PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Büyük Motorla Başlanmak İstenmesine "SİZ" Sebep oluyorsunuz !!!



Sayfa : [1] 2 3

Deaffrog
02 Mart 2017, 10:07
İlk konumu açtıktan sonra forumda şöyle bir dolaşayım , hangi konularda tartışılmış bir bakayım dediğimde gördüğüm en ateşli konular ;

"600-1000 cc ile başlayacağım ,motor tavsiye edin" , "1000RR alıcam ehliyet lazımmı ??" , "Yeni başlıyorum hayabusa çok yakarmı" türünden başlıklardı. Bu tür başlıklar altında , konu sahibine fena halde giydirmiş , adamları dövmekten beter etmişsiniz.

Niye kızdınızki ????????

Bu arkadaşlar (kabul ediyorum bazıları troll ama) arasında samimi şekilde bu başlıkları açanlar SİZLERİN ESERİ.

Forumun büyük kısmında ahali motor hacmine tapar olmuş , cc büyütmek büyük motorcu olmak için tek yol olarak algılanıyor. Adamın altında litrelik motoru gören otomatik olarak "vay usta motorcu abimiz" etiketini yapıştırıveriyor.

Hacimli motor kullananların yorum ve eleştirileri ciddiye alınırken ,küçük motor kullanan kişilere "Sus bakayım önce büyükler konuşsun" muamelesi çekiliyor.

Forum ahalisinin genel görüşüne göre 250cc den 600cc ye geçiş yapmak , tıp fakültesinden mezun olmaktan daha zor bir iş.

Hanımlar , beyler !!!

Önce bizler hacme/güce tapanlar olmaktan çıkıp kendimize bir çeki düzen vermeliyiz.

YBR125 ile A noktasından B noktasına saatte 50 km ile gidebilmekle , aynı yolu aynı hızda Hayabusa ile gitmek arasında teknik olarak fark yok. Bunun için özel bir bilgi veya yeteneğe de ihtiyaç yok. Hayabusa biraz daha ağır ve heybetli olmakla beraber 1. vitese takmak , debriyajı kullanmak veya gazı açmak YBR de yapılanlar ile birebir aynı. Durum böyle iken YBR ye binene "ortalama" hayabusaya binene "Böyyük usta " motorcu yaftasını neden yapıştırıyoruz.

Herhangi bir motoru 10.000 km kullanan kişi bileğine hakim olmayı çoktan öğrenmiş demektir. (Hocalar gaz hassasiyeti de derler)

Düz yolda 300 yapabilmek için insana kadar evrim geçirmiş olmaya bile gerek yok . gaz kolunu çevirmeyi öğrettiğiniz her şempanze 300 e zorlanmadan çıkabiliyor. O zaman bunu yapan adamlar nasıl "böyyük usta motorcu" oluyorlar ???????

Usta motorcu olabilmek , büyük motorcu alabilmek , tecrübeli motorcu olabilmek için binilen motorun cinsinin , hacminin , gücünün , hızının hiçbir önemi yoktur.

Bizler güce/hacme/hıza tapmaktan vazgeçtiğimiz zaman , yeni gelen kardeşlerimiz de işin doğasına uygun motorlar için bizlerden tavsiye istemeye başlayacaklardır.

Usta motorcu , motora göre değil; İnsana , karaktere , insanlığa , saygıya , sevgiye göre belirlenen bir seviyedir.

Çok büyük motorcu görmeyi isteyenler rahmetli " Ümmet Perkitan " ı araştırabilirler. Usta motorcu, büyük motorcu kimdir , nedir sorusunun en belirgin cevabıdır.

Salute

Alonedark93
02 Mart 2017, 10:15
Buralar değerlenir. :P
http://i.hizliresim.com/vbgdlv.jpg (http://hizliresim.com/vbgdlv)

mehmet tufan
02 Mart 2017, 10:22
oturdum sabırla okudum,

herşey iyi güzel de neden genellerek yazdın onu anlayamadım. motoru büyük olan ustadır fikri sana nasıl aşılandı onu da anlayamadım. güzel vatanımızın ön yargıları motor üzerinde bu kadar yoğun ve kötü etkiliyken, bir de kendi içimizde mi kavga etmeliyiz? neyse çok da zorlamamalı böyle şeyleri..

ybr ile hayabusanın teknik olarak aynı kullanılacağını betimlemişsin, aynı yol ve asfaltta ybr ile hayabusa teknik olarak aynı gidermi sorusuna cevap verebiliyor muyuz acaba ? ybr nin çukurlara tepkileri, ybrnin döüş açısı yol tutuşu gibi teknik detaylara deyinmeden ikisinde de gaz var debriyaj var demek ne kadar doğru ?

Şahsi görüşüm çevreni değiştirmek için önce kendini değiştirmelisin, sen doğru bildiğini söylemekten çekinmezsen insanların algısını doğrulara yöneltebilirsin. güzel bir uslup ile anlatılamayacak şey yoktur..

bence doğru bir tenkit, yanlış bir uslup.

teşekkürler.

MrMud
02 Mart 2017, 10:27
-Kaçlık bu ?
+250
-heaa küçükmüş bu, ben ar altı sürüyom ver bi tur atim.
+Peki at kafası.

Küçük dediği motorda ayakları yere değmez, karizması yan yatar, ve evlenirler.

JafJaf
02 Mart 2017, 10:39
Böyle bir yargıya nasıl vardın acaba, benim motor 150cc diye yazdıklarım okunmuyor veya sorularıma cevap alamıyor muyum sence :rendeer:

Metehan07-70
02 Mart 2017, 10:42
''Güce/hacime/hıza tapmak'' konusunda haklısın. Fakat daha yüksek hacmi, ihtiyaçtan dolayı isteyenlerle, gösteriş ve ego için isteyenleri bir tutmamalısın. Yirmi dört senedir motor üstündeyim, 600 cc lik motorumla gezerken de keyif alıyordum, maddi imkansızlık ve aile olmanın getirdiği sorumluluklardan ötürü şu an binebildiğim Ybr yi sürerken de zevk almaya bakıyorum. Ama şöyle bir durum var; eskiden sadece bir pazar gününde Antalya dan kalkıp, Ankara'daki asker arkadaşımı ziyaret edip, biraz gezip dolaştıktan sonra akşam evimde olabiliyordum, şimdi Isparta belki. Şimdi sence benimki tapmak mı, ihtiyaç mı? (İhtiyaç derken keyfi tabiki). Rahmetli Ümmet abi, harbi bir motorcuydu, fakat bildiğim kadarı ile bir ailesi yoktu ve de emekliydi, yani benim kadar zamanı kısıtlı değil ve de yüksek hacime ihtiyacı yoktu, yukarıda belirttiğim ihtiyacın manası bu.
Usta motorcu işine gelince, bence 'Usta Motorcu', ne kendisine, ne de bir başkasına zarar vermeden daha uzun km leri devirendir.

simoncelli
02 Mart 2017, 10:45
İlk konumu açtıktan sonra forumda şöyle bir dolaşayım , hangi konularda tartışılmış bir bakayım dediğimde gördüğüm en ateşli konular ;

"600-1000 cc ile başlayacağım ,motor tavsiye edin" , "1000RR alıcam ehliyet lazımmı ??" , "Yeni başlıyorum hayabusa çok yakarmı" türünden başlıklardı. Bu tür başlıklar altında , konu sahibine fena halde giydirmiş , adamları dövmekten beter etmişsiniz.

Niye kızdınızki ????????

Bu arkadaşlar (kabul ediyorum bazıları troll ama) arasında samimi şekilde bu başlıkları açanlar SİZLERİN ESERİ.

Forumun büyük kısmında ahali motor hacmine tapar olmuş , cc büyütmek büyük motorcu olmak için tek yol olarak algılanıyor. Adamın altında litrelik motoru gören otomatik olarak "vay usta motorcu abimiz" etiketini yapıştırıveriyor.

Hacimli motor kullananların yorum ve eleştirileri ciddiye alınırken ,küçük motor kullanan kişilere "Sus bakayım önce büyükler konuşsun" muamelesi çekiliyor.

Forum ahalisinin genel görüşüne göre 250cc den 600cc ye geçiş yapmak , tıp fakültesinden mezun olmaktan daha zor bir iş.

Hanımlar , beyler !!!

Önce bizler hacme/güce tapanlar olmaktan çıkıp kendimize bir çeki düzen vermeliyiz.

YBR125 ile A noktasından B noktasına saatte 50 km ile gidebilmekle , aynı yolu aynı hızda Hayabusa ile gitmek arasında teknik olarak fark yok. Bunun için özel bir bilgi veya yeteneğe de ihtiyaç yok. Hayabusa biraz daha ağır ve heybetli olmakla beraber 1. vitese takmak , debriyajı kullanmak veya gazı açmak YBR de yapılanlar ile birebir aynı. Durum böyle iken YBR ye binene "ortalama" hayabusaya binene "Böyyük usta " motorcu yaftasını neden yapıştırıyoruz.

Herhangi bir motoru 10.000 km kullanan kişi bileğine hakim olmayı çoktan öğrenmiş demektir. (Hocalar gaz hassasiyeti de derler)

Düz yolda 300 yapabilmek için insana kadar evrim geçirmiş olmaya bile gerek yok . gaz kolunu çevirmeyi öğrettiğiniz her şempanze 300 e zorlanmadan çıkabiliyor. O zaman bunu yapan adamlar nasıl "böyyük usta motorcu" oluyorlar ???????

Usta motorcu olabilmek , büyük motorcu alabilmek , tecrübeli motorcu olabilmek için binilen motorun cinsinin , hacminin , gücünün , hızının hiçbir önemi yoktur.

Bizler güce/hacme/hıza tapmaktan vazgeçtiğimiz zaman , yeni gelen kardeşlerimiz de işin doğasına uygun motorlar için bizlerden tavsiye istemeye başlayacaklardır.

Usta motorcu , motora göre değil; İnsana , karaktere , insanlığa , saygıya , sevgiye göre belirlenen bir seviyedir.

Çok büyük motorcu görmeyi isteyenler rahmetli " Ümmet Perkitan " ı araştırabilirler. Usta motorcu, büyük motorcu kimdir , nedir sorusunun en belirgin cevabıdır.

Salute

kısmen haklısın ama ybr ile hayabusa karsılaştırman da abartı olmuş sanki arkadaşım. teknik olarak mantık aynı ama ybr de verdiğin tepkiyi hayabusa da denersen kalkışta çok hoş seyler olacağını sanmıyorum. Türk insanın da ego yüksek trafik konusun da. Küçük cc li motoru ezik motoru veya yetersiz görüyorlar bir yerden sonra sanki motorun amacı alıp gaz açmak sürat yapmakmış gibi görüyorlar.

Benim kendi tanıdığım biri r25 ile başladı aldığı gün kaza yaptı, 3 kere motoru olduğu yerde yatırdı 12.000 km kullandı ben r6 alıcam diyor bende alma daha var diyorum çok biliyorsun diyor. çok konuştun dediniz bana ama belki bende de mt25 var 2 tane ufak kazam oldu 9000 km deyim uzun bi süre de değiştirmeyi düşünmüyorum motor fiyatları ve benzin fiyatlarından dolayı. İstanbul da gündüz trafiğinde ister 1000 cc olsun, ister 250 cc olsun çok fark etmiyor hepsi aynı gidiyor. Şekil ve görüntüden ziyade kullanım amacına göre motor seçmek daha mantıklı olur.

SAZMAN
02 Mart 2017, 10:56
Vay be Kurbağaya bak dün geldi foruma ayar çekiyor. Helal olsun valla. 20 senedir En çok Tek silindir ve 250 cc kullandığım için yorum yapmayacağım.

COQ
02 Mart 2017, 11:03
Daha önce hiç motosiklet kullanmamış ya da tek bir modele binmiş herkes sizin gibi düşünüyor.
Bu bir süreçtir.
Zamanla ustalaştıkça, farkkı motorlara binip farklarını anladıkça düşünceleriniz de değişecek.

Forumu az daha incelerseniz bunları yazan ilk kişi olmadığınızı daha önce onlarca kez aynı düşüncelerin ifade edildiğini ve bunların hepsinin motor tecrübesi az kişiler tarafından dile getirildiğini göreceksiniz zaten.

Bireyin zeka seviyesi, gaza gelme sazanlığı gibi konular forum üyelerini bağlamaz.
Okuma yazma öğrenebilmiş birinin anlayabilecek kapasitede olduğunu düşünerek yazıyoruz.

Forumda yazılanlardan gaza gelip en kocaman motoru alıp en usta motorcu ben olayım diye düşünen varsa o kendi problemi.
:)

Ha!
Yok yahu ben senelerdir motor kullanıyorum. Bir sürü farklı motor kullandım. Buna rağmen bunları yazdım diyorsan eyvah!

sailor33
02 Mart 2017, 11:05
O zaman otomobil kullanan birinin de teknik olarak kamyon kullanması arasın da bir fark yok:silent:

HAZZILHAR
02 Mart 2017, 11:05
Buralara da hep ekşici, hep çemkiren, hep eleştiren, hiçbir şeyi beğenmeyerek kuul olduğunu sanan, kendi fikri dışındaki her görüşteki insana bir yaftalamada bulunan adamlar doldu. Hayırlısı olsun. Yapıştır genellemeyi, gelsin ilgiler.

mchi
02 Mart 2017, 11:07
Adam şanıyla geldi dağılalım :) Sonuna kadar haklısın kuarşem. Ama sanki böyle üstüne en sert şekilde gidebileceğim dikkat çekebileceğim hangi konuyu bulsam acaba diye bi arayış içerisinde gibisin bu kadar belli etmeden gelsen daha karizma olmazmı

ayzek
02 Mart 2017, 11:15
İnsanların karşı çıkmasının olayı kontrol edemeyecekleri güç ve az tecrübe ile sağda solda patlayıp hayatlarından olmamaları yada sakat kalmamaları içindir bana göre büyük cc kullanmak ustalık değildir 100 cc lik çinli motorla virajda r25 ninja 300 ü tokatlaya biliyorsan pegleri veya koruma demirini yere sürtebiliyorsan ustalık ordadır bence düz yolda zaten geçip giderler ve yine 200 lük motorla düzlükde yanından gazlayıp geçen vstrom u virajda yakalayıp yanından geçerken üstündeki adamın surat ifadesini görebiliyorsan yine ustalık ordadır :)
https://youtu.be/TgJxLA8kosU

major24
02 Mart 2017, 11:15
Ben 29 yaşında direk mt-07 ile başladım , rüzgardan rahatsız olup tam donanımlı motorumu 2 ay sonra satıp tracer900 e geçtim. 2006 dan beri araba kullanan biri olarak , motorcularin yapmamasini istediğim hareketleri yapmamaya da dikkat ederek gayet sorunsuz bir şekilde kullanıyorum.
Bu demek değil ki herkes büyük CC motor ile başlasın. Hız tutkusu olan, çabuk sinirlenen kisi büyük CC ile başlarsa , o adam fazla yaşamaz.
En güzeli çevrenizde motorcu tanidiklariniz var ise ve onlar da sizi tanıyor ise onların fikirlerini almak. Sen üstesinden gelirim dersin ama seni tanıyan kişiler daha objektif kararlar verebilir.

tigermbz
02 Mart 2017, 11:19
1- YBR125 ile A noktasından B noktasına saatte 50 km ile gidebilmekle , aynı yolu aynı hızda Hayabusa ile gitmek arasında teknik olarak fark yok. Bunun için özel bir bilgi veya yeteneğe de ihtiyaç yok. Hayabusa biraz daha ağır ve heybetli olmakla beraber 1. vitese takmak , debriyajı kullanmak veya gazı açmak YBR de yapılanlar ile birebir aynı. Durum böyle iken YBR ye binene "ortalama" hayabusaya binene "Böyyük usta " motorcu yaftasını neden yapıştırıyoruz.

2- Herhangi bir motoru 10.000 km kullanan kişi bileğine hakim olmayı çoktan öğrenmiş demektir. (Hocalar gaz hassasiyeti de derler)

3- Düz yolda 300 yapabilmek için insana kadar evrim geçirmiş olmaya bile gerek yok . gaz kolunu çevirmeyi öğrettiğiniz her şempanze 300 e zorlanmadan çıkabiliyor. O zaman bunu yapan adamlar nasıl "böyyük usta motorcu" oluyorlar ???????

1- yanlış, tamamen farklıdır
2- yanlış, her yeni motosiklet yeni bir dünyadır. ancak tecrübeli olmak adaptasyonu hızlandırır
3- büyük oranda yanlış. düz, ucu bucağı açık bir yolda teknik olarak dediklerin uygulanabilir olsa da realitede böyle bir alan yok. trafikten bahsediyorsak, özellikle bizim ülkemideki gibilerde bu mantalite, sizi ölüme götürebilir. burada esas, nerede 200+ kmh hızlara çıkabileceğini nerede 50kmh nin de altına düşmen gerektiğini bilebilecek tecrübe ve mekanik zeka lazım

usta motorculuk 300kmh hıza çıkabilmekle alakalı bir durum değil, o uzun hikaye

bu arkadaşın yazdıklarının hiç bir şekilde dikkate alınmamasını tavsiye ederim okuyanlara

HAZZILHAR
02 Mart 2017, 11:28
Adam şanıyla geldi dağılalım :) Sonuna kadar haklısın kuarşem. Ama sanki böyle üstüne en sert şekilde gidebileceğim dikkat çekebileceğim hangi konuyu bulsam acaba diye bi arayış içerisinde gibisin bu kadar belli etmeden gelsen daha karizma olmazmı

Pardon, birini önyargılarınla hedef alıp yazdığı yoruma laf sallayarak ortamda münakaşa çıkmasına çanak tutmak daha karizma bir hareket oluyordu değil mi ? Onu bilemedim ben. Kusura bakma üstad, toyluk ettik.

Levent
02 Mart 2017, 11:29
Ben motosikleti kendi kendime kullanmaya başlayalı 23 sene doluyor bu günlerde. yaşım 33.. Yani 10 yaşımda başlamışım.. 49cc Mobylette ile mahalle turları atardık tanıdıklara gözükmeden, cünkü birisine görünürsen aksam evde Anne'ye Baba'ya hesap verme korkusu vs. zor işlerdi. İster amatör sınıfına koyun beni, ister usta, ister orta seviye..

O zamanlarda çocuk aklı, mobyletten daha büyük ne görürsek görelim, devasa aletler sanırdık, bu gün 10 yaşında cocuk youtube'da Gamer takip etmekten ileri gitmezken biz büyük motosiklet yorumluyorduk kendimizce..! Büyük işti benim için.

Mahalle abilerimiz vardi, Mz 251 (ikiellibir) ve 301 (Ücsifirbir) kullananlar. Bir gün bir tanesi benim Mobylette sağa sola pır pır uçtuğumu fark edince, gel dedi bunu kulllandırayım sana.. Keşke kullandırmasaymış bak başımızın belası oldu bu güne kadar kurtulamadık.

Neyse;

Bu gün kücük hacim diye gördüğümüz, ama zamanının baya iyi makineleri idi. Oturdum ve kullandım, elim kolum titremişti ama kullandım. Dediğin gibi Orangutanı koy gazı açar basit, vitesi tak, debriyajı bırak, ayağının bile yere dokunup dokunmadığının bir önemi yok..

Ama hayatta şöyle acı gerçeklerimiz de var bizim.. Bazı şeyleri söylerken başını kıçını iyi düşünmek gerekebilir. Sözüm naçizanedir. Tartışmaya veya polemiğe açık değildir.

Bilgin'i tekrar Rahmet ile anıyorum.

http://i.hizliresim.com/R0Jy17.png


Bilgin artık yok.. Başka Bilgin'lerde ölmesin.. Bilinçli olun, bilinçli sürün.

ZaptNaMumkun
02 Mart 2017, 11:36
Arkadaşım bana sorarsan çok büyük saçmalamışsın. Ybr ile istediğin kadar yat kalk hayabusa'yı yatırıp kaldırmak tecrübe işidir. Ben eğitimimi mt-07 ile aldım insanlar ısrar etti 500 cc altında alma pişman olursun diye inadına gittim 250 cc aldım neden çünkü elim debriyajın kavramasına daha alışkın değil. Yüksek devirde debriyaj ybr'de kavradığı gibi kavramaz hayabusa'da. Bir anda altından uçar gider ne olduğunu anlayamazsın. Ben hemen hemen her cc motoru kullandığım için aradaki farkı çok rahat görebiliyorum. 50 km'yi önce bir ybr ile git sonra hayabusa ile git çok net anlarsın. Daha önce yaptıysan aradaki farkı anlamıyorsan diyecek bir şeyim yok.

Felis Leo
02 Mart 2017, 11:42
gaz kullanmayı öğrenen şempanzede 200 basar kısmı hoşuma gitti :)

Salurbey
02 Mart 2017, 11:53
Uslup içeriğin önüne geçebiliyor,hal böyle olunca ana fikirler unutuluyor. Yazının içinde katıldığım ve katılmadığım noktalar var. Nedir usta motorcu? Motor neden alınır? İnsanlar motor seçerken sırasıyla neleri dikkate almalıdır öncelik sırası nasıl olmalıdır? Evrensel olarak kabul edilen bazı normlara bağlı cevaplari var bu soruların bir kısmının.Klasik başlangıç motoru teknik özellikleri gibi. Bu soruya cevap çok az bir profil için değişiklik gösterse de ,genel olarak kabul görmüş teknik özeliklere sahip motorlarla başlanması tavsiye edilir. Amaaa başlangıç motoru seviyesi gecildikten sonra insanların hangi sınıfta motor alması gerektiğini sehirici ss olmaz anca pistte olur yok sen şunu al o kullanımına uygun diğerleri uygun olmaz alamazsin ne gerek var gibi söylemler ve baskılar çok gereksiz. Motor işine girenlerin büyük kısmı (ekmek parası kazanmak ve taşıt olarak belli zorunluluklar ve alternatfisizlikler sebebiyle motor alanlar hariç ) bir aşkla tutkuyla giriyor. Mutlu olucagi motoru onu heyecanlandiran motoru almak ister. Genelde bu tarz makinelerde güçlü üstün egzotik motorlar oluyor. Araba içinde genelde böyle. Insanoglu bunu istiyor.

Sonuç, toplumda her üründe olduğu gibi pahalı olan güçlü olana daha fazla hayranlık ve saygı duyuyor. Ybr ve hayabusa, trafikte hayabusa görününce araba yol vermeyecekse bile önünden çekiliyor, nedeni araba kullanıcısı şunu biliyor arkasında o kadar güçlü ve heybetli bir motor var ki onun önünü kapatmak istemiyor ama ybr gelince cekilmesi gereken yerde bile umursamıyor. Olması gereken ve gerçek hayatta olanlar sadece motor dünyasında bulunmuyor,hayatimizin tüm alanlarında bu gibi durumlarla dolu.

Çok kişinin hayali olduğu için bu tarz motorlar diğer kullanıcılar hayranlık ve ekstra ön bir saygı ile yaklaşıyor büyük cc lere.

goreny
02 Mart 2017, 12:05
motora yeni baslayacak bi abim yamahanin cub motorunu almisti.biraz fazla titizlenen bi abiydi.

servise goturdugunde kucuk motor diye pek onemsemediler.neredeyse bakimlarini burada degilde mahallende yaptir demeye getirdiler diyo.r6 olsaydi boyle davranmazlardi bence.

hasili kucuk motor buyuk motor ayrimi hep var.yeni baslayan biri motorla 3bin 5bin yaptiktan sonra bu ayrimi fark edip buyuk motorlara yoneliyor.

Thracian
02 Mart 2017, 12:08
Çok saçma bir genelleme olmuş.Türkiye'nin genelinde cehaletin doğurdu bir güce tapma olayı var ama bu forumda tecrübeye,düşüncelere ve yazılanlara saygı duyulur.Bu forumu yeterince tanımadan,bu forumda yeteri kadar vakit geçirmeden çok erken yazılmış yanlış bir değerlendirme olmuş.Bu forumda saygı gören,söylediği şeylere dikkate alınan küçük cc de kullanıcıları da var büyük cc kullanıcıları da var.

MeNGuC
02 Mart 2017, 12:15
motora yeni baslayacak bi abim yamahanin cub motorunu almisti.biraz fazla titizlenen bi abiydi.

servise goturdugunde kucuk motor diye pek onemsemediler.neredeyse bakimlarini burada degilde mahallende yaptir demeye getirdiler diyo.r6 olsaydi boyle davranmazlardi bence.

hasili kucuk motor buyuk motor ayrimi hep var.yeni baslayan biri motorla 3bin 5bin yaptiktan sonra bu ayrimi fark edip buyuk motorlara yoneliyor.

Bence cup tan 60 100 tl servis ücreti alırlar en fazla r6 500 tl veya fazlasını alır mevzu hep para para napolyonun dediği gibi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

Kurba işte takılmamak lazım zazan olaydı iyiydi :)

gungenir
02 Mart 2017, 12:31
Hacimli motor kullananların yorum ve eleştirileri ciddiye alınırken ,küçük motor kullanan kişilere "Sus bakayım önce büyükler konuşsun" muamelesi çekiliyor.


Özetle bu mudur?
Arkadaşım bu mevzu psikolojik. Öyle motosikletle sınırlı da değil. Forumda yazdığına özen gösteren, imla kurallarına dikkat edene "abi" derler. Vaktiyle knıght online oyununda düşük level oyuncular yüksek levellere de "abi" derdi.
Kişinin kendi değer yargısına göre üstün kabul ettiği durumlara göre verilen bir tepki. Misal çok içki içebilmek bir maharet sayılır halbuki vücut alkole karşı direncini kaybettiği zaman daha çok içki içebilmek mümkün oluyor.
Ben bu forumda motosiklet kültürü taktir edilecek seviyede olup da düşük cc kullananları küçümseyen insan görmedim. Küçümseyen kişi motoru büyük ama deneyimi küçük olup da "bakın ben ne yaman motorcuyum" adamı oluyor.

Birde "düşük cc diye kimse yardım etmiyor." diyen var. Arkadaşlar yüksek cc bir motor ile ilgili 1 soru soruluyorsa düşük cc hakkında 5 soru sorulur. Daha çok kullanan var, kullanıcısı daha çok yardıma ihtiyaç duyar vb. Aynı soruyu 20 kez cevaplayan kişi için konu biraz sıkıcı olmaya başlar.

bektanist
02 Mart 2017, 13:01
Bir daha yapmayız ABİ ...

Uğur Gündüz
02 Mart 2017, 13:15
Konunuzu sonuna kadar okudum'da boş bir konu olmuş. Ybr'nin gerek kilo , gerek se gaz tepkisi hayabusa ile aynı olamaz, kıyaslanamaz. Düşük cc motosikletler'de gaz tepkisine alışan bir insan kalkıp'ta hayabusaya binerse motoru kafasına geçirme ihtimali 50%'dir. Her ne kadar ekipmanlarım full olmasa'da kaskım, dizliğim , montum , eldivenim ve kask kameram var. Gerçekten motorcu abilerimizle karşılıyorum yolda çoğu zaman hepsi selam verip hal hatır soruyor. Sanırım siz sevgisiz büyüyüp toplum tarafından fazla aşağılanmışsınız'da böyle bir konuya gerek duymuşsunuz.

enderbilgi
02 Mart 2017, 13:33
Benim sorum modlara biz foruma üye olurken bu bebelere verilen kepçe bize verilmedi biz de derinlere inip forumu karıştırmak istiyoruz. KEPÇE İSTERİZ! KEPÇE İSTERİZ!

:queen:

Karalı
02 Mart 2017, 13:44
Kahrolsun bağzı şeyler:)

caglar48
02 Mart 2017, 13:51
Ben motosikleti kendi kendime kullanmaya başlayalı 23 sene doluyor bu günlerde. yaşım 33.. Yani 10 yaşımda başlamışım.. 49cc Mobylette ile mahalle turları atardık tanıdıklara gözükmeden, cünkü birisine görünürsen aksam evde Anne'ye Baba'ya hesap verme korkusu vs. zor işlerdi. İster amatör sınıfına koyun beni, ister usta, ister orta seviye..

O zamanlarda çocuk aklı, mobyletten daha büyük ne görürsek görelim, devasa aletler sanırdık, bu gün 10 yaşında cocuk youtube'da Gamer takip etmekten ileri gitmezken biz büyük motosiklet yorumluyorduk kendimizce..! Büyük işti benim için.

Mahalle abilerimiz vardi, Mz 251 (ikiellibir) ve 301 (Ücsifirbir) kullananlar. Bir gün bir tanesi benim Mobylette sağa sola pır pır uçtuğumu fark edince, gel dedi bunu kulllandırayım sana.. Keşke kullandırmasaymış bak başımızın belası oldu bu güne kadar kurtulamadık.

Neyse;

Bu gün kücük hacim diye gördüğümüz, ama zamanının baya iyi makineleri idi. Oturdum ve kullandım, elim kolum titremişti ama kullandım. Dediğin gibi Orangutanı koy gazı açar basit, vitesi tak, debriyajı bırak, ayağının bile yere dokunup dokunmadığının bir önemi yok..

Ama hayatta şöyle acı gerçeklerimiz de var bizim.. Bazı şeyleri söylerken başını kıçını iyi düşünmek gerekebilir. Sözüm naçizanedir. Tartışmaya veya polemiğe açık değildir.

Bilgin'i tekrar Rahmet ile anıyorum.

http://i.hizliresim.com/R0Jy17.png


Bilgin artık yok.. Başka Bilgin'lerde ölmesin.. Bilinçli olun, bilinçli sürün.

serefsizim valla yine yazmıs ya bu adam biliyor bu işi

Salurbey
02 Mart 2017, 13:54
Ekipmanı olmayan,olupta kaskını koluna takarak tüm gün motor süren,çevreyi rahatsız edici şekilde uygunsuz yer ve zamanlarda gürültü kirliliği yapan,trafiğe saygı duymayan,motorcu dostlarına saygı duymayan,tüm dünya kendi etrafında dönüyor diye düşünerek sürüş yapan büyük ve küçük cc motor binicilerinin hiçbirine saygı duymuyorum.

caglar48
02 Mart 2017, 13:57
Ekipmanı olmayan,olupta kaskını koluna takarak tüm gün motor süren,çevreyi rahatsız edici şekilde uygunsuz yer ve zamanlarda gürültü kirliliği yapan,trafiğe saygı duymayan,motorcu dostlarına saygı duymayan,tüm dünya kendi etrafında dönüyor diye düşünerek sürüş yapan bütün büyük ve küçük cc motor binicilerine saygı duymuyorum.

yolda gormeyeyim ezerim valla rossi benim ! sokakta daha hızlısı yok

BatuhanK
02 Mart 2017, 14:23
Coq ağabeyimizin yorumuna katılmakla beraber bende de "bu güne kadar hangi motoru ne kadar kullandın" sorusu aklıma gelmişti... Sormayacaktım tabi :)
Yazmışsın ya küçük cc kullanan küçük görülüyo, yok ksek hacim kullananlar kral görülüyo falan... Yksek hacime geçip kendini kral sanan vasıfsızlar olduğu gibi sadece hacmi gören, ona göre yazılanı okuyan veya soyleneni dinleyen, genç kardeşlerimiz olabiliyor. Birincisi kötü, ikincisi normal.
Ama ben yine de forum ortamında denk gelmedim öyle bir ezmeye veya yüceltmeye.
Denk gelsem de umrumda olmazdı gerçi :mrgreen:
Dolayısıyla düşündüklerimiz kim olduğumuzdur

logaritma
02 Mart 2017, 14:27
ben artık böyle konularda boş ver diyorum can senin hayat senin nede başlıycaksan başla.. ona buna hava atmak ego yapmak için motor alıyorsan zaten direk yüksek hacimden başlıycaksın sürersen kaparsan işi ne ala ne güzel süremessen düşersin zaten daha beteri Allah göstermesin ölürsün.. Bizde işte bu forumlarda taziye bölümlerinde Allah rahmet eylesin der geçeriz.. fazla düşünmeye kasmaya gerek yok..

gerçekden motora gönül veren öğrenmek isteyen zaten adamı zorlasan yüksek hacim almaz.. kendini bilir işi öğrenicem düşücem kalkıcam der ondan sonrasına bakarız der belki küçükden giderim belki büyütürüm..

mustafav
02 Mart 2017, 14:27
Konuyu ben de okudum baştan sona, forumu da takip ediyorum. Bende hiç büyük cc motor kullanan iyi motorcudur diye bir algıyla karşılaşmadım.

Benim motorum 114 CC scooter, hiç öyle bir komplekse de kapılmadım. Benim şehir içinde işimi çok pratik bir şekilde görüyor. Aynı fiyata yüksek cc yarış motoru verelim deseler almam zira işime yaramaz.

Ha şehirler arası yolculuk yapan, uzun yollara giden arkadaşlar içi tabiki büyük cc daha avantajlı. Ben şehirler arası gidip gelseydim 600 cc alırdım büyük ihtimalle.

Ben bu yazıyı karikatürist Umut Sarıkaya'nın "bir takım şeylere çok sinirlenmiş yazar" tiplemesine benzettim. :D

http://i.hizliresim.com/1LYnDY.jpg (http://hizliresim.com/1LYnDY)

Shrieker
02 Mart 2017, 14:42
Ye kürküm ye dünyası.. Her zaman böyleydi ve hiçbir zaman değişmeyecek.

He siz şöyle 15 20 bin km yapmadan büyük hacimli motora geçmeyin. Bu ikisi tamamen ayrı konulardır ve bunun ayırdında olmak gerekir :wiinkk:

MrMud
02 Mart 2017, 14:47
konuyu acan kurbağa arkadaşa fazla dil dökmeyin arkadaşlar, adam tanışma konusunda "Ben yazarım siz okursunuz, siz yazarsanız ben iplemem" tarzı konuşmuştu.
Arkadaş muhtemelen popi olmaya geldi ama, yanlış polemikler üzerine at sürüyor.
Bu kupon yatar.

Ya bu forumu takip etmiyor, yada bu yazıyı bütün motosiklet forumlarına copy-paste yapıyor arkadas.
Ne bir defa forum içinde gördüm durumu nede bu forum aracılığı ile kurulan whatsapp grubunda.
Aramızda 1000cc thunderace sahibi olanda var, Ns200 sahibi olanda.
Cin mali toplama cruiseri olanda var, virago'su olanda.
Ama kimse kimseye gezi düzenliyoruz 600cc altı olan gelmesin demiyor.
Olta attın, kamış koptu.

Metilen
02 Mart 2017, 14:47
Doğa yolunu bulur. Doğal seçilim diye bir şey var. Çok da şeyetmemek lazım. Atalarımın sözünü dinleyip, kurbanın yazılarını okuduktan sonra yorum yazmıyordum zira kör değilim. Bir istisna olsun bu da. Kurbacık tez zamanda prensesine kavuşman dileğiyle :)

Uğur
02 Mart 2017, 14:49
Mevzu aslında şöyle gelişir;

Genç kardeşimiz motosiklete heves eder. Sonra arar,sorar,araştırır. Commuter,scooter,cub vb ile başlar.

6 ay kadar gezer,tozar. Sonra bir bakmışsınız ki "kendince olgunlaşmıştır".

Bindiği motosikleti küçük görmeye başlar. Milletin ekipmanını beğenmez.

Sonra ıkına ıkına,büyük cc'ye geçer. Çünkü o artık usta bir motosikletçidir !

Herşeyi en iyi o bilir...

Gezer,tozar. Gezdikçe kibri artar. Dün ne olduğunu unutur.

Sonra hayatı başka bir noktaya seyreder. O vazgeçemediği motosikleti bi anda siler atar...

Bizim muhteşem motosikletçi patlar,gider...

Ama haddini bilen adamda ego yoktur...

Yaşı kaç olursa olsun,hep öğrenmeye meraklıdır...

Öğrenir,bilmediğini öğrendiğinde kar sayar...

Motosikletin marka/modelinin onun açısından bir önemi yoktur.

Çünkü o rüzgardan keyif alır...

Kah 50 cc bir scooterla,kah litrelikle keyf eder...

Yola çıktığınızda egosuzdur.

Size ayak uydurur,yolculukta gerekirse sizi kollar,keyif aldırır...

Kısacası kaliteli motosikletçi tanımına bu kişiler uyar...

Neyse konuyla alakası yok sanki ama bi orta da biz açalım,nasılsa gol atan çıkar :P

Alonedark93
02 Mart 2017, 14:51
konuyu acan kurbağa arkadaşa fazla dil dökmeyin arkadaşlar, adam tanışma konusunda "Ben yazarım siz okursunuz, siz yazarsanız ben iplemem" tarzı konuşmuştu.
Arkadaş muhtemelen popi olmaya geldi ama, yanlış polemikler üzerine at sürüyor.
Bu kupon yatar.

Kanka bişeyler yazarım öyle bi cevap verirki. :) :Phttp://i.hizliresim.com/j84Yrm.jpg (http://hizliresim.com/j84Yrm)

Uğur Gündüz
02 Mart 2017, 14:53
Mevzu aslında şöyle gelişir;

Genç kardeşimiz motosiklete heves eder. Sonra arar,sorar,araştırır. Commuter,scooter,cub vb ile başlar.

6 ay kadar gezer,tozar. Sonra bir bakmışsınız ki "kendince olgunlaşmıştır".

Bindiği motosikleti küçük görmeye başlar. Milletin ekipmanını beğenmez.

Sonra ıkına ıkına,büyük cc'ye geçer. Çünkü o artık usta bir motosikletçidir !

Herşeyi en iyi o bilir...

Gezer,tozar. Gezdikçe kibri artar. Dün ne olduğunu unutur.

Sonra hayatı başka bir noktaya seyreder. O vazgeçemediği motosikleti bi anda siler atar...

Bizim muhteşem motosikletçi patlar,gider...

Ama haddini bilen adamda ego yoktur...

Yaşı kaç olursa olsun,hep öğrenmeye meraklıdır...

Öğrenir,bilmediğini öğrendiğinde kar sayar...

Motosikletin marka/modelinin onun açısından bir önemi yoktur.

Çünkü o rüzgardan keyif alır...

Kah 50 cc bir scooterla,kah litrelikle keyf eder...

Yola çıktığınızda egosuzdur.

Size ayak uydurur,yolculukta gerekirse sizi kollar,keyif aldırır...

Kısacası kaliteli motosikletçi tanımına bu kişiler uyar...

Neyse konuyla alakası yok sanki ama bi orta da biz açalım,nasılsa gol atan çıkar :P

bak mesela bu'da iç dünyamda hararetli şekilde yaptığım yorumun argosuz hali..

logaritma
02 Mart 2017, 15:10
konuyu acan kurbağa arkadaşa fazla dil dökmeyin arkadaşlar, adam tanışma konusunda "Ben yazarım siz okursunuz, siz yazarsanız ben iplemem" tarzı konuşmuştu.
Arkadaş muhtemelen popi olmaya geldi ama, yanlış polemikler üzerine at sürüyor.
Bu kupon yatar.

Bilsem cevap bile yazmazdım ..

MrMud
02 Mart 2017, 15:12
Kanka bişeyler yazarım öyle bi cevap verirki. :) :Phttp://i.hizliresim.com/j84Yrm.jpg (http://hizliresim.com/j84Yrm)

Bize biyoloji konusturtmayin ! :D Küçük kurbağa küçük kurbağa kuyruğun nerede ? :queen:

bilirkişi
02 Mart 2017, 15:16
Şimdi Ybr kullanmak hayabusa kullanmasına ön hazırlık olmaz gaz tepkileri farklı diyorsunuz
Sıfırdan hayabusa alsak kesin ölüyoruz.O halde süren nasıl sürüyo?
Birileri bizi fena halde yiyor da bakalım hayırlısı param olsa 600 cc den aşağı almazdım.

Alonedark93
02 Mart 2017, 15:18
Bize biyoloji konusturtmayin ! :D Küçük kurbağa küçük kurbağa kuyruğun nerede ? :queen:

https://youtu.be/FtBlrqd0fP4 :)

MrMud
02 Mart 2017, 16:46
https://youtu.be/FtBlrqd0fP4 :)

"Cabuk araba bulun lan bana"
Konuyu okuduktan sonra ben.

ardem80
02 Mart 2017, 17:04
Yapmayın arkadaşlar 37 yaşında ilk motorumu aldım. 3 ülkede ehliyetim ve 300.000 km üzeri trafik tecrübem var ki bunun çoğu İstanbul'da cesaret edip pulsar rs 200 alamadım dedim basamak basamak öğreneyim bu işi gidip pcx 125 aldım. Onunla bile ilk aylarımda bir kaç olay atlattıktan sonra iyi ki 125 cc almışım diyorum. Yürek mi yediniz anlamıyorum. Kendinizi düşünmüyorsanız ailenizi düşünün lütfen.

yürekçe
02 Mart 2017, 17:18
saçmalamışsınız..
hem de kocaman bir saçmalama!

Mertcan39
02 Mart 2017, 17:19
Ben suçsuzum.

mrt20
02 Mart 2017, 17:28
https://www.youtube.com/watch?v=5CoQUEKycyI

dovahhkin
02 Mart 2017, 17:35
Şuraya linki bırakıyorum Vak vak kardeş bi oku; http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/155474-240km-ile-yaptigim-kaza-ilk-motorunu-alacaklar-icin-yaziyorum.html