PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çok açıyorum ama...(Hyo-Honda İçeriyor!)



Sayfa : [1] 2

TskMuvazzaf
19 Mart 2017, 16:40
Öncelikle selamun aleyküm,
Abilerim biliyorum çok konu açıyorum ama cidden sizin dediklerinizin her bir kelam'ı önemli.

Şuan ileri de almayı düşündüğüm 2 motor var.(%90 Sıfır km)
Biri HYOSUNG GT 250R(2016 Model 15.200) diğeri HONDA CBR 250R(2017 Model 15.800 TL)

Bu motorlar arasın da çok çelişkiler oldu.Hepsi hakkında ki yazılar tek tek okuyorum.Gönül Hyosung mantık Honda der.
Kendimce HYOSUNG alma sebeplerim;
*Çift silindir
*Egzos tork sesi
*Arka lastik(CBR'dan 10 mm daha fazla)
*Devasa cüssesi

Honda alma sebepleri;

*japon marka
*Her yer'de servis ağı olması
*Parçaları bulunabilir ve ucuz olması
*Şuana kadar hakkın'da en ufak kötü yorum duymamam

Hondanın görünüşü güzel ama hyo'ya göre daha zayıf ve küçük..

Birçok motovlog kanalın'da adamlar hyo'ları beğendiklerini ve krank kırma,distribütör olayını eski modeller için geçerli olduğunu beyan ediyorlar.Bu fren tutmama olayı'da 2013 altı için..

Abilerim düşüne düşüne bi hal oldum Allah aşkına yeni model alıp görüp kullandıysanız ya da tecrübülerinizi paylaşırsanız cidden memnun olcam var mı bu krank,fren tutmama,distribütör olayı v.s. hala ya?

Bu arada 1.83 boyum var BodyBuilderim 85 kg İri cüsseye sahibim.Honda bu yüzden ufak geliyor biraz.(Gidip-gördüm-denedim.)

Alonedark93
19 Mart 2017, 16:45
Naçizane fikrim, bu kadar düşünürsen bi çöp alamazsın dostum.

Yanlış anlama sen konu açıp duruyorsun ya, ben cbf aldım sonra sattım cumada crf aldım. Sen alana kadar ben bi 10 motor daha değişirim.

TskMuvazzaf
19 Mart 2017, 16:48
Naçizane fikrim, bu kadar düşünürsen bi çöp alamazsın dostum.

Yanlış anlama sen konu açıp duruyorsun ya, ben cbf aldım sonra sattım cumada crf aldım. Sen alana kadar ben bi 10 motor daha değişirim.

EyvAllahta abicim ben motoru satıp başka bir motor almak için almayacağım uzun ömür kullanma niyetim var.

linkinpark20
19 Mart 2017, 17:01
İki motora da sahip oldum. Hyo alma buyuk hata yaparsin.

zekeriyaimam
19 Mart 2017, 17:04
O cüsseyle sana Harley gider

LynXMaSTeR
19 Mart 2017, 17:07
HONDA
Honda
honda

Monty
19 Mart 2017, 17:15
Öncelikle selamun aleyküm,
Abilerim biliyorum çok konu açıyorum ama cidden sizin dediklerinizin her bir kelam'ı önemli.

Şuan ileri de almayı düşündüğüm 2 motor var.(%90 Sıfır km)
Biri HYOSUNG GT 250R(2016 Model 15.200) diğeri HONDA CBR 250R(2017 Model 15.800 TL)

Bu motorlar arasın da çok çelişkiler oldu.Hepsi hakkında ki yazılar tek tek okuyorum.Gönül Hyosung mantık Honda der.
Kendimce HYOSUNG alma sebeplerim;
*Çift silindir
*Egzos tork sesi
*Arka lastik(CBR'dan 10 mm daha fazla)
*Devasa cüssesi

Honda alma sebepleri;

*japon marka
*Her yer'de servis ağı olması
*Parçaları bulunabilir ve ucuz olması
*Şuana kadar hakkın'da en ufak kötü yorum duymamam

Hondanın görünüşü güzel ama hyo'ya göre daha zayıf ve küçük..

Birçok motovlog kanalın'da adamlar hyo'ları beğendiklerini ve krank kırma,distribütör olayını eski modeller için geçerli olduğunu beyan ediyorlar.Bu fren tutmama olayı'da 2013 altı için..

Abilerim düşüne düşüne bi hal oldum Allah aşkına yeni model alıp görüp kullandıysanız ya da tecrübülerinizi paylaşırsanız cidden memnun olcam var mı bu krank,fren tutmama,distribütör olayı v.s. hala ya?

Bu arada 1.83 boyum var BodyBuilderim 85 kg İri cüsseye sahibim.Honda bu yüzden ufak geliyor biraz.(Gidip-gördüm-denedim.)

1.90, 100kg'mım. Senin geçtiğin düşüncelerden bende geçtim. Derdinin devasını söyleyim mi? :D

efendy06
19 Mart 2017, 17:57
185'e kadar CBR sorun olmaz, ama fazlasında rahatsızlık oluşabilir. Hyonun ebatı iyidir. İşini görür. Ama parça, servis vb. konularda çok sıkıntı yaşarsın haberin olsun.

İnazuma F'e bir bak istersen. Boyun ile gayet orantılı bir motorun olur.


1.90, 100kg'mım. Senin geçtiğin düşüncelerden bende geçtim. Derdinin devasını söyleyim mi? :D

Merak ettim, söyleyin :cherry:

sdirer
19 Mart 2017, 17:59
Forumda sürekli konuşulur ya neden japonda, bu marka şu marka var aha bu fiyata neden olmasın diye. Söyleyeyim:
Japonlardan hangi forumuna girersen gir 3 bilemedin 5 sıkıntı dışında pek arıza, bozulma sapıtma görmezsin. Buna mukabil bu marka şu marka gibi diğer forumlarda arızadan başka birşey göremezsin. İşin özü budur. araştırmak bedeva... 3 yıldır (galiba) bu sitedeyim gözlemim bu yönde. Ondan önce de 2 yıl başka yerlerdeydim durum gene aynı..
haa, bir mühendis olarak söylemeliyim ki mühendislikte hata olmaz mı? Olur.. honda da yapar, yamaha da yapar, bajaj da yapar, bmw de yapar, siemens te yapar. Olay bu hata/hataların ne kadar çok(sıklıkla) ve önemli olup olmadığıdır. Mesela son zamanlarda yamahanın başına gelen gibi.. ya da ford'a 800.000 arabayı, mercedese 300.000 arabayı, tototaya 250.000 arabayı geri çağırtan gibi. hata ortaya çıktıktan sonra sıkıntının giderilip giderilemediği en önemli etkendir. Yamahanın yaptığı gibi. Peki bmw ne yaşadı? O devasa 1200'lüğün tanıtımında kaza oldu gazeteci öldü tanıtım da yarım kaldı, ürünün piyasaya öıkmadı da ertelendi.
Şimdi girin bu marka şu marka forumlarına, bugün bir arkadaş yazmış, yepyeni motor yatak sarmış, 11 gündür servisteymiş, daha motora tornavida değmemiş.. işte bu duruma japonlarda pek rastlanmıyor. Haa, yok mudur jsponların haksız olduğu durum, vardır. Vardır ama o honda bilmem kaç üretimi cbr bloklarını da değişmiştir...
Umarım aklımdakileri aktarabilmişimdir.

yürekçe
19 Mart 2017, 18:14
SYM ve TNT seçeneklerini dusunun

efendy06
19 Mart 2017, 18:16
SYM ve TNT seçeneklerini dusunun

Abi ben zamanında yiba çarşısında bi bayisi vardı SYM'nin, orda görüp incelemiştim. Bana büyük görünmemişti.

şimdi baktım http://cycle-ergo.com/ Motor büyük değil :silent:

BatuhanK
19 Mart 2017, 18:20
Hyosung al.
Bakalım kulak çınlaması olayı gerçek mi :)

Monty
19 Mart 2017, 18:42
:)

Öncelikle ilk motorumu alırken ben de kafayı yiyecektim. İnsan ilk motorunu almaya karar veridiğinde, özellikle etrafında bu işle uğraşan kimselerde yoksa, genellikle formlarda çare arıyor. Formları okuyuncada çok daha kararsız bir duruma geliyor :) Benim aklımdaki tilkiler şu şekildeydi:

- 125'lik alayım. Daha ilk motorum, güçlü olmasın hata yaparım, n'parım sonra vs. vs.
- Ama 125'lik yetmezse, benim altımda da şey gibi kalır motor, ufacık sonuçta...
- 250'lik alayım ben en iyisi. Sonuçta gaz benim elimin altında az basarım nolacak?! (yalan :D)
- Japon'lar da güzel ama şimdi ilk motor zaten düşecek falan, yazık olacak o kadar paraya. Bir de pahalılar bak bu çinli de ne güzel görünüyor. Teknik özelliklerini de yazmışlar bi sayfa imba ;)
- ABS mi? Gerek yok ya zaten 60-70'le giderim ben :D
- O zaman pulsar ftw. 200rs ABS'de var. Servis iyi, fiyat güzel, görüntü güzel...
- Yokya ben bi honda cbr250r alayım. Altımda da fazla ufak kalmaz. Az yakar, parçası ucuz, servisi var, bastın mı gider...
- Ya o kadar para verecez bari ömürlük olsun, karizma olsun. 600-1000'lik 2. el eski modeller var. Ucuz da...
- Racing alınmaz çok tehlikeli yatıryorlar filan. Naked mı alsam? Touring? Enduro? Sport touring?
- Bu arada sahi....., yakittü...., bilimum ne kadar site varsa, motorların özelliklerini, fiyatlarını ezbere biliyordum artık :)
- Arka tekerde kalın olsun ama...
- Youtube'dan bütün videolar izlendi. ABS'li istiyorum.
- Benim sürüş isteklerimi karşılayacak en güvenli motor racing tipi motor, kanaat getirildi!
- Japon ya da Alman olacak, burası kesinleştirildi.
- İncelediğim ve almaya karar verdiğim motorlar sırası ile: Regal raptor 150, honda cbr125r, regal raptor 250, Hyosung gt250r, Pulsar rs200, honda cbr250r, yamaha r25, kawasaki ninja 250r, kawasaki ninja 300, bmw f650gs (2005 sonrası çift bujili), bmw r60/6, honda cb500f, yamaha mt03, yamaha fz6 fazer, yamaha xj6 diversion, honda cbr600f (2005 model tertemiz de bir tane bulmuştum, hatta tanıdık sayılır, yoshimura egzos sesini bir duydum dedim kaptan nereye uçuyoruz :)), hiç birini almadım :D

En son, belki tepki gösterenler olacak ama, gitmiyor vs., 2. el, siyah, kazasız, tertemiz, servis bakımlı, 14k km'de, orjinal oynanmamış, 16 bin tl'ye Honda CBR500R aldım ve belkide hayatımda verdiğim en iyi kararlardan biri olduğunu sürdükçe anlıyorum. Hemen bi metzeler sportec m7 rr lastik taktım. Bakımlarını yaptım, temizledim, cilaladım, 10 numara 5 yıldız oldu.

Peki niye en iyi karar?
- Kırmızıda kalkacaktık, en öndeydim, elim debriyajda basılı, gazı verdim, 7k devire çıktı. Yanımdaki araba gaza geldi gazı kökledi. Bende gaza geldim. Yeşil yandı. Debriyajı anında bıraktım. Hooooop ön teker kalkar gibi yaptı. debriyaja bastım, arka frene dokundum. Sonra dedim lan gerizekalı(çünkü aptalca bir hareketti ve bedelini ödemeye ramak kalmıştı) sonra da dedim lan sen ne akıllısın(düşünsene cbr600f ile aynı hareketi yaptığını, sümük gibi yapışmıştın yere :D)
- Yolda giderken 2. vitese attım gaza abandım, elimi birden debriyajdan çektim, auuvvv lan götü atıyor motor :D Toparladı Allah'tan...
- Biraz viraj çalışayım, verdim kontrayı, yattım sola, laaaayyn dışarı gidiyorum, hastr hastr, omg, holy sh.t, zorlamayim, düzelttim motoru abandım frene, ABS devrede, yolun kenarına geldi ve durdum.
- Orta şeritten gidiyorken, sağdaki araba sola, soldaki araba sağa, sinyalsiz kırdı. Hayır ikisi kaza yapacak onu anladım, yemin ediyorum aklıma gelen tek şey bahtsız bedevi oldu :) Çok şükür ABS vardı da o refleks ile o kadar abanmaya tekerler kitlenmedi.
- Bunlar gibi 2-3 şey daha...

Neyse uzun oldu biraz, ama emin olun okuması yazmasından kolay.

Benim için ne artıları var:
- Tam bir yarış motoru görünümüne ve kalıbına sahip olmasa bile 250'liklerden bariz daha güzel duruyor.
- 2 silindir 47hp gücü var ve kullanmasını bilirsen bence gayet güçlü.
- Son hızı düşük, ben daha denemedim bile, bana yetiyor fazlasıyla.
- Yakış çok değil(4 silindire göre) 5.1lt yakıyor şu an ortalama.
- Arka teker 160 :=)
- Tabiki ABS.
- Yan grenajda 500 yazıyor :D
- Sağlam, harbi sağlam motor.

TskMuvazzaf
19 Mart 2017, 19:08
Forumda sürekli konuşulur ya neden japonda, bu marka şu marka var aha bu fiyata neden olmasın diye. Söyleyeyim:
Japonlardan hangi forumuna girersen gir 3 bilemedin 5 sıkıntı dışında pek arıza, bozulma sapıtma görmezsin. Buna mukabil bu marka şu marka gibi diğer forumlarda arızadan başka birşey göremezsin. İşin özü budur. araştırmak bedeva... 3 yıldır (galiba) bu sitedeyim gözlemim bu yönde. Ondan önce de 2 yıl başka yerlerdeydim durum gene aynı..
haa, bir mühendis olarak söylemeliyim ki mühendislikte hata olmaz mı? Olur.. honda da yapar, yamaha da yapar, bajaj da yapar, bmw de yapar, siemens te yapar. Olay bu hata/hataların ne kadar çok(sıklıkla) ve önemli olup olmadığıdır. Mesela son zamanlarda yamahanın başına gelen gibi.. ya da ford'a 800.000 arabayı, mercedese 300.000 arabayı, tototaya 250.000 arabayı geri çağırtan gibi. hata ortaya çıktıktan sonra sıkıntının giderilip giderilemediği en önemli etkendir. Yamahanın yaptığı gibi. Peki bmw ne yaşadı? O devasa 1200'lüğün tanıtımında kaza oldu gazeteci öldü tanıtım da yarım kaldı, ürünün piyasaya öıkmadı da ertelendi.
Şimdi girin bu marka şu marka forumlarına, bugün bir arkadaş yazmış, yepyeni motor yatak sarmış, 11 gündür servisteymiş, daha motora tornavida değmemiş.. işte bu duruma japonlarda pek rastlanmıyor. Haa, yok mudur jsponların haksız olduğu durum, vardır. Vardır ama o honda bilmem kaç üretimi cbr bloklarını da değişmiştir...
Umarım aklımdakileri aktarabilmişimdir.

Çok iyi anladım.Çok teşekkür ederim uzun uzun yazıp zahmet etmişsiniz :)


:)

Öncelikle ilk motorumu alırken ben de kafayı yiyecektim. İnsan ilk motorunu almaya karar veridiğinde, özellikle etrafında bu işle uğraşan kimselerde yoksa, genellikle formlarda çare arıyor. Formları okuyuncada çok daha kararsız bir duruma geliyor :) Benim aklımdaki tilkiler şu şekildeydi:

- 125'lik alayım. Daha ilk motorum, güçlü olmasın hata yaparım, n'parım sonra vs. vs.
- Ama 125'lik yetmezse, benim altımda da şey gibi kalır motor, ufacık sonuçta...
- 250'lik alayım ben en iyisi. Sonuçta gaz benim elimin altında az basarım nolacak?! (yalan :D)
- Japon'lar da güzel ama şimdi ilk motor zaten düşecek falan, yazık olacak o kadar paraya. Bir de pahalılar bak bu çinli de ne güzel görünüyor. Teknik özelliklerini de yazmışlar bi sayfa imba ;)
- ABS mi? Gerek yok ya zaten 60-70'le giderim ben :D
- O zaman pulsar ftw. 200rs ABS'de var. Servis iyi, fiyat güzel, görüntü güzel...
- Yokya ben bi honda cbr250r alayım. Altımda da fazla ufak kalmaz. Az yakar, parçası ucuz, servisi var, bastın mı gider...
- Ya o kadar para verecez bari ömürlük olsun, karizma olsun. 600-1000'lik 2. el eski modeller var. Ucuz da...
- Racing alınmaz çok tehlikeli yatıryorlar filan. Naked mı alsam? Touring? Enduro? Sport touring?
- Bu arada sahi....., yakittü...., bilimum ne kadar site varsa, motorların özelliklerini, fiyatlarını ezbere biliyordum artık :)
- Arka tekerde kalın olsun ama...
- Youtube'dan bütün videolar izlendi. ABS'li istiyorum.
- Benim sürüş isteklerimi karşılayacak en güvenli motor racing tipi motor, kanaat getirildi!
- Japon ya da Alman olacak, burası kesinleştirildi.
- İncelediğim ve almaya karar verdiğim motorlar sırası ile: Regal raptor 150, honda cbr125r, regal raptor 250, Hyosung gt250r, Pulsar rs200, honda cbr250r, yamaha r25, kawasaki ninja 250r, kawasaki ninja 300, bmw f650gs (2005 sonrası çift bujili), bmw r60/6, honda cb500f, yamaha mt03, yamaha fz6 fazer, yamaha xj6 diversion, honda cbr600f (2005 model tertemiz de bir tane bulmuştum, hatta tanıdık sayılır, yoshimura egzos sesini bir duydum dedim kaptan nereye uçuyoruz :)), hiç birini almadım :D

En son, belki tepki gösterenler olacak ama, gitmiyor vs., 2. el, siyah, kazasız, tertemiz, servis bakımlı, 14k km'de, orjinal oynanmamış, 16 bin tl'ye Honda CBR500R aldım ve belkide hayatımda verdiğim en iyi kararlardan biri olduğunu sürdükçe anlıyorum. Hemen bi metzeler sportec m7 rr lastik taktım. Bakımlarını yaptım, temizledim, cilaladım, 10 numara 5 yıldız oldu.

Peki niye en iyi karar?
- Kırmızıda kalkacaktık, en öndeydim, elim debriyajda basılı, gazı verdim, 7k devire çıktı. Yanımdaki araba gaza geldi gazı kökledi. Bende gaza geldim. Yeşil yandı. Debriyajı anında bıraktım. Hooooop ön teker kalkar gibi yaptı. debriyaja bastım, arka frene dokundum. Sonra dedim lan gerizekalı(çünkü aptalca bir hareketti ve bedelini ödemeye ramak kalmıştı) sonra da dedim lan sen ne akıllısın(düşünsene cbr600f ile aynı hareketi yaptığını, sümük gibi yapışmıştın yere :D)
- Yolda giderken 2. vitese attım gaza abandım, elimi birden debriyajdan çektim, auuvvv lan götü atıyor motor :D Toparladı Allah'tan...
- Biraz viraj çalışayım, verdim kontrayı, yattım sola, laaaayyn dışarı gidiyorum, hastr hastr, omg, holy sh.t, zorlamayim, düzelttim motoru abandım frene, ABS devrede, yolun kenarına geldi ve durdum.
- Orta şeritten gidiyorken, sağdaki araba sola, soldaki araba sağa, sinyalsiz kırdı. Hayır ikisi kaza yapacak onu anladım, yemin ediyorum aklıma gelen tek şey bahtsız bedevi oldu :) Çok şükür ABS vardı da o refleks ile o kadar abanmaya tekerler kitlenmedi.
- Bunlar gibi 2-3 şey daha...

Neyse uzun oldu biraz, ama emin olun okuması yazmasından kolay.

Benim için ne artıları var:
- Tam bir yarış motoru görünümüne ve kalıbına sahip olmasa bile 250'liklerden bariz daha güzel duruyor.
- 2 silindir 47hp gücü var ve kullanmasını bilirsen bence gayet güçlü.
- Son hızı düşük, ben daha denemedim bile, bana yetiyor fazlasıyla.
- Yakış çok değil(4 silindire göre) 5.1lt yakıyor şu an ortalama.
- Arka teker 160 :=)
- Tabiki ABS.
- Yan grenajda 500 yazıyor :D
- Sağlam, harbi sağlam motor.

Öncelikle uzun ve açıklayıcı yorumun için çok teşekkür ederim.
Bu yazdıklarının birebir aynısını yaşıyorum şuan.Aslında ben'de 500r ı çok düşündüm,hatta fovori listemde şuan 3 adet var.Fakat sesi ve hızı beni pek tatmin edemiyor :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:03 ----------

Bu arada temiz,hasarsız 2015 model r25 hakkında ne düşünürsünüz?Sıfıra 15 milyar vericeğime ikinci el r25 almak mantıklı bir seçim olur mu?

Monty
19 Mart 2017, 19:38
Çok iyi anladım.Çok teşekkür ederim uzun uzun yazıp zahmet etmişsiniz :)



Öncelikle uzun ve açıklayıcı yorumun için çok teşekkür ederim.
Bu yazdıklarının birebir aynısını yaşıyorum şuan.Aslında ben'de 500r ı çok düşündüm,hatta fovori listemde şuan 3 adet var.Fakat sesi ve hızı beni pek tatmin edemiyor :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:03 ----------

Bu arada temiz,hasarsız 2015 model r25 hakkında ne düşünürsünüz?Sıfıra 15 milyar vericeğime ikinci el r25 almak mantıklı bir seçim olur mu?

Sesi two-brothers egzos ile çözersin. Ama 2 silindirden hiç bir zaman 4 silindirdeki gibi ın ınının nııııııııınn ıııııınnnnnnnn ıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı ııınnnnnnn sesini bekleme :) Son hızından bahsediyorsan evet 190max. yapıyor ama bence 250'lik motor arayan birine bu hız yeter, yanlış anlamazsın umarım iyiliğin için yazıyorum. Ara hızlanmalarda 130-140'a kadar bütün 250'lilikleri tokatlarsın emin ol. Hemde teknik meknik olmadan bam bam bam :D

Bir arkadaşımda r25 vardı. Alacaktım gittim baktım, süper bir görüntüsü var. 2 silindir. Silindirlerin her biri 125cc minnacık :) Küçükken vurdukları iğne kadar :D 2. elinde çok dikkat edilmesi lazım bence. Yüksek devir çevirdiklerinden mütevellit motor çabuk yıpranıyor. ABS'de olmayınca, ömrü de kısa motor olunca vazgeçmiştim.

TskMuvazzaf
19 Mart 2017, 19:42
Sesi two-brothers egzos ile çözersin. Ama 2 silindirden hiç bir zaman 4 silindirdeki gibi ın ınının nııııııııınn ıııııınnnnnnnn ıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı ııınnnnnnn sesini bekleme :) Son hızından bahsediyorsan evet 190max. yapıyor ama bence 250'lik motor arayan birine bu hız yeter, yanlış anlamazsın umarım iyiliğin için yazıyorum. Ara hızlanmalarda 130-140'a kadar bütün 250'lilikleri tokatlarsın emin ol. Hemde teknik meknik olmadan bam bam bam :D

Bir arkadaşımda r25 vardı. Alacaktım gittim baktım, süper bir görüntüsü var. 2 silindir. Silindirlerin her biri 125cc minnacık :) Küçükken vurdukları iğne kadar :D 2. elinde çok dikkat edilmesi lazım bence. Yüksek devir çevirdiklerinden mütevellit motor çabuk yıpranıyor. ABS'de olmayınca, ömrü de kısa motor olunca vazgeçmiştim.

Mantıklı valla :) İnşAllah hayırlı bir kara veririm :) Bu arada dediğiniz egzosun sesini dinledim cidden efsane fakat bu egzosu takarsak motor için sorun olmaz mı?

Jemand
19 Mart 2017, 19:52
Naçizane fikrim, bu kadar düşünürsen bi çöp alamazsın dostum.

Yanlış anlama sen konu açıp duruyorsun ya, ben cbf aldım sonra sattım cumada crf aldım. Sen alana kadar ben bi 10 motor daha değişirim.

aldın mı len motoru

Monty
19 Mart 2017, 19:56
Mantıklı valla :) İnşAllah hayırlı bir kara veririm :) Bu arada dediğiniz egzosun sesini dinledim cidden efsane fakat bu egzosu takarsak motor için sorun olmaz mı?

İyi bir yerde taktırırsan, özenirlerse sorun değil, motor için daha bile iyi olur. Ama biraz pahalı, egzos alacağıma ben sağlam ekipman almaya karar verdim.

Alonedark93
19 Mart 2017, 20:00
aldın mı len motoru
Aldım abi aldım. Ben o konuda çok hızlıyım üstüme tanımam. :)

Bebek Starbucks yapalım bi ara. :P

Jemand
19 Mart 2017, 20:05
Aldım abi aldım. Ben o konuda çok hızlıyım üstüme tanımam. :)

Bebek Starbucks yapalım bi ara. :P

yarışalım la

Alonedark93
19 Mart 2017, 20:08
yarışalım la
Ahahah.

Yarın sabah arkadaşın kazalı 1000rr ını getircem, grenaj, far, ayna yok onla kapışak? Gitme işe boşver kapışak, sabah sabah yapalım bi roll :P

efendy06
19 Mart 2017, 20:17
Sesi two-brothers egzos ile çözersin. Ama 2 silindirden hiç bir zaman 4 silindirdeki gibi ın ınının nııııııııınn ıııııınnnnnnnn ıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı ııınnnnnnn sesini bekleme :) Son hızından bahsediyorsan evet 190max. yapıyor ama bence 250'lik motor arayan birine bu hız yeter, yanlış anlamazsın umarım iyiliğin için yazıyorum. Ara hızlanmalarda 130-140'a kadar bütün 250'lilikleri tokatlarsın emin ol. Hemde teknik meknik olmadan bam bam bam :D

Bir arkadaşımda r25 vardı. Alacaktım gittim baktım, süper bir görüntüsü var. 2 silindir. Silindirlerin her biri 125cc minnacık :) Küçükken vurdukları iğne kadar :D 2. elinde çok dikkat edilmesi lazım bence. Yüksek devir çevirdiklerinden mütevellit motor çabuk yıpranıyor. ABS'de olmayınca, ömrü de kısa motor olunca vazgeçmiştim.

Onun işi 300 yapmak değil ki, az yakmak, şık görünmek, yokuşta falan devir düşürmemek, mukavemetli hızlanma falan. Güzel motordur. Ben de radara almıştım, ama ikinci eli çok hareketli değil. Eninde sonunda yetmeyecek diye çekinmiştim.

mfBulut
19 Mart 2017, 20:23
Yahu daha geçen gün bu sefer karar verdim dememiş miydin :) Şaka bir yana aynı durumdayım. Ekipmanı ve ehliyeti aldım. Kara kara düşünüyorum. Para sorunum olmasa ben kesinlikle Ninja 300 alırdım. Ama eğer R25 in ABS lisi veya CBR ın ABS lisini -yani 2018'i- bekleyecek olsaydım R25 den başka hiçbir motora dönüp bakmazdım bile.
Şu an Ninja 300 ü bir numarada yapanlar benim için kesinlikle ABS başta olmak üzere Kawasaki kalitesi ve lastikler. Ama vergi diliminde bir yukarıda olduğu için fiyatı sıkıntı.
Gidip yeni YBR den alacam sonunda o olacak :)

Jemand
19 Mart 2017, 20:27
Ahahah.

Yarın sabah arkadaşın kazalı 1000rr ını getircem, grenaj, far, ayna yok onla kapışak? Gitme işe boşver kapışak, sabah sabah yapalım bi roll :P

kanka yarın sabah sünnet olucaktım ben unuttmuşum :mrgreen:

DKN
19 Mart 2017, 20:31
yolun sonu maxi scooter.. al sat yapmak da zaman kaybı.. hikayeyi özet geçtim :)

TskMuvazzaf
19 Mart 2017, 22:00
Yahu daha geçen gün bu sefer karar verdim dememiş miydin :) Şaka bir yana aynı durumdayım. Ekipmanı ve ehliyeti aldım. Kara kara düşünüyorum. Para sorunum olmasa ben kesinlikle Ninja 300 alırdım. Ama eğer R25 in ABS lisi veya CBR ın ABS lisini -yani 2018'i- bekleyecek olsaydım R25 den başka hiçbir motora dönüp bakmazdım bile.
Şu an Ninja 300 ü bir numarada yapanlar benim için kesinlikle ABS başta olmak üzere Kawasaki kalitesi ve lastikler. Ama vergi diliminde bir yukarıda olduğu için fiyatı sıkıntı.
Gidip yeni YBR den alacam sonunda o olacak :)

Nedense ben pek kawasakiye ısınmadım..
İnsan motor aldığında satmak için değil,kullanmak için almak gerek.Hal böyle olunca insan çok düşünüyor,araştırıyor hele hele 2.el alacak olursak.
Ben hyosung gt250r ile başladım sonra cbr250r,yamaha r25 şimdi akıl cbr500r da bakalım daha nerelere gidicez.. :D :D

mfBulut
19 Mart 2017, 22:10
Nedense ben pek kawasakiye ısınmadım..
İnsan motor aldığında satmak için değil,kullanmak için almak gerek.Hal böyle olunca insan çok düşünüyor,araştırıyor hele hele 2.el alacak olursak.
Ben hyosung gt250r ile başladım sonra cbr250r,yamaha r25 şimdi akıl cbr500r da bakalım daha nerelere gidicez.. :D :D

Ben 250cc bandına göre söyledim zaten :) Yoksa hem tasarım olarak hem de özellikler olarak 500R çok güzel. Gerçi diğerleri ile fiyatı yakın olan eski kasası. Ben yeni kasasına bayılıyorum.
Ben de sizin gibi uzun yıllar sürebileceğim bir şey almak istiyorum. Yoksa ilk aşamada CBR 125R alacaktım. Şimdi 2. el temiz bir CBR 250 almayı düşünüyorum.
Aklımda deli sorular ya aslında biraz durum :) Hakkımızda en güzeli ve en hayırlısı olsun

YasinC
19 Mart 2017, 23:25
Çok iyi anladım.Çok teşekkür ederim uzun uzun yazıp zahmet etmişsiniz :)



Öncelikle uzun ve açıklayıcı yorumun için çok teşekkür ederim.
Bu yazdıklarının birebir aynısını yaşıyorum şuan.Aslında ben'de 500r ı çok düşündüm,hatta fovori listemde şuan 3 adet var.Fakat sesi ve hızı beni pek tatmin edemiyor :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:03 ----------

Bu arada temiz,hasarsız 2015 model r25 hakkında ne düşünürsünüz?Sıfıra 15 milyar vericeğime ikinci el r25 almak mantıklı bir seçim olur mu?

500R'ın hızı yetmiyor mu ? 160-170 km hızlar hiç azımsanacak hızlar değildir ki en önemlisi o hızlara nasıl çıktığıdır. 250CC'ler ile 150 yapmaya benzemez. 500R ok gibi fırlıyor gaz açıldığında.

"R25'te 170-180 yapıyor yav" diye bir şey yok. 160'tan sonra canları çıkıyor zaten genelde eğimlidir yol ters bir rüzgar varsa zaten gitmiyor. 500R'ın hızı tatmin etmemesi tuhaf. Almayı düşündüğünüz tüm motorlardan çok daha performanslı. 18 saniyeden kısa sürede 150'ye çıkıyor.

TskMuvazzaf
19 Mart 2017, 23:52
Ben 250cc bandına göre söyledim zaten :) Yoksa hem tasarım olarak hem de özellikler olarak 500R çok güzel. Gerçi diğerleri ile fiyatı yakın olan eski kasası. Ben yeni kasasına bayılıyorum.
Ben de sizin gibi uzun yıllar sürebileceğim bir şey almak istiyorum. Yoksa ilk aşamada CBR 125R alacaktım. Şimdi 2. el temiz bir CBR 250 almayı düşünüyorum.
Aklımda deli sorular ya aslında biraz durum :) Hakkımızda en güzeli ve en hayırlısı olsun


500R'ın hızı yetmiyor mu ? 160-170 km hızlar hiç azımsanacak hızlar değildir ki en önemlisi o hızlara nasıl çıktığıdır. 250CC'ler ile 150 yapmaya benzemez. 500R ok gibi fırlıyor gaz açıldığında.

"R25'te 170-180 yapıyor yav" diye bir şey yok. 160'tan sonra canları çıkıyor zaten genelde eğimlidir yol ters bir rüzgar varsa zaten gitmiyor. 500R'ın hızı tatmin etmemesi tuhaf. Almayı düşündüğünüz tüm motorlardan çok daha performanslı. 18 saniyeden kısa sürede 150'ye çıkıyor.

Diğer 250 cclerle az çok bilgim var.Ama açıkçası cbr500r hakkında pek yok mesela r25 le aynı basıyorlar ikisi de cift silindir ikisi de sesi iyi ama ikinci el 2015 km az temiz baktigin zaman r25 12-13 bin tlye varken honda 18 bin tlden aşağı degil bu benim kafamı kurcalayan nokta oldu.

Ha gerçi arka lastik olsun cüsse kalıp olsun r25 den kesinlikle iyi hele 2015 model ustu

Ros1n2
20 Mart 2017, 01:21
gönlün hyo desin mantık honda.. Boşver bunları şeytan vesvesesi bunlar sen git r25 al en iyisi

mfBulut
20 Mart 2017, 01:36
Diğer 250 cclerle az çok bilgim var.Ama açıkçası cbr500r hakkında pek yok mesela r25 le aynı basıyorlar ikisi de cift silindir ikisi de sesi iyi ama ikinci el 2015 km az temiz baktigin zaman r25 12-13 bin tlye varken honda 18 bin tlden aşağı degil bu benim kafamı kurcalayan nokta oldu.

Ha gerçi arka lastik olsun cüsse kalıp olsun r25 den kesinlikle iyi hele 2015 model ustu

O mantık gerçekten yanlış ama. Yukarıda "YasinC" de açıklamış. Yüksek cc nin düşük cc bir motorla top speed olarak yakın olması benim için kötü değil aksine iyi bir şeydir. R25 ile motorun canını çıkarıp 160-170 lere çıkmaktansa -ki daha fazlasına bence sürekli hız olarak pistte yarışmayacaksanız gerek yok- yüksek cc bir motorla o hızlarda çok daha konforlu bir sürüş yaparım. Ayrıca hız hissi dediğimiz şey hızlanma hissidir çoğu kişi için. Şunu da gözardı etmeyin bence, düşük cc motor her zaman daha çok zorlanacağı için, yüksek sürat sürüşleri motorun ömrünü yüksek cc bir motora göre daha çok kısaltacaktır.
Ben yine de eğitim almadan CBR 500 ile başlamanın hata olacağını düşünüyorum.

900rr
20 Mart 2017, 02:58
yahu bu abs ne kadar önemliymiş.biraz anlatırmısın :) ilk motorum 89 model mz idi.şu an 46. motorumu kullanıyorum ve bence sizde motorcu ruhu yok.bırakın abs yi filan.keyif almaya bakın bu işten.abs li yada değil önemli olan motordur motor.temiz ve bakımlı olsun.ayrıca japonların ömrü çok kısa olmaz.çok eleştirel yaklaşmayın meselelere.mesela bu arkadaşa honda al daha problemsizdir deyin.boya göre motor alma bu pantolon değil deyin.bu işe yeni başlamış gibisiniz.sevin motosikletleri.kötülemeyin.pist pilotu olmadığınızı unutmayın.:) kendi motorunuzuda fazla abartmayın.abs yi çağın en önemli icadıymış gibi algılamayın.olumlu olun.güzel olun.sevimli olun.motorunuza binip keyif alın.hoşçakalın. :)

Tİme_shİft42
20 Mart 2017, 03:36
Kimse ybr dememiş :cherry:

YasinC
20 Mart 2017, 06:31
Diğer 250 cclerle az çok bilgim var.Ama açıkçası cbr500r hakkında pek yok mesela r25 le aynı basıyorlar ikisi de cift silindir ikisi de sesi iyi ama ikinci el 2015 km az temiz baktigin zaman r25 12-13 bin tlye varken honda 18 bin tlden aşağı degil bu benim kafamı kurcalayan nokta oldu.

Ha gerçi arka lastik olsun cüsse kalıp olsun r25 den kesinlikle iyi hele 2015 model ustu

R25 ile aynı basmıyor. R25 dediğin motor 160-170 falan anca basıyor. Bu hızlara da 45 saniyeden kisa sürede cikmiyordur. 500r dediğin motor 180 yapiyor 150km hiza 18 saniyenin altinda cikabiliyor. Sana şöyle anlatayim cbr500 top speed 150 olsa bile r25 ile drag yarışına kalktiginda r25'e ciddi miktarda fark atar.

TskMuvazzaf
20 Mart 2017, 09:16
gönlün hyo desin mantık honda.. Boşver bunları şeytan vesvesesi bunlar sen git r25 al en iyisi
R25 2015-2016 kasaları şuan için uygun fiyat,düşünüyorum yani artık hayırlısı


O mantık gerçekten yanlış ama. Yukarıda "YasinC" de açıklamış. Yüksek cc nin düşük cc bir motorla top speed olarak yakın olması benim için kötü değil aksine iyi bir şeydir. R25 ile motorun canını çıkarıp 160-170 lere çıkmaktansa -ki daha fazlasına bence sürekli hız olarak pistte yarışmayacaksanız gerek yok- yüksek cc bir motorla o hızlarda çok daha konforlu bir sürüş yaparım. Ayrıca hız hissi dediğimiz şey hızlanma hissidir çoğu kişi için. Şunu da gözardı etmeyin bence, düşük cc motor her zaman daha çok zorlanacağı için, yüksek sürat sürüşleri motorun ömrünü yüksek cc bir motora göre daha çok kısaltacaktır.
Ben yine de eğitim almadan CBR 500 ile başlamanın hata olacağını düşünüyorum.
Ya tabi bu da önemli bir nokta ama arada iyi de bir fiyat farkı var.Gerçi hiç 500r görmedim belki görsem kesin bunu almalı derim bakalım artık.

R25 ile aynı basmıyor. R25 dediğin motor 160-170 falan anca basıyor. Bu hızlara da 45 saniyeden kisa sürede cikmiyordur. 500r dediğin motor 180 yapiyor 150km hiza 18 saniyenin altinda cikabiliyor. Sana şöyle anlatayim cbr500 top speed 150 olsa bile r25 ile drag yarışına kalktiginda r25'e ciddi miktarda fark atar.
Ne kadar kısa sürede çok hız yapmak cidden önemli ve 500r nin bu özelliği ciddi anlamda avantaj olur.Hele sollamalar da..
Şuan en ucuz 2. El 2015 model 12 bin km 18-22 milyar şu fiyatlar keşke biraz daha ucuz olsa be..

Bu arada yamaha r25 in top speedin de 196-194 gören var.Bu doğru galiba ama 500r 180 hızla daha zorlanmadan sürekli gidebilir bu motor ömrü için cidden de önemli nokta açıkçası hala kararsizim :/
Çünkü r25 2. Elleri 12-13 bin tlye 2015 modelleri ama tabi çoğu dediginiz gibi zorlanmıştır.

banro
20 Mart 2017, 10:48
Honda al, beğenmez satarsan zararın az olur, Hyo alma, beğenmez satarsan zararın çok olur.

TskMuvazzaf
20 Mart 2017, 12:02
Honda al, beğenmez satarsan zararın az olur, Hyo alma, beğenmez satarsan zararın çok olur.

Banada öyle geliyor çünkü sıfır 15200 adam 3 bin km yapmadan ikinci eli 10500 e satıyor..

Uğur Gündüz
20 Mart 2017, 12:12
Selamlar,

İki seçenek arasında tıkanıp kaldıysanız size doğru yolun r25 olduğunu söyleyeyim. Hyo pişmanlıktır demeyeceğim merak etmeyin. Hatta görüntüsünden ötürü çok beğendiğim bir modeldir. Ama yazık günah etmeyin.. Haaa bütçeyi fazla zorlamak istemiyorum derseniz. Benelli tnt250 var Sym Wolf 250 var ille racing olsun ve işletim maliyeti'de düşük olsun diyorsanız cbr250 var..

TskMuvazzaf
20 Mart 2017, 19:16
Selamlar,

İki seçenek arasında tıkanıp kaldıysanız size doğru yolun r25 olduğunu söyleyeyim. Hyo pişmanlıktır demeyeceğim merak etmeyin. Hatta görüntüsünden ötürü çok beğendiğim bir modeldir. Ama yazık günah etmeyin.. Haaa bütçeyi fazla zorlamak istemiyorum derseniz. Benelli tnt250 var Sym Wolf 250 var ille racing olsun ve işletim maliyeti'de düşük olsun diyorsanız cbr250 var..

Yamaha r25'in devir göstergesi olsun,vites göstergesi kısaca saati efsane bir şey valla temiz yüksek model ucuza görünce insanın aklı oraya kayıyor bakalım şuan cbr500r ve r25 var tamamen ha yazın fiyatları artarsa direkt elerim o zaman :)

fatih.met
20 Mart 2017, 20:04
:)

Öncelikle ilk motorumu alırken ben de kafayı yiyecektim. İnsan ilk motorunu almaya karar veridiğinde, özellikle etrafında bu işle uğraşan kimselerde yoksa, genellikle formlarda çare arıyor. Formları okuyuncada çok daha kararsız bir duruma geliyor :) Benim aklımdaki tilkiler şu şekildeydi:

- 125'lik alayım. Daha ilk motorum, güçlü olmasın hata yaparım, n'parım sonra vs. vs.
- Ama 125'lik yetmezse, benim altımda da şey gibi kalır motor, ufacık sonuçta...
- 250'lik alayım ben en iyisi. Sonuçta gaz benim elimin altında az basarım nolacak?! (yalan :D)
- Japon'lar da güzel ama şimdi ilk motor zaten düşecek falan, yazık olacak o kadar paraya. Bir de pahalılar bak bu çinli de ne güzel görünüyor. Teknik özelliklerini de yazmışlar bi sayfa imba ;)
- ABS mi? Gerek yok ya zaten 60-70'le giderim ben :D
- O zaman pulsar ftw. 200rs ABS'de var. Servis iyi, fiyat güzel, görüntü güzel...
- Yokya ben bi honda cbr250r alayım. Altımda da fazla ufak kalmaz. Az yakar, parçası ucuz, servisi var, bastın mı gider...
- Ya o kadar para verecez bari ömürlük olsun, karizma olsun. 600-1000'lik 2. el eski modeller var. Ucuz da...
- Racing alınmaz çok tehlikeli yatıryorlar filan. Naked mı alsam? Touring? Enduro? Sport touring?
- Bu arada sahi....., yakittü...., bilimum ne kadar site varsa, motorların özelliklerini, fiyatlarını ezbere biliyordum artık :)
- Arka tekerde kalın olsun ama...
- Youtube'dan bütün videolar izlendi. ABS'li istiyorum.
- Benim sürüş isteklerimi karşılayacak en güvenli motor racing tipi motor, kanaat getirildi!
- Japon ya da Alman olacak, burası kesinleştirildi.
- İncelediğim ve almaya karar verdiğim motorlar sırası ile: Regal raptor 150, honda cbr125r, regal raptor 250, Hyosung gt250r, Pulsar rs200, honda cbr250r, yamaha r25, kawasaki ninja 250r, kawasaki ninja 300, bmw f650gs (2005 sonrası çift bujili), bmw r60/6, honda cb500f, yamaha mt03, yamaha fz6 fazer, yamaha xj6 diversion, honda cbr600f (2005 model tertemiz de bir tane bulmuştum, hatta tanıdık sayılır, yoshimura egzos sesini bir duydum dedim kaptan nereye uçuyoruz :)), hiç birini almadım :D

En son, belki tepki gösterenler olacak ama, gitmiyor vs., 2. el, siyah, kazasız, tertemiz, servis bakımlı, 14k km'de, orjinal oynanmamış, 16 bin tl'ye Honda CBR500R aldım ve belkide hayatımda verdiğim en iyi kararlardan biri olduğunu sürdükçe anlıyorum. Hemen bi metzeler sportec m7 rr lastik taktım. Bakımlarını yaptım, temizledim, cilaladım, 10 numara 5 yıldız oldu.

Peki niye en iyi karar?
- Kırmızıda kalkacaktık, en öndeydim, elim debriyajda basılı, gazı verdim, 7k devire çıktı. Yanımdaki araba gaza geldi gazı kökledi. Bende gaza geldim. Yeşil yandı. Debriyajı anında bıraktım. Hooooop ön teker kalkar gibi yaptı. debriyaja bastım, arka frene dokundum. Sonra dedim lan gerizekalı(çünkü aptalca bir hareketti ve bedelini ödemeye ramak kalmıştı) sonra da dedim lan sen ne akıllısın(düşünsene cbr600f ile aynı hareketi yaptığını, sümük gibi yapışmıştın yere :D)
- Yolda giderken 2. vitese attım gaza abandım, elimi birden debriyajdan çektim, auuvvv lan götü atıyor motor :D Toparladı Allah'tan...
- Biraz viraj çalışayım, verdim kontrayı, yattım sola, laaaayyn dışarı gidiyorum, hastr hastr, omg, holy sh.t, zorlamayim, düzelttim motoru abandım frene, ABS devrede, yolun kenarına geldi ve durdum.
- Orta şeritten gidiyorken, sağdaki araba sola, soldaki araba sağa, sinyalsiz kırdı. Hayır ikisi kaza yapacak onu anladım, yemin ediyorum aklıma gelen tek şey bahtsız bedevi oldu :) Çok şükür ABS vardı da o refleks ile o kadar abanmaya tekerler kitlenmedi.
- Bunlar gibi 2-3 şey daha...

Neyse uzun oldu biraz, ama emin olun okuması yazmasından kolay.

Benim için ne artıları var:
- Tam bir yarış motoru görünümüne ve kalıbına sahip olmasa bile 250'liklerden bariz daha güzel duruyor.
- 2 silindir 47hp gücü var ve kullanmasını bilirsen bence gayet güçlü.
- Son hızı düşük, ben daha denemedim bile, bana yetiyor fazlasıyla.
- Yakış çok değil(4 silindire göre) 5.1lt yakıyor şu an ortalama.
- Arka teker 160 :=)
- Tabiki ABS.
- Yan grenajda 500 yazıyor :D
- Sağlam, harbi sağlam motor.

baba bana neden cbr500 almıyorsun? benim neden cbr500'üm yok. iştahımı kabarttın :( yok işte yok para alamıyoruz biz. kendi param ile alabilirim ama ev geçindirmek zor.

efendy06
20 Mart 2017, 21:11
R25 2015-2016 kasaları şuan için uygun fiyat,düşünüyorum yani artık hayırlısı


Ya tabi bu da önemli bir nokta ama arada iyi de bir fiyat farkı var.Gerçi hiç 500r görmedim belki görsem kesin bunu almalı derim bakalım artık.

Ne kadar kısa sürede çok hız yapmak cidden önemli ve 500r nin bu özelliği ciddi anlamda avantaj olur.Hele sollamalar da..
Şuan en ucuz 2. El 2015 model 12 bin km 18-22 milyar şu fiyatlar keşke biraz daha ucuz olsa be..

Bu arada yamaha r25 in top speedin de 196-194 gören var.Bu doğru galiba ama 500r 180 hızla daha zorlanmadan sürekli gidebilir bu motor ömrü için cidden de önemli nokta açıkçası hala kararsizim :/
Çünkü r25 2. Elleri 12-13 bin tlye 2015 modelleri ama tabi çoğu dediginiz gibi zorlanmıştır.

Rüzgar ensenden tutup ittirirken, bolu dağından aşağı istikamette ancak. R25 kullandım. Hadi benim ebat büyük, ortalama ebatın altında arkadaşım var, R25 sahibi, "düz yolda yattım, açtım sonuna kadar, 175 çıkarttı, daha da yok" dedi. 250 cc motoru abartmayın 196 yapar diye. Gösterge o hızı gösteriyorsa kalibrasyonu bozuktur.

TskMuvazzaf
20 Mart 2017, 22:18
Rüzgar ensenden tutup ittirirken, bolu dağından aşağı istikamette ancak. R25 kullandım. Hadi benim ebat büyük, ortalama ebatın altında arkadaşım var, R25 sahibi, "düz yolda yattım, açtım sonuna kadar, 175 çıkarttı, daha da yok" dedi. 250 cc motoru abartmayın 196 yapar diye. Gösterge o hızı gösteriyorsa kalibrasyonu bozuktur.

500r ın beygir gücü r25 den cok fazla 500r o kadar basamiyorsa r25 nasil basar diyordum

mfBulut
20 Mart 2017, 22:25
500r ın beygir gücü r25 den cok fazla 500r o kadar basamiyorsa r25 nasil basar diyordum

Son hızı etkileyen tek faktör güç değildir. Kasa ağırlığı, denge ve rüzgar direnci gibi faktörler de çok etkilidir. Aynı motor gücü ve aynı ağırlıktaki iki motosiklet düşünün. Rüzgar direnci biri diğerinin iki katı olursa eğer aralarında hızlanma ve son hız farkı emin olun şaşırtıcı düzeyde olacaktır. Yeri geliyor motorun üzerine yatıldığı zamanki kaskların rüzgar direnci bile fark sağlıyor çünkü.

efendy06
20 Mart 2017, 22:29
Son hızı etkileyen tek faktör güç değildir. Kasa ağırlığı, denge ve rüzgar direnci gibi faktörler de çok etkilidir. Aynı motor gücü ve aynı ağırlıktaki iki motosiklet düşünün. Rüzgar direnci biri diğerinin iki katı olursa eğer aralarında hızlanma ve son hız farkı emin olun şaşırtıcı düzeyde olacaktır. Yeri geliyor motorun üzerine yatıldığı zamanki kaskların rüzgar direnci bile fark sağlıyor çünkü.

R25 ile CBR serisi arasında öyle çok büyük bir rüzgar sürtünme direnci farkı yoktur diye düşünüyorum. İllaki biri diğerinden iyidir ama, 250 cc R25 195 yaparken CBR500 180'de kalacak kadar bir fark yoktur. Hangisi daha iyi onu da ancak rüzgar tünelinde bulabiliriz ki bildiğim kadarı ile ülkemizde rüzgar tüneli yok :D O yüzden ss = ss

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------


500r ın beygir gücü r25 den cok fazla 500r o kadar basamiyorsa r25 nasil basar diyordum

Şanzıman farkı var, devir farkı var, dişli farkı var diye gider farklar. Ama benim CBR250R vs R25 karşılaştırma yazımı okursan, CBr250 ile R25 arasında öyle çok çok büyük bir fark olmadığını görürsün.

TskMuvazzaf
20 Mart 2017, 23:44
R25 ile CBR serisi arasında öyle çok büyük bir rüzgar sürtünme direnci farkı yoktur diye düşünüyorum. İllaki biri diğerinden iyidir ama, 250 cc R25 195 yaparken CBR500 180'de kalacak kadar bir fark yoktur. Hangisi daha iyi onu da ancak rüzgar tünelinde bulabiliriz ki bildiğim kadarı ile ülkemizde rüzgar tüneli yok :D O yüzden ss = ss

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------



Şanzıman farkı var, devir farkı var, dişli farkı var diye gider farklar. Ama benim CBR250R vs R25 karşılaştırma yazımı okursan, CBr250 ile R25 arasında öyle çok çok büyük bir fark olmadığını görürsün.
Link atarmısınız okumam için.

efendy06
21 Mart 2017, 10:47
Link atarmısınız okumam için.

http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/175473-cbr250r-vs-r25.html

velizrsln
21 Mart 2017, 10:55
araya r25 de koyabilirsin ama çok silindir her zaman daha çok yakar

ramcixx
21 Mart 2017, 10:58
kardeşim yeni kasaları bilmiyorum ama bende Honda diyorum. Hyo sadece bir kandırmaca. Ama cüssende Hyo'ya uygun. Düşük model 600 cc de bakabilirsin. 600F gibi eğer sana hızlı gelmezse yada ilk defa motosiklet kullanmıyorsan...

arda4
21 Mart 2017, 11:41
Kimse ybr dememiş :cherry:

ybr candır gerisi heyacandır.

Az ver ybr al :queen:

YBR250 de olur (şaka yapıyorum :)

something123
21 Mart 2017, 12:04
boyunuz kilonuzu gayet kaldırır, kendine bir iyilik yap ve honda al..
almak değil sonrasında ugraşmak ve servis bir okadar onemli..
ayrıca fikrim sudur ki dunyanın heryerinde tutulan hatta beklenen bir motor honda 250, o varken hyo demek pek mantıklı gelmiyor..