PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni başlayana Yamaha XT660Z Tenere???!!



itsari
10 Nisan 2017, 10:44
Öncelikle merhabalar, siteye yeni üye oldum, motosiklet konusunda çok yeniyim, hatta daha motosiklet ehliyetini dahi almadım. Yaza halledicem inşallah:)

Motosiklete ilgim şehir içi ulaşımdan çok, orta/uzun vadede uzun geziler yapmak. İlk hayalim/hedefimde Norveç Nordkapp

Sorum şu; hiç motosiklete binmemiş biri ilk olarak Yamaha XT660Z Tenere alsa sıkıntı olur mu, alıp hemen uzun yola çıkmıcam ama motosiklete alışmayı bu tarz motor ile yapsam diyorum. Daha ufak alıp (Yamaha WR250 mi alsam dedim, bu da baya ufak, güçsüz gözüktü?) sonrasında satıp tekrar başka motor almak gibi bir süreç ile uğraşmamak için bu tarz bir tercih mi yapsam diye düşünüyorum.

Veya alternatif önerileriniz olur mu? Bir de Tenere üretimi duruyormuş galiba, bu doğru mudur, durması ilerde yedek parça anlamında sıkıntı yaratır mı?

Şimdiden teşekkürler

Emreerol
10 Nisan 2017, 10:47
Yaş kaç, boy kilo nedir? 200 Kiloluk hayvan kendisi. 896 mm sele yüksekliği var. İlk kez kullanak kişi için uygun olacağını sanmıyorum. Işıklarda dururken bile devirebilirsiniz.

itsari
10 Nisan 2017, 10:50
Yaş 42, boy 1,90, kilo 85

Yamaha WR250, ilk başlayana uygun olur mu peki?

Metehan07-70
10 Nisan 2017, 11:09
Hocam hiç katıra bindiniz mi bilmiyorum, ya da katır nedir bilir misiniz? Bu motor da aynen öyle bir şey, belki at kadar hızlı koşamaz, ama katır gibi yük çeker, bir anda ürkerse üstünden atar. Yani olmaz diye bir şey yok, fakat başlangıç için ziyadesiyle dikkat edilmesi gereken bir alet Tenere.

itsari
10 Nisan 2017, 11:15
Motorun kendi ağırlığı dışında uzun yol için yan çantalar, çadır, uyku tulumu, v.b derken ağırlık çok daha fazla olacak, başlangıç biri için baya zor gibi gerçekten.

Bu bahsettiğim işi Yamaha WR250 ile başlangıç seviyesinden halledebilir miyim?

gncy
10 Nisan 2017, 11:27
2014 de ilk motor olarak crf 250 almıştım. Onda bile ilk başta zorlandım vitesle mi uğraşacağız yola mı bakacağım nerede duracağım gibi bir çok zorlanacağın konu oluyor. (A2 eğitiminden ayrıca sürüş eğitimi de almama rağmen). Tabi ki kişiden kişiye değişir ama Tenere bence gerek ağırlığı gerek yüksekliği nedeniyle biraz zorlar. Şahsi fikrim bir sezon wr 250 yada daha ucuz olan crf 250 almanız. Maddi anlamda al sat da biraz zarar edebilirsiniz ama bu iş keyif işi. Büyük ağır bir motorla başlayıp düşmemeye kasmak yada bir olumsuzluk yaşayıp motordan komple soğumak daha kötüdür bence. Ben daha dün 125cc nmax ile İzmir Ankara yolculuğu yaptım o bile çok keyifliydi emin olun :)

itsari
10 Nisan 2017, 11:43
Çok teşekkürler bende tam CRF250L'ye bakıyordum, sıfır fiyatı 17.700TL gözüküyor, WR250 24.000TL civarlarında, başlangıcı Honda ile yapmak Tenere'ye göre daha mantıklı, başlar başlamaz motordan soğumayayım dediğiniz gibi:) Gördüğüm kadarıyla CRF veya WR ile dünyayı dolaşan bir sürü insan var, bunla bile hayaller gerçekleştirilebilir:)

iduzen
10 Nisan 2017, 11:44
arkadaşlar yazmışlar zaten ama CRF 250 bence sizin için en ideali, ham kısa-orta mesafeli seyahatlere çıkmanıza da olanak tanır. böylece uzun turlar için kamp ve yol deneyimi biriktirmiş olursunuz.

Metehan07-70
10 Nisan 2017, 11:58
Madem ibreyi 250 liklere çevirdin, bence Klx250 yi esgeçme, sıfır olmak zorunda da değil.

itsari
10 Nisan 2017, 12:43
Kawasaki'de iyimiş gerçekten, bu sınıfta Klx250, WR250, CRF250L dışında dikkate alınması gereken başka modeller var mıdır? Aralarında en iyisi Yamaha sanki, doğru mudur?

serif abi
10 Nisan 2017, 13:32
Yaş 42, boy 1,90, kilo 85

Yamaha WR250, ilk başlayana uygun olur mu peki?

olur hemde çiçek gibi uyar ,bunu yapan tanıdıgım var ve sizden 4 yaş büyük 6-7cm kısa 10 kilo kadar hafif ,geçen kasım ayında abs li 2015 model tenere ABS li model ile başladı çok da memnun benim de bıy uzun olsa banada zor ile aldıracak :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------

Daha önce bisiklet sürdüysen tenere olur yok bisiklet ile çok haşır neşir degildim diyorsan düşük cc ile başla..

itsari
10 Nisan 2017, 13:35
Boy, kilo uygun gözüküyor ama başlangıcı 250 ile yapmak daha mantıklı geldi, 1-2 seneye Tenere'ye geçme planım olacak ama:)

gncy
10 Nisan 2017, 14:45
Bütçe biraz daha artıyorsa aynı klasmanda crf 250 yerine rally düşünülebilir çok daha güzel etli ve dolu bir motor

Darkcity2000
10 Nisan 2017, 15:28
Alip uzun yila cikmiyor once kapali alan hakimiyet sonra uzun yol viraj egitimi aliyorsun... sonra yakin uzaklara gidip geliyorsun km yaptikca pisiyorsun...once crf olabilir onunla bisiklete biner gibi herseyini ogrendikten sonra cift silindirli sakin uzun yol motorlarina geciyorsun oyle 660 gibi makineleri bir kafana gecirirsin yuksek tork sebebi ile iki devrilir altinda ezilirsin acemiye gitmez bu motorlar..

Machair
10 Nisan 2017, 15:31
Bir vakit bulsam uzun uzun yazacağım...

F54
10 Nisan 2017, 23:27
660 azcık hoyrattır serttir ilk motor olarak tehlikeli sayılacak güç ve cüsse de olduğundan dolayı tavsiye edilmez
klx wr crf mi derseniz ben honda derim bakımı servisi olarak diğer seçeneklerden iyi

efendy06
10 Nisan 2017, 23:40
CRF ile uzun yola gidilmez. Selesi rahatsız, yüksek devirlerde titreşim var, rüzgar koruması yok.

Tenere ise başlangıç motoru olmaya çok uygun olmaz diye düşünüyorum. 660cc'lik, deli bir makine.

Dostane tavsiyem, düzgün bir hocadan tam bir eğitim alıp, akabinde tenere yerine NC gibi, biraz daha sakin bir motor tercih etmeniz yönünde olur. Ağırlık ayrı bir konu ama sizde kalıplısınız, eğitim alıp alıştıktan sonra ağırlık ile baş edilir.

250 cc almanızı önereceğim aslında, ama klx gibi crf250l gibi motorlar uzun yolda gerçekten yorar. Çünkü tasarımları uzun yola göre değil.

Beklerseniz DL250 suzuki, beklemezseniz İnazuma f önerebilirim 250 cc'de. En az crf kadar güç üretip, titremeyen, 120 km hız ile gidebileceğiniz, CRF'den ve KLX'den kat ve kat daha rahat, konforlu bir motor. Dahası, ebatı da size uyar.

Sokollu
10 Nisan 2017, 23:41
Kawasaki'de iyimiş gerçekten, bu sınıfta Klx250, WR250, CRF250L dışında dikkate alınması gereken başka modeller var mıdır? Aralarında en iyisi Yamaha sanki, doğru mudur?

Sizi soyle alalim ;

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/112635-yamaha-wr-250-r-klx-250s-crf-250-l-karsilastirma.html

Tenere`yi askiya almaniza sevindim, bu 250cc motosikletlerin hafifligini ve seriligini gorunce akliniz cikacak zaten :) Isin heyecani da orda.

Wr ne alamet ise bu sene zam yemedi, Rally yerine tercih ederdim.

pitho
11 Nisan 2017, 09:02
Yaş 42, boy 1,90, kilo 85

Yamaha WR250, ilk başlayana uygun olur mu peki?

Al hocam kullanırsın. Ama önce bir eğitime gidersen daha iyi olur.

hasangazili
11 Nisan 2017, 09:06
Ankara'da mısınız?

Alonedark93
11 Nisan 2017, 09:25
Naçizane fikrim crf al.
Klx ve wr nin piyasası zayıf.
Ben 3 tane crf aldım sattım hala aynı klx'ler ilandaydı.
Hem yenisin mutkaka düşecek edecek kawaylamı uğraşcan.?

cenkyenmez
11 Nisan 2017, 09:28
Güvenlik için "geçiş motoru" süreciyle uğraşmak ve "eğitim almak" faydalıdır. Yukarıda efendy06'nın söylediği gibi vstorm 250 abs'yi beklemek yada Inazuma F almak çok yerinde bir karar olacaktır.

itsari
11 Nisan 2017, 14:13
Çok teşekkürler yorumlarınız için, gerçekten yardımcı oldu. 250 ile başlamaya karar verdim. Yorumlarda Suzuki ve İnazuma önerileri var, onlara da bakıcam, tercihim muhtemelen CRF veya WR olacaktır. İstanbul'dayım bu arada.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

1-2 sorum daha olacak; boy 1,90cm olunca WR, CRF veya KLX biraz küçük kalır mı bana yoksa boy olarak uygun mudur, bu boyda olup ta kullanan/kullanmış olanınız var mı hiç?
KLX fiyat ve şekil olarak güzel geldi baya da, yedek parça, ikinci el satma durumları diğer 2 modele göre daha mı zordur? Performans olarak diğerleri ile arasında çok fark var mı?

surcu
11 Nisan 2017, 14:47
250 cc enduro sinifinin en kolay alinip satilacak, servis ihtiyacini kolay cozebileciginiz motoru honda crf 250 l'dir. Yamaha wr 250 camia tarafindan sinifin bu 3'lunun en iyisi kabul edilir. Ancak fiyat/performans tartismaya aciktir. Hele ki 0km. alip satmak ciddi zaman ve ekonomik kayip demek olur. Bu arada guc/agirlik orani tenere'den daha yuksek bir motor :). Yamaha'da wr 125 r/x 'lerin alim-satimi daha canlidir. Yine de bir crf 250 degil tabi...

Ciddi bir egitim sureci ve belki egitmen uygun bulursa dogrudan tenere, aksi durumda honda crf 250 l / rally. Suzuki inazuma / f. en temiz tercihler olur sahsi fikrimce...

itsari
11 Nisan 2017, 15:02
Peki 1,90cm biri CRF'de veya KLX/WR'da ufak kalır mı yoksa tam boyu boyuna durumu var mı? :) Aslında gidip bakmak denemek lazım biliyorum, ancak hafta sonu yapabilirim onu da bulabilirsem, deneyimlemiş biri varsa diye soruyorum.

motolojivlog
11 Nisan 2017, 18:43
Tenere kullanıyorum boy 1,83 75kg artçı da ben de çok memnunuz. Kanalımdan da bilgi alabilirsin.

surcu
11 Nisan 2017, 19:20
Zaten 1.75 altina tavsiye edilmeyen motorlar bunlar. Neden kucuk dursun?!

Salih_T
12 Nisan 2017, 11:00
ilacın crf 250 L.. önce motosiklet sürmeye başla.. sonra tercihin tekrar şekillenir..

BatuhanK
12 Nisan 2017, 12:01
Tenere kullanıyorum boy 1,83 75kg artçı da ben de çok memnunuz. Kanalımdan da bilgi alabilirsin.

Forumdan adam mı taşıyorsunuz,anlatın biz de gülelim:cherry:

190 boy ile her motosikletin üstünde biraz büyük görünmek kaçınılmaz. Ama crf, klx gibi motosikletler diğer küçük hacimli motosikletlere göre bu durumu rn çok tolere edenler. ( büyük hacimlilerde de sport touring veya touring motosikletlerde boy biraz gizlenebiliyor)

DreamTheater
12 Nisan 2017, 12:21
Vallahi arkadaşım, motor alacaksan en azından önceden birazda olsa binmişliğin olmalı, biraz derken azıcık bir süre mobilet yada skutır gibi birşeyler kullanmış olman lazımki en azından bu konuda fikrin olsun, 2. önemli şey şunu unutma, Motorsiklet sürmek sabır işidir özgüven işidir ve en önemliside nefsine hakim olmaktır, motorun gücü cezbeder basmak istersin, hemen öğrendim oldu bu iş diyip basar ve kaza yaparsın....

kendine hakim olabiliyorsan, yeteneğimde var diyorsan azıcıkta olsa motor kullandıysan, çok abartıp büyük ss ler yada direk dev gibi endurolardan başlamamak daha iyi olur, olur ama gidipte 125 lik 250 lik almakta zorunda değilsin, 600 lük motorda alırsın, hatta mali durum tabiki önemli ama nc750 gibi bir motor alabilirsen bununla çook rahat herşeyi öğrenir deneyimde kazanırsın, kısaca istedğin motoru alabilirsin aslında, başlangıç motoru diye birşeye ben katılmam, 600 ss le başlayan insanlar dolu, en başta dediğim gibi kendine hakim olmayı bileceksin, azda olsa motor kullanmış olacaksın ille şart değil ama daha iyi olur, en azından biraz turla falan ne nedir anlamaya çalış, sonrası tamamen yetenek ve korkularını nekadar zamanda yeneceğine bağlı....


600 lük aldın diyelim, hemen yurtdışına zaten çıkmam demişsin, gayet güzel, zaten olmazdı kazayı yaptın bile derdim, aldın hadi, ufak ufak asla zorlamadan yavaştan kullan ve motora alış, sonrasında kesinlikle kurs al, gerisi sana kalmış, kursla bitmez bu iş, üstüne zamanla kendin koyarsın, bu aşamada ne koyabildiğine dikkat et, kendini geliştirebiliyormusun, kendine hakim olabiliyormusun, yolu okuyabiliyormusun, bunları otorup sakince ve geröekten samimi şekilde kendin düşün, bu işi devam ettiririm diyorsan ne ala, ama yok yeteniğim sınırlı diyorsan fazla zorlama ve çok güçlü motorlara sakın geçme, hep sakin tedbirli ve yavaş sür, bazıları gibi viraj yaptım 200 300 bastımları unut, hayal bile etme, karayolunda basılmaz, basacaksan piste gideceksin, 250 ile gittim arabanın biri önüme kırdı laflarını çok duyarız, araba haklıdır motorcu değil, seni zaten görmez bile araba, anlık bakar aynaya kimse yok döner halbuki arkadan 250 ile sen anında yanında olursun adamın haberi olmaz, ondan sonra suçlu araba, yok öyle birşey, bizde sinyal vermez sürücüler, aynaya bile zor bakar, bunları sakın unutma, motor kazalarının %90 ıda motoru kullanan kaynaklıdır genelde, ona göre düşün, ha unutmadan, bizim ülkde motorcular görünmez adamdır, araba kullananlar için görünmez....

berkcigdem
12 Nisan 2017, 12:49
al gitsin iyidir hoştur güzeldir :) boyu falan boşver ben 1.70 im :queen: en azından ayakların yere tam basar :D

efeeryurt
12 Nisan 2017, 13:24
Öncelikle merhabalar, siteye yeni üye oldum, motosiklet konusunda çok yeniyim, hatta daha motosiklet ehliyetini dahi almadım. Yaza halledicem inşallah:)

Motosiklete ilgim şehir içi ulaşımdan çok, orta/uzun vadede uzun geziler yapmak. İlk hayalim/hedefimde Norveç Nordkapp

Sorum şu; hiç motosiklete binmemiş biri ilk olarak Yamaha XT660Z Tenere alsa sıkıntı olur mu, alıp hemen uzun yola çıkmıcam ama motosiklete alışmayı bu tarz motor ile yapsam diyorum. Daha ufak alıp (Yamaha WR250 mi alsam dedim, bu da baya ufak, güçsüz gözüktü?) sonrasında satıp tekrar başka motor almak gibi bir süreç ile uğraşmamak için bu tarz bir tercih mi yapsam diye düşünüyorum.

Veya alternatif önerileriniz olur mu? Bir de Tenere üretimi duruyormuş galiba, bu doğru mudur, durması ilerde yedek parça anlamında sıkıntı yaratır mı?

Şimdiden teşekkürler

Merhaba,

Öncelikle sayfada yazılan tüm yazıları okudum ve cevap vermek istedim.

2015 yılında ehliyetimi aldım. Ehliyetimi alana kadar, hayatımda 1 sefer bile motosiklet kullanmadım. Sadece sınavdan 1 hafta önce 125'lik Kanuni'de yarım saat sürüş yaptım ve 1 hafta sonra yine aynı motosikletle sınava girip sınavı geçtim..

2015 Ekim'de aldığım ehliyetim sonrası, 2016 Mayıs ayında Ankara'dan otobüse bindim Edirne'ye gidip Tenere 660 motosiklet satın aldım. Yaklaşık 700 km'lik yolu ilk kez üstüne bindiğim motoru kullanarak 7,5 saatte tamamlayarak Ankara'ya ulaştım.

Şuan, yaklaşık 1 senelik Tenere kullanıcısıyım. 10.000 km. yol tecrübem oldu, Ankara içi, dışı birçok yere gezilerim oldu.

Boyum 1.90, kilom 105.

Otobüs Edirne'de terminale girince, "aynı otobüsle geri dön, macera arama" dedim. Ama ogün o motoru almazsam, o motora binip korkumu yenmezsem hiçbir şey yapamam dedim ve sonuç ortada.

Hıı, gidip görmeden satın al, test etmene gerek yok demiyorum. Ancak Tenere 660 bal gibi de "ilk motor" olabilir. Benim ilk motorum, iyi ki başkalarının sözünü dinleyip 250'lik bir motor almamışım.

Darkcity2000
12 Nisan 2017, 14:25
Merhaba,

Öncelikle sayfada yazılan tüm yazıları okudum ve cevap vermek istedim.

2015 yılında ehliyetimi aldım. Ehliyetimi alana kadar, hayatımda 1 sefer bile motosiklet kullanmadım. Sadece sınavdan 1 hafta önce 125'lik Kanuni'de yarım saat sürüş yaptım ve 1 hafta sonra yine aynı motosikletle sınava girip sınavı geçtim..

2015 Ekim'de aldığım ehliyetim sonrası, 2016 Mayıs ayında Ankara'dan otobüse bindim Edirne'ye gidip Tenere 660 motosiklet satın aldım. Yaklaşık 700 km'lik yolu ilk kez üstüne bindiğim motoru kullanarak 7,5 saatte tamamlayarak Ankara'ya ulaştım.

Şuan, yaklaşık 1 senelik Tenere kullanıcısıyım. 10.000 km. yol tecrübem oldu, Ankara içi, dışı birçok yere gezilerim oldu.

Boyum 1.90, kilom 105.

Otobüs Edirne'de terminale girince, "aynı otobüsle geri dön, macera arama" dedim. Ama ogün o motoru almazsam, o motora binip korkumu yenmezsem hiçbir şey yapamam dedim ve sonuç ortada.

Hıı, gidip görmeden satın al, test etmene gerek yok demiyorum. Ancak Tenere 660 bal gibi de "ilk motor" olabilir. Benim ilk motorum, iyi ki başkalarının sözünü dinleyip 250'lik bir motor almamışım.

Uzun zamandir tabikide, yetmez ama 600cc civari ile baslanir tavsiye ederim diyen cikmiyordu, bizde seviniyor, bilinc seviyesinin artmis olmasindan mutluluk duyuyorduk..taki bu mesaja kadar :) Simdi bu askeri bolgeye girerken tabelada yazan " Bu birlikte 2890 gundur vukuat olmamistir" yazisina benziyor bazen de "Bu birlikte 4 gundur vukuat olmamistir" yazisi ile de karsilasirsiniz bu da ona benziyor.. vukauati sifirladik :) .. siz kaza istatistiklerine girmemis olabilirsiniz, yanlisi tavsiye riskini vicdanen ustlenmekte ayri bir konu... Acemi erleri yanlis yonlendirmeyelim...

efeeryurt
12 Nisan 2017, 14:58
Uzun zamandir tabikide, yetmez ama 600cc civari ile baslanir tavsiye ederim diyen cikmiyordu, bizde seviniyor, bilinc seviyesinin artmis olmasindan mutluluk duyuyorduk..taki bu mesaja kadar :) Simdi bu askeri bolgeye girerken tabelada yazan " Bu birlikte 2890 gundur vukuat olmamistir" yazisina benziyor bazen de "Bu birlikte 4 gundur vukuat olmamistir" yazisi ile de karsilasirsiniz bu da ona benziyor.. vukauati sifirladik :) .. siz kaza istatistiklerine girmemis olabilirsiniz, yanlisi tavsiye riskini vicdanen ustlenmekte ayri bir konu... Acemi erleri yanlis yonlendirmeyelim...

Öncelikle olumlu eleştiriniz için teşekkür ederim ve kullandığınız güzel dil için de..

Ancak, yine söylüyorum.. Bu işin kitabında, 250cc'den başla sonra cc yükselt yazmıyor.. Bir insan, eğer kendini biliyorsa iş bitmiştir. Ben 30 yaşında motosiklet sahibi oldum, aklım başım yerinde.

Tenere'yi aldıktan sonra, gerekli tüm eğitimleri de aldım. Hıı tabii ki ben aldım, git sen de al demiyorum. Ancak kendini biliyorsan, biraz aklın başın yerindeyse, gidip Tenere alabilirsin..

Ancak, bir tanıdığım da 50.000 km. motosiklet tecrübesi ve son motoru da NC700 iken, satıp Tenere aldı.. Henüz 5.000 km'deyken motoru üzerine devirdi ve şuan motosiklet kullanmaktan korkuyor. Tenere'si garajda yatarken, kendisi gidip CRF250 aldı.

Şahsi görüşüm budur..

Selçuk Keleş
15 Nisan 2017, 21:11
Öncelikle merhabalar, siteye yeni üye oldum, motosiklet konusunda çok yeniyim, hatta daha motosiklet ehliyetini dahi almadım. Yaza halledicem inşallah:)

Motosiklete ilgim şehir içi ulaşımdan çok, orta/uzun vadede uzun geziler yapmak. İlk hayalim/hedefimde Norveç Nordkapp

Sorum şu; hiç motosiklete binmemiş biri ilk olarak Yamaha XT660Z Tenere alsa sıkıntı olur mu, alıp hemen uzun yola çıkmıcam ama motosiklete alışmayı bu tarz motor ile yapsam diyorum. Daha ufak alıp (Yamaha WR250 mi alsam dedim, bu da baya ufak, güçsüz gözüktü?) sonrasında satıp tekrar başka motor almak gibi bir süreç ile uğraşmamak için bu tarz bir tercih mi yapsam diye düşünüyorum.

Veya alternatif önerileriniz olur mu? Bir de Tenere üretimi duruyormuş galiba, bu doğru mudur, durması ilerde yedek parça anlamında sıkıntı yaratır mı?

Şimdiden teşekkürler

"Araziye girmiycem" -> CRF/KLX/WR seçenekleri elenir
"Tecrübem yok" -> Yüksek cc enduro seçenekleri elenir
Sizin profilinize en uygun tek model var bildiğim: Versys 300
CRF rally makyajlı CRF olduğundan Versys ile kıyaslanabilecek bir model değil.

Ben Vahit
15 Nisan 2017, 21:35
Yamaha dan da sürüş eğitimi alırsanız neden olmasın.
Eğitim her şey den önce gelir ve tabiki layığıyla yapmanızı sağlar umarım rotanızı tertemiz atlatırsınız başarılar.

mephamd
15 Nisan 2017, 21:38
Kesinlikle hayır.
Ağırlık merkezi sorunlu bir motosiklet.
İlk motor olmamalı.

Selçuk Keleş
19 Nisan 2017, 12:28
Kesinlikle hayır.
Ağırlık merkezi sorunlu bir motosiklet.
İlk motor olmamalı.

Versys'in mi ? Sorun neresinde?