PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Buji hakkında



freewill
16 Şubat 2017, 23:07
Arkadaşlar bugün 10bin kmsini tamamlamış motosikletime genel bakıma soktum. Mis gibi oldu varyatör bakımından şanzıman yağına kadar ordan hava filtresi ve bujiye kadar değiştirdim. Fakat buji de şöyle bir sorun yaşadım. Maalesef motosikletimde üstünde gelen buji ngk çift tırnaklı bujiydi ve hiç bir yer de bulamadım. Ben de mecbur tek tırnaklı almak zorunda kaldım. 3 tırnaklı buji de var ama alman malıydı pek güven vermedi s harfiyle başlıyordu markası unuttum. Soru basit sorun çıkarır mı? tırnak sayısının fazla ya da az olmasındaki amaç nedir?

YERUÇAĞI
16 Şubat 2017, 23:16
tırnak sayısı nekadar fazla olursa yakıtı ateşlemesi ve tam yakması okadar iyi olur

ahmet.58
16 Şubat 2017, 23:34
Ama orjinal elektrik sistemiyle pek bi fark olmuyor stator ve bobin guclendirilmeli

Mamba09
16 Şubat 2017, 23:53
Aydın'da eski sanayide NGK orjinal bujilerini satıyorlar. Orjinal kesinlikle. Çift tırnaklı falan hepsi vardı. İsmini unuttum mağazanın ama gidecek olursan hatırlat arayıp sorarım.

freewill
16 Şubat 2017, 23:57
Aydın'da eski sanayide NGK orjinal bujilerini satıyorlar. Orjinal kesinlikle. Çift tırnaklı falan hepsi vardı. İsmini unuttum mağazanın ama gidecek olursan hatırlat arayıp sorarım.

tamamdır da sen motoru mu değiştirdin yahu :mrgreen:

bassturbin
22 Şubat 2017, 08:28
Piyasada ve internette Türkiyede bahsettiğiniz buji modelinden var

freewill
22 Şubat 2017, 13:59
Piyasada ve internette Türkiyede bahsettiğiniz buji modelinden var

merhaba ben de biliyorum olduğunu fakat bulunduğum yerde yoktu. Açmışken değiştirmek istedim zira buji baya meşakatli bir yerde :) şu an için bir sıkıntı yok bakalım :)

fatih.met
22 Şubat 2017, 16:43
merhaba ben de biliyorum olduğunu fakat bulunduğum yerde yoktu. Açmışken değiştirmek istedim zira buji baya meşakatli bir yerde :) şu an için bir sıkıntı yok bakalım :)

çok tırnaklı bujide her ateşlemede hangi tırnak ateşlemeye müsait ise ondan ateşliyor ve daha sağlıklı ateşleme yapmış oluyor motor.

tek tırnaklıda ise böyle bir seçenek yok, ben tvs apache de tek tırnaklı kullanıyorum. orjinali çift tırnaklı ve 25 lira. şu anda cbf150 bujisi takılı ve performans farkı hissetmedim gibi.

hatta cbf150 tek tırnaklı bujide ateşleme daha iyi gibiydi bilemiyorum. çok tırnaklı olunca aynı anda hepsinden ateşleme yapmıyor yani o söyleyeyim.

arda4
23 Şubat 2017, 16:37
Arkadaşlar bugün 10bin kmsini tamamlamış motosikletime genel bakıma soktum. Mis gibi oldu varyatör bakımından şanzıman yağına kadar ordan hava filtresi ve bujiye kadar değiştirdim. Fakat buji de şöyle bir sorun yaşadım. Maalesef motosikletimde üstünde gelen buji ngk çift tırnaklı bujiydi ve hiç bir yer de bulamadım. Ben de mecbur tek tırnaklı almak zorunda kaldım. 3 tırnaklı buji de var ama alman malıydı pek güven vermedi s harfiyle başlıyordu markası unuttum. Soru basit sorun çıkarır mı? tırnak sayısının fazla ya da az olmasındaki amaç nedir?

için rahat olsun, hiçbir şey olmaz. Çift tırnaklı daha iyi çünkü "misfire" denilen anlık ateşlememe olayını azaltır.

Detay istersen buyur:

Impact of spark plug number of ground electrodes on engine stability (Tek tırnak, çiftturnak 4 tırnak ve tırnaksız buji arasındaki fark)
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2090447912000883

Impact of spark plug gap on flame kernel propagation and engine performance (tırnak açıklığının ateşleme ve performansa etkisi)
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0306261917300673

esbabsız
23 Şubat 2017, 17:57
https://www.ngk.de/en/products-technologies/spark-plugs/spark-plug-technologies/spark-plugs-with-multiple-earth-electrodes/

NGK'nın sitesinde yazdığına göre amaç bujide uzun servis ömrü elde etmekmiş. Daha fazla tırnak her seferde daha fazla ateşleme demek de değil. Sonuç olarak performans da herhangi bir değişiklik olmaz sadece tek tırnaklı buji ömrü çok tırnaklı buji ömrüden kısa olacaktır.

freewill
23 Şubat 2017, 19:39
teşekkürler arkadaşlar :)