PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elmas şasi nedir ?



emre xt125
22 Şubat 2017, 22:03
Motosikletlerde muhendisligi gormek , gozlemlemek, kaynak ve birlesim yerlerini suzmek, aluminyum parcalarin kivrimlarini , sasi nin genel yapisini incelemek gibi huyunuz var midir?
Ben sadece motor alip uzerine binmek degilde yapilan iscilik ve muhendisligi incelemeyi de seviyorum. Bazi 125 cc motorlarda(r125, aprilia rs4125) hayvan gibi sasi varken , bazi motorlarda tüp sasi veya ince metaller kullaniliyor. Sizce bu metallerin dayanikliligi nasil?
R25te kullanilanin diamond sasi oldugu soyleniyordu bunun ozelligi nedir, ne gibi artilari vardir? Saglamlik sorunsuzluk denilince kucuk- orta segmentte akliniza hangi motorlar geliyor? Biraz teknik ve muhendislik uzerine konussak

kadango
22 Şubat 2017, 22:21
Elmas şeklinde şasi, pek elmasa da benzemiyor ya neyse... Bu tip şasinin özelliği motorun mevcut mukavemetini kullanarak motosiklete hafiflik kazandırmak ve maliyetleri kısmaktır. Şasi motoru komple sarmaz, üstten askı şeklinde olur ve araya motoru alarak burulma kuvvetine karşı koyar. Motosikletin en ağır aksamı şasi ve motordur, normal şasiye göre neredeyse yarı yarıya hafif bir şasi elde etmiş olursun. Hafiflik dolayısıyla daha iyi fren performansı, daha çevik ve atak, ek olarak daha az yakan bir motosiklete sahip olmuş olursun. Yazacak çok ayrıntı var fakat gerek yok...

Linkte kabaca açıklamış, http://indian2wheels.blogspot.com.tr/2012/04/types-of-motorcycle-frames-on-indian.html

emre xt125
22 Şubat 2017, 22:51
Elmas şeklinde şasi, pek elmasa da benzemiyor ya neyse... Bu tip şasinin özelliği motorun mevcut
mukavemetini kullanarak motosiklete hafiflik kazandırmak ve maliyetleri kısmaktır. Şasi motoru komple sarmaz, üstten askı şeklinde olur ve araya motoru alarak burulma kuvvetine karşı koyar. Motosikletin en ağır aksamı şasi ve motordur, normal şasiye göre neredeyse yarı yarıya hafif bir şasi elde etmiş olursun. Hafiflik dolayısıyla daha iyi fren performansı, daha çevik ve atak, ek olarak daha az yakan bir motosiklete sahip olmuş olursun. Yazacak çok ayrıntı var fakat gerek yok...

Linkte kabaca açıklamış, http://indian2wheels.blogspot.com.tr/2012/04/types-of-motorcycle-frames-on-indian.html

cok guzel aciklamissiniz , sagolun

hasmet
22 Şubat 2017, 23:00
Butce musaitse Tirellis yapiyorlar genelde (Ducati, KTM), olmazsa da twin spar (daha ucuz). Kawasaki bile H2 de Tirellis'e gecti.

Diger sase tipleri daha kotu, cunku gidon borusu ile arka salincak borusu arasinin en kisa ve direk sekilde baglanmasi amac...

Tirellis hem dayanikli, hem de hafif, ama pahali. Her parca teker teker kaynak yapiliyor cunku. Birbirine bagli ince boru gibi gozukuyor ama bi suru Finite Element analizinden sonra olusuyor o sekil, goz karari degil :) Ki zaten saglam kompozit yapilar da oyle oluyor genelde, kemik mesela.

Tabii ki MotoGP twinspar'i piyasadakilerle karsilastirmamak lazim :)

emre xt125
22 Şubat 2017, 23:28
Butce musaitse Tirellis yapiyorlar genelde (Ducati, KTM), olmazsa da twin spar (daha ucuz). Kawasaki bile H2 de Tirellis'e gecti.

Diger sase tipleri daha kotu, cunku gidon borusu ile arka salincak borusu arasinin en kisa ve direk sekilde baglanmasi amac...

Tirellis hem dayanikli, hem de hafif, ama pahali. Her parca teker teker kaynak yapiliyor cunku. Birbirine bagli ince boru gibi gozukuyor ama bi suru Finite Element analizinden sonra olusuyor o sekil, goz karari degil :) Ki zaten saglam kompozit yapilar da oyle oluyor genelde, kemik mesela.

Tabii ki MotoGP twinspar'i piyasadakilerle karsilastirmamak lazim :)

super yorum tesekkur ederim :) ktm duke, rc serilerinde hep trellis kullaniyo. Dediginiz gibi tum parcalar tek tek kaynak yapiliyo. Fizik kurali olarak dayanimi cok yuksek olmali ucgen bir formun agirlik tasima kapasitesi cok yuksek oluyor. Kalaslarla iskele kuran insaatcilarin bile iskelelerinde yuku tasiyan basit bir 3gen sekildir. Trellis saside araya kaynak yapilan parcalar ucgencikler olusturuyor