PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet alamıyorsak yat alalım!



Sayfa : [1] 2

CemoKa
03 Şubat 2017, 10:01
Merhaba,

Motosiklet fiyatlarının euro/dolar kurlarındaki artışa bağlı olarak uçan fiyatlarından sonra hükümetimiz içimizi rahatlatacak bir uygulamaya geçti.

Bakanlar Kurulu gross tonilatoyu geçmeyen gezinti gemileri, yatlar, kotralar ve teknelerden alınan ÖTV'yi herhangi bir süre sınırlaması olmaksızın sıfırladı.

Motosiklet fiyatlarının yükselmesinden dolayı alamayan arkadaşlar, yat alma fırsatını kaçırmasın.

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/son-dakika-bakanlar-kurulundan-flas-otv-ve-kdv-karari-40354333

mchi
03 Şubat 2017, 10:07
Kesin bi badem biyikli yiyicimiz tersanecik açmiştır. Yat mat üretimine başlamıştır.

Yiğit_
03 Şubat 2017, 11:00
Kesin bi badem biyikli yiyicimiz tersanecik açmiştır. Yat mat üretimine başlamıştır.

Hiç sorma bi badem bıyıklı da motosiklet üretse de şöyle 600'lük ucuza alabilsek.:)

whitedeamon
03 Şubat 2017, 11:15
Hiç sorma bi badem bıyıklı da motosiklet üretse de şöyle 600'lük ucuza alabilsek.:)

sadece benim malımda ötv yok denebilir.Ha hakiki türk üretimi kaliteli birşey olur zaten milliyetcilik ruhumuz ağır basıyor alırız.Amerikada olduğu gibi caponlara bi ithalat sınırı koyarız.oh misss

gorefest
03 Şubat 2017, 11:29
Sırf göz boyama, ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler hesabı, referandum da evet çıkması için başladılar yine Nisan sonuna kadar ev aletlerinde ötv indirmeler falan, Allah trilyon kez belasını versin bu Allah ile aldatan Allahsız karaktersizlerin. İnsan bu kadar mı aptal yerine konur.

antilop_skul
03 Şubat 2017, 11:33
yorumsuz .

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------


Sırf göz boyama, ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler hesabı, referandum da evet çıkması için başladılar yine Nisan sonuna kadar ev aletlerinde ötv indirmeler falan, Allah trilyon kez belasını versin bu Allah ile aldatan Allahsız karaktersizlerin. İnsan bu kadar mı aptal yerine konur.



gelmiş zaten http://finans.mynet.com/haber/detay/ekonomi/bakanlar-kurulundan-vergi-duzenlemesi/127578/

Crenox
03 Şubat 2017, 11:37
Bizden bir badem bıyıklı çıkmaz mı bir motosiklet fabrikacığı açsın da bizden de vergi almasalar, tıpkı fakirin ekmeğinden alınan verginin zenginin pırlantasından alınmadığı gibi :flower:

Quad87
03 Şubat 2017, 11:48
Aklıma geldi de :silent: http://www.bugazete.com/images/album/1911819_738538689503686_2051010495_n.jpg Bir ara da bu vardı.

Grumpy
03 Şubat 2017, 11:53
Yerlı mal almıyorum ben. Yerlı araba da cıksa, motor da cıksa, omrum boyunca ıhtıyac duyacagım seylerın tamamı da bu ulkede uretılmıs olsa almam. Memlekete dusmanlıgım yok ama Turk ustalarına guvenmıyorum. Cope atacak para kazanmıyorum.

Gercı bu ulkede yerlı adı altında butun parcaları dıs ulkelerden alınıp toplanan bır suru sey var yerlısını yemek ısteyene. En son yerlı araba yapacagız, elenkturunklu olacak dıye bas bas bagıranlar, yerlı arac uretıyoruz, fıyatlarda buyuk kolaylık saglayacagız dıye haberlere cıkanlar gectıgımız gunlerde bızım yerlı arac uretme gıbı bır amacımız yok demıstı. Sanırım ımam erıgını papaz erıgıne cevırme projelerını basarılı bulan yonetıcılerı ve o yonetıcılerın sectıgı muhendıZcıkler beceremeyecek bu ısı. Japondan sasmayacan arkadas.

Duzenleme: Alıntı yapmayı unutmusum :(

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 11:58
Ya birader ne çorba yapıyonuz var ya.
Biri motor tavsiyesi istiyor ona çocukla motora binilmez tavsiyesinden başka bişey vermiyonuz.
Dolar yükseliyor siyasete dalıyonuz.
Şimdi ukalanın biri de kalkıp buralarda dolanma o zaman diyecek. Kısa bilgi verip uzaklaşıcam zaten.
Denizcilikle ilgili bir bölüm okuyanlar yatçılık sektörünün Türkiye için önemi az çok bilirler. Yunanistan kadar marinamızın olmamasının yanı sıra Antalya ve İstanbul'da güzel marinalar var. Buralardan halk dilinde otopark ücreti alıyorlar. Hiç bir yat marinada bile olsa üzerinde kaptan ehliyeti olmadan duramıyor. Denizciye limanda bile olsa ek gelir ya da sizin tabirinizle badem bıyıklar denizcilik kurslarından para kırmaya çalışıyor. Bunun dışında bodrum, marmaris, kaş gibi yerlere giderseniz bakımsız tekneleri görürsünüz, ya da çağının gerisinde kalmış, turisti cezbeden pek bişeyi olmayan tekneler görürsünüz. Yat her zaman zengin işi değil, üzerinden ekmek yiyenlerin de işidir. Bugün bir gulet almak istesen 21 metre olanları 130.000 TL'ye bulabiliyorsun ve sezonluk sana getirisi 240x500 = 120.000 TL minimum ciro. Sizin zengin tabir ettiğiniz kesim zaten yıllık minimum 1 kaptan 1 denizci maaşı veriyor o yüzden vergisini pek sallamaz bunu da araya sıkıştırayım. Bunun dışında yabancı bandıralı yatları da Türk bandırasına almak gibi bir olasılık doğuyor. Bütün bunların dışında yat sektörü inşaat sektörü gibidir. Sizin dışardan gördüğünüz yatın tekne kısmıdır. İçinde makinesi, radarı, jeneratörü, kamaraları vs. vs. bir sürü şeyi vardır ki bir de şunu düşünün ticari yatların yıllık bakımları, tersaneye çekimleri vardır.

Şimdi gelelim mevzuya:

Beyaz eşyada ÖTV alımını geçici olarak durdurdular.
İnşaatta 240 ay vade ya da 60 ay 0 faiz uyguladılar.
Gurbetçiye komşusunu getirme çağrısında bulundular.
Ruslar Ocak ayında geçen senenin Ocak ayına oranla 5.7 kat daha fazla geldiler.
Konutta KDV düzenlemesi yaptılar.
Emeklilere ekstra ikramiye ödemesi yaptılar.

Benim evimin önü de 10 yıldır kaza düze kaza düze b.ka döndü ama bi durun ya. Adamların yaptıklarını niye yaptılar diye soruşturup tekrar dönüş yapın. Belediyeci herif uluslararası açıldı, bütün belediyeler yine sallabaş olmaya, rant kavgası vermeye, kendi ortaklarının yaptıkları inşaatların değer kazanması için şehrin geri kalanını bozmaya yıkmaya yöneldiler.
Antalya'da bir abimizin işletmesi elektrik sorunu nedeniyle enerji bakanı yandaşı bir elektrik dağıtım şirketi tarafından 1 yıldır yaklaşık 1.000.000 TL bozguna ve zarara uğratılıyor.

Gelecekseniz bunlarla gelin ya. Bu ne böyle ucuz sataşmalar. Sizin bildiğinizi biz bilmiyoz tavırları? Motosiklet sitesini basit siyasete boğdunuz.

BIYIKLI
03 Şubat 2017, 12:00
Bizden bir badem bıyıklı çıkmaz mı bir motosiklet fabrikacığı açsın da bizden de vergi almasalar, tıpkı fakirin ekmeğinden alınan verginin zenginin pırlantasından alınmadığı gibi :flower:

Bıyıklarım badem değildir! :)

Bu vergisiz, avantajlı işler yatları ülkeye sokmaya, bayraklarını değirtirene kadardır. Sonrasında artırırlar her birşeylerini.

CemoKa
03 Şubat 2017, 12:13
Ya birader ne çorba yapıyonuz var ya.
Biri motor tavsiyesi istiyor ona çocukla motora binilmez tavsiyesinden başka bişey vermiyonuz.
Dolar yükseliyor siyasete dalıyonuz.
Şimdi ukalanın biri de kalkıp buralarda dolanma o zaman diyecek. Kısa bilgi verip uzaklaşıcam zaten.
Denizcilikle ilgili bir bölüm okuyanlar yatçılık sektörünün Türkiye için önemi az çok bilirler. Yunanistan kadar marinamızın olmamasının yanı sıra Antalya ve İstanbul'da güzel marinalar var. Buralardan halk dilinde otopark ücreti alıyorlar. Hiç bir yat marinada bile olsa üzerinde kaptan ehliyeti olmadan duramıyor. Denizciye limanda bile olsa ek gelir ya da sizin tabirinizle badem bıyıklar denizcilik kurslarından para kırmaya çalışıyor. Bunun dışında bodrum, marmaris, kaş gibi yerlere giderseniz bakımsız tekneleri görürsünüz, ya da çağının gerisinde kalmış, turisti cezbeden pek bişeyi olmayan tekneler görürsünüz. Yat her zaman zengin işi değil, üzerinden ekmek yiyenlerin de işidir. Bugün bir gulet almak istesen 21 metre olanları 130.000 TL'ye bulabiliyorsun ve sezonluk sana getirisi 240x500 = 120.000 TL minimum ciro. Sizin zengin tabir ettiğiniz kesim zaten yıllık minimum 1 kaptan 1 denizci maaşı veriyor o yüzden vergisini pek sallamaz bunu da araya sıkıştırayım. Bunun dışında yabancı bandıralı yatları da Türk bandırasına almak gibi bir olasılık doğuyor. Bütün bunların dışında yat sektörü inşaat sektörü gibidir. Sizin dışardan gördüğünüz yatın tekne kısmıdır. İçinde makinesi, radarı, jeneratörü, kamaraları vs. vs. bir sürü şeyi vardır ki bir de şunu düşünün ticari yatların yıllık bakımları, tersaneye çekimleri vardır.

Şimdi gelelim mevzuya:

Beyaz eşyada ÖTV alımını geçici olarak durdurdular.
İnşaatta 240 ay vade ya da 60 ay 0 faiz uyguladılar.
Gurbetçiye komşusunu getirme çağrısında bulundular.
Ruslar Ocak ayında geçen senenin Ocak ayına oranla 5.7 kat daha fazla geldiler.
Konutta KDV düzenlemesi yaptılar.
Emeklilere ekstra ikramiye ödemesi yaptılar.

Benim evimin önü de 10 yıldır kaza düze kaza düze b.ka döndü ama bi durun ya. Adamların yaptıklarını niye yaptılar diye soruşturup tekrar dönüş yapın. Belediyeci herif uluslararası açıldı, bütün belediyeler yine sallabaş olmaya, rant kavgası vermeye, kendi ortaklarının yaptıkları inşaatların değer kazanması için şehrin geri kalanını bozmaya yıkmaya yöneldiler.
Antalya'da bir abimizin işletmesi elektrik sorunu nedeniyle enerji bakanı yandaşı bir elektrik dağıtım şirketi tarafından 1 yıldır yaklaşık 1.000.000 TL bozguna ve zarara uğratılıyor.

Gelecekseniz bunlarla gelin ya. Bu ne böyle ucuz sataşmalar. Sizin bildiğinizi biz bilmiyoz tavırları? Motosiklet sitesini basit siyasete boğdunuz.

Motosiklet ekipmanlarına ek vergi gelmesi bunun karşılığında yatlara ÖTV indirimi uygulanması seni rahatsız etmiyorsa senin açından sorun yok. Çık bu başlıktan git yat forumlarında takıl, senin yerin zenginlerin yanıdır, burada biz pis fakirlerle vakit kaybetme.

Şunu da ekleyelim, 10-15 sene önce olmayan ÖTV'yi hayatımıza sok, sonra bu ÖTV'yi indir, vatandaş mutluluktan uçsun. Ne güzel milletiz biz ya, mutlu olacak o kadar çok şey bulabiliyoruz ki kendimize.

shruikan
03 Şubat 2017, 12:17
ortaklaşa yata girelim

MD.Murat
03 Şubat 2017, 12:34
milyonlarca insan işi için ulaşımı için araba ve motosiklet kullanıyor.
bu bağlamda bir arabadan 1.5 ila 2 araba ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ALINIYOR.

YAT ALANDAN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ALINMIYOR. MAZOTU DA VERGİSİZ KULLANIYORLAR.

mantıklı mı?
okuluna giden öğrenciden ÖTV yi dibine kadar al
iş yapan esnafın motorundan ÖTV yi dibine kadar al
YATTAN ALMA
mantıklı mı?

motosiklet özel bir tüketim , araba özel bir tüketim , cep telefonu özel bir tüketim.
ama YAT DEĞİL!

çok mantıklı.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 12:37
Seninle aynı duygular içerisindeyim, insanlar hak ettiği gibi yönetilir diye düşünüyorum. Hak ettiğimiz ülke yönetimi bu, gayet de güzel yönetiyorlar bizi.

Hacı kusura bakma ya. Valla bir an şişiverdim. Boyna aynı mevzuları görüp duruyoruz. Bıktım valla, tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok.
Bu işin derneği kooperatifi yok, organizesi yok. Anca fuardan fuara görüşülür, sonra herkes vine çeker, youtube'a video atar.
Ben mesela, 2017 yeni sezon malları gelsin alıcam diyodum, şimdi tarihim uzadı. Onun da stresi var, bilgisayarda bir sayfa da anlık döviz kurları açık. Ötekinde ekonomi/finans haberleri. Bekliyoruz yani. Ama bu demek değildir ki yat sektöründeki verginin indirilmesi zengine yaradı. Memlekette 100 tane zengin varsa 1.000.000 tane ticari yatlar var.

CemoKa
03 Şubat 2017, 12:39
milyonlarca insan işi için ulaşımı için araba ve motosiklet kullanıyor.
bu bağlamda bir arabadan 1.5 ila 2 araba ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ALINIYOR.

YAT ALANDAN ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ALINMIYOR. MAZOTU DA VERGİSİZ KULLANIYORLAR.

mantıklı mı?
okuluna giden öğrenciden ÖTV yi dibine kadar al
iş yapan esnafın motorundan ÖTV yi dibine kadar al
YATTAN ALMA
mantıklı mı?

motosiklet özel bir tüketim , araba özel bir tüketim , cep telefonu özel bir tüketim.
ama YAT DEĞİL!

çok mantıklı.

Aradaki farkı görmedin mi?

Motosikleti, arabayı vatandaş kullanır, Yat'ı zenginler kullanır. Sen vatandaş olarak oyunu doğru kullanmazsan, sen motosiklet alacağım diye kırk takla atarken, yandaş inşaatçı zenginler yeni yatlarında sefasını sürer.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------


Hacı kusura bakma ya. Valla bir an şişiverdim. Boyna aynı mevzuları görüp duruyoruz. Bıktım valla, tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok.
Bu işin derneği kooperatifi yok, organizesi yok. Anca fuardan fuara görüşülür, sonra herkes vine çeker, youtube'a video atar.
Ben mesela, 2017 yeni sezon malları gelsin alıcam diyodum, şimdi tarihim uzadı. Onun da stresi var, bilgisayarda bir sayfa da anlık döviz kurları açık. Ötekinde ekonomi/finans haberleri. Bekliyoruz yani. Ama bu demek değildir ki yat sektöründeki verginin indirilmesi zengine yaradı. Memlekette 100 tane zengin varsa 1.000.000 tane ticari yatlar var.

Ben de contayı yaktım, ÖTV'siz yat haberine çok sevindirik oldum, forumda paylaştım.

The Dude
03 Şubat 2017, 13:16
zengin olan, "vatandaş" değil mi ?

servet düşmanı fakirler.

bizim her günümüz böyle ...


https://www.youtube.com/watch?v=bSuOr43ORAI

Seko
03 Şubat 2017, 13:58
Ya birader ne çorba yapıyonuz var ya.
Biri motor tavsiyesi istiyor ona çocukla motora binilmez tavsiyesinden başka bişey vermiyonuz.
Dolar yükseliyor siyasete dalıyonuz.
Şimdi ukalanın biri de kalkıp buralarda dolanma o zaman diyecek. Kısa bilgi verip uzaklaşıcam zaten.
Denizcilikle ilgili bir bölüm okuyanlar yatçılık sektörünün Türkiye için önemi az çok bilirler. Yunanistan kadar marinamızın olmamasının yanı sıra Antalya ve İstanbul'da güzel marinalar var. Buralardan halk dilinde otopark ücreti alıyorlar. Hiç bir yat marinada bile olsa üzerinde kaptan ehliyeti olmadan duramıyor. Denizciye limanda bile olsa ek gelir ya da sizin tabirinizle badem bıyıklar denizcilik kurslarından para kırmaya çalışıyor. Bunun dışında bodrum, marmaris, kaş gibi yerlere giderseniz bakımsız tekneleri görürsünüz, ya da çağının gerisinde kalmış, turisti cezbeden pek bişeyi olmayan tekneler görürsünüz. Yat her zaman zengin işi değil, üzerinden ekmek yiyenlerin de işidir. Bugün bir gulet almak istesen 21 metre olanları 130.000 TL'ye bulabiliyorsun ve sezonluk sana getirisi 240x500 = 120.000 TL minimum ciro. Sizin zengin tabir ettiğiniz kesim zaten yıllık minimum 1 kaptan 1 denizci maaşı veriyor o yüzden vergisini pek sallamaz bunu da araya sıkıştırayım. Bunun dışında yabancı bandıralı yatları da Türk bandırasına almak gibi bir olasılık doğuyor. Bütün bunların dışında yat sektörü inşaat sektörü gibidir. Sizin dışardan gördüğünüz yatın tekne kısmıdır. İçinde makinesi, radarı, jeneratörü, kamaraları vs. vs. bir sürü şeyi vardır ki bir de şunu düşünün ticari yatların yıllık bakımları, tersaneye çekimleri vardır.

Şimdi gelelim mevzuya:

Beyaz eşyada ÖTV alımını geçici olarak durdurdular.
İnşaatta 240 ay vade ya da 60 ay 0 faiz uyguladılar.
Gurbetçiye komşusunu getirme çağrısında bulundular.
Ruslar Ocak ayında geçen senenin Ocak ayına oranla 5.7 kat daha fazla geldiler.
Konutta KDV düzenlemesi yaptılar.
Emeklilere ekstra ikramiye ödemesi yaptılar.

Benim evimin önü de 10 yıldır kaza düze kaza düze b.ka döndü ama bi durun ya. Adamların yaptıklarını niye yaptılar diye soruşturup tekrar dönüş yapın. Belediyeci herif uluslararası açıldı, bütün belediyeler yine sallabaş olmaya, rant kavgası vermeye, kendi ortaklarının yaptıkları inşaatların değer kazanması için şehrin geri kalanını bozmaya yıkmaya yöneldiler.
Antalya'da bir abimizin işletmesi elektrik sorunu nedeniyle enerji bakanı yandaşı bir elektrik dağıtım şirketi tarafından 1 yıldır yaklaşık 1.000.000 TL bozguna ve zarara uğratılıyor.

Gelecekseniz bunlarla gelin ya. Bu ne böyle ucuz sataşmalar. Sizin bildiğinizi biz bilmiyoz tavırları? Motosiklet sitesini basit siyasete boğdunuz.

Yapmaları gerek şey sıkıştıklarında bir şeylerin vergisini sıfırlayıp birilerini ihya etmek değil, her şeyden az miktarda vergi alarak hem kendilerini kurtarmak hem de milletin yüzünü güldürmek olmalı. Bu ülkede hedefi vergileri düşürmek olan hangi parti gelecekse gelsin oyum onundur. Bana göre halkından yüksek vergi almak vatan hainliğiyle eşdeğerdir.

jfip
03 Şubat 2017, 14:16
Ruslar Ocak ayında geçen senenin Ocak ayına oranla 5.7 kat daha fazla geldiler.



Turizm üzerine tez yazdım. Eğer tezi yanlış yazmadıysam, turist sayıları ile ilgili resmi verileri TÜİK açıklar. Daha değil 2017 verileri, 2016 IV. çeyrek verileri dahi 4 gün önce açıklandı:

http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24590

2017 Ocak ayında gelen rus vatandaş sayısının, 2016 yılı ocak ayında gelen rus vatandaş sayılarına göre 5,7 kat artış gösterdiğini yazan resmi kaynağı gösterir misin?

pnongrata
03 Şubat 2017, 14:24
ÖTV kararını çok yerinde buluyorum.
Günümüzde, yatlar / tekneler artık halkın temel bir ihtiyacı haline gelmiştir. Bu taşıtlar olmadan günlük yaşamı idame ettirmek mümkün değildir.

Motosikletler ise hep olduğu gibi bundan böyle de, lüks tüketim malı olarak kalacaktır. Motosiklet alan kişiler genelde multi milyoner olduklarından, ÖTV onlara hiç koymaz.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 14:27
Turizm üzerine tez yazdım. Eğer tezi yanlış yazmadıysam, turist sayıları ile ilgili resmi verileri TÜİK açıklar. Daha değil 2017 verileri, 2016 IV. çeyrek verileri dahi 4 gün önce açıklandı:

http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24590

2017 Ocak ayında gelen rus vatandaş sayısının, 2016 yılı ocak ayında gelen rus vatandaş sayılarına göre 5,7 kat artış gösterdiğini yazan resmi kaynağı gösterir misin?

http://www.hurriyet.com.tr/ruslar-ocak-ayinda-antalyayi-mesken-tuttu-40353593


Yapmaları gerek şey sıkıştıklarında bir şeylerin vergisini sıfırlayıp birilerini ihya etmek değil, her şeyden az miktarda vergi alarak hem kendilerini kurtarmak hem de milletin yüzünü güldürmek olmalı. Bu ülkede hedefi vergileri düşürmek olan hangi parti gelecekse gelsin oyum onundur. Bana göre halkından yüksek vergi almak vatan hainliğiyle eşdeğerdir.

Cumhurbaşkanı yapıp buralarda isyan edeceğinize asın o zaman...

tigermbz
03 Şubat 2017, 14:28
https://www.youtube.com/watch?v=2xpqxe9Ylp0

jfip
03 Şubat 2017, 14:29
http://www.hurriyet.com.tr/ruslar-ocak-ayinda-antalyayi-mesken-tuttu-40353593



Cumhurbaşkanı yapıp buralarda isyan edeceğinize asın o zaman...

Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 14:35
Bagele ya :D
Adam gemicik diye yıllardır başımın etini yedi, resmi kaynak isteyince haber küpürleri gösterdi. Şimdi gelmiş şekil şükül olmuş.
Beyler amacınız burada kavga çıkarıp beni banlatmaksa hodri meydan.
Yat sektöründeki vergi indirimi paşa paşa ticari yatlar ve Avrupalı turistleri çekme açısından yapılan bir şey.
Boşa zırvalamayın. Adam bana kendi uzmanlık dalında resmi kaynak soruyor. Ben size denizci ünvanımla gelip neyin ne için olduğunu anlatıyorum, ben de bir yerde resmi kaynağım ama beni sallayan yok.
Keyfekedercisiniz.

Önce ilk yorumumu tam anlamıyla okuyun. Sonra akıllı bir tezle gelirseniz kapışalım yoksa ben sizden cevabımı aldım, teşekkür ederim. :)

COQ
03 Şubat 2017, 14:41
Merak edip baktım Türkiye'de kaç tane yat var diye.
Yatsızolmaz nickli arkadaşımız milyon falan deyince ilgimi çekti çünkü.
Marina sayısı,bağlanan tekne, yıllık ziyaret rakamları falan bir sürü bilgi var internette.

Fakat kafam karıştı.

Anlayan biri araştırıp buraya tam rakamları yazarsa sevinirim.
Çünkü benim anladığım kadarıyla ülkemizdeki yat sayısı 21
!!!
Milyon falan yok yanında
Sadece
21

İnsan milyon falan deyince sersemliyor.
O kısmı yanlış anlamış olabilirim. Fakat yanlış anlaşılmaya müsait olmayan bilgilere göre toplam tekne sayısı bakanlık verilerine göre;
60.000
Başka verilere göre;
87.000

Yani öyle ekonomik dinamikleri uzaya çıkaracak bir mevzu yok ortada.
Zaten sektörün içinde dönen para turizm dahil diyanetin bütçesi kadar.

Yani küçümsenecek bir sektör değil ama anlaşılacağı üzere ekmek davasından ziyade zengin işi.

Zenginler yat alacak diye vergi indirimi yapılması aslında pek itiraz edilecek bir şey değil.
Ülkede mevcut paranın yarısından fazlası 100 tane zenginin elinde.
Bu 100 zengin 2 gün alışveriş yapmasa açlıktan ölürsünüz.
Yani yıllarca zengini daha zengin yapan bu sisteme ses çıkarmayıp bakarsanız, bugün olduğu gibi yat alsın, kat alsın, ferrarisini yenilesin diye adamların gözünün içerisine bakarsınız.

Hükümetin yaptığı da tam olarak bu.
Vatandaşın adına zengine yalvarıyor.
"Gözünüzü seveyim biraz para harcayın, bak vergi falan da istemiyorum "
Diyor.
Olan budur.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 14:45
Tamam o zaman şöyle yapalım.
Bana takıldığınız bölümleri buyrun sorun, başka bir denizci arkadaş varsa o da gelsin ona da sorun.
Yalnız böyle yok efendim hükümet o.urdu biz s.çalım falan böyle saldırgan hareketler artık iticileşti ya.
Ayağına diken battığı için ağlayıp dikeni çıkarmayan yarım akıllılar gibi bi ülkeye sahibim gibime geliyor. Yanlış mı?
Ben size şimdi tekrardan ayrıntılı bir brifing yazıcam. O vakte kadar sabırla bekleyin, sorular varsa soruları da alayım.
Hatta 2 saat sonunda sorularınızla birlikte komple brifing yazısı yazayım. Bekliyorum.

jfip
03 Şubat 2017, 14:47
Bagele ya :D
Adam gemicik diye yıllardır başımın etini yedi, resmi kaynak isteyince haber küpürleri gösterdi. Şimdi gelmiş şekil şükül olmuş.
Beyler amacınız burada kavga çıkarıp beni banlatmaksa hodri meydan.
Yat sektöründeki vergi indirimi paşa paşa ticari yatlar ve Avrupalı turistleri çekme açısından yapılan bir şey.
Boşa zırvalamayın. Adam bana kendi uzmanlık dalında resmi kaynak soruyor. Ben size denizci ünvanımla gelip neyin ne için olduğunu anlatıyorum, ben de bir yerde resmi kaynağım ama beni sallayan yok.
Keyfekedercisiniz.

Önce ilk yorumumu tam anlamıyla okuyun. Sonra akıllı bir tezle gelirseniz kapışalım yoksa ben sizden cevabımı aldım, teşekkür ederim. :)

:) Hangi adammış o resmi kaynak isteyene haber kupürü gösteren? Ben miyim?

Herkes kendisinden sorumludur birey olarak. Son yıllarda peyda olan başımızdaki ne diyorsa, ben de aynısı diyorum düsturu beni bağlamaz. Her kimse sana resmi kaynak gösteremeyen, gider ona çamur atarsın.

Ben senin yazdığım mesaja 1 kelime dahi yorum yapmadım. Sadece turizmle ilgili resmi verilerin TÜİK tarafından açıklandığını, en son verilerin 2016 4. çeyrek verileri olduğunu ve 2017 verileri için resmi kaynağı göstermeni istedim. Sen de böyle bir kaynak göstermeyince ortada resmi bir kaynak olmadığını anladım ve teşekkür ettim.

O kadar resmi kaynaksan şu 4. çeyrek büyüme verilerini açıkla da durumumuzu görelim. Enflasyon ve bununla beraber ortaya çıkan negatif büyüme verileri stagflasyonun bir göstergesi ancak sen de bir yerde resmi kaynak olduğuna göre, doğrusunu senden öğrenelim.

COQ
03 Şubat 2017, 14:50
Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
Türkiye'de kaç adet yat var?
Yılda kaç adet yat satılıyor?
Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?

tigermbz
03 Şubat 2017, 14:52
gülüp geçecektim ama

Ruslar Ocak ayında geçen senenin Ocak ayına oranla 5.7 kat daha fazla geldiler.
önceki sene uçak krizi yüzünden 200 turist gelmişti, bu sene 1.000 kişi gelince 5 kata ulaştık (rakamlar temsilidir)
daha önceki yıllarda 100 binler mertebesindeydi bu rakam
sen neyi başarıymış gibi gösteriyorsun birader?

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 14:55
:) Hangi adammış o resmi kaynak isteyene haber kupürü gösteren? Ben miyim?

Herkes kendisinden sorumludur birey olarak. Son yıllarda peyda olan başımızdaki ne diyorsa, ben de aynısı diyorum düsturu beni bağlamaz. Her kimse sana resmi kaynak gösteremeyen, gider ona çamur atarsın.

Ben senin yazdığım mesaja 1 kelime dahi yorum yapmadım. Sadece turizmle ilgili resmi verilerin TÜİK tarafından açıklandığını, en son verilerin 2016 4. çeyrek verileri olduğunu ve 2017 verileri için resmi kaynağı göstermeni istedim. Sen de böyle bir kaynak göstermeyince ortada resmi bir kaynak olmadığını anladım ve teşekkür ettim.

O kadar resmi kaynaksan şu 4. çeyrek büyüme verilerini açıkla da durumumuzu görelim. Enflasyon ve bununla beraber ortaya çıkan negatif büyüme verileri stagflasyonun bir göstergesi ancak sen de bir yerde resmi kaynak olduğuna göre, doğrusunu senden öğrenelim.

Turizm üzerine bu şekilde tez yazdıysan eyvah eyvah.
"Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler."
gibi beni küçümsemeye yönelik hareketlerin olduğu görülmüş.
Denizcilik konusunda bir yerde resmi kaynak sayılırım dediğimde bana stagflasyonlu bilmem neli ağdalı kelimelerle gelip bir ukalalık örneği daha görüyorum. Aferin küçük bey/hanım.
Alayınız çok biliyonuz da yine sonunuz max. beyaz yaka. Sataşın abim. Sataşın. Sesiniz anca bura kadar gelir. Asıl yüzleşmeniz gerekenlerle yüzleşemezsiniz. Siz peçesini indirdi diye haftanın günahkarı seçtiğiniz kadını meydanda taşa tutan güruhsunuz. Kime dikleneceğinizi iyi biliyonuz. Gelin abim, bana gelin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:54 ----------


gülüp geçecektim ama

önceki sene uçak krizi yüzünden 200 turist gelmişti, bu sene 1.000 kişi gelince 5 kata ulaştık (rakamlar temsilidir)
daha önceki yıllarda 100 binler mertebesindeydi bu rakam
sen neyi başarıymış gibi gösteriyorsun birader?


Siz neyin tatavasını yapıyorsanız tam tersini başarı gösteriyorum birader.

tigermbz
03 Şubat 2017, 14:57
Siz neyin tatavasını yapıyorsanız tam tersini başarı gösteriyorum birader.

böylelikle başarılı olmuş oluyorsun yani

jfip
03 Şubat 2017, 14:58
Turizm üzerine bu şekilde tez yazdıysan eyvah eyvah.
"Resmi kaynak diye özellikle kalın yazmıştım ama önemli değil. Cevabımı aldım. Teşekkürler."
gibi beni küçümsemeye yönelik hareketlerin olduğu görülmüş.
Denizcilik konusunda bir yerde resmi kaynak sayılırım dediğimde bana stagflasyonlu bilmem neli ağdalı kelimelerle gelip bir ukalalık örneği daha görüyorum. Aferin küçük bey/hanım.
Alayınız çok biliyonuz da yine sonunuz max. beyaz yaka. Sataşın abim. Sataşın. Sesiniz anca bura kadar gelir. Asıl yüzleşmeniz gerekenlerle yüzleşemezsiniz. Siz peçesini indirdi diye haftanın günahkarı seçtiğiniz kadını meydanda taşa tutan güruhsunuz. Kime dikleneceğinizi iyi biliyonuz. Gelin abim, bana gelin.

Benim amacım kimseyi küçümsemek değil. Sadece bir şeyi savunuyorsanız, gerçekten bir dayanağınız olsun. Ben de bu dayanak var mı diye merak ettim, gördüm ki yokmuş.

Mesleğim akademisyenlik. Ukalalık falan da yapmıyorum, bildiğim konu hakkında fikir beyan ediyorum. Kendisini resmi kaynak olarak addeden birisinden, yine turizm verisi gibi bir iktisadi veri olan büyüme verisi konusunda fikir istedim. Bunun neresi ukalalık.

Emin olamayacağımız, altını tamamen dolduramayacağımız konularla ilgili ahkam kesmezsek bir sorun yok aslında. Bak ben denizcilik ile ilgili tek kelime ettim mi? Etmedim. Neden? Çünkü bilmiyorum.

Olay bu kadar basit aslında.

nines
03 Şubat 2017, 15:10
Kesin bi badem biyikli yiyicimiz tersanecik açmiştır. Yat mat üretimine başlamıştır.

tersanesi olan bir kaç kişi biliyorum.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 15:16
Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
Türkiye'de kaç adet yat var?
Yılda kaç adet yat satılıyor?
Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?

Pekala, mali karşılıklarını bulamadım. Bunun düzenini mi tutmuyorlar bilemedim.
Marinalarımızın min %90 doluluk oranlarına göre şöyle sıralayalım:

Hepsini sırayla yazacaktım da yemedi :D

http://www.yatvitrini.com/marina-listesi?pageID=154&ctl00_ctl06_ctl00_grdChangePage=1

Buradan marina doluluk oranlarını %93 olarak hesaplayın diyecem ama %90 olsun, düz rakam.
Yıllık yat satışlarının tam rakamlarını bilemememizin nedenini söyleyeyim, tonilato ve klas farklarından dolayı tam bir rakam veremeyiz.
Fatsa'da dere kenarına yaptıkları balıkçı tersanesinden tutun, Tuzla'daki büyük tersanelere kadar bütün tersaneler fiyatta anlaşırlarsa yat üretimi yapabilirler. Hatta Haliç'teki eski tersanelerde dahi yapılabilir.

Bu düzenlemenin faydasını anlatayım.
Akdeniz marinacılık sektöründe Yunanistan'ın toprak ve nüfus oranı Türkiye ile kıyaslandığında, daha borcunu ödeyemeyen bir ülke, İtalya ve İspanya'ya aynı anda marinacılık konusunda kafa tutabiliyorlar.
Yunanistan'ın bu durumu günlük yatların, turistlerin komple Yunanistan ve Yunan adalarına turizm getirisi var.
Bugün bir Rus origarkı bile doğum gününü kutlamak için burada günü birlik yat turlarına çıkıyor. Ve bir yat gemicisinin günlük aldığı bahşiş 300 dolara kadar çıkabiliyor. Vergi mevzusunu boşverin, daha kaliteli ve gösterişli guletlerin bir gariban gemiciye yeri geliyor günlük 300 dolar bahşiş almasını sağlıyor.
Ya ben bu mevzunun savunma tarafında falan da değilim aslında da, şu bilmeden konuşanları gördükçe saldırasım geliyor.
Benim asıl savunduğum mevzu şu, eğer daha önce günü birlik teknelere çıktıysanız görürsünüz, yıllanmış tekne, yılda maksimum 4 ay sezonu oluyor bu işin. Daha reklamı var, komisyoncusu var bilmem nesi var. Aynı tarım sektörü gibi düşünün. Bugün yük gemilerindeki süvarilerin kazancı 7000 liradan başlıyor. Gel gelelim bir yat kaptanı maksimum 2500 alıyor ve bahşiş bekliyor haliyle.

En başında da yazdım, orayı okusalar bu kadar tantana etmezler.
Bir tekne asla mürettebatsız duramaz, yasak, kaptan işi bırakacaksa yerine birini bulur, evraklar değiştirilir sonra işi bırakır.
Bunun denizcilik sektörüne getirisi şudur: Ne kadar çok Türk bandıralı Tekne, o kadar çok Türk denizci ve maaş demek.
Bu vergi indirimi zenginlerin umurunda olmaz. Bugün bir jumbo yatch dediğimiz yat çeşitleri 4.000.000 liradan başlıyor. Senin sırf hobi niyetiyle 4.000.000 liralık aldığın bir tekne için vergiyi düşünür müsün ya? Bunu bir düşünün. Ben olsam o tekneyi alırım. Şirkete gider gösteririm. Daha sonra verdiğim vergiyi de şirkete gider gösteririm, al sana mis gibi para kaçırma.

Hususi yatı olan adamın umurunda olacak bir mevzu değil bu. Bu iş en çok yenilemek isteyip de teknesini yenileyemeyen adamların kaliteye yükselmesidir.

Taksilerin vergilerini indirdiler, adamlar BMW'yi taksiye çevirmişler.

Anlatamıyorum ki aga. Anlatamıyorum yani. Adamlar sormadan etmeden sardırıyorlar.

just4techno
03 Şubat 2017, 15:16
Burdaki tek sorun para; paramızı azalttılar birbirimizle didişiyoruz :)

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 15:20
Benim amacım kimseyi küçümsemek değil. Sadece bir şeyi savunuyorsanız, gerçekten bir dayanağınız olsun. Ben de bu dayanak var mı diye merak ettim, gördüm ki yokmuş.

Mesleğim akademisyenlik. Ukalalık falan da yapmıyorum, bildiğim konu hakkında fikir beyan ediyorum. Kendisini resmi kaynak olarak addeden birisinden, yine turizm verisi gibi bir iktisadi veri olan büyüme verisi konusunda fikir istedim. Bunun neresi ukalalık.

Emin olamayacağımız, altını tamamen dolduramayacağımız konularla ilgili ahkam kesmezsek bir sorun yok aslında. Bak ben denizcilik ile ilgili tek kelime ettim mi? Etmedim. Neden? Çünkü bilmiyorum.

Olay bu kadar basit aslında.

Senin benden istediğin değil, isteme üslubun yanlış adamım.
Bunu ikimiz de biliyoruz, saklamaya gerek yok. Ve bu yazdığınla hala beni aşağılamaya çalışıyor gibi görünüyorsun fakat direk konuyu açana lafı çakıyorsun.
E madem öyle, konuyu açan duruyorken benimle bir konuda iddialaşmak neyin nesi?
Ben bunda art niyet ararım aga. Amacınız belli.


Ben de hepinize açık seçik söylüyorum. Ağlayacağınıza icraate geçin.
Benim burada bir abim vardı, lise bitti ben adama aklımdaki milyon tane fikirle gittim. "Yap abim, sürekli dillendireceğine yap" dedi. O gün bugündür bişey dillendirmem. Yapamıcaksam konuşmanın anlamı yok.

Alonedark93
03 Şubat 2017, 15:27
Ben yukarıda yazdığıma yakın bir soru sorayım.
Türkiye'de kaç adet yat var?
Yılda kaç adet yat satılıyor?
Bu düzenlemeyle satışların ne kadar artması bekleniyor?
Bunların para olarak rakamsal karşılığı nedir?
Valla o kadar kaynak baktım tam bir sayı yok.
Yat liman sayımız yazıyor sadece. Ama 21 adet olması imkansız. Malum sitede 190 küsür adet 2.eli var. Bahsettiğiniz yat sayısının iki katı sadece Ataköy marinada. :)
Kaptan bi arkadaşım var onu arıyıp tam bilgi almaya çalışacağım.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 15:48
Valla o kadar kaynak baktım tam bir sayı yok.
Yat liman sayımız yazıyor sadece. Ama 21 adet olması imkansız. Malum sitede 190 küsür adet 2.eli var. Bahsettiğiniz yat sayısının iki katı sadece Ataköy marinada. :)
Kaptan bi arkadaşım var onu arıyıp tam bilgi almaya çalışacağım.

Büyük ihtimal ondan da alamazsın tam rakamları. Ama şöyle bir şey var. ABD'nin ve İngiltere'nin kurucusu olduğu bir sürü küçük devletler var, Panama, Marshall Adaları gibi. Bu devletlerin bayrağını taşıyan gemilerden vergi alınmıyor. Yıllık kapora gibi bir şey yatırıyorsun, o da sembolik. Türk karasularına girdiğin zaman da kapora gibi komik bir rakam ödüyorsun.

Bizim yatçılık konusundaki bir numaralı düşmanımız Yunanistan'dır. Max. 1 günlük mesafede oldukları için burayı transit geçip oraya gidiyorlar. Bir tekne sahibinin bir limanda harcayacağı para 4000 lira civarında (Yakıt, tatlı su, sawage, çöp, kumanya harcaması gibi) bunlar çok deli paralar. 200 teknelik bir marinanın günlük getirisi 500.000 gibi düşünün. O zaman rakamlar hoşunuza gidecek.

Alonedark93
03 Şubat 2017, 15:51
Büyük ihtimal ondan da alamazsın tam rakamları. Ama şöyle bir şey var. ABD'nin ve İngiltere'nin kurucusu olduğu bir sürü küçük devletler var, Panama, Marshall Adaları gibi. Bu devletlerin bayrağını taşıyan gemilerden vergi alınmıyor. Yıllık kapora gibi bir şey yatırıyorsun, o da sembolik. Türk karasularına girdiğin zaman da kapora gibi komik bir rakam ödüyorsun.

Bizim yatçılık konusundaki bir numaralı düşmanımız Yunanistan'dır. Max. 1 günlük mesafede oldukları için burayı transit geçip oraya gidiyorlar. Bir tekne sahibinin bir limanda harcayacağı para 4000 lira civarında (Yakıt, tatlı su, sawage, çöp, kumanya harcaması gibi) bunlar çok deli paralar. 200 teknelik bir marinanın günlük getirisi 500.000 gibi düşünün. O zaman rakamlar hoşunuza gidecek.
Birazda marina fiyatlarını(aylık-haftalık) yazında ağzımızın suyu aksın. :)

hasmet
03 Şubat 2017, 15:53
Kesin bi badem biyikli yiyicimiz tersanecik açmiştır. Yat mat üretimine başlamıştır.

Ülkede ihracat potansiyeli olan üretim olsun da, sırf ona özel her türlü teşvik kabul; ama hiç zannetmiyorum. Canları ucuz yat isteyen ehemmiyetli kişiler içindir muhtemelen...

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 16:06
Birazda marina fiyatlarını(aylık-haftalık) yazında ağzımızın suyu aksın. :)

21 metre uzunluğunda 3 metre genişliğinde (En küçük yat boyutu) bir teknenin Türkiye'nin en dandik marinasında günlük minimum deniz bağlama kirası 55 euro.
Jumbo Yatch günlük minimum kirası 400 euro.

okanbagiscan
03 Şubat 2017, 16:23
Yalıkavakta marinaın olduğu sahilde dolaşırken kendimi çok kötü hissetmiştim.Millet akın akın marinada yürüyüşe gelmiş.Ordaki demirli yatların toplamı heralde Türkiyenin dış borcunu karşılar.Bir tane Türk bayrağı görmedim hepsinin yabancı olduğunu düşünmekte saflık olur.Onlar yaşıyorsa ben napıyorum beni geçtim bu ülkedeki asgari ücret alan insanlar ne yapıyor.Belediyenin yaptığı bir sosyal proje vardı İstanbul Anadolu yakasında oturup denizi görmemiş çocukları boğazda vapurla gezdiriyorlardı.

yayan-bay
03 Şubat 2017, 16:34
Bik bik bik bik bik bik bik bik bik bik bik bik bik bik bik...............

COQ
03 Şubat 2017, 16:39
3 tarafı denizle çevrili ülkemizde deniz turizmi, taşımacılığı ve hatta balıkçılık yerlerde sürünüyor.
Bu nedenle geliştirilmesi için atılacak adımlara karşı değilim.
Fakat mevzu yat kat lüks araba olunca mide bulandırıyor.
Ülkeyi yönetenlerin vatandaş hayrına bi iş yaptıkları görülmediğinden ister istemez her düzenlemeye kuşkuyla bakıyoruz.
Bizi bu psikolojiye sokanlar utansın.
Düşünün düzenlemenin ayrıntılarına bakmaya bile tenezzül etmedim.
Şimdi okuyacağım neymiş ne değilmiş.
Pek umudum yok ya.
Neyse.

solamnic
03 Şubat 2017, 17:07
ben 250 lik başlangıç chopperı bile alamıyoum. Geçen sene kışın düşer dediler bekledim.. Fiyatlar zıpladı :(

doghouse
03 Şubat 2017, 17:19
Deniz olan yerde doğdum büyüdüm. Bir tane deniz yatağım, simidim, kolluğum yok. Halbuki arzulayanlar için kolayca satın alınacak küçücük ufacık sallar, sandallar, tekneler olabilir. Ama alması dert elde tutması dert. Keşke dediğim bir konudur hep ve çok zor olmamalıydı. Denizler zenginlerin arkadaşlar şimdi olaysız dağılın...

Bunu geçtim şunu söyleyeyim. Denizcilik koca bir kalantör sektörü evet. Bundan ekmek yiyecek orta direk olmasıda söz konusu. Ancak motosiklet bana göre kocaman bir sektör ve bazı şeylerin çözümü konusunda büyük potansiyeli olan birşey. Dev bir kültür diyebilirim ve henüz bunun inşaası için bir adım atılmadı. Şuan yeme zamanı. ÖTV, MTV, Sigorta, Kasko ona buna zam. Bastır gelsin. Millet istiyorsa illa alacaktır. Başka bir başlıkta racing ci bir dostumuuz 60 bin tl ye 600 cc race alıyor...

svastika94
03 Şubat 2017, 17:22
Burdaki tek sorun para; paramızı azalttılar birbirimizle didişiyoruz :)

::plus1::

Düzgün seçim yapmak yerine ağız dalaşı yapmak daha mantıklı, çünkü düşünmek için gerekli malzemeler lazım. ::ohmy::

MD.Murat
03 Şubat 2017, 18:27
Büyük ihtimal ondan da alamazsın tam rakamları. Ama şöyle bir şey var. ABD'nin ve İngiltere'nin kurucusu olduğu bir sürü küçük devletler var, Panama, Marshall Adaları gibi. Bu devletlerin bayrağını taşıyan gemilerden vergi alınmıyor. Yıllık kapora gibi bir şey yatırıyorsun, o da sembolik. Türk karasularına girdiğin zaman da kapora gibi komik bir rakam ödüyorsun.

Bizim yatçılık konusundaki bir numaralı düşmanımız Yunanistan'dır. Max. 1 günlük mesafede oldukları için burayı transit geçip oraya gidiyorlar. Bir tekne sahibinin bir limanda harcayacağı para 4000 lira civarında (Yakıt, tatlı su, sawage, çöp, kumanya harcaması gibi) bunlar çok deli paralar. 200 teknelik bir marinanın günlük getirisi 500.000 gibi düşünün. O zaman rakamlar hoşunuza gidecek.

ÖmersizOlmaz kardeş,
Gelen turistten vergi alma tamam.
Mazotu da vergisiz ver anladık.

Türkiyede satılan bir yatın özel tüketim vergisi ile, yabancı birinin ülkeye çekilmesi arasında ne alaka var bir açıklar mısın?
Bayrak falan muhabbeti de yıllık vergisi ile alakalı. (mtv gibi)

Şuan bunun ÖTV ise, malı alırken verdiğimiz para. Yat alan adam nasıl nasıl arabadan daha az vergi veriyor onu bana açıkla lütfen.

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 18:46
ÖmersizOlmaz kardeş,
Gelen turistten vergi alma tamam.
Mazotu da vergisiz ver anladık.

Türkiyede satılan bir yatın özel tüketim vergisi ile, yabancı birinin ülkeye çekilmesi arasında ne alaka var bir açıklar mısın?
Bayrak falan muhabbeti de yıllık vergisi ile alakalı. (mtv gibi)

Şuan bunun ÖTV ise, malı alırken verdiğimiz para. Yat alan adam nasıl nasıl arabadan daha az vergi veriyor onu bana açıkla lütfen.

Ama ben bunu bijon anahtarıynan anlattım, ben bunu şifonyerinen anlattım, ben bunu karburatör kapağıynan anlattım.
Nazikçe sorduğun için teşekkür ve tebrik ediyorum valla.

Bak şimdi şöyle düşün:

Senin elinde 12 yaşında eskimiş dökülmüş, tuttuğun yer elinde kalan bir tekne var.
Önünde 5 aylık bir sezon var. 1 ayda benden etti mi sana 180 gün?
Bir de bu işin komisyoncusu var. Bu adam sana müşteri buluyor, sen ona göre takvim yapıyorsun. Bu komisyoncu senin takvimine uymadığı zaman müşteriyi başka gezi teknesine yönlendiriyor. Bunu neden söyledim? Çünkü senin müşterin tekneden, hizmetten ve gezdiği yerlerden dolayı takvimini uzatabiliyor. Ya da 1 haftalık gezi düşünürken 3. gününde tekneden ayrılabiliyor. Böyle de bir handikapı var. Sonuçta müşteri her zaman haklıdır.

Bir de bunun dışında hayatının en berbat günü olacak bir durumla karşılaşıyorsun ki o da: İçinde müşteri varken teknenin herhangi bir yerinde arıza çıkması ve gezinin yarıda kesilmesi. Hem komisyoncu sana iş göndermez, hem müşteri seni ve Türk yatçılığını yurt dışında anlatır vs. vs.

Yani elinde eski bir tekne varken şahsın ve ülken adına bir sürü riski göze alıyorsun demektir.

Peki şu soruyu soruyorum:

Eğer devlet sana tekneni sıfırlaman için elinden gelen avantajı sezon açılmadan önce sunuyorsa?
Bir gün öncesinde de gurbetçilere "Komşunu da tatile getir" diyorsa?

GP500-1st
03 Şubat 2017, 18:53
beyler bu yatta ötv sıfırlanmadan önce kaçtı Allahını seven biri yazsın:)