PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R25 İLE İSTEDİKLERİMİ YAPAMAZMIYIM? İLLA CRF Mİ LAZIM?



Yusuf -_-
07 Nisan 2017, 10:15
Tarzlar farklı farkındayım ama bi yandan crf istiyorum bi yandanda r25 ben burdayım diyor.
Ben kesinlikle (ağır) araziye girmeyi düşünmüyorum. Exc olsa girerdikte Crf ile girmeyi düşünmüyorum. Motoru alınca yapıcaklarım bunlar.
Benim için yaz kış farketmiyor, kar olmadığı sürece motora biniyorum. Ama crf alırsam kar yağınca köye gitme fantezim var. :) O ortamda çok sürmek istiyorum.
Kışın okul iş ev filan, birde kışın ayda gidiş geliş 1 kere 700 km uzun yol yapıcam. Yazında aynı ama bu uzun yol iki haftada bire düşebilir. İstanbul Balıkesir arası. Şimdi diceksiniz bana arazide kullanmicaksan neden crf alıyosun. Bizim yazlığın oraya gidince son 20 km toprak çakıl yol. Ve birde köyden şelaleye giden yol çok bozuk çukurlu mukurlu. Crf almassam eski günlerdeki gibi 30 dakka yürüyücem. Kötü bişey mi değil? Ormanın içinden güzel güzel yürüyosun.

R25 i de çoğunlukla yazdım zaten şehir içi ve uzun yolda kullanıcam zaten yukarıda da yazdım.
Çok motor eledim buraya gelene kadar sadece bu ikisi kaldı. Lütfen yeni motor tavsiye etmeyin. Benim şartlarıma göre bu iki motordan hangisini almalıyım. Esmer de seviyorum sarışın da birini alınca diğerini aratırmı acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------

Ayrıca kamp yapmak istiyorum. Hafta sonu ufak kaçamaklarla.

Metilen
07 Nisan 2017, 10:28
Aaa sana söylemediler mi Yamaha kazıkçı... R25 o kadar etmez sen şahin al :) :) :)

Şaka bir yana süre bazında senin için en işlevsel olanı hangisi olacaksa ona yönelmen en mantıklısı. Sadece köydeki sürüşün için yol boyu daha fazla rüzgar almayı göze alabiliyorsan R25 i eleyebilirsin.

Ben senin yerinde olsam R25 alırdım.

Salurbey
07 Nisan 2017, 11:18
Forumda az çok beni tanıyanlar R25'im olduğunu ve bolca yorum yazdığımı bilirler. R25'le arazi sürüşü veya bozuk yol,toprak çakıl yol sürüşünü yapmaya çalışırsan motoru harab edersin. O yollara r25 sokulmaz. Şelale yolu örneğin. Ama diğer tüm söylediğin kullanımlara uygun,okul ev şehirici, otoban uzunyol.

İstediğin iki motor tarz olarak birbirinden çok farklı,birini alınca diğerinde kesinlikle aklın kalacak. Seçimini yaparken hangi şekilde kullanımın hayatında daha fazla yer alacağını düşünerek yapman uygun olacaktır.

DreamTheater
07 Nisan 2017, 11:18
aslında sana enduro lazım, her şartın her mevsimin motoru, crf uzun yol için pekte uygun olmadı gibi, motor önerme dediğin için birşey demiyorum, r25 al o zaman, ama unutma bubir ss motor, yarış motoru yani, arazi çok çok hafifse dediğin yere gider, 20 km. idare eder sanırım, ama altını falan vuracak kadar kötüyse işin sakat, bence asfalttan dışarı adım atmamalı o motor....

bana kalsa 2 sinide alma derdim, senin ilacın belli, Enduro motor, crf yi endurodan saymam, o cross enduro şehir içi karışık çorba, neyse karar senin, zaten 250 cc de tam enduro yok, yapacak birşeyde yok... r25 al dikkatli git, karayolundada 110-120 yi geçme, biliyorsun ss ler aslında pist motorudur, karayolunda deli gibi basma motoru değil...

Yusuf -_-
07 Nisan 2017, 11:48
aslında sana enduro lazım, her şartın her mevsimin motoru, crf uzun yol için pekte uygun olmadı gibi, motor önerme dediğin için birşey demiyorum, r25 al o zaman, ama unutma bubir ss motor, yarış motoru yani, arazi çok çok hafifse dediğin yere gider, 20 km. idare eder sanırım, ama altını falan vuracak kadar kötüyse işin sakat, bence asfalttan dışarı adım atmamalı o motor....

bana kalsa 2 sinide alma derdim, senin ilacın belli, Enduro motor, crf yi endurodan saymam, o cross enduro şehir içi karışık çorba, neyse karar senin, zaten 250 cc de tam enduro yok, yapacak birşeyde yok... r25 al dikkatli git, karayolundada 110-120 yi geçme, biliyorsun ss ler aslında pist motorudur, karayolunda deli gibi basma motoru değil...

250 cc dede enduro yokki. Gidipte 10 bin mondiale vermem şahsen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------


Forumda az çok beni tanıyanlar R25'im olduğunu ve bolca yorum yazdığımı bilirler. R25'le arazi sürüşü veya bozuk yol,toprak çakıl yol sürüşünü yapmaya çalışırsan motoru harab edersin. O yollara r25 sokulmaz. Şelale yolu örneğin. Ama diğer tüm söylediğin kullanımlara uygun,okul ev şehirici, otoban uzunyol.

İstediğin iki motor tarz olarak birbirinden çok farklı,birini alınca diğerinde kesinlikle aklın kalacak. Seçimini yaparken hangi şekilde kullanımın hayatında daha fazla yer alacağını düşünerek yapman uygun olacaktır.

Doğru dedin hangisini alsam aklımda biri kalıcak ama r25 alsam aklımda crf daha az kalıcak. Ama sahibindene bakıyorum çoğu r25 ler kazalı ve apaçilerin elinde. Kel bi amcadan bulamiyicaz galba.

DreamTheater
07 Nisan 2017, 11:50
250 cc dede enduro yokki. Gidipte 10 bin mondiale vermem şahsen.

zaten yok diyorumya arkadaşım, senin için seçenek çok az, r25 al bari ne diyim, ilerde inşallah sende bir enduro alırsın nasılsa...

Salurbey
07 Nisan 2017, 11:53
Ben kel değilim :mrgreen: yaş 35, mutlaka bir vakit motorumu satacağım :) . Geçen sene yaklaşık 1 ay sahibinde.com koymuştum ve hatta bizim.foruma ilan vermiştim. Sonra vazgeçtim.. Sanırım satışı düşünürsem, yeni motorumu alacağım bayiye vericem,son kararım bu sekildeydi. Temiz r25 bulmak zor ,varsa tanıdığın birinden al veya biraz daha koy sıfır al.

pitho
07 Nisan 2017, 12:07
Tarzlar farklı farkındayım ama bi yandan crf istiyorum bi yandanda r25 ben burdayım diyor.
Ben kesinlikle (ağır) araziye girmeyi düşünmüyorum. Exc olsa girerdikte Crf ile girmeyi düşünmüyorum. Motoru alınca yapıcaklarım bunlar.
Benim için yaz kış farketmiyor, kar olmadığı sürece motora biniyorum. Ama crf alırsam kar yağınca köye gitme fantezim var. :) O ortamda çok sürmek istiyorum.
Kışın okul iş ev filan, birde kışın ayda gidiş geliş 1 kere 700 km uzun yol yapıcam. Yazında aynı ama bu uzun yol iki haftada bire düşebilir. İstanbul Balıkesir arası. Şimdi diceksiniz bana arazide kullanmicaksan neden crf alıyosun. Bizim yazlığın oraya gidince son 20 km toprak çakıl yol. Ve birde köyden şelaleye giden yol çok bozuk çukurlu mukurlu. Crf almassam eski günlerdeki gibi 30 dakka yürüyücem. Kötü bişey mi değil? Ormanın içinden güzel güzel yürüyosun.

R25 i de çoğunlukla yazdım zaten şehir içi ve uzun yolda kullanıcam zaten yukarıda da yazdım.
Çok motor eledim buraya gelene kadar sadece bu ikisi kaldı. Lütfen yeni motor tavsiye etmeyin. Benim şartlarıma göre bu iki motordan hangisini almalıyım. Esmer de seviyorum sarışın da birini alınca diğerini aratırmı acaba.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------

Ayrıca kamp yapmak istiyorum. Hafta sonu ufak kaçamaklarla.

Hocam yazdıklarınızdan daha fazlasını yapan R25 sahibi arkadaşlarım var. Beraber yapıyoruz hatta. Bence düşünmen gereken konu yakıt.

Salurbey
07 Nisan 2017, 12:16
Arazide kullanılmış bir ikinci el R25 alır mısın? Ne dersin Yusuf ?

Yusuf -_-
07 Nisan 2017, 12:18
Arazide kullanılmış bir ikinci el R25 alır mısın? Ne dersin Yusuf ?

Almam mı.. Arkadaşlarla her hafta sonu cross a gideriz bide. R25 le daha zevkli oluyomuş :D

Capitao_3
07 Nisan 2017, 12:23
crf ile hataydan istanbula gelen arkadaşım var. hemde 1 günde durmadan. crf alırsan tüm işlerde kulanırsın crf al.

sdt
07 Nisan 2017, 12:26
Çoğunlukla şehir içi okul iş ev vs kullanımın var ise R25 daha mantıklı olacaktır.
Az bir şekilde köy yolu için de çok dikkatli ve yavaş olman lazım.
İşin o kısmı motosikletin DNA'sını bozabilir çünkü.
Kararını vermeden önce ikisini de deneme şansın olsa çok güzel olurdu. Sana yakın olan arkadaşlardan yardım iste ve makineleri dene bence.
Kazasız belasız alacağın motoru kullanman dileği ile.

Capitao_3
07 Nisan 2017, 12:36
Aaa sana söylemediler mi Yamaha kazıkçı... R25 o kadar etmez sen şahin al :) :) :)

Şaka bir yana süre bazında senin için en işlevsel olanı hangisi olacaksa ona yönelmen en mantıklısı. Sadece köydeki sürüşün için yol boyu daha fazla rüzgar almayı göze alabiliyorsan R25 i eleyebilirsin.

Ben senin yerinde olsam R25 alırdım.

arakadaş yeni motorcu mağzur görün yediği kazığı hala çıkaramadı. crf ne desen motorun tarzının ne olduğunu dahi bilemeyeceğine eminim. gel gör ki 2 aylık motorcu forumda herkese akıl veriyor. bu arkadaşın r25 yazan her yerde tek tavsiyesi r25dir. ciddiye alma. diğer r25 diyenleri ciddiye alabilirisin bu arkadaşın herşeye tek cevabı var o yüzden ciddiye alınmaz.

188likAdam
07 Nisan 2017, 14:29
Aaa sana söylemediler mi Yamaha kazıkçı... R25 o kadar etmez sen şahin al :) :) :)

Şaka bir yana süre bazında senin için en işlevsel olanı hangisi olacaksa ona yönelmen en mantıklısı. Sadece köydeki sürüşün için yol boyu daha fazla rüzgar almayı göze alabiliyorsan R25 i eleyebilirsin.

Ben senin yerinde olsam R25 alırdım.

arkadaşa katılıyorum r25 almak çok zekice olacaktır. birde arkaya 2 adet chopper çantası takıp extra yük çantanızı da artçı koltuğuna bağladınız mı tamamdır. TR de yaşamak için beyninizi kenara koymalısınız yoksa olanı da harcatırlar..

LostRider
07 Nisan 2017, 14:52
Crf rally diye bi model üretti honda ona da bakabilirsin. Yaz ortalarına doğru suzuki v strom 250 geliyor bunlar seçenek olabilir. Retro düşünürsen suzuki van van 200 var .Ama super sport la toprağa girme mecbur değilsen. R25 olmaz asfalt dışında.

Yusuf -_-
07 Nisan 2017, 14:57
Crf rally diye bi model üretti honda ona da bakabilirsin. Yaz ortalarına doğru suzuki v strom 250 geliyor bunlar seçenek olabilir. Retro düşünürsen suzuki van van 200 var .Ama super sport la toprağa girme mecbur değilsen. R25 olmaz asfalt dışında.
Rally çok süper bir motor olmuş. Param olsaydı alıcağım bir motor olurdu açık ve net. Vstorm ise yine bütçe meselesi. Vanvan da sıkıntı yaşarım. Artçılı sürüşlerde uzun yolda vs.. Ama çok sevdiğim bi motor vanvan. Hastasıyım hatta :)

Ahmetbahadır
07 Nisan 2017, 16:43
Senin için mantıklı olan kesinlikle CRF ancak dediğin gibi onu aldığında R25 aklından hiç çıkmayacak.

MrMud
07 Nisan 2017, 17:08
aslında sana enduro lazım, her şartın her mevsimin motoru, crf uzun yol için pekte uygun olmadı gibi, motor önerme dediğin için birşey demiyorum, r25 al o zaman, ama unutma bubir ss motor, yarış motoru yani, arazi çok çok hafifse dediğin yere gider, 20 km. idare eder sanırım, ama altını falan vuracak kadar kötüyse işin sakat, bence asfalttan dışarı adım atmamalı o motor....

bana kalsa 2 sinide alma derdim, senin ilacın belli, Enduro motor, crf yi endurodan saymam, o cross enduro şehir içi karışık çorba, neyse karar senin, zaten 250 cc de tam enduro yok, yapacak birşeyde yok... r25 al dikkatli git, karayolundada 110-120 yi geçme, biliyorsun ss ler aslında pist motorudur, karayolunda deli gibi basma motoru değil...

Ağzın bal yesin +1

Ve ek olarak senin gönlünde tüyü bitmemiş bir Enduro'cu var ama, egon Enduro'cu adamın racingciden daha az havalı olduğunu düşünüp seni reyzing almaya itiyor.

Hayir hocam hayır, bizim terekli kasklarımız hepsinden daha havalı.

Bi laf var
Racing ile yol varsa hızlı gidersin,
Enduro ile yol yoksada gidersin.
Hatta bi laf daha var
Racing öldürür, Enduro güldürür.
Bide
Hadi bakalım, demet akalın var ama bu başka bi konu.

efendy06
07 Nisan 2017, 18:24
Ben pislik yapıp yeni motor önermeye geldim. CRF250RAlly.

Yusuf -_-
07 Nisan 2017, 18:27
İstediğin pisliği yap :) Ona para yok zaten :(

DreamTheater
07 Nisan 2017, 18:27
ego o ne yok bende :) havası umrumda değil, ama ille havasına bakılacaksa bence Enduro daha havalı, koca motor, çantalar falan, dünyayı geziyorsun, adam gibi enduro kullanmak ekstra eğitimde ister, bunu görenler ve bilenler daha bir farklı bakar insana, enduro kullanan daha bir usturuplu daha teknik ve yumuşak sürer, zırt pırt hızlanıp frene gaza asılmaz, yumuşak ve akıcı sürer, daha meceracı daha özgürlüğüne düşkün daha doğayla baş başa kalmak isteyen tiplerdir genelde, millet bunu bilir enduroya ss gibi bakmazlar....

benimde gönlümde enduro var, her şartın motoru enduro :)

ss le çıktın yola tip o biçim ses kulak sağır eder durumda, basıp hız yapan deli cesaretli tip derler geçerler, pekte iyi bakılmaz bu insanlara aslında, ne yazıkki böyle, serseri gibi kullananlar sayesinde tabiii... (söz meclisten dışarı)

motorun olayı özgürlük, doğayı rüzgarı hissetmek bunları hissederken yumuşak tınılı motorunda sesini duyarak uzun yollar boyu gezmek bence, motor yavaş gidince zevkli bence, kısaca bu tanıma ne uyuyor Enduro :)

ss kullanmadımmı kullandım, bastımda 200 üstüde gittim, ne zevk aldım, sıfır, bana göre değil, motorda hızı sevmiyorum, deli bir hız ve sadece dar çerveden önünü görmek, anlık bir bakış hatası pert sin, nerede kaldı zevkle gitmek etrafı seyretmek falan, yok aga bana göre değil...



gerçi buna adam gibide binilmezki, pist yarışı için yapılan acaip yüksek hızlara anında çıkan bu motoru alıp 110 la giden pek olmaz sanırım, hep derim bu ss lerin satışı yasak olmalı ama sektör böyle ne yazıkki...

Yusuf -_-
07 Nisan 2017, 18:28
Ağzın bal yesin +1

Ve ek olarak senin gönlünde tüyü bitmemiş bir Enduro'cu var ama, egon Enduro'cu adamın racingciden daha az havalı olduğunu düşünüp seni reyzing almaya itiyor.

Hayir hocam hayır, bizim terekli kasklarımız hepsinden daha havalı.

Bi laf var
Racing ile yol varsa hızlı gidersin,
Enduro ile yol yoksada gidersin.
Hatta bi laf daha var
Racing öldürür, Enduro güldürür.
Bide
Hadi bakalım, demet akalın var ama bu başka bi konu.

Enduro ruhum da var doğru ama CRF mi onu bilemiyorum. Daha çok tenere gibi motor lazım bana ama bütçe ve 250 cc alıcağımdan dolayı seçenekler azalıyor. Tr de istediğin sevdiğin motoru alamassın malesef :D İlla karşına engel çıkıyor :)

DreamTheater
07 Nisan 2017, 18:33
evet senin motor bu ama imkan meselesi tabiii...

https://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/adventure/xt660z.aspx

crf falan geç bunları, o motor dediğim gibi karma birşey, cross motora biraz ondan biraz bundan katmış salmışlar, daha çok cross özellikte üstüne biraz enduronun suyundan katılmış birşey, enduro değil bence, kurtarmaz seni :)

MeliksahMELO
07 Nisan 2017, 19:09
Aslında benim kafadansın, tek farkımız, ben karda kışta bile sürmeye devam etmek istiyorum, hatta uzun yola çıkmak istiyorum. :D

Salurbey
07 Nisan 2017, 19:49
Motor bir tutkudur. Endurosu,racing'i,bobber'ı , chopper'ı. Motor herşeyden önce sizi görüntüsüyle,sesiyle heyecanlandırmalı mutlu etmeli. Mantıktan önce duygu işi. Tamda bu yüzden ben bir SS sever olarak,enduro alanı da ,chopper alanıda anlıyorum. Uzun yolda 150 ile giderken yanımdan fişek gibi gecen bmw gs de gördüm. Racing demek sürekli 299+ gitmek demek değildir. Elinizin altında o güç vardır bilirsiniz,açarsanız sizi yarı yolda bırakmayacak utandırmayacaktir. Bazen düz cizgide 500 metrede hızlanmak ve o sesi duymak için gaza basarsınız. Park ettiğinizde bakarsınız,agresif suratına kaslı grenaja yapısına. O yüzdendir ki ss neden satılıyor, sadece pist motorudur,başka yerde kullanmayı anlamıyorum gibi sözleride ben anlamıyorum. Tankla trafiğe çıkmak gibi birşey degil ki bu,ne kadar abartılıyor.

ride_safe
07 Nisan 2017, 22:26
Anlattıklarınıza göre crf size daha uygun. R25 ile gidip de crf ile gidemeyeceğiniz yer yok ama CRF ile gidip de R25 ile zorlanacağınız ya da gidemeyeceğiniz yerler olacaktır.

uzay gemisi
07 Nisan 2017, 22:52
Yazinizi okuyunca icinizde gizlenmis veya surekli bastirdiginiz bir endurocu ruhu farkettim.
"Ben" sizin yerinizde olsam hiz, viraj ve adrenalin sevdigim icin SS makine disinda motosikletlere bakmam.
Crf alin ve icinizde ki endurocuyu salin disari gitsin.

Levent
07 Nisan 2017, 23:15
Yola bi asfalt dökseler bütün matematik yalan olacak ;)

DreamTheater
07 Nisan 2017, 23:38
hız sınırına uymayanın ehliyetine sonsuza dek el konsa sorun kalmayacak, bunuda diyebiliriz, bu durumda 200 basıp salakça hız yapan motorculardanda millet kurtulmuş olurda diyebiliriz yalnız...

hız viraj adrenalin isteyeni piste alalım, yok öyle karayolunda basmak, kimse kusura bakmasın, buna tüm taşıtlar dahil, sadece motorcular değil...

kaykayovera
08 Nisan 2017, 00:04
CRF Güzel motosiklet ben olsam CRF alırdım. Avantajları kişiden kişiye göre değişir.

İstanbul'da yaşıyorsun sanırım, mesele hız ise CRF ile R25 in gittiğinden 2 kat hızlı gidersin her yere.
İstediğin her yere girer çıkarsın kaldım kalırım motora bişey olur yan yatar düz çıkar düşüncen olmaz.
CRF daha özelleştirilebilir bi motosiklet.
Az buz toprak gördükten sonra enduro ruhun hepten alevlenir belki. Keyifli işler. :)

hukukihayat
08 Nisan 2017, 00:26
crf iyi güzel ancak selesi ciddi rahatsız; 2 saatten fazla dayanabildiğimi hatırlamıyorum.

Diğer yandan 90km den sonra ciddi rüzgar yiyor; Yani şehir içi ve arazide iyi ancak 90km sabit hızda otobanda pek rahat vermiyor.

2000km kadar kullanıp satmıştım

http://i68.tinypic.com/15mhdg6.jpg

kaykayovera
08 Nisan 2017, 00:38
Hocam konu ile alakasız ama depo üstü çanta marka-model alabilir miyim? Birde mıknatıslı olanlardan mı? Yüksek hızlarda sorun çıkartıyor mu?

uzay gemisi
08 Nisan 2017, 01:21
hız sınırına uymayanın ehliyetine sonsuza dek el konsa sorun kalmayacak, bunuda diyebiliriz, bu durumda 200 basıp salakça hız yapan motorculardanda millet kurtulmuş olurda diyebiliriz yalnız...

hız viraj adrenalin isteyeni piste alalım, yok öyle karayolunda basmak, kimse kusura bakmasın, buna tüm taşıtlar dahil, sadece motorcular değil...

Hiz yapmak salaklik degildir bunu salaklik olarak nitelendirmek yanlis. Ya hayatinizda hic 16-17k devir ceviren bir motosiklete binmediniz yada hiz yapma konusunda korkulariniz var.

Motosiklette sartlara bagli olarak 60-70kmh hizlarda bile duserek kolayca biryerinizi kirabilirsiniz. Bu yuzden herkesin motosiklete binmeye totosu yemez. motosiklete binmek risklerinden dolayi cesaret isidir. herkes o risklere goz yumup motosiklete binemez.
Supersporta binip surekli 260 ve uzeri gitmek ise cesaretten ote biraz tutku isidir.

Siz sakin sakin surun 80 beygirlik motosikletinizi. Hiz yapmaya cekindiginiz icin diger insanlara salak diye hakaret etmenize gerek yok.

Hiz viraj adrenalin isteyenleri piste alalim demenizde turkiye sartlarinda cok farkli bir ironi olmus. Turkiyede pist olarak adlandirabilecegimiz yerleri sayacak olsak İki elin parmaklarini gecermi merak ettim.

Tekrarliyorum, hiz salaklik degil tutkudur.