PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : HONDA CBR 250 R 2011 STATÖR ARIZASI



kemal_hilal1
03 Şubat 2017, 01:40
Merhaba forumda yeniyim. yaklaşık 4 ay önce aldığım cbr 250 1.5 ay sorunsuz bindikten sonra akü sıkıntı vermeye başladı üzerindeki orj. yuasa akü. bölgemdeki tanıdığım motorcuya götürdüm akü değişecek dedi akü değiştik 1 ay geçmedi tekrar akü sürekli bitiyor motor şarj etmiyordu. sorunun konjektör mü akümü olduğunu anlamaya çalışırken en sonunda motorcum statörü açtı ve 4 parçanın yandığını gösterdi ve bana ortalama 500 tlye patlayacağını söyledi. şimdi sevgili arkadaşlar değerli abilerim;
1. neden bu arızayı verir. 2. statör için en uygun fiyatı nereden alabilirim. 3. bu arıza tekrarlarmı? tekrarlamaması için ne yapabilirim. Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

levend84
03 Şubat 2017, 01:58
Merhaba forumda yeniyim. yaklaşık 4 ay önce aldığım cbr 250 1.5 ay sorunsuz bindikten sonra akü sıkıntı vermeye başladı üzerindeki orj. yuasa akü. bölgemdeki tanıdığım motorcuya götürdüm akü değişecek dedi akü değiştik 1 ay geçmedi tekrar akü sürekli bitiyor motor şarj etmiyordu. sorunun konjektör mü akümü olduğunu anlamaya çalışırken en sonunda motorcum statörü açtı ve 4 parçanın yandığını gösterdi ve bana ortalama 500 tlye patlayacağını söyledi. şimdi sevgili arkadaşlar değerli abilerim;
1. neden bu arızayı verir. 2. statör için en uygun fiyatı nereden alabilirim. 3. bu arıza tekrarlarmı? tekrarlamaması için ne yapabilirim. Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

Kardeşim aşağıdaki linke bakıver;


http://www.dokuyucu.com.tr/asp/product/8416/CBR-250-STATOR

xcom
03 Şubat 2017, 02:33
Merhaba forumda yeniyim. yaklaşık 4 ay önce aldığım cbr 250 1.5 ay sorunsuz bindikten sonra akü sıkıntı vermeye başladı üzerindeki orj. yuasa akü. bölgemdeki tanıdığım motorcuya götürdüm akü değişecek dedi akü değiştik 1 ay geçmedi tekrar akü sürekli bitiyor motor şarj etmiyordu. sorunun konjektör mü akümü olduğunu anlamaya çalışırken en sonunda motorcum statörü açtı ve 4 parçanın yandığını gösterdi ve bana ortalama 500 tlye patlayacağını söyledi. şimdi sevgili arkadaşlar değerli abilerim;
1. neden bu arızayı verir. 2. statör için en uygun fiyatı nereden alabilirim. 3. bu arıza tekrarlarmı? tekrarlamaması için ne yapabilirim. Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

hocam öncelikle geçmiş olsun.. aynı sıkıntı bende de oldu.. her cbr 250 r da olmasa da bazı cbr 250 lerde kronik demeyelim, ama kroniğe yakın bi statör sıkıntısı var.. bende son kurban bayramından 3 hafta önce yakmıştım statörü.. aynı şekilde aküden sanıp aküyü yeniledim tek marşta aldı oh be falan derken 1 saat sonra beykoz sahilde seyir halinde iken önce gösterge ardından far sonra enjeksiyon kesti aha dedim statör gitmiş. honda servislerde en son ellerinde yoktu fiyatıda 375tl gibi bi fiyat çekmişlerdi levend84 kardeşimiz linki vermiş bende ordan almıştım orjinal üründür. tavsiye ederim.. ayrıca o ustaya bi daha gitme çok fiyat çekmiş.. honda servisin elinde olmadığı bana en az kesin olmayan 3 hafta ve daha fazla bekleme süresi verdiği için ben o kadar bekleyemem parçayı ben bulacağım siz takın işçilik neyse vereyim demiştim.. yağ filtresi ve hava filtesi işçilik dahil 120 küsür tutmuştu faturayı atarım bi ara..

sargının telleri vernik ile çevrilidir aslında ve elektriği direkt üreten ve en çok ısınan parçalardan birisi maalesef statör. uzun yola çıktığında yada aşırı sıcaklarda motoru 15-20 dk dinlendirmeni tavsiye ederim. muhakkak ara ara da motoruna ölçüm yaptır akımda sıkıntı var mı diye statör konjektör akü.. başka bir durum yok. umarım faydalı olmuştur.

kemal_hilal1
03 Şubat 2017, 02:41
lenend84
hocam çok sağolun. orjinal midir güvenebilirmiyim?

levend84
03 Şubat 2017, 02:43
hocam çok sağolun. orjinal midir güvenebilirmiyim?

Kardeşim orjinal parça,kullanabilirsin,sorun çıkartmaz...

tek derdin bu olsun:) sıkma canını...

kemal_hilal1
03 Şubat 2017, 02:47
hocam öncelikle geçmiş olsun.. aynı sıkıntı bende de oldu.. her cbr 250 r da olmasa da bazı cbr 250 lerde kronik demeyelim, ama kroniğe yakın bi statör sıkıntısı var.. bende son kurban bayramından 3 hafta önce yakmıştım statörü.. aynı şekilde aküden sanıp aküyü yeniledim tek marşta aldı oh be falan derken 1 saat sonra beykoz sahilde seyir halinde iken önce gösterge ardından far sonra enjeksiyon kesti aha dedim statör gitmiş. honda servislerde en son ellerinde yoktu fiyatıda 375tl gibi bi fiyat çekmişlerdi levend84 kardeşimiz linki vermiş bende ordan almıştım orjinal üründür. tavsiye ederim.. ayrıca o ustaya bi daha gitme çok fiyat çekmiş.. honda servisin elinde olmadığı bana en az kesin olmayan 3 hafta ve daha fazla bekleme süresi verdiği için ben o kadar bekleyemem parçayı ben bulacağım siz takın işçilik neyse vereyim demiştim.. yağ filtresi ve hava filtesi işçilik dahil 120 küsür tutmuştu faturayı atarım bi ara..

sargının telleri vernik ile çevrilidir aslında ve elektriği direkt üreten ve en çok ısınan parçalardan birisi maalesef statör. uzun yola çıktığında yada aşırı sıcaklarda motoru 15-20 dk dinlendirmeni tavsiye ederim. muhakkak ara ara da motoruna ölçüm yaptır akımda sıkıntı var mı diye statör konjektör akü.. başka bir durum yok. umarım faydalı olmuştur.

teşekkr ederim. tabiki çok faydalı oldu. fakat bu sorunu neden yaptı ve tekrarlarmı hala aklmda soru işareti

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:46 ----------


Kardeşim orjinal parça,kullanabilirsin,sorun çıkartmaz...

tek derdin bu olsun:) sıkma canını...

eyvallah. yüreğime su serptin desem yeri..:) teşekkürler.. :cat:

xcom
03 Şubat 2017, 02:51
hocam her şeyin bir ömrü var benim motor 2013 model 0km almıştım ve statör yaktığımda tam 3 sene olmuştu 39 bin km de idim. pek normal değil ama servisten edindiğim bilgiye göre bazı cbr 250 lerde yapıyor tamamen şans işi demişti.. @sokollu var ferhat onda da olmuştu..

kemal_hilal1
03 Şubat 2017, 11:36
hocam her şeyin bir ömrü var benim motor 2013 model 0km almıştım ve statör yaktığımda tam 3 sene olmuştu 39 bin km de idim. pek normal değil ama servisten edindiğim bilgiye göre bazı cbr 250 lerde yapıyor tamamen şans işi demişti.. @sokollu var ferhat onda da olmuştu..

anladığım kadarıyla ve sizin yasadığınız tecrube ile tsmamen şans...
inşallah bu sefere şanslı olrum.. eyvallah hocam saolun...:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------

parçça sıfır olarak hiçbiyerde yok. bakalım istanbulda buldum 2016 motordan çıkma kazalı motordan. inşallah pişman olmam...

ÖmersizOlmaz
03 Şubat 2017, 12:06
Motorlarda statör de mi varmış ya?
Statör ne ola ki?

MoRFy
03 Şubat 2017, 13:07
anladığım kadarıyla ve sizin yasadığınız tecrube ile tsmamen şans...
inşallah bu sefere şanslı olrum.. eyvallah hocam saolun...:cat:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------

parçça sıfır olarak hiçbiyerde yok. bakalım istanbulda buldum 2016 motordan çıkma kazalı motordan. inşallah pişman olmam...

sizin motorunuz kaç km de yaptı bunu acaba merak ettim şimdi parça ömrünü_?

kemal_hilal1
03 Şubat 2017, 20:49
sizin motorunuz kaç km de yaptı bunu acaba merak ettim şimdi parça ömrünü_?

hocam ben 57 binde aldım daha önce böyle birşey yaptımı bilmiyorum. ama sanmıyorum. çünkü tanıdık olduğu için bilirdim. şuan 61 binde bu arızayı çıkardı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------


Motorlarda statör de mi varmış ya?
Statör ne ola ki?

(yalnış biliyorsam abilerim düzeltsin)
statör motor bloğunun iç yan kısmında ( en azından benim motorda) motorun devir vererek bobinleri çevirerek sürdünmeden çıkan elektriği konjektöre iletir konjektör elektriğin ampreini voltajına ayar çeker ve oda aküye iletir. benim bildiğim kadarıyla statör dediğimiz (beni yolda bırakan) ilk bahsettiğim motor bloğunun içinde bulunan parça.

Carbondioxid
03 Şubat 2017, 20:56
Statör ne ola ki?

https://m.youtube.com/watch?v=8ZTKp8sYets



Sargı şeklinde bakır tellere ve nüveye sahip olup , volant tasında bulunan güçlü mıknatıs ile flört ederek elektrik akımı üreten dairesel yapıda bir üreteç , bir nevi jeneratör dinamo...

MoRFy
03 Şubat 2017, 21:49
kemal_hilal1;4088251]hocam ben 57 binde aldım daha önce böyle birşey yaptımı bilmiyorum. ama sanmıyorum. çünkü tanıdık olduğu için bilirdim. şuan 61 binde bu arızayı çıkardı
3-5 binde bisürü arıza veren motorları duyduktan sonra 61.000 iyi gibi geldi :)

Alonedark93
03 Şubat 2017, 21:52
O tamirciden uzaklaş, kaç 500 tl nedir. Sardırılabiliyor bu parça bilgin olsun.

kemal_hilal1
06 Şubat 2017, 15:14
çok şükür istanbul da 2016 model kazalı motordan sıfır çıkardık 250 liraya hallettik. şimdi bir şarj ediyo manyak :))))

freewill
06 Şubat 2017, 18:15
Arkadaş sarılamıyor mu tekrar bu parça ? o kadar para vermeye ne gerek var. Kendin bile sarabilirsin hatta tur sayısı telin kalınlığını ve uzunluğunu öğrendikten sonra tekrar vernikle kapatılır diye düşünüyorum.

kemal_hilal1
11 Şubat 2017, 01:09
abicim onu kim nerden bilsin.haklı olabilirsn ama o telaşe ile hiçte aklıma gelmedi. parçayı değiştik sorun falan kalmadı :cat:

jimi_hendrix
11 Şubat 2017, 01:21
hocam öncelikle geçmiş olsun.. aynı sıkıntı bende de oldu.. her cbr 250 r da olmasa da bazı cbr 250 lerde kronik demeyelim, ama kroniğe yakın bi statör sıkıntısı var.. bende son kurban bayramından 3 hafta önce yakmıştım statörü.. aynı şekilde aküden sanıp aküyü yeniledim tek marşta aldı oh be falan derken 1 saat sonra beykoz sahilde seyir halinde iken önce gösterge ardından far sonra enjeksiyon kesti aha dedim statör gitmiş. honda servislerde en son ellerinde yoktu fiyatıda 375tl gibi bi fiyat çekmişlerdi levend84 kardeşimiz linki vermiş bende ordan almıştım orjinal üründür. tavsiye ederim.. ayrıca o ustaya bi daha gitme çok fiyat çekmiş.. honda servisin elinde olmadığı bana en az kesin olmayan 3 hafta ve daha fazla bekleme süresi verdiği için ben o kadar bekleyemem parçayı ben bulacağım siz takın işçilik neyse vereyim demiştim.. yağ filtresi ve hava filtesi işçilik dahil 120 küsür tutmuştu faturayı atarım bi ara..

sargının telleri vernik ile çevrilidir aslında ve elektriği direkt üreten ve en çok ısınan parçalardan birisi maalesef statör. uzun yola çıktığında yada aşırı sıcaklarda motoru 15-20 dk dinlendirmeni tavsiye ederim. muhakkak ara ara da motoruna ölçüm yaptır akımda sıkıntı var mı diye statör konjektör akü.. başka bir durum yok. umarım faydalı olmuştur.

Tüm motorlarda olabilen bişey bu statör arızası. durduğu yerden de olabiliyor. Okuldan birisinin motorunu otoparka bıraktık. 1 hafta sonra almaya geldğinde motor çalışmadı, onun da statör yanmış durduğu yerden.