PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomatik zincir yağlama hakkında bilgisi olan...



altora
02 Mart 2017, 22:11
Arkadaşlar havalar ısınıyor trafikteki motor sayısı hızla artıyor. Atım ve ben yakında yola revan oluruz inşaAllah. Kış boyunca bakımını yapmak bir tarafa can sıkıntısı bir sürü aksesuar yaptım. Elcik koruma, ön cam, çamurluk yükseltme, orta sehpa falan filan. Ama epeydir düşünmeme rağmen zincir yağlama konusunda bir çözüm üretemedim. Benim istediğim zinciri temizleyen aktif bir şekilde yağlayan otomatik bir sistem . Böyle bir sistem var mı? yoksa yapılamaz mı?. Bu konuda fikri olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum.

shruikan
02 Mart 2017, 22:22
otomatik yağ damlatan zımbırtılar var da, otomatik temizleyici hiç duymadım

ahmet.58
02 Mart 2017, 22:26
İki tane diş fircasinin firca taraflari birbirine gekecek sekilde batlayip zinciri o iki fircanin arasina sokun motorada sabitleyin otomatik temizler ☺ ben zinciri yaglamadan once bu yöntem ile temizliyorum

zaferce
02 Mart 2017, 22:27
5. otomatik zincir yağlama: motorda orta sehpa varsa, zinciri yağlamayı, temizlemeyi seviyorsanız gerek yok. zinciri temizlemek için baya bir eğilmek gerekli. bir kaç sefer deneyin, sonra "yok mu lan bunun pratik yolu?" demeye başlayacaksınız. pratik yolu bu. scottoiler marka en bilineni en pahalısı. elektronik olanı daha da pahalı. bazı motorlara ucuz, manuel olanı da takılamıyor. ama zincirin ve dişlilerin ömrünü uzatması ileride kendini amorti edecektir. sprey şeklindeki zincir yağları zincire yapıştığı için tozu da yapıştırır, çabuk kirlenir. ama scottoiler'ın yağı yapış yapış değil o sebeple kolay kolay kirlenmiyor. dolayısıyla 500 km'de bir temizleme ihtiyacı da olmuyor. temizlemek gerekse bile kolayca temizleniyor. dolayısıyla motorun zincirini bakımdan bakıma temizle(t)seniz de oluyor. büyük rahatlık.

orta sehpa takılamayan motorlara ismail marka orta sehpa uydurmaya çalışmak yerine otomatik zincir yağlama taktırmak çok daha mantıklı. hatta orta sehpa takılabilen motorlara bile orta sehpa için para ödenecekse, onun yerine otomatik zincir yağlama sistemi almak bence tercih edilir.

Kendimden kopyala-yapıştır seklinde alinti (https://eksisozluk.com/entry/39060890)

efendy06
02 Mart 2017, 22:30
Zinciri otomatik yağlamak tamam da, yahu ben bizzat bir sürü teçhizat ile resmen 1 saatte ancak temizleyebiliyorum o zinciri, otomatik nasıl olacak ki:sunny: Acaba ben mi çok beceriksizim? Zincir temizlemek için özel fırça getirttim, bazot, gazyağı falan her şey var, arka sehpa var, ev müstakil, bahçe var, sondaj var, ucunu kaçırdın mı sağa sola saldıran bir basınçla su akıtan hortum var. Yine de motorumun detaylı temizliği 3 saati geçiyor.

ogzcngdk
02 Mart 2017, 22:38
Zinciri otomatik yağlamak tamam da, yahu ben bizzat bir sürü teçhizat ile resmen 1 saatte ancak temizleyebiliyorum o zinciri, otomatik nasıl olacak ki:sunny: Acaba ben mi çok beceriksizim? Zincir temizlemek için özel fırça getirttim, bazot, gazyağı falan her şey var, arka sehpa var, ev müstakil, bahçe var, sondaj var, ucunu kaçırdın mı sağa sola saldıran bir basınçla su akıtan hortum var. Yine de motorumun detaylı temizliği 3 saati geçiyor.

benimde aynı, zincir temizlemek ve yağlamak 1, 1.5 saat sürüyor şaka gibi :queen:

ama sevdiğim için dert etmiyorum, motorun temizlenmesini mecburen 2-3 güne bölüyorum :queen:

shruikan
02 Mart 2017, 22:38
Kendimden kopyala-yapıştır seklinde alinti (https://eksisozluk.com/entry/39060890)

yapışmayan yağı zincir kısa sürede atar üzerinden, bi de bu var ama?

efendy06
02 Mart 2017, 22:40
yapışmayan yağı zincir kısa sürede atar üzerinden, bi de bu var ama?

Sürekli yağlanıyor ise bir taraftan, diğer taraftan yağı atması zinciri yağsız bırakmaz diye düşünüyorum.

altora
02 Mart 2017, 22:53
Yaw bir zamanlar motorum yoktu paramda yoktu melül melül bakardım yolda bir motor görünce e tabii akşamlarıda burada muhabbet ederken konu zincir yağlamaya geldiğinde çok kızardım zincirin derdinden hayıflanan motorculara lan benim motorum olsun ben ona süt banyosu bile yaptırmazsan namerdim derdim zincir yağlama neymiş. Sonra motorum oldu tekrardan çok şükür zincir yağlama işinden de hiç bizar olmadım. Seve seve yapıyorum motorumun bütün bakımlarını . Ustalara bile güvenmedim servis manueline bakarak kendim rektefiye yaptım. Ama gel gelelim arasıra yağlamak bile bazen az olabiliyor. Epeydir araştırıyorum şöyle adamakıllı zincir yağlama sistemi yok maalesef. Onuda tasarlayıp kendimiz yapıcaaz galiba. Ama bu konuda tecrübeli arkadaşları dinlemek fikirlerini almak isterim.

Kızıl pars
02 Mart 2017, 23:10
Merhaba.
Ben birara ciddi ciddi düşünüp teknik dokümanlarını incelemiştim.
Hatta firma merkezi ile yazışmıştım.

Aklımda kaldığı kadarı ile aktarayım;

Scottoiler markadan gidecek olursak, elektronik olan ve olmayan iki modeli var.

Yanlış hatırlamıyorsam fark şöyle idi;
Elektronik olan motorun hareketini algılayıp periyodik olarak damlama usulü yağlıyor.
Hız 20 km olduktan sonra yağlamaya başlasın ve her 3 sn'de bir damla atsın vb. ayarlar yapılabiliyor.

Elektronik olmayan ise motorun hareketini değil, çalışmasını algılayabiliyor, yağlama manuel aktive ediliyor.
Hıza bağlı olmasa da yağın damlama sıklığı ayarlanabiliyor ama saniye cinsinden değil, deneme yanılma ile.

Sonuca gelirsek, bu sistem bazı BMW motorlarda standart olarak geliyormuş ve kalitesi kabul edilmiş bir sistemmiş.
Yağın özelliği nedeni ile hem yağlayıp hem de temizliyormuş.
Yağ zincirden atılırken olası kiri pisi de alıp gidiyormuş.
Kullanılan yağ da çevreyi kirletmeyen bir ürünmüş.
Sanırım soğuk ve sıcak mevsimler için iki ayrı yağ vardı.
Her motora her model olmuyor, bazısınıa sadece elektronik bazısına sadece mekanik ya da model yılına göre değişebiliyor.
http://www.motoplus.com.tr/kategori/35/Scottoiler

Uzun vadede kendini amorti ediyor diye hesaplamıştım ama tek seferde verecek o kadar param yoktu.
Hoşuma gitmeyen tarafı, hıza bağlı olarak yağlamanın aktif olarak değişmemesi olmuştu.
Elektronik olanda bile hızı algılayıp yağlamayı artıran ya da azaltan bir sistem yok.
Mekanik olan ide hepten garip, kırmızı ışıkta damlatmaya devam ediyordu diye hatırlıyorum.

EmirŞengezer
02 Mart 2017, 23:48
Bu sistemler zincirin her baklasini esit yaglayabiliyor mu?

Jemand
02 Mart 2017, 23:52
zincir temizliği ve yağlama işi epey zevkli bir iştir bana sorarsan. zincirin o leş halinden parıl parıl parlayan haline dönüşünü zevkle izlersiniz. boşver otomatik sistemleri. kendin temizleyip kendin yağla.

Sj's
03 Mart 2017, 01:25
Çoğunluğu şehiriçi gezen sürücüler için süper gereksiz bir masraf olur. Temizleme kısmı neden tartışılmış bilmiyorum çünkü otomatik temizleme diye bir şey yok. Bunun dışında zinciri devamlı yağladığı için toz toprak tortusunun da sürekli üzerine yağ basarak temizlenmesi gereken periyodu sıklaştırıyor.

Zahmetten kurtulmanın yolu yok yani otomatik yağlama kullansan da.

Scottoiler ve benzerleri yalnızca bir kerede 1000 kmden uzun yola bolca çıkan biriysen kullanışlı.

MrMud
03 Mart 2017, 01:37
O güzel, hayat dolu, eglenceli kisilikleri ile taninan motorcu abiler ne kadar üşengeç olmuşlar, rahmetli başkan Kenedy mezarında ters döndü, hemde motosikletle ve bu konuyla hiç alakası olmadığı halde.

Hocam, büyük ihtimal Enduro'cu değilsindir, olsaydı %90 hissederdim.
Neden mi enduro konusu açtım ? Gel beni bir defa zincir temizlemeye "Çalışırken" izle, zincirinden af diler tövbe istersin.
Beterin beteri var.

jimi_hendrix
03 Mart 2017, 02:01
Arduino uno, hız sensörü 1 adet de dc motor ile çok rahatlıkla yapılabilir. Ama şişedeki 90w yağı serum hortumuna nasıl aktarırım, bana bu lazım.

Olcay Avşar
03 Mart 2017, 08:57
Arduino uno, hız sensörü 1 adet de dc motor ile çok rahatlıkla yapılabilir. Ama şişedeki 90w yağı serum hortumuna nasıl aktarırım, bana bu lazım.

Orası en kolayı, fizik kuralı gereği yağ zaten borudan aktıkca şişeden emme yapar.

www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23432-otomatik-zincir-yaglama-sistemi.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------


Arduino uno, hız sensörü 1 adet de dc motor ile çok rahatlıkla yapılabilir. Ama şişedeki 90w yağı serum hortumuna nasıl aktarırım, bana bu lazım.

Orası en kolayı, fizik kuralı gereği yağ zaten borudan aktıkca şişeden emme yapar.

www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23432-otomatik-zincir-yaglama-sistemi.html

arda4
03 Mart 2017, 16:08
Arkadaşlar havalar ısınıyor trafikteki motor sayısı hızla artıyor. Atım ve ben yakında yola revan oluruz inşaAllah. Kış boyunca bakımını yapmak bir tarafa can sıkıntısı bir sürü aksesuar yaptım. Elcik koruma, ön cam, çamurluk yükseltme, orta sehpa falan filan. Ama epeydir düşünmeme rağmen zincir yağlama konusunda bir çözüm üretemedim. Benim istediğim zinciri temizleyen aktif bir şekilde yağlayan otomatik bir sistem . Böyle bir sistem var mı? yoksa yapılamaz mı?. Bu konuda fikri olan arkadaşların paylaşımlarını bekliyorum.

Aslında o yağlama sistemini yapmak çok zor değil. Böyle yavaaaaş yavaş zincire yağ damlatacak şekilde bir düzenek iş görür. İnce akvaryum hortumu,ona uygun bir tane küçük musluk depo niyetine de plastik bir şişe.

http://www.surgicalshop.com/laboratory-supplies/plastic-bottles/images/plastic-wash-bottles-p19-0125.jpg

Tabii bu sadece uzun yolda faydalı olur.

shruikan
03 Mart 2017, 16:21
Sürekli yağlanıyor ise bir taraftan, diğer taraftan yağı atması zinciri yağsız bırakmaz diye düşünüyorum.

mesele zincirin yağsız kalmasından ziyade, yağın etrafa sıçraması. jant, lastik, pantolon, ayakkabı leş gibi olur.

schumacher__
03 Mart 2017, 18:23
Tutoro marka manuel yağlayıcılara bakmanızı tavsiye ederim. Motoru satmasaydım mutlaka alacaktım. Kullananlar genellikle memnun, üstelik yağ masrafından önemli ölçüde kısarak parasını çıkarıyor, zinciri sürekli yağlı tuttuğu için ömrünü uzatıyor, her türlü faydalı yani.

МОТОRCU
03 Mart 2017, 19:03
Arkadaşlar, otomatik nasıl olur bilmem ama kauçuklu gres yağı diye bir ürün var. Bundan kullanın. Ucuz ve performanslı. Zincire yapışıyor. Çok kaliteli.

ENİGMA
03 Mart 2017, 19:15
http://i.hizliresim.com/j84p7n.jpg (http://hizliresim.com/j84p7n)

sisteme yakından bakın kafa açar

000000
03 Mart 2017, 19:27
malzemeler:
1x arduino nano
1x 2 metre civarı iç çap 1mm, dış çap 2mm slikon hortum
1x yağ haznesi
1x 12V doz pompası

50$ civarına yapabilirsin, (yapmıştım zamanında) fakat yapınca farkedeceksinki otomatik yağlama yerine, zinciri yağla daha kolay.


1x12v servo
1xkatlanır plakalık bağlantı mekanizması ile
1xuzaktan kumanda yada sugeçirmez komutator

ekleyerek otomatik katlanır plakalık yapabilirsin, ama otomatik olmayanı daha kullanışlı.

ENİGMA
03 Mart 2017, 19:53
http://i.hizliresim.com/vbg7lm.jpg (http://hizliresim.com/vbg7lm)

altora
04 Mart 2017, 01:19
http://i.hizliresim.com/vbg7lm.jpg (http://hizliresim.com/vbg7lm)

Tasarım mantıklı damlatma yapanlar genellikle hortumun ucunu tam zincirin üstüne getirip bırakıyorlar. Ama çok sıçratıyormus diye duydum damlatma sistemi.İğne olunca tam hedefe gidiyor yağ peki sıçratması varmı?

jimi_hendrix
04 Mart 2017, 01:22
Orası en kolayı, fizik kuralı gereği yağ zaten borudan aktıkca şişeden emme yapar.

www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23432-otomatik-zincir-yaglama-sistemi.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------



Orası en kolayı, fizik kuralı gereği yağ zaten borudan aktıkca şişeden emme yapar.

www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23432-otomatik-zincir-yaglama-sistemi.html

yok abi şişe baş aşağı durması lazım bende biraz basınç lazım.

altora
04 Mart 2017, 01:22
O güzel, hayat dolu, eglenceli kisilikleri ile taninan motorcu abiler ne kadar üşengeç olmuşlar, rahmetli başkan Kenedy mezarında ters döndü, hemde motosikletle ve bu konuyla hiç alakası olmadığı halde.

Hocam, büyük ihtimal Enduro'cu değilsindir, olsaydı %90 hissederdim.
Neden mi enduro konusu açtım ? Gel beni bir defa zincir temizlemeye "Çalışırken" izle, zincirinden af diler tövbe istersin.
Beterin beteri var.

Aslında endurocu yaşına geldim hatta çoktan geçtim hala naked takılıyorum ama yakın zamanda senin guruba katılacağım . Tabii biraz soft modellisinden.

jimi_hendrix
04 Mart 2017, 01:25
malzemeler:
1x arduino nano
1x 2 metre civarı iç çap 1mm, dış çap 2mm slikon hortum
1x yağ haznesi
1x 12V doz pompası

50$ civarına yapabilirsin, (yapmıştım zamanında) fakat yapınca farkedeceksinki otomatik yağlama yerine, zinciri yağla daha kolay.


1x12v servo
1xkatlanır plakalık bağlantı mekanizması ile
1xuzaktan kumanda yada sugeçirmez komutator

ekleyerek otomatik katlanır plakalık yapabilirsin, ama otomatik olmayanı daha kullanışlı.

Abi yalnız nano sadece usb den besleniyor, uno daha iyi olmaz mı 12v girişini direk bağlarız motora üstelik... Çinden uno getiriyor arkadaş 5 liraya

altora
04 Mart 2017, 01:37
Tutoro marka manuel yağlayıcılara bakmanızı tavsiye ederim. Motoru satmasaydım mutlaka alacaktım. Kullananlar genellikle memnun, üstelik yağ masrafından önemli ölçüde kısarak parasını çıkarıyor, zinciri sürekli yağlı tuttuğu için ömrünü uzatıyor, her türlü faydalı yani.

''Tutoro marka manuel yağlayıcılara'' baktımda hiçbiryerde bulamadım bana link verirmisin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------


malzemeler:
1x arduino nano
1x 2 metre civarı iç çap 1mm, dış çap 2mm slikon hortum
1x yağ haznesi
1x 12V doz pompası

50$ civarına yapabilirsin, (yapmıştım zamanında) fakat yapınca farkedeceksinki otomatik yağlama yerine, zinciri yağla daha kolay.


1x12v servo
1xkatlanır plakalık bağlantı mekanizması ile
1xuzaktan kumanda yada sugeçirmez komutator

ekleyerek otomatik katlanır plakalık yapabilirsin, ama otomatik olmayanı daha kullanışlı.

Listenin en başında ki sanırım elektronik bir kart aradakileri bildik en sondaki motorlu pompa ... peki bu listedeki malzemelerle kombinasyonu nasıl kuruyoruz ?

jimi_hendrix
04 Mart 2017, 01:43
Orası en kolayı, fizik kuralı gereği yağ zaten borudan aktıkca şişeden emme yapar.

www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23432-otomatik-zincir-yaglama-sistemi.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------



Orası en kolayı, fizik kuralı gereği yağ zaten borudan aktıkca şişeden emme yapar.

www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/23432-otomatik-zincir-yaglama-sistemi.html

Olcay abi bir de o valfi nereye bağladığınız hakkında en ufak bir fikrim yok, nerden ne çekilip nereye gidiyor; enjeksiyonlu motoru bozar mı bu ve cbr nin açıkta hiçbir kablosunu görmedim ben?
(elektriği çok severim ama hiç anlamam ve bilgi sahibi değilim)

Olcay Avşar
04 Mart 2017, 08:20
Olcay abi bir de o valfi nereye bağladığınız hakkında en ufak bir fikrim yok, nerden ne çekilip nereye gidiyor; enjeksiyonlu motoru bozar mı bu ve cbr nin açıkta hiçbir kablosunu görmedim ben?
(elektriği çok severim ama hiç anlamam ve bilgi sahibi değilim)

Valfin elektriğini kontak açıldığında +12V veren herhangi bir yerden alabilirsin. Far, park, sinyal flaşörü vs.

Ya da kontak açtığında değilde ben manuel devreye alayım dersen bir buton koyabilirsin.

Kış boyunca motor kullanan veya uzun yolculuk yapacak olanlar için elzem bir sistem. Fakat yazdan yaza senede 3-4 bin km yapan için gerekli değil.

Ne yaparsanız yapın cant ve teker yanağı hafif yağ kiri oluyor.

Nikkfurie
04 Mart 2017, 11:27
zincir ile maşanın arasına, dişlinin tam önüne monte edilen hortumlar titreşimle sarkar dişli zincir arasına girer, çok yaşanan bir durum aman dikkat, serum hortumundan ne olur ki demeyin zinciri attırıyor !!!!


uzun rotalarda kaliteli sıvı gres en az 250 km dayanır,400 ml yi 5000 km den önce bitiriyorsanız gereksiz fazla sıkıyorsunuzdur, jantiniz ve en önemlisi de arka diskinize sıçrar fren zayiflar !!

şehir içi ise her sabah arka ve ön dişlinin üzerine 3-4 damla 90 no yağ damlatın yeter,

temizlik , arka dişlinin altına içinde 100 ml mazot küçük yoğurt kabı ve kaşık fırça ile 5 dakika, sür mazotu bir gün öyle kullan zincir ışıl ışıl olur ertesi güne mazot kurur, yağlama yap devam..

bu şekilde 50.000 km de sadece zincir değişirim,100.000 de de zincir dişli takım..

manuel veya vakumlu sistemlerden de uzak durun illa alacaksanız elektronik enjeksiyonlu olanını alın ama o paraya bence benzin alınır km yapılır....daha güzel olur ;)

schumacher__
04 Mart 2017, 13:04
google a sadece tutoro yazdığında bile çıkıyor, nasıl bulamadın anlamadım :)

www.tutorochainoiler.com

Fazerdemır
04 Mart 2017, 15:19
Otomatik temizleyici mi? Daha yeni duydum.

altora
04 Mart 2017, 21:42
Yağ konusunda uzman bir arkadaş varsa ısındığında en az incelen yağ kaç numara yağ dır .Bana bunu söyleyebilir mi ?

Nikkfurie
04 Mart 2017, 23:36
Yağ konusunda uzman bir arkadaş varsa ısındığında en az incelen yağ kaç numara yağ dır .Bana bunu söyleyebilir mi ?

gemilerin pervane yataklarında kullanılan 140 numara yağ var ama vizkozitesi çok düşüktür soğuk bal gibidir akmaz, zincir için önemli olan yağın biraz akıp bakla aralarına sızmasıdır, bu sebeple sprey gresleri zincir sıcak iken kullanin derler..en ideali 90 no yağdır

altora
05 Mart 2017, 00:12
gemilerin pervane yataklarında kullanılan 140 numara yağ var ama vizkozitesi çok düşüktür soğuk bal gibidir akmaz, zincir için önemli olan yağın biraz akıp bakla aralarına sızmasıdır, bu sebeple sprey gresleri zincir sıcak iken kullanin derler..en ideali 90 no yağdır

Bazı denemeler yapıyorum. İğne ucuyla (gözükmeyecek kadar küçücük deldiğim) kaba 10 numara yağ koyuyorum 3 dakikada 1 damla düşüyor ama süre sürekli değişiyor. 5 saniye 10 saniye gibi miktarlarda sürekli artıyor on dakikada 4 dakikaya çıkıyor. Bazende azalıyor kendi kendime uzun uzun tartışmalardan sonra :) meseleyi çözdüm. Yağ ortam ısısından etkileniyor hemde fena halde. Saç kurutma makinasını yağ kabına doğru sabitledim yarım porsiyon çalıştırdım ne oldu biliyormusun on dakikada 4dakika/1damla ya çıkan süre birden birbuçuk dakikaya/ bir damla ya indi. Yarısından da fazla zaman eridi gitti. şimdi ben bu noktada soruyorum kaç numara yağ ortam ısısından az etkilenir. yağ numarası ne olabilir .

ENİGMA
05 Mart 2017, 00:46
Tasarım mantıklı damlatma yapanlar genellikle hortumun ucunu tam zincirin üstüne getirip bırakıyorlar. Ama çok sıçratıyormus diye duydum damlatma sistemi.İğne olunca tam hedefe gidiyor yağ peki sıçratması varmı?

şuan kontak açıldıktan itibaren otomatik 16 saniyede bir damla atıyor sıçratma fazla yok

Nikkfurie
05 Mart 2017, 01:15
........kaç numara yağ ortam ısısından az etkilenir. yağ numarası ne olabilir.....

Sıcak ve soğukta vizkozitesi değişmeyen yağ kırmızı renkli otomatik şanzıman yağıdır ama zincir hızlı dönmeye başladığında tutunamaz uçar gider, 10 km sürmeden zincir kupkuru kalır..

jimi_hendrix
05 Mart 2017, 01:19
Valfin elektriğini kontak açıldığında +12V veren herhangi bir yerden alabilirsin. Far, park, sinyal flaşörü vs.

Ya da kontak açtığında değilde ben manuel devreye alayım dersen bir buton koyabilirsin.

Kış boyunca motor kullanan veya uzun yolculuk yapacak olanlar için elzem bir sistem. Fakat yazdan yaza senede 3-4 bin km yapan için gerekli değil.

Ne yaparsanız yapın cant ve teker yanağı hafif yağ kiri oluyor.

abi senede max 5.000 yapn birisiyim ama hepsi uzun yol, en az 400km

gogozh
05 Mart 2017, 04:23
Yağ konusunda uzman bir arkadaş varsa ısındığında en az incelen yağ kaç numara yağ dır .Bana bunu söyleyebilir mi ?

sıvı gres ama zıncıre ne kadar toz kaka varsa toplar , motosıklet zıncırın de kullanılır mı bılmem ama bırde mekanık yağ var . işyerınde koca makınaların dişli sistemlerın de kullanıyorum ben . baya bı dayanıklı yağ

000000
08 Mart 2017, 01:49
Abi yalnız nano sadece usb den besleniyor, uno daha iyi olmaz mı 12V - 5V girişini direk bağlarız motora üstelik... Çinden uno getiriyor arkadaş 5 liraya
nanoya dışarıdan güç vermek zor bi işlem değil ancak benim asıl amacım uno büyük olur diye nano olsun demiştim, bi tane ayarlı regulator ile 12V dönüşümü yaparsın. fakat uno/nano ikiside olur. hangisi kolayına geliyorsa.



''Tutoro marka manuel yağlayıcılara'' baktımda hiçbiryerde bulamadım bana link verirmisin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------



Listenin en başında ki sanırım elektronik bir kart aradakileri bildik en sondaki motorlu pompa ... peki bu listedeki malzemelerle kombinasyonu nasıl kuruyoruz ?


1- yağ haznesini motorda arzu ettiğimiz bir noktaya sabitliyoruz. (tercihen master slinidirin yanına yada kuyruk altına),
2- dozaj pompasını arzu ettiğimiz bir konuma sabitliyoruz. (tercihen master slinidirin yanına yada kuyruk altına)
3- yağ haznesine hortumumuzu bağlayıp dozaj pompasından geçirdikten sonra zincirin uygun bir konumuna sabitliyoruz. (yağlamanın yapacağı konum)
4- arduiono ile dozaj pompasının çalışma aralığını ister butona basarak (komutator gerektirir.) istersek belli zaman aralıklarında, çalışacak şekilde programlıyoruz. (uzaktan kumandalı bile yapabilirsin )
5- yağlama yapılırken düşük süratte motorla geziyoruz. yağ sıçramaması ve yağlamanın düzgün olması için hortumun içine zincirle temas noktasına fırça tüyü gibi bişeyler konulabilir.

tada....


örnek dozaj pompası (örneklerdekiler 100ml sıvıyı bir dakikada aktarıyor, size 1 dakikada 20ml civarı dozajlayan bişey lazım sanırım)
1-https://www.aliexpress.com/item/DSHA-Hot-12V-DC-Dosing-Pump-Peristaltic-Dosing-Head-For-Aquarium-Lab-Analytical-Water-DIY/32771174902.html (http://s.click.aliexpress.com/e/EiyRjiU)
2-https://www.aliexpress.com/item/Low-Price-High-Quality-DC-12v-D4-Lab-Dosing-Pump-Peristaltic-Head-Chemical-Water-Liquid-19/32787741326.html

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/712u8IT9xEL._SX355_.jpg




Not:nano/uno nun geri kalan portlarına bir/iki tane servo bağlayıp otomatik katlanır plakalıkta yapabilirsin ancak kim uğraşır :)))

enderbilgi
08 Mart 2017, 10:10
uzun bir tura çıkmayacaksanız hiç de gerekli olan birşey değil. Zincir ve dişli maliyetiyle otomatik yağlama sisteminin ilk kurulum ve işletme maliyetini hesaplayın zaten çok mantıklı olmadığını anlayacaksınız. Fakat 1000 cc ve üzeri büyük touring makinanız var ise ve yılda 30.000km üstü yol yapyorsanız mantıklı olabilir...