PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Beklemek mi, ucuz bir şey ile başlamak mı?



mfBulut
05 Şubat 2017, 18:09
Merhaba arkadaşlar,
Ben 21 yaşında bir üniversite öğrencisiyim.Geçtiğimiz senenin ortalarında motosiklet sevdamı icraate dökme kararı aldıktan sonra ehliyete başvurmuştum. İkinci seferimde sınavı geçtim ve 3 ay sonrasına randevu alabildim trafikten. O 3 ayın dolmasına 10 gün gibi bir süre kaldı.
Bu süreçte temel ve başlangıç seviyesi ekipmanları elimden geldiğince bütçeme oranlı olarak seçmeye çalıştım.

Aldığım ekipmanlar:
MT KRE Momentum Kask
Prohel Alaska Yazlık Ceket
Venom D2 Uzun Eldiven
Tech90 Pirate Black Pantolon
4Riders Balaklava

Almayı düşündüğüm ekipmanlar:
Bir adet kışlık veya mevsimlik ceket
Bir adet korumalı uzun bot
Bir adet daha tech90 pantolon
Bir de kulak tıkacı

Ceket konusunda yazlık tercih etmemin sebebi cehennemin fragmanı olarak da bilinen şehrimiz Adana'da yaşıyor olmam :)

Şimdi önümdeki seçenekler şunlar:
Ya acele edip 2 ay içinde maksimum 5-6 bin ₺ bütçeli bir motosiklet alıp tecrübe edinmeye çalışacağım, ya da bu yazı da beklemeyi riske edeceğim.

Tabiki bu süreç dahilinde eğitimlerimi alacağım. Uzun yıllar bisiklet kullandım ve bu sebeple motorda da denge problemi yaşamıyorum. Ehliyet sınavında kalma sebebim debriyajın çok yukarda kavraması sebebiyle el ayarında zorlanmam olmuştu.

Sizce bu süreçte bekleyip yaz sonuna doğru bi Cbr 125 ile başlamak mı mantıklı olacaktır, yoksa ilk etapta ucuz bir motosiklet mi? Burada en kafamı kurcalayan nokta grenajsız bir motorla uzun yol gitmenin zor olacağıdır. Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? GS 2 yi alıp uzun süre bekleyip direkt Cbr 250 ile başlamak da mantıklı geliyor fakat bu sürecin uzamasına değer mi? Ekipmanlar konusunda da yorumlarınızı merak ediyorum. Motosiklet önerilerinizi de aynı şekilde merak ediyorum.

Biraz uzun olduğu için özür dilerim. Telefondan yazıyorum. Cümle yanlışları varsa onun için de ayrıca özür dilerim.

MD.Murat
05 Şubat 2017, 18:23
1 sene beklesen alacağın motor 10.000 ise 12.000 oluyor.
onun yerinde al bir 125 cc , 2. eli olan ybr cbf , satarken maximum edeceğin zarar 500 ü geçmez.%80 aldığın paraya satarsı belki de daha pahalıya satarsın.
hayat saçma sapan beklemek için biraz kısa geliyor bana (bir motor alabiliyorken daha iyi motor almak için bir sene beklemek gibi) senin tercihindir.

BalkanRider
05 Şubat 2017, 18:25
Keske 3 ay beklemeseydin insanlar aliyorda gitmiyor 2 ay sonraya vermisti benim ehliyeti ilk hafta bi gittim bombos halletim sonra iptal ettim randevuyu :queen:

mfBulut
05 Şubat 2017, 18:34
O olay aklıma geldi de bir arkadaş denemişti gidip almayı, problem çıkarmışlar ve işlemini yapmamışlar. O yüzden ben de bekleyeyim dedim.
6 ay civar beklersem alabileceğim motor 10-12 bin civar. 1 sene beklersem de sıfır cbr 250 ya da R25 olabilir. Tabi eğer 250 cc bandından alacak olursam önce GS2 eğitimini almam gerektiğini düşünüyorum.
Peki uzun yol için Cbf mi daha rahat olur Ybr mi ?

shruikan
05 Şubat 2017, 21:15
karakoldan ehliyeti almak için mi 3 ay bekliyon? yaptıkları parmak izi almak, başka da bi halt yedikleri yok. 3 ay ne lan?

gamerdevil
05 Şubat 2017, 21:36
Ben hemen almıştım ehliyeti. Neden 3 ay sürdü ilginç.
:)

Ocanner35
05 Şubat 2017, 21:36
İlçelere baksaydin keske randevu icin, cok beklemissin.
Hayırlı olsun

Mr.Duke
05 Şubat 2017, 21:55
3 ay nedir tekirdağda iki gün sonrasına randevu veriyorlar halbuki

mfBulut
05 Şubat 2017, 21:57
Tam aralık ayına denk gelmişti. O ay da birileri artık sağlık raporu hastanelerden 300-400 TL gibi miktarlarla alınabilecek söylentisi yaymıştı. O yüzden yıllardır sertifikasını ehliyete dönüştürmemiş herkes randevu aldı. Sadece ilçeler değil. 200 km yarıçapındaki diğer illere bile baktım. Maalesef bulamadım randevu. Şu an da tekrar baktım mesela durum pek farksız değil. En az 2 ay sonrasından başlıyor randevu vermeye. Aslında bu konuda insanların uyarılması lazım forumda. Ehliyete başvurur başvurmaz randevu da almak lazım. O süreçte zaten sınavlar filan halloluyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------

Ki parmak izi filan işi de yok. Zaten B sınıfı ehliyetim var. Sertifikayı verip çıkacağım. Çok saçma gerçekten.

mustafav
05 Şubat 2017, 22:24
Ben iki hafta önce aldım ehliyeti (Adanadan) randevu günü gidince şaşırdım. Yani sadece parmak izi alınıyor iyi tamam da ufak tefek başka işler de var. Orda maliyeye harç yatıyor. Yolun karşısında Şoförler odası var onlara da biraz haraç verip form dolduruyorsun. Dosya tamamlanınca sıra bekliyorsun. O kadar çok kişiye randevu vermişler ki benden sonrakilerin çoğu işini yapamadı galiba. Çünkü sıra bana gelince en az on dakika memurun işlem yapmasını bekledim. Herkes o kadar beklese saatler sürüyor işte. Randevusuz işlem yapacaklarını sanmıyorum. Memurun elinde liste var ordan kontrol ediyor. Bu arada ben de aynı senin gibi onu mu alsam bunu mu alsam, beklesem mi diye vakit kaybedip duruyorum. Ama havalar azcık ısınsın alacam artık yeter.

MoRFy
05 Şubat 2017, 22:47
hiç beklemeden motorunu al derim. ucuzu pahalısı satılacak gibi bişi al kırılıp dökülüp elinde kalacak bi motor alma. 3 kuruş fazla ver cbf ybr gibi çabucak satılabilecek motor al ama 2.el al sıfır motorda kısa vadede zararın olur. geçen her gün ömründen ve senden gidiyor. 28 yaşımda ilk motorumu aldım. Önceleri hevesim yoktu. sonraları param yoktu. şimdi çok şükür motorum var. keşke daha önceleri bulaşsaymışım şu güzel 2 teker sevdasına. en güzel 20 li yaşlarımın başını kaçırmışım...

papazkemal
05 Şubat 2017, 22:53
Cbf kullandım üç yıl 16 bin km kadar,650 km lik uzun yollarada gittim bence sen de al kullan. Boş beklemekten iyidir.

GezeGeze
05 Şubat 2017, 23:44
Hevesin geçmeden, sıcağı sıcağına bütçene uygun, ama mutlaka sıfır, yeni bir motosiklet al.

Kuba tavsiye ederim. 150 cc'lik bir Kuba ile başlayabilirsin.

Bütçene uygun bir Kuba mutlaka vardır...

CR1'i tavsiye ederim. Hatta şimdi CR1S'ini getirmişler; sitesinden bakabilirsin.

Para biriktirip de, eğitimini de alıp da, 250'likle başlayacağına, bütçen neye yetiyorsa, sıfır, al, bin, öğrenmeye başla ...

Makaleleri de oku. Bu forumda güvenli sürüş, yol sanatı üzerine pek çok yazı bulabilirsin. (zaferce nickli arkadaşımızın yazılarına bakmanı tavsiye ederim; gerek verilen eğitimler olsun, gerek diğer güvenli sürüş üzerine kaleme aldığı... Ben çok yararlanmıştım. Hala da önemle takip ederim zaferce nickli arkadaşımızı, bu forumdan).

NOT: Ekipmanların tam gibi gözüküyor. Ama genelde botlara para harcamak çok geliyor. İhmal etmeyiniz. Uzun motosiklet botunu, çizmesini de tamamlamadan binmeye başlamayın derim...

mfBulut
06 Şubat 2017, 00:17
Öncelikle herkese teşekkür ederim. "mustafav" Maalesef bizdeki bürokratik süreçler hep böyle sıkıntılı. 3 sene önce B sınıfı ehliyeti alırken çok sorun yaşadım orada.
Kararımı dediğiniz gibi beklememe yönünde almayı düşünüyorum. Yarın ilk fırsat bir hesaplama yapıp ödeme planı çıkarmaya çalışacağım.Tek korkum trafik sigortası. Umarım o konuda da sorun yaşamam. Ekstra bir harcamam olmazsa 1 ay içinde umarım alabilirim.
Motosiklet botu konusunda çok aşırı fiyatlara çıkamayacağım. Ama ayak kemiklerinin özellikleri gereği belki doğru bir tabir olmayacak ama tek kullanımlık olayı var. O yüzden almadan sürmeye başlamayı düşünmüyorum dediğiniz gibi. Prosev in 300 ₺ civarlarında bir botu var sanırım onu bir yerde bulabilirsem deneyeceğim.
Motosiklet seçimi konusunda ise en sağlıklı karar denemek ile olacaktır diye düşünüyorum. Hem CR1 ve CR1S i hem de CBF ve YBR yi ehliyeti alır almaz tanıdıklardan bulabilirsem rica edeceğim. Olmadı bayilerden test sürüşü talebi ile şansımı denerim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

"zaferce" nin paylaşımlarını ben de elimden geldiğince takip ediyorum bu arada. Gerçekten çok şey öğrendim.

ieu35turkey
06 Şubat 2017, 01:38
Sasirdim, ben yilbasi oncesi herkes otelenirken yilin son sinavina girdim, 3/4 gunde de kurs dosyami verdi. Emniyette numara alinan cihazin uzerine sira kapanmistir asmislar, soktum yaziyi kendime bir fis alip tekrar taktim:) ogleden sonra da ehliyet adrese teslim...
benden sana tavsiye kardesim, ben ettim sen etme diye diyorum:) motosikleti almakta gecikmissin ama onden ekipmanlarini hallet derim.
ayrica kuba cr1 ve mondial z one serisinden de bakabilirsin. z one nin piyasasi hirsizlar arasinda bile acaip revacta :)

Cloud
06 Şubat 2017, 02:26
Mümkünse ikinci el temiz bir 125 - 150 cc al ve 1 yıl kullanıp iyice tecrübe edin. başlangıçta hatalarını en kolay tolere edebilen aletler 125 - 150 cc aletlerdir, hem kiloları hem güçleri düşük hakimiyeti çok kolay. Üstelik yeni başladığında sana verdiği zevk, daha ötesini bilmediğin için gayet tatmin edici oluyor. Beklemektense al ve tecrübe edinmeye başla ve bence en az 10 bin km yapmadan da üst cc'ye geçme. Sürüş Eğitimini ise mutlaka al derim.

Quad87
06 Şubat 2017, 09:21
Bende benzer durumum için kendi düşüncemi yazayım.

Yapı itibari ile sevmediğim şeyi kullanmam taraftarıyım. CBF alıp başlamak bana mantıklı gelmiyor. Evet o klasmanda bir çok commuter alabilirim ama beni motosiklete başlatan makineler bunlar değil ve benimde görünüş olarak hiç hoşuma gitmiyor.

Tecrübem olsun diye alırsan en fazla 2 hafta sonrasında istemeye istemeye kullandığım için soğuyup, vazgeçip bir kenara atarım. Kendimi biliyorum. Hobi gibi baktığım için motosiklete, benim istediğim gibi olmalı diyorum ve bekleyip farklı tarzları ve modelleri incelemeyi bir yandan da parasal olarak biraz rahat hareket edebileceğim meblalara ulaşmaya çalışıyorum.

Fiyatın artacak olmasını mantıklı buluyorum. 10 iken 12 öderiz evet ama üzerinde gülerek gezeceğim bir makineyle umurumda olacağını sanmıyorum.:cat:

linkinpark20
06 Şubat 2017, 09:28
al gitsin önemli olan 2 teker tecrübe kazanırsın. ben de beklemek yerine mondial 125 mh drift aldım onda acemiliği altınca hyosung gt250r aldım sonra da sırasıyla spacy alpha ve cbr 250 aldım. iyiki de beklememişim. mondiali satarken 100 tl zarar ettim. spacy aldığım fiyata sattım. hysoung ile kaza yaptığımdan ucuza gitti.

bilirkişi
06 Şubat 2017, 09:33
Mümkünse ikinci el temiz bir 125 - 150 cc al ve 1 yıl kullanıp iyice tecrübe edin. başlangıçta hatalarını en kolay tolere edebilen aletler 125 - 150 cc aletlerdir, hem kiloları hem güçleri düşük hakimiyeti çok kolay. Üstelik yeni başladığında sana verdiği zevk, daha ötesini bilmediğin için gayet tatmin edici oluyor. Beklemektense al ve tecrübe edinmeye başla ve bence en az 10 bin km yapmadan da üst cc'ye geçme. Sürüş Eğitimini ise mutlaka al derim.

Köprü ve viyadükten geçerken de hava rüzgarlıysa 120 kg motor hatalarını çok güzel telafi eder :queen: Azraille dans edersiniz. Ne saçma bi kavram hatayı telafi etmek .Benim hatadan anladığım frene sert basmak=ABS virajda vitesle oynamak=kaydırmalı debriyaj . Şehiriçinde zevk alırsın herkes bekler fıtı fıtı gidersin de azcık bi uzun düzlüğe çık 110 u geçememek hayattan ne soğutur anlayamazsınız

MrMud
06 Şubat 2017, 09:46
Karakolda o kadar beklemen cok ilginç vallahi.
Motor konusunda beklememeni tavsiye ederim.
Parasal açı bir yana, hayat kısa.

Cloud
06 Şubat 2017, 10:09
Köprü ve viyadükten geçerken de hava rüzgarlıysa 120 kg motor hatalarını çok güzel telafi eder :queen: Azraille dans edersiniz. Ne saçma bi kavram hatayı telafi etmek .Benim hatadan anladığım frene sert basmak=ABS virajda vitesle oynamak=kaydırmalı debriyaj . Şehiriçinde zevk alırsın herkes bekler fıtı fıtı gidersin de azcık bi uzun düzlüğe çık 110 u geçememek hayattan ne soğutur anlayamazsınız

150cc, 140kg, 17 hp motorumla bu dediklerinizi henüz hiç yaşamadım, daha öncekilerle yaşadım mı evet yaşadım ve bu da sürüş tecrübesidir. İleride bunları bilerek daha deneyimli olarak o rahat büyük cc lere binmiş olursunuz. Herkesin kendi tercihi, isterseniz 1000cc ile başlayın beni ilgilendirmez ama arkadaş bir soru sormuş o mu bu mu diye ben de kişisel fikrimi beyan ettim. Dileyen istediğini alsın, hayat da can da sizin. Bazen gerçekten insan ne diye yazıyorum ki diyor, siz de bana bunu sordurttunuz ve yine yıllar önce verdiğim kararı neden bzoduğumu da sorgulattınız, teşekkürler. Yazmamak lazım esasında, nasılsa birileri sizi çürütmek, karşı saldırıya geçmek için hazırda bekliyor. Dilediğinizi alın kardeşim, benim yazdıklarımı da dikkate almayın.
Bu arada hatayı telafi etmek hiç ama hiç saçma bir kavram değil, insan hatalarını düzelte düzelte öğrenir ve gelişir. Ayrıca ben tolere etmekten bahsetmiştim. Telafi başka şey.
Aman yahu, elimi yorduğuma değmez, yazıyorum işte, siz bildiğinizi okuyun kardeşim en doğrusunu siz bilirsiniz.

mfBulut
06 Şubat 2017, 10:17
"ieu35turkey" Ben de öyle yapacaktım da yazan bi arkadaş da olmuş o konuda. Bizim buranın trafik biraz sıkıntılı herhalde o konuda. Benden önce gidip deneyen arkadaşım yapabilseydi bende yapacaktım o dediğin tarz bir şey :) Bu arada ekipmandan kastın almayı düşündüklerim dediğim kısmı da tamamlamam mı ?
"Quad87" CBF nin tipi konusunda kesinlikle katılıyorum :) Birçok küçük cc motor birbirine benziyor. Bunlara istisnalar da piyasada yeni olduğundan kimse almıyor ve bu da onlarla ilgili kullanıcı yorumu bulmamıza engel oluyor. Ben de sizin gibi düşünüyordum. Kardeşim hep diyor ki, " Abi park ettikten sonra dönüp bakıp mutlu olamayacaksan ne gerek var". Ama araba sürmeyi gerçek anlamıyla ne zaman öğrendim diye düşünüyorum. Çok eski model bi araba almıştık. O dönem durumumuz çok kötüydü ama araba lazımdı. Babam anahtarın birini bana verdi. Parçası ucuz nasıl olsa öğren dedi. Yoksa 2 hafta da olmasada 2-3 ayda cbf den sıkılabilirim :)
"bilirkişi" Önceliğim uzun yol yazmamdaki sebep de o aslında. Yoksa her motorla şehir içinde bir noktadan bir noktaya gidilebilir. Ama uzun yolda eğer belli hızların üzerine çıkamıyorsak bunun çok riskli olacağını düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------


150cc, 140kg, 17 hp motorumla bu dediklerinizi henüz hiç yaşamadım, daha öncekilerle yaşadım mı evet yaşadım ve bu da sürüş tecrübesidir. İleride bunları bilerek daha deneyimli olarak o rahat büyük cc lere binmiş olursunuz. Herkesin kendi tercihi, isterseniz 1000cc ile başlayın beni ilgilendirmez ama arkadaş bir soru sormuş o mu bu mu diye ben de kişisel fikrimi beyan ettim. Dileyen istediğini alsın, hayat da can da sizin. Bazen gerçekten insan ne diye yazıyorum ki diyor, siz de bana bunu sordurttunuz ve yine yıllar önce verdiğim kararı neden bzoduğumu da sorgulattınız, teşekkürler. Yazmamak lazım esasında, nasılsa birileri sizi çürütmek, karşı saldırıya geçmek için hazırda bekliyor. Dilediğinizi alın kardeşim, benim yazdıklarımı da dikkate almayın.

Ben şahsen birileri gelip bu yazdıklarımı okuyup da bana bir şeyler anlatmaya çalışıyorsa bunun kesinlikle bana yardım amaçlı olduğuna inanıyorum ve buna gerçekten minnettar oluyorum. Dediğiniz şey bunları da yaşayıp görüp tecrübe etmenin mantıklı olacağı ise size katılıyorum. Bu noktada benim biraz da rahatsız olma sebebim, ben hiçbir şeyi satma amacıyla almamak gerektiğine inanan biriyim. Ama şu olduğum noktada kolay satabileceğim bir motor seçmek zorunda olmak da hoşuma gitmiyor. Tekrar teşekkür ederim yardımcı olmaya çalıştığınız için.

whitedeamon
06 Şubat 2017, 13:50
Bence bekle kim ne derse desin bekle.

karadag.05
06 Şubat 2017, 14:31
Bence bekle. Cebine bak sen boşver milleti. Hem içine sinen motor neyse onu al. ybr cbf cbr hangisi içine siniyosa onu al. Ben tam 1 yıl bekledim param yoktu ne yapim. Sonra rastgele gezerken bi motor gordum 150 z one idi oda. Sonra bindim felan çok hoşuma gitti. cbf 6500 liraydı. Ben 4500 e aldım 150 z-one'yi. Ben aldıktan sonra da tam bin lira zamn geldi. Sitesinden bakabilirsin de. Kısacası bekledğime değdğini düşünüyorum sana da tavsiye ederim :)

mfBulut
06 Şubat 2017, 16:45
Yorumlar için tekrardan teşekkürler :) Ehliyeti alır almaz dediğim gibi test etmeye başlamak mantıklı olacak gibi. Eğer içime sinen bir motor olursa beklemem. Ama sırf almış olmak için de almam. Trafik sigortası en az 1800 çıkar diyorlar. O beni korkutuyor. Mesela şu an bütçem sıfır cbf ye yetiyor. Ama böyle astronomik bir sigortayı da işin içine katınca maksimum 5000 liralık motor parası kalır geriye. O sigorta işini iyice araştıracağım. Eğer böyleyse gerçekten şu an en iyi ihtimalle 1-2 ay beklemem gerekebilir cbf veya ybr fiyat bandı için.

F54
06 Şubat 2017, 17:33
Bence bekleyip en iyisini almak için biraz bekleyin

Pisman
06 Şubat 2017, 18:33
bence uygun fiyatlı satarken de çok zarar ettirmeyecek bir modelle bir an önce başla, eğitim çok faydalı olsa da aktif olarak sürerek eğitimde öğrendiklerini tecrübeye çevir, hem bu şekilde daha güçsüz, başlamaya daha uygun, parçası daha makul bir motorla başlamış olursun, gelecek sezona da motorunu değiştirir bi 250 lik alırsın, istediğin motor için bütçeni ayarlarken bir sezon boşa geçmesin

Sj's
06 Şubat 2017, 18:50
Sakinan goze cop batar. Hemen en hayalindeki yerine cirkin bir seyle baslayip asil hayaline olagan gidisatla ulastiginda her zaman daha guzel oluyor.

whitedeamon
06 Şubat 2017, 20:21
Bence bekle. Cebine bak sen boşver milleti. Hem içine sinen motor neyse onu al. ybr cbf cbr hangisi içine siniyosa onu al. Ben tam 1 yıl bekledim param yoktu ne yapim. Sonra rastgele gezerken bi motor gordum 150 z one idi oda. Sonra bindim felan çok hoşuma gitti. cbf 6500 liraydı. Ben 4500 e aldım 150 z-one'yi. Ben aldıktan sonra da tam bin lira zamn geldi. Sitesinden bakabilirsin de. Kısacası bekledğime değdğini düşünüyorum sana da tavsiye ederim :)

z-one farklı diyorlar doğru mudur.Sıkıntılı mı parçası ucuz mu yakıtı falan nasıl.

Ultraviolet
06 Şubat 2017, 20:38
Hocam alın CBF, YBR başlayın, paranızı topladığınızda hayalinizdeki motoru alırsınız bu arada edindiğiniz tecrübe ve aldığınız keyif yanınıza kar kalır. Ayrıca basamak basamak çıkmanın keyfi ayrı olur diye düşünüyorum.

crxforever
06 Şubat 2017, 20:56
bence ufak cc ve plastiği az, koruma demiri bol ybr cbf apache gibi binek motorlar ile başlamak daha mantıklı. böyle düz motorlar kullanmak aslında bana daha çok keyif veriyor. kirli bırak, deponun dibine kadar kullan, dağa bayıra vur bana mısın demez.
zaman geçtikçe kullanım tarzınız oluşur ve belki cbr yerine 2. motoru bir cruiser veya enduro tercih edebilirsiniz.

mfBulut
06 Şubat 2017, 22:10
Herkese yorumları için çok teşekkür ederim :)

bence ufak cc ve plastiği az, koruma demiri bol ybr cbf apache gibi binek motorlar ile başlamak daha mantıklı. böyle düz motorlar kullanmak aslında bana daha çok keyif veriyor. kirli bırak, deponun dibine kadar kullan, dağa bayıra vur bana mısın demez.
zaman geçtikçe kullanım tarzınız oluşur ve belki cbr yerine 2. motoru bir cruiser veya enduro tercih edebilirsiniz.

Tarz konusunda haklı olabilirsiniz. SS istiyor olsam da diğer tarz motorların da neredeyse hepsini gerçekten seviyorum. Aradaki fark deneyim ile oluşacaktır elbette.

levend84
06 Şubat 2017, 22:31
Kardeşim merhaba;

Ucuz ürün alacak kadar zenginsen lafım yok..

Sağlıcakla...

mfBulut
06 Şubat 2017, 22:44
Kardeşim merhaba;

Ucuz ürün alacak kadar zenginsen lafım yok..

Sağlıcakla...

Çok net bir cevap oldu abi :) Teşekkürler yorumun için. Ybr ve Cbf için yorumunu öğrenebilir miyim ? Demek istediğim onlar da bu kategoriye dahil veya yakın mı sence ? Çünkü ucuz ve bütçemin sigortayı hesap etmediğim hali bu motorlara yetiyordu. Yine en iyi ihtimal sigorta parası için 2 ay daha bekleyip Cbf veya Ybr almak da seçeneklerim arasında.

levend84
06 Şubat 2017, 23:05
Çok net bir cevap oldu abi :) Teşekkürler yorumun için. Ybr ve Cbf için yorumunu öğrenebilir miyim ? Demek istediğim onlar da bu kategoriye dahil veya yakın mı sence ? Çünkü ucuz ve bütçemin sigortayı hesap etmediğim hali bu motorlara yetiyordu. Yine en iyi ihtimal sigorta parası için 2 ay daha bekleyip Cbf veya Ybr almak da seçeneklerim arasında.

Rica ederim kardeşim,söz konusu,iki modelide sürdüm,sürücü kursunda cbf150 kullandım boyum 1.88 kilom 85 sürüş konforu ve ergonomisi

güzeldi,ybr125'te kullandım sağlam ve rijit makinadır,sorunsuz,ama bana cbf konforunu yaşatmadı(boy 1.88 olduğu için),buradan şu detaya değineceğim MOTOSİKLET

İÇİN;BOY+KİLO+SÜRÜŞ POZİSYONU=ERGONOMİ... şahsi önerim ve tecrubelerim; boyum max:1.80 olsaydı kesinlikle ybr alırdım....


Bunları göz önüne alarak iki modelide incele,deneyimle...

Sağlıcakla....

mfBulut
06 Şubat 2017, 23:40
Rica ederim kardeşim,söz konusu,iki modelide sürdüm,sürücü kursunda cbf150 kullandım boyum 1.88 kilom 85 sürüş konforu ve ergonomisi

güzeldi,ybr125'te kullandım sağlam ve rijit makinadır,sorunsuz,ama bana cbf konforunu yaşatmadı(boy 1.88 olduğu için),buradan şu detaya değineceğim MOTOSİKLET

İÇİN;BOY+KİLO+SÜRÜŞ POZİSYONU=ERGONOMİ... şahsi önerim ve tecrubelerim; boyum max:1.80 olsaydı kesinlikle ybr alırdım....


Bunları göz önüne alarak iki modelide incele,deneyimle...

Sağlıcakla....

Tamamdır :) Tekrardan teşekkür ederim. Ben de 1.82 Boy 70 Kg ım. İkisini de test edip ona göre alıp almamaya ve alacaksam hangisini alacağıma karar vermeye çalışacağım.

kuesier
07 Şubat 2017, 01:48
Kardesim yaşadığın ve düşündüğün hayal ettigin seyleri bende yaşadım. Adana da yaşıyorum. Ne alsam ne etsem kararsiz kalmıştım sonra en kötü karar kararsizliktan iyidir dedim. Cbr 125 aldim. Mutluyuz. Seviyoruz. Suan hala adanadaysan görüşelim. Tecrubelerimi yasadiklarimi anlatayım. Motoruma bin. Istersen gez biraz. Sana uyuyor mu uymuyor mu gör. Bende bir arkadas kazanmış olurum. Istersen telefon numarami atarim özelden. Ismim furkan bende Çukurova da okuyorum. Cevabını bekliyorum

mfBulut
07 Şubat 2017, 08:45
Kardesim yaşadığın ve düşündüğün hayal ettigin seyleri bende yaşadım. Adana da yaşıyorum. Ne alsam ne etsem kararsiz kalmıştım sonra en kötü karar kararsizliktan iyidir dedim. Cbr 125 aldim. Mutluyuz. Seviyoruz. Suan hala adanadaysan görüşelim. Tecrubelerimi yasadiklarimi anlatayım. Motoruma bin. Istersen gez biraz. Sana uyuyor mu uymuyor mu gör. Bende bir arkadas kazanmış olurum. Istersen telefon numarami atarim özelden. Ismim furkan bende Çukurova da okuyorum. Cevabını bekliyorum

Öncelikle çok teşekkür ederim yorumun için Furkan :) Yukarılarda adımı yazdım mı hatırlamıyorum ama ben de Fırat. Memnun oldum. Yardımcı olmak istediğin için de ayrıca teşekkür ederim. Evet Adana'da yaşıyorum zaten. Çukurova'da okuyorum. Haberleşelim müsait olduğun bir zaman. Şimdi saat 10 daki mübarek öğrenci eşyası büt sınavına girmek için çıkmam lazım :) Görüşmek üzere

Öz_Musti
07 Şubat 2017, 09:04
Önceden ekipman alman ve almayı planlaman çok güzel. Akıllı adamsın demekki.

Şimdi hocam bence öncelikle kendine bir bellik de al. Böbrek koruyucu da deniyor. Alt omurilik, kuyruk sokumu, bel gibi hayati yerleri koruyor. Fiyatları da ucuz. 50-100 liraya iyi bir tane alınyor. Faydası paha biçilemez. Montların korumaları sırt ortasında bitiyor. Bunlar, sırt ortasından daha aşağı kadar koruma sağlıyor. Bel ve böbreğinin rüzgarda üşümesini de engelliyor.

Söylendiği gibi bekleme zamanın ebediyete erebilir. Motosiklet fiyatları 2 senede 2 ye katlayabiliyor. Ama gelirler genelde 2 senede %50 artarsa çok iyi oldu deniyor. Yani 2017 de 16 bin liralık motor 2019 da 30 bin oluyor. Sen 2017 de yılda 16 bin kazanırsan 2019 da en çok 24 bine falan çıkıyorsun. Yani motor ellerinden uçuyor.

Bence hemen ufak birşey al ve başla. Elinde ekipmanlar evde tozlanırken motora binememek seni üzer. Karenajsız motorla uzun yol yapılmaz, rüzgardan etkilenir gibi düşünceleri de kafandan at.

Hayırlı sürüşlerin olsun.

kuesier
07 Şubat 2017, 14:15
Öncelikle çok teşekkür ederim yorumun için Furkan :) Yukarılarda adımı yazdım mı hatırlamıyorum ama ben de Fırat. Memnun oldum. Yardımcı olmak istediğin için de ayrıca teşekkür ederim. Evet Adana'da yaşıyorum zaten. Çukurova'da okuyorum. Haberleşelim müsait olduğun bir zaman. Şimdi saat 10 daki mübarek öğrenci eşyası büt sınavına girmek için çıkmam lazım :) Görüşmek üzere
Bende okuldayim benimde butum var özelden numarani yaz

espresso
07 Şubat 2017, 15:04
Bekleme, gençlik çabuk geçiyor. Alabildiğin bir tanesini al binmeye başla. Motorun varken hayalindeki gibi tam içine sinen motoru beklemek daha kolay gelir. En azından zaten bir motorun varken bekliyor olursun.

mfBulut
07 Şubat 2017, 17:06
Önceden ekipman alman ve almayı planlaman çok güzel. Akıllı adamsın demekki.

Şimdi hocam bence öncelikle kendine bir bellik de al. Böbrek koruyucu da deniyor. Alt omurilik, kuyruk sokumu, bel gibi hayati yerleri koruyor. Fiyatları da ucuz. 50-100 liraya iyi bir tane alınyor. Faydası paha biçilemez. Montların korumaları sırt ortasında bitiyor. Bunlar, sırt ortasından daha aşağı kadar koruma sağlıyor. Bel ve böbreğinin rüzgarda üşümesini de engelliyor.

Söylendiği gibi bekleme zamanın ebediyete erebilir. Motosiklet fiyatları 2 senede 2 ye katlayabiliyor. Ama gelirler genelde 2 senede %50 artarsa çok iyi oldu deniyor. Yani 2017 de 16 bin liralık motor 2019 da 30 bin oluyor. Sen 2017 de yılda 16 bin kazanırsan 2019 da en çok 24 bine falan çıkıyorsun. Yani motor ellerinden uçuyor.

Bence hemen ufak birşey al ve başla. Elinde ekipmanlar evde tozlanırken motora binememek seni üzer. Karenajsız motorla uzun yol yapılmaz, rüzgardan etkilenir gibi düşünceleri de kafandan at.

Hayırlı sürüşlerin olsun.

Öncelikle teşekkürler. Bellik konusunda aldığım montun sırt koruması uzun. Gerçi malzeme ne kadar kalitelidir bilmiyorum ama, aktif kullanmaya başladığımda o bölgeye bir bellik sığacak gibi olursa almayı düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------


Bekleme, gençlik çabuk geçiyor. Alabildiğin bir tanesini al binmeye başla. Motorun varken hayalindeki gibi tam içine sinen motoru beklemek daha kolay gelir. En azından zaten bir motorun varken bekliyor olursun.

Teşekkürler yorum için :)