PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet direksiyon sınavı karşılaştırması;



ismaileren
31 Ocak 2017, 13:45
Bizdeki motosiklet direksiyon sınavı Resmi Gazete'nin 4/3/2014 tarih ve 28931 sayılı yayını ile yeniden düzenlendi.

Bu yeniden düzenlenmiş halini batıdaki, örneğin ABD'deki uygulama ile bir karşılaştırayım istedim.

Bizdeki sınav krokisi;
Slalom manevrası ile hızlanma, durma manevrasının trafikde motor kullanımı için olduğu aşikar ama
8 manevrası ile denge platformunun trafikte ne işimize yarayacağı meşhul.
http://www.yansimtsk.com/attachments/Image/Dl7Djl.jpg

Bu da ABD'deki direksiyon sınav parkuru;
Ayakların yere değmesi, trafik konilerine dokunma veya sarı, kırmızı çizgi ihlali kalma sebebi sayılıyor
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most.jpg

ilk test keskin dönüş manevrası;
sağ alt köşeden kalkış yapıyorsunuz.
sadece 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler içinden sola keskin dönüş yapıp 0.9mt*1.5mt genişliğindeki kutu içinde ön tekerleğinizi bırakacak şekilde motoru durduruyorsunuz.
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-1.jpg

ikinci test slalom, sağa keskin dönüş ve sağ dönerken durma;
slalom parkurunda koniler 60cm ofsetli ve 360cm aralıklı.
slalom yapınca 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler arasından keskin dönüş,
sonrasında 6mt (500cc üzeri için 7.2mt) genişliğinde sağa dönüş yaparken tam dönüşün bitiş noktasında durmak.
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-2.jpg

üçüncü test ani duruş;
2 mt genişliğindeki U içinde 24 km/s (15 mph) hıza ulaşıp, sadece 4mt (evet sadece 4mt) içinde duruş yapmak.
Trafikde ani duruş böyle olur kanaatimce. Bizdeki sınav yönetmeliğindeki 30mt mesafe pek ani duruş olmuyor bence.
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-3.jpg

dördüncü test ani kaçış;
2mt genişliğindeki U içinde 24 km/s saat hıza ulaşıp sadece 4mt ilerdeki 2mt genişliğindeki kırmızı çizgiden kaçış manevrası
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-4.jpg


Görüldüğü üzere adamlar bizdeki 8 çizmek, denge platformuna tırmanmak gibi akrobasi yeteneklerini ölçmek yerine trafikde ihtiyacımız olabilecek manevraları ne kadar becerebildiğimizi ölçüyorlar

Cihan53
31 Ocak 2017, 14:25
Güzel bir araştırma ve iyi bir karşılaştırma yapmışsınız :cat: Haftasonu sınava gireceğim, kurs daha bir kere trafiğe çıkarmamış beni. Deli gibi 8 çiziyoruz :cherry: Ne bakış öğretildi bize ne kontra.. Videolardan sürüş tekniği öğreniyoruz.(sağolsun çeken arkadaşlar)

Ülkedeki hiçbir yenilik işin uzmanlarına danışılarak yapılmıyor ki bu yapılsın..

ismaileren
31 Ocak 2017, 14:32
Güzel bir araştırma ve iyi bir karşılaştırma yapmışsınız :cat: Haftasonu sınava gireceğim, kurs daha bir kere trafiğe çıkarmamış beni. Deli gibi 8 çiziyoruz :cherry: Ne bakış öğretildi bize ne kontra.. Videolardan sürüş tekniği öğreniyoruz.(sağolsun çeken arkadaşlar)

Ülkedeki hiçbir yenilik işin uzmanlarına danışılarak yapılmıyor ki bu yapılsın..

Resmi Gazete'de 5 Aralık 2015 Cumartesi tarih ve 29553 sayı ile yayınlanan yönetmelik ile motosiklet ehliyet sınavı sisteminde yapılan değişikler var.
Söz konusu bu yönetmelik değişikliğine göre ilgili yönetmelikte Madde-7'de ne deniliyor bir bakalım.

“MADDE 7 –
(1) Bütün sertifika sınıflarında trafik ve çevre dersi 16, ilk yardım dersi 8, araç tekniği dersi 6 ve trafik adabı dersi 4 saat teorik olarak verilir. Direksiyon eğitimi derslerine ise direksiyon eğitim alanında veya simülatör üzerinde 2 saatten az olmamak kaydıyla direksiyon usta öğreticisi tarafından kursiyerin akan trafikte eğitim alacak düzeye ulaştığına karar verilinceye kadar devam edilir. Bu düzeye gelen kursiyerlere akan trafikte en az verilecek direksiyon eğitimi ders süreleri aşağıdaki şekildedir:

a) “M”, “A1”, “A2”, “A (24 yaşını doldurup iki yıllık deneyim şartı aranmayan)” ve “B1” sınıfı sertifikalar için 12 saat,

b) “A” (A2'den geçenler için) sınıfı sertifikalar için 6 saat,

c) “B” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

ç) “D1” sınıfı sertifikalar için 7 saat,

d) “D” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

e) “C1” sınıfı sertifikalar için 10 saat,

f) “C” sınıfı sertifikalar için 20 saat,

g) “BE”, “C1E”, “CE”, “D1E” ve “DE” sınıfı sertifikalar için 6 saat,

ğ) “F” sınıfı sertifikalar için 12 saattir.

(2) Birinci fıkrada belirtilen direksiyon eğitimi dersleri, şehir içi ve/veya şehirlerarası karayollarında akan trafikte yapılır.

(3) “M”, “A1”, “A2”, “A”, “B1”, “B”, “BE”, “F”, “C1”, “C”, “C1E”, “D1E”, “DE” ve “D” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. 24 yaşını doldurmuş olması nedeniyle deneyim şartı aranmayan “A” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. Sağlık raporunda gece araç kullanamayacağı yönünde kısıtlama bulunan kursiyerlere gece eğitimi verilmez.


Yani yönetmelik diyor ki; 2 saatten az olmamak kaydıyla kapalı alan eğitimi ile kurs öğrencisi trafiğe çıkabilecek konuma getirmelidir.
Ondan sonra da 2 saati mutlaka gece olacak şekilde en az 12 saat akan trafikte ders verilmelidir diyor.

Yani yönetmeliğe göre sınava girmeden önce 12 saat trafikte eğitim görmüş olmanız gerekiyor

acemi60
31 Ocak 2017, 14:47
Bizdeki uygulamaya göre daha iyi bir sınav gibi gözüküyor. Fakat, yazdıklarınıza hiç bir kaynak belirtmemişsiniz. ABD de uygulamanın nasıl yapıldığını daha iyi anlayabilmek için kaynağa ihtiyaç var.

jfip
31 Ocak 2017, 14:52
Resmi Gazete'de 5 Aralık 2015 Cumartesi tarih ve 29553 sayı ile yayınlanan yönetmelik ile motosiklet ehliyet sınavı sisteminde yapılan değişikler var.
Söz konusu bu yönetmelik değişikliğine göre ilgili yönetmelikte Madde-7'de ne deniliyor bir bakalım.

“MADDE 7 –
(1) Bütün sertifika sınıflarında trafik ve çevre dersi 16, ilk yardım dersi 8, araç tekniği dersi 6 ve trafik adabı dersi 4 saat teorik olarak verilir. Direksiyon eğitimi derslerine ise direksiyon eğitim alanında veya simülatör üzerinde 2 saatten az olmamak kaydıyla direksiyon usta öğreticisi tarafından kursiyerin akan trafikte eğitim alacak düzeye ulaştığına karar verilinceye kadar devam edilir. Bu düzeye gelen kursiyerlere akan trafikte en az verilecek direksiyon eğitimi ders süreleri aşağıdaki şekildedir:

a) “M”, “A1”, “A2”, “A (24 yaşını doldurup iki yıllık deneyim şartı aranmayan)” ve “B1” sınıfı sertifikalar için 12 saat,

b) “A” (A2'den geçenler için) sınıfı sertifikalar için 6 saat,

c) “B” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

ç) “D1” sınıfı sertifikalar için 7 saat,

d) “D” sınıfı sertifikalar için 14 saat,

e) “C1” sınıfı sertifikalar için 10 saat,

f) “C” sınıfı sertifikalar için 20 saat,

g) “BE”, “C1E”, “CE”, “D1E” ve “DE” sınıfı sertifikalar için 6 saat,

ğ) “F” sınıfı sertifikalar için 12 saattir.

(2) Birinci fıkrada belirtilen direksiyon eğitimi dersleri, şehir içi ve/veya şehirlerarası karayollarında akan trafikte yapılır.

(3) “M”, “A1”, “A2”, “A”, “B1”, “B”, “BE”, “F”, “C1”, “C”, “C1E”, “D1E”, “DE” ve “D” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. 24 yaşını doldurmuş olması nedeniyle deneyim şartı aranmayan “A” sınıfı sertifika alacak kursiyerlere en az 2 saat akan trafikte gece araç kullandırılarak uygulama yaptırılması zorunludur. Sağlık raporunda gece araç kullanamayacağı yönünde kısıtlama bulunan kursiyerlere gece eğitimi verilmez.


Yani yönetmelik diyor ki; 2 saatten az olmamak kaydıyla kapalı alan eğitimi ile kurs öğrencisi trafiğe çıkabilecek konuma getirmelidir.
Ondan sonra da 2 saati mutlaka gece olacak şekilde en az 12 saat akan trafikte ders verilmelidir diyor.

Yani yönetmeliğe göre sınava girmeden önce 12 saat trafikte eğitim görmüş olmanız gerekiyor

Direksiyon kursuna yazılmadan önce epey bir araştırma yaptım. Manuel motosiklet daha önce hiç kullanmamıştım. Kursların çoğundan gelen cevap şu şekilde:

- Kullanmayı bilmiyorsanız boşuna yazılmayın, kendiniz öğrenin gelin. Biz öğretmiyoruz.

Sınava girdiğim kurs 90 TL karşılığında toplamda 3 ders eğitim veriyordu. Gerçi daha onların kursu başlamadan Yamaha Riding Academy'e gitmiştim. Kursa başlamadan kalkma, durma, vites değiştirme gibi temel fonksiyonlara hakimdim. Sınavdan tam 1 hafta önce direksiyon sınavına gireceğimiz okulun bahçesi açıldı, 1 saat kadar orada çalıştık. Komple bir parkuru döndük (akan trafikte). Sınava pazar günü girmiştim, cumartesi günü tekrar platformda dolandık ve pazar günü sınava girdim.

Sonuç olarak;

1) Yamaha Riding Academy'e gitmeseydim muhtemelen kursa bile yazılamazdım.
2) 10 saat gündüz + 2 saatlik gece eğitimi falan yok, toplamda kurs tarafından verilen eğitim 1,5 saat civarında.
3) Ve bir çok kurs ¨bilmiyorsan kursa yazılma¨ diyecek kadar yüzsüzlüğü ele almış durumda.

Düşünsenize, üniversite sınavı için dershaneye gidiyorsunuz. Dershane size ¨üniversiteyi kazanamayacaksan gelme boşuna¨ diyor. Çok merak ediyorum, bu kurumları denetleyen bir Allah'ın kulu yok mudur. Ehliyet işlemlerine 300 liraya yakın parayı kasaya indirirken devlet aslan kesiliyor. Ancak kurslar evrak işleri ve toplamda 1,5 saatlik sürüş (herhalde 10 - 15 liralık bir akaryakıt maliyetleri vardır) için minimum 550 - 600 lirayı cebe indirirken ortalarda kimse görünmüyor.

Ne güzel iş valla. Bir sürücü kursu alıp motosiklet ehliyet kursu veriyoruz ayağına milleti tokatlamak varmış.

ismaileren
31 Ocak 2017, 15:07
Bizdeki uygulamaya göre daha iyi bir sınav gibi gözüküyor. Fakat, yazdıklarınıza hiç bir kaynak belirtmemişsiniz. ABD de uygulamanın nasıl yapıldığını daha iyi anlayabilmek için kaynağa ihtiyaç var.

Benim fotoğrafları aldığım site (http://www.motorcycleassistant.com/alt-most-motorcycle-dmv-road-test.html)

Ayrıca Google veya YouTube üzerinde "ALT MOST test" diye aratma yaparsanız oldukça bol bilgiye ulaşılıyor.

acemi60
31 Ocak 2017, 15:12
Direksiyon kursuna yazılmadan önce epey bir araştırma yaptım. Manuel motosiklet daha önce hiç kullanmamıştım. Kursların çoğundan gelen cevap şu şekilde:

- Kullanmayı bilmiyorsanız boşuna yazılmayın, kendiniz öğrenin gelin. Biz öğretmiyoruz.

Sınava girdiğim kurs 90 TL karşılığında toplamda 3 ders eğitim veriyordu. Gerçi daha onların kursu başlamadan Yamaha Riding Academy'e gitmiştim. Kursa başlamadan kalkma, durma, vites değiştirme gibi temel fonksiyonlara hakimdim. Sınavdan tam 1 hafta önce direksiyon sınavına gireceğimiz okulun bahçesi açıldı, 1 saat kadar orada çalıştık. Komple bir parkuru döndük (akan trafikte). Sınava pazar günü girmiştim, cumartesi günü tekrar platformda dolandık ve pazar günü sınava girdim.

Sonuç olarak;

1) Yamaha Riding Academy'e gitmeseydim muhtemelen kursa bile yazılamazdım.
2) 10 saat gündüz + 2 saatlik gece eğitimi falan yok, toplamda kurs tarafından verilen eğitim 1,5 saat civarında.
3) Ve bir çok kurs ¨bilmiyorsan kursa yazılma¨ diyecek kadar yüzsüzlüğü ele almış durumda.

Düşünsenize, üniversite sınavı için dershaneye gidiyorsunuz. Dershane size ¨üniversiteyi kazanamayacaksan gelme boşuna¨ diyor. Çok merak ediyorum, bu kurumları denetleyen bir Allah'ın kulu yok mudur. Ehliyet işlemlerine 300 liraya yakın parayı kasaya indirirken devlet aslan kesiliyor. Ancak kurslar evrak işleri ve toplamda 1,5 saatlik sürüş (herhalde 10 - 15 liralık bir akaryakıt maliyetleri vardır) için minimum 550 - 600 lirayı cebe indirirken ortalarda kimse görünmüyor.

Ne güzel iş valla. Bir sürücü kursu alıp motosiklet ehliyet kursu veriyoruz ayağına milleti tokatlamak varmış.

Sürücü kursları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denetleniyor. Keşke şikayet etseydiniz. İnsanlarımız yakınmayı sevdiği kadar gereğini yapmayı sevselerdi emin olun o şekilde davranan 1 kurs bile olamazdı. Şikayet etmediyseniz bu tür kursların mevcudiyetlerine yardım etmiş oldunuz.

Machair
31 Ocak 2017, 15:33
Bizdeki motosiklet direksiyon sınavı Resmi Gazete'nin 4/3/2014 tarih ve 28931 sayılı yayını ile yeniden düzenlendi.

Bu yeniden düzenlenmiş halini batıdaki, örneğin ABD'deki uygulama ile bir karşılaştırayım istedim.

Bizdeki sınav krokisi;
Slalom manevrası ile hızlanma, durma manevrasının trafikde motor kullanımı için olduğu aşikar ama
8 manevrası ile denge platformunun trafikte ne işimize yarayacağı meşhul.
http://www.yansimtsk.com/attachments/Image/Dl7Djl.jpg

Bu da ABD'deki direksiyon sınav parkuru;
Ayakların yere değmesi, trafik konilerine dokunma veya sarı, kırmızı çizgi ihlali kalma sebebi sayılıyor
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most.jpg

ilk test keskin dönüş manevrası;
sağ alt köşeden kalkış yapıyorsunuz.
sadece 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler içinden sola keskin dönüş yapıp 0.9mt*1.5mt genişliğindeki kutu içinde ön tekerleğinizi bırakacak şekilde motoru durduruyorsunuz.
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-1.jpg

ikinci test slalom, sağa keskin dönüş ve sağ dönerken durma;
slalom parkurunda koniler 60cm ofsetli ve 360cm aralıklı.
slalom yapınca 1.8mt genişliğindeki sarı çizgiler arasından keskin dönüş,
sonrasında 6mt (500cc üzeri için 7.2mt) genişliğinde sağa dönüş yaparken tam dönüşün bitiş noktasında durmak.
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-2.jpg

üçüncü test ani duruş;
2 mt genişliğindeki U içinde 24 km/s (15 mph) hıza ulaşıp, sadece 4mt (evet sadece 4mt) içinde duruş yapmak.
Trafikde ani duruş böyle olur kanaatimce. Bizdeki sınav yönetmeliğindeki 30mt mesafe pek ani duruş olmuyor bence.
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-3.jpg

dördüncü test ani kaçış;
2mt genişliğindeki U içinde 24 km/s saat hıza ulaşıp sadece 4mt ilerdeki 2mt genişliğindeki kırmızı çizgiden kaçış manevrası
http://www.motorcycleassistant.com/images/alt-most-test-4.jpg


Görüldüğü üzere adamlar bizdeki 8 çizmek, denge platformuna tırmanmak gibi akrobasi yeteneklerini ölçmek yerine trafikde ihtiyacımız olabilecek manevraları ne kadar becerebildiğimizi ölçüyorlar

Honda eğitimlerine de bakarsanız -onlar Avrupa ya da Amerikan değil Japon sistemi veriyoruz diyorlar- 8 çizme ve denge platformunun ne için verildiğini anlarsınız. Kurslar kötü çalışıyor olabilir ama mevcut sistem kötü değil. Sadece eksik ama daha da geliştirilebilir. Ben 12 yıl önce motosiklet kullanmadan ehliyet aldım desem yeridir. Yeni sisteme geçmiş olmak bile benim için sevindirici.

Ayrıca Honda GS3 te sekiz çizmeyi iniş-çıkış şeklindeki rampa üzerinde yapıyorsunuz.

ismaileren
31 Ocak 2017, 16:52
Honda eğitimlerine de bakarsanız -onlar Avrupa ya da Amerikan değil Japon sistemi veriyoruz diyorlar- 8 çizme ve denge platformunun ne için verildiğini anlarsınız. Kurslar kötü çalışıyor olabilir ama mevcut sistem kötü değil. Sadece eksik ama daha da geliştirilebilir. Ben 12 yıl önce motosiklet kullanmadan ehliyet aldım desem yeridir. Yeni sisteme geçmiş olmak bile benim için sevindirici.

Ayrıca Honda GS3 te sekiz çizmeyi iniş-çıkış şeklindeki rampa üzerinde yapıyorsunuz.

Eğitimlerde 8 çizme, denge platformu yapma ve hatta rampada 8 çizme dahi yapılabilir.
buna karşı çıkmam. Sonuçta bunların hepsi motora hakimiyeti geliştirmek adına fayda sağlayabilir.
Ben bunlara kötü demiyorum.

Ama 12 yıllık motosiklet ehliyetim var diyorsunuz. Bu 12 yıl boyunca trafikde 8 çizmek zorunda kaldığınızı zannetmiyorum.
Ani duruş, ani dönüş, slalom yapma gibi hareket kabiliyetlerine ise sürekli ihtiyaç duyuyoruz.

loremipsum
31 Ocak 2017, 17:25
22 Ocakta A sınıfı ehliyet için sınava girdim. Sınav alanında engel kaçışı için ayrılan alanda buzlanma gibi birşey olduğundan onu iptal ettiler. Ne slaloma ne 8 çizmeye dikkatli bakan oldu. Soruları bile akü nerede, fren debriyaj nerede biliyorsun di mi şeklinde sordular. Sürücü kursu trafiğe hiç çıkarmadı. Zaten trafik kısmında komisyon kendi arasında sürekli muhabbette idi, kontrol edebileceğin hıza kadar basabilirsin dediler şaka gibi :) Kısaca bizdeki neresinden tutsan elinde kalan bir sistem.

stevejones
31 Ocak 2017, 19:04
bızdede cbf150 ıle sınava gırıp a1 aldım,ama o ehlıyet ıle cbf150 suremıyorum mevzuya bak

jfip
31 Ocak 2017, 19:06
Sürücü kursları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denetleniyor. Keşke şikayet etseydiniz. İnsanlarımız yakınmayı sevdiği kadar gereğini yapmayı sevselerdi emin olun o şekilde davranan 1 kurs bile olamazdı. Şikayet etmediyseniz bu tür kursların mevcudiyetlerine yardım etmiş oldunuz.

Kim söylemiş etmediğimi? Adamlar aynı tas, aynı hamam devam ediyorlar.

acemi60
31 Ocak 2017, 19:15
Kim söylemiş etmediğimi? Adamlar aynı tas, aynı hamam devam ediyorlar.

Şikayetinizde evrak tarih ve kayıt numarası alıp sonucunu bu bilgilerle takip etmeniz gerekiyordu. Bu durumda bile işlem yapılmadıysa şikayeti yapmış olduğunuz makam kusurlu duruma düşer. Bu şekilde sonuna kadar takip edildiğinde sonuç alınabiliyor. Fakat o sabır kimsede yok. Maallesef...