PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Air Süspansiyon Yaptım, Akü Tartışması...



byyacut
31 Ocak 2017, 14:08
Merhabalar,

Bir çok kişinin apaçi diye adlandırdıkları kişilerden birisiyim :cherry:

Sorum şu herkesin bildiği elektrikli bisiklet aküleri 12v 20 amper ve uygun fiyatlı oluyor motosikletime 2. bir akü takma gereği duyuyorum alternatör şarj ediyor etmesine ama 12v 9amperi dolduruyor devamı yok bana bunun biraz daha fazlası lazım bu işi nasıl yaparım kompresör vs vs çalıştığı için aküm hem çabuk azalıyor hemde gücü yetmiyor kompresörüm 20 amper önerileriniz nedir 12v 20 amper elektrikli bisiklet aküsü taksam nasıl olur :silent::)
http://i.resimyukle.xyz/9fGT.jpg
http://i.resimyukle.xyz/AW8H.jpg
http://i.resimyukle.xyz/4bO8.jpg

tigermbz
31 Ocak 2017, 14:37
nik: 2 apaçi puanı
motor yere basılmış (http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/97638-motoru-yere-nasil-basarim.html): 3 apaçi puanı
ayna yok: 4 apaçi puanı
toplam apaçi puanı: 9/10
biz bu seviyedeki apaçi arkadaşlara daş atarak karşılık veriyoruz gurban :)

byyacut
31 Ocak 2017, 14:43
nik: 2 apaçi puanı
motor yere basılmış (http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/97638-motoru-yere-nasil-basarim.html): 3 apaçi puanı
ayna yok: 4 apaçi puanı
toplam apaçi puanı: 9/10
biz bu seviyedeki apaçi arkadaşlara daş atarak karşılık veriyoruz gurban :)

Air süspansiyon var diyorum, motor yere basılmış diyorsun 5 cahillik puanı
ayna dediğimiz çok basit bir şey topcasein içinde mevcut sök tak yapıyorum 2 cahillik puanı
anlamını bilmediğin nicklere laf atıyorsun egoist davranıyorsun 2 cahillik puanı

biz bu seviyedeki cahil öngörüşlü büyüklerimize abi bile demiyoruz.. :)

Mr.Yldrmdmr
31 Ocak 2017, 15:05
Kardeşim o sorduğun voltlar bilmem neler anlamam. Ben başka bir konu üzerinde yoğunlaşıcam benim her türlü 2 tekere saygım var. Hoşuma da gitti doğrusu apaçi mapaçi öyle kelimelere gerek yoktur bence. Sevdalısı olan adama güzel olduğunu söylemek yerine taş atmak bizim forumun adeti haline gelmiş. Kötü bir durum ve karşıyım bu duruma. Sen kendini koruduktan sonra ha mondial ha ktm ha bmw herkesin zevki farklı ve cebindeki parası istediği motoru aldırmıyorsa o halde elindeki motoru zevkince yaparsın bizede ancak "Eline emeğine sağlık" demek düşer :)

Carbondioxid
31 Ocak 2017, 15:06
Apaçi'de olsa , insan insandır :P

1 yahut 2 adet akü ve akü şarj cihazı ile , günü birlik evde şarj ederek çözersin , aksi halde hem pompa çalışacak , hem motor tesisatından 20 amper şarjlayabilmen için , yüzlerce kilometre tepmen gerek , alirsin bi portatif akü ve ev cereyanı ile şarj eden cihaz , günü birlik formüle edersin nokta.

Egzoz'unu orjinal gördümde ondan şe ettim yoksa tokanmazdım billa.

tigermbz
31 Ocak 2017, 15:32
Apaçi'de olsa , insan insandır :P



cherokee den başkası yalan :P (https://www.youtube.com/watch?v=KNPFdGHWSqs)

medusa_0302
31 Ocak 2017, 15:35
direk paralel bağlantı yaparsan bi süre sonra yetmez, aküyü besleyen akım herhangi bir röle vs. yardımı ile artırılabilir mi? bir elktrikçiye danış bence

The Dude
31 Ocak 2017, 15:37
mevlana mı orası ?

unoturbo
31 Ocak 2017, 15:40
Fb vb logoları değilde heryer düz kırmızı olsa daha iyi olurmuş. Air sistemi kaliteli mi? Lastikleri ip ince yaptırmamanız çok iyi olmuş

Romedon
31 Ocak 2017, 15:50
tirreksin karşim

byyacut
31 Ocak 2017, 16:36
tirreksin karşim

Farz et ki tırreğim kekoyum ne olacak kardeş, ne yapacaksın gelip bizimi vuracaksın, gel buyur bekleriz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------


Apaçi'de olsa , insan insandır :P

1 yahut 2 adet akü ve akü şarj cihazı ile , günü birlik evde şarj ederek çözersin , aksi halde hem pompa çalışacak , hem motor tesisatından 20 amper şarjlayabilmen için , yüzlerce kilometre tepmen gerek , alirsin bi portatif akü ve ev cereyanı ile şarj eden cihaz , günü birlik formüle edersin nokta.

Egzoz'unu orjinal gördümde ondan şe ettim yoksa tokanmazdım billa.

evet egzozum orjinal, çünkü sesinden memnunum akü şarj cihazını almayı düşünüyordum bende lakin öğrenmek istediğim akümü değiştirip 12v 20ah bir akü yerleştirmem veya 12v 9amper aküye ek olarak 12v 9amper bir akü daha eklediğimde tesisatımda her hangi bir sorun meydana gelirmi bunlara bir düşürücü yapıp elektrik tesisatı ile air tesasıtının elektriğini bölmelimiyim.

Carbondioxid
31 Ocak 2017, 17:09
evet egzozum orjinal, çünkü sesinden memnunum akü şarj cihazını almayı düşünüyordum bende lakin öğrenmek istediğim akümü değiştirip 12v 20ah bir akü yerleştirmem veya 12v 9amper aküye ek olarak 12v 9amper bir akü daha eklediğimde tesisatımda her hangi bir sorun meydana gelirmi bunlara bir düşürücü yapıp elektrik tesisatı ile air tesasıtının elektriğini bölmelimiyim.

Tesisatından bağımsız , ayrıca akü ile hava pompana ayrılabilir ünite yap diyorum , 20 amper filan bunlar boru değil , koca klimalar için 25 amper sigorta takardık gsm istasyonlarına , neredeyse klima çalıştıracak amperden bahs ediyoruz .

Biri çıkipta yihaa bişi olmaz yihaaa demesine bakma sakın , bilhassa çayna tesisatları extra zayıf , orjinali harici yükleme yapma , statörü belli , konjektörü belli asgari olarak seçmişlerdir zaten.

Hatta önceki motorumun sigortası 15 amper idi 250 cross , hesab et , cies filan olsa belki.

Tekrar ediyorum tesisatından ayır pompayı , harici sökulur akülerle besle.

jimi_hendrix
31 Ocak 2017, 17:17
hocam 20 amper çok güçlü bişey, statör konjektör vs yanabilir.

ilkerabi
31 Ocak 2017, 17:25
O kaldırım taşı ne ki?

Carbondioxid
31 Ocak 2017, 17:32
O kaldırım taşı ne ki?

Bunu kaçıramazdım ...


https://m.youtube.com/watch?v=jbe7NlSrR5U

unoturbo
31 Ocak 2017, 17:48
O kaldırım taşı ne ki?


Bunu kaçıramazdım ...

[video]https://m.youtube.com/watch?v=jbe7NlSrR5U[/url]

Alçak olunca ayak işlevsiz olduğu için herhalde

Jemand
31 Ocak 2017, 19:11
vay anasını...

acgh1907
31 Ocak 2017, 19:21
O tas topcase de mi tasiniyor?
Her resimde ayni tas cunku.

cıbırlover1
31 Ocak 2017, 19:22
O kaldirim tasini da gittigin her yere topcasede tasiyor musun merak ettim dogrusu :)

Bak delikanli buralarda apaci kabilesinden insanlari pek sevmezler ama ben sana biraz olsun yardimci olmaya calisacagim cunku senin gibi yenilikci gencleri kendileri ek birseyler yapan en azindan biraz olsun girisimci insanlari severim..

Akunun hizli bitmesini istemiyorsan Ah(amper-saat) degeri yuksek bir aku takmalisin diye dusunuyorum ancak senin doldurma hizindan daha hizli bosalacagi icin aku ne yaparsan yap biraz zor gbi. Alternatorun kapasitesinin de buyumesi yada motoru kullanmadigin zamanlar sarj adaptoru yapip AC ile besleyerek doldurman gerekebilir.
Ama bu iyi bir yontem mi tartisilir..

Yani Ah degeri ve gerilimi 20 V (Cunku senin kompresorun nominal gerilimi bu)buyuk aku al tak kullanmadigin zamanlarda da alternatorun bunu eski aku gibi kolay sarj edemeyeceginden kullanmadiginda sehir elektrigi ile sarj et.

Tgn
31 Ocak 2017, 19:26
Tirrrek ne ola ki?))))) yeni duydum cahilliğime verin. Titrek gibi bişeymi?

acemi60
31 Ocak 2017, 19:45
Motosikletin öyle bir aküyü şarj etmesi imkansız. Madem bu işe kafayı taktın ben sana çanta tipi mini jeneratör almanı öneririm.
http://images.hepsiburada.net/assets/Hirdavat/500/Hirdavat_10144492.jpg

Linki aşağıda. 389 tl. Arka çantanın olduğu yere monte edersin Motoru çalıştırdıktan sonra jeneratörü de çalıştırınca manyak ses olur. Bütün mahalleyi ayağa kaldırırsın. Sen önde onlar arkada gidersiniz :queen:
Mahallede elektirikler kesilince evlere elektirik verip kendini affettirirsin. :P
http://www.hepsiburada.com/hyundai-hhy960a-canta-jenerator-1kva-benzinli-p-HRITLHHY960A?magaza=Hepsiburada&wt_gl=cpc.nelk.yapi-market-banyolar.pla&gclid=CJPR0Izp7NECFZIV0wod3dUKOA

karadag.05
31 Ocak 2017, 20:04
İlk defa topcase çantası olan bi apaçi gördüm :mrgreen:

unoturbo
31 Ocak 2017, 20:09
Evet bunu yapan apaçiler var ama arkadaş apaçi değil gibi. Hevesli biri bence



https://youtu.be/9czi1dx-dvU

Senelerdir uyg. Sistem tr ye yeni geldi oda ayrı. Hayabusadaki hali

Mengu16
31 Ocak 2017, 20:15
Bu tesisatı trafik polisine seyir hâlinde yakalatırsan ceza + trafikten men garanti :cherry:

The Dude
31 Ocak 2017, 20:22
kulak asma sen.
biz see u lar apaçileri severiz.
biraz daha minimalist olursan gayet şık olur.

muhahha306
31 Ocak 2017, 22:49
Biriler demiş ki 20 amperlik akü bir yerleri yakar diye. Yakmaz kardeşim. İstersen 160 amper akü tak. Yanan hiç bir yer olmaz. 20 amperlik kompresör için röle kullanman lazım ki tesisat amperden etkilenmesin. Röle elektriği arttırmaz. Röle ince kablolar ile yüksek amper çeken cihazları açmak ve kapatmak için kullanılır.
Gelelim takacak olduğun aküye. 9 amperlik akü ile 20 amperlik aküyü beraber bağlarsan (paralel) 20 amperlik akü 9 amperi sürekli olarak şarj edecektir. Dolayısı ile tek akü kullan 20 lik olur 30 luk olur bilemem.
Asıl soru nasıl şarj edeceksin. Sürekli olarak motor kullanıyorsan hali hazırdaki şarj sistemin yeterli gelecektir. Ara sıra kullanıyorum günde 10-15 km yol yapıyorum dedin mi iş değişir. Statör yani elektrik (alternatif akım) üreten bobin sargının senin motoruna uygun olup yüksek sarımlıları olanı ile değiştirmen gerekebilir. Sargıyı değiştirdiğin zaman sargı üzerinde dönen mıknatıs bir kapak var krankla beraber dönüyor adını bilmiyorum. O kapağında da değişmesi gerekebilir.
Eğer kapalı garajın varsa ve bir de akü şarj aletin varsa 20 amperlik akü tak (ya da daha fazla). Motora da bir fiş yap. Motoru garaja çek. Şarj aletini motordaki fişe tak. Sabahına cayır cayır binersin.
Sevgiler...

MazhaRR
31 Ocak 2017, 23:29
Öne air yapmışsın iyi güzel de, arka ne olacak?? :mrgreen:

tigermbz
01 Şubat 2017, 09:52
kulak asma sen.
biz see u lar apaçileri severiz.
biraz daha minimalist olursan gayet şık olur.

soluk benizliyle iş birliği yaptığınızdan mütevellit, cherokee' ler olarak hiç birinizi sevmiyoruz :P

---
byyacut' a şaka maksatlı takılmak için bir mesaj yazmıştım, kendi dahil herkes ciddiye almış

The Dude
01 Şubat 2017, 10:59
soluk benizliyle iş birliği yaptığınızdan mütevellit, cherokee' ler olarak hiç birinizi sevmiyoruz :P

---
byyacut' a şaka maksatlı takılmak için bir mesaj yazmıştım, kendi dahil herkes ciddiye almış

grand cherokee ler ile aramız iyiydi,
hep bu fışıd denilen kökten manitucular bozdu aramızı.

byyacut
01 Şubat 2017, 11:30
Alçak olunca ayak işlevsiz olduğu için herhalde

Çalıştığım dükkanımın önünde tuttuğum bir parça taş o motorla dükkana geldiğim zaman kapının önüne koyup altına taş iteliyorumki daha sağlam dursun diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:22 ----------


Evet bunu yapan apaçiler var ama arkadaş apaçi değil gibi. Hevesli biri bence



https://youtu.be/9czi1dx-dvU

Senelerdir uyg. Sistem tr ye yeni geldi oda ayrı. Hayabusadaki hali

Türkiyedeki air sistemlerinin bir ilki en sağlamı en fonksiyonlu olduğunu iddia ediyoruz.
Motosikletimiz 4 metal biyel kollu kompresör 5 adet özel hava tankları bir birinden bağımsız ön arka sistem otomatik panel ile yönlendirme basınçlı hava, acil durumlarda lastik şişirme aparatımız dahi bulunmaktadır.

https://www.youtube.com/watch?v=wkHQ1YjsKIc

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------


Bu tesisatı trafik polisine seyir hâlinde yakalatırsan ceza + trafikten men garanti :cherry:

Trafik polislerini bilmemde, Yunus polislerimiz gördü ve ''beni canı gönülden tebrik ettiklerini inşallah yaptığın teknolojinin sisteminin farkına varanlar olur iyi bir şey yapmışsın afferim'' sözleri ile tebriklerini dile getirdiler..


Öne air yapmışsın iyi güzel de, arka ne olacak?? :mrgreen:

Ön arka bağımsız sistem istenildiği gibi basıklık istenildiği gibi yükseklik ayarlanabilir
8 bardan 0a 1 saniyede iniş yapabilir yerden hava kalkışı ise 1saniye 32 salisedir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------


Biriler demiş ki 20 amperlik akü bir yerleri yakar diye. Yakmaz kardeşim. İstersen 160 amper akü tak. Yanan hiç bir yer olmaz. 20 amperlik kompresör için röle kullanman lazım ki tesisat amperden etkilenmesin. Röle elektriği arttırmaz. Röle ince kablolar ile yüksek amper çeken cihazları açmak ve kapatmak için kullanılır.
Gelelim takacak olduğun aküye. 9 amperlik akü ile 20 amperlik aküyü beraber bağlarsan (paralel) 20 amperlik akü 9 amperi sürekli olarak şarj edecektir. Dolayısı ile tek akü kullan 20 lik olur 30 luk olur bilemem.
Asıl soru nasıl şarj edeceksin. Sürekli olarak motor kullanıyorsan hali hazırdaki şarj sistemin yeterli gelecektir. Ara sıra kullanıyorum günde 10-15 km yol yapıyorum dedin mi iş değişir. Statör yani elektrik (alternatif akım) üreten bobin sargının senin motoruna uygun olup yüksek sarımlıları olanı ile değiştirmen gerekebilir. Sargıyı değiştirdiğin zaman sargı üzerinde dönen mıknatıs bir kapak var krankla beraber dönüyor adını bilmiyorum. O kapağında da değişmesi gerekebilir.
Eğer kapalı garajın varsa ve bir de akü şarj aletin varsa 20 amperlik akü tak (ya da daha fazla). Motora da bir fiş yap. Motoru garaja çek. Şarj aletini motordaki fişe tak. Sabahına cayır cayır binersin.
Sevgiler...

Hay allah razı olsun hocam senden, bizde öyle düşündük 12v 20amper bir akü ile benim akümü değiştireceğim ve kapalı garajıma akü şarj cihazı alacağım 1-2 günde aralıklarla akümü şarj edeceğim,

Çoook Çookk teşekkür ederim. :cat: :)

tr100a
01 Şubat 2017, 13:08
exterm bir fikir benden güneş paneli var 25-30 boyutu arka çanta üstüne veya uygun biryere montajlayıp (sabitleyerek) güneşte akünü şarz edebilirsin

byyacut
01 Şubat 2017, 13:38
exterm bir fikir benden güneş paneli var 25-30 boyutu arka çanta üstüne veya uygun biryere montajlayıp (sabitleyerek) güneşte akünü şarz edebilirsin

iyi fikir ama motorda gereksiz fazlalığa neden olur, onun yerine 2 yada 3 günde bir şarj cihazına takmak daha mantıklı geliyor

jimi_hendrix
01 Şubat 2017, 13:49
iyi fikir ama motorda gereksiz fazlalığa neden olur, onun yerine 2 yada 3 günde bir şarj cihazına takmak daha mantıklı geliyor

hocam kompresoru küçültme imkanınız var mıdır, hem biraz daha az harcar hem de kalkışı ve inişi yavaş yavaş olur, daha gösterişli olur.

byyacut
01 Şubat 2017, 14:32
hocam kompresoru küçültme imkanınız var mıdır, hem biraz daha az harcar hem de kalkışı ve inişi yavaş yavaş olur, daha gösterişli olur.

kalkış ve iniş hızlarını panelden kendim ayarlayabiliyorum, eğer kompresör dandik ve az hava basıncı yaparsa bu sefer motosiklet konforundan kayıp verecektir çok fazla esnemesi hem rahatsızlık hemde zarar verecektir ki kompresör sağlam olduğu zaman 8bar bir basınç orjinal sertliğine yetiyor.

ByYlmzZz
02 Şubat 2017, 00:47
statör ve regülator devamında birde bu parçaların akımını destekleyecek akü ile bu işi çözebilirsin sanıyorum.

unoturbo
03 Şubat 2017, 00:33
kalkış ve iniş hızlarını panelden kendim ayarlayabiliyorum, eğer kompresör dandik ve az hava basıncı yaparsa bu sefer motosiklet konforundan kayıp verecektir çok fazla esnemesi hem rahatsızlık hemde zarar verecektir ki kompresör sağlam olduğu zaman 8bar bir basınç orjinal sertliğine yetiyor.

Videolarınız için tavsiye vermek istiyorum

Videonun kurgusunu yaparken geçişler daha yavaş,görüntüleri çekerkenki odak daha iyi olsa,bide anlık müzik ton değişimi ile nokta olacaktır. Uygun ortam bulunup ufak röportaj dahi yapsanız fena olmaz ve izlenir. Ayrıca tr de bu sistemi heryönüyle düşünüp sertlik yumuşaklık esneme açısından motorlarda yorumlarda sizi görüyorum ve ciddi tebrik etmek istiyorum

byyacut
03 Şubat 2017, 12:06
Videolarınız için tavsiye vermek istiyorum

Videonun kurgusunu yaparken geçişler daha yavaş,görüntüleri çekerkenki odak daha iyi olsa,bide anlık müzik ton değişimi ile nokta olacaktır. Uygun ortam bulunup ufak röportaj dahi yapsanız fena olmaz ve izlenir. Ayrıca tr de bu sistemi heryönüyle düşünüp sertlik yumuşaklık esneme açısından motorlarda yorumlarda sizi görüyorum ve ciddi tebrik etmek istiyorum

Öncelikle yorumun için teşekkür ederim, Havaların düzelmesini beklemekteyiz ortalama 2-3 dakikalık kısa bir video çekimi gerçekleştireceğiz profosyonel kamera ile,

Röportaj konusuna gelince oda havalar güzelleştiği zamanda Tr'nin bir ilki Tr'nin en sağlamı olduğumuzu iddia ederek bir video çekeceğiz rakip çıkan arkadaşlarımız var onlarada iyi şanslar diliyorum..

Sistemimiz tamamen profosyonel olup trde tektir eşi benzeri yoktur
Air piyasasının ilklerini yaptık ve yapıyoruz,
�� Tamamen otomatik sistem,��
�� Basınç sensörlü otomatik kompresör��
�� Çift Kompresör ;)��
�� 4 hava tüpü,��
�� Ön Arka bağımsız,��
�� Hava çıkışı otomatik çift emc valf,��
�� Tuşlu panel,��
�� Basınçlı hava tabancası,��
�� Lastik şişirme aparatı,��
�� Top vb ürünleri şişirme aparatı,��
�� Basınç göstergeleri,��
�� Akü amper kontrol cihazı (akünün gücü belli seviyenin altına düşerse gerekli amper deşarj olana kadar air sistemi devre dışı kalıyor)��
Öyle motoru indirmek için vana açmıyoruz elimizin altındaki düğmeye basıveriyoruz :)