PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : En Önemli Tarih Lastiklerin Üretim Tarihi Değil, Araca Takıldıkları Tarihtir



Sayfa : [1] 2

Dr. Fatih
17 Mart 2017, 13:11
Kaynak : https://www.yamahatr.com/lastik-yaslanmasiyla-ilgili-gercek-nedir/


Dünya lastik üretici devlerinden Michelin, lastiklerle ilgili bilinen yanlışları sıraladı. Okuduğumuzda, kafamızdaki bazı ön yargıları yıkmamız ise bir süre alabilir diye düşünüyoruz. Araştırmanın kaynağı ise Kore Tüketici Koruma Bakanlığı, Alman Otomotiv Derneği ADAC tarafından gerçekleştirilmiş ve Kauçuk Kimyası ve Teknolojisi dergisinde yayımlanmış. İşte lastikler hakkında önemli bilgiler :

Soru : Michelin, lastik yaşlanması ile ilgili bu bilgileri neden paylaşmaktadır ?

Cevap : Çünkü lastiklerin yaşlanmasıyla ilgili yaygın bir yanlış anlaşılma bulunmaktadır. Unutmayın; En önemli tarih lastiklerin üretim tarihi DOT değil, araca takıldıkları tarihtir.



S : Bir lastik araca takılı değilse, önemli oranda yaşlanmamaktadır. Neden ?

C : Stok durumunda (takılma öncesi) lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olup yalnızca depolama tesisinin küçük sıcaklık değişimlerine maruz kalmaktadır.



S : Üretim tarihi önemli değilse, önemli olan şey nedir ?

C : Lastiğin araca takıldığı tarih önemlidir. Çalışma sırasında lastik yüksek basınç, yol darbeleri ve depolamada var olmayan diğer koşullara maruz kalmaktadır. Bu nedenle lastikler, araca takıldıktan sonra önemli oranda yaşlanır.



S: Lastik yaşlanmasının depolama ile ilgili olmadığını ve sadece araca takılmasından sonraki süreçle ilgili olduğunu gösteren çalışmalar nelerdir ?

C : Kore ve Almanya’da üç çalışma gerçekleştirildi. Yapılan çalışmalar, yeni üretilen lastikler ile 3 yıldan beri depoda duran lastiklerin performans anlamında herhangi bir fark göstermediğini, bir araçta 1 sene kullanılan bir lastiğin yaşlanmasının 10 sene depoda kalan bir lastiğin yaşlanmasına eşdeğer olduğunu kanıtladı.



S: Lastikler, araca takıldıktan sonra yaşlanır. Bu süreçte lastik bakımıyla ilgili Michelin’in önerileri nelerdir ?

C : Lastiklerin araca takılmasının ardından lastikler kullanım sürelerinde oldukça özel bir bakım gerektirir. Bu bakım depolama sürecinden bağımsızdır ve şu hususları içerir. Hava basınç kontrolü, rot kontrolü, hasar kontrolü, diş derinliği ölçümü.

Ayrıca Michelin, lastiklerin tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip olmadığını belirtiyor. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığının da bir önemi bulunmuyor. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etkenin de bulunduğunu belirtiyor.

GP500-1st
17 Mart 2017, 13:19
Mişlen abiyi daralan dünya ekonomisinde sürücü hayatı değil kendi kar ve varlılık kaygısı öncelikli ilgi alanı anlaşılan.

Hiç katılmıyorum. Türkiyede berbat nemli,soğuk veya sıcak saklama şartlarında 6 ayı geçmiş lastik ömründen yemiş lastiktir.

hassss... ordan diyorum

kanoburda
17 Mart 2017, 13:21
Buralar karisir :@

zekeriyaimam
17 Mart 2017, 13:23
Depodaki rafa yerleştiren elemanın eldiven takıp takmaması bile ömrünü etkiler lastiğin.Ben her zaman fabrikaya gider kalıptan çıkşını izlerim, öye alırım.

okanbagiscan
17 Mart 2017, 13:28
Adam araştırıp 10 yıl raftaki lastiğin yeni üretilip 1 yıl kullanılan lastikle aynı olduğunu söylüyor.Lastiği etkileyen faktörler vardır arkadaşın dediği gibi çıplak eller bile dokunmak etkiliyor olabilir ama bunların etkisi üzerinde kullanma ile kıyaslandığında çok önemli değildir.

BatuhanK
17 Mart 2017, 13:31
Siz eski tarihlileri alın, yenileri ben takarım :mrgreen::mrgreen:

gungenir
17 Mart 2017, 13:35
-Taze olanı alırsak bizim açımızdan bir sıkıntısı var mı?
-Yok.
-Ucuza gelecek mi?
-Hayır.
-O zaman yeni üretimi alalım da içimiz rahat etsin.
-E ama önyargı yüzünden eski lastikleri satamıyoruz.
-Orası senin problemin be michelin kardeş.

Akhunturk
17 Mart 2017, 13:35
Eyyy Michelin efendi!!!

Bize öle yok teknoloji dergisinde yok bu araştırma mecmuasında yayınlanan makalelerle gelme!
Hele Almanya varsa işin içinde Nazi geçmişleri olan bu heriflerin lafıyla hiç gelme!
Dot mot gibi masallarını da kendine sakla !

Bu milletin forumu var, ustası var, sanayici eşi dostu var! Sen bizleri hiç bişey bilmeyen cahil mi sanıyorsun?

shadow slx
17 Mart 2017, 13:51
Zaten 2 lastikten dünyanın parasını istiyorsun e ozaman yenisi olacak tabiiki. Tarihi eski olanı yarı paraya verirsen biraz düşünürüm. :cat:

Dr. Fatih
17 Mart 2017, 13:57
EYYYYYYYYY Michelin, sen kimsin yaa kimm ? :P

Şaka bir yana adamlar sağlam testler yapmış bence değerlendirmek lazım.

okanbagiscan
17 Mart 2017, 13:58
Şu anki durumda eski tarihli lastikler zaten ucuza satılıyor.Aynı lastiğin 2014 2015 tarihlisi 2017 den daha ucuza satılıyor.Bu yazının bize faydası ucuz eski tarihli lastik alabileceğimiz.Ben 2016 mart üretimli rosso2 leri 650tl ye aldım.2017 olsa muhtemelen 900 1000 tl aralığında olacaktı.

sdirer
17 Mart 2017, 14:14
gavurun yollarını bizim belediye ya da karayolları yapmıyor tabii. Sen gördün mü hiç ingilizin döktüğü asfaltı, almanın döktüğü asfaltı ve 15 yıl sonra hala nasıl dişli olduğunu? Ben gördüm, o asfaltta doğru olabilir. Onlar gelsin de İzmir'in yeni kum dökülmüş asfaltında test etsinler :pr: o lastikleri..

enderbilgi
17 Mart 2017, 14:34
Aynı bilgiyi sıkıyosa İngiltere veya Fransa daki sitesine de yazsın göreyim...

banro
17 Mart 2017, 15:35
Yalanını yesinler. Çocuğun mini ATV sine lastik sipariş ettim, 2013 tarihli gönderdiler. Lastik değil tahta gibiydi. Takana kadar hayatım kaydı. Söktüğüm lastikler 2015 tarihliydi, esneklik farkı bariz netti. Yemezler canım.

TurboTastic
17 Mart 2017, 15:39
bende satsam böyle derdim..

Norton772
17 Mart 2017, 15:50
tabi tabi. al bayat lastigi sonra bir yil sonra git muayeneye bakalim ne oluyor.

Seko
17 Mart 2017, 16:48
Forumda lastik hamurundan anlayan birileri varsa cevap versin. Anlattıkları olay hamurdan hamura değişebilecek bir şey...

lityumiyon
17 Mart 2017, 17:13
Lastik temel olarak lateks isimli kauçuk ağacından elde edilen beyaz bir sıvıdan üretiliyor. Bahsi geçen bu lateks sıvısı içerisinde tamamen kauçuk hidrokarbonu bulundurmayıp aynı zamanda nem, kül ve proteinli maddeler de bulunduruyor. Yani bütün organik bileşikler gibi içerisinde karbon yapıtaşı var ve normal koşullar altında fiziksel ya da kimyasal tepkimeye uğramazlar.

Kaldı ki kendi varoluşu itibari ile yaşadığımız basınç ve sıcaklık koşullarına uygun olan ana madde çeşitli işlemler görerek daha da dayanıklı hale geliyor. O yüzden bence eski tarihli lastik alıp kullanmanın bence bir mahsuru yok.

ANCAK !!!! Son kullandığım cümle tüketicisine güven veren, üreticinin de satıcının da, denetleyenin de işini ahlaklı bir şekilde yaptığı ülkeler için geçerlidir. Çünkü eminim ki bu ürünler bizim satıcılarımız, toptancılarımız ve nakliyecilerimiz tarafından güneş altında da yağmur altında da uygun olmayan şartlarda bekletilmiştir ve gerekli saklama koşulları sağlanmamıştır.

Bu sebepten ötürü yeni tarihli lastik almaya devam.

Olcay Avşar
17 Mart 2017, 17:52
Madem öyle neden lastiklerin üzerine tarih ve hangi fabrikada, hangi hafta üretildiğini damgalamak zorundasınız?

Ee şey kem küm di mi :P

sbr
17 Mart 2017, 17:58
Madem öyle neden lastiklerin üzerine tarih ve hangi fabrikada, hangi hafta üretildiğini damgalamak zorundasınız?

Ee şey kem küm di mi :P

lot takibi yapmak dolayısıyla gereklidir.. herhangi bir üründe hata,şikayet vs tespit edildiğinde takibinin yapılması açısından gereklidir.

watercolours
17 Mart 2017, 18:14
O yazıyı İngiltere veya Fransa'da yazsın denmiş de, araştırmaya katılanlardan biri de ADAC, hatırlatırım. Yalan dolanın altına imza atıp prestijini sarsmaz ADAC.

kaan898
17 Mart 2017, 18:22
kardeşim 1 nisana daha çok var ...

Alonedark93
17 Mart 2017, 18:30
At yalanı, sev inananı. :P
Doğruda olabilir.

Fiyat düşmezse taze istiyorum ben, sıcak olursa iyi olur.

Potenza
17 Mart 2017, 19:07
Lastik konusunda cahil değiliz!
Kodum mu oturturuz!!!
Misliyle cevap veririz!!..
Adamı paçavraya çeviririz biz be!!
Eyyy mişi mişi kendine gel kendine :D :p :)

< iLk@yy >
17 Mart 2017, 19:19
iyide bu yazı otomobiller için yazılmış hemen hemen
otomobil lastiklerinde 10 - 15 yıl arası raf ömrü vardır
motosikletlerde raf ömrü 5 yıldır ortalama

motosiklet ve otomobil lastiklerinin farklı olmasının sebebi yapıları ve içlerindeki kimyasal karışım oranlarından kaynaklanmaktadır.

Potenza
17 Mart 2017, 21:15
Atış serbest..

enderbilgi
17 Mart 2017, 21:33
O yazıyı İngiltere veya Fransa'da yazsın denmiş de, araştırmaya katılanlardan biri de ADAC, hatırlatırım. Yalan dolanın altına imza atıp prestijini sarsmaz ADAC.

Michelin İngiltere veya Fransa sitesine yazsın dedim ADAC ın görüşü değil Michelin in Türkiye sitesindeki beyan tartışılıyor bu başlıkta. İspat etmek istiyorlar ise ADAC eğitmenlerinden birine 1 takım 1 aylık , 1 takım 3 yıllık , 1 takım 7 yıllık ve bir takım da 10 yıllık aynı model lastikten temin etsinler inceleme de büyük bi dergide makale olarak yayınlansın.

Bizim gibi ülkelerde büyük markalar atar tutar. Ülkemizde yayınladıkları birçok reklamı bile gelişmiş ülkelerde yayınlayamazlar yanıltıcı bilgi verdikleri için o ülkelerin yasaları vatandaşlarının aldatılmasına izin vermez.

COQ
17 Mart 2017, 21:59
Michelin internet sitesinde böyle bir yazı bulamadım.
Bulan varsa link paylaşsın bi bakalım.

Mertcan39
17 Mart 2017, 21:59
Bizim forumda da herkes en iyi bilen :) sözde metal yorgunluğu diye bir şey var ama hala 1950 model traktörler tarla sürüyor blok yada arka takım değişmiyor orjinaller neredeyse 60 yıllık olmuş ? yada 1992 de alınan jawa aynı sene depo ya kaldırılıyor lastikler havada duruyor geçen sene çıkarttık tek bir çatlak yok ve 400 500 km kullanıldı sorunsuz şekilde adamlar onca test yapıyor sonra bizimkiler yok olmaz ben tecrübeme bakarım :) çok yi biliyorsanız geçin siz bir şeyler üretin kanıtlayın arkadaş

Dr. Fatih
17 Mart 2017, 22:10
Michelin internet sitesinde böyle bir yazı bulamadım.
Bulan varsa link paylaşsın bi bakalım.

http://i.hizliresim.com/JaA0P5.jpg (http://hizliresim.com/JaA0P5)

http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/satin-alma-kilavuzu/lastiklerimi-ne-zaman-degistirmem-gerekir

3. Lastiğiniz yaşlanma belirtileri gösteriyorsa
Lastikler tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip değildir. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığı önemli değildir. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etken mevcuttur.

Acar gazeteci gibiyim haa :D

COQ
17 Mart 2017, 22:30
http://i.hizliresim.com/JaA0P5.jpg (http://hizliresim.com/JaA0P5)

http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/satin-alma-kilavuzu/lastiklerimi-ne-zaman-degistirmem-gerekir

3. Lastiğiniz yaşlanma belirtileri gösteriyorsa
Lastikler tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip değildir. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığı önemli değildir. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etken mevcuttur.

Acar gazeteci gibiyim haa :D
O linki ben de okudum abicim.
Ama o üstteki resmi ve içeriği bulamadım.
Fransa sitesinde de yok.:silent:

simurgg
17 Mart 2017, 22:38
Alin size Ingiltere sitesinden, hem de motosiklet lastikleri icin yazilmis versiyonu:

http://m.moto.michelin.co.uk/GB/en/safe-riding/when-to-change-my-tyres.html

phns
17 Mart 2017, 23:09
Düzgün saklama koşullarında arastirmalar dogrudur, fakat ulkemizde lastiklerin nasil ve hangi kosullar altinda saklandigini bilemedigimiz icin en iyisi yeni tarihli lastik almak.

Alonedark93
17 Mart 2017, 23:24
Çıkma lastik candır, gerisi heyecandır. :P

enderbilgi
18 Mart 2017, 07:43
Alin size Ingiltere sitesinden, hem de motosiklet lastikleri icin yazilmis versiyonu:

http://m.moto.michelin.co.uk/GB/en/safe-riding/when-to-change-my-tyres.html

Tamam güzel de orda Türkiye'deki durumun tersi anlatılıyor. 5 yıl kullandıysanız değiştirin artık yazıyo :)))

adilaksoy
18 Mart 2017, 08:20
Yeni bir pazarlama stratejisi, elinde kalan malı degerinde satabilme çabası olarak okuyorum fakat buradan şu fırsat ta cikabilir farkindalik olusup eski tarih uretimli lastiklerin fiyatlari ciddi dusebilir.

simurgg
18 Mart 2017, 10:45
Tamam güzel de orda Türkiye'deki durumun tersi anlatılıyor. 5 yıl kullandıysanız değiştirin artık yazıyo :)))

Ayni seyi okuyup farkli mi yorumluyoruz yoksa farkli seyleri mi okuyoruz??

Beş veya daha fazla yıl kullandıktan sonra lastiklerinizin yılda en azından bir kere kontrol edilmesi gerekmektedir. İhtiyaç halinde, araç imalatçısının orijinal ekipman astiklerin değiştirilmesini ilgilendiren tavsiyelerine uyunuz. Bir tedbir olarak, lastikler üretim tarihinden itibaren 20 yıl değiştirilmemişse (Lastik üzerinden nasıl okunduğuna bakınız) kullanılabilir durumda görünseler ve lastik desen göstergesine kadar aşınmamış olsalar dahi Michelin bu lastiklerin yeni lastiklerle değiştirilmesini tavsiye etmektedir.


After 5 years of use or more, tyres should be examined every year by a professional mechanic. If the tyres need to be changed, follow the manufacturer's recommendations with regard to replacing original components. As a precaution, all tyres that have not been replaced after ten years should be changed, even if they appear to be in a generally good condition and have not reached their tread wear limit.

arda4
18 Mart 2017, 15:26
Kaynak : https://www.yamahatr.com/lastik-yaslanmasiyla-ilgili-gercek-nedir/


Dünya lastik üretici devlerinden Michelin, lastiklerle ilgili bilinen yanlışları sıraladı. Okuduğumuzda, kafamızdaki bazı ön yargıları yıkmamız ise bir süre alabilir diye düşünüyoruz. Araştırmanın kaynağı ise Kore Tüketici Koruma Bakanlığı, Alman Otomotiv Derneği ADAC tarafından gerçekleştirilmiş ve Kauçuk Kimyası ve Teknolojisi dergisinde yayımlanmış. İşte lastikler hakkında önemli bilgiler :

Soru : Michelin, lastik yaşlanması ile ilgili bu bilgileri neden paylaşmaktadır ?

Cevap : Çünkü lastiklerin yaşlanmasıyla ilgili yaygın bir yanlış anlaşılma bulunmaktadır. Unutmayın; En önemli tarih lastiklerin üretim tarihi DOT değil, araca takıldıkları tarihtir.



S : Bir lastik araca takılı değilse, önemli oranda yaşlanmamaktadır. Neden ?

C : Stok durumunda (takılma öncesi) lastikler şişirilmemiş, üzerine yük bindirilmemiş olup yalnızca depolama tesisinin küçük sıcaklık değişimlerine maruz kalmaktadır.



S : Üretim tarihi önemli değilse, önemli olan şey nedir ?

C : Lastiğin araca takıldığı tarih önemlidir. Çalışma sırasında lastik yüksek basınç, yol darbeleri ve depolamada var olmayan diğer koşullara maruz kalmaktadır. Bu nedenle lastikler, araca takıldıktan sonra önemli oranda yaşlanır.



S: Lastik yaşlanmasının depolama ile ilgili olmadığını ve sadece araca takılmasından sonraki süreçle ilgili olduğunu gösteren çalışmalar nelerdir ?

C : Kore ve Almanya’da üç çalışma gerçekleştirildi. Yapılan çalışmalar, yeni üretilen lastikler ile 3 yıldan beri depoda duran lastiklerin performans anlamında herhangi bir fark göstermediğini, bir araçta 1 sene kullanılan bir lastiğin yaşlanmasının 10 sene depoda kalan bir lastiğin yaşlanmasına eşdeğer olduğunu kanıtladı.



S: Lastikler, araca takıldıktan sonra yaşlanır. Bu süreçte lastik bakımıyla ilgili Michelin’in önerileri nelerdir ?

C : Lastiklerin araca takılmasının ardından lastikler kullanım sürelerinde oldukça özel bir bakım gerektirir. Bu bakım depolama sürecinden bağımsızdır ve şu hususları içerir. Hava basınç kontrolü, rot kontrolü, hasar kontrolü, diş derinliği ölçümü.

Ayrıca Michelin, lastiklerin tahmin edilebilir bir raf ömrüne sahip olmadığını belirtiyor. Lastiklerin nerede ve ne zaman yapıldığının da bir önemi bulunmuyor. Sıcaklık, bakım, depolama koşulları ve kullanım, yük, hız, basınca ilaveten sürüş biçimi gibi lastiğin ömrünü etkileyecek birçok etkenin de bulunduğunu belirtiyor.

Açılın kimyacı geldi :queen: (vey be bu cümleyi tekrar kullanabilmek nasip oldu)

Şimdi kardeşler, lastik dediğin şey yağın kimyasal tepkimeye sokulmasıyla üretilen bir madde https://en.wikipedia.org/wiki/Tire_manufacturing

Şimdi tepkime istenen noktaya gelince durduruluyor. Amma velakin ortamdaki oksijen ve özellikle de güneş ışığı lastikteki kimyasal tepkimeleri devam ettiriyor.

Kısacası lastiği ister tak ister takma, fabrikadan çıktığı andan itibaren bozulmaya devam ediyor. Hele hele bol güneşli ortamda uygun olmayan diğer şartlarda depolanıyorsa bu bozulma daha da hızlı oluyor.

O yüzden mümkün mertebe taze lastik kullanmakta faide mevcut. İnanmayan kendisi dener. Bende 2014 sonu imal edilmiş Snowways lastik var. Arkadaşta aynı marka aynı modeli var ama daha yeni üretim. Bendeki taş gibi olmuş, ondaki yumuşacık.

Mesele sadece sertlik yumuşaklık da değil, lastik özelliğini kaybediyor doğru dürüst yol tutmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------

tecrübeyle sabittir, 3 yıldan sonra lastikler tırtlıyor. Zaten diş derinliği 4mm ve altına düşünce fren mesafesi acayip uzuyormuş:

https://www.youtube.com/watch?v=N2g_uRqDupU

https://www.youtube.com/watch?v=N2g_uRqDupU

https://www.youtube.com/watch?v=2loTB6yaxdI

https://www.youtube.com/watch?v=2loTB6yaxdI

https://www.youtube.com/watch?v=CiQnbLWiw4c

https://www.youtube.com/watch?v=CiQnbLWiw4c

kurye13
18 Mart 2017, 16:21
Aklıma şu geldi

http://galeri5.uludagsozluk.com/6/napak-inanak-m%C4%B1-kanka_13847.jpg

enderbilgi
18 Mart 2017, 17:39
Ayni seyi okuyup farkli mi yorumluyoruz yoksa farkli seyleri mi okuyoruz??

Beş veya daha fazla yıl kullandıktan sonra lastiklerinizin yılda en azından bir kere kontrol edilmesi gerekmektedir. İhtiyaç halinde, araç imalatçısının orijinal ekipman astiklerin değiştirilmesini ilgilendiren tavsiyelerine uyunuz. Bir tedbir olarak, lastikler üretim tarihinden itibaren 20 yıl değiştirilmemişse (Lastik üzerinden nasıl okunduğuna bakınız) kullanılabilir durumda görünseler ve lastik desen göstergesine kadar aşınmamış olsalar dahi Michelin bu lastiklerin yeni lastiklerle değiştirilmesini tavsiye etmektedir.


After 5 years of use or more, tyres should be examined every year by a professional mechanic. If the tyres need to be changed, follow the manufacturer's recommendations with regard to replacing original components. As a precaution, all tyres that have not been replaced after ten years should be changed, even if they appear to be in a generally good condition and have not reached their tread wear limit.

İnanmayın diyorum. Motorumun kullanım klavuzunda kullanım ömrü olarak 7 yıl ömür biçilmiş üreticisi tarafından. Bırak 5 yılı 3 yıl 25.000 kmden fazla hiçbir lastiği kullanmam. Ayrıca unutmayın avrupada lastiğe yama yapılmaz. Memleket olmuş şantiye gelsin 5 yıl kullansın burda michelin uzmanları ya da ADAC eğitmenleri bir lastiği de lastik ne hale geliyor görsünler. Avrupanın köy yollarında sağı solu ekili dikili tarla olan yollarında toprak kırıntısı yok. Motosikletin dinamikleri farklı frenlemeyi geçtim hatalı vites düşürmeler ve sert gaz açma anlarındaki oluşan hamur kaybıyla bile lastiği birkaç ayda kordları gözükecek hale getirebiliriz. Süpersport lara binen arkadaşlar lastik dayandıramıyo makinelere. ... Ayrıca balkanlarda 8 gün 6000 km de lastik bitirdim tabi 3 günü pistteydi.

mustafa_325
18 Mart 2017, 18:09
Bizim forumda da herkes en iyi bilen :) sözde metal yorgunluğu diye bir şey var ama hala 1950 model traktörler tarla sürüyor blok yada arka takım değişmiyor orjinaller neredeyse 60 yıllık olmuş ? yada 1992 de alınan jawa aynı sene depo ya kaldırılıyor lastikler havada duruyor geçen sene çıkarttık tek bir çatlak yok ve 400 500 km kullanıldı sorunsuz şekilde adamlar onca test yapıyor sonra bizimkiler yok olmaz ben tecrübeme bakarım :) çok yi biliyorsanız geçin siz bir şeyler üretin kanıtlayın arkadaş

Metal yorgunluğu zamanla değil değişken kuvvetle olur. Diyelim ki elimizde 100 Newton kuvvete dayanan bir aluminyum çubuk var. Bu çubuğu olduğu yerde bırakırsak yıllarca olduğu gibi durur gücünü kaybetmez. Fakat dakika başı üzerinde 90 newton yük asıp kaldırsak kısa bir süre içinde yüzeyinde çatlaklar oluşmaya başlayacak ardından çatlaklar büyüyüp malzemenin dayanımını düşürecektir. Dayanım 90'ın altına düşünce de kopacaktır.

Verdiğin örneklerdeki malzemeler 30 yıl boyunca kullanılıp yorulmaya uğramıyorlar çünkü üzerilerine yeterince yük binmiyor veya yeterli çevrim yapılmıyor.

Lastiğin beklediği yerde bozulması ise metal yorgunluğundan tamamen farklı. Lastik kimyasal tepkime sonucu yavaş yavaş özelliğini kaybeder. O jawa nın lastikleri bozulmamış gibi gözükür ama michelin kalitesinden IRC kalitesine düşmüştür.

arda4
23 Mart 2017, 15:31
Aklıma şu geldi

http://galeri5.uludagsozluk.com/6/napak-inanak-m%C4%B1-kanka_13847.jpg

Benim de aklımaşu geldi:

http://galeri8.uludagsozluk.com/461/fake-hesap-kavgalar%C4%B1_987301.jpg

Duyunca "Yav He He" Diyerek Uzaklaşmak İsteyeceğiniz Dünyanın En Samimiyetsiz 16 Cümlesi
https://onedio.com/haber/duyunca-yav-he-he-diyerek-uzaklasmak-isteyeceginiz-dunyanin-en-samimiyetsiz-cumleleri-529276

mustf
27 Nisan 2017, 18:45
tabi ki gidip 10 sene önce üretilmiş lastiği almanın alemi yok. ama,
kalkıpta lastikte ilaç gibi son kullanım tarihi aramakta çok mantıklı değil.

yani "2 seneyi geçmişse takmam" demek anlamsız. lastik kalitesizse, özellikle de son yılların irc si gibi bir lastikse bugün üretilmiş olsa ne olur? sonuçta durduğu yerde sertleşen lastik kalitesiz lastiktir.

ayrıca onun üretildiği maddenin ne kadar zaman beklediği de bilinmiyorken bu işlere girersek çıkamayız.

bence 2 yıl içinde üretilmiş lastikleri takmalıyız.

Keoma
27 Nisan 2017, 19:09
...dedi lastik satıcısı

KUVVETMİRA
27 Nisan 2017, 20:00
başıma bir iş gelmeyecekse bana sanki doğru olabilir gibi geldi.

MUSTAFA KIR
27 Nisan 2017, 20:53
Sonuçta aynı parayı veriyorum neden 3 yıl beklemiş ve hangi koşullarda stokta kalmış bilmedigim lastigi alayım. Ben 8 ay tamamlamış lastiği takmam. Ben tüketici olarak yeni lastik alıyorum. Üretimi de yeni olsun kafam rahat olsun

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:51 ----------

Şu andada yeni lastik var motorumda. Michelin lastiği. Eger eski tarihten kalmış olursan seni almam Michelin

GezeGeze
28 Nisan 2017, 00:04
Lastiğin üretim tarihinin önemi sizin bu lastiği ne kadar sürede bitireceğinizle, eriteceğinizle ilgilidir.

1 günde (veya azami önünüzdeki 6 ayda) eritecekseniz, 9,5 yıldır rafta beklemiş bir lastiği de almakta sakınca olmasa gerek, rafta sorunsuzca beklediyse ve raf ömrü "10 yılsa".

Yok zaten az km yapıyorsanız ve sıfır bir lastik sizi bu şartlarda bi 5-10 sene götürüyorsa, haliyle yeni üretim tarihli bir lastik almakta fayda var; siz lastiği kullana kullana eritmeden, bitirmeden lastik kendini eritmesin, bitirmesin diye, güneşten vs...

Özeti bu anladığım kadarıyla.

Haliyle, altının yeni fiyatı eski fiyatı gibi, aynı paraya yakın tarihli lastikleri alırım. Elinde kalmış eski tarihli olanı fiyatı kırarsa alırım, çünkü onun kullanım ömrü daha kısa; raf ömrü 10 yılsa, 10 yıldan ne kaldıysa geriye işte... Onu bir düşmesi lazım satarken... :mrgreen:

oluroyle
28 Nisan 2017, 00:16
https://youtu.be/TI55ndBjiMg

https://m.bridgestone.com.tr/lastik-kullanim-ve-raf-omru-onerileri


Adam alacak lastikleri , üst üste demir çubuğa sıralayacak, dükkanın tentesine aşacak güneşin, yağmurun altında. Ohhh, mis.

hokahey
28 Nisan 2017, 00:34
oldu o zaman milattan once 120 yilinda uretilen lastigi takalim aracimiza. nasil olsa uretim tarihi degil de takildigi tarih onemli. tey allahim!

c3y
28 Nisan 2017, 08:51
Oooooo desenize artık 2.el satanlar abi lastiği geçen sezon taktım diyecekler....
Artık lastiklerinde faturasını soracağız :D .

Bunu zaten biliyorduk.Verdiğin bilgi için teşekkürler.Zaten aracın üzerindeki lastik tarihine baktığımızda adama söylüyoruz abi bu 3 senelik oda diyorki olurmu ben 2 sene önce taktım daha gideri var gibi...