Gene de çatlar. Neden mi? Çünkü sen su ile silindiri anlık olarak soğutup büzüştürüyorsun, ama içerde piston hala sıcak. Külbütörü anında soğutup büzüştürüyorsun, ama subaplar sıcak. Karter'i anında soğutuyorsun, ama krank hala sıcak. Dolayısı ile denize de atsan, homojen büzüşmeyi sağlayamazsın.

Tİme_shİft42
11 Nisan 2017, 22:27
https://s16.postimg.org/vwsbribph/image.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------

Hava soğutmalı ona göre tasarlanmış su soğutmalı motor al en mantıklısı

Gökhan'S
12 Nisan 2017, 17:50
Hayir soru soruyorum af edersiniz salak salak cevap yazanlar var zuhaha nedir arkadasim yasin kac? INSAN gibi cevap veremicekseniz bosuna post kasmayin anlamadigim birsey hakkinda soru soruyorum aptalca cevap niye veriyorsun git parkta oyna coluk cocukla ugrasacak zamanim yok mantikli cevap verenlere tesekkurler konuyu kilitleticem

Tİme_shİft42
13 Nisan 2017, 15:27
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSzYUTTL04BX6LONoHGfi3PXwRcBJcXt kJ3uCqGDVgHav7jc9MZ

efendy06
13 Nisan 2017, 16:35
Ben sana söyleyeyim, yapabileceğin yağ soğutma olur. Motor bloğu uygunsa, yapılabiliyor. Hava soğutmalı motora yağ soğutma diye aratırsan çıkar. Daha önce baya konuşmuştuk.

Su soğutma için, blokta, içinden su geçecek kanallar olması lazım. Otomobil motorunda pay olabilir, o yüzden sulu vosvoslar var. Ancak motosikletin motor bloğu zaten ufak, o pay yoktur.

İlle yaptırmak istiyorum dersen, muhakkak yapabilecek birileri çıkar, yapar. Yani olmaz diye bir şey yok. İyi bir usta, isterse her şeyi yapar. Ama sana şunları al diye bir liste verecek, bakacaksın 1 maaştan fazla. Aldın diyelim, bunu uygulamak için en az bir o kadar da işçilik isteyecek.

O yüzden hava soğutmayı yağ soğutma ile desteklemek işe yarar, ama su soğutmaya sonradan geçmek çok maliyetlidir.