PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM alınır mı? KTM motorlarda sevmeyeceğiniz 5 şey



Sayfa : [1] 2

arda4
18 Mart 2017, 15:13
Merhaba arkadaşlar,

İnternette dolaşırken denk geldi, paylaşayım dedim.

KTM Duke 200, KTM RC200 hakikaten çok hoş motorlar. Pekiyi KTM alınır mı? KTM motorlarda sevmeyeceğimiz şeyler var mıdır?

Hintli kardeşlerimiz kullanmışlar test etmişler (malum KTM motorlar "Made in India by Bajaj") ve "KTM motorlarda sevmeyeceğimiz 5 şey" isimli bir video oluşturmuşlar :mrgreen:

Keyifle izlemeniz dileğiyle...

https://www.youtube.com/watch?v=4B2jIvXPW_0

https://www.youtube.com/watch?v=4B2jIvXPW_0

Not: KTM'ciler sakın gelip bana çatmayın, şikayetinizi MotorBeam ekibine iletin, bu videoyu ben çekmedim :pl:

Akhunturk
18 Mart 2017, 15:18
Benim KTM de sevmediğim tek şey fiyatı, gerisi teferruat:bounce:

brooklynnn
18 Mart 2017, 15:25
Keçe patlatmasi
Km göstergesinin bozulmasi
Yolda giderken vites peginin titresimden sallanmasi

Ama verdiği tat başka.

arda4
18 Mart 2017, 15:27
Videoya bakın videoya esas malzeme orada :queen:

F54
18 Mart 2017, 16:16
1190 üretimden kalkti ktm artik batar :)

byanmaz
18 Mart 2017, 16:17
1- Servislerinin pahalı, eğitimsiz ve vurdumduymaz olması
2- Pahalı, eğitimsiz ve vurdumduymaz servisleri
3- Eğitimsiz ve vurdumduymaz servislerinin pahalı olması
4- Servisinin pahalı olmakla kalmayıp, teknisyenlerinin eğitimsiz ve vurdumduymaz olması

beşinci aklıma gelmedi ama o da servisle ilgiliydi.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/163203-ktm-servis-problemi.html
http://www.motoron.com.tr/motosiklet-haber/kahrindan-tekmelersin-motoru

hasmet
18 Mart 2017, 16:37
1190 üretimden kalkti ktm artik batar :)
Hem daha hafif, hem de daha güçlü 1290 varken mi? :)

wetehan
18 Mart 2017, 16:42
KTM japondan şaşmak için çılgın bir bahanedir.
KTM beğenilir ve alınır.
RC8 ve sdr1290 efsanedir, koyu kawacı olmama rağmen ev de modelleri mevcut tek markadır.
2018-19 RC16 street versiyonunu dört gözle bekliyorum.

something123
18 Mart 2017, 17:14
1- Servislerinin pahalı, eğitimsiz ve vurdumduymaz olması
2- Pahalı, eğitimsiz ve vurdumduymaz servisleri
3- Eğitimsiz ve vurdumduymaz servislerinin pahalı olması
4- Servisinin pahalı olmakla kalmayıp, teknisyenlerinin eğitimsiz ve vurdumduymaz olması

beşinci aklıma gelmedi ama o da servisle ilgiliydi.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/163203-ktm-servis-problemi.html
http://www.motoron.com.tr/motosiklet-haber/kahrindan-tekmelersin-motoru

Nerdesiniz hangi servise gidersiniz bilmem ama kadikoy spormoto Sabri usta ve ekibi gayet ilgili ve elinden geleni yapan bir servis grubudur.. siz iyilerle karsilasmadiniz veya bir olaydan dolayi pesin hukumlu olabilirsiniz..

jacob34
18 Mart 2017, 17:17
Parçaları çok pahalı ve bulunmaz hint kumaşı maalesef. Onun dışında bana göre kalitede ilk 3e çok rahat girer.

zaferce
18 Mart 2017, 17:22
Ne, üç kişi binilemiyor muymuş? Aman tanrım!

brooklynnn
18 Mart 2017, 20:47
Sabri isine gelmeyince cirkeflesebiliyor. Expertiz yaptığı motorun deposu delik çıkmıştı. Ktm garanti den değişmesi gereken km göstergesini takmamak için kirk takla attı. Km göstergesini benim kasti olarak bozdugumu iddia etti.

Küfrederek ayrıldım ve. Ktmye elveda dedim.

byanmaz
18 Mart 2017, 21:10
Nerdesiniz hangi servise gidersiniz bilmem ama kadikoy spormoto Sabri usta ve ekibi gayet ilgili ve elinden geleni yapan bir servis grubudur.. siz iyilerle karsilasmadiniz veya bir olaydan dolayi pesin hukumlu olabilirsiniz..

haklısınız, ya iyi servislerle karşılaşmamışımdır -ki bu da ktm'nin servislerini kötü yapar- veya bir olaydan dolayı servislerin kötü olduğuna hükmetmişimdir ki bu da hükmü peşin vermemişimdir demektir.

Benim Sabri Usta'yla deneyimim sizinkinden farklı. Siz de hükmünüzü vermekte acele etmeyin derim.

Beni spormoto'nun halka ilişkiler sorumlusu (Can Bey, Cem Bey, hatırlamıyorum adını) kendi ifadesiyle bizzat spormotonun patronları adına aradı. Dedi ki "Siz haklısınız, biz haksızız. 3 aylık aküyü garantiden değiştirmemiz gerekirdi. Onun yerine sizi uğraştırmışız. Biz Sabri Ustaya da bilgi verdik. Gidin ona deyin ki bir sonraki bakımınız bedava"

Ben bundan sonraki ilk servisimde Sabri Usta'ya gidip dedim ki, "bak patronların bunu diyor ama ben bedavacı değilim, sen sadece akünün parasını servis ücretinden düş". Adam bunu reddetti. Ben bunu "ilgili ve elinden geleni yapan" diye değil kraldan çok kralcı diye tarif ederim.

F54
18 Mart 2017, 21:29
Hem daha hafif, hem de daha güçlü 1290 varken mi? :)

Burada ki 1200 cc nin vergisinden haberiniz yok
Olsa böyle diyemezdiniz

hasmet
18 Mart 2017, 21:43
Burada ki 1200 cc nin vergisinden haberiniz yok
Olsa böyle diyemezdiniz
Niye? Türkiye'de vergi çok diye KTM niye batsın?

Mucit23
18 Mart 2017, 21:51
KTM Birtek Turkiyede satılmıyor. Batacak bi firma değil.

Endurosunu bilmem ama 1290 Super duke Naked bike olarak hala "Best Naked Bike" sınıfında. Keşke binebilsek

IRau
18 Mart 2017, 22:23
ktm rc serisinin en önemli özelliği

böbrek taşlarını düşürüyor.

F54
18 Mart 2017, 23:28
Niye? Türkiye'de vergi çok diye KTM niye batsın?
1190 üretmiyor diye batsin
Vergi cok degil 1200 ++ cc nin vergisi çok
1190 dan 2.5 kat fazla
Tr de pek talep olmaz
Ne motorlar harcaniyor vergi sistemi yüzünden

*Heka
18 Mart 2017, 23:39
ktm rc serisinin en önemli özelliği

böbrek taşlarını düşürüyor.

Komik olmaya mı çalışıyorsunuz?
KTM'i benden daha fazla gömen yokken bu yoruma bi tarafımla gülüyorum sayenizde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

Spormoto distribütörlüğünde KTM alınmaz!

fstx
18 Mart 2017, 23:46
clickbait,

IRau
18 Mart 2017, 23:48
Komik olmaya mı çalışıyorsunuz?
KTM'i benden daha fazla gömen yokken bu yoruma bi tarafımla gülüyorum sayenizde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

Spormoto distribütörlüğünde KTM alınmaz!

rc 250 ve rc 390 test sürüşü sonrasında böyle düşündüm.

whitedeamon
19 Mart 2017, 01:32
Parçası pahalı.Onun dışında birşeyi yok

Mexico
19 Mart 2017, 02:02
ktm rc serisinin en önemli özelliği

böbrek taşlarını düşürüyor.

Kusura bakmayın ama bende bu cümlenin kalıplaşmış ve abartılı olduğunu düşünüyorum. Belki bindiğiniz motosiklet bakımsız vs olabilir. Ki mümkündür, çünkü Spormoto gerçekten çok tuhaf ve amatörce iş yapıyor.
KTM alanlar servis yokmuş gibi düşünüp öyle alsınlar. Antalya'da servisi bisikletciden bozma bir yerdi. Şimdi 1-2 kurumsal servis oluştu ama bir sürü müşteri kaybettiler bu süreçte. Motosikletlere lafım yok ama distrübütör ve servis gerçekten vasat.

hasmet
19 Mart 2017, 07:14
1190 üretmiyor diye batsin
Vergi cok degil 1200 ++ cc nin vergisi çok
1190 dan 2.5 kat fazla
Tr de pek talep olmaz
Ne motorlar harcaniyor vergi sistemi yüzünden

Bu durumda harcayanı şikayet edin bence :)

Ülkemin vergi sistemi saçmaysa KTM napsin? O da ulkeme uyup sacmalayacak degil herhalde.

1190'dan daha hafif, daha güçlü, daha torklu 1290cc motor yapmislar. Talebe yetismekte zorlaniyorlar. Hem amator hem profesyonel incelemeler ove ove bitiremiyor motoru...

... ama Turkiye'de vergisi cok ya, bugun yarin batar KTM :) :) :) Gunun esprisi ilan edecektim, ama az once Star gazetesinde bir yazi okudum ve onu Cem Yilmaz'in gecmesi zor, buyrun:

"Ülkemiz çok yönlü, dinamik, faklı frekanslarda etkin, başarılı, emin adımlarla güçlü bir şekilde yoluna devam ediyor. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde her alanda yapılan reformlarla milletimizin hak ettiği değer ve hizmeti layıkıyla yaşamasını sağlarken yabancı turistlerin de hayranlıklarını kazanıyor ve kendi ülkelerinde de bunu yaşamak istediklerini ifade etmelerini sağlıyor. Bırakın ülkemizi, tüm dünya Türkiye’nin gelişen ekonomisini, dev projelerini, gücünü hayretlerle izliyor."

boyle gidiyor yazi :) Ayni amcanin iki onceki yazisinin basligi: "Dünya fuarcılığının merkezi olabiliriz" :) :) :) En buyuk hava alaninda bomba patlatilali bir sene gecmemis... Ekonomik olarak guclu ulkelerin bir cogunda "seyehat edilmesi tehlikeli" ulkeler listesindesin...

YasinC
19 Mart 2017, 07:27
buyrun:

"Ülkemiz çok yönlü, dinamik, faklı frekanslarda etkin, başarılı, emin adımlarla güçlü bir şekilde yoluna devam ediyor. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde her alanda yapılan reformlarla milletimizin hak ettiği değer ve hizmeti layıkıyla yaşamasını sağlarken yabancı turistlerin de hayranlıklarını kazanıyor ve kendi ülkelerinde de bunu yaşamak istediklerini ifade etmelerini sağlıyor. Bırakın ülkemizi, tüm dünya Türkiye’nin gelişen ekonomisini, dev projelerini, gücünü hayretlerle izliyor."

boyle gidiyor yazi :) Ayni amcanin iki onceki yazisinin basligi: "Dünya fuarcılığının merkezi olabiliriz" :) :) :) En buyuk hava alaninda bomba patlatilali bir sene gecmemis... Ekonomik olarak guclu ulkelerin bir cogunda "seyehat edilmesi tehlikeli" ulkeler listesindesin...
Ayrana ne katıp içiyorlar merak ettim.

hattoi
19 Mart 2017, 07:38
Iraklı ya da Suriyeliden duydukları laflardan mı etkileniyorlar nedir..

Pistonlar
19 Mart 2017, 08:46
KTM Birtek Turkiyede satılmıyor. Batacak bi firma değil.

Endurosunu bilmem ama 1290 Super duke Naked bike olarak hala "Best Naked Bike" sınıfında. Keşke binebilsek

BAJAJ çatısı altında olduğu için kolay kolay batmaz

hasmet
19 Mart 2017, 10:20
BAJAJ çatısı altında olduğu için kolay kolay batmaz

Tam olarak değil. KTM'in yüzde elli bir hissesi Avusturyalı bir iş adamında... Ortaklık diyelim. Ama son söz yine Avusturyada...

Ama KTM'in diğer Avrupalı üreticilere fark atarak hızla büyümesinin en büyük sebebi kesinlikle Bajaj ile olan ortaklığı.

Mexico
19 Mart 2017, 10:21
BAJAJ çatısı altında olduğu için kolay kolay batmaz

KTM, BAJAJ çatısı altında değil. Önce araştıralım sonra atıp tutalım.
Bajaj, KTM için ortak üretim yaptığı Duke 125'den sonra KTM'nin önce yüzde 20, sonra yüzde 11 hissesini aldı. Toplamda yüzde 31 hissesi var. Bu durum ortak üretim yapan sirketler için çok normal. Aynı şekilde KTM'nin de Bajaj firmasında hisseleri var diye biliyorum ama emin değilim. Yani ortada çatı falan yok kendimizi kandırmayalım.

KTM pahalı diyen arkadaşlarda bazı detayları görmüyorlar. Motorlarda ABS, kaydırmalı debriyaj ve ters wp amortisör gibi bir çok özellik standart. Bunu Türkiye de hangi firma bu fiyatlara verebiliyor? Marka övmeyi sevmem ama zorla yaptırıyorsunuz :)

Nasıl ki Honda sorumsuzluğu ile meşhursa ve emekli motosikleti yapıyor diye dalga geçiliyorsa, KTM de extra özellikleri ve enerjisi bol insanlara üretim yapıyor.

F54
19 Mart 2017, 12:14
Bu durumda harcayanı şikayet edin bence :)

Ülkemin vergi sistemi saçmaysa KTM napsin? O da ulkeme uyup sacmalayacak degil herhalde.

1190'dan daha hafif, daha güçlü, daha torklu 1290cc motor yapmislar. Talebe yetismekte zorlaniyorlar. Hem amator hem profesyonel incelemeler ove ove bitiremiyor motoru...

... ama Turkiye'de vergisi cok ya, bugun yarin batar KTM :) :) :) Gunun esprisi ilan edecektim, ama az once Star gazetesinde bir yazi okudum ve onu Cem Yilmaz'in gecmesi zor, buyrun:

"Ülkemiz çok yönlü, dinamik, faklı frekanslarda etkin, başarılı, emin adımlarla güçlü bir şekilde yoluna devam ediyor. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde her alanda yapılan reformlarla milletimizin hak ettiği değer ve hizmeti layıkıyla yaşamasını sağlarken yabancı turistlerin de hayranlıklarını kazanıyor ve kendi ülkelerinde de bunu yaşamak istediklerini ifade etmelerini sağlıyor. Bırakın ülkemizi, tüm dünya Türkiye’nin gelişen ekonomisini, dev projelerini, gücünü hayretlerle izliyor."

boyle gidiyor yazi :) Ayni amcanin iki onceki yazisinin basligi: "Dünya fuarcılığının merkezi olabiliriz" :) :) :) En buyuk hava alaninda bomba patlatilali bir sene gecmemis... Ekonomik olarak guclu ulkelerin bir cogunda "seyehat edilmesi tehlikeli" ulkeler listesindesin...

siz espri yi anlamadınız :)
ben 1190 almassam ktm batar dedim dedim ama konu nereden nereye geldi :)

xawa
19 Mart 2017, 12:28
Ktm alacaksanız Avusturya'da üretilen modelleri tercih edin,aradaki kalite farkını görürsünüz.

tubejh
19 Mart 2017, 14:07
Duke 390 ne kadar far tasarımını beğendiysem 1290 adventure o kadar nefret ettim. 1290 farları çok büyük gelmedi mi size de.

Pistonlar
19 Mart 2017, 14:57
Tam olarak değil. KTM'in yüzde elli bir hissesi Avusturyalı bir iş adamında... Ortaklık diyelim. Ama son söz yine Avusturyada...

Ama KTM'in diğer Avrupalı üreticilere fark atarak hızla büyümesinin en büyük sebebi kesinlikle Bajaj ile olan ortaklığı.

Dediğiniz gibi KTM %51 hissesine sahip
%49 un da BAJAJ ın
BAJAJ olmasaydı KTM yi çok zor günler bekliyordu

fantalyagp
19 Mart 2017, 16:09
Geçen hafta 2. el absli 200 duke aldım. Gaz tepkisi sert ve vites düşerken stop ediyor. Sanırım debriyajı tam sıkmayınca oluyor.

shruikan
19 Mart 2017, 17:40
Geçen hafta 2. el absli 200 duke aldım. Gaz tepkisi sert ve vites düşerken stop ediyor. Sanırım debriyajı tam sıkmayınca oluyor.

nerden alıyon benzini? benim 390'da da oluyordu debriyajı çektiğim anda stop etme. o aralar da shell'den alıyordum benzini, opet'e geçtim stop-mtop bi şey kalmadı.

EldekiDebryj
19 Mart 2017, 19:23
Ben çok sevdim herşeyiyle, ayrıca şu titreme, böbrek taşı muhabbetide sıktı vallahi millet şehir şehir dolanıyor duke200 ile gööörrmeseeek...
Ben şehirdışı yapmadım ama abartıldığı gibi bir rahatsızlık hissetmedim. Siz rahata fazla alışmışsınız dıyeyım.

hasmet
19 Mart 2017, 19:30
Dediğiniz gibi KTM %51 hissesine sahip
%49 un da BAJAJ ın
BAJAJ olmasaydı KTM yi çok zor günler bekliyordu

Tam da oyle degil aslinda. Mesela VW olmasaydi Ducati'yi cok zor gunler bekliyordu denebilir belki...

Ama KTM eski olmasina ragmen hic bir zaman pazari domine etme potansiyeline sahip olmadi. Ama cok dogru bir zamanda cok kritik bir hamle yapti. Gelismekte olan ulkelerin buyuyen pazarlarina uygun motosiklet uretmek icin Bajajla anlasti. Yani is gucunun ucuz oldugu yerde, uygun fiyata dusuk cc motosiklet uretti. ilk defa Japon'lara alternatif bir Avrupali oldu. BMW ve Ducati'ye ciddi fark atti. Simdi hem BMW hem de Ducati aynisini yapmaya cabaliyorlar, ama cok gec kaldilar.

Acikcasi 1290cc Superduke denen canavar 125-250cc Duke'ler sayesinde var. Yuksek fiyatina ragmen KTM'e getirdigi kar acisinda Superduke'un, kucuk cc modellerin cok gerisinde oldugunu tahmin ediyorum.

fantalyagp
19 Mart 2017, 19:49
petrol ofisi ve shellden almıştım en son

Peyk74
19 Mart 2017, 19:49
Herkesin düşüncesine saygım var ve eminim benden daha usta kullanıcılarsınızdır da. Yeni ehliyet (1 ay) aldım 16.03.2017 Perşembe gunu de gidip KTM RC 250 ABS motorumu aldım. Nasıl motor bence güvenli ve şık bir alet, bunun yanında sınıfının en dolusu. Titreşim olayına gelirsek ben hiç hissetmiyorum neden 250'lik ile basladığım ve rodajda olduğu için, araçlara bak, devri kontrol et, vitesi ayarla derken titreşim aklıma bile gelmiyor. Ben memnunum kısacası. Yeni motor alacak arkadaşlara tavsiye ederim hemde sonuna kadar. 250cc başlangıç motoru olmaz diyenlere gelirsek kişi kendini bilirse sorun olmuyor. Şehir içi de kullandım Bursa Bandırma - Bandırma Çanakkale şehirler arası da. En güzeli de ben kendimi motorun üstünde güvende hissediyorum ve bana yetiyor. Yakıta gelirsek 3,4 de gördüm, 2,7 de kısacası kullanıma bağlı

arda4
19 Mart 2017, 21:32
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clickbait

Sorry but not related mate. Anyway...

Yahu kimse de vidyoya bakmamis. Hayir videonun basligini birebir Türkçe'ye çevirsek... :)

Neyse ktm ciler de icini doktu ferahladi :)

E-TEKİN
19 Mart 2017, 21:35
1buçuk yıl duke 200 kullandım, motorun sesi sürücüye çok geliyor, ben en çok bu sesten rahatsız oldum,

Osma
19 Mart 2017, 22:22
Aksana gel... Hintliler başka dil lütfen konuşmasın ya...

emre xt125
19 Mart 2017, 23:38
Ktm alacaksanız Avusturya'da üretilen modelleri tercih edin,aradaki kalite farkını görürsünüz.

hangileri avusturyada uretiliyor nereden ogrenebiliriz?

shruikan
20 Mart 2017, 00:38
Herkesin düşüncesine saygım var ve eminim benden daha usta kullanıcılarsınızdır da. Yeni ehliyet (1 ay) aldım 16.03.2017 Perşembe gunu de gidip KTM RC 250 ABS motorumu aldım. Nasıl motor bence güvenli ve şık bir alet, bunun yanında sınıfının en dolusu. Titreşim olayına gelirsek ben hiç hissetmiyorum neden 250'lik ile basladığım ve rodajda olduğu için, araçlara bak, devri kontrol et, vitesi ayarla derken titreşim aklıma bile gelmiyor. Ben memnunum kısacası. Yeni motor alacak arkadaşlara tavsiye ederim hemde sonuna kadar. 250cc başlangıç motoru olmaz diyenlere gelirsek kişi kendini bilirse sorun olmuyor. Şehir içi de kullandım Bursa Bandırma - Bandırma Çanakkale şehirler arası da. En güzeli de ben kendimi motorun üstünde güvende hissediyorum ve bana yetiyor. Yakıta gelirsek 3,4 de gördüm, 2,7 de kısacası kullanıma bağlı

A1 ile 250'liğe mi biniyon?

Pistonlar
20 Mart 2017, 02:46
Servis ve yedek parça fiyatı nedeniyle KTM alınmaz

*Heka
20 Mart 2017, 04:16
Servis ve yedek parça fiyatı nedeniyle KTM alınmaz
Periyodik bakımlarda kullanılan yedek parça fiyatları Japon firmalar ile aynı ya da %5 fazla.
Servis ücreti kesinlikle Japondan fazla değil.

Örnek olması açısından;
Yağ Filtresi 35 TL
Hava Filtresi 65 TL
Yağ, seçtiğiniz yağın raf fiyatı.
8500 KM bakımı işçiliği 80 TL.

Servis ücreti çok uygun.

hasmet
20 Mart 2017, 07:13
hangileri avusturyada uretiliyor nereden ogrenebiliriz?
Yüksek hacimli pahalı modeller. Çünkü Avrupa'daki işçilik fiyatları malum...

Periyodik bakımlarda kullanılan yedek parça fiyatları Japon firmalar ile aynı ya da %5 fazla.
Servis ücreti kesinlikle Japondan fazla değil.

Örnek olması açısından;
Yağ Filtresi 35 TL
Hava Filtresi 65 TL
Yağ, seçtiğiniz yağın raf fiyatı.
8500 KM bakımı işçiliği 80 TL.

Servis ücreti çok uygun.
Büyük KTM modelleri için Japonlara kıyasla şöyle birşeyler söyleyebilirim:

KTM sentetik 10w50 ya da 10w60 yağ istiyor, ve Japonlar'da kullanılan 10w30 ve 10w40 yağlardan daha pahalı. $50 sadece yağ tutuyor.

Yağ değişimi esnasinda temizlenmesi ve açılması gereken extra 2-3 filtre (mıknatıslı metal) ve tıpa var.

Hava filtresine ulaşım için deponun kaldırılması gerekiyor. Japonlar'da genelde direk yanda. Hatta subap ayarı için bile bazı Japonların depoları menteşeli, önü kalkıyor. Zaten silindirler yan yana. Büyük kolaylık.

Pahalı bir bakım olan subap aralık ayarının daha sık yapılması gerekiyor.

Radyatör havasının alınması için ön tekerin yarım metre yukarı kaldırılması gerekiyor vs.

Debriyaja yağ fışkırtan bir meme var, onun temizlenmesi gerekiyor her yağ değişiminde.

Velhasıl Japonlar daha az servis isteyen ve servisi daha kolay ve dolayısıyla da ucuz olan motosikletler üretiyorlar. Yüksek hacimli motosikletler için böyle en azından.

Seko
20 Mart 2017, 09:10
KTM alınmaz diye bir şey olamaz ama 2017 hariç ufak seriler gerçekten alınmaz. 2017'leri sürmedim, bilmiyorum.

hasmet
20 Mart 2017, 10:40
Yüksek hacimli pahalı modeller. Çünkü Avrupa'daki işçilik fiyatları malum...

Büyük KTM modelleri için Japonlara kıyasla şöyle birşeyler söyleyebilirim:

KTM sentetik 10w50 ya da 10w60 yağ istiyor, ve Japonlar'da kullanılan 10w30 ve 10w40 yağlardan daha pahalı. $50 sadece yağ tutuyor.

Yağ değişimi esnasinda temizlenmesi ve açılması gereken extra 2-3 filtre (mıknatıslı metal) ve tıpa var.

Hava filtresine ulaşım için deponun kaldırılması gerekiyor. Japonlar'da genelde direk yanda. Hatta subap ayarı için bile bazı Japonların depoları menteşeli, önü kalkıyor. Zaten silindirler yan yana. Büyük kolaylık.

Pahalı bir bakım olan subap aralık ayarının daha sık yapılması gerekiyor.

Radyatör havasının alınması için ön tekerin yarım metre yukarı kaldırılması gerekiyor vs.

Debriyaja yağ fışkırtan bir meme var, onun temizlenmesi gerekiyor her yağ değişiminde.

Velhasıl Japonlar daha az servis isteyen ve servisi daha kolay ve dolayısıyla da ucuz olan motosikletler üretiyorlar. Yüksek hacimli motosikletler için böyle en azından.

Bu yazdiklarim uzerine sorarsaniz "Degiyor mu?" diye, hic te oyle fanboyumsu bir cevap verecek halim yok dogrusu...

Evet motosiklet cok guzel, ama Japon'larin sorunsuzlugu, servis kolayligi, hatta servis aksadiginda bile durumu idare etme kapasitesi, ozellikle de fiyat farki goze alindiginda, hic te yabana atilir ozellikler degil. Ne yalan soyleyeyim...

KTMADDICTED
20 Mart 2017, 14:31
Japonlara gore sorunlu olmasi,parca ver motor fiyatlarinin pahali olmasi,servis yayginligi olmamasi,gaz kolunun sakin kullanicilara hitap etmemesi,renkli sasi tasarimlarin herkesin karakterine uymamasi.

Al sana 5 tane adam gibi sebep,yok 3 kisi binilmiyomus da bilmem ne.

Ilk motorum duke 200 du 20000km onunla giris yaptim motosiklet yasamina, sonra bi 20000 de duke 690 la yaptim,suan da smt 990 kullaniyorum.

Bugun motora baslamamin trafige cikisimin 2. yildonumu iyiki de en basindan beri ktm yi secmisim diyorum.Cunku her ustune oturdugumda her gaz koluna dokundugumda heyecanlanmaya devam ediyorum.Herkesin ruhu karakteri farklidir,onemli olan ona gore motosiklet secmektir.Bana ktm kadar kaliteli fren amortisor guc denge hafiflik sunan japon motor onerin gidip onu alayim.